~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

Onnea Pirkksis! :heart: Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja poika kasvaa.

Mä oon kesälomalla B) Vielä ens viikko lomaa ja sit olis 7 viikkoa töitä ennen mammalomaa. Mulle voi lisätä etusivulle iäksi 24 ja synnäriksi Tays.

Tajusin vasta muutama viikko sitten että jos vauski syntyis muutaman päivän etuajassa niin syntymäajaks tulis hieno 20102010 :D Siskon lapsi on syntynyt 20012001.
 
Onnea Pirkkis suunnattomasti pikkuruisesta pojasta! :heart:

Urkin tätäkin kautta, että mitkä oli syyt pienellä pojalla niin kiiruusti päästä maailmaan? Ihana juttu, että hengittää itse! Voimia koko perheelle! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Happy79:
emmaria Meillä oran saagat jotka on tosi matalat vaunut.Mietin sitä kans et ovatko epäkäytännölliset ja miten mä huonolla selällä saan lapsen sinne ja pois.... Ihan hyvin on toiminut eikä mitää ongelmaa oo ollut. Eriasia jos lasta joutuisi " hoitamaan" sillä korkeudella olisi se varmasti epäergonomista. Oran vaunuissa on myös hyvä toi integroitu hyttysverkko pysyy hyvin paikallaan. Vielä kehun oran vaunuja..meillä 1v4kk tyttö nukkuu vieläkin päikkärit vaunuissa,eli sen verran pitkä makuutila vaunuissa on.
Meillä ihan uudet Oran Saagat, ei siis vielä olla päästy testaamaan, kun esikoista odotellaan.. Mutta en itse ole edes huomannu, että olis jotenki matalat. Aika huipuilta vaikuttavat kyllä, aika malttamattomana ootan, että pääsee ulos työntelee ;)
 
Onnittelut Pirkkikselle pojasta ! Aikaisin piti pienen tulla maailmaan, mutta hyvä että hengitttelee itse ja onhan tuota painoakin kohtalaisesti.

Minua huolestuttaa, kun vauva liikkuu nyt niin vähän. Samalla on välillä vihlovaa kipua keskikohtaa vatsaa. Outoa, jollaista ei ole edellisissä raskauksissa. Piti käydä ostamassa uudet patterit doppleriinkin, kun pitkästä aikaa kuuntelin sydänääniä. Soitin terveyskeskukseen ja sanoivat, ettei sinne huolita, vaan on mentävä suoraan Taysiin. Ois vielä huomenna töitäkin. Kun tietäis, mitä tehdä. Ei ole hauskaa tuolla polillakaan maata.

Sokeriarvot ovatnyt ihan pehvallaan:paastot yli 6 ja 1 h:n arvot jopa 9-10.

Discovery 28+6
 
Nyt täytyykin korjata....Meillä siis TAIGA vainut ei saagat....Saaga on himpun verran korkeempi,siksi Lara- et varmaan eroa ole huomannut...
-istuinosan korkeus maasta: 48 cm Taiga
-istuinosan korkeus maasta: 52 cm Saaga
 
pirkkikselle ja perheelle onnittelut pienestä pojasta :heart:

On ne vaan uskomattoman pieniä syntyessään näillä viikoilla, mutta onneksi kuitenkin hirmuisen sisukkaita tapauksia! Paljon voimia ja onnenhetkiä tuleviin päiviin!

sannri ja mahassa myllertäjä 29+3
 
Onnittelut Pirkkikselle mun puolesta myös! :flower: Todellakin raskaus rupee konkretisoitumaan kun tällaisia uutisia kuulee :)

ihan uteliaisuuttani nyt kysäsen.. Onko teillä mies ollu mukana lääkärineuvolassa? Mulla ois seuraava lääkärineuvola tässä parin viikon sisällä ja mies haluaa sinne ehottomasti mukaan. Itteeni se ei nyt mitenkään haittaa, mut rupesin miettimään, että tunteeko mies ittensä hölmöksi siellä kaikkien sisätutkimusten ym. yhteydessä tai pitääkö lääkäri outona, jos mies siellä mukana? Mulla ainaki eka lääkärineuvolassa oli sellainen vanha "hieman omalaatuinen" mieslääkäri tekemässä tutkimuksia.. En tiiä sit kuka nyt.. rehellisesti sanottuna, toivoisin naislääkäriä nyt. Ois jotenki helpompi jutella sille :D mut anyway, pääasia et tutkimukset tehdään ja vauvalla kaikki hyvin..

Miukatti ja mömmö 29+0 (huomenna)
 
miukatti, Anna miehen tulla mukaan jos haluaa :) Kyllä sitä viimestään synnytyksessä niitä paikkojakin tulee katteltua toisestakin näkövinkkelistä. Kyllä mun mies oli ensimmäisiä odottaessa mukana kaikessa mihin vain ehti mukaan. Minua asia ei koskaan häirinnyt. Tietysti kannattaa tehdä sen mukaan, mikä susta tuntuu hyvältä ratkaisulta! Lääkärin mielipidettä ei kannata miettiä.

N
 
Voi Pirkkis ONNEA teidän koko perheelle pienestä urheasta Urhotaistelijasta :heart: :heart: :flower:

Nytkö sitä sitten pitää laittaa SYNTYNEET-lista tänne pystyyn. Unbelievable! Laitan myös tuohon otsikkoon Lokakuun lapset **2010** että 1 lokakuinen syntynyt, sano vaan Pirkkis jos sua haittaa niin voin ottaa sitten pois.

Hanat aukes kun tota Nooran viestiä teille luin... :'), itseasiassa Noora voinko laittaa ton lauseen tuohon etusivulle siihen Syntyneet lokakuiset- kohdalle..? Tietty myös sun nimimerkin siihen perään. Olis niin ihana!

t. mama-L ja Poikapapu 29+5
 
mama-L, Olen löytänyt tuon lauseen sellaisesta ihanasta Elämän Ihme-runokirjasta. Se on mulla hukassa, eli en pysty tarkistamaan alkuperäistä runoilijaa. Uskaltaiskohan sen vaan laittaa ilman mittään? Yritän etsiä opuksen käsiini.

N
 
Onnea Pirkkikselle ihan mahottoman paljo pienestä ihmeestä! :heart: Tuntuu ihan uskomattomalta, et ensimmäinen vauva on tännekki ketjuun syntyny. Ihana juttu et kaikki on hyvin pienellä kuitenki ja toivottavasti poika vahvistuu ja kasvaa kovasti päivä päivältä. Voimia koko perheelle! :heart:

Mie oon ollu äitini luona lomailemassa, nii en oo hirveesti netissä päässy käymään. Hyvää tuntu tekevän kunnon lomailu, ettei tehny mitään isompia vaan levähteli ja söi mansikoita. :) Olo on ollu nyt parempi ja masukaan ei oo kipuillu juurikaan. Täällä siis kaikki kutakuinkin hyvin!

Voikaahan mammat hyvin!

HayLina ja Hippu 29+3
 
Minä en henkilökohtaisesti ottaisi miestä lääkärineuvolaan, mutta aippäpolin vastaanotolla mieheni on kyllä käynyt. Lähinnä sen takia, että on nähnyt vauvan/vauvat ultrassa. Siellä on kyllä tehty sisätutkimustakin välillä. Toisaalta eiväthän nuo kovin paljon eroa toisistaan. Vastaanottoja molemmat. Jenkeissä meillä oli vastaanotolla koko perhe. Pojat melkein hyppivät niskassa, kun ultrattiin...

Discovery kohta 29+0
 
Oikein paljon onnea Pirkkikselle :heart: :flower:

Piti kattoa otsikkoa kahteen kertaan ennekö tajusin että mitä on tapahtunu, tuntuu jotenki uskomattomalta että ensimmäinen vauva lokakuun pinosta on syntyny ja tästä se lähtee :)

teijuli 27+2
 
Heippa mammat!

Paljon onnea Pirkkikselle perheineen pienestä miehestä!! :heart: :heart: :flower:
Tuntuu uskomattomalta, että jo yksi vauva tähänkin ryhmään syntynyt!

Täällä kyseltiin isän osallistumisesta neuvolaan..meillä mies on ollut joka neuvolakäynnillä ja lääkärineuvolassa mukana..Minusta tuntuisi oudolta jos ei olisi, yhdessähän tässä kumminkin vauvaa odotellaan :) Tosin on sovittu miehen kanssa, että kun loppuraskautta kohti neuvolakäyntejä on tiuhempaan niin tulee mukaan jos töistä vaan ehtii.

Omista kuulumisista tännekin puolelle sen verran, että neuvola oli viime viikolla. Kaikki masussa hyvin, sf-mitta oli 26 cm. Itsellä on pientä kremppaa ollut mm. närästyksen muodossa ja hb laskenut 105:n. Rautakuuri nyt tuplattiin ja toivotaan että hemppa nousisi. Kovasti sairaslomaa jo tarjottiin, mutta yritän vielä vähän aikaa töissä jaksaa vaikka houkutus oli suuri. Terkka varasi elokuun alkuun lääkäriajan ja kehoitti käyttämään ajan jos vaan vähänkin tuntuu että töissä alkaa olla liian rankkaa.

Nyt en enempää ehdi kirjoittelemaan..iltavuoro kutsuu..

Tänään muuten poksuu 28 rv..! :heart:

Jaksamista ja halauksia kaikille tarvitseville!! :hug:

Minkuli ja pikkuheppu 28+0
 
Paljon onnea Pirkkikselle pikkuisesta pojasta! :flower:

Vaunukeskusteluun: Saagat tosiaan on himppusen korkeammat (ja kalliimmat). Olikos Saagoissa heittoaisa? Olen ihastunut Oran Taigojen lime-musta-väriin (mies olisi halunnut kokomustat vaunut, mutta suostuisi tohon limeen) ja jotenkin Saagoissa värit oli aika tylsiä. Mustan kaveriksi oli vaan harmaata.. :( Muuten Saagatkin vaikuttaa aika kivoilta ja niissä houkuttelisi tuo muutaman sentin korkeampi ulkomuoto (mutta onkohan sillä käytännössä väliä?). Korkeampi hinta taas ei houkuttele... :D

Niin ja mulla on tänään POKS!

Emmaria + Pieni rv 30 + 0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emmaria:
Paljon onnea Pirkkikselle pikkuisesta pojasta! :flower:

Vaunukeskusteluun: Saagat tosiaan on himppusen korkeammat (ja kalliimmat). Olikos Saagoissa heittoaisa? Olen ihastunut Oran Taigojen lime-musta-väriin (mies olisi halunnut kokomustat vaunut, mutta suostuisi tohon limeen) ja jotenkin Saagoissa värit oli aika tylsiä. Mustan kaveriksi oli vaan harmaata.. :( Muuten Saagatkin vaikuttaa aika kivoilta ja niissä houkuttelisi tuo muutaman sentin korkeampi ulkomuoto (mutta onkohan sillä käytännössä väliä?). Korkeampi hinta taas ei houkuttele... :D

Niin ja mulla on tänään POKS!

Emmaria + Pieni rv 30 + 0
Mikä on heittoaisa? ;O
Itse hommattiin Saagat Uniikki- mallina eli Helmet löytyy meiltä... Oli melkeen satasen halvemmat, kun 2010 malli ;)
 
Paljon Onnea Pirkkikselle ja koko perheelle! :flower:

Heittoaisalla saa vaihdettua työntösuuntaa vaikka kesken lenkin, ilman että koppaa/ratasosaa täytyy irroittaa :) Tosi kätevä esim. silloin kun haluaa ettei aurinko paista/tuule lapseen päin. Mutta toki varmasti hyvin pärjää ilmankin.

Nipsuliina ja Sindi 29+6
 

Yhteistyössä