~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

Tervetuloa uudet odottajat :flower: Kiva kun joukkio kasvaa.

Eilen mulla oli tosiaan neuvola ja kuulin ekaa kertaa vaavin sydänäänet :) Miestä tosin harmitti kun ei päässyt kuulemaan :( Mut pitkän aikaa piti ettiä ja mulla meinas epätoivo iskeä. Mut sit kuulu junan puksutus :D Painokin oli laskenu edellisestä käynnistä 900 g eli koko odotuksen aikana on tippunu jo kolme kiloa. Jee :) Ja joo, sokerirasitus sit viikon 25 tietämillä. Kiinnostaa jo valmiiks :$

Vakuutus otetaan pkkuiselle Pohjolasta, koska meillä on pankki- ja vakuutushommat keskitetty sinne. Taisiis näillä näkymin. Tarvii mennä juttelemaan sinne omavastuista ja muista ennen päätöstä. Mäkin tarvisin vakuutuksen, ainaki miehen mielestä :D

Ei muuta kun flunssaa.. Pyh. Kauhee olo eikä yhtään tiedä miten helpottais oloa vauvaystävällisesti. Yskää ja kröhää ja nenä tukossa. Hirveen kiva.

fannie ja örkki 14+1
 
Heps!

Ihan pikapikaa tulin sellaista asiaa kysymään teiltä, että onko teillä raskausaikana ollut sellaista vihlaisevaa kipua alapäässä? Siis ei mahassa (repäisykipuja) vaan siis konkreettisesti se tuntuu siltä kuin otettais papanäytettä.... En osaa oikein selittää. Sellainen vihlova sähköiskumainen kipu, mikä tuntuu tulevan tuolta kohdunsuulta jotenkin alaspäin.

Olen siis ekan odottaja ja ihan huuli pyöreänä, että mitäs tämä nyt sitten on...
Neuvolalääkäri tunnusteli kohdunsuun ja sanoi kaikki olevan hyvin, mutta koska niitä vihlaisuja ei silloin ollut, niin enpä sitten älynnyt kysyä niistä häneltä. Eikä ne tosiaan tunnu kokoajan. Ehkä pari kertaa päivässä.

Muuten tänne kuuluu ihan hyvää. Niskasärkyä olen potenut monta päivää, mutta ei ota laantuakseen. Kai sitä pitää jonnekin niskan niksauttajalle varata aikaa.
Virtsassa olevaan Streptokokkibakteeriin on nyt sitten toinen antibioottikuuri menossa. Saa nähdä auttaako tämäkään mitään, ja jos ei, niin montako näitä tässä raskausaikana tuleekaan vielä popsittua. Ensimmäisen kuurin jälkeen ei bakteerimäärä ollut tippunut yhtään. Huoh..
Kun pahaolo on poissa, niin nyt on sitten se vaihe, ettei tiedä edes olevansa raskaana. Paitsi että tissit on edelleen sairaan arat ja raskaat. :D

- Untuvikko ja lapsukainen 14+2
 
Untuvikko, kysyit vihlovista kivuista siellä itsessään. Minulla niitä on ollut kahdessa ensimmäisessä raskaudessa, kuten myös tässäkin. En osaa sanoa mistä johtuu, lääkäriltä tietenkin voisi kysyä, jos kovasti askarruttaa. Ja mitä pidemmälle raskaus etenee, niin minulla ainakin, ne vihlasut kävi kovemmiksi, ihan pysäytti. Mutta todella harvoin niitä oli. Ei tainnut olla nyt apua tästä vastauksesta :D
 
Uusille tervetuloa!

Hyviä ultrakuulumisia oli ollut myös =) Onnea teille!

Kuivaksi opettelusta joku kyseli, en muista kuka :ashamed: Meillä kovasti yritetään harjoitella, sisällä ollaan ilman vaippaa. Joku päivä menee, että on ihan kuiva vaippa, toisena päivänä tyttö ei muista mennä tarpeeksi ajoissa vessaan, ja jos äitikään ei juuri sillä hetkellä ole skarppina :ashamed: Kuten eilen, kyykistyi eteisessä leikkikään ja melkein onnistui pissamaan äitinsä kenkään :D Tarkoitus on saada kuivaksi ennen vauvan syntymää, on silloin reilu 2,5v. Kun sanotaan ettei siihen pikkusisaruksen syntymän aikoihin kannata aloittaa tuota kuivaksi opettelua, tai muutakaan suurta muutosta tehdä taaperon elämään.

Täällä käytiin eilen ostamassa mammahousut =) Nyt viikonlopun aikaan maha pullahti jotenkin näkyville ja normifarkut tuntuvat pahalle.

Täällä on flunssaa päällä, tosi kiva :( Ei oikein jaksais mitään, kouluhommiakaan en ole viikkoon oikein jaksanut tehdä. Nyt on pakko ottaa itseään niskasta kiinni. Eihän tuota olis kuin enää 5 viikkoa ja sitten töihin! Torstaina on neuvola, sitä odotellessa!

Nessu ja pieni 15+5
 
Tiistai jo, ei enää pitkä matka viikonloppuun! :p

Täälläkin on ollut vihlontaa siellä itsessään! En ole siihen kovinkaan kiinnittänyt huomiota, selittänyt itselleni, paikkojen löystymisellä/venymisellä/siirtymisellä jne. myös kuivat limakalvot käynyt itsellä mielessä mutta tiedä häntä?! Voisihan tuota kysyä seuraavan kerran neuvolassa :)

Saikkuilen täällä nyt vaan edelleen, huimaa niin kovin ettei töihin uskalla lähteä sekä päänsäryt ovan kaameat! Ruoka ei oikein maistu, tai jos onnistun jotain syödä niin puolessa välissä annosta alan yökkimään! :( Vesikin on alkanut maistumaan pahalta, eikä oikein mikään muukaan juoma maistu... huoh, eikö tässä vaiheessa jo pitänyt helpottaa!?

Mies oli eilen vapaalla, kävi viemässä pojan aamulla eskariin ja nukuttiin molemmat yli kymmeneen vielä sen jälkeen. Herättyämme lämmitimme sunnuntaina tehtyä pizzaa aamupalaksi ja toisen palan kohdalla jouduin ryntäämään vessaan yökkimään. Siitä alkoikin koko päivän kestänyt todella kaamea olo... yritin syödä suolatikkuja ja imeskellä salmiakkipastilleja, mutta koko ajan vaan yökötti! Sohvalla vällyjen välissä vaan makasin koko päivän ja huutelin miehelle ohjeita makaroonilaatikon tekoon, hienosti valmisti elämänsä ensimmäisen makaronilaatikon :) Ruokaa syödessä hetkeksi helpotti, mutta kohta taas olin yökkimässä!

Paree kai yrittää ajatella positiivisesti ja ilolla kaikkea tätä...

Miina Ja Möntti 12+2
 
Noista vihlaisuista niitä on ollut pari-kolme viikkoa, olen mieltänyt sen lantion löystymiseen ja liitoskipuihin. Ihan normaaleina olen pitänyt, kun niihin kipuihin ei liity supistuksia (ja todistettavasti eilen oli kaikki ihan kunnossa, ultralla katsottiin muusta syystä). Viime yönä tungin peittoa polvien väliin kun kyljellä nukkuessa heräsin noihin vihlontoihin. Pitää varmaan taas kaivaa paksu tyyny jalkojen väliin :)

Kuivaksi opettelusta Meillä esikoinen nyt 2v3kk ja se 2v9kk tulee ikäeroa. Plussan jälkeen aloitettiin pottatreenit juuri tuosta syystä, ettei tule kahta isoa muutosta kerralla ja että olisi ollut riittävän kauan päiväkuiva, ettei vauva sitten saa taantumaa aikaiseksi isosiskollakin... Ihan hyvin on onnistuttu, herkkyyskauteen osui sopivasti. Pientä houkuttelua (tarrat, kotitonttu käy tekemässä yllätyspissat kun äiti ei näe, se lempparikesto, joka pienellä harsopalalla toimii harkkahousuina -> pysyy kuivana ja saa pitää sen jalassa kun tekee pissin pottaan) ja skarppiutta vaatii kyllä jatkuvasti, mutta ihan hyvin on mennyt.
 
Huomenta kaikki! :wave:

Ensiksi omaa napaa:
Eilen oli np-ultra, ja ihanaa kaikki tähän asti hyvin! :heart:
Niskaturvotusta oli 1,1mm. (Vielä ootellaan, ettei tule puhelua, että seulat hälyttää. Jos ei reilun viikon sisällä kuulu, voi huokaista. Sitten viikon 16 neuvolassa käydään tulokset läpi.)
Puol tuntii jouduttiin ultraamaan, jotta saatiin mitattua. Pikkuinen vaan pyllisteli meille, vaikka kuinka tökki, jalat ja kädet rupes hirveetä kyytiä vispaamaan ja kroppaa heilutteli, mutta ei olis millään tahtonut kääntää kylkeä.
Toinen mitta sitten otettiin mahan päältä ultraamalla, kun toinen päätti olla loppuun asti itsepäinen, tainnu tulla äitiinsä :D
Pää-perämitta pienellä oli "jo" 59mm. Eli vastasi täysin neuvolan laskemia viikkoja.
Joten listaan voisi päivittää LA 21.10
Istukka oli etuseinässä, ja vielä osittain kohdunsuun edessä. Ultraaja oli sitä mieltä, että se vielä sieltä nousee ylemmäs, toivotaan.
Mukava oli ultraaja. Kaikki mahdolliset jutut näytti ja selitti tarkasti. Hassua oli nähdä, miten virtsarakko oli pienellä täyttynyt ultauksen aikana. Saatiiin mukaan kaksi kuvaa, toisessa asukki näyttää kyllä ihan alienille,heh! Se on edestäpäin otettu kasvokuva, kyllä pistää hymyilyttämään kun sitä kattoo.
Varattiin jo aika viikon 20 ultraan, hui kun tuntuu vielä niin kaukaselle! Oon kyllä tosi tyytyväinen, että nuo ultrat on keskussairaalassa, siellä on niin hyvät laitteet ym. Ja tietääpähän minne mennään sitten synnyttämäänkin :D

Ompas taas monta uutta tullut, kivaa, kun joukko kasvaa! Tervetuloa! :flower:

Ja onnea ulrakuulumisista! :heart: Taisi olla yhdet kaksosetkin lisää, tupla onnea sinne!

Vielä muutama voi pahoin, jaksamista sinne! Jo on kumma jos ei ala kohta helpottaa :(

muoks. Vielä nuista vihlasuista. Mulla vihloo joka päivä kans, tosi ilkeelle tuntuu. Mut mitä netistä oon lukenu, oon tullut samaan tulokseen kun Branwen, jotakin liitoskipuja ne vaan on.

Niiskuneiti ja 12+4 :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa akk83 ja heti perään onnittelut tulevista tuplista :)

shendalle myös tervetuloa tänne juttelemaan :wave: ja ihanaa että pitkä odotus viimein palkittiin :hug:

Toivottavasti Neidillä ultrassa kaikki hyvin edelleenkin b:)d

Moni muu oliki jo ultrassa käyny ja saanu siellä hyviä uutisia :flower:

Mariannelle paljon jaksamisia odotteluun. Mä niin toivon et saisitte sieltä kuitenki niitä hyviä uutisia :hug:

Sednalle vielä :hug: jos täällä käyt...

fannien mieskö se oli osuvasti niitä hartan topline yhistelmiä kattellu... Muistankohan oikein. No mut kumminki piti vain sanoa et kannattaa miettiä sitäki vaihtoehtoa et tilais ne vaunut esim tallinnasta. Hinnat huomattavasti alhasemmat ku suomessa...




En oo kauheemmin nyt kirjotellu ku ei ole yksinkertasesti mitään asiaakaan...
Eilen ostin kahet potkarit alennuksesta vauvalle :) Paljon oli ihania ehkä pikkusen enemmän poikamaisia vaatteita alessa. Niitä olis haluttanu ostaa ku jotenki tuntuu et tää olis poika.
Vois niitä tytölläkin kyllä käyttää ku lisäis jotain tyttömäistä vaatetta lisäks. Jätin sitten kuitenki vielä ostamatta ku pitäs käyä läpi kaikki nuo esikoisen pieneks jääneet vaatteet jotta tietäs mitä tarttee hommata...
Ekan kerran tunsin pikkusen liikkeitä sillon rv.14+6 (uä:n mukaan 14+4) ja sen jälkeen ei ole tuntunu ku ehkä 4-5krt...
Eikä ne tunnu vahvistuvan ollenkaan. Istukka on taaski takaseinämässä niinku esikoisestakin.
Esikoisesta tuntu ekat liikkeet rv.15+5 (uä:n mukaan rv.16+2) ja niitä tuntu sen jälkeen joka päivä! Kauhee stressi päällä...Jotenki ei osaa nauttia tästä raskaudesta juuri ollenkaan... :(
Ja ku monet vielä niin sano et uudelleen synnyttäjä tuntee liikkeet aikasemmin... Totta tää vauva on sitten niin laiska ku se ei liiku... Dopplerilla ainaki muutama päivä sitten kuulu sydänäänet ja liikkeitäki kuulu selvästi mut ei ne oikein tuntunu...

Talvicci ja Torsti rv.16+4 :heart:
 
Valoa tunnelin päässä :) Ruoka pysyy sisällä vaikkei nyt kauheasti vielä maistukaan :) ja oksentaa pitää vain aamuisin! Jospa tämä tästä, mä vaikka oksennan joka aamu loppuun saakka jos olo pysyy edes tällaisena ;)
Tänään aamulla kävin neuvolassa, siellä kaikki kunnossa, ei pissassa ketoaineita eikä muutakaan, hb 141, paineet aika alhaiset 97/67. Vauva lymyilee hyvin, hyvin alhaalla ja sen kyllä tunnenkin ja kaveri on melkoisen liikkuvaa sorttia, ei meinannut pysyä dopplerin alla millään.
Ikäerosta: Meillähän ikäeroa tulee melkein 7 vuotta eli esikoinen aloittaa syksyllä koulun.
Hankinnoista : en ole jaksanut vielä miettiä yhtään mitään, kaikki energia on mennyt siihen että kestää tän olon. Ja tytöstä on jäljellä itse asiassa kaikki tavarat, ex-mies jo sanoikin että hae ne vaan varastosta pois :)

Perjantaina yritän pitkästä aikaa töihin menoa, kyllä jo ikävä työpaikalle onkin!
Joku kyseli pahaan oloon jotain mikä auttaisi - mä oon kokeillu varmaan kaiken mahdollisen mutta nyt tuossa loppuajasta kun pahoinvointi oli aivan kauheeta - ostin Valion raparperi-herukkakeittoa, mukavan hapanta mutta silti makeaa, se ehkä pelasti mut :D Kannattaa kokeilla.

Pikkubertta ja "Yrjö" 14+5
 
vihlasuista: mulla tuntu edellisen loppuraskauden aikana, mut se johtu siitä ku tyttö oli jalka-perä-tilassa ja monotti aina suoraan kohdun suulle. ne ei ollu kivoja potkuja :).

branwen, mikä toi kotitonttu juttu on? :) ihan uus mulle.. :)

tota taantuma juttu mä just pelkään tos kuivaks opettelussa.. ei kuitenkaa kauaa kerkee olla vaipatta, jos hyvällä tuurilla niist kesän aikana päästäski eroon.
 
Nt-ultra takana ja hyviä uutisia tuli. :heart: Seulat ei hälyttäneet ja niskaturvotustakin normaalin verran. Syke kuului ja näkyi. Kovin oli rauhallisempi versio esikoiseen, esikoisesta ei meinattu saada mittoja kun heilui koko ajan, mutta tämä vaan nukkui ja käänteli kylkeään kun yritti häiritä. Sormia ja varpaita esitteli kovasti. Ultraaja oli tuttu jo edellisestä raskaudesta ja tais olla jopa synnytyksessäkin mukana kun siellä kätilön vuoro vaihtui. Peräti viisi kuvaa saatiin tästä pienestä mukaan. :)

Lasketuksi ajaksi varmistui nyt 24.10. Branwen, sen voisi päivittää nyt etusivulle.

Rakenneultra olis nyt 7.6. Siihenhän on ikuisuus!! |O

Niiskuneitikin oli saanut hyviä ultrakuulumisia! Hienoa! Eiköhän ne seulatkin ole nyt "puhtaat". :) Täällä sai nyt samalla seulojen tulokset, muuttunut tässä puolessatoista vuodessa tuo jo.

Untuvikko Samoja vihlaisuja ollut täällä niin edellisessäkin raskaudessa kuin tässäkin.

Huonoa oloa täällä on kyllä edelleenkin ja paino ei ole juurikaan noussut siitä mihin se tipahti, mutta kuitenkin pystyn jo jotenkuten elämään. Pitää vaan muistaa syödä säännöllisesti ja kuulemma just sitä mitä tekee mieli. Eli mun tapauksessa jotain roskaruokaa. :O Nyt mulla on himo Kotipizzan pizzoihin. :O Ja sen kyllä huomaa naamasta kun on alkanut finnejä pukata...

Mutta nyt odottelen että kello tulee kahteentoista niin saan soittaa terkkarille sen mun viime viikkoisen labran tulokset.

- Hapsiainen ja LyyliPellervo 12+1
 
Hapsiainen Hienoa, että tekin saitte hyviä uutisia! Ihan kiva kun täälläkin saisi nuo tulokset aikasemmin, kävin kuitenkin jo 2vkoa ennen ultraa niissä verikokeissa. Jos ei siis mitään hälyttävää, niin tulokset saan tietää reilun 3vkon päästä vasta. Mut eihän sillä ole välilä, pääasia että kaikki olisi hyvin. Ja kyllä uskonkin olevan :)
Meillä on sitten rakenneultrakin samoihin aikoihin, mulla on 10.6, siihen on tosiaan ikuisuus!

Kärsiikö muut jo tässä vaiheessa selkäkivuista??
Itellä nyt jo monta päivää ollut varsinkin alaselkä kipeä, ja iskias tyyppistä kipua pakarassa ja reidessä. Tietysti tää fyysinen työ vaikuttaa, mutta kohta ei naurata kun oon niin rampa, että töissä en jaksa olla :ashamed:

Niiskuneiti ja 12+4
 
Ultrassa kaikki hyvin :heart:
kaikesta viuhomisesta huolimatta tällä kertaa saatiin sivuprofiili ja niskaturvotus sitä myöden mitattua. helpotuksen huokaus, nt oli 1mm.
Näky jo sormetkin:heart::heart::heart:
Päämitta vastasi päivää vanhempaa, reisi 2päivää nuorempaa, kuten myös pää-perämitta, ei lähdetty muuttelemaan, koska vkolla 8 vastasi sitä mitä pitikin, niin ei se niin päivän päälle sitten ole:heart:
ja tälläinen saatiin mukaan:
:heart:

Ihan ko sil olis kädet vatsan päällä tossa kuvassa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Branwenillakohan niitä samankaltaisia oireita oli tuon valkovuodon kanssa... No soittelin äsken labratulokset ja kaikki negatiivisia eli kuulemma ei mitään hätää. Maitohappobakteereja voin laittaa kokeeksi jos auttaa. Että kai sitten tuo vuoto ja hajukin voi olla asiaankuuluvaa.
 
Talvicci Ehkä joka kolmas päivä täälläkään vielä liikkeitä tuntuu :) On niin hyvin tilaa myllertää... Vähitellen vaan vahvempina ja useammin :heart:

viliina kotitonttu on vaan sellainen "sijaistoimija" :D Jos neiti ei tahdo tehdä jotain/maistaa jotain ruokaa/pukea/tms mitä vaan eli on ylipäänsä vastahankaan, niin lause "Mitähän jos äiti ei katsoisi, niin pukisikohan se kotitonttu tämän paidan päälle?" auttaa :D Mielikuvitus on neidillä herännyt viimeaikoina, niin tuo kolahtaa johonkin suoneen. Sitten on hirveän hauskaa, kun se pissi onkin ilmestynyt sinne pottaan ja äiti ei ole huomannut mitään, kun asialla onkin ollut kotitonttu ;) Joulun aikoihin tuo tonttuilu alkoi, siitä kotitonttu meillä :)

muoks ihania ultrauutisia monella :heart:

hapsiainen kiitos tiedosta! Eilen terkkarin puheiden johdosta noita maitohappokapseleita ostinkin, ja ainakin tänään on ihan eri meininki... hyvä, että oli sinulla normaalia, minä vielä hetken odottelen tuloksia :)

Lista päivitetty :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Monet ovat taas ultrassa käyneet ja saaneet hienoja uutisia :heart:

Uusille tervetuloa joukkoo mukaan :wave: Ja Akk onnea tuplista!!

Hirveesti tullu taas juttua tänne... Itse olen ollut tosi laiska. Työt vie mehut ja iltasin vain touhuilen esikoisen kanssa. Ja töissäkin kiire, ettei oikein kerkiä missään vaiheessa kommentoimaan mitään.. Tosin mikäpä tässä ollessa. Olo alkaa oleen normaali tuota väsymystä lukuunottamatta.

Selkäkivuista ja vihlasuista Itselläni on yläselkä ja hartiat kipeät. Tosin siihen saattaa tämä istuma- ja päätetyö vaikuttaa aikas paljon. Minullakin noita vihlasuja on ollut. Jossain vaiheessa tuossa sektiohaavan kohdalla. Tosin se on kuulemma normaalia, kun sitä neuvolassa ja lääkäriltä kyselin. Muuten oon nuo liitoskivuiksi luokitellut.

Valkovuodosta: Minullakin oli tuota haisevaa runsasta valkovuotoa, tosin kun labrassa kävin, niin se melkein loppu kuin sienään. Eikä sieltä mitään labratulosten perusteella ollut...

Hyödyllisiä hankintoja meillä on ollut ainakin sitteri, jossa vauva tykkäsi köllötellä ja toimi myöskin "syöttötuolina" kun ei vielä istua osannut. Itkuhälytin saatiin ja hyväksi todettiin, kun vauva nukkui päikkärit parvekkeella. Kantorinkka, tosin se on vähän isommalle lapselle, mutta aivan ykköshankinta.

Turhia hankintoja Meillä ei hirveästi ollut. Rintareppu ja puuhamatto olivat isoimmat turhakkeet.

Vielä ei oo tullut ostettua vauvalle mitään ja yritänkin pitää itseni aisoissa :D Tosin aattelin viikonloppuna viiä isännän autokaupalle, joten se onkin sitten vähän suurempi hankinta.. :) Vaunujakin oon kuolannut netistä välillä :whistle:

Eilen muuten tuli kutsu Jorviin pelkopolille. Onkos joku muu ollut tai menossa?
 
RR
Oih, uudet kaksoset, tuplaonnea!
Ja tervetuloa muillekin uusille :)

Tajusin eilen, että munhan onkin pakko varata neuvola, kun pitää hakea resepti allergialääkkeitä varten. Sainkin sen 26.4, toivottavasti samalla kuunneltaisiin sydänääniäkin tai ainakin aion pyytää, että kuunneltaisiin.

Mä en ole taas moneen päivään saanut kotidopplerilla mitään kuuluviin. Oma syke kuuluu tuolta alhaalta läheltä nivusta, sekä muita epämääräisiä kurinoita, mutta mitään muuta ei... Vähän huolettaa, mutta toisaalta taas tänään tuntui, kun joku olisi tuolla sisällä mua kutitellut, joten eiköhän siellä joku ole :D

Ostin Hulluilta Päiviltä vaunuihin Pikku-Aappa kuosilla varustetun pienen makuupussin sekä vauvanvaatteita, mä en vaan malta olla shoppailematta :ashamed:

Vauvavakuutuksesta soittelin Ifille eilen ja laittavat kotiin tietopaketin ja hakukaavakkeet. Kyllähän tuolle hintaa tulee, mutta ei aleta siinä säästelemään. Raskausajan vakuutus + syntymän jälkeen jatkuva yhteensä melkein 450€... Lisäksi kaupan päälle tulee nyt henkivakuutus minulle, ensimmäinen vuosi maksutta, joten ihan kiva.

Meillä on täällä töissä huomenna palaveri liittyen mun äitiyslomaan ja töiden jakamiseen siltä ajalta ja otetaanko tähän joku sijainen. Ihme kysymyksiä esittivät jo nyt, että tiedänkö aionko tulla enää kesälomien jälkeen takaisin!? Mistä hitosta minä sitä vielä tiedän :confused: 1.9.2011 on eka virallinen äitiyslomapäivä, joten silloin en täällä ainakaan enää ole. Samoin, että tiedänkö jo kauan aion olla pois, öööö - en! Aargh....

Ja karvoitus rehoittaa! Vatsaa peittää vaalea karvoitus ja osa on tosi pitkiä ja paksuja, voi yöks. Samoin mies huomasi, että partakin on mulla alkanut kasvaa, onneksi vaaleana. Tokaisi vaan, että täytyy soitaa rikospoliisille, että kenen kanssa hän oikein asuukaan :LOL:

RR ja Pähkinä 14+6
 
Niskapoimu-ultra takana, ja kaikki ok :) NT oli 0.8mm, risikiluku 1:24000.. Ja yksi papu siellä heilui. Saatiin 4D-kuviakin, ihana. Laskettu aika muuttui, nyt se on 24.10, eli tänään 12+0 POKS! Päivitätkö Branwen, kiitos :)

Oksentajat. Vyöhyketerapiapiste Sp2 auttaa yökkäilyyn, se sijaitsee nilkan ULKOSYRJÄLLÄ, pallukaluun takana, hiukan alaviistoon, kantapäätä kohti. Sieltä löytyy varmasti kipeä kohta. Sitä hieromalla ja painamalla ainakin minulla hellitti pahoinvointi aina muutamaksi tunniksi!
 
Tervetuloa uusille ja ultrassa käyneille onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :flower:

Ikäero meillä tulee esikoisen ja vauvan välille ihan piirua vaille neljä vuotta. Riippuen toki siitä milloin vauva syntyy, LA on heti alkukuusta ja esikoinen on syntynyt pikkasen puolenvälin jälkeen.
No kakkosen ja vauvan välille ikäeroa tulee 2v1kk. Ensimmäisen ja toisen lapsen ikäero on 1v11kk.

Kuivaksiopettelusta ja tutista vieroittamisesta:
Mulla on ollut periaate että sitten kun lapsi on siihen itse valmis. Ja ymmärtää sen mistä todella on kyse. Esikoisen kanssa tutti jätettiin pois jossain 2v1kk iässä kun hänellä oli meneillään kausi jolloin yritti jättää päiväuniaan pois, annoin hänelle sitten vaihtoehdon että joko nukkuu ja pitää tuttinsa tai ei nuku ja vie tutin pois. Hän sitten kantoi tutin roskiin ihan itse ja illalla kun sen perään kysyi, kerroin että muistatkos kun päivällä sait valita ja veit sitten tutin roskiin. Siinä se. Helpolla päästiin, taisi kerran pari vähän vingataa tutin perään mutta helpolla kyllä päästiin.
Täysin päiväkuivaksi oppi n. 2,5 vuotiaana. Silloin kiinnostus vaipattomuuteen oli niin kova että päivässä oppi potalle ja sen päivän jälkeen pissa/kakka vahingot on laskettavissa yhden käden sormilla.
Kakkosen kanssa pyrin samaan, hän saa pitää tuttinsa niin kauan (ok, 3 vuotta on mulle se ehdoton takaraja) kunnes on siihen valmis. Vielä ei ole, ikää nyt 1v 7kk. Kerran kokeiltiin ja ei ymmärtänyt miksi tuttia ei saa ja kova huuto siitä sitten tuli. Odottelen siis sitä että ymmärtää miksi tutti pitää johonkin laittaa/antaa tai jotain. Nyt häntä on pottajutut alkanu kiinnostamaan, josko hiljalleen opeteltaisiin sinne pottaankin jotain tekemään.

Mitäs vielä... Aamupäivällä kävin neuvolassa. Kaikki edelleen kaikinpuolin kunnossa.
Yksi verinäyte oli jäätynyt, kun viimeksi kun kävin oli talven viimeiset kovat pakkaset meneillään, siis ne -20 asteiset. Että se sitten piti vielä putkittaa uusiksi.
Hemoglobiinikin oli vähän laskenut, enään se oli "vain" 156 :whistle:
Sydänääniä kuunneltiin kivan pitkään, mimi kovasti liikkui, kuului vain viuh tömps viuh viuh tömps.. Ja just olin saanu sanottua neuvonlantätille että liikkeitäkin olen tuntenut viikon pari niin samassa se täti sitten vallan riemastu kun tunti töytäisyn käteensä. Mä olin ihan :O Sillä mulla tätä ylimääräistä röllykkää tässä eessä on ihan reippaasti ja ei nuo mimin liikkeet nyt todellakaan ole mitään voimakkaita vaan pieniä hipasuita vain. No täti siitä kovasti kuitenkin riemastui ja tökki mua moneen kertaan osoittaakseen miten se hänen käteensä tuntui. Ajateltiin että olisko mimi polskinut menemään kunnolla ja töytäissyt vaikka päällään. Niin ja mikä tärkeintä :heart: syke oli 150 molemmin puolin.
Kovasti myöskin kehui että kohtu on pyöristynyt kivasti.
Lapsetkin nätisti sen aikaa leikkivät siinä jaloissa.

Turhista hankinnoista muuten pitää vielä mainita ne kaikenmaailman nenän niistäjät. Varsinkin ne sellaiset ihme pikkuniistäjät, niin turhakkeita niin turhakkeita. Meillä on 2007 vuonna apteekista ostettu sellainen letkuhärveli jolla siis itse imetään räkää pois, se on edelleen avaamattomassa pakkauksessa. Se ei kai niin turha ole kun ne pikkuniistäjät, mutta meillä keittosuolatipat ja muut räänpoisto menetelmät on olleet riittävän tehokkaita.

Pohjaton ja mimi 15+1 (?) heh, en ole viikoista perillä vaikka neuvolassa kävin tänään :D
 
Pohjaton pyykkivuori: Tuosta räkäletkusta, meillä oli sellainen pikkusiskoilla ja oli hirmu kätevä! Siinä missä muilla oli paljon korvatulehduksia ja poskiontelotulehduksia jne. niin tuolla sai kivasti estettyä, ettei paha nuha iskenyt muualle. Toinen oli tietty nuo keittosuolatipat. Toisille joku on kätevä, toisille turhake. :)

Yritin äskön soitella neuvolalääkäri aikaa, mutta vastaajaanhan se taas meni. Niinkö melkeen aina, joko ei vastata tai sit menee vastaajaan. Soittoajat on 10-11, mutta kun yleensä tuo on kiireisintä aikaa päivästä, niin soittele siinä sit. Tahtoisin vaan tuon ajan, jotta voisi työvuoroja kattoa sen mukaan ja pyydellä vapaaksi tai jotain. No, ehkä muistan huomenna uudestaan tai sit en. Jos aamusta muistaisi, niin vastaisivatkin.

Se on mukava, kun ympärillä olevat ihmiset hössöttää ja itse elää jotenkin niin päivä kerrallaan. Toiset miettii jos hankintoja, vaatteita ja sen sellaisia. Itse ajattelin vasta kesällä alkaa miettimään. Sitten kun on lähes varmaa, että kaikki on varmana kunnossa, sen rakenneultrankin mukaan. Että sitä odotellessa kesäkuun alkuun.

Selkäkipuja on ollut alusta saakka, vaihtelevasti alaselkä tai yläselkä. Yleensä tuo alaselkä, mut se johtuu tasan tästä istumisesta. Ruoan jälkeen tuli nytkin vähän huono olo, niin pitää istua joku tunti, että helpottaa ja voi lähteä taas lenkille ja siivota jne. Ne vihlaisut on loppuneet, niitä oli silloin alussa enemmän ja kovia...

Jotenkin niitä liikkeitä odottaa... varsinkin kun täällä on noita kertomuksia noista hipaisuista jne. Tulisi jo!

Carriina ja naperotarris 12+5.
 
Minäkin taas pitkästä aikaa kirjottelen kuulumisia. Tänne tulee niin paljon tekstiä, että aina loppuu aika kesken pelkän lukemisen jälkeen :ashamed:

Tervetuloa kaikille uusille, ja hyvistä ultrakuulumisista onnittelut niitä saaneille!

Mulla oli eilen neuvola ja kuunneltiin myös sydänääniä. Se oli kyllä taas aivan mahtavaa kuulla ne :heart: Tosin pikkukaveri oli niin aktiivinen, ettei meinannut pysyä hetkeäkään anturin kohdalla. Muutenkin eilen oli tosi aktiivinen päivä pikkuisella, ja nyt olen jo lähes sataprosenttisen varma siitä, että tuntemukset on vauvan liikkeitä =) Muuten oli neuvolassa kaikki ihan ok, mutta pissatulehdusta epäillään, josta syystä tänään vein näytteen labraan ja siitä tuloksia nyt siis odottelen.

Mulla on ollut nyt pari viikkoa ainoona oireena huippaaminen, mutta tänään pahoinvointi on palannut ja olen joutunut oksentelemaan useamman kerran :x Toivottavasti on vaan väliaikaista, tosin edellisen kokemuksen perusteella en siihen ihan täysillä usko...

Vakuutus me jo otettiin pienelle Tapiolasta. Päätin, että parempi ottaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, että kattaa sitten kaikki mahdollisesti ultrissakin löytyvät jutut. Ja suosittelen siis kaikille jotka aikovat vakuutuksen ottaa, että ihan turha sitä on odottaa sinne viimeiseen mahdolliseen hetkeen asti, vaan kannattaa ottaa jo saman tien jollei vakuutusyhtiön puolelta ole jotain minimiviikkomäärää milloin voi ottaa.

Kuivaksiopettelukeskustelua olen lukenut ihan nolona, kun meidän neiti 3v2kk on vasta muutaman kuukauden ollut kohtuu varmasti kuiva. Ja vieläkin tapahtuu silloin tällöin vahinkoja, mistä syystä talvella on vielä ulkoillessa vaippa käytössä. Yövaippa on edelleen käytössä, jossain vaiheessa kait pitäis kokeilla senkin pois jättöä. Neiti kävi joskus vajaa kaksvuotiaana kiltisti potalla, mutta teki sitten ihan totaalisen lakon sen suhteen, ja vasta viime syksynä suostui sitten uudestaan potalle. Eli tosi aikaisin on teillä monilla lapset kuivaksi oppineet!

Hyödyllisin hankinta oli meillä ihan ehdottomasti Manduca kantoreppu. Siinä tai kantoliinassa kun vauva oleili, niin sain rauhassa tehdä vaikka mitä kotona. Ja varsinkin iltaisin neiti halusi olla koko ajan sylissä, niin olisi aika tullut tosi pitkäksi tai kädet kipeeksi kantamisesta, jos ei olis noita kantovälineitä ollut.

Äitiyslomalle aion jäädä jo elokuun 26. päivä, ja mahdollisesti suoraan kesälomalta, kun mulla on edellisen äitiysloman ajalta vielä ylimääräisiä lomapäiviä pitämättä. Aloitan siis äitiysloman jonkun verran varhennettuna, kun arvailen, että vauva varmaan kuitenkin syntyy taas ennenaikaisena niin kuin viimeksikin, niin ehdin edes hetken olla äitiyslomalla ennen tyntymää. Viimeksi siis kerkisin olla neljä päivää äitiyslomalla ennen kuin neiti syntyi viikolla 35+5. Tietty nyt voi sit käydä niin, että vauva syntyykin vasta myöhemmin ja tylsistyn lomailuun siihen mennessä :LOL:

Kisulinen ja masu 13+4
 
akk83, mie myös odotan kaksosia, tervetuloa kerhoon :)
Mulla uus ultra 26.4, ja oon alkanu jännittään sitä ihan hirmuisesti. Kaksosraskauksissa on onneksi useammin noita ultra käyntejä.
Nyt on iskeny totaalinen väsymys. Tuntuu ettei koulun jälkeen jaksais muuta ko mennä sohvalle pötköttään :( Rästihommia kertyy ku olo on niin kutvelo. Mutta parempi kai se on lepäillä ku puurtaa väkisten...
Tietääkö kukaan millä viikoilla ultrassa näkee sukupuolen? Mullon seuraavassa ultrassa rv17 menossa ja haluan kyllä ehdottomasti tietää kumpia siellä on :) Oon melkeen satavarma että toinen ainakin on tyttö! :heart:
 
Täällä käyty aamulla neuvolalääkärillä ja terkkarilla. Painoa oli onneksi tullut tähän mennessä vain 100 g lisää, tuota vatsakumpua kun on jo vähän valmiiksi ;)
Sydänäänet saatiin kuuluville, syke 145-148, kohtu normaalisti kasvanut ja kaikki muutoinkin ok. Ainoa miinuspuoli koko käynnissä oli se, että vaikka olin aamun eka lääkärille menijä ja näin lääkärin menevän huoneeseensa heti klo 8.00 jolloin oli aikanikin, niin sisään pääsin vasta 8.30 :mad: Aina tuolla terveyskeskuksessa saa odottaa...miten lääkäri voi olla jo valmiiksi myöhässä kun ei ole ottanut vielä yhtään potilastakaan??

Liikkeistä, niille jotka ovat huolissaan liikkeiden vähäisyydestä, mulla ekassa raskaudessa tyttö oli todella kova liikkumaan kohdussa mutta taasen toinen, poika, oli rauhallisempaa sorttia. Vaikka toisen lapsen liikkeet tunsi aiemmin niin niitä oli huomattavasti vähemmän kuin esikoisella. Myös istukan paikka ym. vaikuttaa.

Selkäkivut ovat olleet täälläkin seurana jo parisen viikkoa, juuri tuossa tuskailin että nytkö ne jo alkavat kun yleensä ovat tulleet kuvaan mukaan vasta puolen välin jälkeen...Näköjään ei ole vanhaksi ja raskaaksi tulemista :D

kolmenmutsi ja munamies 13+6
 
Moikka!

Tervetuloa uusille ja onnea ihanista ultrakuulumisista monille :heart:

Liikkeistä : Mäkin niin kovasti haluisin jo noita liikkeitä tuntea! Ei yhtään tiiä ees että mimmosia ne olis. Noo, eiköhän ne muutamien viikkojen päästä mielellään vois alkaa ;)

Sokerirasituksesta : Ihme ettei mulle oo siitä vielä mitään puhuttu, vaikka ylipainoa ON ihan reilusti. :D Noo eiköhän senkin aika tule, ällöttää jo valmiiks siitä ajatus. Mua edelleen aamusin oksettaa vähän kun on pitkä aika edellisestä syömisestä :D

Kysyisin että onko kukaan muu tulossa lapsimessuille viikonloppuna? :) Me oikeen kaverin kanssa mennään hotelliin koko viikonlopuks ja sitten tuonne messuille käymään. Ihanaa rentoutumista siis luvassa! :)

Hankinnoista: Vielä en ole mitään ostanu, en ees ensimmäisiä vaatteita. Ihme juttu että oon saanu pidettyä itteni näin! :D Täytyis kyllä alkaa kohta kattelee vaunuja jne, että tietäs sitten vähän katella tota budjettia :D Kovasti kyllä aina kaupoissa käyn vauvanvaatteita hypistelemässä. On ne niin ihania!

Mulla on inhottava vaiva, nimittäin ummetus :( Tiedän että juon ihan liian vähän vettä, ja syön ihan liian vähän kuitupitoista ruokaa. pitäs varmaan alkaa vähän terveellisemmille tavoille, niin jospa tääkin vaiva vähentyis :D Mutta on tää kyllä ärsyttävää.

Olin viikonloppuna kahden kaverin kanssa nokian Edenissä yötä. Oli ihan taivaallista uida ja rentoutua porealtaissa ja syyä hyviä ruokia. Muutenkin noiden kavereiden kanssa oli ihanaa olla, kun ne koko aika höpöttää mun kanssa vauvasta jne. :D

Cinderella ja Nuutti 14+6 :heart:
 

Yhteistyössä