~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

Kuulumisia täältäkin suunnalta :)
Olo alkaa olla melko normaali, jos kovin nälkä iskee niin se tekee pahaa, samoin jotkut voimakkaat hajut. Ihanaa kuitenkin kun ei tarvitse olla jatkuvasti yökkäämässä! :D
Vauvan liikkeitä ei ole tuntunut päivittäin, mutta nyt olen tuntenut niitä selvästi kun tässä koneella istun. :heart: Mä tunnen liikkeet parhaiten kun olen itse istuma-asennossa :confused:

Kävin eilen lastentarvike-kirppis minipoppoossa ja ostin ensimmäiset pikkuruiset vauvanvaatteet. Löysin kolme ihanaa 50-56cm kietaisubodya jotka menee ihan ensimmäisinä viikkoina :heart:
Tunnustan myös katselleeni ohimennen netistä lastenvaunuja..:ashamed: :whistle:

minimuu ja pikkuruinen 14+5
 
Pikkubertalle jaksuja pahoinvoinnin kanssa!

hei tulipa taas kysymys mieleen,
onko kellään sellasta että iskee sellanen vapinahorkka?
Mietin että mulla kun iskee kun ruokailusta on vähän kauemmin aikaa niin sellanen tärinä ja horkka (ellei kuvota) niin voisikohan liittyä sokereihin?:confused: Normisti kun olen tosiaan vähähiilarisella, mutta pahoinvoinnin takia on pakko syödä sitä mitä tekee mieli (juurikin ihan järjettömästi tekee mieli hiilareita) niin mietin että voikohan olla "hiilarihumalaa"
alkaa oikein huimata..
Vai liittyyköhän verenpaineisiin?Kerran olen pyörtynyt, joten kait se voisi verenpaineestakin olla?
 
Neiti-81 kyllä toi vapinahorkka kuulostaa liian alhaiselta verensokerilta. Itselläni tulee kanssa jos todella pitkään olen syömättä (esim.jos aamupala siirtyy paljonkin) niin ensin tulee kiukku, sitten heikotus ja vapina, ja jos vieläkin on syömättä niin sitten iskee kylmähiki ja silloin tietää että alkaa olla kiire saada murkinaa! Alhainen verenpaine taas aiheuttaa minulla melko nopean pyörtymisen, eikä se helpota ennen kuin on tossut kohti taivasta! Että ei oo helppoo tämä raskautettu olotila :LOL: mutta yritetään nauttia =)
 
Sokerirasituksesta ei ole ollut terkkarin kanssa mitään puhetta. Kai siitä olisi jo kuullut, jos sinne pitäisi mennä? :confused:

Hankinnoista meillä tuo itkuhälytin oli siksi toimiva, että kun vauva nukkui ulkona vaunuissa, niin saattoi huoleta esim. imuroida tai käydä itse suihkussa. Hälytin vaan kovalle äänelle/värinälle lantiolle, niin varmasti kuuli, jos vauva itki tai tuli jotain muuta häiriötä. Vähensi omaa stressiä :)

lista päivitetty :wave:

Täällä ei sen kummempia, päiviä tappaessa :) Täytyy tänään soitella neuvolaan, kun vähän arveluttaa, olisiko se tulehdus tullut takaisin. Reilun viikon oli parempi olo, mutta nyt on viikonlopun aikana ollut taas harjoitussupistuksia enemmän kuin laki sallii ja tosi runsaasti sellaista kellertävää valkovuotoa :x Liikkeitä tuntuu enemmän, joskin pari päivää on ollut taas tosi hiljaista. Varmaan potkii pieni selkään päin :)

Branwen ja sissi 15+2
 
Tosiaan itkuhälytin koettiin meilläkin tarpeelliseksi. On itseasiassa vieläkin jos tuo taapero nukkuu ulkona.

Sokerirasitus Tässä raskaudessa mulla ei ole alkuraskaudessa sokerirasitusta, onneksi. En sitten tiedä onko siellä myöhemmin edessä se rasitus. Edellisessä oli nimittäin alussa pco:n takia ja sitten myöhemmin sen takia kun se kuului kaikille vaikka tuossa ensimmäisessä oli ihan hyvät tulokset.

Branwen Mulla on myös tuota kellertävää valkovuotoa ja tosi runsaasti. :x Huomenna saan sen näytteen tulokset, toisaalta "toivoisin" että jotain löytyis ja sais hoitaa tuon pois kun ällöttää tuo vuoto ja pistävä haju. : / Supistuksia mulla ei kyllä vielä ole ollut.

Huomenna olis sitten aamulla nt-ultra. Sitä tässä nyt odotellaan... Samaten tällä viikolla pitäis poksahdella sitten 12 viikkoa, ensimmäinen etappi olis sitten saavutettu. Sitten onkin ikuisuus odotettavana rakenneultraan... Rakenneultran jälkeen viimeksi ainakin aika lähti kiitämään ihan hullua vauhtia, siihen asti se vaan mateli.
Ja kolme viikkoa hoitovapaata ja sitten koittais työt. Jännittää niin pirusti koko touhu, ensinnäkin tuo pieni "vauvani" lähtee hoitoon ja mun pitää jaksaa hereillä kokonaisia päiviä! :D Ja toisekseen miten pidän mahani piilossa kun en nyt ihan heti halua pamauttaa että olen jo uudestaan raskaana. Niin jännittävää. Töissä on myös muuttunut kaikki niin paljon että jännittää jo senkin takia. Toisaalta haluaa töihin mutta toisaalta ei halua...

Mutta nyt touhuamaan neidin kanssa kun kerrankin tuntuis olevan vähän energiaa itessäkin.

- Hapsiainen
 
Voi vitsi kun mä olen nyt alkanut odottaa ultraan pääsyä niin paljon. Ens viikon tiistaihin asti joutuu odottamaan. Aikasemmin en ole viitsinyt edes odottaa kun on ollut niin pitkä aika mut nyt tuntuu olevan lähellä jo. Keskiviikkona on neuvolalääkäri mutta siellä eivät ultraa.

´Tein viikonloppuna ensimmäisiä hankintoja. Ostin esikoiselle Carenan matkarattaat, tuplia mietin ensin mutta tyttö ei oikein rattaissa enää viihdy niin meinaan sen seisomalaudan jossain vaiheessa hankkia. Doomoon imetystyynyn hankin myös, sitä voi käyttää odotusaikana jo nukkuessa jos selkää/lantiota jomottaa. Ei tässä nyt pahemmin mitään hankintoja tarvitse tehdä. Talvihaalari täytyy varmaan ostaa. Meillä on esikosiesta vuoden 2008 äitiyspakkaus hyvässä kunnossa mutta toppahaalari on kokoa 68 ja mun mielestä vielä iso kooksi 68. Tytöllä oli muut vaatteet 80cm kun tuo puku vielä meni hänelle joten pikkunenhan hukkuu siihen.

tuosta rakentamisesta, mun mielestä tää on tosi ihanaa kun tietää että omaa tehdään ja pystyttiin kaikenlisäks rakentamaan meidän unelmientalo. Se ei aina vaan ole herkkua olla kaikki illat kotona uhmasen tytön kanssa. Ja kun mä niin kovasti haluisin olla mukana rakentamssa. Tyttöä ei vaan aina oikein pysty sinne ottamaan, riippuen työvaiheesta, niin mä olen sitten yh:) Yritän kyllä mahdollisimman paljon olla mukana auttamassa. anoppi on luvannut hoitaa mutta tyttö on päivät hoidossa meidän ollessa töissä joten en halua häntä iltaisin viedä enää hoitoon. Meidän molöempien isät auttaa niin paljon kun pystyvät. Mun vanhemmat asuu yli 300km:n päässä ja he ovat n. joka toinen viikonloppu auttamassa ja miehen vanhemmat useana päivänä viikossa. Melko yksin se mies kuitenkin on:(
 
Hei vaan kaikille!

Vieläkö mahtuu yksi lokakuun odottaja mukaan? Täällä kirjottelee 27 vuotias kahden lapsen äiti. Poika on 4v ja tyttö 2v. Vilskettä ja vilinää riittää :)
Elikkäs laskettuaika on 20.10. Ensimmäinen ultra oli viikko sitte tiistaina ja siellä selvisi aikamoinen yllätys: vauvoja olikin kaksi :D Minulla, eikä miehelläni ei ole suvussa kaksosia, mutta meille olisi nyt tulossa. Jotenkin oudosti osasin kaksoset aavistaa; tuplasti pahempi kuvotus ja tuplasti isompi maha... Mutta kuitenkin uutinen oli rehellisesti järkytys! Nyt kun asiaa on saanut rauhassa miettiä, niin olo on tuplasti onnellisempi :)
Jos oikein katsoin, ryhmässä oli muitakin kaksosten odottajia...? Nyt vaan innolla odotetaan tulevaa :)

akk83 12+4
 
olipas urakka taas lueskella teidän juttuja ku ei muutamaan päivään oo kerenny käymään. Nyt typy nukkuu päikkäreitä ni on äitillä aikaa istuu koneella ja herkutella sitruunarahkalla :p.

Hankinnoista halusin tulla sanomaan et meil ainaki tarpeellisii on ollu:
- itkuhälytin (ehdoton!)
- rintapumppu (koira-perhana söi siit yhen pienen osan joten on ostettava nyt sit uus :/)
- harsot

turhuuksia puolestaan:
- leikkimatto (ois pitäny ostaa toisen lainen..)
- imetystyyny ( oli hyvä enne synnytystä ku sen kaa sai hyvän nukkumisasennon, mut itte tarkotukseen ei tullu käytettyy kertaakaan)

hoitopöytää meillä ei ollu ja pärjättiinki hyvin ilmanki, mut nyt aijon ostaa.

vakuutus otettiin esikoiselle ennen syntymää, mut ei sille oo kyl viel ollu mitään tarvetta. otetaan silti varmaan tulevallekin..

miten muuten te, joiden lapsille tulee ikäero olemaan alle kaks vuotta ni ootte suunnitellu mm lastensänkyyn siirtämisen? tutista vierottamisen? kuivaksi opettamisen?
meillä tyttö tosiaan n. 1v ja 9kk ku vauva syntyy ja ollaan nyt aateltu toukokuussa jättää tutti pois, viimestään heinäkuussa lasten sänkyyn ja pottaillaan ahkerasti siinä toivossa et päivävaipasta päästäs syksyyn mennessä eroon. onneks tulee kesä ni voi huoleta viipottaa ilman vaippaa:). saa nähä mite onnistutaan :)

viliina ja kirstiolavi 13+6
 
akk83 tuplasti tervetuloa!

vilina Meillä tutti on jätetty jo pois, se ei tuota ongelmaa. Kuivaksi opettelusta en kamalasti stressaa, tyttö on kuitenkin 1½ -vuotias kun vauva syntyy. Pottailua ollaan harrastettu puolivuotiaasta ja nykyään pottaan tulee aina jotain, mutta tietysti vaippaakin pitää käyttää kun ei vielä osata pyytää potalle. Jos vaikka päiväkuivaksi saisi sitten viimeistään syksyllä.
Mutta tuo sänkyhomma, sitä on mietitty. Meille on tulossa muutto kesällä ja neiti saa oman huoneen, mutta voi olla turhan aikaista vielä siinä vaiheessa siirtää "isompien" sänkyyn. Eihän tuo pysyis sellaisessa. Toiveena tietysti olisi että saatais vaihdettua sänkyä ennen vauvan tuloa ja uskoisin että kai se onnistuisi... Varmaankin aika lähellä laskettua aikaa se sängynvaihto pitäisi kokeilla, mutta kuinka kamalasti sitten tuon isomman osalta yöt muuttuisi katkonaisemmiksi niin ei voi tietää. Ei ehkä kahta yökukkujaa jaksais.. Tai sitten pitää ostaa vaan toinenkin pinnasänky. =/

- Hapsiainen
 
IKÄEROSTA:
Mullahan on tosiaan tytöt piirun alle 1,5v ikäerolla.
Minä ostin silloin tuplarattaat ja niillä pärjäsi hyvin, meillä olivat ihan ehdottomat.
Esikoinen oppi kuivaksi jo 1 vuotiaana (ja ensin tosiaan vielä yökuivaksi ihan itsestään :O olenkin siitä jo maininnut varmaan) joten 2 lapsen vaippoja ei tarvinnut pienestä ikäerosta huolimatta vaihdella.
Pinnasängystä siirsin esikoisen isoon sänkyyn jo ennen kuopuksen syntymää: neiti oli n. 1vee silloin ja itseasiassa meillä sujui tosi hyvin siihen siirto siinä iässä: neiti ei tajunnut että pääsee siitä pois, ennen kuin muutaman viikon päästä, ja silloin oli jo tottunut siihen omaan sänkyynsä eikä koskaan sieltä ole rampannut kauheasti pois.
Hän nukkui aina jokatapauksessa erihuoneessa kuin minä, koska en ole ikinä saanut nukuttua jos vauva on samassa huoneessa (jotenkin murehdin ja kuuntelin lasta kokoajan). Meillä myös katkonaiset yöt loppui heti kun likka oli erihuoneessa, ja nukkui aina huonosti mun vieressä (neuvolan mukaan maidon tuoksu varmaan piti vauvan unet levottomina) Mulle oli myös helpompi imettää kun jouduin heräämään kunnolla ja menemään toiseen huoneeseen. jotenkin pysyin skarpinpana, enkä joka tuhaukseen heti herännyt, vaan vasta siihen kun vauva oikeasti halusi ruokaa eikä tuhissut unissaan. Kuopus sitten olikin ihan toista maata: hän nukkui vaunuissa ekat 6kk ja valvoin yöt läpeensä kun oli niin maha- ja korvavaivainen. vaunuissa oli kätevä heijata huutavaa lasta kun kädet väsyi (ja samalla kun lypsin maitoa, kuopus halkion takia siis sai rintamaitoa pullosta)
Esikoinen ei koskaan kuopuksen huudoista herännyt, on aina ollut kovin hyvä nukkumaan.
Tutista esikoinen pääsi irti 8kk:n iässä (sanoivat neuvolassa että 8kk:n iässä on sellanen vaihe, jolloin on helppo tutti ottaa pois, ja silloin kokeilin ottaa pois) ja ilman huutoja meni sekin sitten..
Kuopuksen vieroitin toisen leikkauksen jälkeen (suulaen sulku) koska tuttia ei saanut leikkauksen jälkeen imeä. Hän oli kovin riippuvainen tutista, ja viikon verran huuteli perään. Sitä jaksoi, kun tiesi että lääkäri oli tutin ehdottomasti kieltänyt.

Nyt ikäeroa tuleekin sitten reilu 6v kuopukseen ja 7,5v esikoiseen: olen ihan uudessa tilanteessa siis :) Katotaan miten nyt kaikki sitten sujuu :) Kaikki tavaratkin joutuu ostamaan uusiksi: olen kaiken antanut pois.
Ehdottomasti hankittavia aikaisemman kokemuksen perusteella on rintapumppu, aventin ihan ehdottomasti! Toimi minulla jopa sairaalan sähköpumppua paremmin!
ja maidon kerääjät osottautuivat tosi käteviksi
Myös harsoja haalin PALJON tälle vauvalle :)
nyt osaa myös kohtuudella ostaa vaatteita vauvalle. Meinaan mulla oli kyl aikasemmilla ihan liikaa vaatetta... sieltä aina ne suosikki vaatteet kuitenkin tulee joita tulee eniten käytettyä ja iso osa jää pieneksi ja käyttämättömiksi.
Sitteri on myös ehdottomasti ostoslistalla.
Äitiyspakkauksen haluan pakkauksena, olen joka lapsesta ottanut ja nyt varsinkin kun niin iso ikäero tulee. lisäksi mulle tuo ääretöntä hyvääoloa se vaatteiden hypistely :D :D :D


Tänään poksuikin 13+0, jee :) Huomenna ultra taasen :)
Nyt tyttöjä hakemaan eskarista ja hoidosta :)

T:Neiti81+Kihuli 13+0
 
Huh olipas tosiaan luettavaa kun en ole viikonloppuna oikein jaksanut olla koneella. :p

Vakuutuksesta me ollaan päätetty ottaa vauvalle vakuutus, pitää muistaa tilata se 3 kk ennen lask. aikaa. Olen niin kyrsiintynyt julkisen puolen terveydenhuoltoon, että en aio lapsen kanssa jonotella kyllä yhtään missään jos ei pakko ole. Ja voin kuvitella, että koska kyseessä on eka lapsi niin mähän ravaan lekurilla vähän turhankin takia :whistle:

Nukkuma-asento edelleen hakusessa kun mahallani haluaisin nukkua, ja muutenkin jotenkin on tullut pyörittyä paljon öisin. Ja huonosti nukutun yön jälkeen on olo kyllä ihan jyrän alle jäänyt.

ON: Kaikki hyvin ja aikamoisen oireettomalta tuntuu! Ens maanantaina piti olla neuvolalääkäri, mutta tänään soittivat ja siirsivät sen jo tän viikon torstaille ja vaihtoivat neuvolaakin. No tämä sopiikin mulle paljon paremmin kun ei tarvi mennä työaikana ja on helpomman kulkuyhteyden päässä :saint: Voi kun kuuntelisivat siellä sydänääniä (ja voi kun jotain kuuluisi!) kun taas tarvitsee vähän vakuuttelua siitä, että jotain siellä on :p

Kenzie 12+4
 
Tervetuloa, akk, lisäsin listalle :wave: ja tuplaonnittelut! :heart: Kerrotko vielä synnärin, jos tahdot ja tyttö/poikaoloja jos on, niin lisäilen listalle nekin :)

viliina teitkö itse sitruunarahkaa? Minua himotti viikonloppuna greippirahka :)D), mutta en tiennyt, miten sitä tekisi… kerrotko ohjetta, jos teit, maistuisi täälläkin :D

Isojen sänkyyn siirtämisestä Meillä siirryttiin 1v8kk ja hyvin on mennyt. Siinä on sen verran laitaa, että mitä on yli tullut, on tehnyt sen tahallaan… Alkoi kolista kädet ja jalat niin pahasti pinniksen reunoihin, että heräili ja unet häiriintyivät siitä.

Pääsin sitten jo tänään lääkärille näiden tulehdusoireiden takia. Jotain testejä otti, mm. streptokokin, loppuviikko sitten odotellaan tuloksia. Maitohappokapseleita määräsi. Hapsiainenko odotti kanssa labratuloksia? Löytyikö sinulla samoilla oireilla mitään?
 
branwen, en tehny ite. oli laiska ja ostin kaupasta :D. halvemmaks ois tullu ku ois tehny ite, ois saanu isomman satsinki :).

neiti, sun tyttöhän on aikaseen kuivaks oppinu, vau :). toivottavasti ei itekkään tartteis kahen vaippoja vaihella ja kaupasta kotiin kantaa..
 
Hei kaikille
Uusi odottaja tulisi joukkoon jos vaan mahtuu.
Eli toista lasta odotellaan ja LA olis 26.10.
Tämä toinen on vihdoin 3 vuoden tahkoamisen ja lopulta 3.ivf hoidon tulos ja jos nyt vihdoin tämän pienen syliin asti saisin =)

Tänään siis 12+0 ja np-ultrassa yksityisellä femedassa kävin.
Oli muuten Brunolla hyvät laitteet sillä n.80% varmuudella näkyi että kumpaa sukupuolta on.Aika selvä oli.Mutta ihan vielä ei kuitenkaan kannata ruveta maalaamaan lastenhuonetta siniseksi =).
Vauvan syke oli 164 ja pää-perämitta oli huimat 5.2cm.

Hankinnoista
Vaunut olen jo ostanut mutta haen ne vasta heinäkuussa eli emmaljungan duo edget joita olen aina kuolannut.
Vaatteita ei tartte pitkään aikaan kun on tullut näinä 3 vuoden aikana hamstrattua koot 50,56,62 ja 68.

Huomenna olis eka neuvola.Sydänääniä tuskin kuuluu pitkään aikaa tämän vararenkaan takia ja istukkakin on etuseinämässä joten liikkeitä saa odotella tuonne 17-18 viikoille asti.

Eli listaan vois lisätä Shenda....Ikää 29v....toinen...LA 26.10....kätilöopisto


Shenda ja rakas 12+0:heart:
 
Niin siitä synnäristä... elikkäs se ois KOKS. Mä veikkaan, että tulossa on pojat, tai sitten tyttö ja poika. En oikein tiedä miksi ajattelen niin, että kahta tyttöä ei tule :) Sukupuolella ei ole väliä. Kun riskiraskaus on, niin toivoo entistä enemmän, että vauvat pysyisin tarpeeksi pitkään massussa ja olisivat terveitä. Kahden ensimmäisen kohdalle en ollut läheskään näin pelokas, enkä edes ajatellut, että jotain vois olla pielessä...
Sellasta jäin miettimään, että oliko muilla kaksosten odottajilla vauvoissa suuri koko ero? Tai en tiedä sitten onko niin suuri ero, jos toisen crl 5,6 ja toisen 5,0...? Kaikkee sitä tuleekin mietittyä :D
 
Hei akk83 ja tervetuloa!

Minulla kanssa siis tuplat tulossa, ja ihan samanlaiset tunnelmat oli kuin sullakin mitä kirjottelit ekassa viestissä :) Paitsi että me kerettiin makustella kaksosasiaa minun aavistuksen perusteella yli kuukausi, joten tieto ei ollut ollenkaan järkytys. Meillä myös laaja tukiverkko, molempien perheet samassa kaupungissa joten isovanhempia, setiä ja tätejä löytyy apuun :)

Meillä myös sellainen aavistus että poikia ois tulossa :) Tähän mennessä kaikki mennyt vauvojen osalta tosi hyvin ja ovat hyvävointisia, tuleva äiti ei aina niinkään... Hengästyn pienestäkin, ja vähän väliä pitää töissäkin käydä sohvalla pötköttelemässä tai syömässä/juomassa/pissalla. Lisäksi nyt on alkanut päänsärky vaivata melkein päivittäin. Hormonitko sitten syynä vai mikä lie? Tietysti myös stressaan koko ajan, etten vaan tee mitään mikä olisi vauvoille haitaksi, esim. rasita itseäni liikaa. Eli on kyllä koko ajan ajatuksissa, että riskiraskaus tämä on.
Viikko sitten oli äitipolilla tarkempi ultra. Koot olivat 12+3 viikoilla 6,3 ja 6,4 cm. Sanoivat että aikas samankokoisia, eli isompikin ero olisi varmaan ollut ihan ok.
Onko akk teillä tutkittu jo, onko vauvoilla omat istukat ja vesikalvot? Sekinhän voi vaikuttaa kokoeroon.

Ituo 13+2
 
Hei!

Tänään on ollut sellainen päivä, että tämä mamma on ollut virkeä.
Jatkuva väsymys ei ole niin paljoa vaivannut ja välipalojen syömiseenkin on löytynyt hyvä rytmi, joten pahoilta oloilta on myös vältytty jo jonkin aikaa.
Työkaverikin sanoi, että en ole enään niin valkoinen ja kalpea, vaan väriä on poskilla ja näytän freesiltä. Ja siltä on tänään tuntunutkin.
Pitkään seisominen tai pitkät kävelylenkit koirien kanssa tuntuvat kyllä ja iskiashermoa jomottaa pitkin päivää, mutta muuten taitaa tuo alkupahoinvointi olla jo pikkuhiljaa voitettu.

Himoista: Mulla haluttaa todella paljon kaljaa tai sitä makua lähinnä. Myös omenaa tekee mieli päivittäin.

Hankinnoista: Meillä on kaikki esikoisen jäljiltä valmiina, joskin 4 vuotta vanhoja. Uusia vaatteita olen hieman hankkinut, (kokoa 50-62cm), kun esikoiselta heittelin kaikki huonot vaatteet pois. Osan tavaroista olen lainannut ystäville, joille on tullut vauvoja, ja pikkuhiljaa pitäs alkaa kyselemään niitä takaisin.

Huomenna on sitten ensimmäinen lääkärikäynti raskauden tiimoilta. Se vähän jänskättää, kun meillä on mies lääkäri ja hän on sama kuin omalääkärini. No onpahan tutkinut tämän mamman sitten joka kolosta:LOL:

manta ja vaavi 13+5
 
Onko jollain muulla ollut jo kohdun kasvusta johtuvia kipuja? Mulla siis jo kolmas raskaus mutta en mä muista tällaista... Vatsaa jomottanut koko päivän, valkovuoto lisääntynyt. Nyt menossa rv 12. En mä nyt erityisen huolissani ole, tää on varmastikin ihan normaalia, mutta esim. pitkät työmatkat tänään autossa tuntuivat jo pahalta - mitäköhän tää on sitten kun tästä eteenpäin päästään :kieh:

Multahan on poistettu sappirakko ja silloin se lääkäri sanoi, että vatsassa ois paljon kiinnikkeitä. Ehkä ne siellä nyt sitten venyy ja paukkuu!
 
tervetuloa uusille! :wave:

Hankinnoista me on saatu lähinnä lahjotuksina miehen sisaruksilta heidän lasten vaatteita ja niitä ihan pieniä lakanoita ja kenkiä ja vaikka mitä. Sit noi mun vanhemmat kun on nyt innostuneet isovanhemmuudesta, nii on hankkineet sitteriä ja hoitopöytää ja sitä sun tätä kun on löytänyt "halvalla" tai ylipäätään löytänyt. :LOL: Ei oo kauheesti tarvinut mitään itse siis ostaa, vaikka kyl ajattelin sanoa että alkais pikkuhiljaa riittää toi roinan tänne raahaaminen, kun se la on kuitenkin vasta syyskuun lopussa ja kaikki on kuitenkin aina niin epävarmaa. Ja tietty sitä haluis edes jotain valita lapselleen ihan itekkin.. :)

Vakuutus käytiin tekemässä if:ssä jo, kun siinä oli omavastuu aika pieni ja saatiin sillai halvalla ku on kaikki muutkin vakuutukset samassa firmassa. Ollaan hyväksi todettu. :)

Sokerirasituksista mun piti kans bmi:n takia käydä sokerirasituksissa jo viikolla 14, mutta oon saanut sen ajan vasta viikoille 17+1 kun ei vaan nuo aikataulut osu kohdilleen. Vaikka en kyl usko että sokereissa on mitään häikkää, kun kaikki noi pyörrytykset ja huimaukset ja väsymykset on sen lisäraudan popsimisella jääneet taakse. :)

Himot vaihtelee päivittäin, toisina päivinä tekee mieli suolasta ja lähes poikkeuksetta seuraavana makeaa. Suklaata ei oo tullut enää syötyä kun siitä tuntuu jäävän sellanen "kalvo" kitalakeen, yök! :D Tarvii varmaan tänään leipoa pannaria, tekis mieli sellasta.

pipituuna + tipi 15+5 :heart: (mihin nää viikot katoaa??)
 
Manta, minunkin tekee mieli kaljaa :D pakko ollu pari alkoholitonta ostaa. Normaalisti en siis kaljaa juo. Ja omenoita vedin 4 vkoa joka aamu putkeen :D

Tänään 11.15 ultra, iik iik iik
Jos tänään saatais niitä mittoja jos malttais olla paikoillaan vauva hetken :D Sen takia siis uusinta ultra, ei malttanut viimeks vauva olla paikoillaan mittailun ajan...


jahas, just meinasin sanoa et olo on jo parem,pi niin kesken kirjoittamisen piti juosta yökkimään:O Ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta tuli yökkäysrefleksi ja tuli vähän kiire.. saa pussi sylis viedä lapset hoitoon :O

t.Neiti+kihuli 13+1
 
Vilina: Meillä tyttö täyttää viikon päästä 2v että ikäeroa tulee kokolailla 2,5v. Me ollaan nyt jo laitettu tyttö nukkumaan taaperosänkyyn jottei tartte suoraa pinnistä luovuttaa pikkusisarelle. Tuttia hän ei ole koskaan huolinut ja ajattelin etten niin älyttömän aktiivisesti tälle toisellekaan sitä tunge. Kuivaksi opetellaan. Tuo menee meillä nyt ylös ja alas koko ajan. Hetki sitten tyttö teki kotona kaiken pottaan, harvoin kasteli vaatteet. Hoidossa ja pihalla käyttää vaippaa. Nyt kuitenkin ei halua istua potalle. Ei halua kyllä vaippaakaan oikein pitää joten äiti saa siivoilla pissoja lattioilta:( Jospa tää tästä kääntyis. Ajattelin kesälomalla viimeistään opettaa tytön kuivaksi. Tai yrittää. Toiveissa on että olisi kuiva kun vauva syntyy.

Hankinnoista vielä. Me tullaan vauvan syntymän aikoihin muuttamaan. Vaikee sanoa vielä että muutetaanko ennen vai jälkeen syntymän, riippuu siitä kuinka saadaan talo valmiiksi. Ajattelin hankkia yläkertaan vauvalle hoitopöydän ja alakerran kodinhoitohuoneeseen tai vessaan laitan hoitoalustan. Tuo hoitopöytäsysteemi täytyy varmaan olla sekä ylä- että alakerrassa ettei tartte juosta kerrosten väliä. Odotan niin paljon että päästään muuttamaan, vaikka sinne on vielä aikaa. Tuntuu tuskalta asua tuossa kerrostaloluukussa tämä kesä. En ole koskaan tykännyt asua kerrostalossa mutta aina se on mennyt. Nyt tuntuu kuitenkin että mitta on täynnä kun tietää että pian sieltä pääsee pois.
 
hapsiainen ymmärrän hyvin, että tämän tahtoo pois… hajua minulla ei ole ollut, mutta tuota vuotoa senkin edestä… Tuo streptokokki voisi selittää ne minun supisteluni, jos se nyt löytyy. Toivottavasti löytyisi sinultakin hoidettava juttu, helpostihan ne yleensä hoituvat sitten kun tiedetään, mitä hoidetaan :)

Seisomalautaa on useampi hankkimassa. Minä en tiedä niistä mitään muuta kuin nimen ja sen, että sellainen tarvittaisiin meillekin, eli osaisiko joku kertoa, mihin niissä kannattaa kiinnittää huomiota? Eroavatko kovasti tai ovat vaunumerkkikohtaisia? Samoin turvavyönalennin kiinnostaa, jos jollakulla on kokemusta – meillä on pitkiä ajoja edessä kesällä, ja nyt jo mahavyö painaa ikävästi, vaikka sen vetää tuohon mahan alle.

viliina täytyypä katsoa tänään kaupasta ;) Sen verran laiskottaa, kunhan perus kotiruoat jaksaa tehdä niin se saa nyt riittää :)

shenda onnittelut plussasta ja tervetuloa, lisäsin sinut listalle :wave: Tosi aikaisin on saanut sukupuolen näkyviin! Veikkauksen voi kanssa laittaa tuohon etusivulle näkyviin vaikka ihan omana tyttö/poikaolona, jos tahdot :) Eilen alkoi kieltämättä itseäkin jännittää, kun lääkäri ultrasi supistusten takia kohdunkaulan ja –suun tilannetta, että olisiko nähnyt sukupuolen kanssa. Mutta ei tuo edes sykettä katsonut… Onneksi illalla sitten potki pieni niin paljon, ettei elämästä jäänyt epäselvyyttä :D

Täällä sataa, sisäpäivä esikoisen kanssa siis ainakin toistaiseksi. Täytyy kaivaa askarteluvälineet esiin, jos vähän pääsiäisjuttuja tekisi :)

Branwen ja sissi 15+3
 
Tervetuloa uusille:wave:

Hankinnoista, tarpeellisia meille oli: itkyhälytin (taapero nukkuu vieläkin pihalla rattaissa), leikkimatto, sitteri, rintakumit, harsot, kietasubodyt (vastasyntyneelle)
Turhia oli: hoitopöytä, imetystyyny, rintareppu,tutit..Siinä ainakin jotain mitä tuli mieleen.

Sokerirasituksesta ei ollut eka neuvolassa mitään puhetta, toivottavasti ei sinne joutuskaan.

Himoista: salmiakkia tekee mieli hirveästi. Turkinpippureita yms. Viikonloppuna oli sitten pakko käyä ostamassa.

Ikäerosta: Meille tulee 2,5v ikäeroa. Taapero laitettiin 1,5v omaan sänkyyn nukkumaan ja sinne itekseen nukahtaa, tuttia ei koskaan syöty. Kesällä yritetään sitten vaippaa jättää.

Maria ja toukka 12+2
 
Huomenta!

Iituo, minun täytyy kyllä tunnustaa, että olin sillon ensimmäisessä ultrassa niiiin järkyttynyt, että en osannut kysyä muuta, kun onko kummallakin kaikki hyvin :D Ja olin siellä ultrassa yksin, mies jatko-opiskelee eri kaupungissa viikot. Onneks sekin loppuu jo toukokuun loppuun :)

Seuraava ultra on 28.4, sillon sitten osaa jo jotain kysyä. Ymmärsin, että lääkäri ultrais, en tiedä sitten mitä katsovat. Huomenna neuvolassa nla-lääkäri, mutta muut lääkäri käynnit synnärillä. Kaikki on niin uutta, että hetki menee ennen kun pääsee tähän touhuun jyvälle.
On meilläkin täällä Kotkassa miehen perhe apuna ja tietenkin vanhempien lasten kummit ja ystävät ym. Minun perhe Kuopiossa ja ystävät myös, mutta johan äitini uhkas tulla meille asumaan :D Apua kyllä varmasti tarvitaan ja kaikki apu otetaan vastaan! Miehellä onneksi minun mielestä hyvä työaika; vuorokausi töitä ja 3 vapaata. Ja kun esimiehenä alottaa nyt kesäkuussa, niin ei tarvitse joka hälytykseen herätä yms. No, kyllä tämä tästä :)
 

Yhteistyössä