~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Lara- ei mun mielestä tarvii ainakaan vielä pudottaa ketään täältä yleiseltä listalta... :whistle: Se ois sit eriasia jos on joku ihan ryhmä niinku toi Facebook ja joku tulis sinne vaan kyttäilemään.

Menhit, onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

puskajussi, meidän kunnassa synnytystapa-arvio kuuluu ensisynnyttäjille, tosin ihan käsikopelolla ilman ultraa tekee lääkäri. Mulle olis kuulunut esikoisesta ihan ultrallinen versio koska oon alle 155cm pitkä. Mut enpä saanut. Papereissa vaan luki että "pienikokoinen synnyttäjä". Nyt osaan itse tota ultrausta jo vaatia ja pelkopolille kun meen useemmankin kerran niin siellä varmaan ultrailevat myös.

Mä kävin äsken neuvolassa ja sieltä tuli jos jonkinlaisia uutisia... Eli verenpaine oli ensin 100/58 eli aikas alhainen mut ei kuulemma haittaa jos ei pyörrytä paljoa (?). Ja hemppa oli sitten taas romahtanut 124->100... Rautaa alan syömään 2tabl /pv ja kontrolli 2 viikon päästä, jos ei nouse niin sit pitää jotain suoninäytteitä alkaa säännöllisesti ottamaan... On kyl ollu niin heikkopäinen ja väsynyt olo et arvasin et se on pudonnu. Nyt joudun syömään ainakin sen 1 tabun päivässä koko raskauden ajan... Ei tee kivaa mahan toiminnalle. :headwall:

Painoa oli tullut nyt +270g /vko ja ihan tyytyväinen olen siihenkin. Yhteensä painoa tullut 2,5kg tähän mennessä. Pissa oli puhdas ja vauvalla hyvät tasaiset sykkeet (kuulemma poikamaiset :D)+150, liikkeet taas ++ ja SF-mitta 22cm .. Aika yläkäyrällä on mut kuulemma tasottuu nopsaan...

Kelan paprut sain ja niitä sit lähetän maanantaina eteenpäin. Ihanaa saada äitiyspakkaus! Ja pelkopolilähetteen laitto. Seuraavaks on nyt sit se hemppakontrolli 2vko päästä, sit pelkopolikäynti, sit lääkärineuvola 22.6 ja heinäkuun alussa pitää viedä vielä kontrollipissanäyte niiden supistelujen ja vti-epäilyjen takia. o_O Harmittaa vaan ihan sikana kun oma ihana terkka jää kesälomalle, sen tapaan seuraavan kerran sit vasta syyskuussa... nyyh!

Täytyy alkaa laittaa lounasta neidille!

mama-L ja pieni Poikanen 21+3

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku prinssi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Alkuperäinen kirjoittaja Emmabella:
heeeeeeii..tuli ahaaelämys.missä on limeee ja pokermama???
Niin! MISSÄ?
Ei ole kumpikaan hetkeen kirjoitellut? :eek:

Täällähän minä..
:ashamed:

Kuten varmasti huomaa, olen lukenut teidän kirjoituksia joka ainut päivä ainakin kahteen kertaan, mutta jostain syystä oma kirjoittelu on "unohtunut".
Ostettiin (taino pankki meille armeliaasti antoi lainaa) just omakotitalo, muutto olis kahden viikon päästä. Täysin tuntematon paikka, ketään sieltä en tunne, mutta kuulemma täynnä lapsiperheitä :)

ON: masussa kaikki pitäisi olla hyvin, ens ma on rakenneultra, jota tässä olen jännännyt jo np-ultrasta asti. Hemppa mulla oli tippunu 4 viikon aikana 155->105,joten ei ihme, että olo on ollut surkea. Eilen muutaman kuume päivän jälkeen menin lääkäriin pyytämään sairaslomaa, ja kappas, verenpaine näytti lukemia 110/167. Nyt sitä sit tarkkaillaan tiiviisti.

Hiljainen kauteni saa nyt olla ohi, on paljon mukavempi ottaa osaa kirjoituksiin, eikä yksinään niitä pohtia!

-pokermama (joka lupaa parantaa tapansa) & ötökkä 19+5-
 
Hei taas :)

Minustakaan ei ole reilua tiputtaa ketään pois täältä pinosta, vaikkei aktiivisesti jaksaisikaan kirjoitella omia kuulumisia..
Osa varmasti käy päivittäin lukemassa muiden kuulumisia vaikka oma kirjoittelu jäisikin vähemmälle. Kaikilla kuitenkin niin erilainen elämäntilanne ja tyyli, jotkut taustailee enemmän, jotkut kirjottelee aktiivisemmin =)

(Nimim. toisinaan niin tööt ettei jaksa painaa edes yhtä näppiksen nappulaa.. :whistle: :D )

Miinuliini: Missäpäin asustelette? Alkoi kiinnostamaan tuo synnytystapa-arvio juttu, kun sanoit että teillä sen saa jos edellinen synnytys on ollut imukuppiavusteinen.
Itselläni avustettiin ensimmäinen imukupilla (ts. revittiin verisuoni ohimolla) ja pelottaa että tässä toisessakin synnytyksessä joudutaan tikkaamaan yhtäpaljon kuin ensimmäisessä. Kipu oli tosi kova pitkään synnytyksen jälkeen. Taidanpa maanantaina neuvolassa puhua asiasta, josko minullakin olis täällä Jyväskylässä mahdollista päästä tuon takia jonkunlaiseen painoarvio-ultraan lähempänä synnytystä, niin saisi vähän vauvan kokoa selville. Jos vaikka onkin jättiläinen eikä ilman viiltoja mahdu tulemaan alakautta :eek:

Vakuutuksesta:
Esikoiselle otettiin syntymän jälkeen, todennäköisesti tulevalle vauvallekkin vasta sitten kun on syntynyt. Hinta ratkaisi viimeksi asian, syntymättömän vauvan vakuutus oli melkein puolet kalliimpi kuin tavallinen vakuutus :eek:

Nyt tirsoille...

Hoikkalori ja rusina 21+5
 
Niin tapahtui mullekin se jota olen aina pelännyt..pieni suloinen enkelipoika syntyi.
Sydän on murheen murtama.kyyneleet ei lopu,ikävä jäi.
Haluan toivottaa teille kaikille onnellista raskautta.

Mude79 ja enkelipoika
 
Niin, siinä on sitten vaan vaarana, että kun ruvetaan jakautumaan niin jotkut ei jakaudu koskaan, jos on jättäny palstailun pois! Esim maaliskuun pinossa on ihan hirveästi nimiä, joita ei ole näkynyt kyllä... Mutta saahan ne toki roikkua siellä jos teitä ei häiritse, että eivät palstaile. :)

Tervetuloa "takaisin" pokermama! :wave: :hug: :flower: :hug:
 
Listasta:
Periaatteessa olen samaa mieltä Lara--:n kanssa. Mutta tähän voisi olla sellainen ratkaisu, että jossain vaiheessa pitäisi "ilmoittautua", jotta pysyy listalla. Näin saataisiin sellainen lista pidettyä kasassa, jossa olisi mukana aktiiviset kirjoittajat ja taustailijat.

Synnytystapa-arviosta:
Sektion jälkeen tehdään vissiin joka paikassa synnytystapa-arvio toisella tai useammalla kierroksella

bubbeli 19+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja bubbeli:
Listasta:
Periaatteessa olen samaa mieltä Lara--:n kanssa. Mutta tähän voisi olla sellainen ratkaisu, että jossain vaiheessa pitäisi "ilmoittautua", jotta pysyy listalla. Näin saataisiin sellainen lista pidettyä kasassa, jossa olisi mukana aktiiviset kirjoittajat ja taustailijat.

bubbeli 19+0
Kannatan! Ei mua ainakaan haittaa jos joku taustailee tai ei kirjottele paljon, mutta olis silti kiva tietää ketkä on "mukana"!
 
mude79 :'( :hug: Syvä osanottoni ...

Omia valituksiani olin tulossa kertomaan mutta tällainen sai taas miettimään valitukset uudelleen.. vielä kerran, olen todella pahoillani :hug: Voimia koko perheelle.
 
mude79 :'( :hug: Rauta valmisteena mulla on käytössä iron vital f pahaa kun piru mutta vatta ystävällisempää kun normi rauta
Huomen siis ultra ja 20 tasan eli raskaus on yli puolivälin kun leikataan ennen 40 viikkoa
äkkiä tuo on mennyt
 
Päivitän vielä kuulumiset ja kiitokset kaikille osanotosta, se on lämmittänyt näiden kyynelten täyteisten päivien aikana. Palstaa en pysty nyt lukemaan, se sattuu niin pirusti.

Maanantaina viimein syntyi meidän enkeli-poika, niin täydellinen isänsä kuva, 10 sormea ja 10 varvasta, valmiina maailmaan kunhan olisi saanut kasvaa vaan. Mähän sanoin että se on poika!! Avaus vauvalle tehtiin ja runsas määrä tutkimuksia niin mun verestä kuin vauvasta ja tulokset on selvillä jälkitarkastuksessa jonne meidät kutsutaan. Vauvahaaveet saa hetkeksi jäädä, lääkäri kun suositteli 3kkn taukoa.

Nyt on edessä hautajaisjärjestelyt, me halutaan haudata meille niin rakas toivottu ja odotettu poika omaan hautaan, niin on paikka missä surra tätä suurta menetystä.

Pitäkäähän huolta itsestänne ja masukeistanne!!

Ja lämmin osanotto mudelle, tiedän mitä käyt läpi kun samassa veneessä ollaan
 
mude79 :hug: ja osanottoni myös!!! Erittäin surullista ja niin epäreilua :'( :'( :'( !!!

Synnytystapa-arviosta: Toivotaan siis että täällä Oulussa ois myös nuin, että pääsisin, ku edellinen oli kiireellinen sektio ja tarjonta oli pojalla väärä..aika traumat kyllä jäi kaiken kaikkiaan..että varmaan ois hyvä pyytää lähete(jos vaan saa) pelkopolille, ni pääsis puhumaan asiantuntijans kans asioista, jos vaikka vähä tätä pelkoo poistais!!
..mulla siis neukkutätinä ny joku Faking sijainen joka ei tiiä kyllä kovinkaa paljoo :kieh: ..ei siis sen kans oikee voi keskustella asiasta, ku tyylii kaikki tarkistaa joistaki lappusista ym!! ÄRSYTTÄÄ!!!!!

Nii ja tuo ois kyllä aika hyvä idea et kaikki vaikka ilmoittautus ketkä kirjottelee tai etes taustailee, ku varmasti on paljo niitäki kenen nimi on listalla eikä enää käy täällä ollenkaan:/ !

Joo..pitänee lähtee harjaan nuo "uuet" matot jotka eilen löysin kirpparilta..aika paljon näyttäs olevan jotain koiran karvaa niissä!!

Kuulemisiin :heart:

j-22 :heart: Mini! 21+4
 
Heips!

Pikakysymys, onko teillä kellään jo käytössä tukivyö?

Itse tilasin juuri Anita babybeltin, helpottaisi tietää onko siitä apuja mahdollisesti? Ja kuinka muilla on selkä reagoinut kropan muutoksiin? Onko kellään ollut ennen raskautta selkävaivoja? Pullistumaa tms?

Signature83 19+6


*muoks*

Pakko muokata viestiä jonka lykkäsin tänne ilman että luin aiempia kirjoituksia lainkaan, mude79 ja Minttu-Maaria75 suuri osanotto molemmille :'( Miten voi olla vieläkin näin julmaa...

Lisäksi vielä nyt kun monet on alkaneet saada raskaustodistuksia nvlasta voidakseen hakea vanhempainetuuksia, että jos niistä on kysyttävää, voin parhaani mukaan auttaa yleisellä tasolla :wave:

 
Mude79 :'( :'( olen todellatodella pahoillani :'(

tuosta listalla pysymisestä niin periaatteessahan se on ihan sama mitä nimiä tuolla etusivulla lukee,nää kaks vaan jäi mun mieleen silloin alkuajoilta, ja aina vaan miettii sitten että onko jotain tapahtunut? Limeeelläkin muistaakseen oli vähän hankalampi tilanne jne..

ah.täällä herättiin klo 3 likka päätti ettei enää nukuta.onhan tää valvominen tietyst hyvää harjoitusta tulevaan..

fb-ryhmästä: en oo nyt ihan varma oonko sielä enää jäsen kun on näitä tekniikkaongelmia :/ ja koitan päästä ihan konelle-koneelle fiksaamaan asian kuntoon.ärsyttää kun ei pääse jakamaan kuvia.en saa laitettua edes omalle fb-sivulle likasta ja mahasta :'(

Emmabella ja tytsy 21+6
 

Yhteistyössä