~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Kestovaipoista: Olen käyttänyt kestoja jokaisella lapsella rinnakkain kertiksien kanssa. Minä olen kyllä jäänyt siinä touhussa plussalle ja runsaasti, sillä en ole ostanut valmiita vaan tehnyt itse. Ja kun ovat jääneet pieniksi niin myynyt eteenpäin. Nytkin on lankakorissa hahtuvalankaa monta kiekkoa, että kun tästä pääsee paremmalle puolelle raskautta, niin saa aloittaa villahousujen kutomisen. Ihan pienellä vauvalla sideharso+villahousut on ollut meillä se mieluisin ratkaisu.

Äitiysvaatteista: Maha on ihan järkyttävästi turvoksissa! Ei tälläistä ole ollut aiemmissa raskauksissa näillä viikoilla! Kauhistuttaa mennä töihin maanantaina, että miten mahtuu työvaatteet päälle! Ei ihan vielä viitsisi pyytää tilaamaan äitiystyöasuja ;)

ON: Eilen tultiin hiihtolomareissulta kotiin. Kuopus alkoi viimeisenä päivänä oksentamaan, hieman piti jännittää sitten, että miten automatka menee.. Mutta ei onneksi kukaan oksentanut matkalla. Tänään aamulla kylläkin toiseksi nuorin aloitti oksentamaan. Itsellä kiertää mahassa, mutta onko se nyt sitten raskaudesta johtuvaa vai tautia, sitä ei tiedä.

Reissun takia en päässyt keskiviikkona varhaisultraan, joten pitää odottaa ensi keskiviikkoa. Harmittaa, kun äitiysneuvolan puolella on lääkäri vain keskiviikkoisin! Mutta ei siihen onneksi enää montaa päivää ole..

Dreamer75, rv 7+0
 
Tervetuloa uusille ja moikka muillekin! :wave:

Kenzie, mä olen kai tasan viikon sua pidemmällä, ja meillä on sama esikoisten synnäri. ;)

Kääk, varasin äsken ekan ultra-ajan, ja se on vasta tämän kuun ihan lopussa, ja silloin ois omien laskujen mukaan 11+6. Hirmu pitkälle joudun odottamaan. Eka neuvola meni kivasti. Täti oli niin mukava. Multa otettiin vasta hemoglobiini ja muut verikokeet sitten utran yhteydessä. Verenpaineet ja pissa oli ok, eikä mulle valitettu mistään. =) Paljon sain luettavaa mukaan, vaikka oonkin kahlannut netistä samat asiat läpi. :p

Rentouttavaa vkloppua ja mahdollisimman vähän tuskasta pohdintaa!

bola ja 8+2 :heart:
 
Kestoista on puhuttu. Haluisko joku antaa mulle pikaopastuksen kestoiluun? Eli että mitä tarvitaan, ja kuinka paljon, jotta voisi kestoilla ainakin kotona? Voisi alkaa etsiä kirppiksiltä/huuto.netistä/alesta... Kiitos!
 
Salainen toive: siis se farkkukangas kutittaa ihoa. Hirveetä punasta näppylää oikein tulee, en tiedä mistä johtuu kun sit koitin vielä et pesin jollain oikein superallergisten aineilla ne, mutta silti tuli näppylöitä ja kutina. En osaa sanoa mistä johtuu, kun aina ennen oon kuitenkin pystynyt käyttään ihan hyvin.. :confused:

Mua kans kiinnostais noi kestovaipat ja sit oon kattellut noita kantoliinoja, et nekin ois käteviä. Mut ei ehkä vielä uskalla alkaa sellasia suunnittelemaan kun on niin aikaista. Vaik äkkiäpä on tää 11 viikkoakin hurahtanut. :D

pipituuna & tipi 11+0
 
Kestoista (Jos ei omakohtaista, niin skippaa suosiolla :)) perusjuttua:
Kestoja on kolmea erilaista tyyppiä: taskuvaipat, AIO-vaipat ja kuorivaipat.
-Taskuvaipassa vaippa näyttää ihan normi vaipalta, mutta takareunassa on ylhäällä aukko, josta pujotetaan sisään erillinen imuosa (sellainen suorakaide). Etuna on se, että kun imuosa ja vaippaosa pestään erillään, niin ne myös kuivuvat erillään ja nopeasti. Imujen määrää voi myös säätää tarpeen mukaan, esim. laittaa yötä vasten enemmän.
-AIO (all in one) -vaipassa imuosa on ommeltu vaipan sisään kiinni. Eli ihan kuin kertakäyttövaippa. Yhdessä osassa olevaa on helppo käyttää, mutta kuivuu hitaammin kun on paksumpi.
-Kuorivaipassa on ikään kuin kaksi vaippaa päällekkäin: alempi, joka on imuosa, ja sen päälle puettava kosteutta eristävästä materiaalista tehty toinen vaippa. Näiden etu on se, että kuorivaippaa ei tarvitse pestä välttämättä joka kerta.

Henk.koht. olen tykännyt eniten noista taskuvaipoista. Lisäksi voi esim. käyttää yhdistelmää harsosta taiteltu vaippa+päälle villahousut, näistä en tiedä mitään, joten niistä voisi joku sivistää :)

Alkuun pääsee sellaisella kolmen päivän varastolla vaippoja. Määrä riippuu sitten siitä, onko tarkoitus osakestoilla vai mennä niillä kokonaan. Meillä osakestoillaan, ja olikohan jotain 15 vaippaa. Niillä pärjättiin ihan jees.

Kestot pitää pestä erilaisella pyykinpesuaineella, koska tavallinen pyykinpesuaine saa aikaan sen, että vaipan sisäpinnan imukyky heikkenee. Olen itse ostanut käytettynäkin, mutta niissä on se riski, että on pesty väärällä aineella. Netistä saa tilattua ihan edullisesti, kannattaa kokeilla eri merkkisiä - esim. se, kuinka hoikka lapsi on, vaikuttaa siihen, minkä merkin mallit sopivat parhaiten. Itse jos tahtoo tehdä, niin esim. kestovaippayhdistyksen kautta löytyy paljon tietoa. Samaten tsi (tee se itse) kestovaippa -googletuksella pitäisi löytyä jotain tietoa ja kaavoja.

muoks Kenzie tervetuloa, lisäilen sinut listalle. Laitatko vielä lasketun ajan ja ikäsi :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki kanssasiskot! Oletteko te jo työpaikalla kertoilleet vauvauutisesta? Miten pitkälle aiotte odottaa ennen kertomista? Itse en vielä ole. Mieli tekisi, mutta en oo vielä jotenkin "uskaltanut". Olis helpompi olla väsynyt/huonovointinenkin, kun siihen on joku syy.... Kivaa viikkistä teille!!!
 
Kenzie Tervetuloa joukon jatkoksi! Meitä jorviin menijöitä on näköjään muitakin =)

Marianne: Minä en ole kertonyt vielä töissä. Pomo on seuraavat kaksi viikkoa lomalla ja sen jälkeen pitäisi olla kehityskeskustelut, niin ajattelin silloin kertoa. Mulla työmäärät ja stressit on huipussaan keväällä, kun kaikki haluaa alottaa rakentamisen kesän alussa, joten sen tähden kerron. En meinaan ajatellut tehdä ylitöitä enkä stressailla tänä vuonna ollenkaan!

Kestoista: Esikoisen kanssa mentiin kertisvaipoilla vauvasta saakka. Ja ainakin meillä se toimi hienosti. Isäntä meillä ei oikein innostunut kestoista, mutta eipä se muutenkaan oikein innostunut vaipanvaihdosta... Kestoja oisin kiinnostunut kokeilemaan, joten saapi nähä saanko jotain inspiraatiota siihen...
 
Terveisiä ultrasta.
Tänään siis käytiin rv 7+5, sikiö vastasi päivää vanhempaa
Kaikki kunnossa. Syke oli vahva ja tasainen ja vauva on hyvässä paikassa kohdun yläosassa.

Oli kyllä uskomattoman hienoa nähdä pienen pieni vauvanalku ja sydämen syke. Mieskin ihan onnesta soikeena, hänen ensimmäinen lapsi tuossa.
Saatiin muistoksi 3 kuvaa ja dvd :D

Pahoinvointi on jokapäiväistä, aamulla lentää oksennus moneen otteeseen, päivisin ja iltaisin lähinnä yökötystä. Väsymys on jotain hirveää, illalla ei jaksa paljoa valvoa ja aamulla uni maistuis.

Töissä oon kertonu kahdelle ja nyt kun mulla alkoi talviloma niin sen jälkeen ajattelin kertoa pomolle.
Nuo 3 ovat sellaisia jotka ovat ihan aidosti iloisia mun puolesta ja ovat tukena.

Että tällainen päivä ja loman aloitus meillä tänään :heart:
 
Kuulea, onko uusia kuulumisia?

Kenzie tervetuloa joukkoon!
Kyl mä varmaan tähän ketjuun jään, oon jo muutaman juttuihin vähän koukussa. Pakko aina lukee heidän kirjotukset ja miettiä päivän mittaan heitä :'D
Mul on alkanu tulee pienii kirjotusvirheitä kokoajan. Tarkkaavaisuus on jotenkin sekaisin...

Laskin täs ajankulukseni lokakuisten odottajien keski-iän ikänsä kertoneiden kesken. Heitä oli 74 ja keski-iäksi tuli 27,3 vuotta. Aika hyvä kun ensisynnyttäjien keski-ikähän on joku 28 vuotta. Ja moni täällä odottaa jo 2 tai 3 lasta.
 
Iso kiitos Branwen kestoiluopastuksesta! Eipä olisi tietämättömälle tullut mieleen esimerkiksi, että tavallinen pesuaine vaikuttaa imutehoon...

Villany, hauska laskutoimitus!

bola ja 8+2 :heart:
 
Kestovaipoista Mä käytin esikoisella alkuun harsoja ja villahousuja tai sitten niitä äitiyspakkauksen flanelleja, tosin niihin piti laittaa lisäimu. Sit käytin myös taskuvaippoja ja aio:ta muutaman kuukauden ikään saakka. Sitten se, että jouduin imettämään vauvaa tunnin välein yöllä ja olin aivan koomassa, meni vaippa-asioiden edelle ja aloin käyttämään pelkästään kertiksiä

Äklöttää ja väsyttää, eipä sen kummempaa.

Lisse ja Viljami 9+0 poks
 
Kiitos kaikille!!

Kivaa että muitakin Jorviin menijöitä! Ai niin listatietoa; oma ikä 29 (81 synt.) ja laskettu aika 19.10.

Menkoista laskettuna luulin olevani jo viikolla 9 nyt, mutta kävin varhaisultrassa ja siinä selvisi että olenkin pari viikkoa myöhässä pitkän kiertoni takia. Kyllä inhotti elää uudestaan pari viikkoa, kun mä niin lasken päiviä ja toivon ajan kiitävän eteenpäin :p

Mulla oli viikolta 5 lähtien paljon oireita; (pahojakin) vatsa ja selkäkipuja, pahoinvointia, en kestä mitään hajuja, perus krapulainen olo siis. Mulla on myös tosi kylmä koko ajan ollut ja lääkärillä mittasivatkin 37,8 eli pientä lämpöä koko ajan tainnut olla. Mutta nyt on 3 päivää mennyt täysin kivuitta ja oireitta, ja mähän täällä jo stressaan että mikä vikana. Äh kun sitä vaan osaisi olla funtsimatta ja jännittämättä!!

Töissä en halua kertoa vielä, mutta tuossa pahimpien pahoinvointien aikaan oli kyllä todella rankkaa työpaikalla. En tosin vielä ole oksentanut kertaakaan mutta sellasta "puhaltelua" ja voivottelua se mun olo oli. Saa nähä jos nuo olot palaa, tai tulee vielä pahempana, niin sitten varmaan pakko kertoa. Miesvaltaisella työpaikalla sen kyllä taas tietää miten uutiset otetaan vastaan....: / Onneksi mulla on vko 11 talvilomaa :cool:

Mulla on tiistaina 8.3. eka neuvola, kivaa! En tiedä millon eka virallinen ultra on, eiköhän sitä vielä viikkotolkulla saa odotella. Oletan että siellä neuvolassa ei mitään sydänääniä kuunnella, vaikka se olisikin niiiiiin mahtavaa jos niin tehtäisi :xmas:
 
Kestoista: Meillä on osakestoiltu esikon kanssa ihan hyvällä menestyksellä. Ekat 1,5 kk käytettiin kertiksiä, kun tuntui ettei imettämisen ja muun hässäkän lisäksi enää ehtinyt pesukonetta pyörittämään. Mutta siitä eteenpäin on päiväsaikaan kestoiltu, ja yöllä + pitemmillä matkoilla ollut kertiksiä. Hankin 16 kpl yhdenkoon FuzziBunz-taskuvaippoja, jotka toimivat oikein mainiosti tuosta parin kuukauden (n. 6 kg) iästä eteenpäin meidän pullean palleroisella vauvalla. Säätövaraa on runsaasti, koon puolesta menee edelleen (poika nyt 13 kk), mutta imuteho alkaa käydä riittämättömäksi / vaipanvaihtoväli lyhyeksi. Taskuun mahtuu kyllä ihan hyvin imuja, mutta ei mitä tahansa... Nyt jos ostaisin uusia, niin saattaisin satsata Bitti Tutto AIO -vaippoihin, joihin imut kiinnitetään nepeillä. Ovat kyllä hinnakkaita, mutta ihania :p ja koska imut ovat erillisiä, niin samaa kuorta pystyy käyttämään pitempään, vaihtaa vaan imut sisältä. Silloin ei siis tarvii ostaa niin montaa kokonaista vaippaa vaan riittää että niihin on enemmän imuosia.

Olo edelleen väsy ja lähes jatkuvaa kuvotusta. Kiva kirmailla vauhdikkaan 1-vuotiaan perässä... ;)

Tervetuloa uusille! Jorviin näyttää olevan muillakin matka :wave:

mireille 7+1
 
Täällä oli muutama jo odotellut ultrakuulumisiani. Anteeksi, että niiden kertominen on kestänyt.

Kyllä siellä kaikki hyvin oli! :) Yksi sikiö, jonka kooksi saatiin 3-4 päivää vähemmän kuin mitä itse aika varmasti tiedän vauvelin iäksi, mutta tuosta ei huolta. Oli sen verran epämääräinen kuva ja nopea mittaus, että helposti tulee tuollainen heitto ja ultratulosteen reunassakin viikkojen rinnalle merkitty +-6päivää. Eli mä jatkan siinä uskossa, että la on 16.10. eikä nyt ultran antama 20.10. Tuo 20.10. tarkoittaisi nimittäin vielä sitäkin, että siittiöiden ois pitänyt elää kokonainen viikkoa ja harvemmin kai niin pitkäikäisiä ovat. Se oli ultrassa jännä, että molemmissa aikaisemmissa raskauksissa mulle on alkuraskauden ultrassa tullut jostain vahva tunne, että siinä se tytön sydän sykkii ja tyttö sitten onkin syntynyt. Nyt sen sijaan ei tullut yhtään mitään tunnetta. Alkuraskauden osalta homma mennyt kyllä niin samalla tavalla tavoin kuin aikaisemmissakin, että sen puoleen kyllä odotan, että kolmas tyttö meidän perheeseen saadaan, mutta aika hauska mennä nyt sitten seuraavaan ultraan ja katsoa, että mikä tunne silloin sitten ehkä tulee. :)
 
kuulea: hienoa et kaikki hyvin!


mulla on ihan hirvee olo :x
pahenee paiva paivalta. oisin herailen vessaan, aami\uisin heraan kun kiertaa mahassa... omenaa olen koittanu syoda mut ei auta!! mikakohan auttaisi?:eek:

t. neiti+kihuli 7+4
 
Kuulea Ihania uutisia :) Minulla ultrattiin kahdesti (ensin neuvolassa ja sitten äitipolilla, kahden päivän välein) ja tuon jälkimmäisen mittauksen mukaan olisi pienen pitänyt kasvaa viiden päivän edestä sillä aikaa... Ne on niin pieniä vielä, että millinkin heitto tekee jo ison ikäeron :)

Kestoista Piti vielä tarkentamani, että joo meilläki mentiin ensimmäiset pari kuukautta kertseillä. Oli niin pieni neiti, että kestot falskasivat ja näyttikin aika koomiselta se vaippapaketti siinä jalkojen välissä, mutta sitten isommasta. Nuo fuzzit olivat meilläkin parhaat.

Branwen ja alkiovaiheesta sikiövaiheeseen siirtynyt sissi 10+0 POKS :D
 
Tervetuloa uudet :wave:

Kaikille jotka kärvistelette pahoinvoinnin kanssa työpaikalla sanoisin, että hakeutukaa ihmeessä lääkärille ja pyytäkää sairaslomaa. Yleensä pahoinvoinnin huippu kestää vain muutamia viikkoja ja kukaan ei ole työpaikallaan niin korvaamaton etteikö sieltä voisi olla jonkin aikaa kotona lepäämässä. Nyt on tärkeintä masussa olevan pienen ja sitä kantavan äidin hyvinvointi :heart: Älkää siis epäröikö jos on kovin tukala olla töissä. Itsekin tässä kuulostelen mihin suuntaan olo on menossa näin loman loppuvaiheilla, ensi viikolla pitäisi palata töihin mutta mikäli olo huononee niin soitan neuvolaan ja pyydän kirjoittamaan sairaslomaa. Päivä kerrallaan tässä mennään.

Neiti-81, oletko koittanut rauhoittaa vatsaa esim. piimällä tai mustikkasopalla?

Mukava lukea, ettei muutkaan pidä noita alkuraskauden ultran ikätietoja "kiveen hakattuna totuutena". Itselläkin sellainen olo, että ultra näytti alkion 1-2 päivää nuorempana kuin mitä se on. No, katsotaan mitä np-ultra tuo tullessaan.

Eka neuvolakäynti on nyt takana, terkka on tosi mukava ja asiallinen. Neuvolalääkärin aikakin jo varattiin ja ensi viikolla alan soittelemaan np-ultra-aikaa. Sitä ennen menen seerumiseulontaverikokeeseen, olen käyttänyt sen mahdollisuuden kaikissa aiemmissakin raskauksissa.

Koittakaahan siskot jaksaa, väsymyksestä ja huonovointisuudesta huolimatta - kyllä se keskiraskauden aika siellä häämöttää, useimmilla odottajilla sitä mukavinta aikaa :)

kolmenmutsi ja munamies 7+4
 
Kiitoksia kestovaippa vinkeistä! Ei miulle tullut mieleenkään, että ne pitäisi pestä eri pesuaineella:eek:

Mie oon ihan samaa mieltä kolmenmutsin kanssa. Turhaa sitä töissä kärvistelee jos oikeesti olo on tosi huono.

Ihana lukea muiden ultra ja neuvolakuulumisia:) Onko teillä ollut mies mukana neuvolassa?

Eilen oli jo huomattavasti parempi olo! Äklötti, mut en oksentanut. Saa nähdä mitä tää päivä tuo tullessaan..

Mukavaa viikonloppua kaikille!:)

cala+Sintti 9+1
 
Uusille tervetuloa! :flower: Meitä alkaakin olla kivan kokoinen ja aktiivinen porukka! :)

Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!

Työpaikalla kertomisesta Mulla tulee tuo eteen vissiin tuossa huhtikuun puolella. Olen siis palaamassa äitiyslomalta/hoitovapaalta töihin toukokuun alussa ja pitäis vissiin kertoa pomolle että en sitten ihan kamalan kauaa ehdi töissä olla. :whistle: Mua kyllä jännittää ihan kamalasti sen reaktio, toisaalta tietysti on hyvä että mun sijainen on edelleen siellä, osaa nyt hommansa ja sitä ei varmasti tässä välissä irtisanota. Olen luvannut mennä käymään tässä maaliskuun aikana toimistolla tytön kanssa, mutta en todellakaan tiedä miten kykenen, en sinne voi yökkimään mennä kun arvaavat heti. Esikoisesta yökin siellä niin kovasti ja kävin yleensä vaan kääntymässä kun aina vaan olin saikulla pahoinvoinnin takia.

Niin todellakin te jotka kärvistelette töissä pahoinvoinnin takia niin hakekaa saikkua!!!

Mä alan oikeasti uskoa näihin pahoinvointirannekkeisiin. Viime yönä oli ihan tosi huono olo, aamulla huomasinkin että olin unohtanut pistää saunan jälkeen rannekkeet. No nyt taas rannekkeet kädessä ja elo jotenkin siedettävämpää. Tosin en osaa päättää mitä ruokaa voisin syödä, yleensäkin mieleni muuttuu niin etten enää toista kertaa voi syödä samaa ruokaa. Nälkä on mutta mikään ei maistu. Ja edelleen tuntuu kuin olisi krapulassa, mutta paljon parempi olla kuin viime yönä.

Branwenille onnittelut alkiovaiheesta sikiövaiheeseen siirtymisestä! Yksi etappi saavutettu!

mireillen tapaan lähden nyt juoksemaan tuon (lähes) 1 -vuotiaan perään. Että se siitä levosta ja huilaamisesta.

- Hapsiainen
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia monellakin :) Tulin erityisesti vilkuilemaan Kuulean uutisia, kun jännäsin tuon siun vuodon puolesta, onneks kaikki oli hyvin!

Salainen toive: Sorry, tuli tosiaan kirjoitettua aiemmin nickisi väärin... Hups!

Vilinäiti: vautsi, saitte ihan DVD:n vähän hienoa :) Myö saatiin ultrasta kuusi kuvaa.

Kestovaipoista: En muista joko täällä kirjoittelin, mutta ebaysta saa todella edullisesti myös tosi nättejä ja hyviä kestovaippoja, kannattaa sieltä käydä katsomassa. Olikos joku ommellu niitä ite? Löytyykö netistä jostakin ohjetta niiden tekemiseen? Tykkään kovasti ommella, joten voisin itsekin kokeilla tehdä kestoja..

Tervetuloa myös uusille! :)

ON: Täällä edelleen välillä huipuissaan olevaa pahoinvointia ja maha sekaisin välillä, mutta onneksi syöminen auttaa :) Viime yönä taas kiersi mahassa, mutta onneksi aamun on ollut hyvä olo!

Minä eilen askartelin omille vanhemmilleni kortin, johon laitoin ultrakuvan ja lasketun ajan ja toivottelin mummon ja ukin tervetulleeksi kotiin. Ovat tulossa reissusta maanantaina, joten jätin kortin ja isovanhempien kirjan odottamaan. Jännittää milloinka palaavat ja miten nopeasti saan puhelun että ovat viestin lukeneet. Mieheni vanhemmille oli tarkoitus kertoa huomenna, mutta anoppi arvasi!! En tajua miten, se on semmoinen ihme enneunien näkijä ja oli jokin aika sitten nähnyt unen meidän vauvan ristiäisistä. Minä vain kysyin että ovatko sunnuntaina kotona ja anoppi siihen: onkos teillä jotakin kerrottavaa, ootatko vauvaa? Menin kyllä niiiiin sanattomaksi!! Mutta ihanaa kun tietää, sain heti paljon hyviä vinkkejä pahoinvoinnin estoon ja muutenkin jaksamiseen :) Odotan vaan että pääsen juttelemaan oman äidin kanssa!
 
ultrista täällä on kanssa tosi niukasti noita ultria. En oo varma, mutta ei niitä ole kuin 2-3. Tietysti jos on jotain häikkää niin ultravaat. Täällä on tosi hankala kun neuvolassa ei oo ultrausmahdollisuutta, pitää aina saada neuvolasta lähete, sitten keskussairaalaan ultraan.

Tulikin tuo nt-ultra aika eilen postissa, se on VASTA 11.4 eli viikoilla 12+3. Onneksi pääseen jo yksityiselle reilun viikon päästä katsomaan pikkuista :) nopeasti tämä aika menee, kuukauden sisällä on niin paljon ohjelmaa: 2x ultra, verikokeet ja neuvola.

töissä kertomisesta meillä syynätään sairaspoissaoloja niin tarkasti, että pakko oli kertoa esimiehelle, kun oon tämän pahoinvoinnin takia joutunut poissa olemaan. Iloinenhan tuo oli uutisista. Mulla on vähän hankala tilannne, kun ei ole yhtä kiinteää työyksikköä, joten työkavereita on monia satoja, ja lähintä "omaa porukkaakin" on monia kymmeniä. Muutamille työkavereille on ollut pakko kertoa, kun ollut niin paha olo töissä (eikä ole huvittanut yskin nostella ym. kun hoitoalalla olen). Viim. viikon 12 vaihduttua en meinaa enää ainakaan valehdella jos joku kysyy raskaudesta tai tulee muuten puheeksi.

Kiva kun ootte saanu onnellisia ultrakuulumisia, ja vuodot olleet vaarattomia :heart:

mimmu ihana idea tuo kortti! On varmasti tulevat isovanhemmat iloisia yllätyksestä =)

cala meillä ainakin mies oli mukana neuvolassa, ja tulee ainakin noihin seuraaviin ultriin. Tuntuu sit tulevasta isukistakin vähän todellisemmalta tämä :p

Täällä iski eilen joko norovirus, tai sitten tää raskauspahoinvointi hyppäs uuteen voimakkuuteen :x oksentanut oon eilisillasta, jos uskaltaa jotakin kiinteään syödä, kohta saa kaiken oksentaa ulos. Oon varmaan jo 20 kertaa halaillut pönttöä... Tosi voimakas pahaolo ei hellitä edes oksentamisen jälkeen. Jouduin siis nyt jo toista kertaa saikulle. Ei tässä olossa voi töissä olla.

Älkää uuvuttako itteänne töissä jos voitte pahoin, rohkeasti vaan hakemaan saikkua, pahaolo uuvuttaa nopeasti.

Hyvää viikonloppua! Koittakaa jaksaa pahoinvoivat :heart:

Niiskuneiti ja 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Kuulea: Hienoa että kaikki on kunnossa!!

Meillä mies ei tule mukaan neuvolaan/lääkäriin. Hänellä on valkotakkisten kammo, joten hän ei halua, enkä minä halua pakottaa. Esikoista odottaessani hän tuli rakenneultraan ja kävi kyllä kanssani vanhempainvalmennuksessa sekä synnytyssairaalaan tutustumassa. Siellä kun kätilöt kertoivat perhehuoneista niin miesparka valahti ihan kalpeaksi. Kun kävelimme synnäriltä pois, niin mies vetoavasti kysyi, että eihän hänen tarvi olla siellä yötä, eihän?!? No enhän minä voinut muuta kuin luvata, että hän pääsee kyllä kotiin nukkumaan. Eikä me mitään perhehuonetta olisi edes saatu, kun esikoinen oli sen ensimmäiset 5vrk lastenosastolla. Nykyään mies käy 50km päässä töissä niin hän ei luonnollisesti lähde kesken päivän kanssani neuvolaan. Ultra häntä vähän harmittaa, joten katotaan saadaanko sellaisia aikoja, että hän sinne pääsisi mukaan...

Sai sitten tämä mamma vapaan viikonlopun! =) Isäntä lähti pojan kanssa mummulaan, ja mamma saa levätä rauhassa. Olin kyllä ajatellut siivota, mutta toistaiseksi aika on menny oksentaessa ja kirjan parissa...
 

Yhteistyössä