~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Moikka mammat! Ilmottelen sen verran itestäni, että täällä taustalla ollaan :wave:

Aika tuntuu matelevan...massu on jo pyöristynyt (turvotusta) melkosesti, oon hoikka ja tää on kolmas raskaus niin kai se sitten senkin takia on jo pullahtanut :) Alamasussa on sellasta tasasta nipistelyä, taitaa kohtu kasvaa. Väsymys on aika urakalla nostanut päätään, huh! Eka neuvola on parin viikon päästä. Minäkin toivon siellä sykkeen kuulevani... :D
Äidille ja kahdelle ystävälle olen raskaudesta kertonut, muut saavat vielä odottaa.

Onko teillä muilla jo masut pyöristyneet?

Jaksuja pahoinvoinnista kärsiville!

Hertta ja nuppu 5+5 :heart:
 
Niiskuneiti90: Täällä samala tavalla, että neuvolasta lähete ja sit keskussairaalaan. Aika säätämistä välillä, jos noita aikoja miettii, kun ei voi olla samalla kerralla mitään.

Muoks vielä tuohon edellä tulleeseen viestiin. Turvotus on aivan järkyttävää :D Maha on koko ajan ihan pinkeänä. Mitään kasvua ei havaittavissa ole vielä ollut, ehkä hieman kovennut tuo alavatsa.

Paljon on tullut tekstiä ja paljon asiaa kestoista, mitä mielelläni luinkin. Katsoo sitten kun on ajankohtaista, jaksaako siinä alkaa pyykkiä pesemään vai ei.

Täällä on ollut niin kamalasti pahoinvoimista. Oksentaa olen meinannut vain kerran, mutta senkin sain pidettyä sisällä (inhona yli kaiken oksentamista). Nyt kävin ostamassa Rennietä närästykseen, kun tuntuu, että ihan sama mitä syö ja koska syö niin polttaa hirveästi ja pitää päästä kippuraan sängylle. Eilen jo melkein itketti, kun tuntui niin pahalta kurkun päässä. Josko nämä helpottaisi hetkeksi oloa.
Jos pahoinvointia ei katso, niin olo on muuten ihan hyvä. Vähän tuosta vasemman puolen munasarjojen kohdalta pistelee... mitä olen ihmetellyt... kai ne jotain venymisjuttuja on, mutta miksi tuossa kohdin?: /

Työpaikasta yleensä: Itseäni vain hieman jännittää, kun aloitan kesätyöt kuukauden päästä ja sitä ennen on tämän kuun lopulla siellä terveystarkastus, että sovellunko työhön (suht fyysistä ja sillain rankkaa kolmivuorotyötä). Pakko kai siellä kertoa, että olen raskaana, mutta voivatko tehdä niin, ettei sitten otakkaan töihin raskauden takia? Niin paljon olen kuullut sitä sortamista tuon osalta, että ei tekisi mieli kertoa. Mutta pakko se kai on. Aion kyllä pistää kampoihin, kun ovat jo töihin ottamassa ja jos raskaus ilmeneekin sitten ainoaksi "esteeksi". Näissä asioissa kierretään lakeja niin kivasti.:|

AINIIN! Saa päivitellä tuonne listaan, että ikää on 22 v ja oletettu (katsoo sitten neukussa) la on 23.10. Missä itse h-hetki tapahtuu, en vielä tiedä, tässä kerkeää tapahtua vaikka mitä vielä.

Hyviä tuulia (tota lämmintä aurinkoa ja d-vitamiinia) kaikille!

Carri + tarranen 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Mimmu, ihanan yllätyksen teit isovanhemmille. Mä muistan miten yritin änkyttää esikoisesta vasta rv 14 mun vanhemmille(hävettää vieläkin). Lopulta oli pakko kaivaa nt-ultrakuvat ja sanoo et "tämmönen". Jostain syystä äiti oli osannu arvata jo. sano et apteekissa oli aina tienny työntekijöistään et kuka on raskaana(lääkkeiden haju aiheutti suurta pahoinvointia). Otti kumminkin asian ihan hyvin, vaikkei kauaa oltu miehen kaa seurusteltu.

ON: PoksPoks 6+0 alkoi. Eka neuvolla 15.3 ja siihen perään miehen synttärit 17.3.
On muuten lämmin tossa keittiön ikkunan takana, aurinko paistaa mittariin ja näyttää 20 astetta plussaa! Autossakaan ei juuri lämmitystä tartte aurinkoisina päivinä. Ja niitähän on viime päivinä ollu. Pitää hankkia pojalle varmaan aurinkolasit, itteäkin häikii nuo hanget. KEVÄT TULEE! :)
 
Huh, onneks on viikonloppu. Niin tuska työviikko takana. Nyt on ollut kaikkee ohjelmaa suunnitteilla tälle päivälle ja mitään en ole saanut aikaseksi. Tyttö nukku ulkona ja ajattelin itsekin oikasta sohvalle. Odottakoon sivoukset, gradut jne...

Kertomisesta: Mä en ole töissä puhunut kenellekään. Ajattelin ekaan ultraan odottaa mutta nyt päätin esimiehelle kertoa kun tulee sopiva tilaisuus: / Stressaan sitä jo etukäteen koska tiedän että ei tule ilahtumaan vaan mun tuleva äitiysloma tulee aiheuttamaan vähän ongemia. Tuo asia ja kaikki muu on saanut mut tekemäänpäätöksen etten äitiysloman jälkeen tuohon työpaikkaan palaa. Yritän saada tuon koulun valmiiksi ja saan sitten hakea uutta työpaikkaa KTM:n papereilla.Sellaista toimintaa meillä töissä että en sinne enää maanantaina menis jos ei olis pakko. Äitiyslomaa odotan kuin kuuta nousevaa ja vaikka stressaan kertomista pomolle niin toisaalta ihan sama.

Nyt sohvalle siks aikaa kun tyttö vielä nukkuu ja sitten ulos auringonpaisteeseen=)
 
Se sitten siitä päätöksestä, että anopille ei vielä kerrota. Isäntä pisti tekstiviestiä, että yksi pieni lörppö on mennyt mummulle sanomaan, että mammalla on tosi huono olo ja että sininen vauva on tulossa. Mää en voi muuta kuin nauraa...:LOL:
 
herttaliisa pitäs sen kivun munasarjan kohdalla olla ihan vaaratonta. Mulla on kans, ja sanoin siitä neuvolassa. Hölmöö, etten silti saanu lähetetttä varhaisultraan. Olis kiva varmistaa, onko pikkunen oikeessa paikassa. Mutta oon ajattellu, että kyllä pitää olla huono säkä, jos on kohdunulkonen... en sitä ees viiti hirveesti ajatella. Sen takia varasinkin sinne yksityiselle ultran.

heMmiN aika paha :LOL:

niiskuneiti ja 7+1
 
Hei taas!

Täällä hyvä olo jatkunut, joten olen reippaillut eilen salilla ja tanssitunnilla ja tänään lenkkeillyt ja salilla. Ruokaa tulee myös vedettyä kaksin käsin nyt kun maittaa. Mä muuten ostin kanssa pahoinvointiin ne rannejutskat, mutta tuntuu että yhtä paljo olis ollu apua siitä et olis laittanu hikinauhat ranteisiin! :LOL: Eli ei toiminu mulla. Mut joillakin olen kuullut toimineen!
Mulla tosiaan oli pahoinvointia kunnolla vkot 5-7 ja nyt kaikki loppui kuin seinään. Mut yritän täällä psyykata itteäni että kyllä siellä vielä jotain on, vaikka yhtäkkiä tuntuukin siltä etten edes olisi raskaana: /

Töissä kertomisesta vielä....mä en oikein haluaisi hakea sairaslomaa, kun olen ymmärtänyt että silloin ei oikeasti SAISI olla töissä. Paras olisi että jos pahoinvointi palaa, niin voisin kertoa pomolle miten asia on ja sitten olla jaksamiseni mukaan töissä. Niin voisin kuitenkin hoitaa työni jotenkuten, ja tarvittaessa lähteä töistä pois aikaisemmin yms. Mutta en tosiaan kyllä haluaisi kertoa, kunnes sitten vasta kun maha näkyy, kun selän takana paskan puhuminen alkaa varmaan heti :mad:

Tajusin muuten, että ehkä voisinkin saada ekan ultran jo aikaisemmin. Nyt olen odotellut sitä sinne huhtikuun puolivälille varmaankin, mutta tajusin että neuvolassahan he yhä luulevat mun olevan 2 vkoa edellä. (Ultra muutti menkoista laskettuja viikkoja 2 taaksepäin). Joten ehkä jätän mainitsematta tuon yksityisen ultran kokonaan ja esitän että alkuperäiset viikot pitää paikkansa eli nyt olisi sitten jo 10. viikko menossa. Silloinhan ultra pitäisi olla piankin?! :saint:

Hyvää lauantai-iltaa kaikille ja jaksamisia pahoinvoiville, tunnen tuskanne vaikkakaan en juuri nyt! :xmas:

Kenzie 7+3
 
Kenzie: Soittele Jorviin tuosta ultrasta. Viimeisten menkkojen mukaanhan ne laskee siellä viikot ja ehottelee aikoja. Kun soittelin neuvolaan aikaa, niin silloin jo neuvolatäti sano, että soittele pikaisesti ultraan, varsinkin jos haluaa tiettyyn aikaan ultran.
 
HeMmiN kiitos vinkistä , pitääkin soitella! Mä jotenkin ajattelin että ne varaa sitten sillä ekalla neuvolakäynnillä ultra-ajan, ja ajattelin jopa että ultra tapahtuisi siellä neuvolassa :confused: Tosin meidän neuvola taitaa olla niin pikku mesta että tuskin niillä on edes ultralaitteita!
 
Kenzie: Minä olen "joutunut" ainakin itse soittamaan ultra-ajat molemmista raskauksista. Meidänkin neuvola on niin pieni, ettei siellä mitään ultralaitteita ole. Dopplerilla vain sydänääniä kuunnellaan. Mutta ilmeisesti Espoossa kaikki neuvolat on samanlaisia pieniä... Missäs neuvolassa muuten käyt, jos saa olla utelias...?
 
Viimeksi muokattu:
Kenzie: Minäkin kuulun Suvelan neuvolan piiriin, mutta minun neuvolani on Kiltakalliolla, missä asustelen. Tosin kesällä kun oma neuvola on kiinni, niin joudun taapertamaan tonne Suvelaan. Suvelan neuvola on siinä Sokinsuon ostarin takana :)

Tervetuloa kastehelmi :wave:
 
Viimeksi muokattu:
moi,

Meillä oli varhaisultra viime to 3.3.. rv 8+4 ja tulos oli mitä vähän aavistelinkin...tuulimuna. Neuvolassakin ehdin käydä jo viime maanantaina. Plääh..

Oireet olivat vähetyneet.. ja pahoinvointia minulla ei ole ollut juuri yhtään, hieman kuitenkin. Muutoin oli kyllä oireita.. väsymystä ja rinnat kasvoivat.. ja lisäksi aavistus ruskeaa tuhrua paperiin pyyhkiessä, mutta kirkasta verta ei ole ollut missään vaiheessa. Mutta tuo vuotokin oli ns. menkkojen alkamisen aikaan niin en heti sitä pahaksi ajatellut.

Mutta nyt menen ensi tiistaina sairaalaan ja katsellaan mitä tuleman pitää. Minut voi varmaankin poistella listoilta.. tai ensi tiistaina viimeistään kun tulee se lopullinen tulos. tms..

Lumihiutale 73
 
Heippa!

Mä sain vihdoin kerrottua vanhemmilleni. :) Ja he otti tosi hyvin asian vastaan. Äiti sanoi, että lapsella tulee olemaan rakastavat isovanhemmat, vaikka lapsella ei isää olekaan elämässä mukana. Ja että heiltä saa apua. Mun isä sanoi, että no eihän tuohon nyt maailma kaadu. Oon kyllä nyt ihan super helpottunut. Ootin niiltä paljon äkäsempää vastaanottoa. Ihanat isovanhemmat <3

Mulla loppuis nyt sitten loma. HÖH! kauheen nopeesti nää lomaviikot menee, sais olla vähän pidempiä... :D Onneks keskiviikkona nyt vihdoin on se eka neuvola ja sillon poksuu kymppi. Jea :heart:

Töissä kertomisesta : MUlla onkin tuonne vaan nyt kevääseen asti sopimusta. Oon siis ala-asteella koulunkäynnin ohjaajana ja lukuvuodeks ne tekee sopimukset kerrallaan. Muutenkin oon siellä puhunu, että opiskelemaan haen luokanopettajaks nyt tänä keväänä, etten välttämättä tulis enää syksyllä. Ja nyt en ainakaan ole enää syksyllä menossa :D Yhdelle opettajalle kerroin, koska sen luokassa olen eniten ja oli aika inhottavaa kun sai yhdessä välissä koko aika yökkiä, niin ettei se ihmettelis että mikä mulla on. :D Muutenkin siellä on tosi mukava henkilökunta, varmaan joskus tuossa huhtikuussa voisin sitten muille kertoa. :)
 
Lumihiutale Voi ei!! :hug:

cinderella: Hienoa, että sait kerrottua vanhemmillesi. Ja turhaan pelkäsit heidän suhtautumistakin. Varmasti helpottaa omaa olotilaa hirveästi kun tietää, että vanhemmat tukevat!
 
Pahoittelut Lumihiutaleelle. :hug:

Meillä käytettiin vain kertakäyttövaippoja esikoisella ja niin tehdään myös kakkosella. Ihan riittävästi ollut muutenkin hommaa, että ei jaksa siihen ryhtyä. :D

Töissä kertomisesta: olen hoitovapaalla ja olin tätä ennen ilmoittanut, että palaan aikaisintaan syyskuussa. Ilmoittelen varmaan kesällä, että palaankin ehkä syksyllä 2013. ;)

Mä asun Hesan puolella, eikä meillä itse ole varattu ultraa vaan aika tulee postissa. Onko muilla näin?

ÄitiDino + murunen 7+2
 
Lumihiutale 73 :(

Huomenna pitäisi soittaa neuvolaan ja kysyä, että saisinko aiempien asioiden vuoksi sen ultran (eli viikon päähän, jos aikoja löytyy) ja koska pitää taas sen tädin kanssa mennä juttelemaan. Ihan mukava täti on joten kyllähän sen kanssa juttelee...

Tänään 7+0 (poksuttaa).
 
Lumihiutaleelle paljon rutistuksia!

Täällä mieliteot vaihtelee kovasti. Eilen teki mieli snickersia, lihapiirakkaa ja suolakurkkua. Harmi kun täällä ei saa lihapiirakoita..tai voi olla vyötärön onni! Jossain vaiheessa teki mieli kiinalaista tai jotain kanaruokaa. Kaakaota menisi alas paljonkin.

Ja mielenkiintoiset unet jatkuu, viime yönä olin hävittäjälentäjä..
 
Lueskelin tätä ketjua ja huomasin, että useammalla oli kaksosraskautena alkanut odotus vaihtunut toisen kaksosen keskenmenoon. Kuinka kauan teillä vuoto kesti ja millaista se oli? Onko annettu mitään ennustetta toisen alkion pysymisestä kyydissä?

Itselläni on tilanne, että odottelisin lokakuun lopulle pikkukakkosta. Alusta asti on ollut tuhruvuotoa, jota tulee pyyhkimisen yhteydessä mutta ei kuitenkaan housuun asti. Torstaina gynekologituttuni ultrasi ja arveli, että kyseessä olisi kaksosraskaus, jossa toinen alkio nyt vuotaisi pois. Melkoinen verilammikko kohdunkanavan suulla näkyi edelleen. Kohdun yläosassa näytti olevan toinen alkio, jolla mahdollisesti näkyi jo syke. Täysin varmaksi ei kuitenkaan pystynyt sanomaan, kun tuolloin oli vasta n. rv 6+1 tai päivän pari vähemmän. Uusi ultra on perjantaina. Nyt siis tuhruvuotoa tullut kohta 3 viikkoa ja epäilyttää, voiko mikään säilyä kyydissä siitä huolimatta.
 
Pahoittelut Lumihiutaleelle :hug:

Rv 7 pärähti tänään mittariin ja etova olo jatkuu ja lämmin ruoka on alkanut tökkiä. Makeaa ei tee yhtään mieli, mikä on tosi omituista mulle :whistle: Olen Pepsi Max -addikti ja sitäkään ei tee enää niin mieli, olen korvannut sen suurimmaksi osaksi teellä ja omenamehulla. Tekee vaan mieli kaikkea suolaista, mutta ei mitään liian rasvaista, esim. miehen tekemät kanankoivet tänään meinasivat tulla samaa tietä takaisin... Väsymys on edelleen valtava, tuntuu että ei ole energiaa tehdä mitään ja ulkoilukaan ei piristä. Puhumattakaan yöunista, jotka ei tunnu riittävän mihinkään!

Vaipoista: Olen kokeillut molempien lasteni kanssa kestoilua, mutta se ei vaan vienyt mukanaan. Tämän kolmannen kanssa käytetään kertiksiä ainoastaan.
 
vähän jäänyt kirjoittelu, pahoittelut niille jotka on surun joutunut kohdata:hug: täällä on ollut yli viikon hirveä pahoinvointia,pari päivää niin ettei mikää pysynyt sisällä... nyt pysyy mut etoo kokoajan ja huimaa.. heti ku ois kauhee kankkunen kokoajan päällä... ruokavalioon kuuluu ruisleipä oltermannilla,jääkylmä maito ja viilis, muut tulee ulos ja ällöttää niin etten voi ajatellakkaa syöväni muuta!! hyh... ja väsymys...... on ihan ka-ma-la.. oikea marisijahan mä oon :D mutta yritän ajatella niin että onpahan varmaan elämää kun on tämmöiset olotkin:heart: rv 6+4
 
Lumihiutale 73 :hug:

Olipas tullut paljon tekstiä, kiva!

Mä oon pysynyt taka-alalla vklopun, kun eilen ja tänään tullut niukasti ruskeaa vuotoa. Mieli ihan maassa, eikä mikään oikein huvita. : / Vatsassa juilii, mutta sitä se on tehnyt koko raskauden ajan välillä enempi ja välillä vähempi...

bola ja 8+4 :heart:
 
Voi lumihiutale73 :'(
Bolan vauvalle tarrasukkia!

Mulla on varhaisultra huomenna. AVA-klinikalle menen. Tällä pahoinvoinnilla siellä on varmaan kaksoset tai sitten tyttölapsi! Tuosta esikoispojasta mä voin hiukan huonosti kahdesti, enkä oksentanut kertaakaan. Tai sit aika kultaa muistot. Nyt vaan oksettaa ja väsyttää ja itkettää ja paleltaa. Oikeastaan tosi hyvä, että aloin yrittäjäksi, eikä ole vielä asiakastulvaa, niin voi rauhassa kotona tössöttää. :x

Siljanvuori ja perillinen, 7+?
 

Yhteistyössä