*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Dogtor:
Ei meillä oo ko 2 heppaa kotona..Mun 7v. lv-tamma joka harvakseltaan pikkasen starttaa sekä 12v. putteruuna, joka toimii sekä mun että isännän ratsuna,toisinaan saa kärryt perään ja pääsee kärrylenkille kans.
Sekä mein Pihla kuuluu kimppaan joka omistaa lv-orivarsan :)
Ja tosiaan ponista omaan pihaan haaveillaan kans!

Tän heppaharrastuksen lisäksi mulla on pk-rotuinen koira jonka kanssa kisaan kanssa.

Eli kyllä tulee meitin Pihlakin viettämään äireensä mukana aktiivista eloa!
 
Piituli: oliko sulla sellainen vauvan pesä unipussi? Tarviiko siihen peittoa enää lisäksi ja onko enää käytännöllinen kolmen kuukauden ikäiselle? Ja kuka se olikaan joka niitä teki? Meillä pojalla on kylmä tuon tytön vanhan äiityspakkauksen täkin kans ja joudun pitämään sen lisäksi vielä sitä äippäpakkauksen toppapussia silleen aukinaisena täkin päällä. Sen jälkeen kun tuon pussin siihen täkin päälle laitoin meillä alkoi yöunet pidentyä ja nyt tuntuu kun ulkona on pakastunut että riittääkö tuokaan vai pitäisikö ostaa uusi paksumpi peitto tai pussi.
 
ei ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan. ei vaan ole saanut aikaiseksi..
meidän tytön nimeksi tuli Elli, niin sen vois päivittää tonne etusivulle.
neiti on nyt reilu 2kk vanha.

meillä on vauva-arki lähtenyt hyvin käyntiin. kovasti tyttö jo "juttelee" ja hymyilee ja jalat ja kädet vispaa kovasti. kovin on seurankipeä tämä meidän neiti.
isoveljellä 3v on alkanut uhmaikä,välillä olen helisemässä herran kanssa kun ei mitkään komennot auta :/ olen viikot kaksin lasten kanssa ja välillä on ollut rankempaa mut onneks suurimmaks osaks ihan hyvin on mennyt. Ellikin on alkanut nukkua jopa 5 tunnin yöunia. pääasiassa on tissillä välillä on annettava korviketta.
sain tuon esikoisen kerhoon,onpa edes yksi päivä viikossa että pääsee tapaamaan samanikäisiä vaikka edes sen kolme tuntia.
pojalla oli 3v syntymäpäivät 28.12. kyllä oli ihmeissään kun pakettia tuli jatkuvasti.yhtä juhlaa joulun seutu :) ja meidän pieni koira täytti 31.12 1vuoden että nyt on ollut juhlia kerrakseen :)
minä olen metallialalla töissä. vauvakuumeesta sen verran että ihaniahan nuo ovat :heart: mutta ajateltiin miehen kanssa sitten ehkä vielä kun esikoinen on koulussa. pitää välillä munkin töissä käydä =) elokuussa sinne olisi takas mentävä. ei näillä asuntolainoilla paljon hoitovapaalle jäädä. me taidetaan lähtee lapsosten kanssa iltakävelylle,kun ei salkkareitakaan nyt tule.
ja uudenvuoden lupaus tuli tehtyä kiloja pois.. eli karkit ja herkut jätetään. yks karkkipäivä sallittu viikossa :eek: saa nähdä miten käy :p olen aikamoinen herkkusyöppö ollut koko raskauden ajan ja varsinkin nyt joulun seutuun.

terveisin aeropuerto ja elli 2kk+ :heart: :heart:
 
Heips!

Vai että vauvakuumetta... Kyllä myönnetään!! :D Ihan karmeaa, kun Minttu on meidän viimeinen, mutta kauheeta miten se kasvaa ja äidillä paniikki iskee... Haluais että se ois aina näin pieni ja mietinkin autossa tuossa että jos kolmas tulis, missä se istuis... no ei tuu, se on päätetty, mutta aina saa haaveilla :D

Ammateista
, Ginniferin kanssa samoilla linjoilla. Akateemisesti olen kouluttautunut, tietojenkäsittelytieteistä, ja töissä ollut Yliopistolla tutkijana/opettajana viimeiset viisi vuotta. Nyt kesällä olin käytettävyys asiantuntijana ja hohheijaa että ei vois vähempää kiinnostaa toi pienten asioiden suuuuri suunnittelu (olin mobiilipuolella eli kohteet olivat pieniä), vaan kädentöitä kaipaisin minäkin. No nyt sitten opiskelen ammattikorkeassa oman alan opettajapätevyyttä, sen verran ihastuin aikuisten opettamiseen tuolla yliopistolla. Opinnot aion käydä nyt äippälomalla loppuun (esim ensi kuussa alkaa kurssi joka on joka lauantai kello 9-16 10 viikkoa...) ja sitten ajattelin sijaisuuksia yms pikkuhiljaa alkaa tekemään.

Jahas, tyttö heräsi ennenkuin ehdin mitään järkevää, mutta äkkiä vielä Tiipiille suuret halaukset koiranne poismenosta :hug: Voimia teille sinne!

Katja
 
Huh, miten paljon te olette saanut teksitä aikaseks parissa päivässä :eek: Minun kun pikaisesti piti käydä lukaisemassa...

Turun lähistöltä oltas mekin. Löytyiskö meitä niin monta, että jonnekin lähistölle voitas tapaaminen sopia? Keksittäskö sellainen paikka mihin olis helppo tulla autolla. Mie olen tosi huono suunnistamaan ja arka ajamaan uusissa paikoissa :ashamed: nyt vain olis päivisin aikaa, vaikka kauemmaksi ajella kotoa. Ja ihmisiä tässä välillä haluis jo nähdäkin (miehen ja vauvan lisäksi).


Aina, kun asiat tuntuu kaatuvan päälle, niin muistakaa, että tämän hetken kun jaksat, se riittää Jaksamisia, kaikille joilla hankalaa on.

Hipkukka
 
Ihan hirveesti saatte tekstiä tänne aikaseks pvässä :D

Kiva et löytyy muitaki turkulaisia tai läheltä ja aloitinki tonne ketjun Turkulaisia äitejä eli sinne vaan kaikki niin voidaan vaik siellä sopii jotai tapaamista tms.
 
moi pikasesti..

tuli tässä mieleen et eikös se rotarokote laiteta suuhun?!
kukas korvaa jos vauva sylkee sen heti pois..?vai tarviiko ite marssia ostaan uus?ajattelin vaan et voi tulla sit tuhottoman kalliiks jos monestikkin sylkee :LOL:
 
Mitä hemmettiä.. Tää kone sekoilee jotai..

Hiukset on samanlaiset ku ennenki. Työkaveri sano et tyvi näytti tummemmalta ku ennen ja totta se oli. Viimeks ku tyven vaalensin ja laitoin viel enemmän taittoväriä niin ei hyvä, kellertäväks jäi eli pakko uskoa et taas se oma väri on tummunu. Tiedä sitte johtuko raskaudesta vai mistä mut kuitenkii..

Paljonko teille on sanottu et pitäs vauvalle painoa tulla vkossa? Ellalle oli viimeks tullu n. 160g/vkossa ja jäi vähän epäselväks et oliks se nyt sit liikaa.. Tuo neiti painoi viimeks 4440g ja syö korviketta 600-800ml pvässä ja puklaa ihan hirveesti että ei kyl musta nyt ainakaan liikaa syö. Suosituksiin vissiin liian vähän.. Tiedä sitte..Noh, ainakin hän on tyytyväinen ja se kai pääasia on.

Sylivauvana Ella taas ollu ja huomenna saanki kaverilta kantoliinan lainaan et toiv. siittä on apua ja osaan sitä kans käyttää. Noh, sitte harjoitellaan ahkerasti vaan.

Kiva kuulla, et muillaki hoidoilla alkunsa saaneita lapsia. Eipä se niin erikoista enää nykyään ole tai sit siittä puhutaan vaan enemmän. Aiotteko muuten kertoa lapselle aikanaan et on saanut alkunsa hoidolla?

Vauvakuumetta ei ole vaikka Ella suht helppo onki. Ehkä mua jäi vähän stressaan näin jälkeenpäin ajateltuna ne verenvuodot ja ennenaikaset supistukset jne. Ei ne mua niinkään raskausaikana niin stressannu mut nyt ku ajattelee niin olis voinu vaik mitä sattuu..No, pääasia et kaikki on nyt hyvin.. Ja toinen syy ettei ole vauvakuumetta niin mä en kestä sit stressii enää et tärppääkö vai eikö ja noi hoitoihin taas alkaminenki on melkosen stressaavaa. Pakkasessa on muutama alkio odottamassa kyl mut eipä niistäkään tie selviikö sulatuksesta tai kiinnittyykö jne eli olllaan onnellisia tuosta yhdestä ihmeestä ja kattellaan asiaa sitte myöhemmin.

Jaaha, jäin taas jaaritteleen, jätetään muilleki tilaa..

Sanna ja Ella
 
mikero Suuhun juu ja samaa mietin tossa et mitäs sitte jos se tuleeki samantien ulos.. Mut ei ainakaan tää eka meillä tullu, oli vissiin Ellasta hyvän makuista ku niin alko maiskuttelee.. Vähän pelotti kyl juu ku Ella kova puklaan et miten käy mut hyvin meni ainaki eka kerta.
 
milli78 laitoin sulle viestiä =)
sanna78 mun mielestä toi 160g oli just sopiva painon nousu viikossa,näin ainakin meille sanottu.
joillekin tietysti tulee enempi ja joillekki vähempi :)

meitin typy juo korviketta suunnilleen saman verran ku teiän eli noin 700ml ja oonkin ollut huolissani,että onko liian vähän,mutta ei varmaankaan. ens viikol taas neuvola niin sittenhän se nähdään =)
vauvakuumeesta...täällä ei sellasta todellakaan ilmassa vielä. on ollut niin stressaava alku tytön kanssa,et sellanen olo,et josko koskaan enää toista..mut eiköhän se mieli täs muutamassa kuussa muutu,kun huomaa,että meiän vauvasta on tullut jo iso tyttö =)
jaahas,makkarista kuuluu ähinää...tuttia kehiin!

krista ja melina viikkoa vajaa 3kk
 
Me ollaan jonkin asteisessa painokontrollissa, vaikka poika kasvaakin hyvin. Tänään just lääkärineuvola ja lääkäri sanoi, että 150g/vko on hyvä painon nousu. Eli ymmärtääkseni jos se paino nousee sen 150g/vko niin ei tarvita mitään seurantoja tms. Meilläkin oli paino noussu toissaviikolla 230g/vko, mut silti seurataan viel vähän aikaa vaikka Juho kasvaa hyvin ja omalla käyrällään, meillä kuitenkin painoa 5390g nyt ja ikää 2,5kk, Juho synty 40+4 painolla 2840g.
Eikös teillä ollu Ella syntynyt aikaseen?
Niin ja liikaa ei todellakaan ole tuo160g/vko, sanoisin että se on vallan sopivasti!

*muoks. muokkasin vähän..
 
mikero ja Sanna-78:
Kysyin neuvolan tädiltä samaa, kun weetille annettiin eka satsi niin lääkefirma kustantaa yhden uuden jos se tulee samantien ulos suusta.
10 min. pitää vähintään pysyä sisällä niin lääkeaineet on jo sitten imeytynyt.
 
Meillä ollaan siks painokontrollissa kun Juhon syöminen oli reilun viikon verran huonompaa, söi n. 500ml/vrk. Neuvolan täti käytti meijät lääkärissä, ja lääkäri sano että kun paino on 5kg, on riittävä nesteen tarve sillon 500ml/vrk. Tosi oon lukenu jostain että enemmän, mutta ne on kai siis ns. suosituksia, eli mun ymmäärtääkseni sen lääkärin puheesta sai selvän, että 100ml/kg vuorokaudessa riittää nesteeksi.

Eli 700ml/vrk on teilläkin varmaan vallan riittävä, niin että painoakin tulee hyvin.
Meillä Juho syö taas normaalisti, eli n. 650-850ml/vrk, keskiarvo on 750ml/vrk. Mut nyt koputan puuta että jatkaakin hyvää syömistä!!

Elina
 
Rontti mä "opetin" tossa joku aika sit Pessin nukahtaan omaan sänkyyn..Meni ehkä 3-4päivää että sain herraa nukutella 3tuntia ja nukahteli siis vasta puolen yön aikoihin sillon.Mutta pidin häntä omassa sängyssä koko ajan.Jos alko kova huuto niin otin välillä syliin ja sit takas.Kyllä siinä itellä pinna oli hiukan kireellä kun joutu vieressä istuun...Sit yks ilta nukahti jo 22, seuraavana 21 ja nykyään nukahtaa itse omaan sänkyyn viimestään klo.20.
Kannatti siis jaksaa tuo vajaa viikko...

Tampereelta kyllä ja tapaaminen kyllä innostaa muakin,sekä isommalla porukalla että pienemmällä =) aattelin muutenkin tehdä kesälomareissun poikien kanssa ens kesänä kun sit elokuussa jatkan opintoja ja sit ei voikkaan enään aikoihin kesiä kotona olla. Meillä mökki Imatralla niin sen kautta ois tarkotus Joensuuhun mennä isoveljen luo kyläileen...kesällä siis sitten.
Ja tuosta pääseekin siihen ammattiin eli lähihoitajan opinnot jatkuu elokuussa ja päihde-ja mielenterveys ois suuntautuminen sitten.Aiemmalta koulutukselta oon suurtalouskokki mutta ne hommat ei ollu mua varten ollenkaan,baarissa on sit tullu oltua töissä sen mitä ennen Peetua olin. Siitäkin hommasta tykkäsin mutta ei oikein lapselliselle mielestäni sovi,joten lähdin opiskeleen.Nyt ootan jo innolla että pääsen jatkaan opintoja :D
Mulla kakkos vuosi onneks suht löysä(välillä 1pvä viikossa koulua jne) että ihan hyvin mielin Pessin tarhaan laitan sitten..ei tuu kuitenkaan paljon tarhapäiviä. Tarkotus ois sit vielä ammattikorkeeseen jatkaa,eli opiskelija vielä kaaaauan :D mutta koska hyvin tod.näk on sit kolmivuoro työ tulevaisuudessa niin mielummin opiskelen nyt kun lapset pieniä ja sit jo meiän mummo on eläkkeellä kun valmistun niin ei tarvis vuoropäiväkotiin lapsia laittaa.

Meillä Peetu oli mun kaverin kanssa uimassa(kylpylässä vielä) ja tokas tälle pesuhuoneessa "Siru,sulla on pienet tissit" ja hetken päästä "Siru,sulla on iso pylly" :LOL: :LOL: pikkasen oli mun kaveri nolona.... Enkä sit tiedä kehen noita oikein vertaa koska mulla itellä ei toi rintavarustus todellakaan oo iso...
Lasten suusta kuulee totuuden...?!...

Tänään tuli tiskikone.Ihanaaa!!! Yhden koneellisen oon jo pyörittäny heti alkuun.Ainooks ongelmaks tuli nyt se että mulla on mun mummon vanha Arabian astiasto jota ei saa pestä koneessa...tarvii siis lähtee astiakaupoille ilmeisesti.

Nyt Greyn anatomiaa katsomaan.

 
Kiitti EMILJA tiedosta! Hyvä et maksavat sit edes sen yhden uuden jos sylkee pois ja toivottavasti ei sylje sitäkään.. :)

yksäiti, etkös sä kirjottanu meneväs pessin kans johonkin babybrasiliin vai mikä se nyt olikaan..?mä utelen jos viittit vastata.missä se on,paljon maksaa,voiks sinne ottaa vanhemman lapsen mukaan?

Kyl noi lapset letkauttelee kaikenlaista, pitäs kirjotella niitä ylös aina niin saisivat sit aikuisena itekkin nauraa!
 
Niin vielä tosta ammatista. Mä oon tarjoilija, oon ollu ruokaravintoloissa ja nykyään henkilöstöravintolassa ihan ma-pe 7-14:30 ja tollanen työaika sopii mulle parhaiten. ei oo baarit, eikä vuorotyöt mun juttu. Ja restonomiks meinaan vielä lukasta josko sitä sit pääsis ees vähän paremmille palkoille..kun vaan sais aikaseks :LOL:
 
Tampereen seudulta kanssa :wave:

Kiitos Yksäiti sun nukutus-kertomuksesta. Kai munkin pitäs itkut sit itkettää, jos tämä näin jatkuu... Aika pienellä kuitenkin pääsee isosta "riesasta", kun vain saa aikaseksi ja päättää olla kovana. Onhan se loppupeleissä kai vauvallekin parempi oppia nukahtamaan ilman itkua. Typy nukkuu just tässä tissillä... Ja arvata taidan mitä tapahtuu, kun tästä sänkyyn kannan :/ .

Hauskoja letkautuksia täällä :LOL: .

Kaikille mahdollisimman hyvää yöunta :)
 
Mikero, alotetaan joo 9.1 toi babybrasil. Sampolassa pidetään,olikohan työväenopiston juttu...20? vaan maksaa. En tiä voiko isomman ottaa mukaan,toi on keskiviikkosin klo.14.45-15.30 ja Peetu on sillon tarhassa niin haen sen sit keskiviikkosin vasta neljän aikaan...normaalisti haen välipalan jälkeen. Saa nähdä millasta on,toivottavasti kivaa =) kuulosti ainakin siltä.
 
Kyllä tuo Rontti munkin mielestä aika pieni vaiva sit loppu peleissä on,mut rankkaa kyllä oli ainakin mulle tuo 4pvä(vai kauan nyt menikään). Ja mitä enemmän ikää tulee niin sen vaikeemmaks se menee...Kaveri suunnittelee nyt alottavansa opettaan 9kk ikästä tyttöönsä nukkuun omassa sängyssä ja nukahtaan ilman tissiä...voi olla hiukan vaikeeta
 


Kaivelin jo 68 cm vaatteet kaapista, ja noin sopivia olivat :eek: Oli tullut niin paljon juttua päivässä, että unohdin ihan kokonaan mihin piti kommentoida.

Kiitos yksäiti. Meinas jäädä Grayn Anatomia näkemättä.
 
PuPu 10-07 Juu Ella synty rv 35+6 suunnitellulla sektiolla.. Sairaalan toimintaa kyl ihmettelen suunnattomasti. Ella paino syntyessään 2720g ja painon annettiin laskea 2480g:aan ennen ku ruvettiin kunnolla antaa lisämaitoa. Mun käskettiin vaan sitkeesti koittaa imettää :eek: Luulis nyt tajuavan siellä, et ennenaikanen vauva ja viel sektiolla niin ei tosiaan maito nouse heti. Ella synty ti ja vasta la multa tuli kunnolla maitoa.. Ja vieressä oli normikokoiset ja LA:n tietämillä syntyneet vauvat ja heitä syötettiin urakalla pullosta vaikka maitoa tuli molemmilta omasta takaa.. Ja mä kokoajan pyysin josko Ella sais lisämaitoa mut ei sitä hirveesti annettu.. Ja sit vasta ku toi paino oli alhaalla kunnolla niin sitte alkoivat pakkosyöttää mistä alko sitte järjetön puklailu.. Ihan älytöntä toimintaa.. Ja tän takia oltiin vko sairaalassa eivätkä sillonkaan meinanneet päästää pois ku paini oli noussu tosta 2480:stä joku 50g mut sanoin et me kyl nyt lähdetään ja sit käytiinki neuvolassa parin pvän välein tarkistaa et paino alko tosiaan nousee.

Nyt sitte oltiin 2kk neuvolassa ja painoa oli 4440g. Omalla käyrällään Ellaki kasvaa ihan normisti kyllä, mut välillä kummastuttaa ku sanotaan et liian vähän nousee paino ja sit taas ollaanki "liian lihavia" ja pieni rääpäle toi Ella on kyl edelleen. Eipä ole juuri mitään makkaroita missään..

Noh, tyytyväinen hän on ja se kai on pääasia sitte.. Näin Turussa..
 
katjanna, joo mulla on myös ne pesät mutta meilläkin ne alkaa olemaan kohta jo pieniä. Oletko kokeillut laittaa fleecepeittoa alle ja päälle se on nimittäin yllättävän lämmittävää. Itse laitan joskus tytöille pussin lisäksi semmoisen.

Vauvakuumetta olisi mutta meillä myös tytöt ovat ne viimeiset vauvat sillä minulle tehtiin myös sterilisaatio. Minun tuurillani olisin vielä saanut kolmoset. :LOL:

Hiuksista sen verran että Edellisen aikana minulla tummuivat jonkin verran ja tuuhentuivat. Nyt tässä viimeisessä raskaudessa ne tummuivat vielä vähän lisää. Ja nyt niitä sitten tippuu oikein urakalla pois, aina kun haroo hiksia niin on tukko kädessä. Toivottavasti ei tule kaljuksi. ;)

Meillä tuo vanhin lapsista(ikä silloin 6) huusi kerran kun oltiin laivalla, (Koffin mainos) otetaan vielä nämä yhdet ja katsotaan sitä ruokalistaa sitten myöhemmin, laivan ravintolassa ja arvata saattaa että hiukkasen päät kääntyilivät meitä kohti. Vähänkö nolotti. :ashamed: meillä kun tuo oluen kulutus onkin huipussaan. :LOL:
 

Yhteistyössä