LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Kaunita unia teille jotka jo nukutte =) Munkin kyl pitäis :ashamed: Mut just lopeteltiin Kipsuttimen huoneen maalausta tältä tai siis eiliseltä päivältä. Aloitettiin kun muksut meni maate. Huomenna jatketaan. Ihan valkealla maalataan vanhan vaalean tapetin päälle. Jos tulis yhtään siistimpä noista seinistä. Tietty parasta olis jos seinät vois uudelleen levyttää (sitä iki-ihanaa pinkopahvia nykyiset :kieh: ) mutta raha ratkaisee, ikävä kyllä :/ sama on tapetin kanssa. No saahan nuo muut seinät tapetoitua myöhemminkin mut ens alkuun ainakin maalataan. Ja sitte päästään tappelemaan seinälle sitä tapettikuvaa :D Voi olla mielenkiintoinen projekti!

katjanna
miä ainakaan ole missään naamakirjassa. Ei inspiroi yhtään. En kyllä ole koko hommaan ees tutustunut.

Dirlittanille
itselle suuret kiitokset seurasta :flower: :hug: Älä nyt meitä ihan kokonaaan hylkää kumminkaan. Huikkase joskus edes että hengissä ollaan :D Ja kun aikaa löytyy taas niin eiköhän tää poppoo täältä edelleen löydy ainakin jollain kokoonpanolla =)
 
Mulla ainakii on naamiksessa LS, tohtori, Tytteli, Henkka, Milla-Maria, MaMa, Santti, Piituli, Tin, Yksäiti, PuPu, Milli, Tari, Oliivia, Niinukka ja pari muuta, joitten palstanimeä en muista :ashamed:
Mielelläni teitä lisäilisin :wave:
Minut löytää edelleen os. mileko@suomi24.fi

Mulla tulee 2v plussasta 15.2 :heart:

Sannilla tulee uusia sanoja nyt ihan rytinällä. Eilen oli oppinu mun töissä ollessa sanomaan hiiri, tyyny, puuro, peppu, myyrä
Lisäks osottelee koko ajan kaikkee ja sen nimi pitää sanoo.
Kirjaa lukee osottelemalla kuvia ja hirvee selitys kuuluu koko ajan =)
 
heipähei!!

mulla on naamiksessa nyt: tohtori,l-s,henkka ja mileko =)

meinasin pyytää yksäitiä,mutta en ollut ihan satavarma että se oot sinä...
piituliakaan en tunnistanut ihan varmksi..

pojalla flunssa iski päälle ja viime yö oli kamala.
se kiehnäs ja oli hankala olla.
nyt aamullöa alkoi nenä vuotamaan sitten ihan kunnolla ja aivastelee.
hyvin minä oon aina pistänyt ulos kampetta mutta näköjään ei auttanut.
joku muu täällä kirjotteli että kun lapsen kädet kylmät ulkoa tullesaa,niin meiläkin vaikka on tosi lämpimät kinttaat!!
no,pitää lämmittää vähän maitoa ja toivoa että ensi yönä sais nukkua...

tuun kirjottelee myöhemmin lisää :wave:
 
Moi!! En huomannut vastausta siihen MÖKKI-REISSUUN!! Onko se peruttu vai ei??

Mulla naamakirjassa kavereina Piituli, Henkka, Tohtori ja joku, jota en tiiä... oikee etunimi alkaa P:llä.. kukahan se on..?? Olikohan muita..?

Olin aikanaan lapsettomuusyhteisössä, sitten plussanneet lapsettomat ja siitä lapsettomuus takana. Nyt ne suljetaan. Kerkesin kopsaan poikien odotusaikaset päivkyt ja vauvapäikyt. Olis menny monta muistoo siellä, kun sinne aikanaan vaan kirjasin niistä, onneks kerkesin!!

Ootellaan vieraita tulevaks...
 
nonii,jatketaas taas hetki..

dirlittan: älä kokonaan meitä hylkää:hug:
samaa aattelin ku tuuti että huikkaa sillontällön että miten menee :)

tosiaan illalla arvasin että yöstä tulee huono.
poika heräs vähän väliä ja kuulosti että hankala olla.
yskikin aina välillä.
annettiin sitten ventolinea että jos se auttas..pikkasen auttoi ja poika nukahti.
mutta tosi huono yö oli.
voi pikku ressukkaa,toivottavasti ei kovin tuosta pahene.
vastahan tuo on ollut viikon terveenä ja taas :headwall:
on tää kurjaa aikaa kun kaikki sairaana.

voi jees,me päästään tänään miehen kanssa elokuviin!!:D
just soitti töistä että äitinsä tulee illalla hoitaa poikaa.
IHana päästä B)
aateltiin se rööperi käydä kattomassa.

mutta nyt täytyy lähtä hoitamaan askareita :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Onko ehotuksia mikä kantoliina/rengasliina/rintareppu hyvä Mitä noista ehdottaisitte?Miun pitäs ostaa...
Merkeistä en osaa sen paremmin kertoa eroja. Mulla oli trikoinen kantoliina käytössä ekaksi. Tykkäsin, varsinkin kun vastasyntynyt on ihanan pieni kantaa ihan lähellä. Ja tuon trikooliinan kanssa mahtui saman ison takin alle lämpimään, esim ulkoilun ajaksi. Käytin ainoastaan yhtä sidontaa, joka oli loppujen lopuksi hyvin helppo oppia ja nopea sitoa.
Rintarepussa jätkä ei koskaan viihtynyt, mutta kun alkoi kannattelemaan päätään itse, hommattiin kantoreppu. Se on edelleen kovassa käytössä, varsinkin metsälenkeillä. Ja poika ihan villiintyy kun huomaa sen otettavan esiin. Nykyään kannan poikaa selässä. Alussa kannoin edessä ja muutaman kerran olen myös poikaa imettänyt repussa (kävelyä ei tarvinnut keskeyttää :D )
Rengasliinassa voi pitää vastasyntynyttä kehtoasennossa. Meillä ei koskaan poika viihtynyt siinä siten, mutta heti kun kannatteli päätään laitoin lonkalle. Siinä on poika monet kerrat katsellut ruuanlaittoa, imurointia... Ollut kauppareissuilla ja lyhyillä ulkoiluissa. Rengasliinassa ei niin kauaa jaksa kantaa, kun paino on vain yhdellä olalla. Mutta pikaliinana ihan mainio. Varsinkin kun poika oli hiukan kipeä ja halusi koko ajan sylissä oloa, oli oiva apu. Mahtuu pieneen, joten kulkee laukussa mukana esim shoppailureissuissa, jolloin voin ottaa vaunuista syliin ja jaksan kantaa kauemmin. Kantoreppu ja rengasliina on meillä edelleen käytössä.
Liinoista meillä ei mies koskaan innostunut, mutta kantorepulla kantaa mielellään. Viimeksi poika oli miehen selässä markkinoilla (ihmisvilinässä mielestäni kätevämpi kuin vaunut). Niin ja kaikissa noissa poika on osaa myös nukkua.
Kannattaa varmaan miettiä minkälaiseen käyttöön tarvitset ja kuinka pitkään haluat käyttää. Kantorepuista esim Manducassa voi kantaa jo vastasyntynyttäkin. Pitkäliina on ehkä kaikista monipuolisin erilaisten sidontojen ansiosta ja mie olen miettinyt, että seuraavan kohdalla voisin sellaisen ostaa. Vaatii vain hiukan viitseliäisyyttä opetella uusia sidontoja.
Mutta jos aikasempaa kokemusta ei noista ole, niin kannattaa kokeilla jossain. Esim jossain liikkeissä neuvovat ja antavat kokeilla mielellään.
 
Osaisko joku sanoo että pitäskö käydä näytillä lekurissa, kun Sannilla repes äsken se lerstukka tosta ylähuulen ja ikenen väliltä. Hirveesti tuli verta ja vieläkii tihkuttaa jonkii verran. Neitillä on kunnon turbohuuli :/
Sitä se tuolilla keikkuminen tietää... :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Osaisko joku sanoo että pitäskö käydä näytillä lekurissa, kun Sannilla repes äsken se lerstukka tosta ylähuulen ja ikenen väliltä. Hirveesti tuli verta ja vieläkii tihkuttaa jonkii verran. Neitillä on kunnon turbohuuli :/
Sitä se tuolilla keikkuminen tietää... :headwall:
Aina voi ja saa käydä näyttämässä. Itse en kyllä ole mennyt kun suu yleensä paranee aikasta nopsaan itsekseenkin.
 
hellou!

kukahan tulis meille silittämään kasan lakanoita :eek: ei tuo kasa tuolta ole kadonnut mihkään vaikka oon vihjaillu että pitäs silittää..

minnuu väsyttää ja jäseniä pakottaa,liekkö sitten joku köhä tai parvorokko tulossa,meillä kun tuo parvorokko jyllää tuolla hoidossa.


minuakin saa lisäillä naamakirjoihinne jos joku haluu,mie taidan siellä milekon "listoilla" jo olla..

meillä on venla oppinut sanomaan HILJAA..tänä aamuna kun komensin koiraa pikkusen kovempaa niin tyttö kilju et hiljaa :eek: :LOL: sitten tulee sujuvasti oho. :D
ehkä pitää omaa äänen käyttöö miettii :ashamed:

tässä meijän neitistä muutama kuva:



sitten on saatu murot pitkin lattioita.ja huomatkaa miten joudumme penkit kaatamaan kun neiti kiipee muuten pöydälle.



ja kissan kanssa syödään makkaraa.



ja untenmailla

 
Käytettiin Sannia korvakontrollissa. Korvat oli ok. Näytettiin tuota peppuakii samalla. Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että ois hiivaa, kun edellinen lääkäri oli sitä mieltä, ettei ole hiivaa. Lääkettä tms ei kuitenkaan antanu, kun meillähän on aika Kysiin JO 10pv. No, eipähän MIESlääkäri voi tietää, miltä tuntuu elää hiivan kanssa melkeen 2 viikkoo :headwall:
 
Ai ai kun on pitävinään kiirettä. Nytkin tässä ihan pikana, josko huomenna paremmin.

Niinukka, meillä tuolit on välillä samalla lailla, varsinkin syöttis :LOL: .

Vip ja mahdollisesti muutkin kantoliinoista kiinnostuneet. Mulla olis myytävänä minusta tosi hyvä trikoinen liina, oliivin värinen huggis. Kehua voin myöhemmin. Ja jotenkin tuohon oon niin kiintynyt ja sitä hyvänä pitänyt, että ihan halvalla en raski myydä, mutta halvemmalla tietty kuin uudet.
 
Terve!
Savu laskeutunu jo täälä :LOL: olinpas muuten kiukkunen sillon :LOL:
Oliivia oli jotenkin ihan eri näkönen kun oon kuvitellu :eek: hassua :whistle:
Mammo ja muut jotka kodinhoitajasta kirjotteli... en mä oo ainakaan kuullu sellasesta mtn.Tai siis kun meillä on käyny perhetyöntekijä mutta ei ne täälä kotona mitään oo tehny,pääasiassa hoitaa lapsia... Voi kun saiskin jostain joskus jonkun kodinhoitajan, TAHTOOOOO!!!!!
Tiipii, mua vois myös kiinnostaa ne hanskat...jos ens talveks uskaltas jo ostaa.
Oon mäkin LS sulla f.bookissa... mua saa kans kyl lisäillä jos joku mun oikeen nimen muistaa ;) enpä kerro ääneen :whistle:

Täälä on Peetu vuorostaan kipeä ja Pessillä toki korvatulehdukseen kuuri (jonka unohdin muuten tänään illalla antaa).. ihanaa kun molemmat pojat nukkuu paljon. Hermo menee vaan tähän sairasteluun... eikö vois jo olla kaikki terveinä ja pysyä.
Mun tukka rehottaa kun mikäkin, jouduin kampaajankin perumaan :headwall:
noh, ehkä tää tästä joskus 20vuoden päästä...

nyt painelen töllölle ja nukkumaan ...

ainiin oon ollu nyt 6pvä ihan kokonaan polttamatta :) hyvä minä ;)
 
Voi miten ihanan paljon joillain on jo sanoja. Me kuulutaan siihen hitaasti puhumaan lähtevien ryhmään, joka ensin kerää kunnon sanavaraston ja alkaa sitten papattaa kerralla kuin papupata :whistle: Tolla jäppisellä ei oikeastaan ole kuin yksi selvä sana "äiti" ja sekin toimii yleissanana. Tosin en ole nyt kahteen viikkoon kuullut sitäkään sanovan. Erilaisia tavuja ja äänteitä kyllä harjoittelee kovasti ja tuntuu opettelevan erilaisia äänen voimakkuuksia. Kiljuminen on nyt hirmu hauska juttu, ihan siis huvin vuoksi vain.

Mutta kaikki aika pojalla meneekin kiipeilemiseen ja juoksenteluun, joten eipä oikein jää aikaakaan puhumiseen :LOL: Jokin aika siten oppi kulkemaan varpaillaan. Ja välillä kulkee sillain pitkiäkin matkoja sisällä. Välillä on monta päivää ettei muista koko varpaillaan kävelyä, joten en ole huolissani, että poika aikoisi alkaa varvistaa.Vai voiko varvistaminen kehittyä vielä tässä vaiheessa, kun on monta kuukautta kuitenkin kävellyt ihan koko jalkapohjalla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Vai voiko varvistaminen kehittyä vielä tässä vaiheessa, kun on monta kuukautta kuitenkin kävellyt ihan koko jalkapohjalla?
Mun mielestä voi. Mutta jokainen lapsihan sitä enempi tai vähempi harrastaa. ja jalkajumppaa se on sekin. Kylä siä huomaisit jos poika alkais oikein kunnolla varvistamaan. Siis seisoessaankin olis varpailla ja kävelis suurimman osan niillä :) *nim.merkki joku jonka kahta nuorempaa muksua kytätään suurennnuslasin kanssa liittyen varvistamiseen* :D
 
Sairastajille paranemisia :hug:

Ja Venlukasta hyviä kuvia. Miä en tuosta touhottimesta uskalla nukkuvana kuvia ottaa ettei vaan herää :ashamed:

Ei meillä hurjemmin puhuta. Välillä tulee ihan selviä sanoja: kiitti, kato, koila tms. vauva jne. Mutta suurimmaksi osaksi on sitä omaa pölpötystään. Kiitettävästi kylläkin äänessä. :whistle: Mutta parasta on kyllä se jos korotan ääntä Jepelle tai Danielille, alkaa neiti pölpöttää ja kiljumaan mulle :LOL:

Ja miten tuo kiukutteleekaan. Jos ei jotain saa tai typyä kielletään niin voi alkaa laskemaan valmiiksi viiteen ja taatusti et siihen asti ehdi kun reimu repeää :LOL:
 
Heippa hei
Ihanaa mä sain työnantajan kanssa sovittua että jatkankin mun hoitovapaata elokuun alkuun saakka.
Sitten toivottavasti saataisi paremmin tarhapaikka.

Puheesta Meillä sanotaan vaihtelevasti äiti.amii(tarkoittaa luultavasti namia),apa(napa) ja jotain ihme mongerrusta.
En kyllä ota stressiä tuosta puhumisesta,eikö hänellä ole kuitenkin loppuelämä aikaa puhua..puhuu sitten kun siihen on valmis.

Tänään gynellä käyty ja kaksi johtofollia oli..irrtotuspiikki pistetty masuun ja nyt piinaillaan seuraavat 2viikkoa..toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Jokos ootte hommailleet kesävaatteita????
Mä tein jo hennesille tilauksen....

Mua niiiiin himottais ostaa neidille ticketin välikausihaalari mutta en tiedä raskiiko kun kuitenkin suht hinnakkaita..jos huutiksesta kattelis.

Onko täällä muuten muita vaunufriikkejä????Täytyy tunnustaa että mä olen :ashamed: Mulla on jo uudet vaunut odottamassa tuolla makkarissa sitä pikkukakkosta...
 
yksäiti niin olitkin... ja taisi olla myös mileko mainitsematta... mä teidän kaikkien oikeita nimiä muista, joten en ole ihan varma kaikista mun kavereistakaan... liekkö muutamat teikäläisiä tai jotain muuta...

Nyt alkaisi kaikki sellaiset hommelit olis nyt tehty, mitä pystyy tekemään. Huomenaamulla menoksi ja hommat hoitoon.... Eiköhän tämä tästä ala sujumaan...

Mulla oli tosiaan lekuri aika tänään ;)
Eli seuraavasta kierrosta luomuna yritetään eka pari kertaa ja sen jälkeen lääkkeet kehiin, mikäli ei muuten ala ottaa tulta alleen... Lekuri ehdotteli kahden alkion siirtämistä ja isäntä totesi, että kyllä yksi riittää :LOL: :saint:
No katsotaan nyt.... :saint:
Riippuu miten käy sulatuksen ja viljelyn jälkeen... voishan tuota tietty sen kaksi kerralla siirtää ja sitten ei tarttis enempää tehdäkään, olis lapsiluku meillä täynnä....

Mutta nyt vielä muutama hommeli ja sitten nukkumaan... jaksaa sitten huomenna "pirteänä" koristelemaan hääpaikkaa ja muuta hommaa...
 
heippatirallaa!!

yksäiti: lisäsin sut fb:ssä kaveriksi..tai ainaki luulen että se sinä oot :whistle: :D

mileko: no voi pikku sannia :hug:
vai että 2viikoa pitäs kärsiä..huhhuh..tuo hiiva on kyllä niin inhottava vaiva.
se on kyllä tuskaa kun se on päällä.

viime yö meni jo paremmin,poika nukkui kohtalaisen hyvin supon avustuksella(?).

puheesta
: meillä ei poika paljoo juttele,enimmäksen osottelee sormella.
jos vaikka sanon missä mikro niin osaa osottaa.
että kyllä ymmärtää mitä puhun murtta ei haluu vielä vastata.
no eipä siinä,kyllähän tuota kerkee:)
ihmetyttää vaan miksi se niin tuntuu joitain ihmisiä haittaavan....<MUrrrrr
minusta se puhuminen lopahti kun oppi kävelemään.äitiäkään en oo kuullu pitkään aikaan.
omaa kieltään toki pölpöttää.

kävin ostamassa pinaattikeittoa(eldoradon) ja tuossa äsken lämmitin sen.
voi että on hyvää!

mulla täällä siivousalotus venyy ja venyy...no vessassa on pesuaineet liruteltu pönttöön,tosi reipas emäntä :LOL:
eivaan nyt tää painuu hommiin,mukava alottaa viikonloppu kun siivottu:)

ainin ja yksäitille onnea kuudesta savuttomasta päivästä :flower:
 
Kestovaippaileeko kukaan?? Vähän myöhännäisheränneenä asia alkoi kiinnostaa...
Tarttis vähän vinkkejä alkuun, mitä pitäis hommata näin alkuun, ajattelin jos edes päivät menis kotona kestoilla. Mies ei ehkä innostu, mut ...
Eli mikä on järkevin tapa?
 
Heippa,

Ihanaa viikonloppu edessä. Kotikin siivottu tänään, nyt ei tarvitse muuta kuin alkaa nauttimaan vapaapäivistä =) =)

Huomenna Annin on tarkoitus lähteä isänsä kans Kärppä peliin. Minä puolestani lähden äitin luo viettämään tyttöjen iltaa+Apinanpoikanen. Haen oman mummuni mukaan ja sitten mennään äitin luo saunomaan. "Tyttöjen ilta" kolmessa sukupolvessa :D Kivaa, vaikka ei nyt ihan sellainen perinteinen tyttöjen ilta olekaan. :D

Huomenna suunnittelin vaihtaa myös puhtaat petivaatteet sänkyihin. Nyt ainakin on ihana pakkanen siihen hommaan, mutta en tiedä vielä millaista ilmaa huomiseksi on luvattu.

Miehen kans ollaan vähän väliä napit vastakkain. En tiedä miten meillä onkin tämä tilanne kärjistynyt tälle mallille. Ei nyt varsinaisesti mitään sotaa ole, mutta sellainen ärsyttävän kireä ilmapiiri täällä vallitsee. Mua varsinkin ärsyttää tuo ukko ja kaikki sen tekemiset, sitten kun olen naama nurinpäin kokoajan niin ihan pienestäkin tulee sanomista ja sitten se paisuu ja paisuu. :headwall: No jospa olis ohimenevää. :saint: I hope so...

Hienoja kuvia Venlasta =) Ihan on Niinukan näköinen tyttö, kuin kaksoisolento. Miten teillä isännän kans sujuu? Joko pöly on laskeutunut?



Palsta on aika hiljainen nykyään. :'(
 

Yhteistyössä