Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
tuutis ei kateeks käy :LOL: voi luoja mua tympis alkaa tuota siivoamaan :LOL:

Mutta aivan ihana sänky!!! Etkä missään nimessä ala maalaamaan, peset vain! ja tämä on sitten käsky, ei vinkki ;)
Arvaas ottaako minuu päähän :headwall: Sotkis oman huoneensa eikä siskon tai enhän ole käynyt kattomassa vaikka siellä oliskin sama kaaos |O

Miä ensin olin sitä mieltä että ehdottomasti uusi maali ja kultaukset mut nyt kun kattelen niin mieli muuttui... ja eiköhän tuo pitäis melkein hiekkapuhaltaa jos meinaisi maalaamalla siistin saada. Ja eihän se olis enää samanoloinen... mut millä hitolla nuo pienet möntit saa puhtaaksi kun on semmosta röpölöistä... hammasharjallako?
 
Tuuti, kyllä minä myös varmaan pitäisin sängyn tuollaisena. Yleensä tykkään jättää vanhan näköiseksi, jos vaan suinkin :)

Tiipii voikin sitten odotella turvallisin mielin synnytystä, kun tulee hoitotäti lähelle. Ja toivotaan tosiaan, ettei tarvi montaa päivää odotella :kieh:

On täälläkin viileä tuuli ollut, mutta suojaisissa kohdissa tosi lämmintä. Ihana päivä ollut kaikkineen. Kotitöitä mukavan rauhaksiin ja sitten ihan vaan olemista ja lukemista reilusti. Melkis on ollut laiska olo :saint: . Ja jätskihetki kaupalla oli kiva ja yhteinen :p :heart:

Jos taas pari kuvaa, niitä kun on toisiltakin aina kiva katella.

Neiti nukkui sunnuntaina 3h päikkärit, kun kotiutui mummulasta. Reissussa rähjääntynyt :heart:


Kesätunnelmia aamulla yhdeltä ikkunalta :)


Nyt iltapala antamaan. Koko päivän oli lapset taas ulkona, äsken suihkuteltiin ja nyt katsovat lastenohjelmia tovin. Saa pienin eka puuronsa, niin sit voi isommille antaa jotain muuta iltapalaa. Ei tuo taida enää kovin hyvin puuroa syödä, jos huomaa, että muut syö muuta :snotty:
 
Keiju07, mä just kävin hakemassa Nuvaring ehkäsyrenkaan ja oon kyllä tykänny. Yleensä mulla tullu pillereistä (jos jonkinmoisista) välivuotoja tai ollu pinna ihan super kireellä mutta tää vaikuttas olevan hyvä. Kun se hormooni vapautuu tasasesti... eikä huono muutenkaan.
Tosin en mä kyl tiä mitä ihmettä mä tällä ehkäsyllä teen mutta onpahan olemassa jos joskus jotain sen suuntasta elämää tulee :LOL:

Ihania kuvia taasen ja Tuuti en mäkään maalais.
Mä kävin tänään viemässä verokorttia tuonne työhönottotoimistoon ja sieltä tätsy sano että soittelee tässä lähiaikoina töihin... meni 10minuuttia niin soitti iltavuoroon :D sielä sitä taas oltiin ja ihmeteltiin. Toisaalta tosi kiva nähdä eri osastot tuola, mutta sit taas toisaalta kun on ihan pihalla sen yhden vuoron tai ainakin ensimmäiset tunnit. Mutta että olipas kiva kun sielä kävi tänään lapsia/nuoria varten Halibernejä, aivan ihana juttu tuommoinenkin. Kolme ihanaa isoa berninpaimenkoiraa tulivat halittavaksi ja rapsuteltavaksi. Kyllä lapset/nuoret tykkäsivät ja hoitajatkin :)

Jeps,josko sitä nukkumaan... mieli tekis kovasti pojat hakea jo kotiin.Sitten en vaan voi töitä ottaa vastaan joten ehkä mä yritän vielä ainakin pari päivää kestää ilman heitä vaikka tekee niin tiukkaa... :(
 
Huomenta!

Kiisumirrille onnittelut :heart:

Shendalle hirmuisesti voimia!!
ja olinkohan Hipkukkaa onnitellut... Onnea paljon masuasukeille! kaikkea hyvää odotukseen!

Tiipiille ja Vipille tsemppiä synnytykseen molemmille!

Kiireistä meidän arki, vapaa-aikaa ei päivällä juurikaan ole ja jos on niin kuulumisia ei jaksa kirjoittaa. Kotona olosta nautin kuitenkin ihan suunnattomasti, lasten kasvua ihana seurata. Pojasta tuli Eemeli Anton, Eemeli on hyvin kiltti vauva edelleen. Eetunkin kans on mennyt oikein hyvin :heart: ei ole yhtään vauvasta mustasukkainen. Räkätaudissa ollaan nyt vaan oltu, onneks jo vähän parempana.
Jos jotain hyvää niin aina sitten jotain ikävempääkin..

Aurinkoista kesää kaikille =)
 
Ihania kuvia!!
Mä himoitsen kanssa digitaalijärkkäriä, mutta isäntä kieltää ostamasta :/ Onhan ne kyllä kamalan kalliita laitoksia :eek: sen takia ei oikeen salaakaan voi ostaa. Tosin jos tekis niinkun isäntä aina autojen kanssa, että päivästä toiseen näyttelee mulle erinäisiä kuvia ja kehuu kuinka hieno ja hyvä ja perään aina totee että tää kannattas.. :kieh:

Meillä on Juho ollut jo vissiin pari viikkoa pienessä räkätaudissa, muuta ei ainakaan toistaiseksi ole ollut kun että nenä on vuotanut. Hoidossa on siis ollu ihan normaalisti. Ja kaippa tuo tuosta kohta jo toivottavasti paranee.

Viikonlopuksi olis tulossa vieraitakin, kummityttö vanhempineen :heart: Ihanaa, ei sitä sirppanaa olekkaan taas nähny moneen kuukauteen, ja melkeen kahdeksankuinen tytsy jo :eek:

Tuutis, kiva sänky. Mä kyllä varmaan maalaisin uudestaan :ashamed: mutta taitaa tosiaan vaatia kamalan pohjatyön ensteks, ihanahan tuo olis kyllä tuolleenkii. Ja taitaa sopia teidän tyyliinkin? eikös teillä ollu vanha talokin.

Hipkukka, joko ootte kertonut että on vauva tulossa, ja vielä kaksi :D Mikä on ollu läheisten reaktio, vai onko semmosta edes ollu?

Ens viikolla olis lomaviikko, paitti maanantaina on tultava töihin :|
 
Hyvää huomenta tännekin :wave: ! Aurinko näyttää paistavan eikä ainakaan vielä sateesta merkkejä B) . On tää lomalla olo nyt aika ihmeellistä ja ihanaa. Tällekään aamulle ei ollut mitään erityisiä töitä, että voi ihan tyytyväisenä tähän vaan istahtaa :eek: . Sen verran ehtii kuitenkin aina päivän aikana kaikkea tekemään. Kohta lähden itekseni kauppaan tekeen isot ruokaostot ja sitten lenkille. Mies on iltavuoroissa ja pakko jo päästä, kun on useampi päivä takana ilman liikkumista sen kummemmin. Heti oli painokin eilen nousussa |O . Vaikka mitäpä sitäkin nyt niin tuijottamaan, mutta on se jännä, että heti jos hiukan "retkahdat" se alkaa kyllä jollain tasolla näkyä. Epäreiluakin toisaalta :whistle:

Mukava kuulla Ruusu-Mariasta :) . Ihana nimi vauvalla ja ihanaa, kun on niin tyytyväinen. Parin vuoden päästä sitten huutelet "Eeeeeeemeliiiiiiiii!!"

Pupu, ei kun salaostoille vaan :kieh:

Jokos se Tiipii kumminkin lähti ja entäs Vip mahoineen :D

Mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Hipkukka, joko ootte kertonut että on vauva tulossa, ja vielä kaksi :D Mikä on ollu läheisten reaktio, vai onko semmosta edes ollu?
Ei olla kerrottu mitään :D Mietitään tässä vielä miehen kanssa, odotetaanko että joku huomaa raskauden vai kerrotaanko raskaudesta, mutta ei kaksosista. Tuskin kuitenkaan ennen np-ultraa kerrotaan (se olis 30.6). Olis ihan jännä katsoa kuinka kauan menee, ennekuin kukaan huomais. Vois oikeesti mennä aika pitkäänkin, sukulaiset kun asuu niin kaukana, ettei usein nähdä... Mun suvussa on äidin puolella kaksosia. Sukututkimuksen mukaan viidessä sukupolvessa peräkkäin. Nyt on jäänyt pari sukupolvea ilman. Vähän oikeastaan suvussa on mietyttykin, että mihin ne kaksoset on hävinny.
 
Ruusumaria ihana nimi teidän pojalla! =)

Anoppi tulee tänään, jee! Ja minä oon päättäny että ens yönä hetki koittaa ja mulle tulee lähtö laitokselle! Mitään tuntemuksia ei kyllä siihen suuntaan ole (paitsi nämä kamalat lantiosäryt öisin) mutta näin olen vaan ite päättäny... Ja huomenaamuna jos kuitenkin satun heräämään omasta sängystä niin hermo repeää :headwall:

Että pitäkäähän peukkuja! ;)

Jep jep, palaillaan! :wave:
 
tiipii mie pitelen peukkuja et ens yönä lähet...lähetän siule julmetun kipeitä supistuksia...avaavia sellaisia.-Ole hyvä ;) :D

Täälä ihan kasassa vielä.Menkkakipua ollu monta päivää muttei supistellu :(

En tiiä mitä tolle tytölle keksisi unien suhteen. Eilen nukutettiin 2h :eek: Oli semmosella apina päällä että huh huh.Iltasin menee yleensä tunti nukutukseen.Päivällä 1 h30min..paitsi eilen kokeilin huvikseen laittaa päikkäreille 45min aikasemmin.Ei tullu kertaakaan sängystä ja nukahti itekseen 15 minuutissa :eek: Pitäiskö sit aikastaa nukutusta illalla ja päivällä? Vinkkejä otetaan vastaan.

Tinisnähdään vaan loppuviikosta.to?pe?Miule käy kumpi vaan
 
Vip kiitos supistuksista! :D
Meillä kans väliin Siljan unien kanssa ongelmia, ja viimeyönä tais olla samanlaista nukuttamisen kanssa kuin teilläkin :headwall: Ite oon ajatellu että ulkoilun määrää pitäis lisätä, jos oltais pihalla enemmän päiväunien jälkeen niin ehkä se unikin sitten maittais paremmin. Nyt en vaan ite enää taho jaksaa tyttöä ulkoiluttaa mutta jospa tuo mies ottais asiakseen, kuitenkin kun tuohon pihaan on niin helppo mennä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Siis täh? Apuva! miten mä saan ilmotettua tuonne Kirpparipuolelle myydään osastoon :eek: ? :eek: En muka löydä :ashamed: :LOL:
Tuo vanha kirppispuoli on lopettanut ja uusi löytyy tuolta ylhäältä Markkinat kohdasta. Sinne pitää vissiin rekisteröityä uudelleen eli tämä samainen nikki ei siellä toimi.. Jotenkin näin se nykyään menee kun tekivät siihen muutoksia jokunen aika sitten.

Ruusumaria ihanan nimen sai teidän poika :heart: Eemelille ja Eetulle terveisiä Ilonalta ja Pihlalta :D

 
merkkailen ja painelen sohvalle möllöttään.Ihan sika väsyny ollu tänään, tosin nukuin kyl huonosti viime yön..
Huomena aamuvuoro ja torstaina 8-20 töitä... sit jos lähtis pojat hakemaan kotiin ja lomailis ihan oikeesti :)
 
Pikaisesti pyörähtäen.

Ruusumarian pojulle onnea nimestä :hug: :flower: Lisäilen sen ihan kohta tuonne etusivulle :)

Tiipiille peukkuja ja toivotaan pirunmoisia suppareita riesaksi :D

Pupu juu tölli on vanha (1907) mutta mitkään tavarta ei kyllä sovi yhteen :LOL: On sitä sun tätä ja vielä vähän jotain muutakin :whistle: Ihanaa oliskin kun olis niin paljon rahaa että saisi kaiken hommattua jotain vanhaa, tai no ei ehkä kumminkaan ihan kaikkea. Mutta siis laittaa niin että sopis yhteen.

Rontti palstalaiset ovat perustaneet kerhon korvaamaan kirppiksen. Salasana on tiitan (muistaakseni). Hakemus pitää tehdä joka sitten hyväksytään aika nopsaan (ainakin mulla). Toimii samalla periaatteella kuin vanha kirppispuoli. Olipas taas kauniit kuvat ja ihana Iida unten mailla :heart:
 
Ai niin pakkohan oli vielä tulla kysäsemään että olikos LillaStinalla eilen se aika väestöliittoon (?) Mitens kävi? Vai oonko miä sotkenut jotain päässäni, en jaksa lähteä etsimään missä kirjoitit siitä :ashamed:
 
Milla-Marialle lämpimät onnittelut :flower: ! Ilmeisesti siis vanhenet :whistle: ?

Kiitos kirpputori neuvoista :flower: , enhän minä tuollaista Markkina kohtaa ole edes huomannut |O . Sain itseni sinne rekisteröityä, mutta nyt en osaa liittää kuvia |O :headwall: . Saan kuvan "koodit" siihen kohtaansa, mutta sitten kun liittäisin ne, ei onnistukaan. Liekö sitten jotekin väärät mun kuvani |O . Ärsyttävää. Olispa tuokin ollut niin kuin ennen. Toviottavasti mies osaa auttaa, kun tulee töistä :snotty: . Haluisin päästä eroon meidän vaunuista, jotka kyllä itsekin olen käytettynä ostanut. Hyvässä kunnossa kumminkin edelleen.
 
Jiippii! Jepen tapetti saapui vihdoinkin :D Myyjä väitti lähettäneensä jo aika päiviä sitten mutta perille ei saapunut. :/ Laittoi sitten uuden tulemaan kirjattuna ja tänään se saapui :D

Vastaava kuin Kiian mutta meriaiheella

http://media.snipesoft.net.nz/image/a47be180388f18bee717ed90be6166c3Sea%20Adventure%20Walltastic.jpg
 
:eek: :eek: Meidän vauvasta tuli tänään virallinen taapero!! Aamulla mentiin potalle, pitkästä aikaa, kas tuli pissa. En laittanut koko päivänä vaippaa ja niin vaan oli kuiva koko päivän. Illalla oikein pihalla sano että "pissassaa" eli pissattaa. Juostiin potalle ja sinnehän se lorisi. :heart:

Illalla isi kantoi uuden taaperosängyn yläkertaan Mintun huoneeseen, nostin tytön siihen makaamaan, pyysi että laulan laulun, sen lauloin ja sinne jäi. Nukahti ihan itsekseen, sanoin hyvää yötä ja menin pois. Näin meillä on aina nukahdettu, mutta että laidattomaankin sänkyyn näin helposti?!? :eek: Ei kyllä Annin kans tällä tavalla selvitty... saas nähdä missä välissä hoksaa että poiskin pääsee...

Kiva päivä ollut, ulkoilua ja kyläilyä, vielä pitää valmistella huominen, mennään Annin kanssa kirppikselle myymään. Oululaisille mainosta, Mylly-ojan asukastuvalla on kirppis alkaen klo 9.

Onnea Ruusumarian pojulle kauniista nimestä ja Milla-Marialle onnea!! :flower:
 
Onnittelut Milla-Marillalle :flower: Minäkin olin juhlimassa siskon 31.v juhlia lauantaina. Hänkin siis kaksonen :D Meillä oli aivan älyttömän hauskat pippalot enkä muistakaan milloin olen viimeksi nauranut niin paljon kuin siellä. :LOL:

Nopsaan pitää kysyä leikkimökki asiaa. Teillä joilla siis on lapsilla leikkimökki, niin sanokaapa rehellisesti leikkivätkö lapset siellä vai onko se vaan romun säilytyspaikka? Me päätettiin jo kertaalleen viime kesänä pitkän harkinnan jälkeen ettei sitä lapsille laiteta, mutta nyt yllättäin mummu ja pappa ilmoittivat että haluavat ostaa sen lapsille. Nyt mietityttää kovasti kun tuollaisen ihanan mahdollisuuden antoivat että josko se sittenkin laitetaan. Yksi hyvä onkin jo katsottuna ja varattunakin, mutta edelleen mietin että leikkiikö lapset siellä ollenkaan. Tuntuu että siellä vaan levitellään paikat levilleen ja kannetaan hiekkaa sisään mitä olen katsonut naapurin lasten touhuja. Varmasti on itsestäkin kiinni kuinka viihtyisäksi mökin laittaa ja lapsesta myös kuinka hyvin siellä viihtyy leikkien parissa. Itse olin lapsena innokas leikkimään leikkimökissä kun mummulassa sellainen oli ja kun sinne pääsin leikin pitkiäkin aikoja siellä.

Mutta miksi musta tuntuu että nykyään ei leikitä niin innokkaasti mitä ennen vanhaan... :/ Jos joku viitsisi kommentoida, niin olisin kovin onnellinen =)
 
Huh miten oksettava olo :x tuli syötyä "vähän" liikaa.Pizzaleipä,kaakao,viinirypäleitä ja kolme jäätelöä :x

tinakenkätyttö miule käis kans pe.Aamulla on ultra, joten iltapäivästä..Monelta Peppi nukkuu?Ella nukkuu tai ei nuku 12-14.30 välissä.

topsy WAUTSI!!!!! Kuulostaapa hyvälle.Mintustahan on tullut päivässä jo iso tyttö.Aikun meilläkin kävisi noin helposti vaippojen jättö.Hienoa Minttu!! *Taputtaa* =) :flower:
Tuutiksella hieno tapetti laitettavana.Poitsu tykkää varmasti itekin kovasti?
Milla Marialle synttärionnea :flower:
Ruusumarian poika saanut kivan nimen, onnea pikkuselle :flower:

Nyt on illasta supistellu,välillä kipeesti ja välillä pelkkiä harjotus suppareita.Kaverille soittelin laitokselle kun sai eilen pojan..sano et hiljasta pitelee osastolla et liity seuraksi vaan.Voi kun pääsisikin jo_On alkanu jo jännittää kovin...! Jospa sitä huomenna saunoisi ihan kunnolla. =) Ja tiipii tuleppa huomenna ilmottaa itestäs jos vielä kotona olet.Toivottavasti et ole ;)
 
katjanna Ellan hoitoapaikassa (perhepvähoitaja) on leikkimökki pihalla muiden lelujen hiekkalaatikoiden jne lisäksi. Vanhimmat lapset ovat 5 vuotta.Leikkimökki on tosi kovassa käytössä niin pojilla kuin tytöilläkin.Tiedä sitten...se on varmaan ihan totta että kuinka sen sisustaa ja laittaa niin siten sielä viihtyykin B) Mutta kyllä mie kannattaisin jos vielä mummo haluaa ostaa :D
 

Yhteistyössä