~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

Onnitteluja jälleen kaikille pienokaisen saaneille ja erityisesti Discoverylle kiitos synnytyskertomuksesta! Aika hurjaa menoa taasen ollut - mutta niinhän se on että lopussa kiitos seisoo :heart:

Itsellä on tänään mahdollisesti käynnistäminen edessä ja ihan silläkin kiva kuulla muiden kokemuksia...Verenpaineet oli taas eilen lääkityksestä huolimatta koholla ja pissassakin oli kaikki plussalla, joten aamupäivällä on aika äitiyspolille ja sitten selviää mitä tapahtuu. Mutta neuvoivat pakkaamaan sairaalakassin mukaan :)

Olo on ihan tosi levoton ja jännittynyt - toivon niin kovasti että jotain tapahtuu! Ihan silläkin, että pelottaa miten tuo korkea verenpaine väsyttää pikkuista...

Laura 39 + 4
 
onnea vauvansaaneille! ja kiitos synnytyskertomuksista jälleen :heart: Lauralla onkin jänittävä päivä tiedossa, joskohan tuota et enää ilman vauvaa kotiutuisi :D

täältä on: supparit kadonneet kokonaan ja yö nukuttu poikkeuksellisen hyvin, nyt sitten jaksaa touhuta vaikka synnärille lähdön saa ainakin unohtaa..no kai sekin aikanaan...

neila rv 38+4 (18.10)
 
Onnea vauvautuneille!
perlagella ihan hyvän kokonen poitsu.. samat mitat, kuin meidän nuorimmaisella=)
Discoveryllä loppu hyvin, kaikki hyvin. Harmi tietty että jouduit pitkän "turhan" uurastuksen jälkeen leikkauspöydälle.

Äh, täällä sellanen olo et vois pientä flunssanpoikasta iskeä. Ei tahdo!!
Esikoisen syntymän jälkeen sairastuin kovaan lensuun jo sairaalassa, lisäksi molemmat korvat tulehtuivat ja puhkesivatkin. Oli sit kiva kuumehöyryissä ja korvat vinkuen ja säristen hoidella vauvaa: / Onneksi antibiotit purivat heti..

Täytynee täälläkin tsekkaa uudestaan vauvan kotiintulovaatesetti, kelit ovat sen verran viilentyneet siitä, kun oon sen pakkaillu valmiiks.

Nyt vielä hoitamaan viimonen vanhempainkeskustelu, sitten on kaikki isompiin liittyvä härdelli pois alta.

:wave: Puskis ja Onni 40+3 :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower::heart: Ihana lukea "syntymäilmotuksia" ja synnytyskertomuksia! Aika tasaseen tahtiin täällä jakaudutaan=) Tsemppiä kaikille synnyttämään lähtijöille ja niille joita piinataan korkeilla raskausviikoilla! Kyllä se odottavan aika vaan on niiiin pitkä! Vaikka toisaalta tätä on kohta 9kk odotettu, niin kai sitä jaksaa odottaa vielä muutaman viikon, ehkä ;)

Sofiia ja Syksyinen Kiitokset hammaslääkärikommenteista! Mulla on tänään aika varattuna, ja täytyykin esittää toiveena ettei tuolia ihan ala-asentoon laitettas. Jännittää vaan kun hammaslääkäri oli hiukan nuiva puhelimessa, ja otti mut vähän niinku ylimääräsenä, et jaksaako se jos joudun vaik välillä nousee istumaan, jos huippaa tms. Täytyykin koettaa vaik tota osittain kyljellään oloa. Viimeks tota hammasta meinaan kursittiin yli tunti, kun siit oli lohjennu puolet pois, luulen et samoilla mennään nytkin.

Muuten ei omaan napaan ihmeempään. Kävelelenkeillä tulee harjotussuppareita, ja lenkin jälkeen yleensä lieviä polttoja, mut ei mitään säännöllistä, eikä merkkiäkään että sieltä haluttas syntyä. Mies on kova nukkumaan, et jos isäänsä tulee, niin luulen et tulee ulos vasta pakon edessä, kun käynnistetään:whistle: No pitäs kai ajatella positiivisesti, et enää max 3 viikkoo jäljellä:whistle:

Mukavaa syyspäivää ja viikonloppua kaikille!

danuli + toppis 39+0 (POKS)
 
:wave:

Onnea Discovery, Perlage ja Duffy vauvoista :)

Puskajussi
Juu, täällä ainakin osittain yksi turhautuja, vaikken sitä kovin suureen ääneen huutelekaan :D Mutta myönnän ;)
Olen jälkeenpäin nauranut itselleni ja sinun osuvalle kommentille. Me taisimme olla aika alkuvaiheessa raskautta, koska silloin oli vielä tämän vuoden toukomammat linjoilla. Siellä joku valitteli 35-37 viikoilla, ettei jaksa enää. Minä kauhistelin tätä suureen ääneen ja sinä muistaakseni muistutit, että voipi kuule itelles käydä samallalailla. "NO EIKÄ KÄY".
No juu ei ;) ;) Ei mitään turhautumisia ole tullut..

Soittivat tänään äitipolilta eilisen käynnin jäljiltä. Maanantaina pitää mennä jo uudelleen. Vauvan sydänkäyrä oli liian monotoninen ja uusi käyrä heti alkuviikosta.
Hetken aikaa vielä odotellaan spontaania alatiesynnytystä, kun vauva on perätilassa.

Bubbeli 38+1
 
onnittelut jälleen kaikille vauvansa saaneille! täällä vielä jatketaan odotusta... |O

tänään oli viimeinen neuvolakäynti, ens viikon keskiviikko-torstaina saan sit soittaa yliaikaiskontrolliaikaa kättäriltä.
neuvolassa kaikki hyvin, tässä "tulokset":
rv 40+6
painoa +300g/vko
turvotus ++
paineet 111/76 (laskemaan päin näköjään)
sf mitaksi sai 35, tosin nyt eri mittaaja kuin edellisellä kerroilla ja kyllä tunsin että aloitti mittaamisen alempaa kuin oma neukkatäti
rt edelleen ja sanoi että pää on nyt niin alhaalla lantiossa kuin olla ja voi (no siltä tuntuukin..)
sykkeet oli hyvät ja vaihtelevat, merkattiin 140 ja ++ liikkeisiin

neuvolan jälkeinen lyhyt kauppareissu oli ihan murhaa alapäälle ja -mahalle. kaupassa tunsin vaan kauheita kruntsahteluja ja mieletöntä paineentunnetta +kipua...yritä siinä sit miettiä ruokaostoksia ja selviytyä niitten kaa kassan kautta pihalle :whistle:

illaksi luvassa pitsaa ja suklaata, hyvä juhlia vähäistä painonnousua ja 41+ viikoille siirtymistä :D

mukavaa viikonloppua kaikille!

noonie+plikka 40+6
 
Keskiviikkona tuli lupaus TAYS:ssa, että ei päästetä yliaikaseksi insuliinihoitosen raskausdiabeteksen takia. Painoo oli ultran mukaan vaavilla 3300g, että ei onneks oo kasvanu liikaa ton hemmetin RD:n takia. Kiva kuulla, että max viikko enää odottelua.
Toisaalta nyt on iskemässä paniikki, että viikon päästä pitää osata hoitaa piäntä ihmistä. En oo elämäni aikana vaihtanu yhtään vaippaa, enkä pahemmin vauvoja muutenkaan käsitelly.
Nyt viettään viimestä lapsetonta vkonloppua...outoo :)

mormuska ja "Olmi" 39+0 (poks)
 
Onnea kaikille vauvautuneille!! :flower: Niitä alkaakin olla jo aika hyvin!

Onko täällä muita, joilla on kissoja? Kaipaisin vinkkejä, miten pitää kissat poissa pinnasängystä. Sillon kun vauva nukkuu siellä, niin ovi on toki kiinni. Mutta olisi sitä ovea kiva pitää muuten auki! Meillä tuo toinen karvakamu on niin utelias, että karvastaisi koko sängyn..

Nallu ja Hattivatti 37+6
 
Heissan!

Ei sitten ruvettu käynnistelemään synnytystä kun verenpaine oli ENSIMMÄISTÄ KERTAA piitkään aikaan normaali. mm. Eilen oli 152/100, mikä on ollu mulle tavallista viime aikoina - tänään sitten 128/90...Ja lääkärin mielestä kaikki muuta arvot on ollut poikkeuksia ja nyt on turvallista jatkaa odotusta. Voi V***u suoraan sanottuna. On ihan tosi paha mieli kun jo toista kertaa tällä viikolla mulle on lupailtu käynnistystä ja sitten ei tapahdukaan mitään. Alkaa henkisesti olemaan aika rikki!

Muutenkin KOKS:issa on aina niin mukava käydä kun ei ikinä tiedä mikä arpa suosii. Maanantaina oli venäläinen lääkäri, tänään intialainen...kiva olis kun joku joskus puhuisi ja ymmärtäisi suomeakin :headwall:

Erittäin kiukkuinen Laura 39 + 4
 
Onnea taas paljon vauvautuneille!:)

Neuvolassa käyty.. Kaikki on edellenkin hyvin. Kova on vieläkin liikkumaan ja sykkeet oli toisella melkein koko aika 170 vaikka kauan mittailikin niitä, ei vaan malttanut olla hetkeekään paikallaan:D Ei vieläkään mistään kiinnitymisestä tai laskeutumisesta tietookaan. Sentään on nyt pysynyt rt:ssä, että enää vaan kääntelee kylkee. Täti anto mullekin määräyksen, että jos vedet menee niin sitten ambulanssilla pitäis matkustaa. Kivuttomia supistuksia alkanut vihdoin tulemaan, mutta ehkä 10 päivässä että..:D Eilen illalla/yöllä kyllä tuli reilu 5tuntia alle 10min välein supisteluja, nekin varmaan johtu vaan siivoomisesta ja saunasta kun tänään ei taas oo ollut mitään ihmeellistä. Vieläkään ei siis ole mitään lonkkien tai alapään vihlomisia. Sitä muuten ihmettelin kun oli puhe noista mitä vois tehdä että käynnistyis niin se sano, että siiderikin on semmonen, hyvin vois kuulemma yhdenkin juoda. En kuitenkaan oo juomassa, varmaan nousis jo päähän parista hörpystä:D

Kissoista Mun oli tarkotus tehdä semmonen kissaverkko tuohon pinnasängyn päälle ja on se melkein valmiskin, mutta nyt kun tuo sänky on ollut kasassa niin eipä tuo kisu sinne oo yrittänyt kuin kaks kertaa. Kummallakin kerralla on riittänyt kun on vaan kädellä estänyt ettei pääse sinne. Yleensä kyllä menee kaikkialle muualle jatkuvasti vaikka olisikin kiellettyjä paikkoja:D Saa nähdä sitten tarviiko sitä verkkoa tuohon päälle vai ei. Joillekin kissoille vois riittää jos siinä päällä olisi vaan joku hyttysverkon tapanen kangas. Noita kunnon verkkoja ja kankaita on myynnissäkin jossain lastentarvikkeissa ja netissä, mutta aikas kalliita ne on.

Multatassu 40+4
 
Täällä yökyöpelöidään :) Nukuin vissiin liian hyvät päiväunet... Touhua on kyllä päivän aikana piisannut. Ja viime aikoina ei oo tarvinut paljon unettaa, kun on laittanut silmät kiinni niin hetken päästä oon jo ollut unessa!

Äitini kanssa juteltiin illalla puhelimessa ja sovittiin, että ovat kotona valmiudessa jahka lähtö synnyttämään tulee ja tulevat meille poikien vahdiksi. Äiti olikin jo huolehtinut asiaa ja ihmetellyt, kun ei olla asiasta vielä mitään kyselty. On niin äitini tyylistä, huolehtii ja huolestuu kaikesta jo aina hyvissä ajoin :heart: Onneksi on vanhemmat lähellä ja auttavat aina tarvittaessa!

Vauva jyllää mahassa kovasti, on nyt pysynyt vuorokauden vasemmalla kyljellä ja pidän peukkuja, että viimein asettuu sen verran ettei kääntelis itteään enää kyljeltä toiselle. Nyt tosiaan alkaa tuntumaan siltä, että maha on aika täynnä vauvaa ja kädet ja jalat tuntuu työntyvän läpi :D Mulla ei jotenki oo ollenkaan kiire synnyttämään vaikka tuota kasvua nyt seurataankin ettei liian isoksi pyrähdä. Tämä kun on aika varmasti meidän viimeinen lapsi, joten koitan nyt "nauttia" ja ottaa tästä raskaudesta kaiken irti viimeiseen asti. Toisaalta se on niin haikeaa ettei tämän jälkeen koe enää koskaan vatsassa kasvavan uutta elämää :heart: Toisaalta on kiva jatkaa perhe-elämää jo vähän isompien poikien kanssa, jotka pärjäävät hieman itsekseenkin ja saamme vielä perheeseen uuden pienen. Sopiva porukka kasassa :)

Nyt koitan laittaa pään tyynyyn, jotta ei mene koko huominen nukkuessa. Öitä :wave:

syksyinen ja kyytiläinen 37+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on sitten rv38 täynnä. Olo on ihan ok. Haluaisin niin paljon vain tästä mahasta eroon. En ole koskaan ollut sitä tyyppiä, joka pitäisi vauvamahasta, saati sitten kaipaisin sitä synnytyksen jälkeen. Huh, ei todellakaan! Eihän tuo maha kovin suuri ole, mutta olen vain niin turhamainen, että haluan kovasti jo oman kropan takaisin. Haluan urheilla ja treenata ilman rajoituksia. Poikakin turhautuu, kun äiti ei voi riehua hänen kanssaan.

Alapaine on noussut kotimittauksissa tuonne 85 (toisten mittaamana lähemmäksi 100) korville, mutta niinhän se verenpaine synnytyksen lähestyessä yleensä hiukan nousee. Huolissani en siis ole. Vasta sitten jos kotimittauksissa alapaine nousee sataan, asiaan reagoidaan.

Äippäpolilta ei sitten soitettu labrojen tiimoilta, joten ovat antaneet minulle virallisesti kenkää. Johan siellä tuli ravattuakin. Sanoivat siis viime käynnillä, että jos arvot ovat ok, minun ei tarvitse enää tulla sinne käymään. Toiveissa on siten aivan tavallinen synnytyksen käynnistyminen.

Närästyksestä on tullut tosi pirullinen vaiva. En voi syödä juuri lainkaan hiilareita, kun heti alkaa närästää. Jos pysyn täysin karpilla ruokavaliolla, närästys pysyy poissa. Mutta voi hyvänen aika, jos erehdyn syömään palasen näkkileipää tai omenaa; tuntuu kuin lieskat kävisivät suusta. Turkkilaista jogurttia menee tonkkakaupalla. No eipähän pääse paino nousemaan.
 
Viimeksi muokattu:
syksyinen
Fb-ryhmää hoitaa Lara-- ja pikkuprinssi.
Lara:lla taitaa mennä kaikki aika pikkuisen kanssa, mutta pikkuprinssi on tietääkseni vielä yhdessä koossa. Ehkä he eivät vain käy täällä? Mielestäni ryhmään ei voi laittaa itse pyyntöä, koska se on salattu. En sitten tiedä ovatko muuttaneet käytäntöä?
Käyn täällä lukemassa päivittäin, kun imetän, mutta en voi kommentoida oikein yhdellä kädellä :D
Ryhmä on suljettu, eli laitan kutsua tulemaan sähköpostiin (osoitteeseen jonka olette rekisteröity Facebookkiin ) halukkaille! Syksyinen, sulle laitoin kutsun! Ja Limeee kanssa laita yksärillä mulle tuo osote! Ryhmäänhän ei edelleenkään pääse, kun aktiiviset palstalaiset, eli sellaiset, jotka on ollu mukana edes jonkun aikaa ja ovat "tunnettuja" täällä pinossa...

Onnea kaikille vauvan saaneille ja kiitos paljon synnytyskertomuksista! :hug: Minkulin tarina pisti jostain syystä itkemään... :)

Meidän poika vaan roikkuu tissillä eli syö ja kasvaa... Aika menee hurjaa vauhtia, ihan liian nopeasti siis... Syntymäpaino ylitettiin vihdoin pienellä kasvuspurtilla :) Painoa viimeksi siis 3475g ;) Vauva on siis pieni ja ihana vaikka välillä tää aika rankkaa touhua... Varsinkin jos yöunet jää vähiin! Ensimmäinen viikko yh:na meni ihan kivasti, mutta oli kyllä aivan ihanaa kun mies tuli eilen lomille :heart:

Jaksamista, hermoja ja tsemppiä kaikille, jotka vielä odottavat! Ihan kohta kaikilla on maailman paras palkinto sylissä!

Lara- ja PikkuWii 23pvää :heart:
 
Onnea jälleen vauvautuneille!! Kaikilla on niin erilainen synnytys. On kiva lukea, mitä kaikkea voi tapahtua ja ottaa oppia itsekin.
Täällä ei mitään muuta kuin alapään ihanaa polttelua ja hermokipuja (?), jotka säteilevät reisiin niin etten voi välillä kävellä. Tuntuu sellaisia kramppeja jaloissa. Mitähän lie? Esikoiselta ei tommoisia ollut..
Odottelu on tuskaa, mutta toisaalta tätä tulee ikävä. Itselläkin iski flunssa, joten en mielelläni lähtis punnertamaan tässä kunnossa. Oon nyt yrittänyt kaikkeni flunssan häätämiseksi. Kaippa se sen viikon vierailee..
Laskettuaika meni. Puhelin pärisee ja mese vinkuu: "joko, joko".

Saapas nähdä kuinka moni saa huomenna vaavinsa syliin. Tulis niin hieno syntymäpäivä :)

Haikara 40+2
 
Pieni runotyttö: Jaaha, hei vain! :D mietinkin mahtaako osastolla olla samaan aikaan joku täältä.. Miten teillä lähti käyntiin kotosalla, oliko kova hullunmylly? Terveisiä Eemelille kaimaltaan!

Onnea kovasti vauvautuneille! Sekä malttia ja tsemppiä nyyttiä odotteleville! :heart:
 
Täällä poksutaan myös, eli rv 38:heart:

Saa nähdä onko viimeinen poksuminen. Toivottavasti synnytys päätetään käynnistellä ensi viikolla, niin ei vauva kasvaisi todella isoksi.. Toisaalta on kyllä hieman haikeakin olo, olen niin tykännyt olla raskaana. Vaivoista huolimatta :D
 
Meille syntyi 7.10 klo 04:36 ( rv 40+4 ) pikkunen prinsessa mitoin 3570g 50cm!!

Tulen tarkemmin kertomaan myöhemmin.Tultiin tänään vauvan kanssa kotiin. Hän on ihana!! :heart:

Onnittelut muillekin vauvan saaneille! :flower:

Ja supparituulia niitä toivoville.Lähtö voi tulla ihan koska vaan,niinku itse sen taas sain huomata ;)

MUKSU ja pikku pirpana :heart:
 

Yhteistyössä