~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~





Meitä on 126 odottajaa
3 kaksosten odottajaa
11 tyttöoloa
12 poikaoloa
6 tyttölupausta
8 poikalupausta





23.9.
Talvicci ~ 23v ~ LKS ~ 2. ~ poikaolo

29.9.
HeMmiN ~ 31v ~ JS ~ 2.
pipituuna ~ 21v ~ TAYS ~ 1. ~ poikalupaus
nessu86 ~ 25v ~ K-SKS ~ 2. ~ tyttölupaus
Branwen ~ 29v ~ SeKS ~ 2. ~ tyttölupaus

30.9.
kastehelmi_ ~ 21v ~ PS ~ 1. ~ tyttölupaus
kerätär ~ 29v ~ TYKS ~ 1. ~ poikalupaus

1.10.
Dacapo ~ 27v ~ OYS ~ 3. ~ tyttöolo
terhi78 ~ 32v ~ SeKS ~ 5.
tohniainen ~ 30v ~ OYS ~ 3.
Mrae ~ 29v ~ SeKS ~ 2. ~ tyttöolo

2.10.
Riinanen ~ 38v ~ TAYS ~ 5.
mätky ~ 30+v ~ 2. ~ (30.9.)
Zuboda ~ 2.
Pringles ~ 37v ~ JS ~ 2./1. yhteinen ~ poikalupaus
donna80 ~ 30v ~ SATKS ~ 3.
annamaril ~ KYS ~ 3.
Tinkunen ~ 34v ~ LKS ~ 1.

3.10.
lisse ~ 26v ~ PHKS ~ 2. ~ poikaolo
Manta81 ~ 29v ~ K-HKS ~ 3./1. yhteinen
äitykkeliini ~ 21v ~ SAS ~ 2.
Vilijonksu ~ 24v ~ 1.
Pohjaton Pyykkivuori ~ 26v ~ PHKS ~ 3. ~ (2.10.) ~ poikalupaus

4.10.
Pantalaimon ~ 27v ~ TYKS ~ 2.
minimuu ~ 31v ~ JS ~ 5. ~ poikalupaus
Peikkotyttö80 ~ 30v ~ PKSSK ~ 2.
cinderella- ~ 21v ~ SeKS ~ 1. ~ tyttöolo

5.10.
tsude ~ 20v ~ K-SKS ~ 1.

6.10.
andante ~ 22v ~ TAYS ~ 2. ~ tyttölupaus
Marianne73 ~ 37v ~ NKL ~ 1.
RR ~ 31v ~ KOS ~ 1. ~ poikalupaus
cala ~ 22v ~ 1.
pikkubertta ~ 37v ~ MKS ~ 2./1. yhteinen
Aipodi ~ 28v ~ MKS ~ 1.
ummelwalad ~ 27v ~ JS ~ 2. ~ poikalupaus

7.10.
Kermaperuna ~ 27v ~ KOS ~ 3.
omppu09 ~ 22v ~ SatKS ~ 2.

8.10.
äiti88 ~ 23v ~ VAS ~ 3.
Jonna_82 ~ 28v ~ TYKS ~ 1.
Sirususanna ~ 39v ~ PHKS ~ 3.

9.10.
danone81 ~ 29v ~ ulkomailla ~ 2. ~ tyttöolo
Oskari Olematon ~ 34v ~ PSKKS ~ 4.
lemon ~ 28v ~ 1.
mippis ~ 23v ~ K-SKS ~ 1. ~ tyttöolo
MrsDarcy ~ 32v ~ K-SKS ~ 3.
Katarina78 ~ 32v ~ TAYS ~ 1.
Untuvikko82 ~ 28v ~ KYS ~ 1. ~ tyttölupaus
Minnuska3 ~ 25v ~ LPKS ~ 1. & 2.
c'mon ~ 3. ~ 31v ~ poikalupaus
Frangipani ~ 36v ~ TYKS ~ poikaolo

10.10.
NäkkärinMuru ~ 29v ~ KYS ~ 5.
koiksa-79 ~ OYS ~ 3. ~ (9.10.) ~ tyttöolo
fannie ~ 23v ~ VAS ~ 1. ~ poikaolo
maisakaisa ~ 31v ~ KOS ~ 2.
Tine ~ 26v ~ OYS ~ 1. ~ poikaolo

11.10.
viliina84 ~ 26v ~ KYS ~ 2.
riial ~ 23v ~ NKL ~ 2.
helmiäiti09 ~26v ~ KAKS ~ 2.

12.10.
kolmenmutsi ~ 37v ~ TAYS ~ 4.
Tzuge ~ 27v ~ TAYS ~ 1.

13.10.
kisulinen ~ 36v ~ TAYS ~ 2. ~ poikaolo
manta ~ 29v ~ 2.
nana_1984 ~ 26v ~ TYKS ~ 1. ~ tyttöolo
Tiukuli ~ 21v ~ KYS ~ 1. ~ tyttöolo

15.10.
Muutosta ~ 31v ~ 3.
Ituo ~ 26v ~ LKS ~ 1. & 2.
Maarit* ~ 37v ~ NKL ~ 4.
Marizzza85 ~ 25v ~ 2.

16.10.
Vilinäiti ~ 28v ~ TYKS ~ 2./1. yhteinen
Joanmi ~ 31v ~ SAS ~ 1.

17.10.
neiti-81 ~ 29v ~ SatKS ~ 3./1. yhteinen ~ poikaolo
svantje ~ 35v ~ TYKS ~ 2.
sharita ~ 27v ~ TAYS ~ 1. ~ poikaolo
Jumima ~ 28v ~ TYKS ~ 2. ~ poikaolo
Niiskuneiti 33 ~ 2.

18.10.
White80 ~ 31v ~ MKS ~ 4.
Tiide ~ 25v ~ EKKS ~ 1.
Mimmu1984 ~ 26v ~ PKSSK ~ 1.

19.10.
Tinttti ~ 20v ~ JS ~ 1.
osmiina ~ TYKS ~ 38v ~ 3.

20.10.
Tytsy81 ~ TYKS ~ 1.
Princess-89 ~ 21v ~ NKL ~ 2.
mireille ~ 29v ~ JS ~ 2.
-Iiris- ~ 28v ~ K-PKS ~ 1.
Kenzie ~ 29v ~ JS ~ 1. ~ tyttöolo
Liisikki ~ 25v ~ OYS ~ 1.
akk83 ~ 27v ~ 3. & 4. ~ KOKS
Gin ~ 38v ~ 5. ~ tyttöolo

21.10.
Dreamer75 ~ 35v ~ SeKS ~ 5.
AJ ~ 30v ~ 2.
Niiskuneiti90 ~ 20v ~ PKSSK ~ 1.
pia ~ 28v ~ KOS ~5.
pirpanat ~ 32v ~ KOS ~ 1.

22.10.
ÄitiDino ~ 32v ~ KOS ~ 2.
Liljaana ~ 36v ~ 2.
Myrtille ~ 31v ~ Ranska ~ 2.

23.10.
Matilda-08 ~ VKS ~ 2. ~ poikaolo
Miina ~ 27v ~ HYS ~ 2.
ksylofoni ~ 37v ~ PHKS ~ 3.
Carriina ~ 22v ~ 1.
Susse1983 ~ 27v ~ NKL ~ 3. ~ poikaolo
Syystoivo ~ 33v ~ KOS ~ 3.
Neilikka79 ~ 31v ~ TYKS ~ 3.

24.10.
_Maria ~ 24v ~ 3.
Hapsiainen80 ~ 31v ~ K-SKS ~ 2.
Siljanvuori ~ 33v ~ VAS/TAYS ~ 2./1. yhteinen

25.10.
Helistin87 ~ 23v ~ K-PKS ~ 2.
Taitsu-79 ~ OAS ~ 4.
Someone- ~ 20v ~ OYS ~ 1.

26.10.
Shenda ~ 29v ~ KOS ~ 2. ~ tyttölupaus
Nannamamma ~ 25v ~ KOS ~ 1. ~ tyttöolo

27.10.
Lortsy ~ 27v ~ TAYS ~ 1.
Kvilla ~ 35v ~ KOS ~ 2.
kristinah ~ 29v ~ OYS ~ 2.
Tuplamamma2005 ~ TYKS ~ 4.

28.10.
Leyah ~ 27v ~ 2.
päksy75 ~ KYS ~ 5.
memmmeli ~ TAYS ~ 1.
isotikru ~ 41v ~ 6.

29.10.
Irmeli74 ~ 36v ~ TAYS ~ 4.

30.10.
herttaliisa ~ TAYS ~ 3.
EtanaLilli ~ 27v ~ JS ~ 1. ~ (1.11.)
Essi1 ~ poikaolo
jebo ~ 28v ~ EKKS ~ 2.

31.10.
Tiedän mitä onni on ~ 31v ~ SeKS ~ 2.








:hug:Suru-uutisia kohdanneet:hug:

Mirage
Jenny82
pikkumökö
Astre
Thessa
Gabrielle
Lumihiutale73
bola
Too-ticki
simpli
öttiskä
Piikuliisi
sedna
Villany
millimolli







SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala







Aikaisemmat höpinät löytyvät täältä

Tammikuu
Helmikuu
Maaliskuu
Huhtikuu
 
Viimeksi muokattu:
Hauskaa Wappua kaikille!

Me mennään Tivoli Sariolaan, joka vappu täällä Turussa Kupittaan kentällä.
Poika ei meinaa nahoissaan pysyä :D
Muuten ollaan ihan vain kotona.

Tuosta miehen suhtautumisesta vauvaan. Tämä on ensimmäinen lapsi mun miehelle. Mies tässä on ihan tohkeissaan, lukee kirjoja ja lehtiä ja bongaa vauvoja ja mahoja kylillä.
Mulle tämä on toinen lapsi, tosin ikäeroa lapsille tulee 6 vuotta. Oonhan mä innoissani ja odotan vauvaa malttamattomana mut silti oon ollu ihan rauhallinen vauvan suhteen :D Esikoista odottaessa sitä enemmän mietti vaunuja, vaatteita......

Pahoinvointi on helpottanut, nyt pystyy jo menemään kauppaankin. Hiukset. edelleen aina rasvaiset ja pieniä näppyjä tullu naamaan. Aamupaino noussu takaisin lähtölukemiin, joten painon suhteen menee vielä hyvin. Mulle kun ei saiskaan tulla 7kg enempää (esikoisesta tuli 6kg, joista vauva painoi jo 4,5kg et hyvin pysyi paino hallinnassa).

Vilinäiti ja Pulla 15+6
Mutta nyt aamupalalle ja valmistautumaan ihmisvilinään :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset Branwenille uudesta ketjusta! :flower: Aika hurjaa että nyt on jo toukokuun pino menossa, lokakuu lähestyy :)

Tänään on tiedossa rauhallinen vapunaatto, pihaa ajattelin laittaa hiukan kuntoon ja muuten vaan laiskotella miehen kanssa kahdestaan.

Kävin masukuvien joukkoon lisäämässä omat aamukuvani, kyllä se ehkä on vähän jo kasvanut vaikka tuntuukin vielä pieneltä joihinkin muihin verrattuna?

-Iiris- ja kirppu 15+2
 
Hieno kuva minimuu! Enköhän tästä omastanikin juhlan kunniaksi saa jonkun näköisen vappupallon aikaan :) Täällä juhlitaan vappubileissä, brunssilla ja piknikillä. Alkoholittomat kuoharit on hommattuna ja herkkuja himoitsen jo!
Akasemmin kyseltiin onko mustaherukkakapselit vaikuttaneet ihooni ja täytyy sanoa, että muuten iho vaikuttaa kosteammalta ja kimmoisemmalta, mutta ihottumakohdat eivät ole häipyneet. Olen nyt syönyt niitä kuukauden ajan. Eli kyllä ne mielestäni hyvää tekevät myös minulle.
Täällä mies suhtautuu raskauteen rauhallisella tyyneydellä, mutta innoissaan on kyllä. Ei kuulemma jännitä lapsen tulo. Hän on alusta saakka ottanut masukuvat viikon välein, tulee hieno animaatio! Yhdessä luemme aina viikon vaihtuessa mitä pikkukaverille tapahtuu seuraavaksi. Vau-kirja innosti selvästi kiinnostumaan raskauden etenemisestä, siinä kun on isälle ne omat sivunsa.
Iloista vappua ja hyvää vointia kaikille!
pirpanat 15+1
 
RR
Kiitos uudesta pinosta :)
Ja oikein ihanaa vappua kaikille! :flower:

Tässä ois myös tämän aamuinen masukuva, otettu ennen aamupalaa, kyllä tuo kasvaa vinhaa vauhtia, saas nähdä millainen valas olen loppuaikana ja kuinka iso veijari siellä onkaan :LOL:



RR ja Pähkinä 17+3 <3
 
Heippa!

Mä oon kyllä tosi laiska kirjottelija! :D käyn kyllä aina lukemassa teijän juttuja, mutta sitten aattelen että kirjotan myöhemmin ja sitten se vaan aina jää.

Ihania masukuvia monilla! Ihan kateellinen oon teille! :D itellä tuota mahaa on omastakin takaa sen verran reilusti ettei vielä vauvamahaksi yhtään tunnistais. :(

Liikkeitä en oo vieläkään tuntenut. Aina iltasin yritän hetken tunnustella että jos tänään, mutta ei :D Pitää malttaa vielä ootella. Onneks ens viikolla on neuvola niin pääsee kuuntelee sydänääniä :heart:

Vapuusuunnitelmiin kuuluu jääkiekon kattomista ja tortilloiden tekemistä kavereiden kanssa. :) Niin ja tietysti sipsiä ja iso kasa karkkia. Tosi terveellistä taas kerran! oon kyllä niin kauhee herkuttelija, ettei mitään rajaa! Ihme etttei oo vieläkään paino noussu yhtään, vaikka syön ku hevonen! :D

Kesätyö asiat muuten ratkesi ja saan olla töissä äitiyslomaan asti, eli elokuun loppuun! Jee kivaaa. Toisessa paikkaa loppuu työt 4.6 ja toisessa alkaa sitten 6.6. Joten nyt ei oo sitten ees ongelmia että mitä sitä kesällä tekis!! :D

Hauskaa vappua kaikille mameille ja masuille :heart:

CInderella ja Nuutti 17+3 :heart:
 
Hauskaa vappua kaikille:wave: Mulla tämä ilta menee töiden parissa. Päänsärky alkoi taaaaas eilen ja panadol poreita olen joutunut taas juomaan:| Yöllä taas kamalat repäisykivutkin.. Positiivisella ja ihanilla fiiliksillä kuitenkin mennään:) Huomenna tivoliin ja vapputorille!
T: Osmiina ja Osteri Ossi 15+3
 
Ihania masukuvia teillä =).

Täällä vappu ei sitten ole mennyt ollenkaan niin mukavissa merkeissä. Eilinen oli oikeinkin mukava vielä, kun siskoni ilmoitti saavansa toisen muksunsa joulukuussa. Ihanaa, kun oma pikkuinen saa ikäistään seuraa. Tosin se huono puoli nyt sitten on, että mitään tarvikkeita en saakaan kierrätettynä, kun alunperin sieltä suunnalta piti tulla pinnasänky, vaunut yms. No tuo ei haittaa. Pitää vaan hankinnat suorittaa ihan nollasta. Ehkä kesällä sitten tulee paremmin syvennyttyä noihin, että mitä pitää ylipäätään hankkia.

Tänään on sitten mennytkin elämä oikein taas kunnolla alamäkeä :|. Puran tämän nyt ulos täällä, kun en nyt keksi muutakaan osoitetta, jossa voisi murhettaan tuulettaa. Mies on nyt nimittäin ruvennut ottamaan oikein kunnolla painetta seksielämän muutoksista. Siitä sitten taas tänään saatiin kunnon suuttumukset aamulla aikaiseksi.

Olen siis aina ollut halukas seksiin ja olen edelleenkin. Samoin mieheni. Nyt on sitten minulla tuon "lämpiämisen" kanssa ottanut vähän enemmmän aikaa kuin ennen ja mies väittää, että haluaisin selvästi vähemmän kuin ennen ja etten yritä tarpeeksi tarjota hänelle virikkeitä, jotta hän tuntisi haluavansa. En ole koskaan pukeutunut mitenkään erityisen seksikkäästi, mutta olen kyllä yrittänyt tässäkin asiassa päästä hieman eteenpäin. Tästä kaikesta olen sitten ottanut suorituspaineita ja silloin ei sitten vaan homma enää niin helposti onnistukaan :ashamed: . Ja tietysti mies syyttää itseään, jos yhdyntä ei onnistu. Alkaa hieno noidankehä muotoutua :'( . Meillä ei ole aiemmin ollut seksin tai parisuhteen kanssa ongelmaa, joten tämä tulee nyt vähän pahaan paikkaan, kun on raskaana. Olen ajatellut, että ehkä nämä mielestäni ylimitoitetut reaktiot miehen puolelta liittyisivät vaan pelkoon siitä, mitä muutoksia tämä raskaus ja lapsen syntymä tulee aiheuttamaan (esikoinen siis tulossa). Tuntuu, että tuo miehen mieliala on paljon pahemmassa myllerryksessä nyt raskauden aikana, kuin minulla. Itsellä ei ole ollut onneksi mielialan heittelyä ainakaan vielä. Anteeksi omanapaisuus, mutta pakko purkaa pahat olonsa ulos, ettei aiheuta miehelle lisää paineita. Oletteko te muut miten selvinneet parisuhteen muutosten kanssa??

Joanmi + salamatkustaja 15+6
 
Joanmi Mun mielestä ei oikeen kannata ottaa paineita tosta seksiasiasta. Meillä ei meinannut aluksi seksi luistaa, kun mä stressasin pikkusen hyvinvoinnin takia, sitten vasta kun oltiin uudestaan käyty ultrassa ja kätilö sanoi, että nyt on kaikki hyvin, niin alkoi seksikin taas luistaa. Välillä ehkä tuntuu, että lämpenen hitaammin kun ennen, se vaan vaatii molemmilta enemmän kärsivällisyyttä kuin ennen.
Sun kannattaa ihan avoimesti keskustella sun miehen kanssa asiasta, kertoa omista tuntemuksista, sun keho on nyt erilainen kun ennen ja nyt ehkä ottaa aikaa enempi sille ei voi mitään. Toivottavasti lähtee homma luistamaan :)

ps ja mun mielestä tota omanapaisuutta ei tarvii anteeksi pyydelle, se on ihan hyvä välillä purkaa omia tuntemuksia. :)
 
Heihei, vappu on melkein ohi! Ihanaa :D

Siinähän se meni, lätkää ja grillausta ja kavereita! Baarissakin jopa oltiin :D Ennen kolmee sit kotio kun mies oli vähän liikaa humalassa ja oksensi kotimatkalla suoraan auton ovesta ulos.. :LOL: Vahingonilo on paras ilo ;)

Tosiaan onkin toukokuu :p Ihanata, aika menee eteenpäin kauheeta vauhtia! Tajusin et enää 5 kk ja risat niin pääsen tutustumaan vaaviin in real life <3 Eilen hän joraili musiikin tahdissa oikein kunnolla ja änkes poikittias vattaan, pää tuntui navan kohdalla ja jalat ilmeisesti sisäelimissä! Se oli ensimmäinen kerta, kun tiedostin kunnolla vauvan liikkeet ja se oli kyl aika liikuttavaa (muutenki oon niin itkuherkkä :')), tais jengi vähän kattoo ku meikä hiplaa vattaa hymyssä suin ja muut venää viinaa minkä ehtii :D

Tajusin, et tää on mun elämäni oikeasti parasta aikaa. Ei yhtään kiinnosta toi remuamispuoli, ei kännääminen liioin (tulevaisuudessakaan). Ihmetyttää vaan ihmisten asenteet.. Yks hyvä ystäväni sanoi eilen, et mieti: viimeinen vappu ns. yksin. Heitin sit herjana: Jos olisin tän tienny viime vappuna niin en olis todellakaan ollu kuskina :LOL: Kaveri ei vissiin tajunnu VITSIÄ, kun rupes "lohduttelemaan" ja kertoili et ens vappuna mä pääsen sit ryyppäämään. Pienesti tiuskaisin, etten aio jättää lastani yksin päästäkseni vetämään kännit. Miks kaikki olettaa, että HALUAN tai AION jatkaa remuamista niinku ennen.. Vaikken siis mikään megabilettäjä ole ollut, kerran kuukaudessa oli pakko kumminki vetää perskännit. Ehkäpä mieluummin vietän aikaa lapseni kanssa ja kun haluan rentoutua, keksin jotain vallan muuta kuin alkoholia. Koko tämänki vuoden selviytyny hyvin ilman. Perskele.

Joo, pientä vuodatusta. Ärsyttää vaan ettei ihmiset tajua. Useimmat, jotka tollai puhuu, on lapsettomia mut valitettavasti muutama äiti-ihminenkin on tällaista puhunut. Mieluummin meen päiväks kylpylään ku lähden johonki hikiseen baariin. Nollaa ajatukset hiukan paremmin - ilman krapulaa :D

fannie ja örkki 16+6
 
Piiiitkästä aikaa minäkin kirjoittelen! Olen kyllä ahkerasti päivittäin lukenut kaikkien jutut mutta en ole ehtinyt itse kirjoitella..

Kiitos Branwenille uudesta pinosta! Uusiakin oli paljon tullut tässä kirjoittelujeni välissä, tervetuloa! :heart:

Joanmi yhdyn tuohon Nannan kirjoitukseen tuon seksin suhteen, yritä olla stressaamatta ja keskustele miehesi kanssa asiasta. mulla myös esikoisen odotuksen aikaan oli tuota hitaasti lämpenemistä ja juteltiin siitä miehen kanssa ja mies ymmärsi oikeen hyvin. synnytksen jälkeen seksielämä olikin sitten parempaa kuin koskaan ennen! :D nyt tätä kakkosta odottaessa taas samaa hommaa kuin esikoisen odotuksen aikaan mutta esikoisen odotuksesta sen verran "lyhyt" aika että mies muistaa ettei tosiaan johdu hänestä vaan ihan vaan hormoonitoiminnan muutoksista! ;)

( . ) oltiin tosiaan etelänmatkalla pari viikkoa sitten ja oli kyllä rentouttavaa ja sai taas matkakuumeen hetkeksi kuriin! ;) muutenkin tuntuu että nopeesti on mennyt viime viikot ja rakenne ultrakin lähestyy koko ajan! tällä kertaa aiotaankin kysyä jos vauvan sukupuoli näkyisi, esikoisesta ei kysytty, mutta silloin olin aivan varma että poika tulee ja niinhän tulikin.. Nyt ei mitään aavistusta.. :O masu näkyy jo sen verran että en ole enää voinut asiaa salailla, no onneksi viikkoja rupee oleen jo ihan hyvin. toukokuu olisi vielä tarkotus tehdä töitä ja sitten pidän kaikki pitämättömät lomat ja kesäloman niin saan sitten lomailla äippäloman alkuun asti, saan sitten viettää oikeen kunnolla esikoisen kanssa laatuaikaa ennen pikkukakkosen syntymää! :heart: en malta odottaa kesäkuun alkua, työmotivaatio on ihan nolla, mutta onneksi kuukausi menee nopeesti!

Oikeen aurikoista alkavaa viikkoa kaikille! =)

Omppu ja Kirppu 17+2
 
Me ollaan oltu yhdessäkin vasta alle 2 vuotta, että seksiä vielä riittää :D
Nyt vasta on ollutkin kivaa, kun ei tarvi yrittää raskautta. Pahoinvoinnin aikana tuli usein sekstailtua yöllä, jostain kumman syystä herättiin molemmat jonkun tunnin päästä nukahtamisesta ja innostuttiin puuhailemaan.
Nyt pahoinvointi helpottanut ja sekstailtu sitten miten on huvittanut.
Mies ei vielä ole oikein hoksannut, että ei voi täysin maata mun mahan päällä tai että itse en kohta enää pysty makaamaan täysin mahallani. Mut ehkä sit ymmärtää, kun mahaa on enemmän :D
Mut tosiaan seksi sujuu, ainoastaan ollaan harrastettu yhdyntöjä, en oo pystyny mihinkään suujuttuihin enkä halua et tuonne alapäähän työnnetään sormia (ettei vain mene pöpöjä vaikka ois kädet pesty).
Tais tulla vähän yksityiskohtainen selvitys, mut ei mua hävetä puhua tästäkään asiasta :)

Huomenna toinen neuvola, mieskin kuulee sit ekan kerran vauvan sydänäänet dopplerin kautta kuunneltuna. (Mähän oon pari kertaa käyny töissä neuvolan puolella epävirallisesti).

Vilinäiti ja Pulla 16+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Branwenille kiitokset uudesta pinosta!

Nopeasti sitten vaan omaa napaa kun kohta mies vie koneen multa. :D
Tiistaina olis vuorossa toinen neuvola ja jospa siellä nyt kuunneltaisiin sydänäänet, toivottavasti.

Keskiviikkona sitten paluu töihin. Pomo olikin pistänyt sähköpostia mulle ettei nähdä tulevalla viikolla vielä töissä, joten tänään tein päätöksen että pistän tiistaina neuvolan jälkeen sille sähköpostilla uutisen tästä uudesta raskaudesta. Eipähän tartte pitkittää kertomista seuraavaan viikkoon, eikä tarvitse toimistolla piilotella mahaa joka muuten ei ole enää yhtään helppoa. :O Kasvotusten olisin halunnut kertoa pomolle tästä, mutta kerta siihen ei tule mahdollisuutta heti niin pistän sähköpostilla, sähköpostitse mä taisin kertoa tuosta esikoisestakin. Kuitenkin pomolleni kerron ensimmäisenä ja sitten vasta niille muille työntekijöille joten eiköhän tämä ole järkevin ratkaisu. :) Mutta siksi vasta tiistaina että haluan kuulla ne sydänäänet ensin etten kerro mistään turhasta, vaikka liikkeitä tunnenkin jo, mutta silti haluan kuulla vielä sykkeenkin. :)

Mut nyt multa viedään kone, joten tässä omanapainen pulina. Jospa mä taas loppuviikosta pääsisin koneelle.

Mukavaa toukokuuta kaikille!

- Hapsiainen ja Lyyli 14+6
 
Joanmi Mulla oli itsellä hirveitä kauhuskenaarioita päässä seksin suhteen kun raskaus oli alussa, ja halut katosi ihan kokonaan. No mies oli vähän ärsyyntynyt ja ymmärsi. Nyt en pelkää enää raskauden puolesta niinkään, mutta jotenkin väsymys yms. on verottanut niin, että seksielämä on kyllä todella kuihtunutta. Olen vaan fyysisestikin niin hiton poikki aina iltasin (8 töissä, sitte koiran kanssa pitkä/pitkähkö lenkki, sitten urheilemaan, sitten ruuanlaitto yms.) joten nukahdan aina ennen klo 22 enkä edes telkkarin edessä ehdi istua. Tosin meillä nyt ei muutenkaan ole kauhean hyvin mennyt, joten tietysti sekin voinut vaikuttaa tähän asiaan.

Työpaikasta joku kyseli että milla alalla työskennellään, kun pomojen reaktiot on ollut negatiivisia. No mä olen pienessä yksityisessä yrityksessä (ulkomaankauppaa) , ja mun lisäksi on vain yksi nainen. Miehet on avoimesti puhuneet ilkeästi edellisten työntekijöiden äitiyslomista, joten sen takia mua ahdisti tosi paljon kertoa.

ON: Masu näkyy yhä enemmän ja enemmän, varsinkin iltaisin, tai ylipäänsä syömisen jälkeen. Myös salilla taas joku "vieras" mainitsi asiasta. Olo on hyvä, tosin vappuherkkuja tuli syötyä kuin SIKA ja on ollut tosi huono olo sen takia. Turvotus aivan uusissa sfääreissä.

Kenzie 15+4
 
Joanmi Nannamammaa komppaan, että puhukaa miehen kanssa. Että kyse ei ole suoranaisesti sinusta tai hänestä, vaan yksinkertaisesti siitä, että asiat ottavat aikansa. Sikälikin kannattaa tietysti jutella, että kun maha kasvaa, niin hommat eivät fyysisesti onnistu samalla tavalla kuin aikaisemmin. Naisen elimistö muuttuu voimakkaasti, ja se asettaa uusia vaatimuksia ja uusia ongelmia, mutta nehän on vain tehty ratkaistaviksi ;)

Tosiaan, jo toukokuu ja tammikuistenkin pino :) Kummasti se aika kuitenkin etenee. Vappu meni sairastaessa, itse olin flunssan takia ihan pää kainalossa, ja kun siitä tokenin, niin esikoinen sairastui. Ei flunssaa, mutta kauhea kuume. No, tänään päästään onneksi lääkäriin, jos siellä selviäisi syy…

Branwen ja sissi 18+4
 
ihanaa toukokuuta kaikille! Mahtavaa miten aika rientää, kohta on jo kesä ja hujauksessa syksy. :)

Ihania vauvamasuja jo. Jännä miten toisilla pullahtaa jo tässä vaiheessa ja toisilla vasta joskus viimesten kuukausien aikana. :)

Ei mut toisella kertaa enempi, nyt on mentävä tonne ulos ihanasta ilmasta nauttiin. :)

pipituuna & tipi 18+4
 
Huomenta:heart:


Seksistä on puhuttu, joanmi, ei kannata ottaa paineita vaan tehdä miten hyvältä tuntuu. Puhua miehen kanssa että mikä mättää ja mitä sen eteen voi tehdä ja mikä on vaan kestettävä. Millaista virikettä mies kaipaa? Seksikästä hepenettä?
Täytyy sanoa että itse näin alussa koen itseni niin rumasti vaan lihonneeksi että ajatus seksihepeneistäkin huvittaa, olen todella kriittinen omaa kroppaani kohtaan. Oma mies ei tajua yhtään, se rakastaa jokaista mahan kurvia kun on ilmestynyt ja rinnatki on 2 kuppikoolla jo kasvaneet :D
Kuitenkin hormoneilla on niin iso osuus omaan fiilikseen... meillä taas ongelmana on se että olen normisti tosi aktiivinen, ja raskaana vielä pahempi....
Mies on vähän helisemässä ku kiimanen akka on kimpussa kokoajan:D Itseäkin ahistaa välillä ku toinen näyttää hyvälle, tuoksuu hyvälle ja ja olo on ihan pihkaantunut kokoajan:p enkä vaan malttais antaa sen olla rauhassa :p Edellisyonakin herätin sen keskellä yotä:saint: ja eilinen päivä meni sängyssä nyt kun noi mun lapsetkin on isällään niin ollaan ihan kaksistaan (tai kolmestaan:LOL:)
Meillä on aina ollu aktiivista, ja loytyy ruoskasta hoyheniin kaapista rekvisiittaa :D mut kyllä se isäntä nytkin hipsi hiljaa ja kiireesti aamulla toihin ku raasu on jo eilen joutunu urakoimaan neljästi :D:LOL: Voi raukkaa:p Kyllä se eilen illalla sanoi että jos ny vaik oltais ihan lähekkäin vaan :heart: Mä hormoneineni nukahdin sen kainaloon sitten. Oli kyl kiva aamulla kuulla kun se sano et olin niin sopo kun nukahdin siihe :heart: (ma hyvin harvoin nukun ensimmaisena..yleensa se on mies ku nukahta het ku paasee makuuasentoon)


Täällä olis satamiljoonaa asiaa hoidettavana tänään.. plaaaaaaaaaaaaaaaah...

T.Neiti rv 16 POKSIS
 
Vähän kesäisemmäksi tuunattu pino, kun nuo syksyn lehdet näyttivät niin ankeilta tähän aikaan vuotta :)

:attn: Vielä peräänkuulutan noita hyödyllisiä linkkejä? Mitä kaivattaisiin? Vaatekauppoja, ruoka-asioita, dopplerilla kuultavat äänet, laskureita...? Vai jätetäänkö laittamatta?

:wave: nyt lääkäriin.
 
Moi!

Miten nämä päivät menee niin nopeasti, etten ehdi edes lukea teidän viestejä...?

Matilda-08 Kiitos kovasti sun pitkästä vastauksesta mun työhuoliin, helpotti oikeasti lukea, etten ole ainoa ihminen, jolla työelämä ja lapsensaanti ei linkity ihan kitkatta toisiinsa. Mun alan töidenhaku vain ajoittuu tarkasti määrättyyn aikaan vuotta, joten niitä on sitten haettava silloin tai ei ollenkaan. Kyllä mäkin olen nyt miettynyt sitä, että alustavasti yritän hakea töitä niin, että vauva menisi 1v10kk ikäisenä hoitoon ja jos jään ilman paikkaa, voin jatkaa vielä hoitovapaata vuoden ja yrittää vielä opiskella lisää.

Kyselit myös raskausajan tuntemuksista verrattuna esikoisen odotukseen. Mies on ainakin huomattavasti vähemmän huomaavainen kuin ensimmäisellä kerralla. Mulla on niin pitkä aika odotuksen välillä (tasan 8 vuotta), joten mä ehtinyt unohtaa monet asiat esikoisen odotuksesta. Tämä kuullostaa ihan kamalalta, mutta mua ärsytti jo silloin sellaiset odottajat, jotka eivät muusta puhukaan kuin omasta olosta ja vauvasta yms., joten mä silloinkin halusin pitää oman odotukseni mahdollisimman pitkään yksityisasiana.

Nytkin mun työkaveri odottaa esikoistaan ja mulla tulee korvista sen odotusjutut - on tullut jo alusta asti. Mä olen sitä sitä mieltä, etta raskaus ei ole sairas ja olen esimerkiksi nyt taas palailemassa urheilun pariin pahoinvoinnin helpottuessa, kun tämä odottaja ei ole koko aikana omasta mielestään voinut tehdä yhtään mitään kuin maata sohvalla ja korkeintaan viikata vauvanvaatteita. Nytkin pitäisi ensi viikolla kävellä töissä kaksi kilometriä paikkaan x ja takaisin ja siitä piti nostaa hirveä älämöly ettei hän ainakaan voi tämän mahan kanssa (vikalla kolmaksella) - ja sille piti hankkia siihen sijainen. Siis ihan oikeasti.

Eikä ole ensimmäinen kerta kun tehdään mun mielestä omituisia erityisjärjestelyitä tämän henkilön raskauden suhteen...Auta armias jos joku tarjoaa salmiakin hänelle niin sen jälkeen kaikki saavat kuulla pitkän selostuksen siitä, kuinka hän ei saa syödä sitä kun raskaana ei saa. Ja mä otan sen yhden karkin ja olen hiljaa kun tiedän, suositus on 50 g /päivä.

Talvicci Onnittelut puolivälistä, vau!

Branwen Mun tilanteen tekee vähän hankalammaksi se, että mä olen jo 35 v eli töihin palatessa 37 v ja mulla on tuota työkokemustakin on ehtinyt kertyä 5 vuotta, mutta vakipaikat ovat vain kiven alla. Mä saatan näyttää sitten siltä, että mussa on jotain vikaa kun en ole siihen ikään mennessä ehtinyt sellaista saada.

Nessu86 Mä pidin Instrusta ostettuja tukisukkia esikoisen odotuksessa, koska mun äitini sai aikoinaan odotusaikoina todella pahat suonikohjut. Sillä on jalat ihan täynnä sinistä verkkoja, vaikka ne on leikattu useampaan kertaan. Mä säästyin niiltä, en tiedä oliko se tukisukkien ansiosta vai ei. Ainakin ne helpotti kovasti töissä silloin.

Äitiyspäiväraha lasketutin esikoisesta edeltävien kuukausien tulojen mukaan. Mä olin silloin opiskelija, mutta tein samaan aikaan osa-aikatöitä vakituisella työsopimuksella. Kesällä osa-aikatyöt muuttuivat aina kokopäiväisiksi ja ahnehdin silloin vielä lisää työvuoroja niin paljon kuin jaksoin, joten siinä elämäntilanteessa se kannatti. Varsinkin kun vaihtoehtona olisi ollut minimipäiväraha.

).( Mä jouduin perjantaina inhottavaan tilanteeseen ja tein siinä jotain, joka kyllä kaduttaa ihan kamalasti. Mulle lyötiin kuohuviinilasi käteen ja mä en siinä tilanteessa voinut oikein muuta kuin juoda siitä. Mä pyörittelin lasia kaksi tuntia käsissäni ja join vähän kerrassaan pienen siemauksen, vaikka kuinka tiesin sen olevan ei-toivottua. Lopulta olin juonut melkein koko lasin tuon kahden tunnin aikana. :(

Mulla on ihan kamalan huono omatunto ja olen nyt ihan varma, että olen aiheuttanut vauvalle jotain peruuttamatonta vahinkoa. Esikoisen odotusaikana neuvolan ohjeet alkoholin suhteen eivät olleet 8 v sitten ihan näin tiukat kuin nykyisin, mutta kyllä ihan kamalalta tuntuu. Jos vauvalla on jotain vialla, mä varmaan syytän siitä nyt itseäni koko loppuikäni.

Mä yritän nyt rauhoitella itseäni, että kuohuviinilasillisessa on niin vähän (alta 1 dl) ja mä join siitä niin järjettömän hitaasti, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. :(

Mä olen nyt ihan varma, että olen maailmankaikkeuden huonoin odottava äiti. Tilanne tuli niin yllättäen eteen ja mun raskaus on vielä salaisuus.
Kvilla ja muru 14+4
 
Korkkaan minäki uuden pinon vaikka ei mitään asiaa olekkaan... :D

Mun pitää heittää tähän kyllä yks linkkimistä löysin ihania yövalaisimia pikkusille :heart:
Valaisimet - Sisustus - Lapsille.com - vaatteet, lelut, pelit, askartelu, sisustus, hoito

Linkittäkääs millasia imetysliivejä ootte hommanu yöks (jos on aikasempaa kokemusta) tai sitten millasia aioitte hankkia... :wave:
Haluaisin yöks semmoset joista sais kupit kuitenki auki mut silti sais olla melko tukevat että sais vaikka harson sinne sulloa... :D Mulla ainaki sitä maitoo alussa tursus niin ettei mistään liivinsuojista ollu apua ja ei ne kyllä olis yöllä paikallaan edes pysyny... :whistle:

Lisäks kiinnostais jos joku tietäs hyviä kauppoja joista löytys kapeita tuplarattaita :wave:


Maha senku kasvaa ja vauva potkii. Eilen siman juonnin jälkeen tuli kyllä semmonen potku että vähän jo säikähin :D 2viikkoa vielä rakenneultraan :) Ja perjantaina se maaginen puoliväli sitten täynnä!

Talvicci ja Torsti rv.19+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
KVILLA, ei se kuohuviinilasillinen vahinkoa tee, varsinkaan noin pitkalla ajalla juotuna. kroppa on varmaan polttanut sen pois jo samantien.
Mä olen joka raskaudessa ollut ihan nolla toleranssilla, ja mulla on halkiolapsi, yksi kromosomipoikkeava raskaus.. (enkä tupakoi edes) ja olen nyt kyllä silloin tälloin ykkosoluen ottanut, tuntematta huonoa omaa tuntoa (vaikuttaisi että tämä on itseasiassa eka raskauteni joka menee normaalisti!)

Mulla on kavereita jotka ovat POLTTANEET koko odotusajan (sitä en henk. kohtaisesti ymmärrä ollenkaan, mutta ei ole minun tehtävä moralisoida ketään), ja niillä kaikilla on terveet lapset.. jännä että minä joka olen aina ollut helvetin tarkka noissa jutuissa, on onnistunut sitten saamaan raskauksien kohdalle niin paljon epäonnea.
Nyt olen sen ykkosoluen joskus ja jouluna itselleni suonut, ja vappuna simat..
 
Neiti-81 Kiitos vastauksesta, nyt kun mä pyöritän tätä asiaa vain päässäni, helpottaa kovasti kuulla muidenkin kommentteja, koska tuntuu niin pahalta. Tässä omaa asiaani tuskaillessani mä olen kyllä miettinyt tuota polttamisasiaakin yön pimeinä tunteina, varsinkin kun tiedän sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat polttaneet raskausaikana.

Nyt kun olen alkanut miettimään kaikkea, olen ahdistellut myös sitä, että tulin raskaaksi hurjassa flunssassa, minulla oli antibioottikuuri hedelmöityksen aikaan ja vielä samalla viikolla ennen plussatestiä otin myös yskänlääkettä, jonka ottaminen oli kielletty raskaanaollessa. Sanoin tästä neuvolassa, jossa oltiin sitä mieltä, että jos joku olisi mennyt vikaan, seurauksena olisi ollut keskenmeno ja "kyllähän naiset maailmansivu ovat joutuneet vastaavaan tilanteeseen kun eivät ole tienneet olleensa raskaana ja kaikki on silti mennyt hyvin".

Kvilla
 

Yhteistyössä