***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Otin hieman masukuvia omasta kummustakin ja kyllähän tuo tuntuu olevan jo aikasta iso... nyt puolessa välissä kun on tämän kokoinen niin aikalailla voin kuvitella mitä se on sitten viikolla 40 :whistle:


Kuva hieman huonolaatuinen, mutta kyllä siitä massun erottaa :D Tiistaina on sitten rakenneultra - jännityksellä odotellaan pikkuisen näkemistä! :heart:

Ei muuta kuin sunnuntain jatkoja masunkasvattajat! :wave:

Adette & Allu 20+4

*muoks* mä en piru vie saa sitä kuvaa näkyviin!!!
:kieh: mutta profiilissa näkyy...
 
Surullisia uutisia tullut :'( Voimia paljon naurukohtaus ja höplömmöö :hug:
Pöppiäinen: Kommentoit tuossa aijemmin kirjoitukseeni. Katselin itsekkin, että aika samoissa päivissä mennään ja viel sama synnytyssairaala. Ties vaikka loppujenlopuksi oltais siellä samaan aikaan :whistle:
Minä täällä juuri vasta olen alkanut tuntea liikehdintää masussa. Eka epäilin niitä itsekkin, että voiko jo olla, kun esikoista odotan, mutta neuvolassa täti sanoi, että kuulostaa kyllä siltä, että pieni se siellä melskaa. Hoikka kun olen niin on jo mahdollista tuntea liikkeet. Istukan paikasta ei ole tietoa :heart:
Kyllä sain neuvolassa torstaina pelästyä oikein kunnolla... Sydänääniä kun alettiin kuuntelemaan niin mitään ei löytynytkään pitkään aikaan. Siinä vain odottelin kun täti etsi :| Istukan suhina ja oma syke vain siellä vilahteli. No sitten viimein syke löytyi ja täti sanoi vain etsineensä liian alhaalta. Pieni köllikin ylempänä kuin luuli :heart:
Kyllä siinä itsellä sydän pomppi kurkussa asti.

Kivaa sunnuntai päivää kaikille lokamassuille :wave:

Kristiina ja Onni-Orvokki RV 16 + 3
 
Naurukohtaus ja Höplömmöö paljon paljon voimia teille
:hug: :'(

Just tultiin reissusta, oltiin länsisuomessa yks yö reissaamassa. Ja täällä sataa lunta. Ihan uskomatonta että on toukokuun puoliväli ja lunta tulee taivaan täydeltä.

Nimistä oli puhetta, meillä on sekä tytölle että pojalle nimi tiedossa. Mie olisin halunnut vähän erikoisemmat nimet, mut mies haluu ihan tuollaiset tavikset. Päästiin kuitenkin yhteisymmärrykseen :)

Hankinnoista, mie olen aikas paljon viime viikkoina ostellut, ehkä vähän liikaakin :ashamed: Musta nuo tavarat vaan on niin ihania, että pakko hankkia kaikenlaista. Toivottavasti vaan kaikki sujuu nyt hyvin :heart:

memmy ja vaavi 16+3
 
Mukavaa sunnuntaita kaikille, vaikkakin hieman sateista ja koleeta :)

Adett e: Kyllä sulla on ihanan näkönen masu jo. Voisin kuvitella, et mulla on tollanen vasta kymmenen viikon päästä ( oon sua reilun viikon jäljessä ). :D

Ite oottelen niitä liikkeitä, et tuntis joka päivä ja muutenkin säännöllisesti. Hetkittäin mietinkin, et onkohan kaikki hyvin, ku kyllä näillä viikoilla pitäis jo uudelleen synnyttäjän tuntea selvästi liikkeitä?... Liekö sit istukan paikka haitannu tuntemuksia. No, ens perjantaina rakenneultra, eiköhän silloin selviä missä mennään. :)

Oon täällä ny kolmisen päivää yksinhuoltajana tai leskenä, ku mies lähti työporukan virkistystapahtumaan Keski-Suomeen. Kyllä on varmaan outoa, ku se ei ole ollu näin pitkiä aikoja pois kotoo. Työn takia on kyllä ollu iltoja ja osin öitä pois, mut on tullu kotiin kuitenkin viimeistään aamulla. Nyt on turha ootella sitä ennen tiistaita... :/

jasmara ja masuasukki 19+2
 
Kristiina81 - Missä käyt neuvolassa jos saa kysyä ?Mä käyn kevarin neuvolassa.
Juu se voi olla että voidaan olla samaankin aikaan ;) katsotaan mitä käypi =)
Hui varmasti säikähit,tiedän miltä se tuntuu,tänään kotidoplerilla kuuntelin ja ei missää ei mitää ja hyvä etten alkanut itkee jo,ja sitten mies tuli etsimään ja ne löytyi sitten kun hermostuin siinä niin ei tullut hakemisestakaan enää mitään.

Memmy - Lunta - aarrgghhh ,täällä tipottelee vettä aina sillon tällön ja viimeyön satoi kanssa...Mä en oikein ole paljoa mittää ostellut,lie mikä,haluan ootella sinne rakenneultraan asti,joku ihmeen varomis juttu menossa....

Adette - Söötti massu sielläkin suunnassa
=)

Pöppiäinen & touhustiina 16+0 :heart:
 
naurukohtaus ja höplömmöö osanottoni suruunne! Itselläkin tuli nyt surullinen olo teidän puolesta.. :hug:

Meillä on nyt hauskaa tää elämä, saatiin nimittäin eilen meidän kissanpennut vihdoin kotiin. On ollu kyl hauskaa seurata niiden menoa ja meininkiä. Aika menee ihan siivillä. Nyt ne sit nukahti kiikkustuoliin ku hetken keskenään painivat. On ne vaan niin ihania..

Jee! Suomi voitti eilen Ruotsin! :D Kyl se mieltä lämmitti vaikkei kultaa tullutkaan.. Juups, mut ei mulla ihmeempiä.. Hyvää sunnuntaita kaikille! =)
 
heips..
noista liikehdinnöistä.. Ensikertalaisena en oikein tiedä miltä niitten pitäisi tuntua(kaikenlaisia kuvailuja olen saanut) Tänään oletin että se oli liikettä masussa(kun isukki puheli masulle) ja käsitin että olen tuntenut sen aikaisemminkin..mutta ei voi olla ihan varma.

Lohduttavaa on kuulla että moni muukaan ensikertalainen ei ole tuntenut oikein vielä mitään näilläkään viikoilla. En siis ole kovin huolissani. Ensi tiistaina on rakenneultra, niin siellä sitten selviää istukan paikka yms. En tiedä miten mielellään kättärillä kerrotaan sukupuolta tai onko ihan ultraajasta kiinni, toki myös näkymästä. noh, bonusta jos sen saa tietää..

maisis&kupu 19+2
 
Täällä ollaan siivoiltu tänpäivän aikana,mies imras ja pesas lattiat ja tytöt siivos oman huoneensa ja otti lakanat sängyistä ja pyyhki pölyjä,minä tiskasin ja olen silittänyt kamalan kasan pyykkiä ja pyykännyt myös,mussukka laittoi ruuankin hih,se ei halua että teen paljoa mitään ettei käy mitään... Hyvä se on opettaa lapsiakin auttamaan pikkusen kerrassaan kun ne innoissaan haluaakin tehdä.Mulla 4v ja 5 v tyttöset täällä.
Saatiin syötyy tuossa ja nyt hiukan kahvia juon ja nautin olostani.
 
Jasmara

mullakin välillä olo , et onko kaikki ok.
kolmas meille tulossa ja selviä liikkeitä en vielä tunne, olen hoikka ja istukka takana ni kovin oon oottanu niitä liikkeitä.
Huomenna neuvola, pitää kysellä siellä ja onneksi kuunnellaan sydänäänet, ni ne kun kuuluu ni helpottaa se.
 
Höplömmöö & Naurukohtaus voimia teille molemmille :'( :hug: .

Täällä päin oli viime yönä sattunu ja tapahtunu. Mihinkähän tää on menossa kun tommosia ammuskeluja ja puukotuksia alkaa olemaan todella paljo. Ihan uskomattomalta tuntuu koko juttu.

Vielä pari päivää siihen rakenneultraan. Toisaalta en enää osaa sitä jännittää kun ainaki päällisin puolin näytti viime viikolla että kaikki on kunnossa, mutta varmaan tuntemukset muuttuu kun keskiviikko lähestyy. Ihanaa nähdä pieni taas.

Ensimmäiset kaksi bodya ostin alennusmyynneistä. Olen tähän mennessä yrittäny vältää kaikkea tavaran/vaatteiden hommaamista, mutta nyt oli aivan pakko kun ne pienen pienet vaatteet suorastaan huusi mulle, että tule tänne meidät hakemaan =) .

Nanna +poju 20+4
 
ensimmäisenä naurukohtaus :hug: sitä ei osaa kuvitellakkaan kuinka kamalaa on menettää jompi kumpi vanhemmistaan...kovasti voimia ja koita jaksaa antaa rakastavia ajatuksia masulle surun keskellä.
Höplömmöö,voimia myös sinulle kovasti,eipä tässä paljon muuta osaa sanoa kun itsekin on tässä tilassa ja tietää kuinka kamalaa se voikin olla jos vauvalle nyt jotain sattuisi :hug:
 
hanibööolikohan se sun nimi noin :D ...ystävän kassa just puhuttiin siitä että kun kaikki sanoo sitä "pää asia että on terve"niin entäs sitten jos lapsessa onkin jotain että eikö se sitten ole yhtä suuri lahja...no ihmiset on muutenkin niin ajattelemattomia sanomisiensa kanssa...
maisakaisaliikkeistä...itse oon myös ensikertalainen ja oon tuntenut liikkeet nyt muutaman viikon...mulla ne tuntuuu sellasena möyrimisenä ja pieninä tuuppauksina tai tökkäsyinä...miten sen nyt parhaiten kuvailisi. nyt on viikon sisällä ruvennut tuntumaan selvemmin ja useemmin(nyt mulla20+3)
 
Pöppiäinen: Saa kysyä :) . Mä käyn neuvolassa Nikkilässä.

Nimistäkin oli puhetta. Meillä on toiset nimet jo ehkä valmiina mutta ekat puuttuu. Sovittiinkin miehen kanssa, että mietitään vain sopivia nimiä mutta ei lyödä lukkoon ennen kuin pieni syntyy. Mitä jos hän onkin ihan eri näköinen kuin nimensä :/ :)

Laiton profiiliin pikkuisen massukkani.

Kristiina ja Onni-Orvokki RV 16+3 :heart:
 
suklaahirmu: mulla kans kolmas tulossa ja todellakin ihmettelen, ku mitään kunnon liikehdintää ei tunnu vielä. Joskus harvoin oon tuntevinani, et jotain alamasussa liikkuu, mut hyvin pientä ja hetkittäistä. Niin ettei varsinaisiks liikkeiks voi sanoa :| Vielä ku rupes miettiin höplömmöön juttua, niin sekin kävi mielessä...
Mulla on ultra ens perjantaina ja neuvola vasta 3 viikon päästä, et jonkin verran pitää vielä kestää. :)

Ton lisäks oon ihmetelly, ku musta tuntuu, et kohtu vaihtaa paikkaa. Siis ihan oikeesti, yleensä tuntuu alavatsalla kovempana ja sit joskus se ihan ku häviäis sisuksiin. Silloin saa mahankin vedettyä sisään selällään maaten. :D En ole aikasemmin tollasta huomannu, tuntuu hassulta, et kohtu vois liikkua tollain. Pitänee kysyä ultrassa... Onko muilla kokemusta tästä??? Tänkin asian takia mietin todella onko kaikki hyvin :eek:

19+2
 
Kristiina81 - Eli asut siis sipoossa varmaankin,eikös ?
Meillä kävi edellisen lapsukaisen kanssa niin että nimeksi piti tulla Julia mutta kyllä enemmän Noralta näytti joten siitä tuli sitten Nora Julia,saas kahtoa tytölle ois nyt nimi ns valmiina mutta kattoo nyt sitten onko näköisensä... ;) Jos näin on että friidu tulisi...
 
Hei kaikille!

Eipäs ole taas tullut pitkiin aikoihin kirjoiteltua.

Liikkeitä olen itsekin kovasti odotellut, ensimmäisen kohdalla ne jo tuntui tässä vaiheessa mutta toisen kanssa taitaa mennä pidemmälle. Kieltämättä välissä miettii onko kaikki ok, mutta keskiviikkona on neuvola niin siellähän se selviää.

Nimejä ootte näköjään miettineet...ensimmäisellä kun nähtiin pikkuinen syntymän jälkeen nimi muuttui..siksi ei nyttenkään tosissaan ees ennen syntymää mietitä koko nimi hommaa.. Jotain saatetaan heittää miehen kans toisille mut lähinnä kateltu vain jotain mikä kuulostaa kivalta..

Välissä supistelee kohtu...onneksi niitä ihan tähän vaiheeseen kuuluvia.. :p
Varsinkin seksin aikana kun saa niin supistaa... :eek:

Juups mutta nyt pitää mennä :wave:
 
mä oon vihkoon kirjotellu tytön ja pojan nimiä joista tykkään.
Jotain meillä on jo mietitty mutta lukkooon ei ole lyöty mitään.
kamala kun iski nälkä taidan mennä syömään.
tein tossa joku aika sitten mansikkamustikka valkosuklaa muffinsei :p olivat hyviä

nyt tekee ruisleipää mieli. :D
 
jasmara itselläni on tuntunut saamaa kuin sinulla. että joskus alavatsa on ihan kova ja toisinaan aivan hävyksissä. Mutta olen tullut siihen tulokseen että vauvan asento siinä vaihtelee. Kun vatsa on kova, voi tuntua että vauva on silloin aivan tuos pinnassa. selkäänsä näyttää tai jotain, ja kun se on sisäänpäin, tuntee potkuja mahaan, eli silloin se on selkä rankaani vasten. Näin ainakin luulen. itsekkin ekalla kerralla säikähdin kun tämä tuli eteen mutta sitten vauva muljahtikin kunnolla esiin tehden alavatsan kovaksi. silloin tajusin että mistä voi olla kyse. :LOL:

Naurukohtaus ja höplömmöö hirmu isoja haleja ja voimaa raskaaseen arkeen. :heart:

Täällä talossa kaikki hyvin. Eilen luokkalaisten kanssa pidettiin pienet kotipirskeet kun tiemme eroaa tämän kuun jälkeen. yhtään ei väsy tullu vaikka klo 4 meni ennen ku kotiin pääsi. Kovasti kaikki (alkoholin vaikutuksen alaisena) halusivat silitellä vauvamahaani ja sanoivat sen olevan niin suloinen. :D itse vain sopertelin että ku oiskin vain sitä aitoa vauvamahaa. omaa makkaraa suurimmaksi osaksi, jota vauva vaan puskee pintaan. :D Mutta ihana on silti kuulla.
reilu viikko vielä ultraan. en millään malttaisi odottaa. olen nähnyt jo painajaisiakin milloin mistäkin sairaudesta joka vauvalla todetaan.. karmeeta. toivotaan että kaikki menee silti hyvin.

Nyt tekemään terveellistä kanasalaattia. :)
rv 18+6
 
Moi!
Esinnäkin osannottoni naurukohtaukselle ja höplömmöölle. Mullakin oli vasta muutama pvä sitten läheisen ihmisen hautajaiset, ja olenkin miettinyt jo jonkin aikaa, että meneekö se niin, että aina jonkin on kuoltava suvussa, että uutta voi syntyä...sitä olen miettinyt. Kerkesitkö naurukohtaus omalle isällesi kertoa, että odotat? Joka tapauksessa voimia sinulle ja läheisillesi.
Höplömmöö: käsittämätön juttu. Alkoi itseäkin taas pelottaa. Koskaan ei voi olla varma, että omakaan raskaus tästä etenee. Päivä kerrallaan on mentävä. Monennella viikolla olit - oliko vauvan kehitys lakannut jo aiemmin? Ymmärrän kyllä, jos et jaksa vastata.
Te jotka olette nimiä jo miettineet (kuten minäkin), aiotteko hyödyntää suvussa kulkevia nimiä ja aiotteko antaa useamman toisen nimen?
Mä taidan ostaa vaunuiksi sitten kk ennen h-hetkeä emmaljungan duo edget...jos mahtuvat autoomme.
En tunne edelleenkään liikkeitä, sellaisia pistelyjä vaan ajoittain. Kiva oli eilen havaita, että vauva oli kääntynyt ilmeisesti, koska sydänäänet on kuulunut aiemmin oikealta alavatsalta ja eilen ne kuuluivat vasemmalta puolelta.
 
Naurukohtaukselle ja höplömmöölle voimia myös täältä :hug:

Mä edellisessä raskaudessa nauroin, että miten se vauva tunkee mahassa itteensä, kun maha tuli tuohon eteen ja ihan kuin se puskisi ulos tuosta vatsanahkan läpi. Kunnes tajusin, että nehän on supistuksia! Alkoi silloin viikolla 18. Osastollakin jonkinaikaa ehdin makaamaan ja monesti ultrassa käymään raskausaikana.

Nyt mennään viikolla 17 ja supistukset alkoi muistaakseni viime viikolla. Pysyy poissa, jos en tee mitään raskasta, mutta heti muistuttaa, jos jotain tekee:(
Varmaan tosi kiva kesä tulossa..

Äsken otin napakorun pois. On tehnyt hyvin kyllä paikkansa, kun reiästä näkee läpi. Saas nähä, kuinka tuo tuosta umpeutuu vai repeekö..

Joku kyseli kestoilusta, tässä pinossa onkin juttua. Meinasin aloittaa, mutta tosiaan uutta mulle ja vaatii ponnisteluja, että pääsee mukaan siihen kestoiluviidakkoon:)

huitshapeli ja lilliputti 16+5
 
FPI
Moikka!

jasmara, kyllä mäkin olen nyt noi kivut laittanut kohdun kasvamiseen liittyviksi ja musta kanssa kohdun tai varmaan vauvan paikka vaihtelee, kun mahan koko ja se, miten saa mahaa vedettyä sisään vaihtelee.

Suomi sai pronssia, jee,jee!

Nimistä, aiotaan tehdä niin, että etunimi on ihan "uusi" ja toinen ja kolmas nimi tulee suvuista.

Ihania masuja teillä! :heart: Mäkin otin masustani kuva, mutta kameran purkupiuha on jossain hukassa niin en saa sitä vielä profiiliini liitettyä.

Meille ei rakenneultrassa kerrottu vauvan tarkkaa painoa.

Liikkeistä, musta tuntuu, että olen vasta pari päivää tuntenut potkut oikein kunnolla, sitä ennen se oli vain sellaista hipsutusta. Tosin mulla on etuseinämässä istukka, mikä vaimentaa liikkeiden tuntumista kaiketi.

Hyvät illanjatkot! :flower:

FPI+pepe-girl rv 20+6 :heart:
 
Moi!
Mä oon aika harvakseltaan käynyt nyt lukemassa täällä ja vielä harvemmin ite kirjotellut, hirveesti tullut uutta tekstiä, kaikkea en oo ehtinyt lukea mutta yrittänyt pysyä kuitenkin kärryillä teidän kuulumisista!

Ensinnäkin, suuri hali Naurukohtaukselle ja Höplömmöölle.......Mitkään sanat ei auta mutta hengessä ollaan mukana....

Nuorityttö, tai siis matriitti (oliko se sun nimi noin), kiva kun tulit takaisin!:)

Nimistä, meillä on miehen kanssa ollut jo monta vuotta nimet valmiina, nyt kun masussa asustaa pikkuinen tuntuu että onko ne sittenkään sopivia mutta ainakin tytölle on nimi mielessä. Mahdollisesti pojallekin. Mä olen kirjotellut ehdokasnimiä ylös semmoiseen Äidiksi-Minun odotukseni kirjaan, jonka ostin alkuraskaudessa ja johon täyttelen muutenkin vointia ja kuulumisia jokaiselta raskausviikolta.....On sitten hyvä muisto raskausajasta ja sieltä voi sitten niitä nimiä katsella lähempänä synnytystä!:)

Liikkeistä, mä tunsin ekat varmuudella perjantaina, eli 18+0 viikolla. Oltiin miehen kanssa tulossa autolla vanhempien luota kun valittelin että ei vieläkään liikkeet tunnu, kun samantien potkaisi ihan selkeästi kolme kertaa peräkkäin. Ja eilen tuntui muutaman kerran, ja nyt tässä koneella istuessa tuntuu koko ajan..Ihana tunne! Aika hentoisen oloista vielä mutta eiköhän ne siitä vahvistu!:)

Kirppiina ja Ruu 18+2
 
Tais tämä viikkojen poksahdus tarkoittaa unipäivää,mä olen kyllä hereillä ollut mutta silti hyvä etten ole nukahtanut pystyyn 100 kertaa,mulla ei vielä tällästä päivää ole raskauden aikana ollut,aattelinkin että meen ajoisa tutimaan niin jaksaa huomenna ihan eritavalla.

Kauniita unia

Pöppiäinen & touhustiina 16+0 :heart:
 

Yhteistyössä