~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Tää haluaa nyt tän väsymyksen pois! Pitäis tehdä ruokaa, pitäis tehdä kotitöitä, mutta kun ei vaan yksinkertaisesti jaksa! Päikkäreitä nukuin esikoisen kanssa yhdessä pari tuntia, mutta tuntuu ettei se riittänyt alkuunkaan. Joudun vielä olemaan alkuviikon päivät sekä illat keskenään esikoisen kanssa joten se huilailusta. :(

Branwen Kyseli tuosta mahan varomisesta. Meilläkin tuo natiainen on melkoinen hyppijä jos sillä päälle sattuu. Vähän olen nyt varonut ettei ihan suorilla hypi mahan päällä ja toinen sitten ettei hoitopöydällä potki mahaani, mitä kyllä yleensä tekee joka kerta ja potkut ovat ihan kamalan kovia. : / Kai sitä pitää vaan pyrkiä välttämään noita ettei pääse pomppimaan, tuo alle vuoden ikäinen kun ei oikein ymmärrä vaikka kuinka yrittäis sanoa ettei niin vaan saa nyt tehdä.

Meillä on muuten tuota pottakoulua myös suoritettu. Välillä menee päiviä että vaippa pysyy kuivana, mutta välillä käy sitten vahinkoja. Enpä nyt ole suurta stressiä aiheesta ottanut kun ei tyttö ole vielä vuottakaan. Pottailua on harrastettu noin puolivuotiaasta ja kyllä sinne aina jotain tulee. Tietysti eipä tuo haittais jos vaikka ens syksyyn mennessä oppisi kuivaksi, vaikka sitten edes päiväkuivaksi edes.

Mun alkoi tekemään ihan kamalasti salmiakkia mieli kun luin siitä täältä. Kuola valuu melkein suusta kun ajattelen salmiakkia eikä meillä tietenkään ole yhtään! Sitä viimekin raskaudessa himoitsin, enkä nyt kokenut huonoa omaatuntoa vaikka sitä vähän söinkin, en nyt mitenkään paljoa kuitenkaan.

Liekköhän nytkin tyttö tulossa kun on niin samanmoiset mieltymykset tässäkin raskaudessa... Toisaalta toivois että olis nyt poika niin vois hyvillä mielin sanoa että meidän lapsiluku on tässä, jos sieltä putkahtaa tyttö niin saattaa olla että vielä tekis mieli se iltatähti joskus tehdä... No, onpahan nyt kumpi vaan niin yhtä rakas ja tervetullut se varmasti on! :heart:

ompulle jaksuja pahoinvointiin!!!

Nyt yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja saada edes astianpesukoneen tyhjennettyä. Tuntuu mahdottomalle tehtävälle sekin.

- Hapsiainen
 
onpas täällä paljon tekstiä, kivaa! :) Ja vähemmän kivaa.. En jaksa nyt kommentoida juurikaan, pahoittelut!

Kestovaippailu kiinnostaa meillä myös, luulen et kun vaavi on parikuukautinen niin siirrytään ainaki osakestoiluun. Siis viimeistään :D Voipi olla, et ekat kuukaudet menee niin over the top kun kaikki on uutta ja ihmeellistä, ettei siinä jaksa mitään vaippapyykkiä enää ajatella ;)

Pahoinvointiin kaikille jaksamisia ! Itse en onneksi siitä juurikaan kärsi, mutta nekin harvat kerrat on ollu aika uuvuttavia. Niinkun tää koko raskaus ylipäätään..

ON Väsymystä piisaa vaikka kenelle. Hetkeksi se helpotti, mutta kummasti kun koulu alkoi loman jälkeen, rupesi taas väsyttämään :D Huhhuh. Kestettävä on kun itsensä on tähän tilaan saattanut :D :LOL:

fannie ja örkki 9+0
 
Pahoittelut Lumihiutaleelle!:hug:

Tervetuloa uusille!

Too-Ticki: Mulla alkoi vuoto siinä 5+3 paikkeilla. Melko vähäistä ruskeaa vuotoa. Kerran säikäytti, ku tuli vähän enemmän ja vähän punaisempaa vuotoa, mut sen jälkeen on tasaisesti tullut valkovuodon seassa ruskeaa tuhrua ja nyt on muutama päivä ollut ettei ole väriä näkynyt. Ultrassa kävin 6+4 ja silloin näkyi alkio ja selvä syke sekä toinen pussi jossa reilusti "vuodettavaa".. Ulrannut kätilö sanoi, että hyvin vahvasti on tämä toinen mukana. Nyt menossa 9+ ja jännäillään np-ultraa joka on 24.3.

(.) Jatkuva nälkä, äklöolo ja väsymys vaivaa edelleen. Töissä onneks vähän rennompi vaihe ni ei tarvikkaan ihan älyttömiä jaksaa. Meillä poika sanoi viikonloppuna mulle, että äiti sää oot lihonu ja sun tissitki on lihonu. Jesh! Vielä ei oo kerrottu lapsille ja toivon, etteivät tajua ite ennen ku ollaan np-ultrassa käyty.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Koiksa ja munanen 9+(poks) tai 1 :p
 
Simpli, päksy75 ja muut uudet - Tervetuloa :flower:

Omppu toi sun pahoinvointis kuulostaa kyllä tosi hurjalle! Toivottavasti sinulla ja muillakin pahoinvoinnista kärsivillä alkais pikku hiljaa olo helpottamaan.

Miina84 On sulla kyllä ihana mies =) Mukava varmaan odottaa perheenlisäystä, kun ei tarvitse kaikesta itse stressata.

ON Täällä on vielä ikuisuus ekaan neuvolaan : /. Kaks viikkoa pitäis vielä malttaa odottaa. Onneks sisko lähetti ensiapuna postissa tähän tiedonpuutteeseen sellasen dvd:n, minkä oli itse saanut neuvolasta odotusaikanaan. Edelleenkin täällä ollaan melkolailla oireettomassa tilassa, mikä kieltämättä kanssa rassaa tuota mielikuvitusta. No toivottavasti kaikki on hyvin ja ehkä sitten parin viikon päästä olen viisaampi. Kuuluuko muuten jo 10 viikolla jo sydänäänet, kun se neuvola on silloin?

Joanmi + salamatkustaja 8+0
 
Moikka!

Kiitos teille tsemppauksista! =)

Kävin tänään 8+5 yksityisellä ultrassa, koska tuli vuotoa muistaakseni 7+4 ja sitten nyt vkloppuna. Ihan vähän vaan on tullut ruskeaa vuotoa, niin ajattelin, ettei välttämättä vaarallista. Kuitenkin pikkunen oli kuollut 7+6. Siellä se möllötti, missä pitikin ja ei ole matkalla pois sieltä. Sain lähetteen äippäpolille ja huomenna sinne. Varmaankin saan lääkkeet mukaan, koska ne on toiminu mun kohdalla aikasemminkin. Tällaista siis. :'( Onneksi en alkanut odottamaan alkuraskauden ultraan, koska olisi voinut käydä niin, ettei pikkunen olisi siihen mennessä tullut itekseen pois. Parempi siis aikasemmin, jos tällaista on tapahtumassa. Ällöttää ajatus kuolleesta sisälläni...

Tsemppiä kovasti teille odottajille! :heart: Minut saa poistaa listoilta.

bola
 
Heippa!

Bola : Paljon rutistuksia ja voimia :heart:

Neiti : Onnittelut ihanista ultrakuulumisista. Ihanaa :heart:

Kestoilusta : Kiitos Branwen kun kerroit tuosta kestoilusta! Mua kyllä se kovasti kiinnostais, mutta saapa nähdä! Vois sitä ainakin jossain vaiheessa kokeilla. Tosin saattaa olla että muutenkin on aika haipakkaa pikkusen kanssa :D

Verenpaineesta : Tuo ei kyllä tosiaan ole kivaa kun huippailee ja tuntee että paineet on alhaalla. Mullahan se vaiva oli tuossa viikko sitten, mutta nyt on ollu jo parempi olo! Ilmeisesti paineet nyt vähä ainakin noussu. Itellä ei oo mittaria nii en oo mittaillu.

Aurajuustosta kysyisin vielä vähän :D Tehtiin eilen kaverin kanssa pitsaa ja laitettiin siihen auraa. Sitten sitä jäi aika paljon ja on nyt jääkaapissa. Pitääkö mun taas uudelleen se aurajuusto kuumentaa uunissa vi riittikö se että se on kertaalleen kuumennettu? :D

Mun ei kyllä ees kauheesti tehny tota pitsaa mieli. Yhden pienen palan sitä eilen otin ja heti alko vaan ällöttää. Kaikki rasvanen ruoka ällöttää. Näkkäriä, mehujäätä ja mandariineja oon vedelly sitten kyllä ihan huolella. :D Tänään on ollu taas pahoinvoinnin kanssa vähän rankempi päivä. Aamulla ei meinannu tulla mitään töihin lähtemisestä kun eto niin paljon. Oksentanu en oo kuitenkaan, vaikka yökkäilly oon monia monia kertoja tänäänkin.
 
Voi paljon voimia Bolalle :hug: Rupesi kyyneleet itselläkin valumaan (minäkö herkkä?!) :'(

cinderella-, ei kai sitä uunissa tarvii enää kuumentaa :) Kunhan kuumentaa ruuan uudelleenlämmityksessä yli 60-asteiseksi ja siipikarja vähintää +75 :) Käsittääkseni näin, korjatkaa jos olen väärässä! En satavarma meinaan ole :)

Mun tekee mieli koko ajan jaffaa ja tuoretta ananasta. Juustohampurilainen käy mielessä päivittäin, mutten sitä oikeasti halua syödä :D

Tajusin tänään yhden asian.. Ennen raskautta mulla oli kauhee vauvakuume. Nyt ei :D Siis u know, odotan kyl innolla ajan kulumista ja haluan, et mun Örkillä on kaikki hyvin ja että pieni jaksaa tulla maailmaan :) Mut varsinainen vauvakuume meni ohi heti kun tulin raskaaksi. Kun tää on NIIIIIN rankkaa :LOL:

Ainiin, pokspoks tänään! (9+0)
 
Tervetuloa uudet! :flower:
simpli heh, meillä on sama LA ja sairaala :D

Bola voimia!!

Neiti onnea ihanista ultrakuulumisista :heart: varmasti huojentavaa kuulla kaiken olevan hyvin! Mitenkäs tuo sikiön ikä, oliko vanhempi tai nuorempi kun olit laskeskellut? Miun pitäs jännäillä vielä viikko.

Miina voi että siulla on ihana mies :D Oispa meidänkin ukko tuommonen. Noo jospa se tässä raskauden aikana vähän kasvas ja rupeis osallistumaan enemmän kotitöihin.

Fannie joo mulla on ihan sama, tai se vauvakuume on vaan muuttunu sellaseks jännittäväks odottamiseks.. Mitäpä sitä enää kuumeilla, kun semmonen on (toivottavasti) kohta perheeseen tulossa :D

ON: Ihana lääkäri oli, vaikka etukäteen vähän ajattelin, että mitä MIESlääkäri ymmärtää raskauspahoinvoinnista. Mutta sehän ymmärs paremmin, kun olis voinu toivoa. Sano, että viime viikon töissä olo oli jo liikaa. Ja nyt kiels ehottomasti menemästä töihin, jos on vaikea olla. Viikon saikkua kirjotti. Toivottavasti viikon aikana alkais helpottaa :)

Niiskuneiti ja 7+3 :heart:
 
niiskuneiti90 tiedä häntä jos satutaan samaan aikaan synnytyssaliin..:D

Bola, paljon sinulle voimia!:hug::(

Yleisesti olen pohtinut sitä että voiko synnyttyssairaalaan käydä tutustumassa edeltä käsin? Ja millaisia nuo tutustumis käynnit on ja mihin aikaa päivästä niitä usein järjestetään. Olisi nimittäin todella mielenkiintoista päästä käymään ja tutustumaan, kun en ole vastaavassa täällä käynyt. Samalla puoliso kyseli minulta miten voi saada perhehuoneen, koska hän olisi kiinnostunut yöpymään kanssani yöt sairaalassa synnytyksen jälkeen. Noh minulle ei ole tietoa onko synnytys sairaalassani miten monta perhe huonetta ja miten niitä saa. Osaisiko kukaan kertoa miten voi saada perhehuoneen? Tuleva isä on tehnyt jo alustavia suunnitelmia, että säästetään rahaa sivuun jotta hän voi pitää ihan oikean isyysvapaan ja eikä joutuisi heti töihin synnytyksen jälkeen. Minusta se olisi ihanaa onnistuessaan...:D
 
Tänään on ollut iiiiihana päivä!! Ja ihan vain siksi, että voitteko uskoa, minua ei ole ällöttänyt, etonut eikä oksuttanut kertaakaan koko päivänä. Taivaallinen tunne! Tähän voisi tottua. Voisiko olla, että se alkaisi jo helpottaa tuo pahoinvointi??

Toisaalta, sitten taas on iskenyt hätä ja huoli siitä, että onkohan pikkuisella kaikki hyvin :|

Mätky ja murmeli 10+1
 
Niiskuneiti90: mun laskujen mukaan olis ollu 7+6, lekurin kiekon mukaan 8+1, ja ultra vastasi 8+0 vkoja siis eli kaiken kaikkiaan on juuri sellainen ku pitääkin :D


Mätkylle onnittelut hyvänOlon päivästä. Kyllä se voi jo helpottaa :)


Me käytii miehen kans oikee ravintolassa juhlistamassa :D
 
Kiitos vastauksesta Branwen ja koiksa. Toivottavasti tämäkin alku on sitkeä ja roikkuu mukana. Perjantaina toivottavasti ollaan vähän viisaampia.

bolalle iso :hug:! Itselläni oli vastaava tilanne vajaa 3 vuotta sitten, samoihin aikoihin tuli vähän vuotoa. Kävin kerran ultrassa ja pieni oli elossa. Vuoto jatkui, enkä mennyt enää uuteen ultraan ennen normaalia seulontaultraa, jossa pienen todettiin kuolleen heti aiemman ultran jälkeen. Tarvittiin kaavinta ja hysteroskopia, ennen kuin kaikki materiaali oli pois.

simpli Kättärillä vuosi sitten käyntejä järjestettiin säännöllisesti jonain arki-iltana. Sinne soitettiin ja varattiin sopiva aika, ryhmien koko oli rajallinen. Vissiin vähän vaihtelee sairaalan resurssien mukaan, järjestetäänkö käyntejä. Perhehuoneen Kättärillä sai toivomuksesta, jos sellainen sattui synnytyksen aikaan olemaan vapaana. Varata sitä ei etukäteen normaaleilla osastoilla voinut.
 
simpli niinpä, tiiä vaikka ollaan siellä samaan aikaan :D mulla on ultratkin pkssk:ssa, niin ekalla käynnillä vissiin saa käydä tutustumassa sinne, kaveri ainakin sanoi. Kannattaa neuvolassa kysästä! Meillä on kans sama haave perhehuoneesta, että mies sais ainakin ensimmäisen yön olla seurana. Kuullostan varmaan aika toivottomalta, mutta miun on vaikee olla muutenkin ilman miestä, saati sitten vieraassa paikassa yötä :D

mätky toivottavasti se nyt hellittäis! Alkaahan sulla olla noita viikkojakin :)

Neiti no eihän tuo sitten heittänyt juuri yhtään =)

Niiskuneiti ja 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ihanaiset myötäelämisestä! Tosi yleisiähän keskenmenot on, kun alkaa kertomaan omista kokemuksista tai vähääkään lukea nettiä. Ikävä kyllä!

Too-ticki, miksi sulla tehtiin hysteroskopia? Surullinen kokemus sinullakin. Mulla ekassa keskenmenossa riitti lääkkeet. Toivottavasti nyttenkin.

bola
 
bola Mulla ei tullu kaavinnan jälkeen menkkoja ja ruvettiin epäilemään arpikudosta. Hysteroskopiassa löytyikin sitten residuaa, joka oli pitänyt limakalvon lepotilassa. Mun kudoksella vissiin on taipumusta tarrata turhankin tiukasti kiinni raskausmateriaaliin. Synnytyksen jälkeen istukkaa irrotti leikkurissa 2 lääkäriä, jonka jälkeen yritettiin Cytotecilla ja sitten vielä hysteroskopiassa 2 lääkäriä irrotti ja kaapi useampaan kertaan, ennen kuin kaikki irtosi.

Toivotaan, että sulla tälläkin kertaa riittää lääkkeet. Ne on kuitenkin hellävaraisempi keino ja pääsee nopeammin taas yrittämään.
 
uh, onpas kertynyt muutamassa päivässä tekstiä!

tervetuloa uusille :wave:

Sairaalaan tutustumisesta
: Jorvissa ainakin järjestetään tutustumiskäytejä synnytysosastolle ja lapsivuodeosastolle, jossa pääsee kurkkimaan miltä näyttää synnytyshuone ja perhehuoneet/tavalliset huoneet. Tarkoitus oli kai, että siellä käytäisiin vasta vähän ennen synnytystä, mutta minusta pitäisi olla mahdollista käydä katsomassa eri sairaaloita jo ennen kuin valitsee minne on menossa. Kannattaa ainakin kysyä neuvolasta tai suoraan synnäreiltä jos ennakkokäynti kiinnostaa.

Perhehuone oli meille ainakin ekan kanssa hyvä ratkaisu, vaikka päästiin sinne vasta 2. yöksi. Ekana iltana mies "joutui" siis lähtemään yöksi kotiin koska perhehuoneita ei ollut vapaana. Vähän oli haikeeta jäädä itsekseen parin tunnin ikäisen kanssa sairaalaan, mutta ekana yönä nukuttiin kaikki tosi sikeesti rankan synnytysvuorokauden jälkeen. Seuraavina öinä ei sitten nukuttu niinkään... joten oli hyvä että mies jaksoi sitten hoitaa ja hyysätä kun oli käynyt kunnolla nukkumassa välillä :) Nyt toisen kanssa mies tulee varmaan yöksi kotiin esikoisen kanssa nukkumaan, ehkä. Täytyykin alkaa miettiä kuka löydetään hoitajaksi jos lähtö tulee äkkiä (sukulaiset asuu parin tunnin päässä).

Liikunnasta: ekaa odottaessa liikuin ihan normaaliin tahtiin jonnekin ~30 vk:lle saakka. Pyöräilin töihin (20 km päivässä), kävin jumpassa, tanssimassa, joogassa ja vaikka missä! Pohjakunto ennen raskautta oli huomattavasti parempi kuin nyt toisen kanssa. tällä hetkellä liikunta rajoittuu vaunujen kanssa lenkkeilyyn. mutta parempi sekin kun ei mitään :p

ON: väsytystä, kuvotusta edelleen, mutta palelukohtaukset ovat jääneet pois. Ekaa neuvolaa odotellaan edelleen (vasta ens viikolla) ja ultraan pitäisi soitella aikaa.

mireille 7+4
 
Nyt vain omaa napaa:

Täällä raskausoireet oudosti hävinneet eilisen ja tämän päivän aikana. Minulla on ollut järisyttävä turvotus ihan heti alkumetreiltä lähtien, varsinkin näin iltaisin. Nyt tuo kumpu on poissa. Lisäksi etova olo ja nälkä on myös poistunut. Vielä aamulla oli vähän jotain, mutta näin illalla kun yleensä on paha olo niin ei mitään. Lisäksi mieliala on muuttunut täysin. Olen ollut viime päivät kuin sumussa nyt on mieli kirkastunut ja ekaa kertaa teki vähän mieli jopa heilutella peittoja. Pelottaa, että tämä on lopun alkua. Tämä on neljäs raskaus eikä noissa kolmessa aikaisemmassa ole tällaista tapahtunut. No aika näyttää, viimeistään ensi viikon keskiviikko 16.3. kun minulla on varhaisultraan aika. Mitään vuotoja ei ole ainakaan vielä näkynyt. Aika vainoharhaistahan tämä, mutta tosi outoa.

Irmeli ja Eila 6+1
 
bolalle voimia!!!

Olipa mukavaa että neiti-81:llä kaikki oli ok! Piti tulla tarkistamaan ihan varta vasten.

Toivottavasti siellä on irmelillä kaikki hyvin! Varmasti huolestuttaa kovasti tuollainen yhtäkkinen oireettomuus!

Olotila on helpottunut täälläkin jonkun verran. Vielä kuvottaa mutta ei yhtä paljon. Iltapäivät pahinta aikaa. Voi kun väsymys ja laiskuuskin hellittäisi!
 

Yhteistyössä