~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 31~

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
topsy2 aika jànnàsti menee nuo suositukset.. esim. tomaattia tààllà saisi antaa vasta 1,5 vuotiaalle ja siità làhtien totuttaa perheen saamaan ruokaan.. Mutta tuota currykastikkeesta vielà, ettà siis oletko itse tehnyt sen vai ostanut kaupasta valmiskastikkeen ? Tuota voisi nimittàin kokeilla, voisi ipanalle maistuakin! :)

bambi no hyvà etten ole ainoa! Edelleen vauvaruokia siis tààllà myòs.. :D Maidosta ollaan vàànnetty miehen kanssa kàttà monet kerrat ja nyt sitten varmaan rupean sità antamaan ruuan kanssa.. kun kerran muutkin antaa niin annan minàkin ;)
En osta mitään valmiskastikkeita kun niissähän on suolat ja lisäaineet, paitsi tietty ihan noita lasten valmisruokia ostan. Mut ite oon tehnyt kana-currykastiketta.

Ja me ei siis anneta vielä maitoa edes ruuan kanssa :) nannii vaan :) Mut on tosiaan erilaiset noi suositukset! Täällä saa antaa tomaattia 4 kk ikäiselle... Ja normaaliruokiin totuttaa 1 vuotiaana.
 
täällä on ollut puhetta maidosta ja ruuasta meillä 10 kk neuvolassa sano terkkari että voi ruveta tavan (rasvatonta,tai kevytmaitoa) antamaan.minä olen tehnyt silleen että päivällä on saanut ruokailujen yhteydessä nokkamukista rasvatonta maitoo,ja sitten päivällä ennen nukkumisia nanni/tavan maito sekotusta,yötä vasten olen antanut pelkkää nannia..ja ruokaakin syödään ihan samaa mitä mekin,tosin välillä pitää vähän soveltaa..esim makaroniruokien kohalla,kun ei niin kovasti makaronista tykkää.

miulla on veto pois,eka viikko työtä takana,ja nyt ihana viikonloppu edessä.
huomenna sinne illanviettoon..sanoinkin miehelle että voipi maanantaina kyllä kaksin verroin väsyttää.. :eek:
jää tytyn ja etätytön kanssa kotiin..äippä taitaa vetää persiit olalle :D
 
heidi mie teen maito/valkokastikkeen ihan vehnäjauhosuurustukseen.eli lämmitän maidon kattilassa ihan kiehuvaksi ja sekoitan vehnäjauho vesi seoksen sinne joukkoon,eli vehnäjauhot olen sekoittanu ekana lämpimään veteen.miten sen nyt sanos 3ruokalusikallista vehnäjauhoja ja n.1dl vettä..sit oon keittäny niitä jonkun aikaa.lisänny joukkoon keitettyä porkkanaa,munaa,kinkkua mm.tietysti sit enempi vehnäjauhoja jos haluu paksumpaa kastiketta.
 
kiitokset kommentoijille :) siis joo kai sen ajan vois peruakkin mut itseasiassa aika hyvä kun tää aika tuli nyt koska tyttö on nyt n.1kk verran hengitellyt välillä tosi raskaasti :( oon miettyny tota astman mahollisuutta tohon niin sitähän vois sieltä kysellä niin ei tarvia erikseen nyt sit tilailla lääkäriä.

[/b]onko kellään kokemusta lapsen astmasta? meillä siis tuon tytön isällä on ollu lapsena tosi paha astma ja nyt on ruvennu neiti huohottamaan aika kovasti vaikka ei oo ollu mitään flunssaa/yskää aikoihin. ihan välillä vinkuu tuo hengitys..

ruoka jutuista meillä vedellään pelkästään purkkiruokia.. tää laiska mamma ei jaksa mitään ite vääntää :ashamed: pääasiassa syödään vielä noita 5kk ruokia kun ei nuo palaset oikeen uppoo.. jotkut 6kk ruuat menee jo ja 2 purkkia on semmosta 8kk ruokaa mitä suostuu syömään...vastahan meille pari viikkoa sit puhkes hampaatkin et ei oikeen ikenilläkään hyvin saanu jauhettua :LOL: alhaalla on vaan 2 hammasta..
 
Tinakenkàtyttò tààllà ei huohotella, mutta vàlistà Annika itse tavallaan aiheuttaa niin ettà hengitys vinkuu.. Ekalla kerralla sàikàhdin myòs ettà eihàn vaan astmaa ole tulossa mutta pian huomattiin ettà neiti itse kokeilee mità omituisempia àànià.. Mutta kannattaa tietysti aina tarkistaa jos oikeasti epàilyttàà.. Nyt vaan tuntuu tààllà olevan semmoinen vaihe ettà pààstellààn kaiken nàkòisià àànià =)
 
heidi meilläkin kyl välillä hengittelee silleen et ihan selvästi kokeilee kaikkee nuuskimista ym. mut tänäänkin miun sisko huomas myös kun mentiin siihen kylään ja tyty oli siinä sängyllä pötköttelemässä niin huohotti ihan kamalasti kun huus miulle keittiöön et tuu äkkiä tänne miten tää tällee hengittää :( meillä on koirakin kotona...
 
Täälä ilta sujunut rauhallisissa merkeissä. Appivanhemmat piipahtivat kylässä matkalla pohjoiseen. Nyt oon lueskellu blogeja ja ootan että tyttö väsyis niin pääsisin ompelemaan tilda-sydämiä :p Mies kehystelee diakuvia keittiössä ja me ollaan tässä vieressä olkkarissa evakossa :D

jep, jep kaavojen piirtely jatkuu, tuntuu että jokaisessa mun piirtämässä sydämessä on jotain vikaa... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
[/b]onko kellään kokemusta lapsen astmasta? meillä siis tuon tytön isällä on ollu lapsena tosi paha astma ja nyt on ruvennu neiti huohottamaan aika kovasti vaikka ei oo ollu mitään flunssaa/yskää aikoihin. ihan välillä vinkuu tuo hengitys..



Siskonpojalla puhkes pienenä astma. Lähinnä ilmeni sellaisen hakkaavana yskänä öisin
:/ meni pitkään ennenkuin lopulta saatiin se diagnoosi siihen, juoksivat lääkäriltä lääkärille.. Vähän sekoitti diagnoosin tekoa, kun poika sairasti siinä myöskin hinkuyskän 4kk ikäisenä :x jonka sai ilmeisesti multa silloin :ashamed: oli ehtinyt tarttua, ennenku mulla tehtiin diagnoosi siitä. olin 16v silloin.. olipa sekin muuten kauhea tauti! 3kk yskin melekis yhtämittaa...

muok* :LOL: tarttui tuo mustaus nyt tähän minun lainaukseenkin :LOL:
 
juu,minä en kans osaa tehä tuolla keittiönpuolella paljon mitää :ashamed:
eli neuvoja kaipailisin minäki...
jos vaan ei oo vaivaa =)

oon tehnyt jauhelisoppaa,spagettia/jauhelihaa,seitiä/pottua
siinäpä ne...lisäksi kasviksia.
poika kuitenkin haluaa kaupan sosetta lisäksi omatekoseen mössöön,kai se on nii mautonta
:(

me lähtään saunomaan koko poppoo :wave:
 
Niin meillä menee kaikki ruoat jo mitä olen tarjonnut pidemmän aikaa tai oikeasti alusta asti :D vaikka Eemilillä vasta toissa päivänä huomasin ekan hampaan alun alhaalla :heart: tosi söpön näköinen. 8kk ruokia syödään ja joitakin 5kk niitä kasvissoseita. Kaikki menee pojalle. Hyvin ikenilläkin pureskellut :whistle:

Mites muuten, kun annatte 2 lämmintä ateriaa, annatteko jo molemmat liharuokaa? Meillä vielä ainakin se toinen on kasvista. Toisaalta välillä ei enää meinaa pitää nälkää kauan ainakaan niin kuin liha tietty, mutta toisaalta tottuupa noihinkin kasvismakuihin. Kohta varmaan aletaan siirtyyn kahteen liha-ateriaan sitten.
 
pitäsköhän aamulla varailla aikaa kuitenkin jo tonne päivystykseen... jotenkii tuo huohotus on nyt pahentunu..ei jaksa leikkii lattiallakaan kun jonkuu 15min. niin ihan selkeesti hengästyy :( aamusin ei niinko oo mitään mut iltaa kohden on sit vaan sylissä ja ihan normaalisti kun hengittää niin on vaan suu auki ja jotenki näyttääkin et ois vaikee hengitellä. ja maitoakin kun juo niin huilailee siinä välissä useesti.
mitään flunssaa tai yskääkään ei oo ollu kun joskus talvella mut voiko joku keuhkoputken tulehuskin olla muuten oireeton siis ilman flunssaa tms.?

tytteli meillä ei kyllä oikeestaan yski..ainakaan silleen et oisin sitä niin merkille pistänyt..
 
Hellurei, hengissä selvittiin meitin pikku perhelomasta. Hiukan lähtiessä arvelutti, ohjelmassa kun oli telttailua kera pojan ja koiran. Hyvinhän, tämänkin ikäisen kanssa, se onnistuu. Ilmatkin suosivat B) Tosin voi olla, että kaikki leirintä-alueella ei ollut samaa mieltä meidän kanssa... Pari kertaa poika heräsi yöllä itkeskelemään, mikä ei varmaankaan herkkäunisimmista naapureista ollut mukavaa...
Poika selvästi nautti, kun sai ryömiskellä pitkin poikin mantuja ja maita sekä teltassa vielä isin ja äidinkin (ja koiran) päällä :D Kovasti yritti auttaa teltan pystytyksessä, lähinnä irroittelemalla maasta kiinnitystappeja (sekä meidän, että naapurin teltasta :D ) Reipas retkeilijän alku :heart:

...palaan lueskelemaan mitä olette puuhailleet ja kirjoitelleet...
 
tsupsss,just aukes mansikkalimesidu,poika simahti viimein :D ! jos yhden jois ja nauttis vähän omaa aikaa B) !

mites dog:lla meni näyttelypäivä? me mennään kait huomenna äitin kaa kattomaan westiekehää,vähän mallia meinaan pitäis ottaa jos sinne ite joskus meinaa :whistle: ! meidän turri oli päässy savonsanomien koirakuviin,siis lehteen eikä pelkästään nettisivuille,siellä kun on semmonen kännykkäkamerakuvakisa :D !

jaah,jos huvittaisi itseään lukemalla mitäsnyt?-juttuja...... :wave:
 
Kiva oli lukea, että minua oli kaivattukin :)
Ja täältä myös iso kiitos noista ruokavinkeistä, tulee tarpeeseen...

Laitan pitkästä aikaa Hilmasta myös pari kuvaa tänne

Juhannuspaljussa


Tukka kylvyn jälkeen
 
Tinakenkätyttö - mulla on joskus nuorempana ollut flunssan jälkitautina keuhkoputkentulehdus, joka oireili just silleen et hengästytti ja väsytti, mut muuta ei ollut. Kannattaa varmaan käydä näyttäytymässä lääkärissä huomenna jos tuollaisena vielä jatkuu :hug:
 
Hilman tukka on melkein kun Pessillä :D ihana töyhtöhyyppä..
Tää painuu unille,jää taas kommentoimiset :ashamed: yritän itteni saada tähän ajoissa nukkumaan meininkiin kun maanantaina alkaa pojilla tarha ja sit seuraavalla viikolla mulla koulu :eek: hui hitto,mihin tää vuosi on muka menny...
 
tin
Heei!
Terkkuja pitkästä päivästä, 15h jalkojen päällä, ai että. Onneks en oo paksuna :saint:
Kiitti kaikille parantelujen toivotuksista, nyt alkaa olla parempi olo!

Oliivia: kiva että ootte takas =) Ihanan siro Hilma.

Mitähän vielä....pläääh. muisti palailee..... Olipas muuten mukavaa ku tuli piitkästä aikaa oikeen kunnon tili:) Tuli ja meni siis.
 
Hyvää iltaa :wave:

Kovasti on kiirusta taas muka pitäny, vastahan tuota heräsin ja nyt pitäs jo mennä nukkumaan. Eilisilta meni oriflame-kutsuilla ja tilauksia tehessä, aamupäivällä kävin ratsastamassa, ja aij että oli ihanaa, issikalla maastossa, taidan olla nyt hurahtanu siihen täysin. Van mieskin jo totesi että et sitten kalliimpaa harrastusta itelles oo ottanu, pitemmän päälle tulis halvemmaksi ostaa oma hevonen :LOL: :LOL: :LOL: Joo-o, kylläpä se syöpi rahapussia, van se on sitten jostain muusta huvituksesta pois.

Mies lähti kahen päivän kalastusreissulle, joten täälläkin ollaan viikonloppuleskenä. Ostin serkulta polkupyörään lastenistuimen, joten sen jos virittelis huomenna ja lähtis kokeilee. Milla-maria ja muut joilla kokemusta, pysyykö ne jo näin pienenä siinä ihan kunnolla? Onhan siinä tietysti vyöt, joten mihinkäpä se siitä tippus.

Minä oon ollu vähän laiskana nuiden ruokien suhteen, omatekoset pöperöt on ollu tauolla, kun ei pojalle kelvannu joku aika sitten. Pitäskin varmaan ottaa uudestaan kokeiluun...

Munkin pitäis opetella menemään aiemmin nukkumaan, kun ens viikolla alkaa ne työt siellä vuodeosastolla ja aamuvuoroon pitäis selvitä jo seittemäksi. Siksi jo, koska meillä herätään yleensä ysin paikkeilla, joten voi olla pari aamua hankalaa. Ja sit ne pitkä ilta-aikainen aamu vuorot ei oikein houkuttele, noh, onneks sen pari viikkoa kestää vaikka vähän väsyttäski.

Mut hei, minäpä se taisin nähhä tänään tohtorin telkkarissa, onko mahdollista? Kyllä merkit viittasi vahvasti siihen.

Jahas, jos hakis iltapalaa ja päivystäs vielä hetken...ainiin ja tiskikonetta piti vielä täyttää ja pestä se pyörän istuin ja ja ja, se siitä nukkumaan menosta sitten.

Palaillaan :wave: :wave: :wave:
 
Onpas ollut kiva päivä :headwall: :headwall:
Pojulla on maha ollut löysänä pari päivää... tiedä sitten johtuuko helteestä, allergiasta vai onko toi kipeenä... Nenä vuotaa norona taas, mutta siellä näkyykin alas pukkaavan hampaita. Viime yönä heräs "vain" 4 kertaa, kun ei pysty hengittämään tuolta valumiselta... ja tietty äitikin heräs joka kerta :|
Nyt vähän väsyttää jo, mutta ajattelin tulla teille kertomaan päivästä, kun sähköt jo palasi...

No joo, siis iltapäivällä alkoi hirvee ukon ilma.... meni pikaseen ohi, mutta viiden aikaan tuli uudestaan ja sähköt meni kerrasta. Oltiin 4 tuntia ilman sähköjä. Oli muuten kivaa pestä poikaa kynttilän valossa kasvihuoneessa lämmitetyllä vedellä. Kylmä puuro kyllä uppos (kun en jaksanut laittaa kaminaan tulta)...

Kaiken lisäksi kaverini soitti... Olen vasta kaksi viikkoa yrittänyt saada kiinni. Ihmettelin, että näinköhän siellä on jotain isompaa sattunut, kun ei vastaa puhelimiin, tekstareihin eikä soita takaisin... No olihan siellä.... ukkonsa oli ilmoittanut, että hällä on toinen nainen (ollu vissiin jo 2 kk). Ensi vuonna olis tullut 30 vuotis hääpäivä. Syyksi sanoi, että muija on niin kusipää, ettei sellaisen kanssa voi elää. |O Siis oikeesti!!! Eihän tuollaista voi sanoa kenellekään!!! Eikä kuulema ole tehnyt muijan kanssa muuta kuin jutellut öisin... Niin ja katellut valokuvia...
Eikä se muuten olis niin kamala juttu, mutta heillä ois kuun lopussa vanhimman tytön häät, johon mekin ollaan menossa. Miettii vain kuin kauhee tää on noille lapsille. Onneksi ne on kaikki jo täysikäisiä ja asuvat poissa kotoota... Likka oli ilmoittanut, että isä ei ole kutsuttu häihin...
Minä kuuntelin 45 minuuttia puhelimessa tätä juttua ja mietin, että olisko pitänyt itkeä vai nauraa. :'(
Kaikkein huvittavintahan tässä on se, että noi on eemelin vara mummi ja vaari... Ei vissiin ole enää ainakaan vaaria. Tossa jää aika hiljaiseksi, eikä oikein tiedä mitä pitäis sanoa. Mua vituttaa ihan sikana tää juttu tällä hetkellä, enkä tiedä tosiaan mitä pitäis tehdä.... Toi kaveri voisi olla vaikka mun äiti, on sen verran vanhempi ja läheinen.
Mutta mitä tuossa muka oikeasti voisi tehdä???? Olla läsnä ja kuunnella, kun toinen itkee??? Eihän tuollaiseen löydä edes sanoja. Siis mä taidan vieläkin olla aika shokissa... Onhan kaikilla omat ongelmansa ja vaikeutensa, mutta mä olen saanut sen kuvan, että kaikki oli kuitenkin ihan kunnossa...

Mutta josko mä yrittäisin mennä nukkumaan... jos ensi yönä sais nukkua vähän enemmän...
 
äitivaan: juu kyllä ne murut hyvin pysyy istuimessa,suosittelen kyllä pyöräilyä!
se on niiiin mukavaa :D tänäänki käytiin pitkät mutkat ajelemassa.
ja unikin maistu sen jälkeen paremmin!!
onhan meillä poika nukahtanutki istuimeen..rantareissun jälkeen.
vähä hirvitti,mutta ehjänä selvittiin kotiin!!
toivottavsti ei sada ja pääsette liikkeelle!

hippkukan
telttaretki kuulosti kivalta!!voishan tuota itekki lähtä vaikka saareen yöksi!
isältä jos sais venettä lainaan.
ja onhan meillä se mökkikin,ei olla saatu lähettyä...
aina vähän hirvittää että jos alkakin satamaan,sit ollaa jumissa siellä(iso poppoo pikku-mökissä)
siitähän ei seurais muuta ku hirveet kärhämät..
mutta onhan tässä vielä elokuu aikaa,eiköhä me päästä,ees päiväksi =)

mää lähen nyt nukkumaan,öitä :wave:
 
Iltoja =)

Vai on sitä jossain ollu vilposaa ja huonoa ilmaa tänään muutenkin :eek: Meillä oli kyllä lämmin ilma ja aurinkoakin. Vaikka aamulla oli harmaata, niin hetken päästä aurinko porottikin sitten jo. Muutaman pisaran vettä sato, mutta muuten oli oikeen nättiä.

Katjanna, juu, taitavat nuo meidän isännät olla samaa sarjaa :D Tallissa tuo viihtyy tosiaan enemmän kun sisällä ja jos jonkinnäköstä hankintaa pitää olla..

Hipkukalla ollu ihanan kuulonen telttareissu. Mä olen varmaan sen verran mukavuudenhaluinen ja LAISKA, että mua ei telttaan ihan heti yöpymään sais.

Ulkona ollaan taidettu käydä kerran syömässä, pojun syntymän jälkeen. Ei muutenkaan oikeen kuulu meidän juttuihin tuo ulkona syöminen, ihanaahan se olis, mutta koskaan ei vaan tule lähettyä. Tiiä sitten saisko tolta energia pakkaukselta edes rauhaa syödä ulkonakaan. Kotona ei ainakaan saa. Kummasti sitä on oppinut syömään yhdellä kädellä ties mitä piffiä poika kainalossa :eek:

Aijuu, meillä on lounaaksi liha ateria ja päivällisenä sitten kasvis ateria. Kai sitä toista lihaa vois jonkun ajan päästä alkaa antamaan, mutta ei nyt ihan vielä.

Jaa vaimon velvollisuudet :whistle: jäi kyllä hoitamatta siltä illalta ;)

Mitäs muuta? ei pysty muistamaan. Väsyttämään alko yhtäkkiä ihan kamalasti, taidan hilppasta petiin samontein, ettei nukkamatti ehi karkuun :whistle:
 

Yhteistyössä