~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Marianne ja Sedna, oivottavasti hälytykset olisivat vääriä, ja kaikki olisi hyvin :hug:

Kolme yötä enää nt-ultraan! :)

Meille sanottiin neuvolasta, että jos maksaa tekee mieli, niin maksamakkaraa tai laatikkoa voi syödä esim kerran viikossa, että ne määrät on niin pieniä, mitä sitä oikeaa maksaa niissä edes on ettei haittaa pitäisi olla.. :)

Minusta tulee raskauden myötä hirveä vessapaperi-tarkkailija :LOL: jos vessasta löytyy tyhjä rulla, tai väärinpäin oleva paperirulla niin saan kamalan raivokohtauksen :LOL: Ehkä pahin asia maailmassa... :p Tämä oli esikoisen kanssa, ja nyt nostaa näköjään taas päätään...

Santara+Mönninkäinen 11+0 (8+0) POKSPOKS!
 
Marianne & Sedna, täälläkin toivotaan vääriä hälytyksiä molemmille!
Itsehän en tajunnut edes oikein alkaa niistä verikokeista huolehtimaan, mutta nyt kyllä alkoi vähän jännittämään. Pari viikkoa kai saa tuloksia odotella kun eilen kävin.

Vatsalihaksia en ole itse tehnyt enää ollenkaan (suoria), mutta esim. lankkua olen tehnyt tanssituntien yhteydessä. En oikein tiedä mihin uskoa kun niin paljon olen lukenut eri ohjeistuksia, mutta suorat vatsalihakset kehotetaan jättämään mielestäni pois joka kohdassa. Vinoista ja selkälihaksista on sitten eri teorioita...

Nyt kysymys kaikille lapsen kastamisesta/nimenannosta, eli mitä olette suunnitelleet? Perinteiset ristiäiset vai jotain muuta?
Minä olen nyt tätä asiaa mietiskellyt, ja jotenkin kallistun pelkän nimenantojuhlan puolelle. Meillä siis mies ulkomaalainen (yhdysvalloista), ja hänen puolestaan on ok jos lapsi kastetaan normaalisti täällä ja kirkkoon kuuluvaksi. Mutta itse en tunne mitään sidettä kirkkoon, enkä koe tärkeänä että lapseni kuuluu kirkkoon. Itsekin eroan varmaan piakkoin, kunhan saan aikaiseksi :LOL: Emme todennäköisesti myöskään tule asumaan suomessa loputtomiin, joten senkään puolesta tämä asia on minulle aika merkityksetön.

Ai niin ja lisäkysymys minulle pian ajankohtaisesta aiheesta, eli solumuutosten hoidosta raskauden aikana. Mulla on ollut vaihtelevasti solumuutoksia, jotka edellisellä tarkkailukierroksella paranivat itsestään ennen mitään toimenpiteitä, mutta nyt taas 1,5 v jälkeen kontrollipapassa (marras 2010) oli muutoksia, ja määräsivät toukokuulle kolposkopian. Lähetteessä lukee, että raskaus ei vaikuta toimenpiteeseen, mutta joku hoitsu ennakoi että eivät varmaan ala mitään tekemään kun nyt olen sitten raskaana. Kokemuksia???


ON: alkaa ärsyttää tämä turvotus!! Tänään kyllä pakotan itseni pitkälle lenkille koiran kanssa ja kenties vielä bodypump (iisisti) sen päälle. Jos ei tämä hiilaritankkaus kohta hellitä niin eihän tästä tule mitään! :D
Viime yönä heräsin vessaan vain kerran tai kaksi, vau! Ja molemmat ennen klo 24 eli nukuin sikeästi ainakin 6 h.

Kenzie 10+5
 
kolmenmutsi Noissa ultrissa on se tarkkuus +/- 7 päivää. Esikoinen vastasi ultrassa viisi päivää isompaa ja tämä toinen kaksi päivää isompaa, ja ovis on tiedossa, täsmää noihin laskettuihin ;) Eli pitkä tyyppi vaan sattuu teilläkin olemaan :)

Sedna :hug: Toivottavasti kaikki on sinullakin kunnossa ja ikävää, että teillekin tuli tällainen huoli matkan varrelle :(

Maria Minulle sanoi kuntosaliohjaaja kun kysyin, että vatsoja (siis niitä perinteisiä makaa selällään ja nostaa yläkroppaa) kannattaa välttää, kun alkaa tuntua oudolta. Syviä vatsalihaksia ohjeisti tekemään ennemmin, konttausasennossa oli helppo tehdä puolestaan selät.

Kastamisesta Meillä lapsi kastetaan. Emme kumpikaan ole mitään erityisen uskovaisia, ja puhuimme jo esikoisen kohdalla, että lapsi tekee uskonasioiden suhteen sitten ihan omat valintansa. Mutta kastetaan kuitenkin ja koulussa saa osallistua uskonnonopetukseen – jos sitten päättää isompana erota kirkosta, tietää ainakin, mistä kieltäytyy.

On se tämäkin, kun lääkkeestä tulee pahempi olo kuin itse taudista :headwall: Ei auta kun kärvistellä, tuo bakteerikaan tosiaan hyvästä ole... Hiukan säikäytti kun lääkäri sanoi, että hoitamattomilla jopa kolmannes raskauksista päättyy keskenmenoon. No, onneksi on lyhyt kuuri...
 
Moikka! Täällä päivittäin käyn lueskeleen teidän juttuja, mut harvemmin sitä ite jaksaa mitään näköjään kirjotella...laiskuuttako...?!

:hug: Kaikille suru-uutisia kohdanneille ja vuotojen kanssa kamppaileville. Ja paljon voimia!

Itellä olo on kovin oireetonta...ekassa neuvolassa on käyty ja ultra on 18.4. Seulontoihin ei osallistuta. Kotidopplerilla en oo vielä sykettä löytänyt...aikanaan senkin varmaan löydän. Ootteko te muut selkeesti kuulleet sikiön liikkeitä tuolla dopplerilla?

Jaksuja kaikille tasapuolisesti!

Hertta ja nuppu 9+2 :heart:
 
Moikka moi taas :wave:

Meillä oli tuo nt-ultra viikko sitten ja kaikki oli kunnossa. Turvotusta oli 1,2mm ja tänään tuli seulasta tulokset. Sielläkin oli kaikki ok.

Kuinka teillä on määritelty tuo la.? Meillä oli niin kummallinen kätilö, että la olisi menkkojen mukaan 8.10. Sitten kun tämä täti ultrasi, niin sanoi että sikiö vastaa sitä kokoa, että la olisi 5.10. Mutta sitten tämä kätilö sanoi, että laskettua aikaa muuteta parin päivän heitolla ja laittoi todennäköiseksi la:ksi 7.10. :confused:??? Ja mikä ihmeen pointti tuossa sitten oli? Mä en edes älynnyt kysyä siltä, koska jäin niin miettimään sitä. Olisi vain suoraan siirtänyt 5.10. tai jättänyt 8.10.... hmph... mene ja tiedä.


Minimuulle olisi yv:tä :)
 
Viimeksi muokattu:
Marianne ja Sedna: Täälläkin pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että teillä molemmilla olisi kaikki kunnossa :hug:

Kastamisesta: Myöskin meillä lapsi tullaan kastamaan. Emme mitään uskovaisia ole, mutta kirkkoon kuulutaan ja halutaan kaste. Lapsi saa itse sitten tulevaisuudessa tehdä päätöksen kuuluako kirkkoon vai ei.

Täällä huono olo alkaa pikkuhiljaa väistyä, mutta väsymys on edelleen hirmuinen. Töistä kun kotiin pääsee niin puhti ihan pois ja tekis vaan mieli nukkua parin tunnin päikkärit, mutta tuo esikoinenkin vaatii aikaa...

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja uudille tervetuloa joukkoon mukaan!

Extra väsynyt Hemmi...
 
Marianne, OYSiin ollaan menossa. Toivottavasti onnistuisi tuo biopsia, ettei tarvitse odotella suurempia viikkoja jotta lapsivesipunktio onnistuisi : / Ei tästä tilasta kyllä nyt pysty nauttimaan yhtään, kun on niin suuri huoli. Toki tuo seerumiseula antaa ilmeisesti melko herkästi turhia hälyjä, mutta silti stressaa kamalasti :(
 
Okei, mä tänne etelään Naistenklinikalle... Sama juttu, stressaa kyllä. Mäkin ajattelin, että ultra ja seula on ihan "läpihuutojuttu", mutta näköjään sitten ei. :-( Ei auta ku odotella vaan ja toivoa parasta molemmille!! Saatko miehesi mukaan? Munkin mies on just sattumalta vielä matkoilla, joten yksin mennään.....
 
pikapäivitys vaan...
Marianne ja sedna zemppiä ja toivotaan että on vaan vääriä hälytyksiä! :hug:

nt-ultrassa kaikki oli hyvin, turvotus 0,7mm ja lasketuksi ajaksi voi päivittää mulle 7.10 kolme päivää siirrettiin aikaisemmaksi.. =)

omppu ja kirppu 12+4
 
Mariannelle ja Sednalle voimia, toivotaan huolia turhiksi!:flower:

Kermaperuna: Neuvolatäti sanoi lasketuksi miulle 20.10. Sitten kun soitin ultra-aikaa, niin totesi, että joo, 12 viikkoa tulee silloin täyteen (neukun mukaan olisi ollut 12+2), että tuu silloin. Eli en nyt sitten tiiä, missä oikein mennään ja minkä mukaan lasketaan. Kaiken järjen mukaan se tuo 20.10 olis oikein. Mutta katsoo mitä ultrassa sanovat, jos onkin jäänyt ihan tapiksi kaveri.

ON. Pikaista päivitystä, joku täällä puhu tuosta vatsan repimisestä jne. Itselläni on nyt repinyt aivan järjettömästi koko viikon. Välillä vihlasee oikein niin, että menee melkein kaksinkerroin. Joko tuolla tapahtuu jotain perin kummallista tai sit tuo kaveri kasvaa ja vauhdilla... siitä tulee jättiläinen. Vaan ultra on 1,5 vkon päästä, joten ei tässä onneksi hirveästi kerkeä huolehtia.

Onko täällä muilla repinyt alavatsaa tai tuntunut mitään tällaista toimintaa? Välilä on vähän kummallinen olo, kun yleensä tuntuu tuossa oikealla puolella/keskellä ja sitten seuraavaksi voi olla jo toisella puolella. Mies heitti, että no niii, nyt niitä on sitten kaksi. Totesin vaan, että ainakin yhdet sydänäänet kuuluivat, ei kaksia... vaan kuuleeko ekassa neuvolassa, jos niitä onkin kaksi?

Lumisin terkuin (ja räntää tulee ja ulos pitäs mennä, vaan eipä tule kuraseksi...)

Carriina ja tarris 10 + risat
 
kolmenmutsi Noissa ultrissa on se tarkkuus +/- 7 päivää. Esikoinen vastasi ultrassa viisi päivää isompaa ja tämä toinen kaksi päivää isompaa, ja ovis on tiedossa, täsmää noihin laskettuihin ;) Eli pitkä tyyppi vaan sattuu teilläkin olemaan :)
Näin se taitaa olla, olin siinä käsityksessä että heitto voi olla +/- 3 pv mutta voikin sitten olla enemmänkin. Mä kyllä luotan noihin ovulaatiotikkujen tuloksiin ja väitän että nyt mennään oikeasti jotakin 11+2 mutta pääseepähän muutamia päiviä aiemmin äitiyslomille ainakin :D

Tsemppiä Branwen tuon lääkityksen kanssa.

Sednalle myös voimahali ja toivotaan että kaikki sujuu parhain päin.

Maksaruoista, tänään olisi ollut maksakastiketta työpaikan ruokalassa ja iski ihan hirveä himo syödä juuri sitä - alkaa tämä ruokahalu taas normalisoitua. Muutenkin tykkään maksaruoista, mutta nyt oikein vesi herahti kielelle. Tuli kuitenkin vältettyä tämä mielihalu ja valitsin turvallisemman vaihtoehdon listalta. Mutta ihme juttu, miten luonto laittaa himoitsemaan tuollaista ruokaa joka voi olla vahingollista sikiölle :confused:
 
Lukemassa käyn päivittäin, mutta harvoin ehdin itse kommentoida mitään...

Perjantaina oli np-ultra ja siellä oli kaikki hyvin. Turvotusta oli kätilön mukaan niin vähän, ettei sitä pystynyt juurikaan edes mittaamaan ja siellä sikiö heilutteli käsiään ja ponkasi välillä jaloilla vauhtia. La pysyi samana, eli 4.10. Huomenna on lääkärineuvola ja verikokeet, veriseulassa en jaksanut käydäkään. Jos huomenna pääsisi kuulemaan ensimmäistä kertaa sydänääniä ja sais vähän osviittaa sukupuolesta.

Lisse ja Viljami 13+0 poks
 
ON. Tänään näin meidän pienen :heart: Oikee karate kid tais ollakin :D Semmosta jumppaa veti heti ku tajus et joku kattelee x) Turvotusta ei mitattu, koska olimme miehen kanssa näin toivoneet. Raajat oli kaikki ja pää oli ja sydän pompotti, se riittää meille tiedoksi lapsen terveydentilasta :D Kyllä pienet itkut pääsi kun näin sen venkoilevan pikkusen :') Olo on kyllä niiin onnellinen!! Vauva oli 6 päivää pienempi ku menkkojen perusteella, 44 mm pötikkä. Eli laskettu aika ei vaihtunut vaikka viikot pieneni :D

Nimenantojuhla pidetään näillä näkymin, sillä en henk. koht. halua lastani kastettavan enkä liitettävän mihinkään kirkkokuntaan. Saa itse päättää vanhempana, mitä haluaa. Itse olen eronnut kirkosta 16-vuotiaana mutta mies kuuluu kirkkoon. Ehkä tuttu pappi tulee siunaamaan pikkuisen, koska ollaan uskonnollisia kumminki :D vaikeaa selittää.. Uskomme Jumalaan ja näin, muttemme halua olla lokeroituja. Eli se siunaus olis tärkeä, ei itse kaste. Ja lapselle tulee myös ns. haltijakummeja :)

Joooo eipä muuta.. Taidan mennä halaileen kohta vessanpönttöä..

fannie ja örkki 11+2 (menkoista 12+1)
 
Maksan syömisestä...
Eikös se raja ollu n.200g viikossa tai jotain?
Joku tässä tai jossain toisessa pinossa kauhisteli sitä ku oli pätkiny menemään kokonaisen rasian maksalaatikkoa. Ite sitä just pari päivää sitten ostin kaupasta ku niin halutti.
Aika paljon sitäki saa syyä et se raja ylittyy. Ainaki rainbow merkkisessä maksalaatikossa maksaa on 10% niin sais syyä viis rasiaa viikossa että tulis tuo 200g täyteen :D

Tervetuloa Pohjaton pyykkivuori :wave:
Meillä lokakuussa 2009 syntyny esikoinen :) Mietin kans töihin menoa tässä välissä mut ajattelin sitten kuitenki että taijan vain nauttia tästä ajasta mikä on jäljellä esikoisen kanssa ennen ku toinen syntyy :)

Onnea jälleen ultrassa hyvissä uutisia saanneille :)

Matilda
Mulle kans neuvolalääkärissä lääkäri sano et aika iso tämä kohtu jo ja sillon väläytteli et viikkoja vois olla enemmänki ku mitä menkkojen mukaan. Np-ultrassa kuitenki oli sitten 2pvä pienempi. Mä en voi sitä edelleenkään käsittää ku olin muka niin varma et tää pikkunen on saanu alkunsa myöhemmin :D

Piikuliisi ja RR
Ai te ootte jo ostanu vaunut :D Millasiin päädyitte? :)

Sedna ja Marianne
Toivottavasti nuo olis vääriä hälytyksiä :hug:

Ristiäiset vai nimenantojuhlat?
Meillä tullaan tämäkin lapsi kastamaan. Mitenkään uskonnollisia ei olla (nykyään jopa alkaa ärsyttämään koko kirkko johtuen näistä homojen ja lesbojen sorsimisesta!) mutta lapsi tosiaan saa itte tehä sitten aikuisena sen päätöksen kuuluuko kirkkoon vai ei.

herttaliisa
Mä taisin saada istukan äänet kuuluviin rv.9+5 ja sitten joskus rv.10+ alko kuulumaan selkeet sydänäänet :)
Mukava saaha tänne seuraa muistakin lokakuisista muuten :wave:

Kermaperuna
Olisko sillä kätilöllä sattunu joku ajatusvirhe. Jos eivät la:ta vaiha ultrassa niin menkkojen mukaanhan sillon mennään.
Meillä vaihtavat la:n jos on yli 5pvä heittoa kuulemma.

Vatsan repimistä on täälläki joskus, ei tosin niin paljon ku esikoisesta... Muitaki kasvukipuja ollu vähemmän...


Talvicci ja Torsti rv.14+4 :heart:
 
Marianne ja Sedna :hug:

Meillä np ultra perjantaina, samalla otetaan verikoe.
Meillä riskinä on saada Ectorermaalien dysplasia oireinen lapsi.
Miehen pikkuveljellä tuo. Miehellä kuulemma pienin riski saada tuollainen lapsi (mies+2 sisarusta).
Tämä pikkuveli älyllisesti ja fyysisesti normaali, hieman poikkeava ulkonäkö, ei hikoile, hiukset kuin untuvaa.

Pieni pelko ja jännitys persiissä, että miten käy. Tämä oire voi ilmetä mahdollisesti vasta vauvan synnyttyä.

-Vilinäiti ja Pulla rv 11+2
 
Mariannelle ja Sednalle tsemppiä ja voimahalit stressin keskelle! :hug: Toivotaan parasta! :)

Kaikille uusille tervetuloa! :wave:
Ja onnittelut taas hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille! :heart:

Kastamisista me aiotaan kans kastaa lapsi sitten. Ei olla ite mitenkään erityisen uskovaisia, mut anoppi on töissäkin kirkolla niin hänelle saattais olla aika paha tikki, jos ei kasteta. Vaikka eihän se sitä tietenkään päätä, mut jotenkin vaan ollut mulle ja miehellekin niin itsestäänselvä asia, että mitäs sitä suotta sen enempää pohtimaan. :)

Voi itku miten mun teki eilen mieli vajota maahan, ku kerroin yhelle opiskelukaverille tästä raskaudesta. Mä siinä onneni kukkuloilla kerroin ja olin kun naantalin aurinko ja sit tää kaveri sanoo et: me oltaiskin sit yhtä pitkällä raskaudessa nyt, jos mun raskaus ei olis mennyt kesken. :ashamed: Tuli jotenkin kauheen syyllinen olo, vaikka enhän mä edes tiennyt et ne on miehensä kanssa yrittäneet lasta. Pyytelin tietysti hulluna anteeks ja onneks sainkin, mut jotenkin on nyt ollut kauheen vaivaantunutta meidän keskustelut sen jälkeen. Kai se sit aikanaan palautuu normaaliks, toivottavasti ainakin.

pipituuna & tipi 13+5
 
Marianne ja Sedna: toivottavasti olisivat vääriä hälytyksiä! Vilinäidille myös tsemppiä tulosten odotteluun!

Kastamisesta: meillä kastetaan tulevakin lapsi. Itse kuulutaan kirkkoon, vaikka ei uskonnollisia ollakaan. Lapset päättäköön itse aikanaan, mitä tekevät. Mies joskus miettinyt eroavansa kirkosta, mutta en antanut erota ennen tän vuoden tammikuuta, kun halusin kirkkohäät :D Nythän tuo ei ole puhunut asiasta ollenkaan. Kummien valinta tulee syksyllä aiheuttaa kyllä päänvaivaa, esikoisella ne 3 lähintä kummia jo ja ei samoja välttämättä haluais kysyä.

Täällä tänään ollut alamaha todella kipeän tuntuinen. Kasvukipuja varmaankin.

Torstaina alkaa jo 15.viikko! Meneepäs tää nopeeta :D Esikoisesta viikot vaan mateli, nyt menee ihan eri vauhdikkaasti aika!

Nessu ja pieni
 
Santara89:Ihana toi vessapaperijuttu:heart: Mä niin tunnistan itseni tuosta. Mä olen siisteyshullu raskaana ollessani. Pahimmasta päästä. Räjähtelen kotona isännälle ihan jokaisesta pienestä asiasta jos ei heti siivoa jälkiään tai laita tavaraa oikeelle paikalle. Joskus tekis mieli töistä tullessa kääntyä ovella ympäri kun koti tuntuu sellaselta sekasotkulta. Ja voisin imuroida joka päivä ja teen suursiivouksen kerran viikossa ja muuten siivoilen koko ajan. Asiaa ei auta se että me rakennetaan, koska sieltä raksalta kantautuu hiekkaa ym. mielettömät määrät työvaatteissa meille sisälle. Ja meidän timpurit kehui meidän työmaata että ei kyllä toista yhtä siistiä ole ihan hetkeen vastaan tullut. Mies totesi että "Emäntä se on siivoillut..." Eilen kun tulin töistä niin itkin kun meillä oli niin sotkuista=) Hormonit vissiin vähän tekee temppujaan.
Kenzie:Mulla on ollut alussa kauhee hiilaripöhö kun oli paha olo ja koko ajan vedin jotain ruokaa naamariin. Olen myöskin urheiluhullu mutta meidän rakentamisen takia ei ole sille just nyt kauheesti aikaa joten olo on ollut mitä on. Päätin jättää ruokavaliosta pois leivät, sokerit, riisin, perunan ja pastan ja nyt on paljon parempi ja kevyempi olo. Samaan aikaan loppu myös pahoinvointi joten nyt on ihan mukava olla taas. ainut mitä kaipaan on tuo urheilu mutta tää rakennusaika nyt on tätä ja ehtii sitä sitten myöhemmin taas sielun kyllyydestä:)
Talvicci: Mä aloin miettiä kans että olisko tää raskaus oikeesti pidemmällä. Mulla viimeset menakt oli tosi oudot, alko kaks päivää aikasemmin (ja mulla ollut vuosikaudet päiväntarkat menkat) ja vuoto oli paljon niukempi kun yleensä, mitään menkkakipuja ei ollut vaikka mulla normaalisti on tosi kipee maha ja nuo menkat kesti melkein puolta lyhyemmän ajan. Mietin että jos nuo ei ollutkaan menkat vaan jotain alkuraskauden vuotoja ja olisinkin sen 3-4 viikkoa pidemmällä. Ultraan päästään 19.4. joten siellä sitten selviää. Tuntuu hassulta että mulla on 11. viikko alkanut ja ihmiset on alkanut kysyä että tuleeko teille vauva. Toisaalta esikosienkin kanssa maha kasvo aika nopeesti alussa että voihan se olla vaan yksilöllistä miten kelläkin kasvaa.
Maksaruuat: Mäkin olen käsittänyt että vähän saa syödä ja varmaan joku päivä ostan tuota maksalaatikkoa:)
Kertomisesta: Me kerrottiin meidän kaikkein läheisimmälle ystäväpariskunnalle. Stressasimme molemmat tuota kertomista jo etukäteen. Heillä on ennestään 7-vuotias tyttö ja ovat n.6-vuotta yrittäneet toista. he ovat käyneet kaikki maailman hoidot läpi ja silti ei ole tärpännyt. Mitään syytä ei ole löytynyt ja asia on heille todella vaikea. Kaikesta huolimatta he ovat todella ihania meidän tyttöä kohtaan ja ovatkin joskus hakeneet tytön heidän kanssa pulkkamäkeen ym. tuntui jotenkin pahalta heille kertoa kun näin sen kuinka se vauvauutinen heihin otti kipeää mutta yrittivät kuitenkin iloita meidän puolesta. jos jollekin niin heille toivoisin vauvan. Ajattelimme myös pyytää heitä tämän pikkukakkosen kummeiksi sitten joskus.
Mekin kastetaan tämä. Tarkoitus on pitää ristiäiset meidän uudessa kodissa:) Ei olla mitään uskovaisia mutta halutaan kastaa. Lapsi saa sitten itse päättää myöhemmin kuuluuko kirkkooon.
 
Liittyisinpä minäkin joukkoon, alusta asti palstaa olen seurannut. Eli olen 25-vuotias, eka raskaus ja laskettuaika 9.10. Joka todennäköisesti aikastuu... Synnytyssairaala LPKS.
Eilen oli ensimmäinen ultra, ja mikä pommi siellä putosikaan :D Sikiöitä olikin kaksi! Kummallakin asiat OK, omissa pussukoissaan kelluttelivat. Kyllähän siinä tiedossa on hetkeksi sulattelemista, mutta kuitenkin aivan ihana asia :D Kaksosraskaus on kuitenkin myös riskiraskaus, mikä vähän pelottaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
herttaliisa Meillä ei ole kotona doppleria, mutta neuvolassa/lääkärissä ovat vuotoseurannoissa yrittäneet kuunnella. Lääkärikin löysi vasta 13+ viikolla sykkeen, sen verran alhaalla pieni majailee :)

Kermaperuna Hassusti määritti täti sinulle lasketun ajan :D Täällä menee ihan menkkojen ja siitä lasketun normikierron mukaan, ellei ultrassa heitä mitat viikkoa. Laitoin sinut listalle tuolla 7.10.?

Carriina tuntuvatko nuo repäisyt ihan kohdun alueella vai enemmän tuolla lonkkaluiden suunnalla? Meinaan kuulostavat ihan repäisykivuilta eli kohdun kannattimien löystymiskivuilta, tuntuvat tuolla lonkissa. Ihan kuin puukolla pistäisi, mutta eivät onneksi kestä aina kerrallaan kauaa :)

Talvicci Tuosta ultramitasta vielä, että voisiko olla niin, että se jälkimmäinen laskettu aika pitäisi kuitenkin paikkansa, mutta pieni olisi kasvanut nopeasti (meillä vastasi esikoinen ultrassa 5 pv isompaa kuin laskettu aika antoi ymmärtää)?

Väääsyyy |O

muoks Minnuska tervetuloa ja tuplaonnittelut! :heart: Lisäsin sinut listalle. Lista muutenkin taas päivitetty :wave:

Branwen ja sissi 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille :wave: Päivitelläänpä tietoja, eilen oli eka neuvola lääkäri, joten la muuttui hieman. Nyt viikkoja 9+5, mutta ultra totesi että olis 10+3....la siis 23.10 =)

Branwen: Kysyit aikasemmin synnytyksien kestoista, eli: 1. tyttö 5 t 50 min, laskettu lapsiveden menosta, 2. poika 2t 40 min, las. supistusten alk., 3. poika 5 t 5 min. las. supistusten alk. ja 4. tyttö 2 t 55 min. las. supisten alk.
Nuo 3 vanhempaa syntyivät PHKS ja omalla autolla mentiin (lyhyt matka), mutta ns. nuorimmaisen kanssa mentiin sitten muulla kyydillä. Neuvolassa suositellaan että tuota n. 70 km:n matkaa ei lähetä omalla autolla menemään. Ei olis kyllä hyvää asentoa saanukkaa, ku oli aikamoiset supistukset.....:whistle: Tämän vitosen kanssa lähetään myös suosiolla turvallisempaan kyytiin =)

Painoa on tullut ihan kiitettävästi jo tässä vaiheessa, eiköhän luulis tasaantuvan. Alle 10 kg tullu joka raskaudessa painoa lisää. Asumisesta sen verran että jouluksi muutettiin omaan taloon, n. 106 neliöö (kela kaivoi esille jostain alle 100???)
Lasten huoneet yläkerrassa 2 kpl ja meitin kammari alhaalla, olkkari, keittiö ja aikasempi laajennus lämmitys-,sauna-ja pesutilat. Puoliso alko heti suunnittelemaan lisälaajennusta 2 vuoden päähän, kun kuuli tulokkaasta :whistle: Sopu sijaa antaa, ja mun mielestä mahutaan ihan hyvin näinkin :)
 
Huomenia! :wave:

Tänne taas tullut niin paljon tekstiä, että en enää tiedä mitä rupeaisin kommentoimaan :)

Minnuskalle tervetuloa ja tosiaan tuplaonnittelut! Ihana uutinen, mutta varmaan menee jonkin aikaa totutellessa ajatukseen :)

maksaruoat: Ei oo onneks miun juttu, mutta maksamakkaraa kyllä voisin syödä, nam. mies kyllä on sitä mieltä ollut, että sitä ei meille osteta vaikka sitä vähän saisikin syödä. Ihana kun huolehtii :heart:

Kastamisesta: Meille on ihan selvää, että halutaan meidän lapsi kastaa. Tosiaan saa sitten aikuisena päättää haluaako kuulua kirkkoon vai ei. Itse en mitenkään hyvin uskonnollinen ole, mutta kuitenkin tärkeä juttu minulle ja myös miehelleni. Kummit on meillä jo ajatustasolla ja luulen, että kummeiksi tulee yksi minun sukulainen, yksi miehen ja yksi ystäväpariskunta. Saas nähdä miten käy, kun lapsi syntyy. Varmaan kummeilta kysellään vasta sitten.

Joku oli aiemmin kertoillut selkäkivusta. Nyt täällä myös tiedetään mitä se on! Selkä ollut mielettömän kipeä ja aamulla sängystä nouseminen tekee tiukkaa, samoin kyykkyyn meneminen ja esim. koiran nostaminen syliin. Auts! Käveleminen tuntuu melko hyvältä, mutta koko päivän istuminen töissä ei tee hyvää! Mulla erityisesti alaselkä kipeä ja semmoista issiastyyppistä oikealla puolella, joka kai onkin sitä SI nivelen löystymistä?

Mitenkä hieronnat raskausaikana??? Minkälaisessa hieronnassa saa käydä? Ja voiko vielä olla vatsallaan hieronnan ajan? Jossakin palstalla kirjoiteltiin että ei saisi alkuraskaudessakaan hieronnassa mahallaan käydä, mutta miulla ainakin tulee vielä osittain mahallaan nukuttuakin...

Niin ja tuosta inkivääristä vielä kyselisin. Sitähän ei saa ruokaä-aineena käyttää, mutta mitenkäs voiteena? Mulla on yhtä "kylmägeeliä" joka sisältää inkivääriä ja se eilen selkäkipuun auttoi...
 
Mut voi sitten poistaa tältä listalta :'( :'( Eilisellä ultrassa ei enää sykettä löytynyt, pieni oli kuollut joskus vkolla 9+.
Perjantaina sitten takas sairaalaan tyhjennykseen/kaavintaan.

Toinen keskenmeno vuoden sisällä :( :( :( :(

Kiitos ja onnea kaikille täällä vielä jatkaville.
 

Yhteistyössä