~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 31~

Ihan täs vaan nopeet..

Tildalle onnea kunnon yöunista!! Meillä nukutaan nykyään 8-9 asti ja silti oon ihan sippi.. kohta tarttis taas oppia herään 7 maissa..

Meillä on Eerolla "uudet" kärryt!! Hain eilen Riksusta, huutonetissä huusin, ei ylittyny hv, mut sain ne silti!! Koko kesän kytänny just semmosia ja voi että ne on ihanat!! Brio Zenit, musta-harmaat. Eerokin vetäs niissä heti parin tunnin unet!!

Tänään tarttis siivoilla ja siivoilla ja siivoilla... kuinka sitä jaksaa.. pakko.. Kun ei helteillä oo viittinyt... (tekosyy)

Aamukahvetta juon ja kohta se imurinletku on otettava esiin, ei tuo EERO-merkkinen kaikkia saa päivän aikana imuroitua, vaikka yritystä on =)
 
Huomentapäivää Kiitoksia teille kommenteista leikkikehästä =) tosiaankin, mulla ei käynyt mielessäkään ensin tuo, että voi tuleva vauvakin vielä siinä olla välillä, kun alkaa viihtyyn lattialla =) Siinä mielessä hyvä, että otin sen kankaisen enkä sitä puista! Saa olla paremmin rauhassa siellä! Ja se puinen olis ollut sellanen, että sitä ei voi kasata välillä kokoon, kun pitää kasata ruuvein ja ei välttämättä aina tule purettua sitä, aika homma.

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Cam08_Q-BOX%20A.jpg
tuossa se kehä jonka ostin, ovh oli siis 199 ja sain 99 sen!

Huhhuijaa, miten väsyttää, sellainen tunne että en ole juuri nukkunut yhtään yöllä :eek: Jotenkin tosi huonosti olen nukkunut viime yön... ja sitten Eemilkin vielä heräsi juuri tänään klo 8, kun toisina aamuina nukkunut yli 9 :headwall: Toivottavasti saisin nukuttua jotenkin, kun Eemil päiväunilla! Jos tänään sais Eemilkin nukuttua vaikka ulkona, kun viileämpää. Tais helteet mennä... yöllä kun kävin hereillä oli ulkona lämpöä 7 astetta :eek: nyt 13 astetta!!! Nyt tietenkin, kun ilman puolesta voisin nukuttaa ulkona, naapuri alkaa varmaan pitämään meteliä. Tää on muuten nii rauhallista aluetta asua, mutta se meteli mitä on päivisin :kieh:
 
juu ei meillä mitään unikouluja olla pidetty, en jaksais millään semmosia tällähetkellä :/ . enkä uskokkaan että on pysyvä juttu tuo kokoyön nukkuminen,mutta hyvä jos edes silloin tällöin :D ! tylsä keli,satelee......taidan lähteä tekaseen jotain purtavaa :p :wave:
 
Huomenta naisimmeiset,

arvon mammat .... Oulussa on myös cool , elikkäs viileetä...
Tänne ei ihmeempiä, kylästeleen lähdetään tuohon Haukiputtaalle päin, mun entisen työkamun luo.
Meinailin sinne itään lähtöä, mummon luo ja mökkeilemään - mutta kun viileni, niin ei lähdetäkään, ja toisekseen pitää olla arsenaalia jaksaa sitä mun äitiä, että ei mee hermo. Nyt ei vielä taida olla....
Katotaan ens lopuviikosta - oishan tuo mukava käydä siellä gfaamassa , kun on maksut sun muut maksettu - ja sinällään se ois 'ilmaista'... Koskapa muita kolopalloilijoita ei täällä ole, niin sen verran, että lasia voi aika edullisestikin harrastaa ... tai siis mikäpä harrastus nyt ilmainenkaan olisi....

Jeeps, ja meni hermo siinä itkuhälypohdinnassa, ostin sitten Gigantista Braunin 49e... meni syteen tai saveen. Kyllä tuosskain rokotetaan vauvaperheitä oikein kunnolla, varmaan 400% kate ko vehkeellä...

Ihan kuulla Oliiviasta , long time no see ... sirpakka ja siro on teän neiti - meän amatsooni on yli 10 kg ja varmaan jo 77 cm tai jotain pitkä pötkäle ...
Jänniä nuo mukulat, Viu on vähän varovainen - vaika aluksi näyttikin sitä temperamenttiaan ... ja kovin sosiaalinen , kaikkai aikuisia tiirailee tarkasti ja flirttailee , kassajonossa sun muualla. Eilen keksinkin, että pitäis asettua aina johonkin mielenkiintoisempaan kassajonoon jotta voi tuo tytär flirttaila äipän puolesta :)

Onko muut käyneet vauvojen kans paljon ulkona syömässä ? Me ollaan toistakymmentä kertaa , useita kertoja Amarillossa, neljä kertaa Rossossa, kiinalaisessa , Pannussa jne ... ihan mukavasti on mennyt. Semmoiset paikat mis on vaunuille tilaa on mukavimpia ...

Jaksua unikoulun/tassuttelun pitäjille - tai ennemminkin Onnea !!! Monella tuntuu onnistaneen - jaklsaisikohan meillä alkaa tuota yhtä yöheräämistä poistamaan .... katellaan vielä ...

Dogtorilla hienot rattaat ja ...

Nyt taitaa rinsessa kutsua , pitää hiiputella hänen kuninkaallisen korkeutensa palvelukseen ...

 
Eipä nukuta meillä öisin :headwall:
Viime yönä söi 2x200ml, toissa yönä söi kerran ja sitä edellisenä 3 kertaa! Siis onkohan tuolla sitten oikeesti nälkä, kun juo yöllä noin paljon? Jos se ois vaan tapa, niin kai se sitten vaan hörpiskelis tms...
Kolmas ylähammas puhkes eilen ja sitä piti minun polveen ja sormeen jo testata :eek:
Minäkii haluun työhaastatteluun! Hakemuksia oon laitellu mooonta, mut eipä oo mitää vielä mistää kuulunu prkl
 
milekon jutusta tuli mieleen että meillä syödään kahdesti kolmesti yössä ja paljon kerralla jos on kipeenä :/ . tai eihän tuo ole ollut kuin kerran kuumeessa mutta niinä öinä kyllä maito teki kauppansa ja ihan vauhdilla!!!

juu ja mää kans halluun työhaastatteluun!!!!! auttasko jos hakisin jonnekkin :D ? vakipaikkahan mulla on kaupassa mutta työmatka 60km ja työajat sitten........ |O !!!!!
 
Kiitos tsempeistä tupakin suhteen :hug: Ja rontti, mie varmaan istuisin 24/7 tässä kirjottaa teille ja tulisi piiiiitkä tarina :LOL: vois olla et nopeesti kyllästyisitte :LOL: Mut kiitti vinkistä,näin voin ainakin yrittää alottaa tätä tupakan lopetusta :whistle:

Miun pitäs lähtee ostaa Ellalle peltorit.Su on imatranajot jota mennään katsomaan,pakko hankkia siiheks kuulosuojaimet..nehän vissii menee 7 vuotiaaksi asti?Vai?

Työ jotka annatte ruuan yhteydessä maitoa annatteko pullosta vai mukista?Oon nyt koittanu Ellalle antaa ruuan yhteydessä mukista mut hää ei suostu ottaa ku ehkä 2 hörppyä :( Pitäskö yrittää vaan sinnikkäästi antaa?Pullosta hää juo 2dl ruuan jälkeen,mut oishan se hyvä jos vois jo samaan aikaan antaa..ja mukista.

millille tsemppiä työhaastatteluun.Miula on ens ke kouluun pääsykokeet :eek: Jännittää ihan hirveesti jo nyt.Saan aina jonkinmoisen paniikkikohtauksen kun meen niihin.Meen ihan lukkoon,puhumattakaan kirjallisissa osuuksissa kirjottaisin mitään fiksua. :ashamed: :eek: No mutta yritys hyvä 10 :D

dirlittanilla menny aika hyvin yö,hyvä juttu. :D
 
Tytteli minà joskus aikoinani katselin samaa leikkikehàà ja olinkin aikeissa ostaa sen, mutta olivat sen tuosta làhilastentavara liikkeestà myyneet jo pois.. On tosi sòpò! :)

Maidosta on ollut puhetta.. Siis annatteko ruokailun yhteydessà korvikemaitoa vai jo ihan oikeaa aikuisten maitoa ? :) Ja sitten keksikàà mulle nyt jotain erilaisia ruokia murulle ? Ei viitsisi aina sità samaa mòssòà vauvalle syòttàà.. Mutta mà olen niin kàdetòn keittiòssà ja oikea tyhjà pàà ettà apua tarvitaan! :)
 
maidosta mä on antanut nyt Nealla ruuan ja puuron kanssa tavallista kevyt maitoa(ei hyla) muutamia huikkia,ja nyt annan sit ruuan jälkeen ja aamumaitona sitä NAN3 joka on 10kk alkaien vieroitusmaito tai joku sen niminen :saint: siihen 1v saakka.Tavallinen maito on sopinut hyvin ,ei tullut mun mielestä mitään vaivoja :) Muutenkin alkaisin jo antamaan tavallista ruokaa mut kun toi sihtikurku ei siedä paloja kaikki tulee takas lautaselle :LOL:
 
Lääkärissä käyty, ei mitää ihmeellistä. Kunnolla tutkittiin ja testailtiin, varmuudeksi vielä hengiteltiin sitä avaavaa höyryä (ventoline? vaimikäsenytoli) . Lääkärisetä oli ainakin äidin mielestä hyvä. Nuori ja komea. :p Korvissa oli pientä punotusta, mutta ei luokitellut korvatulehdukseksi. Maanantaina menemme uudestaan korvat näyttämään. :whistle:
:LOL: :LOL: :LOL: Kerrankin mukava lääkärireissu. :D
 
Milekolle :hug: ja jaksuja öihin. Juoko Sanni päivällä minkä verran maitoa ja vettä? Ja syökö miten hyvin? Oletko jaksanut kokeilla, että nukahtaisiko ilman maitoa?

Kiva, että Tilda ja katjanna ovat saaneet nukkua. :)
 
Heippa!

Ihana että Katjannallakin syömätön yö! :D Ja Rontille piti jo eilen onnitella edes yhdestä yöstä :flower:

Mileko, Minttu joi JOKA YÖ 3*2dl maitoa, yhtenä iltana vaan päätin et ei enää, yhdesti huusi kahtena yönä sen ½ tuntia, sit on alkanut syömään yhteen kertaan yö. Eli tuskin nälkä oli, vaikka veti kerralla koko pullon aina, ja jos oli niin silti saap tottua tässä talossa että päivällä meillä syödään. Ja on muuten päivisin nyt maistunut ruokakin paremmin.

Vip, aluksi yritin antaa nokkamukista, mutta kun ei sitä mennyt kuin se 10-20 ml, ja kun muuten ei maitoa enää anneta, niin aloin antaan ruokailun yhteydessä tuttipullosta. Mutta vain syöttötuolissa istuen! Että yhdistää sen siihen ruokailutilanteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Onko muut käyneet vauvojen kans paljon ulkona syömässä ? Me ollaan toistakymmentä kertaa , useita kertoja Amarillossa, neljä kertaa Rossossa, kiinalaisessa , Pannussa jne ... ihan mukavasti on mennyt. Semmoiset paikat mis on vaunuille tilaa on mukavimpia ...
Joo ollaan käyty Eemilin kanssa useammastikin ulkona syömässä

=) ja hyvin on mennyt. Joo minne pääsee vaunuilla ja on hoitohuone tms. ovat ykkösiämme. Muutamassa paikassa on ollut ikävä yllätys, kun on pitänyt alkaa vaippaa vaihtamaan ja ei ookkaan ollut tiloja :/ toki voipi hätätilassaviahtaa vaikka sylissä tms, jos ei ole paikaa, mutta kivoin on jos löytyy hoitopöytä tms.
 
Topsy2 siis ruokana vai maitona ? :) Ruokana olen soseuttanut eri vihanneksia ja lihaa, mutta làhinnà menee aina porkkana-peruna-kesàkurpitsa osastolle.. :ashamed: Maitoa annetaan edelleen maito 1:stà.. Uskaltaisikohan sitten ruuan kanssa antaa oikeaa maitoa.. :eek: ollaankos me sitten jààty vàhàn jàlkeen tuon ruuan suhteen... :/ Onkos tààllà ketààn muuta joka edelleen antaa vaan maito 1 eikà ole vaihtanut 2 tai 3 ?
 
Teeppäs Heidi vaikka tomaatti-jauhelihakastike ja makaronia. Se on Mintun herkkua. Mausteeksi yrttejä ja suolattomia mausteita. Tomaattisoseeseen tai paseeraa tomaatteja ihan. Tavallista maitoahan saisi antaa vasta 1vuotiaalle, joten meillä sitä ei vielä anneta ainakaan 2½ kuukauteen. Ja kalaahan ois hyvä antaa kans, ihan kalakeitto, kattilaan seitä tai muuta kalaa, pottua, vihanneksia, vettä mausteita, yrttejä.
 
bambi siis ootkos sà tehnyt murulle tavallisia ruokia ? Eli siis vaikka uunissa, paistanut òljyssà.. yms. ? Mà rupesin miettimààn ettà tàhàn mennessà oon vaan joko keittànyt tai hòyryttànyt.. Ja olisihan se jo annikalle mukavempaa jos saisi vàhàn makuerojakin :) .... Huh huh tulipas taas juttua.. Niin siinà kày kun huomaa tippuneensa kàrryiltà!! :D:D
 
Topsy; meillä ollaan oltu nyt yli viikko syömättä öisin, mutta tähän asti on herännyt ainakin kerran yössä. Usein miten on rauhoittunut kun kääntää takaisin makuulleen ja jos ei ole rauhoittunut itsestään, niin sitten on annettu vain nokkamukista pari hörppyä vettä. Mutta nyt siis kaksi yötä ilman yhtään herätyksiä. =)
 
Meillä ei mene koskaan hyvin tuo ulkona syöminen pojan kans. Yleensä kiljuu, keikkuu ja vinkuu siihen malliin että meikäläisellä on jo ruokahalut kadonneet kauas pois ennen kuin ehdin saada omaa annosta loppuun syötyä :headwall: Kateellisena aina katson noita muiden Oululaisten neitejä kun osaavat olla nätisti ihmisten ilmoilla. Mutta hei, meidän vauvahan onkin Apinanpoikanen ;) ja ihana sellainen onkin, vaikkakin vähän isotöinen :whistle: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
bambi siis ootkos sà tehnyt murulle tavallisia ruokia ? Eli siis vaikka uunissa, paistanut òljyssà.. yms. ?
Meidän tytsy syö viel ihan lasten ruokia(piltti,muksu 6kk) :ashamed: kun mä en jaksa tehdä. Mut kun me syödään niin Nea maistaa aina kaikkea(esim.leipä,lihapullia,juusto....) en ole meidän ruokia antanut viel just sen takia kun Nea ei siedä palasia :headwall: Mut voi sanoa et kaikkea ollaan maisteltu :whistle: karkkeja myös :whistle:
 
topsy2 aika jànnàsti menee nuo suositukset.. esim. tomaattia tààllà saisi antaa vasta 1,5 vuotiaalle ja siità làhtien totuttaa perheen saamaan ruokaan.. Mutta tuota currykastikkeesta vielà, ettà siis oletko itse tehnyt sen vai ostanut kaupasta valmiskastikkeen ? Tuota voisi nimittàin kokeilla, voisi ipanalle maistuakin! :)

bambi no hyvà etten ole ainoa! Edelleen vauvaruokia siis tààllà myòs.. :D Maidosta ollaan vàànnetty miehen kanssa kàttà monet kerrat ja nyt sitten varmaan rupean sità antamaan ruuan kanssa.. kun kerran muutkin antaa niin annan minàkin ;)
 

Yhteistyössä