~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

Hei!

:heart: Meille syntyi tyttö 14.10. Kokoa pienellä peikkotytöllä oli 3570g ja 50cm :heart:

Synnytystähän tosiaan käynnisteltiin ensin osastolla cytoteceillä 2 päivää ja kun mitään ei tapahtunut, kolmantena aamuna mentiin synnytyssaliin klo 8 ja laitettiin oksitosiinitippaa valumaan ...hurjat supistukset alkoi todella nopeasti, mutta avautumisvaihe oli silti hidas ja kohdunsuu oli kokonaan auki vasta klo 23. Tuskainen ponnistusvaihe kesti 45 minuuttia ja kyllähän siinä tuli repeämää sun muuta...mutta varttia vaille puolen yön sain sitten ihanan tytön syliini :) Vaikka menikin siis synnytys pidemmän kaavan mukaan, on se vaan kaiken sen arvoista....

Onnittelut myös kaikille muille vauvan saaneille! Tämä pistää kyllä pään ihan sekaisin - on niin onnellinen olo...

Laura ja tyttö 8 vrk
 
oijoi.. Onpa tullut paljon tekstiä sitten viime käynnin..
Ihan pikaisesti tulin kertomaan, että meidän Pieni Mies syntyi maanantaina. Kalvot puhkaistiin ja siitä sitten reilun kahden tunnin kuluttua kainalossa tuhisi ihanuus, jonka kanssa ollaan tässä jo pari päivää kotona oltu. Synnytys oli ihana, pojan mitat olivat 4040g ja 50 cm, py 36 cm
Palailen paremmalla ajalla kertomaan synnytyskertomusta.

Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemiä vielä nyyttiänsä odottaville:heart:

Puskis ja Onni, josta on tullut toistaseks Mauno eskarilaisen ansiosta :LOL:
 
Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsempit sitä odottaville!

danuli Ei ollut sydän jutut tiedossa. Sairaalassa kotiin lähtö tarkistuksessa lääkäri huomas sivuäänen sydämessä, sitten otettiin ekg käyrää pariin kertaan ja mentiin ultraan missä nuo löyty. Sydänlääkäri ennen ultraa kuunteli äänet ja sano ettei se kyllä kuule mitään selvää sivuääntä, mutta onneks se ensimmäinen lääkäri pisti meidät siihen ultraan. Mä oon onneks saanut sen sillain "unohdettua", etten koko aika murehdi. Sillon se tietysti tulee mieleen jos tuo hengittää kauheen nopeesti, kun se hengitys on yks oireista niin tuijotan aina ja toivon että hengitys tasaantuu ja ainahan se on tasaantunu.

En oo vieläkään ehtinyt lukea vanhoja juttuja, mutta ehkä tässä joku päivä ehtisi:)

Multatassu ja piipero 1vko
 
Hei!

Olen täällä taustalla seuraillut ketjua ja tulin ilmoittamaan että meille syntyi ihana pieni tyttö 11.10.10. 3425g ja 49cm. Synnytys meni hyvin ja kotona ollaan oltu jo reilu viikko. Raskausviikoista en nyt ole ihan varma kun la on pyörinyt 10-14-10 ympärillä mutta kai se oli 40+1 viikoilla.
Onnittelut kaikille lokakuisille vauvan saaneille ja tsemppiä niille jotka vielä odottavat vuoroaan!

Buggie ja Viivi
 
Täällä taas kurkkimassa yks viime vuoden lokakuinen... Nämä vauvauutiset on aina niin ihania...

Onnea sutuliille pojasta! :flower:
Meille synty viime vuonna 17.päivä myöskin poika klo:12.19 :)

Paljon onnea myös muille vauvautuneille!
 
Onnittelut kaikille vaivautuneille ja etenkin Bubbelille, jonka kanssa RD:tä kärsittiin. Siis sektio kuitenkin, onneksi ei sellainen jätti kuin ensimmäinen.

Minulla jo leikkaushaava alkaa olla ok. Vauva syö hyvin ja kiltti kuin mikä. Vain nukkuu ja syö.

Ainoa "huolenaihe" tuo marmoroituva iho. Käytiin Flamingo Spassa ja siellä hotellissa kirkkaassa valossa näkyi niin selvästi. Toinen korvalehti vähän runtullaan. No so what...

Tsemppiä kaikille ! Ja etenkin vielä odottaville ! Jaksamista !

Discovery ja Pinja 3 vkoa
 
Viimeksi muokattu:
nostetaampa hieman ja kysytään samalla missä lokakuiset nykyään kirjoittelee?? onko meille synnyttäneille jonnekkin perustettu pinoa jonne voisi hakeutua jatkamaan juttua?? :wave:

Neila ja Neiti nöttönen 6vrk
 
Kaikille uusille vauvautuneille paljon onnea! :flower:

Täällä vaan ootellaan ja ootellaan milloin tulis oma "vuoro" hakea vauva :) Aika hiljaiseksi on pino muuttunut eikä meitä mahakkaita kai enää hirveän monta olekaan? Ainakaan aktiivisesti kirjoittelevia... Mun tietääkseni lokakuisille ei ole kai perustettu synnyttäneiden puolelle jatkokeskusteluketjua?! En ole ainakaan semmoista löytänyt, kun olen käynyt surffailemassa. Juttelu taitaa olla aktiivista nyt tuolla FB:n puolella. Olis toki mukava, jos lokakuun vauvoilla olis oma ketjunsa Kaksplussan puolellakin. Itse olen kai liian laiska ja tumpelo semmoisen perustamiseen :ashamed: Mutta jos joku muu :saint:

Kävin eilen saunomassa oikein kunnolla ystäväni luona ja hän paineli vielä akupisteitä hyvän tovin. Mitään vastaavaa vaikutusta ei noista ollut; ei supistellut sen enempää eikä tullut muitakaan tuntemuksia. Täytyy sanoa, että minä joka viime viikolla oottelin vielä ihan seesteisenä, alan myös olemaan jo vähän kärsimätön... Mua mietityttää eniten vauvan paino, joka arvioitiin viikko sitten olevan n.4kg (rv 38+2). Jos saa tuolla elellä ja oleilla vielä jopa sen 3 viikkoa niin millainen jätti sieltä on siinä vaiheessa tulossa :O Itselläni myös jalat alkaa olla jo niin kovasti turvoksissa ja painoa kertyy turvotuksen mukana, että voisin jo lähteä synnyttelemään. Tiedän, että tätä vauvamahaa tulee olemaan ikävä vielä, mutta tällä hetkellä tunne on tämä. Huomenna on 39+2 viikot ja molemmat poikamme ovt syntyneet ko viikoilla. Josko tämäkin?! :D Huomenna myös neuvola-aika.

Pitää koittaa lähteä kuluttamaan aikaa eli lähden siivoamaan yläkertaa imurin ja mopin kera. Kyllä on tällä viikolla siivottu meillä ;)

syksyinen ja kyytiläinen 39+1
 
Samanmoiset mietteet kuin Syksyisellä...

Huomenna matkataan käynnistykseen heti aamusta. Viikkoja 40+5 huomenna. Käynnistävät aiemman hankalan synnytyksen takia, ja kun matkalaisen koko vastaa jo esikoisen syntymäpainoa. Olivat yhtä mieltä siitä, ettei päästetä isommaksi. Olisivat ottaneet jo viime viikolla sisälle, mutten tohtinut jäädä...! Piti antaa pari päivää armonaikaa, mutta eipä tunnu tehonneen. Siivottu, saunottu ja sekstattu on, kaikkia kunnolla, eikä mitään vaikutusta :( . Ainoastaan vihloo hieman enemmän luita ja tuntuu painon tunnetta pepun puolella. Saattaa olla, että limatulppaa on valunut, mutta kun en ole oikein varma siitäkään.

Saas nähdä, alkavatko huomisen Cytotecit tepsimään ja saanko seuraavan kerran kirjoitella vauva kainalossa ;)

Jolian 40+4
 
:wave:

Onnittelut myös täältä vauvatuineille!

Discovery
Juu, ei onneksi ollut samanlainen jättiläinen kuin esikoinen. Tämä tosin syntyi reilua kahta viikkoa aiemmin kuin ensimmäinen (41+3 ja nyt 39+1). Mutta never know :)
Sektioon päädyttiin perätilan vuoksi, painoarviohan oli 3400g 38+0. Ihanasti meni taas pieleen ja tarjontakin oli hieman väärä, ei ollutkaan peppu edellä vaan jalka edellä.
Koskas sulla on kontrolli sokerien suhteen?

Suuret Tsempitykset vauvamasusille!

Teitä ei lohduta tippaakaan, mutta mulla tosiaan on jo masua ikävä ja kun tämä varmaankin oli minun viimeinen masu-asukkini ;(
Mies on 100% varma että nämä oli tässä ja saattaapi kohtunikin olla sitä mieltä. Kuulema erittäin ohut kohta jossain tuolla on.

Ihanaa syksyä!
Bubbeli ja "Arvi" 9vrk
 
Bubbeli vähän huonosti ohjeistettuna minut kotiutettiin. Ei mitään sektion jälkeisestä "hoidosta" eikä sokerikontrollista. Yleensähän se on 1/2-1 vuoden kuluttua synnytyksestä. Omilla mittauksilla kyllä nyt arvot ok.

Neiti vähän kippuroi mahaansa. Oiskohan D-vitamiinitipat syynä ? Täytyy kokeilla toista merkkiä. Ei pahasti, mutta kuitenkin. On ollut niin superkiltti.

Ostin tänään lasten messuilta hiekkataulun, johon voi ikuistaa minimaaliset käden ja jalan.

Discovery, joka umpi-ihastunut pikku-Amaliaan 3 vkoa (voi kun voisi vielä tehdä yhden.kohtukaan ei lääkärin mukaan kestä enää yhtään raskautta, kun seinämä jostain syystä niin ohentunut)
 
Huomenta!

Edelleen täällä ja yhdessä koossa; tulin poksumaan rv 40+0 ja toivottavasti viimeisen kerran! Seuraava poksuminen olisikin sitten jo marraskuun puolella.

Isot Onnittelut kaikille, jotka ovat vauvaantuneet tässä mun postauksien välissä :) Haluaisin seurata pikaisesti perässä. Ajatella, että lokakuun alkupuolella synnyttäneiden vauvat on kohta jo melkein kuukauden vanhoja! Äkkiä se aika menee, vaikka tosin tällä hetkellä se ei voisi mennä hitaammin..mun kärsivällisyys on oikeesti nyt vähän koetuksella.

Ketäs täällä on vielä yhdessä koossa? Otetaanpas luku :) Yritän tässä kovasti aktivoitua kirjoittajana lokakuun viimeisen viikon kunniaksi :D

Jolianille tsemppiä kovasti tämän päiväiseen! Tiedä, vaikka vauva olisikin jo kainlossa :)

Vauva on selvästi laskeutunut tosi alas; mun maha ottaa kiinni tiskipöytään vaikka ennen se oli sen yläpuolella :D Raskausarvet kutiaa edelleen kamalasti, häpyluuta koetellaan ja nyt viimeisimpänä painetta tuntuu myös takapuolessa jossain häntäluun paikkeilla. Suppareita on päivittäin, jotkut napakampia kuin toiset, mutta eivät siis edelleenkään satu tai ole säännöllisiä.

Kaiken lisäksi alan olla jo vähän kyllästynyt vastailemaan noihin Joko-kyselyihin, kun olen niihin vastannut siitä lähtien, kun lokakuu alkoi (vaikka siis olen kertonut, että vauva tulee lokakuun lopussa tai marraskuun alussa). Tänä aamuna riemun sai kattoon Facebook ja miehen täti, joka oli postannut vauvan OLETETUN sukupuolen suoraan mun seinälle kaikkien pällisteltäväksi..ei siinä siis muuten mitään, mutta kun en tuolla naamakirjan puolella kauheasti ole raskaudesta jne. puhunut, ja siis siellä on paljon ihmisiä, joille en välttämättä näin etukäteen välittäisi sukupuoli-veikkauksista kertoa..Minä siis myös kannatan oman pinon tekemistä meille tänne kaksplussan puolelle! Jospa joku innostuu semmoisen tekemään :) Voisin ehkä itsekin yrittää, mutta taidan odottaa, että saan sen vauvan ensin kainaloon, että on sitten jotain, mistä turista :)

Suppareita ja tsemppiä kaikille kärvistelijöille!

Lavelyn 40+0 POKS!
 
täälä ollaan vielä yhdessä koossa...
supistuksia tulee aina iltaisin tunnin verran ja on jo hiukan kipeitäkin mut sit katoavat kuin tuhka tuuleen, kuka nekin vie? :confused:
oletteko muut huomanneet että ollaan siirrytty jo skorppioniin? eli eilen vaihtui vaa asta skorppioniin :)
näin ne päivät vaan menee mutta maha pysyy :headwall:
no masuasukki luopuu yksiöstään kun on valmis, eipä sitä oikein avittaa voi =)

aavis 39+4
 
Heipat pitkästä aikaa !! :wave:

Ei sitä enää kerkii koneella istuu kun sai käärön... :)
Onnittelut kaikille vauvautuneille tasapuolisesti! Ja tsempit vielä masukkaille!! :flower:

Synnytyskertomus lyhyesti.

Klo 01.00 heräsin veskiin.Jotain valui housuihin mut aattelin sen olevan pissaa(?!) olin ehkä aivan unessa.Kävin vessassa ja vaihdoin kuivat housut ja menin takasin sänkyyn.
01.20 heräsin kakkoshätään..noh,ei muutako vessaan..Sen jälkeen alkoi tulla supistuksia 15min-20min välein.Otin tyynyn ja peiton ja menin sohvalle "nukkumaan" ja samalla seurasin kelloa.

2.30 herätin ukkelin,se oli sekasin ja kysy et joko töihin pitää nousta..Mä sanoin että jos nyt vaikka synnyttämään..Supistuksia tuli 7-10min välein..Puin samalla vaatteita ja pakkasin sairaalakassia.Samalla juoksin vähän väliä vessassa tyhjentämässä itseäni :D

02.45 typyn herätys ja pukeminen.Lähtö pihasta klo 03.00. Veimme typyn miehen isovanhempien tykö.

03.45 olimme sairaalassa.Olin 7senttiä auki. Kohdunkaulanpuudutusta alettiin laittaa,vaan eipä ehtinyt kun olin jo 10cm auki. Laittoi sitten jonkun toisen puudutteen joka auttaa ponnistamisessa..En kyllä huomannut.Tuntui hetken että repeän kahtia. 6min ponnistin ja typy oli maailmassa!! :heart: Kipeetä se teki mutta nopsaan se oli ohi.Typy syntyi 04.36 !!

Arki on lähtenyt hyvin sujumaan.Imetyksen kanssa oli ongelmia sairaalasta kotiuduttua kun veri lensi tisseistä. Mutta nyt sekin jo sujuu.

MUKSU ja vaavi :heart:
 
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille!
Meille syntyi 21.10. tyttö mitoin 3690g, 50,5cm, pipo 34cm. TAYS:iin mentiin jo maanantaina kypsyttelyyn ja torstaina päästiin vasta synnytyssalin puolelle. Oli rankka reissu, mutta lauantaina päästiin jo tuhisijan kanssa kotiin.

Tsemppiä kaikille, jotka vielä odottelee mahojensa kanssa :)
 
Onnea kaikille vaavin saanneille ja jaksuja niitä oottaville eiköhän vaavit tule maalimaan kun ovat valamiit
Meillä huomenna jälleen neukka käynti kun neidin paino ei ole vielä ollut syntymäpainossa
eiköhän se nyt olis

äiti ja vauva 19 vrk
 
Paljon onnea MUKSU1 ja Mormuska :flower:

Täällä edelleen yhdessä kasassa. Eilen oli neuvola, jossa kaikki mittaukset ok. RR hieman noususuuntainen, mutta en ees kuvittele sen enää liittyvän lähestyvään synnytykseen ;) Kohdun sisäsuu oli auki 1-2cm ja paikat pehmeneet. Vauva on asettunut asemiinsa eli laskeutunut ja kiinnittynyt. Th vielä koitti vähän pyöräytellä tutkimusta tehdessään, jotta paikat vielä edelleen kypsyisi. Vielä ei ainakaan ole tapahtunut mitään synnytykseen valmistavaa....

Täällä herättiin ihanaan yllätykseen eli lumisateeseen ja nyt piha on kauniisti valkoinen :) Piristää heti kummasti, kun lumi tuo valoa ja kaikki näyttää niin "puhtaalta". Tänään(kin) olis hyvä päivä lähteä synnyttämään ;) Jotenkin malttamattomaksi on käynyt nyt olo. Siivota ei enää jaksas yhtään enempää, ku joka päivä joku operaatio ollut. No ei se auta kuin ootella. Vauva tulee sitten kun on valmis, vaikka äiti ei enää malttaiskaan.... :)

Meille tulee remonttimiehet tänään ja alkaa saunaremppa. Päästään jouluksi uuteen, ihanaan saunaan :heart: Meillä mies alotti loppukesästä tuon rempan ja teloi selkänsä siinä niin pahasti, että on nyt ortopedin hoidossa sen jäjiltä eikä voi jatkaa remontin tekoa itse ollenkaan. Siitä lähtien hommat on ollut jäissä ja remontti seissyt tekijää odottaen... Onneksi viimein löytyi se tekijä!!!

Nyt lähden nauttimaan ulos hetkeksi ihanasta ilmasta ja sitten taas jonku puuha X:n kimppuun!

syksyinen ja kyytiläinen 39+3
 
Onnittelut uusille vauvaantuneille! :)

Kävin tänään toivottavasti viimeistä kertaa neuvolassa..kaikki oli ok niin kuin aina; vähän taas paineet koholla, mutta th oli sitä mieltä, että se liittyisi lähestyvään synnytykseen. Vauva on kuulema nyt niin lähtökuopissansa kuin olla voi, Jipii! Ehkä siis mullakin on toivoa vauvaantua vielä tällä viikolla, thumbs up everyone! :) Eilen illalla alkoi vielä ihan suht napakoita supistuksiakin tulla noin 10-15 min välein ja yllättävän kauan ne kestikin. Oisko ollu jonkun viitisen tuntia putkeen. Eivät siis tosin olleet mitenkään eriyisen kivuliata lähinnä ehkä epämukavia, enkä siis edes kuvitellutkaan, että lähtö olisi eilen tullut. Nukkumaan menin ja nukuin hyvin, mutta jospa nämä nyt sitten tekisivät jotain tuolla kohdunsuulla :)
Ensi viikolle sain vielä ajan neuvolaan ja ensi viikolla olis sitten myös aika yliaikaiskontrolliin. Toivon kovasti ettei mun tarvitse kumpaankaan noista mennä, ja että vauva nyt tajuaisi syntyä tässä ihan lähipäivinä :) Kovasti oon yrittänyt sille puhella, että nyt voisi olla hyvä aika muuttaa pois ahtaasta yksiöstä!

On tosiaan kiva lukea myös noita synnytystarinoita, jos joku vielä innostuu niitä lisää rustailemaan:)

Aurinkoista syyspäivää kaikille,

Lavelyn 40+1
 
Meidän pieni, rakas poikamme syntyi 23.10 (41+1) klo 9.54, mitoin 3656g ja 50cm pipa37. Synnytys meni muuten ihan ok, mut kalvojen puhkasun yhteydessä huomattiin neuvolassa huomaamatta jäänyt perätila. Hässäkän jälkeen lääkärit päätyivät kiireelliseen sektioon. Kotiin päästiin jo eilen, ku oon parantunut yllättävät hyvin. Tuun myöhemmin kirjottaa synnytyskertomuksen. Nyt totutellaan perhe-elämään ja ihastellaan pikkumiestä.

Onnittelut kaikille vauvansaaneille!

Mul on ikävä mahaa, vaik 4 päivää sitten manasin sitä:)

Danuli + pikkutoppis 3pvä
 
Pikaisesti tulin vaan kaikkia vauvautuneita onnittelemaan ja tsempityksiä lähettämään vielä kasassa oleville! :flower:

Yhtään en ole kerennyt lukemaan, saatikka kirjottelemaan. Meillä vauva ja esikoinen molemmat ollut jo kaks viikkoa putkeen kipeenä...vauvalla jo eka korvatulehduskin ollut :(

Eipä siis muuta...

Nipsuliina ja Pirpana huomena tasan 1kk (JO!!!:O)
 
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä vielä odottaville :flower:

Pikaisesti tulin tänne myös ilmoittamaan, että meille syntyi 22.10. (39+3), klo. 15.17 tummatukkainen tytöntyllerö, mitoin pituus 50 cm, paino 3600 g ja pipo 36 cm :heart: Synnytys lähti käyntiin ihan yllättäen, mitään merkkiä ei ollut illalla siitä, että yöllä olisi lähtö edessä. Kaikki meni onneksi hyvin ja eilen kotiuduttiin. Aivan ihana tuhisija saatiin :heart:

Sähikäinen ja Tyllerö 4 päivää
 
Meille syntyi 21.10. suloinen poika 3900 g ja 54 cm (rv 41+2). Supistukset alkoivat yllättäen noin klo 13 ja olivat heti aika kipeitä ja säännöllisiä. Sairaalaan menin tunnin päästä ja olin 2 cm auki ja kanava hävinnyt. Jonkun aikaa olin käyrillä ja sain peräruiskeen, minkä jälkeen pääsin synnytyssaliin. Siinä vaiheessa supistukset olivat jo sietämättömän kipeitä ja olinkin auki 5 cm. Hetken mietittiin epiduraalin ja spinaalin välillä, itse toivoin spinaalia, kun avautuminen tuntui etenevän nopeasti.
Spinaalin laiton jälkeen olikin ihanaa, saattoi taas keskustella miehen kanssa. Pelkäsin ainoastaan sitä, että vaikutus ennättäisi loppua ennen ponnistusvaihetta. Niin ei kuitenkaan käynyt, vaan tunsin lieviä supistuksia ja ponnistustarvetta. Koska vauvan sydänäänet laskivat, hänet päätettiin auttaa imukupilla maailmaan. Vauva syntyi 18.44.
Nyt ollaankin eilisestä alkaen totuteltu arkeen kahden lapsen kanssa. Hieman jännittää, miten kaikki lähtee sujumaan. Onneksi pikkuinen on melko rauhallinen tapaus ainakin vielä.

Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vielä omaansa odottaville lokakuisille. Synnytys voi tosiaan alkaa ihan yllättäen.

Cleopatra
 
Onnitteluja vauvautuneille ja voimia kärvistelijöille.

Meille syntyi tyttö 22.10. (rv 39+6), paino 3kg, pituus 51cm. Kaksi vuorokautta olin kotona nukkumatta ja tuskissani supistusten vuoksi. Eivät vain pysyneet säännöllisinä, joten eivät halunneet mua synnärille. Lopulta pakkasin laukkuni, menin synnärille ja ilmoitin etten kotiin mene. Kätilö katsoi mua pilkallisesti ja sanoi niiden olleen varmaan vain harjoitussupistuksia. Haloo? Kyllä tokakertalainen tietää, millaisia oikeat supistukset ovat. Kätilö vilkaisi tilanteen ja sanoi minun olevan 3cm auki. Mut laitettiin hetkeksi nukkumaan, koska olin puhki valvomisesta. Halusivat mun keräävän voimia synnytyksee.

Itse synnytys kesti n. 2h. Synnytys oli helppo. Tyttö joutui alhaisten sokereiden, matalan verenpaineen ja nestehukan vuoksi vuorokaudeksi tehohoitoon. Lääkärin mukaan vauva oli "kärsineen näköinen". Luulen, että supisteluni eivät tehneet vauvalle hyvää. Vauva toipui kuitenkin nopeasti. Maanantaina pääsimme kotiin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä