Lokamassujen 2009 oma pino:)

Niin ja tuosta alkoholittomuudesta:

Tätä nyt ei voi valitettavasti kukaan muu käyttää, ellei ole sama tilanne :D
Mutta kaikki tuttuni ja kaimani ym. tietävät, että olen aikonut olla juomatta ensimmäiset kolmekuukautta tänä vuonna, sillä olen menossa siskoni synnytykseen tukihenkilöksi. Kukaan ei siis kysele saisinko vapaa päivän, jotta lähtisin baanalle :LOL:
Ja sitten kun siskon vaavi on syntynyt onkin jo paljastuksen aika.
Toivotaan vain, ettei siskon vaavi synny kovin paljoa ennen LA, mielummin silloin 29.3...se olisi sitten 13 viikkoa minulla täynnä :D
 
Heippa hei kaikki!

Täällä olot pysyneet kurissa, tissikipu sen kun yltyy ja elohiiri masussa edelleen kuplii :D ! Huominen ultra jännittää jo niin paljon, ettei meinaa ajatukset pysyä lainkaan koossa. Yöllä näin jo unen, jossa alkion kehitys oli pysähtynyt neljänteen viikkoon ja tosiaankin pelkään ihan älyttömän paljon, että tulee huonoja uutisia :'( ...tiedän, että on ihan turha täällä ruikuttaa ja että huomena se sitten selviää mikä tilanne on, mutta aivan pakko saada jossain purettua tätä...miehelle on ihan turha puhua peloista: pelkää ilmeisesti itsekin niin paljon tulosta ultrasta, ettei halua kuulla mitään negatiivista pysyäkseen itse vahvana mun rinnalla: jaksaa mulle koko ajan hokea miten kaikki on varmasti hyvin jne. vaikka heikkona hetkenään hänkin myöntänyt, että kovasti toki pelottaa se, ettei masussa ketään olisikaan tai jokin vialla...LUOJAN kiitos otin ultran nyt viikkoa aiemmin kuin alunperin meinasin...vielä olis muuten viikko odoteltavaa! Huomena siis pääsen piinastani ja nyt vaan keskityn muihin hommiin tämän ja huomisen päivän... :| . Kiitos kun sain vuodatettua tämän teille :heart:

Tupakoinnista: Meillä mies ei ole edes ikinä maistanut tupakkaa ja itse olen polttanut silloin tällöin baareissa kun se vielä oli laillista. Alkoholia juodaan silloin tällöin: minä ehkä n. parin kk:n välein normaali oloissa ja nyt en tietenkään yhtään.

Hugis ja Papu 6+4
 
kaurisäiti kyseli ekasta neuvolasta ja sydänäänten kuuntelusta

Mulla oli eka neuvola rv.7+5 ja ei kuunneltu sydänääniä. Ei ne kyllä varmasti olis edes kuulunukkaan...

paapelo puhu mielialojen vaihteluista :D

Mä eilen illalla miehelle sanoin että miks mulla ei ole mitään oireita...
Että ku vessassa pitää vaan yöllä käyä,mahaa jomottaa illalla ja tissit kipeet.
Ja kysyin sitten että oonko mä edes yhtään erilainen ku ennen raskautta?
Että ku neuvolassa saadussa vauvan odotus-kirjassa lukee kuinka raskaana olevilla on mielialojen vaihteluita...

Mies sitten että ai ei vai ole mielialojen vaihteluita ja alko nauramaan :LOL:
Kuulemma vuoroin raivoon ja sitten itken jotain sairaala ohjelmaa :LOL:

Mut en mä oikeesti ole sitä huomannu :eek:

*Talvicci ja Uuno rv.8+1* :heart:
 
Moikka!

Tupakoiville tsemppiä lopetukseen/vähentämiseen. Olen itse ollut joskus TODELLA riippuvainen tupakasta, lopetin n. kolme vuotta sitten. Ja sen lopettamisen jälkeen olin n. vuoden koukussa nikotiinipurkkaan, josta vierottauduin laastarilla. Ja tuo tupakanpolton lopettaminen oli n. 25. kerta, kun sitä yritin ja vihdoin siinä onnistuin.

Paapelo Tuosta kotihoidontuesta. Se yleinen kotihoidontuki nousi tuossa vuodenvaihteessa n. 20?, eli ei kovin paljoa. Se elokuussa tuleva korotus koskee vain Helsingin kuntalisää, johon tulee 45? euron korotus. Tarkoitus olisi kai kannustaa äitejä jäämään kotiin, mutta samalla yksityisen hoidon tukea nostetaan 200 eurolla, eli hoitoon laittamista tuetaan kuitenkin enemmän. Itse olen kyllä tyytyväinen noihinkin korotuksiin, kun olen joka tapauksessa jäämässä vielä äitiysloman jälkeen kotiin.

D-vitamiini-asiaa olen itsekin miettinyt. Noissa Multitabsin Raskaus-vitamiineissa on d-vitamiinia sen verran, että jos ottaa sen maksimiannoksen (2kpl) vuorokaudessa niin siitä tulee 10ug (joka on suositus raskaana oleville). Sitten jos sen päälle vielä käyttää paljon maitotuotteita ja rasvoja, joihin lisätään Suomessa d-vitamiinia, niin sitähän saa vaikka kuinka paljon! Itse en kuitenkaan usko tuon pienen yliannostuksen olevan mitenkään vaarallista, luulisi siitäkin kerrottavan neuvolassa jos näin olisi. Itse olen kuitenkin ottanut noita raskaus-vitamiineja vain yhden päivässä kun pahoinvointikin on pysynyt sen verran aisoissa, että pystyn syömään suht monipuolisesti.

Sukupuolesta aiotaan ottaa selvää ja sitten mietitään kelle siitä kerrotaan. :) Esikoisella heilui heppi sen verran selkeänä ultrassa, että siitä kerrottiin kyllä melkeimpä kaikille. Jos meille tällä kertaa povailtaisiin tyttöä ultran perusteella, niin en tiedä uskaltaisiko sitä hirveästi mainostella. Tiedän jo valmiiksi, että miehen vanhemmat menis ihan pähkinöiks siitä uutisesta ja ostais meille kaapit täyteen prinsessakamaa jo ennen vauvan syntymää. Ja tyttöä on kuitenkin 2d-ultran perusteella vaikeampi havaita..

Mielialat heiluu täälläkin... Välillä aika rankkaakin itkeskellä milloin mistäkin aiheesta, kun se muuten on minulle aika pitkälti luonteenvastaista. :)

Vähän jännittää, rinnat ei oo enää läheskään yhtä kipeet kuin aikaisemmin ja pahoinvoinninkin kanssa jo pärjää. Välillä sitä ei ole ollenkaan. Alkaa jo vähän mietityttää, että onkohan siellä kaikki kunnossa.. Toisaalta on ihan kiva, että pystyy tekemäänkin asioita eikä vaan pidätellä oksennusta sohvan nurkassa. Vielä ei ole tarvinnut oksentaa (vaikka lähellä on ollut), olen siitä ihan tyytyväinen.
 
Moro!

Unihiekka Mä oon perustellut juomattomuuttani, sillä et tipaton vaan tuntuu sopivan mulle. Viimeksi juonut kunnolla viime kesänä ja silloin tuli niin hirvee kankkunen, etten sen jälkeen oo juurikaan alkoholiin koskenut. Ja sillon ku oon muutaman olusen juonut, niin sain niin hirveen niska säryn, et päätin lopettaa kokonaan. Eikä ollut edes vaikeaa. Olispa tupakasta yhtä helppo päästä. =)

ON: Oon vieläkin ihan epäuskonen tän raskauden suhteen ja oli siis tänään pakko tehä taas r-testi. Mulla ei oo ikinä ollut niin tooooosi punaista viivaa ku oli tänä aamuna :LOL: Jotenkin viime raskaudessa oli helpompi hyväksyä, et raskaana oon ja nyt sit en meinaa millään uskoa. Mielessä pyörii vaan, et onkohan se oikeella paikalla ja onko siä ylipäätään ketään.
Varhaisultraan haluisin ottaa miehen mukaan, mut se on sitä mieltä, et mun ei pitäs edes mennä sinne. En siis ole sille uskaltanut kertoa, et varasin ajan. Voihan tietty olla et ukko pelkää, niin kuin minäkin, et kiinnyn liikaa jos nään sen ja sit käykin niin kuin viimeks. Tulee vaan suurempi suru, vaik suuri suru se on muutenkin.
Oon sinänsä onnekas kun mulla ei ole pahoinvointia, mut toisaalta taas kade niille joilla se on. Mulla vaan mahaa nippailee kuin olis täti tulossa ja siks tarkistan joka kerta kun vessassa käyn, ettei oo mitään pöksyissä. Unta mun on nykyisin saatava vähintään 10tuntia vuorokaudessa ja siltikin oon uupunut. Aiemmin riitti hyvin 5-7tunnin yöunet ja virtaa riitti koko päiväksi ihan hyvin.

pinkkimieli ja nimetön 4+6
 
Heips!

Talvicille iso kiitos listan päivityksestä!

Sain hieman luettua pitkästä aikaa hieman enemmän mitä olitte kirjoitelleet. Tuosta juomattomuudesta, niin mie oon kaikille sanonu, että oon tehny uuden vuoden lupauksen, että juon alkoholia vain kerran kuussa (täysi alkoholittomuuslupaus ei menisi mitenkään läpi ). Hyvin on mennyt läpi ainakin toistaiseksi. On vain tullut kommenttia siitä, että minun pitäisi miettiä vähän tarkemmin, että milloin sitten otan (kun siis ystävänpäivän bileissä jouduin kieltäytymään alkoholista )...

Mieliala on miulla nyt pysyny aika "aisoissa". Paitsi mies ei kuulemma jaksa enää kuunnella miun kiroilua vessan lattialta ja koirakin saa välillä osakseen aikamoista huutoa (mitäs ei oo kunnolla :D ), mutta noin niinkuin yleisesti ottaen itku-huuto-viha-sääli kohtaukset on jääny pahoinvoinnin tieltä pois (ehkä ihan hyvä )...

Tupakoinnista: Meillä mies polttelee "perjantaisikarit", mutta muuten ei onneksi tupakoi (enkä koe, että tarvitsisi tuostakaan luopua, kun kuitenkaan ei polta kotona vaan työpaikalla ). Itsekään en tupakoi, paitsi harvakseltaan jos olen nauttimassa viinaksia...

Sukupuolesta: Itse olisin EHKÄ halunnut tietää sukupuolen, mutta sitten mies oli niin sitä vastaan, sitten päätettiin ottaa yhteinen linja, eikä aikanaan kysytä sukupuolta. Enkä koe sitä kuitenkaan mitenkään erityisen hankaloittavana tekijänä, kun mietin hankintoja, omat mieltymykset on kuitenkin aika "unisexiä" (en siis halua tytölle röyhelöpinkkiä, tai pojalle vaaleansinistä :xmas: )

Kummeista: Meillä on miehen kanssa suuri näkemysero siitä, kuka pitäisi kummiksi laittaa. Mies haluaisi ehdottomasti yhden veljistään (koska kaikki muut sisarukset ovat jo jonkun kummeja, mutta hän ei), mutta mielestäni tämä veli ei ole soveltuva kummiksi, enkä siis aio vain tuon syyn takia hyväksyä häntä kummiksi (PISTE!).

Omaan pahoinvointiin: Nyt on oma olo onneksi sen verran tasoittunut, että osaa jo vähän "arvata", milloin se pahoinvointi iskee. Valitettavasti ruoalla tai millään muullakaan ei oo selvää yhteyttä tähän pahoinvointiin, vaan se voi hyvinkin velloa milloin vain! Oksentaminenkaan ei auta oloon, kuin 15 min...

Takaisin sängyn pohjalle käpertyvä DsariaL ja Masukki 7+1
 
No voi sun.
No siinäkin tapauksessa koskee meitä, kun Helsingissä asutaan...ei tosiaan tullut puhetta, että minkä osalta se nousee, niin tietty oletin sen olevan maanlaajuinen :D

Kummeista:
Meillä esikosta ei ollut mitään kränää onneksi sylikummista...kummatkin oltiin yhtämieltä henkilöstä ja muistakin kummeista :D
Toisen kanssa ei sitten olekkaan mitään hajua :ashamed:

Juu, nämä mielialan muutokset on aika älyttömiä...oltiin ostoksilla miehen ja pjun kanssa ja vihdoin alkoi tehdä ihan mieli syödä ja ajattelin tietenkin Subwayn patonkia...siinä kun oli ihan nurkan takana tuo liike.
Päästiin siihen lähelle, niin huomasin sen olevan kiinni remontin takia...ensin iski raivo, sitten suru ja lopuksi NÄLKÄ, joka johti kiukkuun ja mahan mörähdys nauruun ja...voisin jatkaa listaa loputtomiin :LOL:

Nyt on mentävä äitini luokse, jotta hän saa kakkupohjien ainesosat. Jee, kakusta tulee varmasti hieno :D
 
DsariaL Paljon voimia tuohon oloon! :hug:

Olin tänään mun mumman ja hänen uuden miehen luona. Tuo meidän nuorin leikki ihan täysillä mumman miehen kaa, joka on 80! Leijonia ja karhuja metsästivät! Ei vaan Antti-paappa välillä oikein kuullut mistä oli kyse ja teki vääriä asioita, mutta meidän poikaa se vaan nauratti. Ihanaa oli kattella niitten touhuja! :heart: Kahvipöydässäkin istui Antin syliin. Ja meidän poju esitteli kaikki naarmunsa ja mustelmansa tarinoiden kera. Meillä, kun nuo kaksi vanhempaa poikaa on aina olleet aika arkoja, ja vähän kulmien alta vaan vastanneet, mutta tuo kuopus on ihan toista maata. Oli isomumma ja paappa ihan myytyjä! :D

Mä en tiiä uskallanko edes ääneen sanoa, mutta aivan ku mun pahoinvointi olis vähän hellittänyt, ei oo enää kokopäivästä... Saa nähdä onko ohimenevä ihanuus! Mutta sitten nämä tissit! Ne alkoi olla kipeet jo ennen testiä ja on nyt jo ihan kamalat! Rintsikat ku ottaa pois niin tuntuu et ne räjähtää. Aivan silikoneilta näyttää, kun tavaraa on yhtäkkiä vähän liikaa kapasiteettiin nähden! :LOL: Ei ne näin oo aiemmin, ei ainakaan näin alussa... Noh, mies varmaan tykkää, tai no en voi niitä rintsikoita riisua niin eipä se niistä pääse "nauttimaan"! :LOL:

Mukavaa torstai-iltaa kaikille!

miltski ja papu 7+2 :heart:
 
Selvitty anopin vierailusta...huhhuh. Tänne ei ihmeempää. Pahaa oloa...kärttyisyyttä...turvotusta...väsymystä.

"No voi sun.
No siinäkin tapauksessa koskee meitä, kun Helsingissä asutaan...ei tosiaan tullut puhetta, että minkä osalta se nousee, niin tietty oletin sen olevan maanlaajuinen :D"

Paapelo...mikä tuki Helsingissä nousee...? putosin kärryiltä ;)

En jaksa oikein kommentoida...lukenut kyllä oon...pitää päästä välillä pötköttämään ;)

Mamma Muu + joku huomenna 8vkoa
 
Mulla on vatsa ihan turvoksissa, nyt jo! Onneks kotona saa olla ihn näillöä lököhousuilla =)
Töissäkin pitää varmaan kaivella isompia housuja jalkaansa, ahdistaa muuten kovasti.
Kerroin muuten tänään töissä kauppiaalle... Onnitteli kovasti ja kyseli vaan että milloin on laskettu aika ja sanoin että se varmistuu sit ultran jälkeen, mutta näillä näkymin siis 17.10.
Eli mulla olis tarkoitus pitää elokuu kesälomaa ja jos tää laskettu aika yhtään pitää paikkaansa, niin aloittaisin sit heti äippäloman. Ja kun tuon kauppiaan pitäis kai kohta ne lomat saada päätökseen.. Mutta sinne ultraan asti nyt mennään sit ensin. Ja tietysti toivotaan, että kaikki menee suunnitelmien mukaan loppuun asti =)


Mulla paistuu Hornetit uunissa :p
Hornettien kera sit kielletty hedelmä-jaffaa =)
Varsin terveellinen annos!
Isäntä kun on iltavuorossa, niin saan ihan rauhassa herkutella. Lapset ei noita hornetteja kyllä syö.

Käytiin kirjastossakin äsken ja kuopukselle iski ihana kiukku siellä.Hiukan kirjastontätit katseli.. Niiden olis varmaan tehnyt mieli heittää meidät pihalle..
Mutta eipä siellä onneks kauheesti ollut ketään keskittymässä lukemiseen.
Lainasin vähän vanhoja Kaksplus-lehtiä =)

Edelleenkään ei mitään ihmeellisiä oireita, rintoja hieman kivistelee.

Millasia hemoglobiineja teillä on neuvolassa mitattu? Mulla oli tosiaan aika roimasti laskenut jo nyt heti, 117 (vai mainitsinkohan siitä jo aiemmin, en jaksa selata..). Aiemmin on ollut yli 130, kun viimeks mitattiin marraskuussa tytön neuvolakäynnillä (valitin väsymystä..).
Seuraillaan kai ja sit alan taas rautaa syömään, jos tarve.

Mutta nyt syömään ja lehtien kimppuun =)
 
Kävin pitkän lenkin koiran kans, olipa ihanaa... Niin hyvä ilmaki ja kaikkee :D

Miukkelis kyseli hemoglobiinista'

Mä kävin lokakuussa neuvolassa papassa ja sillon hemoglobiini oli jotain 136 muistaakseni ja nyt ekalla neuvolakäynnillä (rv7+5) se oli 127...
En muista että olis aikoihin ollu alle 130 hb.
Pitäs syyä vaikka pakastimesta enemmän noita mustaviinimarjoja :p

Tuosta papasta muuten tuli mieleen että ne ei nyt neuvolakäynnillä löytäny mitään tietoo siitä :eek:
Sano että jos ei löyvvy sitä niin pitää ottaa uus sitten lääkärineuvolassa.
Onko tuo yleistäki että ottavat raskaana ollessa papan, eihän siitä haittaa ole?

En oikeesti tajua miten ne on voinu sen hukata :headwall:
Muutenki niin ihania nuo papan otot että jes :/


Tasan viikko siihen että nähään meijän pikkunen... :)

*Talvicci ja Uuno rv.8+1* :heart:
 
Heh, juu eli kotihoidontuen kuntalisä nousee elokuussa alle 1,5v osalta...eli ei koske siis enään tuolloin esikkoa, mutta tulevaisuudessa sitten toivottavasti syntyvää kakkosta kyllä koskee, eli täällä mainitun 45e tulee lisää rahaa sitten kaikille, jotka ovat alle 1,5v lapsen äitejä ja kotihoidon tuella elokusuta 2009 lähtien...oikein mukavaa :D

Papasta voi kieltäytyä ollessaan raskaana ja tietenkin muutenkin...siitä ei ole varsinaisesti haittaa, mutta muutenkin epämiellyttävänä toimenpiteenä on raskaana ollessa vieläkin inhottavampaa ja voi tulla jotain vuotoa, kun limakalvot on verekkäämmät, mutta keskenmeno riskiä ei oman tietoni mukaan ole :D
 
paapelo

Joo ku terkkari tosiaan sano että pitää sitten ottaa seuraavalla kerralla papa jos sitä ei löyvy sitä tulosta siitä edellisestä :eek:
Se kyllä sano että voi ottaa mutta miks mä olen kuullu että sitä ei otettas mieluiten jos on raskaana?
 
Talvicci, minulta otettiin papa viime odotuksen ekassa lääkärineuvolassa ja se meni ihan ok. Mä olin oikeastaan tyytyväinen et tuli sekin samalla hoidettua.
Mut hei, terveisiä ultrasta. Siellä oli tosiaan asukas ja sykekin näkyi. Nyt alkoi mietityttää tuo koko, kun vastasi lääkärin mukaan viikkoja, eli 7+0, kuukautisten mukaan olis jo 7+2 ja oli siis noin 9mm, niin huomasin äsken et Fionallako se oli samat viikot, mutta kokoarvio jo 15mm, että kuinka paljon tässä vaiheessa toukka kasvaa?
Sitten vielä multa löytyi joku pieni polyyppi sieltä kohdunsuulta, mutta siitäkään kuulemma ei tarvitse huolestua. Juu ei huolestuta, ei... :eek: Helpompi sanoa kuin tehdä.
Joka tapauksessa jaksuja kaikille,
meriaani
 
meriaani: minulla oli eilen ultra ja mun kierron mukaan olis ollut 7+2, mutta ultrassa sikiö vastasi viikkoja 7+6, 15mm. Luulen, että parilla päivällä on isokin merkitys tässä vaiheessa. Ja onhan se mittauskin vähän hankalaa näin pienen kanssa :)
 
Näillä alkuviikoilla koot saattaa vaihdella paljonkin, vaikka olisi täsmälleen samat viikot ja päivät...ja varsinkin, jos on enempi päiviä...lunttasin Vau-kirjasta tuon viikon koko arvioin ja se oli 9-14mm, joten ihan rajoissa pysyy teidän pikkuinen :hug:
 
Talvicci:
Voisikohan syynä tuohon miksi ei mielellään oteta, että mutoksia raskauden aikana tulee?? En tosiaan ole asiaan perehtynyt, mutta näin voi olla ja lisäksi siihen vielä tuo limakalvojen herkkyys...mahdollinen veren tulo saattaisi pilata näytteen tms. eikä taatusti olisi odottavan äidin parhaaksi, sillä verenvuodon takia odottajan mielikuvituskin varmasti alkaisi laukata. JA muutenkin, yleensä suosittelevat ottamaan papan synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksen yhteydessä tai sen jälkeen :D
 
Sitruvaan olen nyt hoitovapaalla, mutta työpaikka on myös päiväkotialalla :) Loppuunasti olin esikoisen kanssa töissä, kun kaikki meni hyvin. Välillä oli kyllä raskasta..

Papaa en kyllä anna ottaa raskaana ollessa. Ja tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. En tykkää sen ottamisesta ja muutenkin on niin herkkä raskauden kanssa. Saavat kerrankin pitää näppinsä erossa minusta :p
Inhoan muutenkin kaikkea tutkimista ja tuo papa on yksi inhottavimmista :kieh:

meriaani voi kun se oliskin ollu meidän masuasukin mittoja ;)
Nyt ei vielä mitään hajua..

Haluaisin niin kovasti tietää ton masun tilanteen :headwall: Yöt menee murehtiessa..
Vatsaa kivistää varsinkin iltasin/öisin enkä tiedä onko normaalia? Onko muilla sellasta?

Fiona
 
Tänään on sitten vietetty päivää pulkkamäessä pojan kanssa ja on nautittu kovasti! =) Sitten tuli vielä porukkaa meille kylään. Sain pojan petiin kerrankin ajoissa, kun oli varmasti väsynyt kun koko päivä touhotettu!

Talvicci: Multa otettiin papa lääkärineuvolassa 13+0 esikoista odottaessa. Läääkäri kysyi, et haluunko et otetaan nyt samalla pois ku edellisestä oli jo kulunu aikaa sen verran. Mulla ei tullut mitään vuotoja tai mitään siitä, joten ihan rutiinijuttu oli ainakin mun kohdalla! =)

Meriaanilla hienoja ultrakuulumisia! =) Mun kaverilla oli kans joku polyyppi, joka havaittiin np-ultrassa ja sillekin sanottiin, et ei tarvi huolestua ja yhtäkkiä sitä ei sitten enää sielä ollutkaan... Joten en tiedä voiko ne hävitä vai mitä siinä tapahtui! Mutta yritä olla stressaamatta! =)

Fi0na: :hug: Varmasti kaikki on hyvin! =) Mulla kivistelee just öisin vatsaa tosi paljon...

Nyt meen sohvalle nautiskelemaan hetken telkkarista ja sit nukkumaan! Öitä kaikille! :)


Minky 6+0
 
Kirjotellaas tännekkin jotain. Aina kun olen saanut luettua teidän kuulumiset on esikoinen sitä mieltä, että nyt ei jaksa enää yksin leikiä :D Mutta nyt jo nukkuu, eli kerkeän kirjoittamaan :)

Juomattomuudesta
Mun oli pakko kertoa parille työkaverille, joiden kanssa ollaan huomenna lähdössä työ+bilematkalle. Jää nyt isoimmat bileet minun kohdalta pois. Kolmen viikon päästä olisi eka ultra, joten sinne asti pystyn varmaankin muut ihmiset sumuttamaan sillä että ei pääse lähtemään esikoisen takia tms.

Tupakoinnista
Esikoisesta kun tein raskaustestin, loppui tupakan poltto seinään, ei vaan tehnyt enää mieli, vaikka 10 vuotta olin tuprutellut. Noin puoli vuotta sitten ratkesin taas polttamaan, mutta nyt taas kun raskaustesti näytti positiivista, loppui tupakointi heti. Jännä juttu, mutta ei ole edes haluttanut yhtään tupakkaa. Tsemppiä asian kanssa kamppaileville!

Sukupuolen selvittämisestä
Esikosta mulla oli vahva tunne, että tyttö tulee, niinkuin tulikin. Ultrassa myös "varmistui" luulo. Tästä nykyisestä en osaa kyllä sanoa. Mutta eiköhän sitä sukupuolta kysellä, kun sen aika tulee.
Tuntuu kyllä, että kun ainakin tämä alkuraskaus on niin erilainen kuin edellinen, että olisikohan tämä sitten poika? =)

Papasta
Mulla edellisessä raskaudessa otettiin papa viikolla 29, kun yksi kaunis päivä aloin vuotamaan. Ensiavun kautta äitipolille, jossa kätilö homman hoiti. Alkuraskaudessa lääkäri totesi, että oli niin hankala ylettyä (tai jotain sellaista), että ei otettu ja jätettiin jälkitarkastukseen, mutta sitä ei kyllä sitten otettu, kun tuolloin ennen synnytystä otettiin. Tässä raskaudessa tuskin tarvii ottaa, kun kävin pari viikkoa sitten rutiinivuositarkastuksessa, jossa se otettiin.

ON: Etova olo on periatteessa koko ajan. Pakko syödä parin tunnin välein jotakin, että pystyy olemaan. Ulkona on tullut oltua paljon, koska tuntuu että raikas ilma helpottaa myös. Väsy on myös ollut melkoinen, mutta eiköhän se tästä :D

Öitä kaikille ja kauniita unia =)

minttukoo 6+0
 
Mulle juomattomuus ei ole ollut mikään ongelma kun en muutenkaan juo ku max 3krt vuodessa! Meillä kun on niin vaikeaa saada lapsia hoitoon, tai mitse asiassa nuorempi (kohta 2v) ei oo ollut kertaakaan yökylässä ja vanhempi on ollut varmaan n. 3v sitten...

Oireista sen verran että mulla on alaselkä aivan tajuttoman kipeä varsinkin öisin ja iltasin ja tänään aamullakin. On nukkuminenkin sen takia tosi vaikeaa... Pelottaa vähän miten käy ku masu kasvaa :eek:
 
ompas taas aikaa kun olen viimeksi tänne kirjootellu :) lueskellut olen kyllä aina välillä teitin juttuja. Täällä pahaa oloa on ollut ja väsymys on aivan kauheeta! kotikin on kun pommin jäljiltä, kun ei vaan työpäivän jälkeen jaksa enää mitään muuta tehä kun maata sohvalla :)
tänään vapaapäivä, josko sitä sais jotain tehtyä tän kodin eteen :) eka neuvola aika on nyt sitten takanapäin ja ultraa odotellaan kovasti :) tänään lähti 10 raskausviikko käyntiin :heart:
 
Täällä pitkästä aikaa! Oman nimen kyllä huomasin tuolta listasta, ensimmäistä vaavia täällä odotellaan kun se siitä puuttui =)
Olo on aika pahoinvoiva, tässä viikon ajan päivä päivältä olo huonontunut ja tänään oli sitten valtavan huono olo aamusta, jalat ei meinanneet kantaa.Ruokaa tekisi mieli,muttei tiedä mitä ilkeää syödä!Mies hakee jaffaa ja tekee ruokaa aina sen mukaan, mitä minä pystyn syömään :p
Tuosta juomiskeskustelusta, itse aiemmin nautin viinistä ruoan kanssa,nyt se on jäänyt pois eikä tee yhtään edes mieli,pikemminkin oksettaa pelkkä ajatuskin,yök! :x
 
Voi vitsit tätä olon vaihtelua! Meil on sairasteltu mahatautiakin tällä viikolla ja luulen et itelläkin sitä oli koska yhen yön oksensin pitkin yötä...normaalisti en juuri öisin oksenna tän pahoinvoinnin takia. 2 viikkoo on nyt ollu tätä kurjaa oloo ja yhtä oksennusta, kunnes tänään...ei mitään!! :eek: Eilen iltapäivällä mulla alko alaselkää särkeen tosi paljon. Aattelin eka et johtuu siitä et oon nyt 2vko vaan maannu sohvalla enkä tehny yhtään mitään, mut toisaalta esikosta makasin 2kk eikä sillon ottanu selkään ollenkaan. Pari tuntia sitä kesti ja sit se alko hellittään. Jotenkin aloin kyllä pelätä et ois toi kipu johtunutkin sitten jostain muusta. Voisko keskenmenoo enteillä tällanen selkäsärky?? :/ Eikös sekin voi olla sen oire, vai pitäsköhän siihen sit liittyä vuotoakin!! Joka tapauksessa, tänään on sit ollu melki normaali olo ja ruokakin on mennyt heittämällä alas, ja tämähän tietysti on vaan enemmän alkanut epäilyttää kun se mun ainoa (tosin voimakas) oire näin hävisi. Äsken varasin uuden ajan ultraankin kun sen edellisen ehdin perumaan. Ens maanantaina pitäs mennä, mut miten mä jaksan siihen asti kun nyt alko oikeesti ahdistaan!!??? vaik mitäpä tässä kai muutakaan voi kun vaan odottaa :(

papasta Mä olin viime syksynä joukkotarkastuksessa ja siinä lapussa mikä postissa tuli sanottiin et papaa ei oteta jos on raskaana. Mut se ilmeisesti riippuu vähän paikasta, jossain otetaan jossain ei.
 

Yhteistyössä