~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Raskausihottumaa?? Tai jtn sellasta
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=kop00170 kuulostaako oireet tutulle?
Varmaan tosi inhottavaa!! Kovasti jaksamista kutinoiden keskelle.. Mä lähden tänään uudelleen hammaslääkäriin arvuuttelemaan mistä kipu johtuu.. Eilinen taisi olla hukkareissu ://
 
Pitää täälläkin välillä käydä päivittää kuulumisia.. Tosiaan mullon nyt pari pvää menny tässä hammassäryissä kärvistellessä. Siis ihan kauheeta mitä kipua aiheuttaa!!! Hermotkin riekaleina ettei tosikaan. Kerran aiemmin olen joutunu kans päivystykseen menemään joskus 3 vuotta sitten. Sillon oli paljon helpompi tapaus.. Nyt vaikka mä olen tän vuoden puolella juossu hammaslääkärissä laitattamassa purukalustoa kuntoon niin aina tuntuu raskaus aiheuttavan jtn tollasta että joku hammas vaatii sen juurihoidon :( Vituttaa.. Anteeks kiroiluni..

No ilosempiin aiheisiin.. Huomenna me oltas lähdössä sinne reissuun. Eli siis ekaks Serenaan ja yöpyminen hotellissa, Sieltä isän luokse vantaalle ja ikeaan yms.. Sitten sunnuntaina suunnataan Särkänniemen kautta kotiin ellei siis se kauhea sade tule mitä lupasivat säätiedotuksessa. Eli on jtn mitä odottaa. Toivon vaan tosiaan että ton kivun saa kuriin. Muuten saattaa vähän tunnelma olla latisutnut mun osaltani. Mut pääasia että lapsilla olis kivaa.. Niidenhän takia toi reissu tehdään =)

Masussa voidaan hyvin edelleen. Ihana olis päästä kurkkaamaan kuinka siellä ollaan kasvettu. Mut taitaapa jäädä ellei sitten johonkin yliaikaiskontrolliin jouduta taas tänkin kohdalla.. Kohdun Kasvukin oli viime neuvolassa tasaantunut. Mutta jos se merkityksellisesti nyt hidastuu tai pyrähtää kasvaa niin varmaankin sitä painokontrollia suositteleevat..

Mut nyt lähdetään tästä autoo valmiiks tankkailemaan ja sellasta huomista varten.. Klo 14 sitten hammaslääkäriin..

Voikaa hyvin mammat ja masukit!! :heart:

Hanttaliini ja neitinen 32+5
 
Pakko kommentoida tuota salmiakki asiaa. Mä olen syönyt salmiakkia varmanakin joka ikinen päivä raskauden aikana, koska en vaan pärjää ilman sitä. :p ;) verenpaineet ei huitele pilvissä, enkä ole saanut supistuksia siitä. Eli vapaata herkuttelua minun kokemukseni pohjalta voi harrastaa. :LOL:

Äippäpakkaus pediksi on itselleni ihan uusi juttu täältä. Itse ajattelin, että täytyy pinnasänkyä "pienentää" vauvalle jollain tyynyillä tms. täytteellä, että nukkuu siinä aluksi paremmin. Mutta täytynee tsekata myös tuo laatikko vaihtoehto, kunhan sen joskus saan.

Töissä jaksaminen on vähän heikkoa, ja joka aamu päätän että tänään menen lääkäriin hakemaan sairaslomaa ja silti vaan huomaan olevani jälleen töissä ja lääkäri tilaamatta. Koko päivän istuminen rasittaa paikkoja tosi kovin, kun paino on alhaalla niin kovasti. Iltaisin ja öisin supistelee sitten runsaasti ja alaselkä + kyljet särkee hurjana. Ja nyt on alkanut nuo hapensaanti vaikeudet, kun vauva painaa keuhkoihin. Astmaatikkona ei meinaa edes tuo astampiipun runsas käyttö auttaa ja lääkkeestä on sitten seurauksena kauhea vapina, tärinä ja heikotus. Eikä silti happi kulje.. :/ Eliihan terässä en töissä kyllä ole. eniten huolestuttaa nuo supistelut ja kovat kivut työpäivien seurauksena. Ehkä siis jo ensi viikolla lääkäriin...

Eipä tässä nyt kummempia, töiden pariin pitänee palata. :)

Nappula-10 30+5
 
Heikulle tuosta kutinasta, mulla oli noin kahden viikon ajan aivan h**vetillinen kutina jalkapöydällä, varpaissa ja niiden välissä sekä sormissa. Niihin nousi sellaisia pieniä erikokoisia näppyjä, jotka raapimisen myötä muuttui vesikelloiksi. Sain lääkäriltä luvan käyttää miedointa kortisonivoidetta, sekä kehotuksen liottaa kutiavia paikkoja suolavedessä (ruokasuolaa liuotettuna kylmään tai viileään veteen). Tein niin vajaan viikon ajan ja se auttoi mulla. Näpyt hävis, samoin kutina. Suosittelisin siis, että kokeilisit ainakin tuota suolavettä ensihätään. Otat vaikka ison saavin, jossa istut et saat kaikki paikat likoamaan :)
 
Pokermamalle paljon onnea vauvelin johdosta!

Sitten pikainen kysymys muille mammoille. Onko muille tullut pahoinviontia ja hirveää väsymystä nyt loppuraskaudessa? Mulle iskee varmaan joka toinen päivä hirveä oksetustunne ja väsymys puolen päivän aikoihin. Sitä kestää sen pari tuntia aina. Alkuraskaudessa mulla ei ollut tälläistä huonoa oloa ollenkaan. Sitten kun on yrittäjänä, niin ei pääse kotia edes saikulle lepäämään, huh tätä oloa..
 
Täällä käyty eilen pelkopolilla ja äitipolilla. Mun eka synnytyshän oli just kaikkee muuta mitä sen pitäis olla, mut jos ihan lyhyesti kerron: eli joudun käynnistykseen viikolla36+ raskausmyrkytyksen vuoksi. 5 päivää laittoivat kolmasti päivässä sitä cytoteciä kohdun suulle, 3 päivää noista tupla-annoksina, eikä mitään tapahtunu. Kunnes tuli tuo vika päivä jolloin viimeisen päivän annoksen yhteydessä meni lapsivedet ja siitä 10min kuluttua alko säännölliset poltot. Kello oli tuolloin puol 4 päivällä.

Kymmeneltä illalla pääsin saliin ja yö kärvisteltiin ilokaasun voimalla. Aamulla laitettiin epiduraali, oksitosiini-tippa ja odottelu jatkui. Tuon tipan ansiosta jo ennestään kovat poltot muuttuivat vielä kovemmiksi ja jouduin koko ajan turvautumaan ilokaasuun. Hyvinkään sairaalassa oli tuolloin se synnärin remppa ja kun jossain lähellä porattiin, ilokaasu meni oikosulkuun eikä mulla ollu siitäkään mitään iloa.

3 tuntia tipan aloittamisesta ponnistin 9minuutissa maailmaan vähän alta 3 kilosen poitsun, jolla onneks vointi oli hyvä.

Kävin nyt siis pelkopolilla puhumassa tuosta kivusta ja siitä miksi se ei helpottanut edes epiduraalin aikana. Selvis et joa on annettu oksitosiinia niin ilokaasulle ei missään nimessä pitäis olla tarvetta, puudutuksen kuuluis viedä kivut. Kysyi, oltiinko multa missään vaiheessa kysytty et helpottaako olo tai olinko mä sanonu ettei oo tehoa. Elin et hei, enhän mä ens kertalaisena voi tietää mitä mun tulee sanoa tai et miltä kipujen kuuluis/sais tuntua! Et kyllähän se niin on et synnyttäjän täytyy voida luottaa henkilökuntaan et ne tekevät sun olos helpottamiseksi parhaansa!

No ei se kätilö sit muuta keksiny et se epiduraali ois pistetty väärän kohtaan ja siks ei oo tehonnu yhtään ja sit ku ilokaasukin meni vähän väliä oikariin niin voidaan sanoo et synnytin luomuna, sitä ei enää, kiitos! Ja varsinkin kun kyseessä oli lääkkellisesti käynnistetty nni kivut kovempia kku luonnollisesti liikkeelle lähtenyt. Lupasivat nyt sitten et ku meen sinne jälleen niin kiinnittävät tarkasti huomiota kipuun ja siihen et puudutukset todellakin tehoaa..

Mut joo, se valitus siitä...=) Äitipolilla ei sen kummempia, katsottiin kasvu. Nyt oli painoarvio 1400g kun se 3 viikkoa sitten edellisellä käynnillä oli 900g, mukavasti siis muutamassa viikossa kasvanu hän..=)

Stemia ja töppiäinen 29+3

:kieh: :kieh: =) =)
 
Nana09 kiva, kun kävit kertomassa kuulumisia. Peukut pystyyn, että vauva vielä saisi kasvaa masussa muutamia viikkoja! Paljon jaksamista!! :hug:

Heikulle tsemppiä! :hug: Toivottavasti kutina helpottaisi!!

Itsellä flunssa alkaa jo vähän helpottaa.. Tänään pitäisi hakea ja koota vauvan huoneeseen hyllykkö, niin sitten on kaikki isommat hankinnat tehty. Ei puutu enään kuin vaippoja, kestovaippoja ja muuta pientä tavaraa. Saikkua minulla jatkettiin elokuun loppuun asti..sitten olisi pari viikkoa töitä ennen äippälomaa ellen hae jatkoa saikulle.
Masuun kuuluu hyvää, pikkumies jumppaa ja temmeltää samaan malliin päivittäin. :heart:

Onko täällä monilla kokemuksia kantoliinan käytöstä?
Ajattelin semmoisen hommata, meillä päin myydään ainakin PikkuRuun trikooliinaa. Kaverilta sain jo vähän vinkkejä sidontaan ja pitää vielä reenailla, kun saan aikaiseksi liinan hankkia.

Mukavaa torstaita kaikille!!

Minkuli ja pikkuheppu 30+4
 
kutinasta: mulla kans ihan ihme kutinaa ollut sormissa ja muuttuu sit raapiessa ne näppylät vesikelloiks, oon ihmetellyt myös että mistä se johtuu. joskus aiemminkin tätä on ollut ja oisko sit ollut just silloin kun esikoista ootin!! kortisonivoidetta oon käyttänyt (sitä joudun käyttään muutenkin kun on atooppinen ja ihottumainen iho).täytyypä pistää korvan taa toi suolavesijuttu, josko se auttas kans!

me ollaan miehen kaa ihan zombieita jo, esikoinen valvottaa kolmatta viikkoo putkeen...tähän sit kohta vielä vauvan yökukkumiset päälle niin jeejee... :ashamed: :/

eipä tässä muuta, oma olo on lonkkavaivainen ja välillä menkkamaisia jomotuksia+harkkarisupistuksia. huomenna sit neuvolaan.

noonie 32+5
 
No niin elikkäs neuvolassa käyty ja laittoivat mut nyt hepatogestoosiepäilyn vuoksi verikokeisiin heti huomen aamulla. Ekaksi mietti voisko olla enteroa mutta kun se on korkeaa kuumetta,kurkkukipua,vesikelloja suussa ym juttuja niin epäilys jäi sit siihen. Ja se on kuulema enemmin lasten ja nuorten riesa kun aikuisen ihmisen. Elikkä huomenna ottavat sappiarvot ja maksa arvot multa. Kysyi onko vauva liikkunut hyvin,kerroin et vähempi mutta koska tilaakin vähempi niin en sitä pelkää. Sanoi sitte että juu, mutta jos liikkuu nyt vähempi tosiaan siis vähempi niin soitto heti ä-polille koska jos mulla on se hepatoosi niin sit ei oo hyvä juttu. Ja kun kokeiden tuloksissakin kestää kummiskin joitakin päiviä niin parempi se on mennä sinne ä-polille sit vaan, eikä odotella kokeiden vastauksia himassa.

Sit yksi mikä sitä mietitytti oli se, että mun sf mittani menee siksakkia. Ja kun mittaaja on ollut sama paitsi että viime neuvolassa oli eri kun tää oikee oli kesälomalla. Sanoi sitte vaan että seuraavassa ultrassa sitten näkee taas sen kokonaisen arvion. Mulla siis seuraava ultra 8 päivän päästä, että siihen asti sit ihmetellään.

Kaikenlisäksi Vieno oli löytänyt meiltä himasta kolikoita jotka oli tunkenut suuhunsa ja kako tossa lattialla niitä kurkustaan.Yökkösi ja kieri maassa. Voi helvetti että mä säikähdin! Kaiken oon yrittäny pitää sen ulottuivilta pois mutta kun ei niin ei!! Ja jos ei pääse pöydälle niin osaa ottaa tuolin, raahata sen pöydälle,kiivetä siihen tuolille ja sitte ottaa tavaroita, ja esineitä pöydältä.
Että ei mee nyt nappiin. :'(

Ainiin, nuo verenpaineet kanssa on mulla nyt sellaset mitkä on voinu aiheuttaa mulle sitä kummaa oloa,kun ne nyt mitattiin. Siitä tutina-olosta sanoi mulle, et voisi olla jotain kilpirauhasjuttuja. Niin että sitäkin sit pitäs tutkia jos ei kohta ala olot koheneen. En voi sanoa muuta kun että alan olemaan täynnä tätä raskautta jo!!

Mutta tässä tän käynnin tuloksia:

Rv33+1

Pissat: - -

Turvotus -

RR 110/62

Paino 74.5 (lähtöpaino siis 65,5.) Painonmuutos viikossa +117 Viimeksi siis 74.1

Hb 118

Kohdunpohjankorkeus 34cm.

Syke 130

Liikkeet ++

Raivotarjonta.

 
Hei taas mammat,

Ompas pieni ja suloinen, säälitti ihan kastoa IRMELIÄ niissä letkuissa, onnea vielä kerran POKERMAMA!!

Tsemppiä sairaalassa koti-ikävää kärsiville, toivotaan että vauvat vielä masussa saisivat olla ja kasvaa.

Ikä eroa, meillä tulee n.1v.10kk

ÖÖÖ, mitäs muuta oli...
niin ihemttelin noita pieniä painon nousuja joita neuvolassa käyneet oli ilmoittanu, kuin te sen teette????????????? mulla kun oli 1kg/viikko läsähtäny painoo kuukaudessa, siis järkkyy.
Väsymyksestä, juu mulla kans tulee sellainen totaalinen väsykohtaus puolen päivän aikaan, melkein pakosta nukahtaa ja kun kans yrittäjänä on niin lepään ei pääse kesken päivän.
Voi olla et johtuu tuosta muutosta ja siitä kun joutuu vieläkin siirteleen tavaroita huoneesta toiseen kun kamat hakee paikkaansa ja maalia seiniin laitellaan. Rautakuuriakin aattelin kokeilla vaikka hemppa olikin viel 120, mutta kun se korkeimmillaan on tuolla 150 luokkaa niin voi tuokin ero väsyttää.

Mulla kans tullu jalkapöytiin pientä kutiavaa näppyä ja iltaisin kun jalat muutenkin vähän turpoaa alkaa hillitön kutina, aamupäivisin siis kutina pysyy siedettävänä. Pitää kokeilla tuota suolavettä, kun saa poitsun nukkuun niin saa rauhassa liotella jalkojaan ;)

Mulla on ollu niin hoppu että en itse ole ehtiny ostella tulevalle vauvalle mitään, kaverit on jo ostellu tyttöjen vaatteita mutta olen niitäkin toppuutellu et eihän se 100 varmaa ole et se on tyttö. Kai sitä pitäis sit kun/jos voi jäädä äitiyslomalle syyskuunlopulla mennä vähän ostoksille. On muuten vaikeeta löytää työntekijää, varsinkin sellaista joka on oikeutettu työllistämistukeen. Huoh, etsintä jatkuu...

Niin, stemia, mulla kans käynnisteltiin 4 päivää yliaikaisuuden takia ja sit kun hermostuin siihen et ei ne toosaa työnnettävät pillerit auta mitään ja olin vaatimassa tippaa niin kovakouraisen tutkimuksen jälkeen kalvot puhkes. Sain tipan, ilokaasua tarjottiin, en huomannu minkäänlaista apua siitä kipuun, mutta muutakaan ei tarjottu. Aikani kärvistelin ja kohdunsuuhun oli laitettu se anturi joka mittaa supistuksen voiman ja tiheyden, näytti ettei muka suppareita tule, lisättiin tippaa. Sanoin kyllä että kyllä supistelee ja kipeitä on, ne väitti että ei ole kun ei ruudulla käyrät nouse. No sit ne tutki anturin ja kas,, sehän oli irti. saatiin anturi kiinni ja pyysin epiä, se tilattiin, sitä odoteltiin, ja odoteltiin, kivut oli jo helvetinmoisia ja oikein tulisia repiviä. Kun vihdoin lekuri tuli laittaa epiä ei siinä enään voinu kunnolla paikallaankaan olla kun suppareita tuli minuutin välein ellei useemminkin. Aikansa tunattuaan sanoi että on paikallaan, ja kivun pitäis loppua, mitä se ei tehny, romahti pojan sydän äänet. Pyydettiin kääntyyn kontalleen pedille pers pystyssä, yks kätilö pitää pojan päästä kiinni ettei lähde tulemaan ulos ja mut kärrättiin hätäsektioon.
Onneks poika voi hyvin ja puffalla lähti hengittään ite puolen minuutin jälkeen kkun oli kohdusta ulos saatu. Näin jälkeenpäin kans vähän arveluttaa tuo epin otto ja nyt toisessa synnytyksessä tiedän sit et pyydän kivunlievitystä heti, enkä ees kuvittele et ilokaasuta olis apua. Epiä en ees huoli enään. Varsinasita pelkoa ei tilanteesta jääny ja kun loppujenlopuksi synnytyksen kesto oli mulla vain 1h3min en voi sanoa kokeneeni ihan kovia. Silloin aika tuntui pitkältä ja kivut uskomattomilta mut ne hävis mielestä kyl samantien kun heräili heräämöstä ja vienosti pyyteli et josko pääsisi katsomaan poikaa osastolle. Enemmän mua ahdisti sektiohaava (häpyluusta-napaan) ja sen kanssa varovaisuus liikkeissä ym ja sit vielä ne märkivät haavat ja tikinpoistot....toivotttavasti saan seuraavan synnyttää alateitse. Synnytystapa arvioon mä kans joudun ja siellä pyydän nöyrimmin et voisin kokeilla normaalia kautta.
sekava selostus mutta kyl se vaan on sellainen tapahtuma et muistot kultaantuu ja tietäähän ainakin minkä palkinnon sen uurastuksen jälkeen saa syliinsä.

Työt kutsuu.... jaksamisia kaikille mammoille!

tiltalitti ja mymmeli 30 +1 hehee, kärryillä taas hetken
 
Mulla on ollu koko raskausajan sellane väsymys että huhhahhei! Oon sentää kotiäitinä et yritän nukkuu pojan kaa päikkärit, jos vaan raaskin.. Nytki tässä koneella istusklelen ku toine vetää sikeitä :D Mulla tiesti osasyy voi olla ne hempparit jotka on ollu 115 ja 96 välillä..

Mulla kans eka synnytys käynnistettii, ne pillerit kyllä rupes tehoo heti et tuli tosi tiheesee kipeitä supistuksii mut silti siihe et poika sieltä suostu syntyy meni vajaa 2vuorokautta. Mä sain epiduraalin kahesti ja molemmilla kerroilla se autto toispuoleisesti, mut oliha se sentää puolet kivuista pois :D

Mulle tuli kans noista kutinoista ekana mielee raskaushepatoosi, en kyllä oo kuullu et se näppylöitä aiheuttais, mutta hyvä heikku et ottaavat nyt selvää siitä.

Meilä täälä porukoitte luona on taas päivä menny itkiessä ku huomenna ois ne mummin hautajaiset ja sitt tänää viel mummo sai aivoinfarktin ja on ny halvaantunu. Mä yritän nyt vaan löytää pienii hyvii hetkiä, et rauhottuisin kuuntelee vauvan potkuja tai leikkiimään pojan kanssa ettei tartteis koko aika miettii ja itkee. Mä oon vielä iha toivoton itkupilli et jos joku muu itkee ni mä oon kans heti vedet silmissä tai jos yhtää rupee miettii hetkiä mummin/mummon kanssa ni taas..

MissHappy rv 31+3
 
väsymys ja pahoinvointi kiusaa täälläkin, keskiraskaudessa olil väsymyksen kannalta vähän parempi ajanjakso, mutta nyt nukun helposti 14h/pvä ja hereillä ollessa vaan taistelen väsymystä vastaan.

Kantoliina Tästä ollaan ennenki höpisty :D Mutta miulla lähtee synnärille mukaan ainakin rengasliina, voi olla että pakkaan trikooliinankin mukaan. Esikoisesta oli käytössä vaan trikooliinat, ja mies varmaan käytti niitä enemmän kui minä :D Nyt toivon että imetys onnistuis paremmin ja voisin sitten aina imetelläkkin liinassa. Rengasliina saattaa lähteä matkaan nyt seuraavalle kauppareissulle, kun toi tyttö on yhtäkkiä kääntyny syliapinaks kaupassa, ja en mie jaksa niin isoa tyttöä kantaa :ashamed: Anyway, suosittelen kyllä liinailua, helpottaa arkea mukavasti ja vauva saa helposti tankattua läheisyyttä!

Menhit ja Mr. Hyde 31+5 :heart:
 
Taysissa käyty ja vauvan painoarvio "normalisoitui" eli oli nyt 2,1 kg. Tätä vauhtia tietäisi syntymäpainoa 4250 g. Lääkäri totesi kuitenkin, että käynnistellään rv. 38-39, jos ei päädytä sektioon. Totesi myös, että mahtuuhan sieltä isompikin, kun poika ollut 4500 g.

Napavirtaukset ja sikiön sydänkäyrä ok. Kovasti liikkui ja potki anturia mitattaessa. Raivotarjonnassa oli, vaikka välillä kyllä kävi toisinkin päin.

Painoa oli tullut itselle 350 g/vko. Ateriainsuliinit lisättiin, kuten epäilinkin. Seuraava kontrolli on 2 viikon päästä. Sairauslomaa loppuaika, vaikka täysin en voikaan töistä pois olla.

Discovery 31+4
 
Piti tulla vakoilee kun Lara- on ollu multa tän päivän kadoksissa et onko kuulunu mitään ja törmäsin noihin Pokermaman kuviin!!Voi herranjestas sentään kuinka kaunis ja pieni lapsukainen teillä on! :eek: :hug: :heart: :flower: =) Hirmuisesti onnea!!

Muutenkin tsemppaukset teille kaikille! :) Ei ole pitkä odotus enää.. :heart:

Maira ja temppuemppu 2kk
 
Pikavisiitillä kun isi ja ipanat on saunassa,

heikun oireista mulle tuli ekana se raskaushepatoosi mieleen... Toivottavasti selviää pian ja ei oo mitään vakavaa!! Ei kuulosta yhtään kivalta. :kieh:

Kantoliinoista sen verran et mulla on nyt trikooliina ja rengasliina. Tytön kanssa en liinaillut mut nyt innostuin kun niin monet ystävät harrastaa näitä "ekoiluja" liinojen ja vaippojen muodossa. Katotaan miten ummikolle käy! :) Molemmat liinat osaan ainakin jo Babybornin kanssa sitoa, jheeee.

Meidän pieni nöttiäinen lähtee sit huomenna ekaa kertaa ikinä kerhoon... Kyllä jännittää. Äsken pakkailin pikku tossuja ja meinas taas kerran itku päästä. Onneksi on kyse vaan 3h/viikko kerhosta eikä mistään kokopäivähoidosta. Sitä en kyllä kestäis millään.

Nyt puuro- ja unihommiin ja mua ja isiä oottelee sit sohva, halittelu, irtokarkit ja Top chef telkkarista! Ei huono!

mama-L :heart: Ukko 32+3
 
Miekin piipahdan, ennen kun on mentävä jääkaapille :D

Miekin olen kantoliinaillut kovasti. Herttaa kannoin 6 kk, kun muuten hän itki. Liinassa tuhisi tyytyväisenä :heart: Mie olen hurahtanut pitkään Didymokseen eli sellaiseen afrikkalaisen näköiseen kudottuun liinaan. Käytän kietaisuristi2-sidontaa. Viimeksi ostin Hug-a-bubinkin, mutta mulle tuo kudottu toimii paremmin kuin trikooliina. Vastasyntyneellä trikoo pitäisi olla parempi. Sölkhä ei oikein tykkää pitkästä kantamisesta, mutta jos vauveli sitä vaatii, niin silloin kannetaan kolotuksista huolimatta.

Eilen kävin ihastelemassa naapurin muutaman päivän ikäistä tyttöä. Kyllä tuli omaa ikävä. Menisipä loppuaika nopesti :LOL: ja saisi pian nuuskutella pikkuriikkistä!

Kaikkea Hyvää,

Noora ja Vilja 29+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Piti tulla vakoilee kun Lara- on ollu multa tän päivän kadoksissa et onko kuulunu mitään ja törmäsin noihin Pokermaman kuviin!!Voi herranjestas sentään kuinka kaunis ja pieni lapsukainen teillä on! :eek: :hug: :heart: :flower: =) Hirmuisesti onnea!!

Muutenkin tsemppaukset teille kaikille! :) Ei ole pitkä odotus enää.. :heart:

Maira ja temppuemppu 2kk
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Kasassa ollaan... Kiirettä pitänyt kun on lapsuuden kaveri kylässä.. Tuun illal lukemaan pinoa taas... :D
 
Oi jessus mikä yö! Illalla 9 aikaan alkoi niin kovat kivut ja sähköiskut jotka meni pitkin jalkoja,alaselkää, ym alavartaloa että jouduin vatkaamaan itteäni, eli siis keinuttamaan että pysyi järki kasassa.Kesti parisen tuntia putkeen, ei lakannut ollenkaan eli kivulla ei ollut ns.taukoja. Mahtokohan olla supistuksia vai mitä? Tässä heräsin taas kun armoton kutina mut herätti. Bussi lähtee parin tunnin päästä sinne terveyskeskukseen niin lähen ne verikokeet ottamaan, sit mitä nyt eilen illalla tapahtui niin aion saada jostain lääkärin käsiini joka kattoisi tota kohdunsuuta pikkasen, mulla kun vissiin on lääkärineuvola rv 36tai 37 vasta. Tosin, ens perjantaina ku on se ultra niin siinähän tietty ehkä voisivat samalla sen kohdunsuunkin tilanteen katsastaa mutta aionpa nyt kummiskin kysyä jos sieltä terkkarista nyt jollain olis sen verta aikaa muhun tuhlata.

Heidi js Mörkky 33+2.
 
Heidi!

Minusta alkaa olemaan äitipolikamaa. Jos jotenkin pääset sinne, niin mene! Siellä voivat tutkia molemmat vaivat kerrasta. Testituloksetkin tulee heti kun mahdollista. Kyllä tuolle kipukohtauksellekin pitää saada jokin selitys. Minusta ei kuulosta supisteluilta. JOs sulla on se hepatoosi, niin se pitäisi myös saada mahdollisimman pian tietoon. Polille mars! Ja onnea matkaan!

Noora
 
heikku, toivottavasti alkaa selviämään mitä tuo on, eihän tuo nyt ihan normaalilta kuulosta!

Täällä kaikki ennallaan,samat ongelmat :) Eilen käytiin Ikeassa katsomassa yhtä vaatekaappia esikoiselle ja löydettiinkin mieleinen, mutta siitä puuttu yks osa varaston puolelta. Tuli siis ostettua kaikkea muuta sälää... hyi minä!

Keukeu (tänään 34v. :) ja Tirppi 31+3
 
Heikku, hepatoosia mäkin epäilisin oireittesi perusteella, mutta voi toki olla miljoonaa muutakin asiaa. Mulla on kokemusta tuosta hepatoosista, kun kävin sen läpi viime raskaudessa. Nyt on maksa-arvoista alat alkanut nousta, mutta äitiyspolin lääkäri sanoi, ettei diagnosoi hepatoosiksi vielä, koska sappihapot ovat normaalilla tasolla. Maanantaina menen taas labroihin.

Äippäpolilta sain haettua hiukan mielenrauhaa.
Raskausdiabetekseni on heidän mielestään hyvin lievä. Kotimittauksissa arvoni ovat ns. "normaalin ihmisen arvoja". Ultran mukaan vauva on sopusuhtainen, ja lääkäri oli sitä mieltä, että tulee täysin normaalikokoinen vauva ellei jopa hitusen keskiarvoa pienempi. Olen kyllä ollut ihan fanaattisen tarkka ruokavalion suhteen. Diabeteshoitaja katseli mun kiloklubissa rustaamia ruokapäiväkirjoja ja totesi, että ravitsemusasiat ovat kohdaltani kunnossa.

Myös istukka on nyt kohdun kasvun myötä siirtynhyt hyvälle paikalle eli alatiesynnytys on nyt ihan mahdollinen. Hipheihurraa!

Nyt ultrassa nähtiin myös haaroväliin: tyttö pitäisi olla tulossa. Minulle sinänsä ei ole väliä, vaikka ensimmäinen onkin poika. Mies on vain kasvanut niin miesvaltaisessa ympäristössä, että on jotenkin kiva ajatella, että hän saa kokemusta tyttölapsesta. Tytöt ovat aika herkullisia tapauksia murrosiässä. Minulla on kaksi siskoa, joten kokemusta on. :kieh:

Äippäpolin lääkäri sanoi, että voisin nyt relata loppuraskauden suhteen: hiukan vähentää liikuntaa, levätä ja, jos mahdollista, nauttia raskaudesta. Kivi kyllä vierähti sydämeltä. Tuli sellainen olo pitkästä aikaa, että ehkä se vauva onkin ihan kiva juttu.

Välillä on sellainen olo, että neuvola on turha paikka, kun sieltä ei saa kunnon tietoa. Antaisivat ne tikut kotiin, niin voisin lopettaa siellä ravaamisen. :kieh:
 
Kohta matka kohti neuvolaa ja oikeen innolla taas oottelen kun en sit ollenkaan tykkää painon mittauksesta kun aina pelkään että alkavat valittaa kun niin hirveesti painoo muka tullu. Viime käynnillä eli 28+ oli paino noussu yhteensä 10kg alusta ja nyt varmasti on 1kg tullu kahteen viikkoon. Tiiusta tuli kaiken kaikkiaan silloin joskus 17kg mistä 2kg jäi mut nekin lähti viime kesänä kun vähän jaksoi enemmän liikuskella ulkona ja käydä kävelyllä. No toivotaan että tästä toisestakin lähtis suht hyvin kilot kun muutenkin pitäs alkaa saada kroppaa jossain vaiheessa parempaan kuntoon kun selkä temppuillee niin juutaksen paljon.

Tulen tänään jossais vaiheessa kirjottelemaan neukku kuulumisia.

Tiukuliina ja Tinttaralla POKS 30+0
 
Ensinnä zemppiä sitä tarvitseville :hug:

Tuli sitten eilen huudeltua meille tuplat josta saa myös perus rattaat. Eli I`coo platon duo merkkiset, ei enään myynnissä suomessa joten ovat käytetyt. Nyt sitten mietin että pitäiskö niihin ostaa Pehmyt kantokoppa vai lämpö pussi? Kumpi olisi parempi, kun talvihan tässä tulee.. meillä ollut vain kova koppa niin en tiedä että kumpi olis nytten parempi.

Nyt oli sitten myytävänä erittäin hyväkuntoiset Brion Kombit! Että jos jotain kiinnostaa tai tietää jonkun jota kiinnostaa?. On olleet kyllä ihan parhaat kun menevät missä vain ja kelissä kuin kelissä.

Että siinäpä ne tärkeimmät, verenpineet on taas nousseet vähän että pystyy touhuilee :) Eli rattaiden saapumista odotellessa että päästään testaamaan!

Taikamyrsky 32+3

 
toivottavasti heikku selviää mitä nuo oireet on, ei kyllä supisteluilta kuulostaneet!
:hug:
taikamyrsky: meillä on ollut semmonen puolikova kantokoppa ja se on ollut silleen kätevämpi kun on joutunut nukkuvaa lasta siirtämään pihalta sisätiloihin kun ollaan käyty esim.kerhossa tms. tosin eka meinasin ettei hommata noihin meidän uusiin tupliin ollenkaan kantokoppaa ja mentäis makuupussilla mut tuli sit kummiskin hommattua semmonen cocoon (phil&tedsin sportit kun kyseessä )

tänään käytiin neuvolassa taas koko poppoo ja tässä kuulumiset kun rv 32+6:
-paino -300g/vko (jee)
-turvotus +
-verenpaine 124/66
-pissa puhdas
-sf 31 ja rt:ssa
-sykkeet 142
-liikkeet ++ ei meinannut neukkatäti saada sydänääniä heti kun tää pikkunen karkaili koko ajan:LOL:

eli hyvin menee eikä mitään sen kummempaa! olin ihan ihmeissäni tosta painosta kun kummiskin on tullut syötyä ihan miten sattuu taas. ehkä sit oon vähän enemmän liikkunut tai jotain...

eipä nyt muuta, esikoinen on päikkäreillä ja mulla hetki omaa laatuaikaa B)

noonie 32+6
 
Nonni nyt on neuvolassa käyty ja hyvin meni kaikki. Oma neuvola lääkäri onkin sitten jo ens kerralla paikalla ja hyvä niin kun on kummiskin tutumpi kun nää harjottelijat.

Rv 30+0
paino -607/vk. Paino nyt siis yhteensä 8.9kg
turvotus -
verenpaine 109/69
pissa puhdas
sf 24 voi olla että muuttuu kunhan oma neukku tätönen pääsee mittailee
sykkeet 145
liikkeet ++ eikä asentoo voida sanoo kun pyörii ympyrää ja sen harjottelijakin oikeen näki. Kuulemma pieni vauva mut pääsen myöhemmin vielä koko arvioon ennen synnytystapa arviota.
 

Yhteistyössä