~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Tänne on rantautunut heikkoHappi.
Aamuisin on todella kehno olo (ei yrjöä ole tullut mutta .. sitä on tosi vaikee selittää!!) sellanen 24/7 vetämättömyys ja ällötys, mitään ei tee mieli, eikä mitään oikein saa aikaseksi.
Sellanen jatkuva heikotus, eikä mitään tee mieli, ja kun mitään ei tee mieli, niin on paha olo kokoajan..
Kävin aamulla nesteeltä hakee kanapatongin aamupalaksi kun se oli ainoa mitä teki mieli, ja tietty kun hiilareita rajoittanut vikat 6 vuotta niin maha huutaa hoosiannaa...
Mutta mulla selkeesti hiilareiden nosto on auttanut kuviotukseen? Tekee hirveesti kaikkee hedelmiä, marjoja yms mieli, silloin kun jotain tekee mieli.

nyt laittaa pyykkejä, kiinnos NOLLA....

T:Neiti+ Kihuli, 7+2
 
Onnittelut kaikille uusille tulokkaille ja vanhoillekin ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Meillä on voitu niin huonosti että en oo pystynyt käymään työharjoittelussa saati sitten tekeen yhtään mitään muutakaan. Nyt on taas parempi päivä, oksua ei oo tullut kuin kahdesti. (JEE!) Luulis että pikkuhiljaa alkaa helpottaan, kun huomena poksuu kuitenkin jo 11 viikkoa... :) Oon muuten huomannut sen, et välillä ku oksentaessa oikein kramppaa niin tulee jo pissat housuun. :ashamed: Kiva kun joutuu sit tuola harjoittelussa oleen joko pissat housuissa tai raahaan järkyttävän kassillisen puhtaita housuja mukanaan. Nyt taas naurattaa koko asia, mutta sit kun taas pesee kolmatta kertaa vessan lattiaa... Okei, naurattaa se välillä sillonkin. :LOL:

Mammavaatteita en oo vielä ostanut, onnistuin tossa syksyllä tiputtaan painoa vähän ja joitain vaatteita jäi sit isoksi niin ne on vielä toistaiseks mennyt. Tosin farkut ei mene, vaikka oisi kuinka isot ja "tilavat". Mun iho on jotenkin tullut yliherkäksi (?) sille aineelle ja alkaa kutiseen ihan järkyttävästi jos laittaa farkut jalkaan... Kumma juttu. :confused:

Maanantaina ois meilläki eka ultra, saas nähdä mitä sieltä ollenkaan löytyy. :)
 
Neuvolakuulumisia
Siellähän se pikkuinen venytteli käsiään ja jalkojaan ja oli oikein vilkkaan oloinen :heart:
Tänään siis eka neuvola, ja terkka päätti poikkeuksellisesti ultrata kun hedelmöittymisajankohta hieman epäselvä. Ultran mukaan viikkoja olis 10, muutaman päivän heitto vaan.
Mut kyllä tuli ihana olo, kun näki että masussa oikeasti asustelee pieni ihmisen alku :)

VitamiineistaMulle terkka ohjeisti syömään multitabs. raskausversion lisäksi vielä d-vitamiinia, jossa myös kalkkia. Maitoa kun en juurikaan juo.

Kielletyistä ruuista antoi myös pitkän listan, mutta totesi että A-vitamiinihan se kaikkein haitallisin on. Samalla sanoi, että kotimaisia tuorejuustoja saapi syödä :)

Ens viikolla olis labrakäynnit. Nt-ultra olis 25.3 ja neuvolalääkäri huhtikuun alussa :)

Linea negrasta on ollu puhetta, mulla se ei toisen jälkeen enää lähtenytkään kokonaan pois, haaleni kyllä kovasti, mutta nyt näyttää että olis taas tummunut

Dacapo ja pieni 9+5
 
Ihania ultrakuulumisia ollut monilla=) Itsellä vielä tasan kolme viikkoa että pääsen eka neuvolaan ja ultraan. Täällä joku kirjotti että jossainpäin ultrataan raskauden aikana vaan pari kertaa??:O Meilläpäin ultrataan joka neuvola kerta,näköjään nuokin vaihtelee paljon...

Tervetuloa uusille:wave:

Vitamiineistä, d-vitamiiniä tulee vain syötyä.

Omaan oloon ei ihmeempiä, huono olo vaivaa välillä mutta oksentamassa ei oo vielä tarvinnu käyä. Yölläkin pitää käydä syömässä ja väsymys on kova...

Maria ja toukka 6+3
 
Maria Minä ainakin tuosta ultrasta sanoin :) Esikoista odottaessa oli vaan nt-ultra ja rakenneultra, muuten dopplerilla seuranta. Neuvolassa oli kyllä ultralaite, mutta sitä käytettiin vain "hätätilanteissa" (esim. raskauden lopulla käytiin toteamassa, että oli tosiaan kääntynyt vielä perätilaan, kun dopplerilla sykkeet kuuluivat väärästä kohdasta). Nyt en tiedä kun neuvolassa on ultra, että seurataanko sillä sitten enemmän.
 
Maria Ei täälläkään ole kuin ne kaksi ultraa. :O Ja reilu vuosi sitten esikoista odottaessa ei olisi ollut niitäkään, koska olin alle kolmekymppinen, eikä silloin vielä ollut tuota säädöstä että ne kuuluvat kaikille. Ja tosiaan esikoisen aikaan olisi ollut yksi ainoa ultra koko raskausaikana, joskus viikolla 12 ja senkin menetin kun menin kertomaan että kävin yksityisellä varhaisultrassa!!! No onneks sitten avasin suuni ja kerroin pco:sta ja sen jälkeen mulle kuuluikin nt-ultra ja rakenneultra.

Eli viimeksi tosiaan rakenneultran jälkeen näin seuraavan kerran lapseni vasta sitten kun se oli maailmassa.

Onnea muuten hyvistä ultrakuulumisista kaikille! Minulla olis ensi viikolla varhaisultra ja sen jälkeen selviää ne viikot. Sitten soitan kyllä terkkarille ja varailen sitä nt-ultra aikaa, tuskinpa mä sitä ekaa neuvolakäyntiä alan aikaistamaan, se on vasta 28.3. mutta tiedän mitä siellä tapahtuu ja jos se nt-ultra pystytään kuitenkin varaamaan niin eipä kai mun tartte neuvolassa käydä aiemmin.

Mammavaatteista
Tänään toin vanhempieni luota säilytyksestä kaikki mammavaatteeni tänne. En nyt ihan vielä niitä tarvii mutta onpahan nyt täällä. Meillä on niin pienet säilytystilat että vein raskauden jälkeen ne porukoille jemmaan.

Olo on edelleen kuin kestokrapulassa. Tänään tosin on ruoka maistunut. Ja väsymys, voi kauhistus miten voi väsyttää! Mies on vielä iltavuorossa tänään joten pitää huolehtia toi tenava yöunille vielä ennenkuin saa hengähtää. Siksipä oltiinkin päivä vanhempieni luona että sain välillä vähän oikaista sohvalle itseäni.

Eilen muuten säikäytti kun seksin jälkeen jäi paperiin hieman kirkasta verta. Mutta sitä oli niin vähän että eiköhän se ollut limakalvoilta peräisin eikä sitä enää ole tullut. Taisi olla sama homma esikoisen aikaan, ei voi enää muistaa vaikkei siitä olekaan kovin kauaa. :D

Mutta nyt lähden neidin kanssa saunaan. Jos sitten kohta pääsis vähän huilailemaan.

- Hapsiainen
 
Neiti-81 ja pipituuna Täällä myös pahoinvoiva ja täydellisen saamaton kohtalotoveri. Ihan jäätävä tämä olo. Siis miten voi olla tämmöinen. Kaikki pienetkin jutut tuntuu aivan ylivoimaisilta ponnistuksilta ja tuo ällötys alkaa jo käydä uuvuttavaksi. Ja esikosta ei mulla ollut kun tämä väsy, joten nyt on kyllä mamma ihmeissään :O

Hurjasti voimia ja jaksamista kaikille pahoinvoiville ja uupuneille masumammoille!!
 
Täällä on myös tuota uupumusta!! Mitään ei jaksais tehdä, eikä huvittais! Just päivittelin itsekseni että tää asunto näyttää ihan kamalalle, mutta kun mä en vaan jaksa tehdä asian eteen mitään! Yleensä siivoan ja puunaan koko ajan, mutta nyt ei niinkuin vähempää vois kiinnostaa. Jotain kertoo myös se että petaan AINA pedin, paitsi enää tänään en jaksanut tehdä sitäkään. Haluaisin vaan maata sohvalla. Väsyttää koko ajan ja jo vessaan raahautuminen tuntuu ylivoimaisen vaikealle. Kun vaan vois olla paikoillaan. :D

Ei mun mielestä esikoisesta ollut näin selkeää uupumusta. Tosin silloin makasinkin pahoinvoinnin takia paikoillani, eikä ollut pakko tehdä mitään muutenkaan. Nyt kun pitää tuon yhden perässä juosta niin huomaa kuinka väsynyt sitä onkaan.
 
Ultrista.. Täällä meillä on vaan kaks neuvolan tarjoamaa ultraa, NP ja rakenne. Mut nuo piisaavat minulle, yritän hallita hermojani muilla tavoilla KUNHAN näen et örkkiErkki on olemassa ja voi hyvin :heart:

Ot katsonpa tässä juuri tv vitoselta Tuksun häitä. Siis ei herrajumala.. :LOL:
 
Hei, pakko tänne laittaa linkki- täältä näyttäis saavan edullisia ja kivan näköisiä perusäitiysvaatteita,
Women's clothing - Shop for the latest ladies fashion | New Look ja sieltä sitten womens/our ranges/maternity. Postikulut oli 5,5 puntaa.
En oo vielä uskaltanut tilata mitään, omat farkut menee vielä (viikkoja 7+?), mutta kunhan käyn ultrassa niin varmaan tilaan tuolta, kun ovat postikulujenkin kanssa niin paljon halvempia kuin monen suomalaisen nettikaupan vaatteet. Mä voin sit kertoa täällä, miten meni toimitus ja koko yms =) siellä on nyt muuten isot alet!

Oksettaa, koko ajan enemmän. Vielä en oo halaillut arabiaa. Naishulluutta on enenevissä määrin. Tuleva isoveli 10v totesi eilen että laittaa mun selkään "äiti myytävänä" lapun, kun oon niin kiukkuinen :LOL:

Tervetuloa uudet!
 
Ahkeraa porukkaa täällä, paljon tulee telstiä, kiva! =) Lukemassa käyn kyllä päivittäin,m mutta ei aina tuu kirjoiteltua.

Gabrielle pahoitteluni keskenmenosta :hug:

Ultria täällä päin on ne np + rakenne, np-ultraa odotellessa!

Pahoinvoiville jaksamista, eisoisen ajalta muistan liiankin hyvin tuon! Oksensin silloin yötä päivää ja pitkään, ja vaikka lääkärissä ravasin, sain saikkua, mutta ei puhettakaan mistään lääkkeistä mitkä auttais! Hienoa, että sellaisia on ja niitä saa tarvittaessa! Nyt pelkäsin saman olevan edessä, mutta täällä näyttäis pahoinvointi loppuneen, jee! =) Ihana voida paremmin, jatkuva nälkä ja väsymys kyllä vaivaa. Voisin vaan nukkua. Tenttikirjoja olen yrittänytt lukea iltaisin mutta nukahdan kesken kaiken :ashamed: Samoin nukahdan esikoista nukuttaessa.

Esikoinen on tänään kiukutellut ihan urakalla, mikään ei ole hyvin. Varmaan kiukuttelee mun poissaoloa, olin alkuviikon töissä vaikka sitä lomaakin olis koulusta. Mutta kun lupasin jo aikoja sitten olevani töissä ennen kuin tiesin raskaudesta. En viittinyt perua sanojani, kun kesäksi kuitenkin olen menossa samaan paikkaan töihin... Mutta lepo olisi kyllä tehnyt hyvääkin, onneksi huomenna on vapaa ja vielä maanantaina ja tiistaina. Töissä en vielä sanonut kellekään mitään raskaudesta, yllättyvät sitten kun toukukuun puolessa välissä sinne menen mahan kanssa :D Ehdin kesän vielä olla töissä ja sitten elokuun loppupuolelta pääsee mammalomalle :heart:

Nyt on muuten tullut sellainen fiilis pahoinvoinnin loputtua, että ihanaa olla raskaana! :D Esikoisesta tää fiilis tuli vasta joskus paljon myöhemmin, alku oli hankalaa ja loppu myös. Tekis mieli kertoa kaikille asiasta! Mutta vielä on se mitä jos-fiiliskin mielessä. Alamahaa on nipistellyt ja vähän kipuja ollut, mutta vuotoa ei näy (ainakaan vielä). Ei auta kuin toivoa parasta!

Nessu ja pieni 9+3

Huomenna eka neuvola :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ultrista...
Meillä on np-ultra ja rakenneultra. Neuvolalääkärissä ultrasivat ennen np-ultraa, ultraaminen riippuu tosin vain ihan lääkäristä kuulemma.
Niitten lisäks pääsin kerran ylimääräseen ultraan työtapaturman takia.
Niin no tokassa nla-lääkärissä muistakseni ultras, se oli kai joskus rv.36. Sitten muistelisin et terkkari (kätilö) olis epäilly la:n mentyä et olis poikittain niin ultras. Ja sitten ya-kontrollissa tarkisti asennon ja teki painoarvion.
Tulipa pitkä sepustus... :D No eli "pakollisten" ultrien (np ja rakenne) lisäks ultrataan vaan jos tarttee selvittää vauvan asentoa tms. erikoisempaa. Näin oon käsittäny.
Onpa kiva et joissaki neuvoloissa ultraavat muutenki :)

Jaksamista pahoinvoinnista kärsiville :hug:
Neiti... Mä kans hoksin et esim joku pasta autto huonoon oloon. Jossaki muistelisin et olis lukenu et jos kärsii pahoinvoinnista niin pitäs syyä hillareita... :confused:

pipituuna
Öö siis mistä aineesta sä puhut? :confused::D
Jos sulla on nikkeliallergia? Mulla tuli housunnapeista. Jännä muuten ku se allergia hävis ku aloin oottamaan esikoista... :confused:

Tervetuloa Marianne ja Mireille :wave:


Tänne on vissiin rantautumassa joku räkätauti :headwall:
Nuutunu olo, kurkku jotenki vähän kipee ja vuoroin kylmä tai kuuma...
Mulla tekis niin mieli kertoa jollekki mut sinnikkäästi ootellaan sinne ultraan...

Salainen toive ja Torsti rv.10+6 (9+6) :heart:
 
Ultrista: Täällä kunta tarjoaa varhaisraskauden ultran la:n määrittämiseksi. Sitten pääsee halutessaan np ja rakenneultriin, jotka kunta on ulkoistanut yksityiselle kun omasta terveyskeskuksesta ei löydy riittävää osaamista. Lisäksi ultrataan viimeisellä lääkärikäynnillä n. rv 36 jolloin tarkastetaan vauvan asento ja tarvittaessa laitetaan jatkotutkimuksiin TAYSiin kuten minut viime raskaudessa kun poika oli päättänyt heittäytyä hetkellisesti pylly alaspäin. Oli sitten ihan kiltisti pää alaspäin kun menin TAYSiin kontrolliin ja mahdolliseen kääntöyritykseen. Olihan tuo sitten noiden pyörähtelyjensä takia saanut napanuoran kiertymään kaulansa ympäri joka tietty sitten tuotti ongelmia synnytyksessä jossa jouduttiin turvautumaan imukuppiin. Toki jos on syytä epäillä jotain ongelmaa niin ultraan varmasti pääsee myös noiden ultrien välissä. Muuten neuvolassa seurataan dopplereilla sydänääniä. Itse olen ollut hyvin tyytyväinen kunnan tarjoamaan palveluun tässä suhteessa.


Irmeli ja Eila 5+4
 
ULTRISTA: Mulla varmasti kurkkaillaan tarkasti, koska suvussa menee kaksosriski (mun 2v vanhemmat isoveljet oli kaksoset), lisäksi menee sydänvian riski (toinen veljistäni menehtyi synnynnäiseen sydänvikaan 2kk:n iässä), mulla yksi halkiolapsi joten on riski halkiolapseen (ilmeisesti suvussa menee, mun kuopuksen halkio havaittiin rakenneultrassa, mulla itsellä ei halkiota mutta mun hampaissa on ollut sellasia vikoja mitä tyypillisesti halkioissa on. mm. hammaspuutoksia mulla ollut), ja sitten on tosiaan se yksi raskaus mulla jossa kromosomipoikkeavuus oli ja keskeytettiin rv 18+, joten halunnevat ehdottaa minulle myös punktiota jossain vaiheessa jos haluan.
Niin ja sitten on 4 keskenmenoa taustalla ja yksi raskausmyrkytys esikoisen odotuksessa......
Mahtaisinkohan saada vakuutusta odotusajalle :D
Ei oo ihan putkeen mennyt mun odotukset, ja suvussa sit vähän "extraa" kiertää geeneissä. Toivotaan parasta :)
Mikäli nt-ultrassa kaikki hyvin, en aio riskeerata mitään punktiolla, vaikka ehdottaisivat.

).(
Heikottaa heikottaa heikottaa..... ja rinnat on ihan tulessa :)
Ihanaa, oireita :D

T:Neiti+Kihuli rv 7+3
 
heips ja tervetuloa uusille!

Syömisestä: mulla myös vaihtuu joka päivä mitä saan syötyä ja mitä en...

mammavaatteet: myin osan vanhoista pois ja tällä kertaa haluisin jotain nättejä enkä mitään kauheita riepuja :D

mietein itekki että on varmaan enemmän viikkoja ku 8+5 kun ne sydän äänetkin jo kuului niin hienosti mutta kierron takia en kyllä usko että on ihan 10+6 kaan että jos sitte jotain tosta väliltä:D noh ens torstaina 10.3 on nt-ultra...

kestovaipoista: ollaan käytetty aikaisemmillakin muksuilla kestoja ni kyllä nytkin, tykkään ommella niitä itse ja ne on niin suloisen näköisiä.. toki meillä joskus käytetään kertiksiä tosin niistä näitä paremmin maatuvia mutta kuitenkin! pikku vauvalla oon pitänyt ihan harsoja :)

synnäristä mäkin synnyttän vammalassa jos vaan voin kun siellä päättyy viikonloppu synnytykset syyskuun alussa :( tosin sanoin neuvolatätille että jos en pääse vammalaan ni synnytän KOTONA :D aikaisemmat olen synnyttänyt Loimaalla mutta sieltä loppui jo synnäri!

ULTRISTA: meillä on neuvolassa ultra ja aina kun on neuvola lääkäri niin ultrataan + sitten sairaalassa nt ja rakenne.

mukavaa odotusta kaikille äiti88 ja toukka 10+6 tai 8+5 :D
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Hienoa, että täällä ollaan niin aktiivisia! Kun on eka lapsi tulossa, niin pää on täynnä kysymysmerkkejä, joten on kiva, että voi niitä yhdessä pähkäillä!

Minimuu: meillä on kissa enkä kyllä ole halunnut liikaa stressata toksoplasmasta. Toki kannattaa huolehtia käsihygieniasta entistä tarkemmin, mutta millä ihmeellä sitä nyt sitten yhtäkkiä kieltäisi kissoja elämästä omaa normaalia elämäänsä. Jostain luin, että kissoja ei saisi päästää sänkyyn nukkumaan yms. Toksoplasmanhan voi saada myös vaikka raa'asta lihasta. Ehkä vaan nautitaan kisuistamme ja pestään käsiä kovasti, niin kaikki sujuu hyvin...?

Eilen kyselin siitä ultrasta ja just eilen kilahti postiluukusta kutsu ultraan 23.3.! Jännää!
 
Tervetuloa uusille!

Kiitos vastauksista valkovuodon hulahtelua koskien, rauhoitti kummasti;) Ei ole ollut sen jälkeen tuollaista määrää, vaikka toki koko ajan sitä vuotoa onkin. No, jos se on tähän kuuluvaa, ei haittaa.

Tänään olisi ensimmäinen neuvola ja toivon hartaasti että yritettäisiin kuunnella jos ääniä jo kiinni saataisiin. Ultra on 16.3. Sinnehän on vielä ikuisuus! Ei jaksaisi millään odottaa, että saisi taas varmuuden siitä, että kaikki on hyvin.

Pahoivoinnin tunne jatkuu edelleen, illat menee kuvotuksen kanssa taistellessa. Ja nukkumaan mennään aikaisin. Kai tästä palaa ihmiseksi parin viikon sisällä, toivottavasti:p
Yleensä minulla on ollut virtaa vaikka muille jakaa, joten outoa ettei sitä ole nyt ollenkaan.
Nyt odottelemaan neuvolaa...

Pringles ja pieni 9+4
 
Taas tulee verta. Ei paljon mutta pyyhkiessä jää paperiin. Eli aika pelonsekaisin mielin mennään iltapäivällä ultraan. No eipä tarvitse enää illalla pähkäillä, vaan voi sitten alkaa sopeutua valitsevaan tilanteeseen. Oli se sitten positiivinen tai negatiivinen.
 
Täällä joka toinen päivä on varma, että kaikki on kunnossa ja joka toinen päivä, että ultrassa tulee huonoja uutisia. Vielä neljä päivää. :)

Tällä viikolla on kysytty kahdelta eri taholta, että olenko raskaana. Olen ennestään mahakas eikä painoa ole tullut lisää, joten... ? Kuulemma mahan muoto on erilainen.

Ihanaa kun kevät tulee!

ÄitiDino + murunen 7+0
 
Voi voi ku muistais enää mistä piti kirjottaa, niin paljon tänne tulee tekstiä :D

Branwen, esikoista odottaes la oli kans loppukuusta, 23.2 mut nt-ultran jälkeen muuttu alkukuulle 4.3. Poika synty sit kumminkin helmikuussa 16.2(tais ol rv 37+6). Marraskuisiin varmaan meen jos heittää parilla viikolla. Mitä en usko kun tiiän ovulaation aika tarkkaan.
Ultrat Ei meen neuvolassa ultrata, he vaan hoitaa sen et sielt tulee sit jollekin päivälle nt-ultra kutsu. Sit sielä ultrassa varataan rakenneultra aika. Muita ei oo ellei oo riski raskaus. Mä kyl kävin 3 krt kun sikiö oli ekal kerral liian pieni nt-mittaukseen(joten la muuttui). niin käytiin viikon päätä uudelleen.
Seulat, oltais varmaan otettu kromosomi-mikä-olikaan -seula jos niskaturvotusta olis ollu paljon. Vaikka se neula mahan läpi kohtuun olis siinä ollu aika kynnys...

On: Ei pahaa oloa viekäkään. Väsymystä on, eilenkin otin esikoisen kanssa 3h päikkärit. Mitään muita oireita ei oo...
Hitsit, mullahan jäi laitoshuoltajan tv-koulutus kesken äippäloman takia. Nyt ajattelin et suorittaisin sen loppuun ennen uutta ä-lomaa. Tiukkaa tekee. Mies jäis kotiin esikoisen kanssa. Ei yhtään innosta enää ko. koulutus. Kyse enää noin puolesta vuodesta et kyl sen verran vois yrittää jaksaa. Eniten mättää ne työharjottelut. Mun harjottelupaikkan menin aina 6 tai puol 8. Mitä lähemmäs loma tuli niin sitä enemmä motivaatio laski. Viimeisen päivän lintsasin k olis ollu työharjottelua.
Kiitos ku sain purkaa, kai mä tänään tai ma soitan mun työkkärin tädille ja kerron suunnitelmasta(tuskin raskaudesta)..

Villany ja toinen rv 5+6
 
Kestovaipoista Meillä varmaan mennään harsoilla ja kertseillä ihan alkuviikot, jos toinen on yhtä pieni pyllyltään kuin eka :D Sitten olisi tarkoitus osakestoilla, eli kotona ollessa käyttää kestoja ja öisin sekä tien päällä kertakäyttöisiä. Toimi hyvin esikolla. Itse käytän kanssa kestositeitä. Samassa pyykissä menee vaippojen kanssa eikä hiosta niin kovasti :) Yritin tänään metsästää tuolle 2v:lle harkkahousuja (siis niitä sellaisia yhdet pissat pitäviä alushousuja) kun on kuivaksi opettelu menossa. Vielä ei tullut vastaan… täytynee netistä etsiä.

Neiti Teillä tosiaan tuota tarjontaa riittää seurattavissa asioissa… Toivottavasti kaikki on hyvin ja hieno juttu, että seuraavat ahkerasti.

Pringles vielä tuosta valkovuodosta, että se tuntuu menevän vähän aaltoina. Yhtenä päivänä hirveästi, toisena ei niinkään ja sitten taas on pato auki. Eli tarkoitan vaan sanoa, että älä turhia huoli niistä hulauksista :)

Kuulea :hug: toivottavasti kaikki on hyvin. Tule sitten kertomaan, mitä ultrassa kuului.

Villany pysy vaan täällä meidänkin kanssa höpisemässä, vaikka aika muuttuisikin :) Ei se niin tarkkaa ole ;) Ja tuo seulahan otetaan verikokeena nt-ultran yhteydessä. Sitten jos turvotus ja veriseula yhdistettynä ikään hälyttävät, niin sitten tarjoavat noita punktioita. En osaa sanoa, oltaisiinko itsekään noihin punktioihin menossa… Se pitää miettiä sitten erikseen.

Branwen ja sissi 9+6
 
Täällä eka neuvola takana :) Eipähän tuolla ihmeitä ollut, papereita täyteltiin ja otti verikokeet vasta-aineita ja veriryhmää varten ja saipas terkka aikaan mojovan mustelman! Ei ikinä ole tullut ja nyt kyllä tuntui tuo verikoe. Esikoinen oli mukana, kun ei ollut hoitajaa hälle ja esikoista pelotti kun äitiä pistettiin. Selitä siinä sitten että ei äitiä satu (mielessä mietin että sattuu aika paljon!)... No joo, meneehän tuo mustelma pois, mutta mitäs mä selitän huomenna siitä töissä miks kävin verikokeissa :LOL: Meillä kun suojavaatteet töissä ja työtakin hiha loppuu juuri hienosti, että näkyy käsivarsi.. La olis terkan mukaan jo 30.9, mutta mä en oikein usko. Luulen että oma veikkaus 3.10 on lähempänä. Ei siis tarvii muutella tuonne listoille, käydään ensin ultrassa. Seuloihin osallistumme nyt, niin saadaan ne kaks ultraa. Verikokeessa täytyy käydä kaksi viikkoa ennen nt-ultraa.

Tuolla neuvolareissulla jumitti sitten tytön rattaissa jarrut niin että yks pyörä ei kunnolla pyöri :kieh: Kiva työnnellä niitä kotiin. Mies saa katsoa niitä, jospa ne olis vaan likaiset ja öljyn tarpeessa akselit eikä nyt menis rikki! Ei olleet mitkään halvat menopelit (emmaljungat) joten saa kestää jarrut pidempään kuin kaksi vuotta!

Nyt tenttikirjan kimppuun!

Nessu ja pieni 9+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä