*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Kyllä mun mielestä joitakin oli ainaski sieltä suunnalta.

Tosta tapaamisesta tuli mieleen ihan vaan tämmönen että Kaksplushan voisi järkätä meille tapaamisen ja tehdä jutun tästä palstailusta, kun uusimmassa lehdessä oli että tää on suomen suosituin äitien käyttämä keskustelupalsta. :saint: :LOL: Mitenköhän olisi suostuisikohan ne ja tietty te siellä. :whistle:
 
piitulilla loistoidea :)
oishan se kiva tavata koko lokakuun poppoo!!

dogtor:mulla myös vauvakuumetta...
ois kiva että ei ois kovin suuri ikäero,nii olis seuraa toisilleen!
näin miehen kaa puhuttiin...
mutta,sen näkee miten luoja suo,tätä ensimmäistäkin odoteltiin innolla vuosia...

mutta nyt tämä äityli lähtee untenmaille,voikaahan hyvin
:hug:
-milla
 
Minäkin sain juuri Essin nukahtamaan (ainakin toistaiseksi), en tiedä mikä vaivasi kun ei millään asettunut nukkumaan ennekuin laitoin supon ja joi vähän velliä vaikka ne tulikin osin takaisin ja Emmankin syötettyä joten minäkin painun tästä nukkumaan. Saan ehkä nukkua aamuuna asti?

Laittakaahan mielipiteitä tuosta ideasta, voisi nimittäin laittaa spostia lehden toimitukseen ja kysyä asiaa. Ei kysyvä tieltä eksy vai miten se nyt menikään se vanha viidakon sanonta.

Mutta siis HYVÄÄ YÖTÄ |O

Pia ja suloiset "sinisilmät" :heart: :heart: :wave: :D
 
Olis vaan tosiaan kyllä kiva tavata ihan livenä koko lokakuisten poppoota! Mutta, saas nähdä mitenkä se onnistuisi meillä, nähdäkseni suuri osa kirjoittelijoista etelässä päin? Olenkohan väärässä. Me Eemilin kanssa asumme Keminmaassa, täällä Kemin ja Tornion puolivälissä, etelä-lapissa =) Oulussa tulee aina silloin tällöin käytyä, nyt vaan ei olla käyty Eemilin syntymän jälkeen. Siellä pitäis taas päästä käymään joskus shoppaamassa :whistle:

Vauvakuumeesta, meinaa sitä meilläkin vähin olla... ollaankin oltu vähän sillä linjalla, tulee jos tullakseen jonkun ajan päästä. Itse olen jo 33v, pari vuotta sitten löysin tämän minun mieheni. Ennen sitä multa oli jo toivo mennyt miesten suhteen, kaikki suhteet oli mennyt ihan päin peetä. Puhettakaan että niiden miesten kanssa olis perhettä voinut haaveilla... kunnes löysin sen mitä en tiennyt, että on edes olemassa. Olin jo aivan orientoitunut siihen, että en koskaan tule saamaan lapsia.. :ashamed: Nyt kun katselen Eemiliä, tuntuu hän vieläkin niin ihanalle ihmeelle. Minähän olisin ollut jo valmis äidiksi vuosia aikaisemmin, mutta se isä kun puuttui... Ja tykkään lapsista ihan kauheasti, ja haluaisin niitä monta :heart: Elikkä kun tuo ikä jo raksuttaa ja jos meinaa useemman, ei voi oikein kauaa odotella ;) Ja eihän se ole edes niin yks selitteistä, että tuleeko sitä edes raskaaksi ja jos tulee kuin kauan menee. Eemil sai alkunsa heti. Olin silloin tosi hämmästynyt! Mutta jos me ei muita lapsia saataisikaan, pelkästä Eemilistä olen niin onnellinen :heart:

Tässä mietin, niin paljon on tapahtunut parin vuoden sisällä, 2006 löysin mieheni maaliskuussa, marraskuussa muutettiin virallisesti yhteen, 2007 menimme kihloihin vuosipäivänä maaliskuussa, 2007 syntyi poikamme ja menimme kastajaisten yhteydessä vihille :heart: Itse en olisi uskonut reilu pari vuotta sitten, jos joku olisi tullut kertomaan :D Että se elämä voi kyllä yllättää positiivisestikkin, yleensä parhaiten kun juuri vähiten sitä odottaa.

Nyt koisaamaan, muu porukka jo nukkuu. Öitä :wave:

 
Huomenta!

Kiva kuulla Yoodottajan, Rontin ja Ippulin kuulumisia pitkästä aikaa :) Ja vipille tervetuloa :wave: Mamma3:a miäkin olen kaipaillut.

Kaatoikohan tauti niinukan ihan kokonaan? Meillä tauti alkaa pikku hiljaa helpottamaan, onneksi. Kyllä kaikki vielä yskitään ja niiskutetaan mutta pahin taitaa olla takana.

vauvakuumeesta se on kyllä aika ajoin päälle pukkaava tauti mutta meijen lapsiluku on kyllä jo täysi. Itse oon neljä tänne maailmaan saanut ja nyt riittää. Vaikka aika haikeata on ollut ajatella että luovuin vapaaehtoisesti lapsensaanti mahdollisuudesta ja tein sterilisaation. Sitä huomaan monena iltana ajattelevani :/ Mutta johonkin se raja oli vedettävä varsinkin kun miä jään odottamaan aina tosi helposti niin kuin Kiiaakin. Yks kerta koko tammikuussa ja silloin ehkäisy oli pettänyt ja siitä raskaaksi :whistle: Tosin eipä tuo sterilisaatiokaan 100% varma ole. Mutta toivottavasti ei enää (järjellä ajatellen).

Nyt pitää mennä herättämään eskarilainen eskariin piiiitkästä aikaa. Sitte tää mamma menee karvariin jos saa ajan. Tekis mieli leikata hiuksia lyhyemmäksi kun ne aina ovat kiinni mutta raaskiiko tuota sittenkään..

krisun
tyttökö se oli Melina... Miä oisin Kiiasta halunnut niin Milenaa tai Melinaa mutta ukko ei innostunut siitäkään :kieh:

Tea ja Kiia
 
TUUTILULLA
Minullekkin sterilisaatio tehtiin heti synnytyksen jälkeen ja olen huomannut silloin tällöin asiaa hieman katuvani. En tosiaankaan lapsia enää halua (mukamas), viisi on oikein hyvä luku. Odotusajat on minulla aina olleet niin vaikeita, että jo sen takia päätös sterilisaatiosta. Mutta ajatus siitä, etten enää ikinä mieti, millainen syntyvä lapsi on tai se hellyttävä uninen tuhina tai...
Haikeaksi vetää :ashamed:

Meillä uusivuosi vaihtui Sannin kummien kanssa. Ammuttiin raketteja kahteen otteeseen, syötiin, juotiin ja laulettiin. Maha on kipeenä nauramisesta ja pää juomisesta :ashamed: :D

Tuo tapaaminen kuulostaa tosi kivalle. Paikka sais vaan olla joku muu, kun etelä-suomi. Hiukka hankalaa tuolta pohjoisestakin muuten lähteä.

Itse tein uudenvuoden lupauksen, etten lupaa mitään. :D

Tilasin Hobby Hallista sellasen cross-trainerin. Aloitetaan miehen kanssa laihis maanantaina. Tuo liikkeelle ähtö on aina sellanen järjestelyhirviö, et kun on tollanen härrykkä kotona, niin tulee edes jotain tehtyä. Lähet 30kg pudotettavaa, mut jos kesään mennessä ees 15...

Kiitos teille kaikille tosiaan viime vuodesta! Ihanaa, kun on virtuaaliystäviä, joilta aina saa tukea ilman arvostelua. :flower:


 
huomenta.
taas yksi yö paremmin nukuttuna takana..antton nukkui 20-02 ja 03-06.30 ja vielä valvoo..hain vaunut lämpiämään jos ei oo puol 10 mennessä nukahtanut niin käydään sit kaupoilla kun ei äippääkään väsytä..täällä on 10 astetta pakkasta,hui..
mun ammatti on ravintolakokki,vähän sen puolen hommia keikkoina tehny..olin 18vuotiaana henkilökohtaisena avustajana vaikea vammaiselle miehelle koulun ohella..viikot meni niin että 8-15 koulua ja 17-22 töissä ja joskus viikonloppuisin olin sit aamuvuorossa..rankkaa se oli,reilun puoli vuotta sitä tein..ja kaupassa sitä minäkin oon ollu,kassalla siis..en oikein tykänny siitä hommasta,selkään kävi..

olipas kiva kuulla muidenkin kuulumisia,siis niiden jotka ei niin usein palstaile :LOL:
kauheeta,mun kaverin 6,5kk poju oli eilen noussu seisomaan tukea vasten..olipa se anttonin kummi setäkin kävellyt jo 8kk..
meillä ei anttonilla ole ollut mitään iho-oireita..ei hilseile eikä muutenkaan kuiva,ei ole ollut kuin sairaala olo aikana hormooni näppyjä,eikä ihopuhtiakaan tullut,vaikka monella se on siinä 2-3kk iässä..
perjantaina olis meillä vauvauinti info..pitäis ne uikkaritkin hommata..

ei muuta tällä erää..

emma ja antton
 
Uusi vuosi ja uudet kujeet B) Mun uudenvuoden lupaus: Aion löytää täältä uuden kaverin itselleni ja tuolle meidän tytölle :D
Ollaan asuttu täällä 1,5vuotta ja ainoastaan tuttuja muutama miehen kaveri ja vanhat työkaverit joista vain yhteen pidän säännöllisesti yhteyttä ja kahvitellaan puolin ja toisin. Kyllä sitä täytyy todeta että näin muutaman kuukauden kotona olon jälkeen alkaa pikkuhiljaa tulemaan mökkihöperöksi :eek: Hyviä ystäviä on mutta asuvat kaikki n.50km päässä ja mulla kun ei ole autoa/korttia niin täällä saan käkkiä keskenäni. Ja hekin ovat töissäkäyviä pienten lasten vanhempia, yksi heistä vain vielä kotona, joten ei edes päiväseuraa pahemmin olisi vaikka olisikin auto ja kortti.

yodottaja: Pitikin tulla kommentoimaan jo muutama viikko sitten mutta en saanut aikaiseksi/ehtinyt.. Kuitenkin sanomani piti, että musta sä teit hienon päätöksen tuon yökyläilyn suhteen =)
Meillähän kävi niin että tyttö päätti kääntää rytmin päinvastoin, valvoi tyytyväisenä yöt ja nukkui päivät. Koitin kaikkeni, eikä onnistunut itse kääntää. Mies tietenkin auttoi mutta eipä hänkään voinut nukkua öitä loputtomiin huonosti. Lopulta mä olin niin yliväsynyt että itkin, raivosin :ashamed: ja hermoilin täällä kaikesta. Mä en osannut enää edes nukkua päiväunia kun olin niin väsynyt ja ylikierroksilla, se oli jotain aivan kauheaa. Mä en nähnyt enää mitään positiivista missään ja epäilin jopa sairastuneeni masennukseen lievästi. Sitten puuttui peliin mun miehen vanhemmat (ihme! *anoppi h*lvetistä*) ja ottivat tytön yökylään kahdeksi peräkkäiseksi yöksi, jolloin tyttö vieraanvaraisena alkoikin nukkumaan yöllä, ehkä hän ajatteli että nukkumalla pääsee takaisin kotiin..? :D Ja siitä se sitten lähtikin normaali yörytmi, ensin heräsi muutaman kerran ja tuttia laitettiin aamuyöstä ja lopulta nyt ollaan siinä että tyttö pyytää kerran pari tutin yöllä ja syö aamulla kun herätään tai viim 8-9 aikaan =)
Mä anna nyt kaiken ymmärrykseni raivoaville ja itkeville väsyneille lapsille, kun itsestänikin tuli sellainen :ashamed:
Joululoman aikaan sain nukkua ja nukuinkin sellaisia 10 tunnin unia +päikkärit päälle. Lopputulos tässä showissa on se että lapsi tosiaan nukkuu ja minä saan nukkua ja kaikki ovat taas onnellisia ja iloisia. Mistään masennusoireista ei ole tietoakaan =) Se oli vaan mieletön unen puute joka veti mielen matalaksi kera ajatuksien että olen huono äiti, saakohan vauva tarpeeksi hyvää vuorovaikutusta, annanko kaikkeni, olenko superhyvä äiti hänelle..jne jne..
Mutta kuitenkin sinä siis teit hyvän päätöksen ymmärtäessäsi sen että tarvitset apua ja kun sinun tilanteessa ei ole apua sukulaisista, osasit hakea sitä muualta, Hieno juttu! ja toivon tosissani että teilläkin yöt paranee eikä tarvita lopulta yökyläilyä tai jos tarvitaan niin silloin tällöin :hug:

allergia asioista: Olikohan täällä ollut puhetta ..? Taaksepäin kun selailin niin taisi olla. Sitä piti kommentoida että jos apua ei saa tk-lääkäriltä, niin kannattaa mennä yksityiselle lasten allergialääkärille. Minä olen aikoinani tapellut 4 lääkärin kanssa vanhemman tytön maitoallergiasta, joka oli suolistoperäinen allergia. Viimeinen se 5 lääkäri oli helsingistä ruusulan lastenlääkäriaseman allergialääkäri joka pelkän puhelinkeskustelun perusteella oli samaa mieltä kanssani ja laittoi neocate reseptin apteekkiin. Kului 2 viikkoa neocatella ja loppui kuin seinään tytön kivikova vatsa, oksentelut, turvotus ym. oireet.

unikoulusta: Siitä mulla ei ole mitään kokemusta, mutta kuullut olen ettei alle 6kk:tta vanhan vauvan yöunin puututa, tiedä sitten..?
Meillä auttoi pari yökyläilyä muualla, jokapäivä pitkät unet ulkona klo 12-> ja 1dl velliä viimeisellä ruualla illalla.

krisu: Taisit olla Nummelasta? Mekin ollaan =)

Eipä kait sitten kummempia tänne...hää stressi alkaa pukkaa päälle, enää kuukaus juhliin.. :eek: Ja on muuten ensimmäiset ja viimeiset hääjuhlat mitä itselleni järjestän :whistle:

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja voikaahan hyvin! =)

Milli ja Sara *paksubertta* 2,5kk
 
Huomenta!

Pitkästä aikaa! Eilen tultiin lomilta, Jaksettiin sitten olla lähes puolitoista viikkoa tuolla mummilassa ja fammulassa. Ja täysin nettipimennossa, huh, miten sitä siihen pystyikin. No, toisaalta oli niin paljon muuta ohjelmaa koko ajan, ettei oikein ehtinyt kaipaamaankaan.

Ensinnäkin hyvää uutta vuotta kaikille ja Piitulille kiitos uudesta pinosta!

Joulu sujui todella hyvin, paremmin kun odotin. Aron on ollut todella iloinen ja seurallinen poika. Pääsimme mieheni kanssa ennen aattoa kerran yhdessä ulos syömään. Se oli aivan ihanaa...istuttiin 2 tuntia, tilattiin pitkän kaavan mukaan; alkudrinkit, alkupalat jne. Kyllä se maksokin, mutta ei taas tiedä millon seuraavaksi pääsee, niin ei ole niin vaarallista.

Puolessatoista viikossa voi tapahtua paljon. Aron on oppinut tarttumaan kiinni leluihin. Ja nyt tungetaan kaikki mistä kiinni saadaan suuhun. Selältä mahalle kääntyminen on aivan viittä vaille.Jalat löydettiin tossa pari päivää sitten. Muutenkin poika on alkanut jokeltelemaan aivan hirveästi. Yöt on nukkunut hyvin. Mummilassa veteli lähes 12 tunnin yöunia, mikä oli tietty kiva meille, saatiin mekin nukkua hieman pitempään. Mutta on kyllä ollut kiva tulla kotiinkin. Saa tehdä kaikki omalla tavalla.

Uusi vuosi oltiin anoppilassa, syötiin hyvin ja puolenyön aikaan skoolattiin ja mentiin nukkumaan. Aron nukkui hyvin, vaikka talon takana joku tykkäsi pommitella aika urakalla.

Nyt sitten takaisin omaan rytmiin. Aron on kyllä hemmoteltu pilalle loman aikana. Jos lattiialta tai sitteristä on kuulunut inahduskin, niin joku on heti nostanut pojan syliin. Osaa käyttää sitä jo aika hyvin hyväkseen.
Nyt täytyisi purkaa kaikki tuhat laukkua tuosta lattialta, mutta laiskottaa...kai tässä sitten puikkuhiljaa...Huomenna olis 4kk neuvola. Poika on alkanut syömään aivan huimia määriä, joten saa nähdä mitä hän painaa.

[/b]Sanna minä asun Kaarinassa, joten aivan Turun naapurissa...kiinostaisko joskus treffata?

Nyt alkaa napero vetää hernettä nenään, alkaa väsy tulemaan!

Palaamisiin!

Elza ja Aron 4kk

 
Hyvää uutta vuotta kaikille =)

joo eilinen päivä meni lähestulkoon sängyn ja sohvan väliä kävellessä..
krapulaa ei ollut,vaikka miusta tuntu että olis voinut ollakkin..valvominen kai sen teki..nimittäin kaksi edellistä yötä meni lähestulkoon valvoessa.oma köhä valvotti,sitten tolla etätytöllä kans kamala yskä,se köhi puolet yöstä,sitten uudenvuoden yö meni kans ihan plörinäksi..

isäntä meni tonne naapuriin ampumaan raketteja noiden tyttöjensä kanssa,siis pari tuntia ne oli,likat tuli eeltä jo kotiin,ja sanovat mulle et iskä taitaa olla humalassa..ja niihän toi ukko oli,hyvä jos seisovilla jaloilla pysy.. :headwall: :eek:
kyllä sai ukko kuulla kunniansa.jopa uhkasin et jos ei tuo kaljan lillitys lopu niin sit saapi lillittää sitä aivan yksin.mie en sitä rupee kattelemaan..
sanoin et kaks vaihtoehtoo hänellä on,joko myö tai kaljottelu..sanoin et eihän tästä tule mitään jos joka hiivatin ilta pitää ottaa se saunakalja,jos toinenkin..
lupas parantaa tapansa (niin kuinkahan moneksi illaksi)..

aamulla vielä uudemman kerran puhuin ne asiat hälle..jos olis vaik sattunut unohtamaan..
mutta se siitä..

täällä oli kans ihan kamala pauke..hyvä ettei taulut pudonnu makkarin seiniltä..onneks isäntä on ens uutena vuotena yövuorossa.

tosiaan köhä senkun jatkuu..onneks jo tuo räkä irtoo..kamalinta oli kun nenä aivan tukossa,suun kautta piti hengitellä,ja sitten kävikin kurkkua kutittamaan ja yskittämään :eek:

täällä oli ammateista puhe ollut.. meikä on lähihoitaja..mutta nyt ei jotenkin koko lähihoitajan työt nappaa..ei ainakaan kolmevuorotyö..isäntä kun tekee myös kolmea vuoroa niin ei kyllä taida tulla onnistumaan jos miekin tästä kolmeen vuoroon lähtisin.
sanoinkin et jos jostain sais säännöllisen päivätyö,viikonloput vapaat niin voisin vaik näiltä istumilta lähtee (tai jos ei sittenkään)
sijaisuuksiahan varmaan olis vaikka hurumykket tarjolla,mutta en tiiä..heinäkuulle asti on aikaa miettiä mitä tekee..

vauvakuumeesta kyllähän tuo pikkusen päätänsä nostelee..mutta tais venla nyt jäädä meijän ensimmäiseksi ja vimeseksi vauvaksi.isäntä on jonolla sterilisaatioon..saapi nähdä millon kutsu tulee.

tapaamisestakin oli puhetta ollut,minä kanssa asun itä-suomessa..olis aika hyvä idea muuten =)

nyt pitää mennä nuo pyykit laittamaan kuivumaan..meijän likat kun kotiin tulivat,niin johan pyykkiä rupes tulemaan.

niinukka ja venla 3kk ja 1pvä
 
Heippa laittelin tossa äsken viestiä tonne lehden toimitukseen josko vaikka sieltä jonkunlainen vastaus tulisi. :p

Hormoninäpyistä oli yös juttua. Meillä niitä oli vain Emmalla mutta sitäkin runsaammin. Koko naama oli näpyillä ja hilseili tosi pahasti, päänahka oli myös aivan paksun karstan peitossa ja on vähän vieläkin. Olen sitä öljynnyt ja rapsutellut (vaikka ei vissiin saisi) mutta öljy on siitä inhottavaa kun on tytöllä jonkun verran hiuksia että on sitten ihan öljyssä kaikki paikat. :saint: :whistle:

Täällä on muuten lunta pikkuisen maassa ja pakkasta oli -5 astetta. Näyttää kivalta tuolla ulkona, mutta kun on tuo 8v vielä kotona(ei voi yksinkään jättää ) eikä koskaan halua lähteä mihinkään niin eipä sitä taida päästä ulos. Tytöt eivät suostu nukkumaan ulkona, enkä kyllä kauheasti uskallakkaan nukuttaa kun puklailevat välillä kovastikin. :ashamed:

Pia ja 2 tappelevaa "kakaraa" ja 2 nukkuvaa
:saint: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Ja heippa! Nyt on arki taas lähtenyt rullaamaan... tai lähdössä rullaamaan. Mies lähti just töihin ja jäätiin tyttöjen kanssa kotosalle. Tarttis kohta herätellä toi meidän Wiia unikeko joka nukkuu nykyään kevyesti tonne 10-11 aamusin ja Aada herää joskus 7-8 yleensä. Tarviis lähtee kaupungin kautta kaverille kylään, kun heillä myös 2 lasta ja samalla ikäerolla molemmat , ni tytöt saa ikästänsä seuraa molemmat! :)
Uusi vuosi siis aatto meni kaverien luona ja siel oli kolme 2 vuotiasta ja voitte arvata et oli menoa ja meininkiä! Wiia oli ihan ihmeissään siitä metelistä ja kun tultiin kotiin rakettien ampumisen jälkeen joskus puolen yön tienoilla, ni molemmat tytöt simahti kyl samantien omiin sänkyihinsä.
Ihan sekasin päivistä, kokoajan olo, et nyt on maanantai...

Sanna Me ollaan kaarinasta.

Jahans, nyt tuo Wiude heräskin jo.... Mukavaa keskiviikkoa kaikille! :wave:

Lapanen ja tytöt Aada 2 ½ vee ja Wiia 2 ½ kk
 
Piituli, hyvä idea tuo Kaksplussan mukaantulo! Ainahan sitä voisi kysyä ja se olisi lehdelle/nettisivuille vain positiivista mainosta. Tapaaminen kiinnostaisi kyllä, mikäli vaan saadaan mitenkään järjestettyä sellainen yhteinen.

Sanna Turussa mekin asustellaan, meidän tyttö syntyi 26.9. 2,5vkoa etuajassa ja on ivf:llä aikaansaatu. Elza ja joku muu olivat Kaarinasta, joten ehkä mekin saatais joku pikku porukkatapaaminen jossain vaiheessa sovittua?

YOdottaja: tsemppiä uuteen vuoteen, älä huoli noista syyttelyistä ja huonosta omastatunnosta. Tuntuu, että teki niin tai näin niin aina löytyy jotain mistä hermoilla - teinkö oikein ja aiheutinko nyt jotain lapselleni..nyt kun vauva on 3kk ja kontaktia alkaa olemaan eri tavalla, tuntuu, että ilon ja onnen hetkiäkin on enemmän. Ja unenpuute aiheuttaa satunnaisesti edelleen matalaa mielialaa..jos silti tuntuu, että huolimatta paremmista yöunista mieli on matala, kannattaa mainita neuvolassa siitä. Täällä myös yksi hermoilija =) , mieskin usein ihmettelee mistä kaikesta osaan ja voinkin repiä stressiä..eräänlainen taito sekin..

Meillä sairastettiin ensimmäinen flunssa - tai siis on edelleen meneillään mutta onneksi tyttö onjo reippaampi vaikka räkäinen onkin. Saatiin kaikki kolme flunssa tuliaisina pohjoisen reissulta, kun oltiin jouluna sukuloimassa. Matkat tehtiin yöjunalla ja hienosti meni, vauva nukkui alkuhämmästyksen jälkeen junassa yhtä hienosti kuin kotonakin.

Nyt pukemaan vaatteita päälle, iltapäivällä onkin sitten 3kk neuvola.

Aurorae ja Iines
 
vauvakuumetta ei täällä kyl oo...ja ku on kerran miehen kans päätetty,et tää poika on meijen viimeinen!
ammatista...elikkä ite opiskelin alunperin graafiseks suunnittelijaks...on niitä hommiakin joskus tehny! sit aloitin matkailualan koulutuksen,mut se jäi kesken tytön takia,enkä viittiny enää jatkaa,ku ei se matkatyö oo mikään paras vaihtoehto lapsiperheelle!
sittemmin valmistuin vielä verhoilijaks ja oon ollu töissä äänieriste firmassa.....nyt ku palaan töihin,niin on jonkunäkönen mahdollisuus päästä toimiston puolelle oppipojaks ja sit myyntisihteeriks!

mut ny on mentävä vaipanvaihtoon :D
 
Krisu ja milli me ollaan Karjalohjalta... eli ihan naapurista :wave:
Olishan tuo kiva treffata joskus... Dirlittankin on tästä ihan läheltä.

Toi joukkotapaaminen kuullostaa tosi hyvältä, jos vain onnistuisi. Varmaan joku keskiväli vois olla hyvä meille eteläläisille ja teille pohjoisen porukoille... Ei tulis kenellekkään liian pitkää matkaa. Olis tosi kiva tietää minkälaisia äitejä täällä pyörii (mä mikään utelias ole....) :D

Meillä alkaa toi kuume helpottaa. Ei ollut illalla kuin 37,3 korkeimmillaam eli ei yhtään mitään... Ja kun ei maanantaina lekurista löytynyt mitään, niin kyll se nyt alkaa olla ohi (ainakin äiti toivoo niin).

Mutt nyt on oikeasti alettava laittaa noita kamoja myyntiin huuto.nettiin, kun on kertynyt jo niin paljon... lähinnä eemelin pieniä vaatteita, joita ei haluta säilyttää seuraavalle ja äitin parit mammahousut, joita en tykännyt käyttää enkä viitsi käyttää vastaisuudessakaan...
 
milli ja lillastina kävittekös lohjalla synnyttämäs?
olis kyllä juu tosiaan mukava joskus nähdä..kun tulee tässä oikeestaan vaan kotona möllötettyä. kaipais välil aikuista seuraa :)
ainiin tiedätkös milliet onko tääl nummelas jotain kahvila toimintaa äideille tai jotain muuta vastaavaa?
 
krisu kävin jorvissa synnyttämässä.Aiemminkin käynyt siellä niin tuntui jotenkin tutulta mennä sinne =)

Vielä en ole saanut aikaiseksi ottaa selvää onko täällä mitään kahvilatoimintaa, mutta luulis olevan kun perheitä ja äitejä lapsineen muuttaa tänne kokoajan. varmasti on monta muutakin samassa tilanteessa kuin me ja seuraa vailla päivisin. =) Sen vois aloittaa varmaan kysymällä ensimmäisenä neuvolatädiltä tai googlettamalla koittaa löytää jotain?
Mä olen ollut niin huono synnytyksen jälkeen tekemään asian eteen yhtikäs mitään ja "kylille" pääsykin on harjun ylityksen päässä (3km meiltä keskustaan). Tulin kuitenkin siihen tulokseen että ei kukaan minua ja vauvaa täältä kotoa nouda vaunuilemaan tai kahville, joten asian eteen on nyt toimittava :D Eilen aloitin sen kaverin etsimisen ja miksei kavereiden etsimisen tuolta tapaamispalstalta. Ja tänään huomasin että täälläkin on Nummelasta äiti ja vauva :)

ammateista on ollut puhetta ja täältä löytyy Lähihoitaja, suuntautunut vanhushoitoon, mutta työskennellyt akuutilla vuodeosastolla valmistumisen jälkeen. Kolmivuorotyö ei houkuttele muutamaan vuoteen tällä hetkellä ja tiedä häntä miten näitä töitä täälläkään riittää. Kotihoidontuelle ajattelin jäädä joksikin aikaa ja koittaa tehdä vaikka keikkaa silloin tällöin.

 
Mulla ammattina kotiäitiys, jota olenkin tehnyt ympärivuorokautisesti minimipalkalla reilu 12v ja näillä näkymin on ihan vakipaikka :LOL: Eli Siis koulutuksena mulla ihan peruskoulu. Lukiotakin kokeilin, mut ei ollu mun juttu :ashamed:

Liekö täällä ketään äitejä 100km:n säteellä Kuopiosta??? Itse olen siis Karttulasta, Kuopioon vajaa 50km. (tahtoo jonkinlaista tapaamista myös :attn: |O )
 
Karvarissa käyty ja on kyllä niin outo olo että. Hiukset lyhenivät paljon mutta empä oikein tykkää niistä nytkään :/ Nyt pisimmät yltää solisluulle just ja just, ennen olivat suorat lapaluiden puoleen väliin. Nyt jotenkin ihmeelliset revitty/rikottu malli. Ei hyvä ei... Onneks ne kasvaa takaisin. Mitens muutes muilla kävi hiuksien kanssa? Poikien odotukset ohentivat mulla hiuksia hurjasti mutta Kiian odotuksessa paksunivat :) Kiiahan ei hiuksia itselleen pahemmin ollut kasvattanut :whistle: Pojilla oli syntyessään taas roimasti enemmän.

Mileko haikeeta on minustakin. Välillä pitää oikein itkut tirauttaa kun tajuaa että Kiia todellakin on viimeinen vauva. Pieniä vaatteita pitäisi jo pois laitella mutta siirrän sitä koko ajan.

Tapaaminen olis tosi kivaa mutta miä pahoin pelkää että valuutta puoleen taitaa mun osallistuminen kaatua, varsinkin jos matkaa on paljon. Kotkasta kun ei vissiin ketään teistä ollut :/ *kateellinen heille jotka asuvat lähekkäin* :snotty:

Ammatista miäkin oon lähihoitajaksi valmistunut (oliskos se -96 ) ja vanhustyö oli suuntaava. Tosin se ei kiehdo enää yhtään vaan alanvaihto on haaveena.. No katotaan nyt kun sen aika on mistä ittensä löytää.

Taas pitäis kiitää hakemaan eskarilaista kotia päin. Kuinkahan väsynyt poika on näin ekan päivän jälkeen. *kaivaa korvatulppia esiin* :whistle:
 
Heippa kaikille!
Tulin pikasesti lukemaan (koukussa :whistle: ) kuulumisianne...ammatista ollu puhetta. Itse olen koulutukseltani merkonomi ja kaupan alalla ollut aina töissä myyjästä-konttori hommiin.
Tykkään olla ihmisten kanssa olla tekemisissä ja höpötellä kaikenlaista vaikka joskus sitä P-askaa tulee niskaan ihan ihme asioista.
Weetin öljysin eilen illalla, pää on siis hiukan parempi kuivuudesta ja arvatkaa kuka kaato puolikkaan vauvaöljyn sohvalle :x Hitto, se lipes kädestä, kun olin laittaas sitä pöydälle. Kuka käskee telkkua kattoessa rapsuttaa toisen päätä...kaks kärpästä vissiin samalla iskulla.
Mulle tuli mieleen, et mitä kommelluksia / "noloja" tilanteita teille on sattunut pikkuistenne kautta meinaan meikäläisessä on tarina vailla vertaa: esikoiseni kummitäti maanitteli mut mukaansa äitiysjoogaan/juuri synnyttäneille ja vauvan sai ottaa mukaan sinne.
Kun saavuimme paikalle, olimme ainoat joilla vauvat oli mukana. Weeti sitten päätti tunnin alettua melkein heti huutaa nälkäänsä. Noh, imetin sen ja kakkahan tuli kauheella rytinällä vaippaan. Rupesin sitä siinä sitten vaihtamaan niin eikös sieltä tullut paukku ja sinappi kaari lensi suoraan paidalleni ja housuille.Eikä sitä tullut mitään hiukan vaan olin kirjaimellisesti paskan peitossa. Sain Weetin putsattua sekä itseni jotenkuten, rupesin laittamaan vaippaa niin juuri, kun sain vaipan käteeni, pissahan sieltä kaaressa päälleni lensi....noh, vaippa päälle ja vaatteet niskaan, Weeti ylös niin kaaressa puklut päälleni...
siihen jäi meidän jooga :LOL: Nyt tapahtuma naurattaa, mut ei silloin. Saipahan tulevat äidit nähdä, että kaikkea voi sattua...että näin...
jaaha´s nyt keittämään kahvia ennen, kun lapset heräilee :wave:

Emilja
Wilma 1v10kk ja Weeti 2kk
 

Yhteistyössä