~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

Nyt mullakin on aikaa vähän kommentoida ...

Matilda saitpa tosiaan aika helposti sen mittarin! Mä nimittäin just eilen kävin, ja olin eksynyt puoli tuntia kun en löytänyt neuvolaa (eri neuvola kuin vakipaikkani, poikkeustapaus) ja soittelin hädissäni ties minne kun oli vielä ilta aika ja en saanut ketään mistään kiinni. No lopulta sain ohjeet ja löysin paikan, ja kun verenpaine sitten mitattiin niin se oli 149/94!! Mitattiin hetken päästä uudestaan ja se oli laskenut vähän, 143/85. Eli toivon et johtui mun eksymispaniikista. Edellisellä kerralla oli 135/80 muistaakseni. Mulla on verenpainetautia suvussa ja aina ollu itelläkin vähä koholla. Pyydettiin mittailemaan kotona tai jossain terveyskeskuksessa sillon tällöin mut mittaria en kotiin saanut. Olen mitannut äidin kotimittarilla jonkin aikaa sitten ja silloin oli vain 117/70 eli mulla näköjään kovasti vaikuttaa se missä mitataan....taidan aina jännittää vaikken sitä tiedostakaan.

Lääkärineuvolasta, mulla oli eilen (rv 13+0). Ja poikkeuksellisesti neuvolalääkärin sijaan mua hoiti yksi Jorvin erikoistuva gynekologi ja se oli ihan mahtava ylläri!! Sain todella paljon tietoa, ihan erilailla kun keltään lääkäriltä/hoitsulta/kätilöltä tähän mennessä. Selitti ummet ja lammet myös mun papa-ongelmista ja selosti kaikki vaihtoehdot tarkasti yms. Todella asiallinen lääkäri =)

RR onpa siellä jo ihana vauvamasu :heart:eek:n teillä kyllä viikkojakin jo kivasti!!!

Branwen mulla on rakenneultra rv 20+4, eli 7.6.

äitiyspakkauksen aion ottaa ja pitääkin heti kohta lähtä tutkimaan onko se jo nähtävissä :p

Painosta sen verran että mulla oli lähtöpaino 61 kg....(aamulla otettu 8.3. ) ja nyt eilen illalla painoa oli neuvolassa jo 63,7 kg! Tosin olin juuri syönyt ja muutenkin iltasin turvottaa. Kotona katsoin omalla vaa'alla painon ja sama 63,7 kg. Näytti illalla. Aamulla sitten taas näytti 62,7 kg eli kilo vähemmän. Hoitaja neuvolassa sanoi että "tuo paino saisi pysyä tuossa raskauden puoliväliin asti". Joo niin varmaan!!! Jotenkin alkoi ärsyttämään. Kun noita aamupainoja vertaa niin eihän mulle ole tullut "kuin" 1,7 kg. Ja siis liikun paljon, yritän syödä tervellisesti joskin monta viikkoa söin kun sika pahoinvoinnin välttämiseksi.
No kai ne painosta kitisee helposti kun pelkäävät, että liika paino aiheuttaa lisää sokerirasituksia yms. ja nehän aiheuttaa kunnalle KULUJA.

ON: Olo on loistava , pientä alkuviikon migreeniä lukuunottamatta. Migreenit olivat tähän asti pysyneet poissa koko alkuraskauden.
Eilen sain myös kuulla sydänäänet lääkärillä :heart: Lääkäri ei olisi halunnut edes kokeilla, kun kuulemma yleensä tässä vaiheessa ei kuulu ja hän ei halua aiheuttaa huolta, mutta vannotin, että en huolestu ja olen siihen varautunut ettei kuulu. Vielä kun hän siveli geeliä mahalle hän painotti, että minun on ymmärrettävä, että syytä paniikkiin ei ole vaikkei kuuluisi. No, kohinan keskeltä siellä se pikku sydän heti jumputti kuin höyryveturi :D Kyllä piristi!

Hemoglobiini oli 132 ja kaikki muukin ok, ainoastaan nyt kuitenkin tuo verenpaine sitten vaatii vähän seurailua.

Kenzie 13+1
 
Tervetuloa osmiinalle!

Pikasesti päivän ekat napailut.. Mun mies vissiin aikoo irtisanoutua. Onhan hän siitä puhunut ja omasta mielestänikin olis pitäny lähtee aikaa sitten kyseisestä puljusta. Hän siis on rekkamies. Firmassa ei ole työaikoja (paitsi parilla kuskilla, jotka jää kohta eläkkeelle :D), heille maksetaan liian pientä palkkaa ILMAN lisiä tms, joka SAIRASLOMASTA (siis mies on meidän yhdessäolon aikana ollut kerran itse saikulla) on pomon kanssa kauheat väännöt kun eivät malttaisi maksaa siltä ajalta. Joo. Sit työvehkeet ei oo mitään työturvallisia mielestäni. Ja vieläpä mies aamulla soitti, että oli pudottanut kontin ja satuttanut selkänsä siinä hötäkässä pahasti.. Oli soittanut pomolleen, ettei aio enää tehdä kyseistä ajoa, ellei niitä systeemeitä muuteta - pomo oli todennut, ettei täällä oikein muuta ajoo oo. Jaaha.

Ei siinä siis mitään, oon tavallaan iloinen, jos mies ny vihdoin ja viimein lopettaa jahkailun ja kävelee ulos työpaikasta, missä työntekijöitä sorsitaan eikä heidän turvallisuudestaan välitetä sen vertaa, et autot pidettäis kunnossa. Mut sitten ÖÖÖ what are we going to do?! Paniikki. Mä saan huimat 220 € kuussa opintotukee, joten se palkka on meidät elättänyt.

Turha panikoida.. Kyl ne asiat jotenki selviää ja mies on pedannut itselleen jo melkein uuden työpaikankin :D Joka on aika kaukana täältä, missä me asutaan.. Nooo. Sekavaa tekstiä, mut niin on sekava muijakin!

fannie ja örkki 14+4
 
Olipa SUURI pettymys tuo äitiyspakkaus :| Noin vaisuja värejä, onko tuo makuupussi ruskea vai harmaa?
Odotin kyllä tän vuoden pakkaukselta enemmän, vuoden 2010 pakkaus oli mielestäni paljon parempi..
No, otan tuon joka tapauksessa, se raha kun on niin pieni ettei silläkään mitään tee :kieh:

minimuu ja pikkuruinen 15+3
 
Juu, ei ollut meidänkään makuinen tuo tämän vuoden pakkaus! Eli vahvisti vaan päätöstä ja me emme siis sitä ota, vaan sijoitamme sen rahan vaunuihin! Ainoo mitä siitä olisi ehkä tarvittukaan, olis ollu nuo kaikki muut tykötarpeet koska, toppapuku on, kevytpuku on, villapuku on, tumppuja ja lapasia ja pipoja on, makuupussi on, sekä vaatteita on niin tytöille kuin pojillekin laatikko tolkulla!

Lääkärineuvolasta olin viikko sitten ekassa vkoja oli sillon 11+5 ja ilmeisesti vielä kaksi ainakin on jäljellä. Jäi kyllä paha maku tuosta ensimmäisestä, kauheasti oli kysymyksiä mielessä mutta en päässyt niitä edes kysymään koska ähes potkaisi pihalle kun oli ronklannut kohdun yms... eli sinänsä aiva turha reissu! :(

Seuraavat käynnit eli seuraava neuvola on 16.5 ja silloin 17+1 ja rakenneultra olisi 6.6 ja silloin 20+1. Elikkäs kyllä täällä meillä ainakin ihan hyvin pääsee kotrolleihin, kuukausi tässä nyt olisi itsekseen masua kasvateltava, kunhan kaikki vaan menisi hyvin :heart:

Miina Ja möntti 12+5
 
Olipa kiva päästä katsomaan pakkausta. Mä en tiedä vielä mitä teen tuon kanssa. Tekis mieli toisaalta ottaa mutta toisaalta sit taas meillä on esikoisen pakkaus sellaessa nnossa että on kuin uusi. Vaikkakin käytettiin kaikkea sieltä. Kevytvanupukua ei käytetty kun oli niin iso esikoiselle kun keväällä syntyi ja syksyllä oli liian pieni. Tekis niin paljon mieli ottaa mutta toisaalta on vähän turha. Tolla 140€:lla vois sitten ostaa jotain sukupuolenmukasia sisävaatteita kun nuo makuupussit ja ulkovaatteet on niin hyvässä kunnossa. Lisäks tykkäsin paljon siitä haalarista(v.2008 beige haalari). Mä en sinänsä osaa valitta että olis pettymys tai huonot värit. Mun mielestä on ihan mahtavaa että kaikille jaetaan tollanen pakkaus, ihan ilmasiks!

Täällä ollaan kolmatta päivää pois töistä tytön kanssa. Täytyy myöntää että tytön olis tänään hoitoon jo voinut viedä mutta kun lääkäri kerran määräs kotiin loppuviikoks niin otan siitä kaiken irti. Tiedän mikä kauhee työmäärä odottaa maanatina mutta mulla on muutenkin niin paljon töitä että ei ne tekemällä lopu:) Ja onpahan tyttö saanut parantaa itsensä kunnolla. eilen oli aamulla vielä lämpöö ja toissapäivänä vielä 39.6. Gradu/koulujutut on nyt sivussa hetken. Ajattelin unohtaa sen ja ottaa esiin pääsiäisen jälkeen. Onhan tässä loppuelämä aikaa laittaa tuo koulu valmiiksi:) Mun stressaus loppu nyt ja päätin että teen vaan pakolliset asiat, yritän ottaa rauhallisesti ja nauttia olostani.

Vauvan liikkeistä: Mä en voi käsittää miten tää voi olla mahdollista mutta eilen vauva potkas kaks kertaa. Ei ollut mitään hipasua vaan potku. Eka sohvalla telkkaria katsoessa ja toisen kerran kun just olin käyny sänkyyn makaamaan. Tiistaina pääsen vihdoin viimein ultraan ja sillon selviää josko ollaankin luultua pidemmällä. En tiedä millä muulla selittäisin noi liikkeiden tuntemiset niin aikasin.

Branwen: Meilläkin suvussa verenpainetautia. Mulla ollut muuten hyvät paineet mutta e-pillereitä syödessä nousi pilviin 160/100, joten ne ei mulle sovi. Ja huomaan just et jos on stressiä tms. niin sit kohoaa mut yleensä tipahtaa normioloissa takasin. Onhan se hyvä että seurataan niin osataan puuttua ajoissa jotta vältyttäis ongelmilta:)
 
Tervetuloa osmiina :wave:

Äitiyspakkauksesta...
En oikeen tiiä vielä mitä mieltä oon :confused:
Väritykseltään ehkä enemmänki poikamainen? Joku mietti tuota makuupussia, 2009 vuoden pakkauksessa se oli beige ja tuo näyttää musta kuvissa kans saman väriseltä. Toppahaalaria olivat näköjään pienentäneet ja muutenki tais olla vähän enää niitä isompia vaatteita. Lakki oli musta paremman näkönen ku 2009 pakkauksessa mikä meillä on. No jos nyt tarkemmin kattoo niin tuo vanupuku on aika vanhanaikasen näkönen, semmonen ysäri... En tiiä kyllä yhtään mitä tuon kanssa tekis, onneks on aikaa vielä miettiä.
On kyllä kuitenki tosi hienoo et suomessa kaikki äidit saa tämmösen pakkauksen ja vielä ihan ilmaseks :)


Tänään vaihtu viikot taas...Tänäänki tuntunu pari pikkusta potkua :heart:
Laitan tännekki tuoretta masukuvaa :)


Talvicci ja Torsti rv.17+0 :heart:
 
Äitiyspakkausta katellessa mullekkin tuli heti ekana mieleen, että näähän on suurin osa ihan poikien vaatteita : / mutta samahan se. Otetaan kuitenkin, saa nähdä sitten, kumpi tulee!
Mä mieluummin tykkään et on ns. poikavärinen, koska mieluummin laitan esim tytölle sinistä kuin pojalle vaaleanpunaista. pakkaushan on tavallaan pakko olla aika neutraali, mutta siis esim. mä voin hyvin pukea tytölle sinistä, mutta täytyy sanoa että jos olisi kauheesti pinkkiä niin en kyllä pojalle pukisi.
Mä tykkään neutraaleista, limen vihreä olisi kyllä ollut aivan ihana väri, taisi nopeasti vilkaistuna sitäkin pakkauksessa olla , mulla on jo pari potkaria limevihreenä, se kun sopii kivasti molemmille :) ja mulla on limenvihree ruskea olohuone, ja olen siis totaali vihreäfriikki :D
 
Neiti kirjotti aika hyvin noista äitiyspakkauksen vaatteiden väreistä :)
Tosiaan helpommin noita pukee tytölle ku jos olis tosi hempeitä tyttömäisiä vaatteita niin ne taas ei oikein menis pojalle... :D
mä muistan esikoisen ajalta kun olin pukenut sen TÄYSIN vaaleanpunaiseen (tietty, tyttöhän se oli) ja oli kuulkaa myssyä, peittoa ja potkaria myöden ihan pinkki :D niin yksi täti sitten kylillä kurkkas ja kysy että "voi miten suloinen, kumpi se nyt on?" :D :D :D Sanoin sitten että no tyttöhän se on :D :D Vaatteistakin ois tietty voinu päätellä :D XD
 
Himputti. Olin oikeassa. Ei sielä masussa mitään ollu :( Tuulimuna tuomio, katottiin mahanpäältä ja alakautta. Kutsuttiin oikeen lääkäri ja lääkäriharjoittelija.
Rupes itkettää vasta ku luin sen kätilön antaman vihon mis oli tukea keskenmenon kokeneille.
Maanantaina tyhjennys(joudun ole 6h sairaalassa!), ei kiinnostais yhtään mennä.

Että näin meillä, eihän se mulle yllätys ollu niinku jo eilen kirjotin. Mut niinku miehelle sanoin parempi tää ku keskenmeno, kukaan ei sentään kuollu.
Hyviä jatkoja teille<3 kurkin varmaan sitten lähempänä lokakuuta teitä taas :)
 
Villany
Eikä :( Harmittavan monesti äidin vaisto vain on oikeessa vaikka toisin toivois. Mietin joskus ihan samaa ku mitä sä sanoit. Vaikka onhan se kuitenki surullista kun on luullut mahassa olevan oikeesti elämää ja sitten matto vedetään jalkojen alta. Jaksamisia sinne ja toivottavasti pääset pian uudelleen masua kasvattamaan, jos näin toivotte :hug:
 
Oo melkein unohtui käydä katsomassa koko äitiyspakkaus :whistle: mutta siis miusta aikas kiva, aiotaan se siis ottaa :) Miusta aika kivoja vaatteita, tykkään paljon enemmän kuin mitä viime vuotisesta. Ainut inhokki mistä en oikeestaan tykkää yhtään on toi ruokalappu ja vihreä kestovaippa...

Villany: :hug: tosi ikävää! oon tosi pahoillani!

Niiskuneiti: Meillä aika oli klo 10.30, joten kyllä myö samaan aikaan ollaan oltu siellä!! :) Hmm.. nyt pitää ihan miettiä, yhden nuoren pariskunnan näin kyllä tulemasta huoneesta sillon puolen aikaan. Olittekohan siinä työ? hassua kyllä oikeesti miten pieni maailma on :D

ON: Tänään käyty sokerirasituksessa, yök! Vadelmanmakunen litku oli kyllä tosi pahaa, mutta kyllä sen joi. Ekan tunnin labran odotusaulassa istuin, sitten tuli niin huono olo ja pyörrytti, että laittoivat pötköttämään. Kyllä muuten koski ne verikokeet! En tiedä miten oonkin nykyisin niin tuntoherkkä! Kulmien nyppiminenkin koskee hulluna! Näköjään oli tuloksetki tullut: 5, 7,5 ja 7,1 eikös ne oo ihan ok? Labran sivulta löysin että niiden pitäs olla alle 5,3 / 10 / 8,6

Esimieheltä muuten kyselin että saako noilla neuvolakäynneillä, labkokeissa ja äitipolilla käydä työajalla, kun miulla on työaika ma-pe 8-16. Sanoi että vaan äitipolikäynnit saa käydä, muuten nuo käynnit pitää korvata. Minäpä KVTES:ia sitten selailin ja sieltähän löytyi kohta että pitäisi saada työajalla käydä, mikäli ei muulla ajalla ole mahdollista, esimiehelle pitää vaan ilmoittaa. Kysyin liitostakin ja näin totesivat että asia on.. Laitoinpa esimiehelle viestiä menemään.. mites työ muut? käyttekö työajalla vai pitääkö käynnit korvata?

Muuten, aivan ihania masuja teillä! :heart:

Mimmu ja pikku-apina 13+3
 
mimmu heh, kyllä varmaan sit meidät näit! Ite en kiinnittäny huomiota ketä siellä istu oottamassa, oli vaan hirvee kiire pois ja pää onnesta pyörällä :D
Yök tuo sokerirasitus, mullakin ilmeisesti se jossain vaiheessa edessä :x

Meillä ei saa käydä työajalla missään, kaikki on korvattava. Sen takia onkin vähän hankala sumpia noita aikoja, millon pääsee neuvolaan ja ultriin. Onneks kesäloma alkaa just samana päivänä, kun rakenneultra on :)
 
Villany jaksamista teille! :hug:

Ostin tänään vaunut.. :ashamed: Tarkoituksena ei ollut vielä tässä vaiheessa ostaa.. mutta sain lähes uudenveroiset teutonia prestiget (lisänä fashion-koppa), niin halvalla että oli pakko käyttää tilaisuus hyväksi.
Olkoot nämä sitten kakkosvaunuina, bugaboot ostetaan loppukesästä.
Nyt niitä vauvatarvikkeita alkaa sitten pikkuhiljaa kertymään.. :snotty:

Huomaa muuten että on vapaapäivä kun notkun jatkuvasti koneella.. :whistle:
 
Villany :hug: kovasti jaksamista teille molemmille ja pahoittelut huonoista uutisista :(


Äitiyspakkausta piti käydä kurkkimassa, vaikka raha otetaankin :D Sinänsä neutraaleja vaatteita, tosiaan vähän poikamaisia. Itse tykkään vähän "elävämmistä" vaatteista vauvoille... Mutta tuon makuupussin ja sen pussilakanan olisin voinut ottaa :D 2008 pakkauksessa oli sellainen ikävä harmaa hiiriaiheinen peitto, tämän nykyisen nallet kolahtivat kovasti :) Joskin mies sanoi, että sitten vaan kirppikselle muutaman kuukauden päästä... :D

Matilda Kenzietä varmaan tarkoitit, mutta eipä tuossa mitään ;) Minullakin on verenpaineen kanssa kyllä ollut tässä ongelmia, mutta toiseen suuntaan... aamupaine oli tänään 90/57... :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä