-LOKAVAUVAT 2007-

niinukka juu, hakaset tuolla komeilee :D KOKS taitaa suosia niitä. Miä luulin ja että tikit sinne tulee mutta ei :/

Vieraista Meillä on melkein joka päivä ollut kyläilemässä tuttuja paitsi kotiutumispäivänä oli vain mun äiti (tosin hoiti isompia kun mies haki meidät kotia). Joitakin sukulaisia ja ystäviä on käymättä mutta ovat soitelleet että tulevat kun flunssa menee ohi. Minusta on ihan kiva kun vieraita käy. Saa jotain muutakin ajateltavaa varsinkin kun kotona kökkii koko ajan ja ei edes kauppaan pääse. Tai pääsishän sinne kauppaan mutta kukas ne kassit kantaa.

Jaahas, neiti kutsuu "vienolla" äänellänsä äitiä :whistle:
 
Vihdoin minäkin täällä :) ! Elzalle kiitokset uudesta pinosta. Nyt on taas kiva lukea näitä vauvajuttuja, nuo raskauspuolen jutut kun ei enää tunnu ollenkaan samalla tavalla omilta, vaikka tietty kavereiden kuulumisia pikasesti on kiva käydä lukemassa. Mukava kyllä kun on tällainen palsta, täällä ollaan nyt kaikki niin samanlaisten juttujen äärellä :heart: :) .

Tuutilulla, eikös me povattukin meille pippurisia vauvoja ;)?! Meilläkin pippuria löytyy, kaksi ekaa viikkoa me3ni tyynesti nukkuessa, mutta sitten on tahti muuttunut :whistle: . Tosin osasyynä vatsavaivat, jotka toivottavasti nyt ei alkais oleen jokapäiväisiä ja monta tuntia päivässä... Tuntuu, ettei meinaa tähän koneellekaan ehtiä :headwall: :LOL: . Tämä ehti niin tärkeäksi tulla tuossa raskausaikana.

Kertauksena vielä pikana, että meidän neiti syntyi rv 38+2 17.9 mitoin 3150g ja 49cm. 2vko ikäisenä painoi 3400g, että ihan hyvin paino noussut ja maidontulokin tasaantunut, huh. Meillä syödään pääsääntöisesti tasan 3h välein, kuinka niin tarkka onkin?! Itkuun ottaisi tissiä joskus useamminkin, mutta kun ainakin luulen, ettei kyse ole nälästä, en turhan helpolla tissiä tarjoile väleissä vaan rauhoituksen takia. En tiedä onko tää väärä tapa, mutta esikon kanssa kun toimin päinvastoin, niin välillä tuntui, että liika maito vain pahensi vatsaa... Kierre siis, syö liikaa ja vatsa taas heti kipeä syömisen jälkeen. Nyt kun on noi isommat lapsetkin, yrittäsin välttää tuttina oloa. Miltä kuulostaa? Sitten kun vauva syö, syö kuitenkin ainakin puolisen tuntia kerrallaan, melko pitkään siis lupsuttelee. Ja kun tuon 3h lasken siitä, kun imetys alkaa, niin joskus kun tunninkin imettää, niin sitten 2h päästä taas. Ei kai ihme, jos tuntuu, ettei aika meinaa aina riittää kaikkeen ja koneen ääressä en ala tisutteleen ;).

Sektioon liittyvistä vaivoista kärsiville tsemppiä!

Meilläkin on käynyt vieraita solkenaan ja ihan kiva niin. Oma-aloitteisestikin osa kutsuttiin ja sen 2 ekan viikon aikana olikin helppo vieraita kestitä, kun vauva vain nukkui :) . Yksi pieni mummula reissu ollaan vauvan kanssa tehty, muuten oltu vain kotona. Kaupoilla olen hiukan itse käynyt ja kerhossa isompien kanssa. Ulkoilua alan vähitellen taas kaipaamaan enemmän, tuntuu vain, että vauva on juuri ulkoiluaikoina hereillä ja vaunuissa vaakatasossa ei hirmu hyvin viihdy. Toivottavasti tuo olisi väliaikaista!!

Vatsan takia unet päivällä on nyt aika katkonaisia, mutta yöllä nukutaan hyvin ja se kai vielä tärkeämpää. 2 herätystä on minusta ok, 3 tuntuu jo enemmän. Meillä nukkumaan mennään yleensä 21-22 aikaan ja sitten syödään noin 2 ja 5 aikaan ja herätään 8-9, jonka jälkeen vielä saatetaan nukkua rauhallisemmin, kunnes alkaa päivän vinkumiset ;) .

Nytkin olisi muuten ulkoiluaika, mutta vauva katselee tässä sylissä... Maistuisi ruoka ihan eri tavalla, kun olisi hapettunut ja vaikka haravan varressa kuntoillut.

Ehkä mä nyt kirjotin tarpeeksi :LOL: , palataan taas ja nautitaan nyt tästä ajasta, vaikka sitten itkujenkin kanssa :heart: .

Rontti ja vauva päivää vajaa 3vko!!! Apua, aika älä juokse!!
 
Se piti vielä sanoa, että meillä on kanssa nyt muutaman päivän ollut Rela-tipat ja joku vastaava kuin Cuplaton-tipat (en muista nimeä) kätyössä. Musta olivat vähän kalliita, mutta annetaan nyt, jos niistä jotakin apua olisi :saint:
 
Meillä kans mahavaivat alkaa nostamaan päätään..tosin nyt on sit pulauttelu hieman vähentynyt.ite en oo vielä mitään omasta ruokavaliosta karsinu pois,ei siitä ollu esikoisenkaan aikana apua.Jos nyt kovasti näyttää jatkuvan niin sit alan miettiin mitä suuhuni laitan =) meillä esikoisella kans alkuun devitol-tipat aiheutti mahavaivoja joten sillon siirryttiin jekovittiin...Saa nähdä kuinka nyt käy,ei oo vielä alotettu mitään d-vitam.Ens ke saadaan neuvolasta tipat.

Mulla ei ollu viimeks tippunu kun 4kg pois...mikä vois kyl olla ihan hyväkin =) elän siis toiveessa etten imetyksen jäljiltä näytä ihan kamalalta anorektikolta niinkun esikoisen aikaan... :(

Meillä onkin tänään ihmeellinen virkku pvä poikasella...Heräs 8.50 aamulla ja sen jälkeen nukkunu yhen puolen tunnin pätkän ja nyt 45min ja alkaa tuolta kuuluun jo ininää...Outoa mutta ihanaa kun kaveri on hereillä =)

Nyt siis tissitteleen taas... :D
 
Ihana kuva yksäiti :heart: . Ai kun meillä ollutkin tänään rauhallista tähän asti. Ihanaa sekin, että jos vatsavaivoja on, ettei ne ole ihan joka hetkisiä tai päivisiäkään. Kummasti jaksaa taas, kun hetken saa olla rauhallisemmin :) .

Mulla kans alkaa paino olla siinä mistä lähdettiin. Ehkä kilo vielä pois sais lähteä ja sitten muutenkin vielä pari kiloa. Luulenpa vaan, että tähän tyssää tämä hoiksituminen ;) . Mun on muuten vaikea jättää suklaa vatsavaivojen takia! Vaikka se varmaan tosiaan ainakin olisi syytä jättää... Ja entäs muuten sitten kaikki makea ja karkit erityisesti. Mä oon syönyt nyt ihan hirveesti makeaa ja eihän se kai hyväksi ole, että vauva saa sokerilientä :ashamed: ... Jotenkin vaan tuntuu, että tarvii energiaa ja silläkin puolustautuu, että imetys kuluttaa... Mä olin kanssa esikoista imettäessä aikas anorektikko, mutta ei nyt oo sellasta vaaraa kumminkaan :whistle:
 
Rontti, olin 4huoneessa :D
Meillä mahtaa olla meillä taitaa olla mielenkiintonen yö tulossa...poika heräs aamulla 8.50 ja nukahti 11 aikaan,mut vaan puoleks tunniks...sit jaksa 13 asti tillitellä ja söi 14aikaan.Siitä sit nukkua pössötti tonne 17-18asti,söi ja jatko unia...Nyt tässä söi ja heräili...toivottavasti on pidemmän pätkän hereillä nyt eikä sit yöllä... :x
 
Huomenta!

Huh mikä päivä eilen. Poika oli niin läheisyyden kipeä, että en sitten tehnyt muuta kun kanniskelin poikaa lähes koko päivän. Illalla oli kunnon rumba, kun piti mennä omaan sänkyyn nukkumaan. Ei sitten millään, lopulta minas äidillä mwnnä totaalisesti hermot, niin isä sai nukuttaa pojan. Kyllä osaa poika testata. Mun syliin nukahti sekunnissa, kun isä otti syliin niin suoraa huutoa. Sitten isä keksi, että nyt kylmästi omaan sänkyyn, eikä oteta syliin kun alkaa huutamaan vaan lohdutellaan, annetaan tuttia. Mies kävi pojan luona varmaan 4 kertaa ennenkun hiljeni ja simahti.Sitten nukkukin rauhallisesti tonne puoli 4 asti aamuyöstä (tämä rumba oli toss 11 aikaan illalla). Poika on alkanut tankkaamaan niin hyvin yötä vasten, että syö vaan kerran yössä, juuri silloin 3-4 aikaan. Se on kyllä hyvä, sitten on omakin uni hieman ehjempää.
Nyt täytyy hipsiä nopeati suihkuun, ennekun poika herää! Hyvää maanantaita kaikille!
 
Elza, meilläkin ilmenee tuota läheisyyden kipeyttä, jossa ideologia myös sama: "syliin sammun kuin saunalyhty, mutta omassa pinniksessä en kyllä nuku" :LOL:. Ja voi kun teillä nukutaan ihanasti öisin. Meillä vaihtelee todella paljon nuo pojan unirytmit ja syömiset. Toissayönä heräsi esim. 12 eteenpäin 2 tunnin välein syömään, eli 12, 2, 4, 6 jne. ja kun siihen lasketaan aika jonka asustaa tisillä (väh. puoli tuntia), ei siinä paljoa nukkuma-aikaa meikäläiselle jäänyt. Viime yö oli onneksi mukavempi ja syömään noustiin "vain 3 tunnin välein!

Meillä tuo poika tuntuu olevan varsinainen tissitakiainen. Saattaa tosiaan viipyä tissillä jopa 1h kerrallaan. Rontti tuolla puhuikin "tuttina olosta" ja kieltämättä huvituttina poika minua käyttääkin. Toisaalta syö niin antaumuksella ja tyylillä 2 imua, 2 minuutin tauko, 2 imua jne. eli en kyllä voi poikaa tissiltä irrottaakaan. Tässä taas huomataan miten jokainen nyytti on oma ihana yksilönsä niin syömisasioissa kuin muissakin :heart:

Oletteko jo huomanneet/pistäneet merkille kuvaavia luonteenpiirteitä kääröistänne?Meillä poika tuntuu olevan kovin malttamaton. Heräämisen jälkeen on tasan 1 minuutti aikaa saada tissi suuhun ennen kuin alkaa raivokohtaus. Mummin (anopin) mukaan isältä peritty ominaisuus :LOL:
 
neiti kattoo isäsä kanssa kummeleita tuolla olkkarissa..tai taitaa tuo kylläkin nukkua..niin tyty meinaan.

tänään käytiin kauppareissulla,ja kirkoherran virastossa sopimassa ristiäisistä..haluan ne mahollisimman nopeesti alta pois.
ristiäiset olisivat sitten 10.11.ja saatiin se pappi joka haluttiinkin.

eilen käytiin pikkusen jo ulkona,pakko oli päästä täältä ulos,ja kun oli suht lämmin ilma ulkona niin vaavikin oli pikkusen aikaa vaunuissa..mutta jotenkin hullulta tuntuu että puet neitille jonkun 15min takia kaikki vunttuut niskaan..suositusten mukaanhan se pitäs jostain 15min aloittaa tuo ulkoilu..

rontti mie olen kans ihan kirjaa pitänyt tytyn syömis ajoista..meilläkin syödään 3.5-4h välein..,.annan tissiä ja vielä pullostakin lähestulkoon joka kerta..tuntuu että ei tule kylläiseksi vaikka kumpaisenkin tissin imee.samanlailla tein vanhempien tyttöjen kanssa,mutta silloin ei tainnut kamalasti olla motivaatiota imettää..ja nyt ei minun rintanikaan olleet yhtään arat..olen vuorotellen laittanut sairaalasta saamaani villarasvaa,ja bebanthenia..tuntuu että bebanthen auttaa paremmin.

tietysti oman maidontuotannon kannalta olis ihanteellista jos ei antas ollenkaan pulloa,mutta huomaa että tyttö ei tule kylläiseksi,kun heti kun "hylkää" tissin niin alkaa nitinä ja jos ei mitään anna niin kohta on hirmuinen huuto.

mutta semmosia tänne,taidan lähtee jotakin ruokaa ettimään,tuntuu että nälkä kurnis vatsassa.

niinukka ja tyty 1vko

:heart:
 
Heh, toisaalta mukava lukea toisten hankalista päivistä :ashamed: , kuten nyt Elza kirjoitti. Ei sillä, että niitä kenellekään toivoisi, mutta mukava siinä mielessä lukea, että voi todeta, ettei meillä olla ainoita. Toivotaan Elzan pojalle tänään parempaa päivää ja kaikille muille kanssa :) ! Meillä oli eilen vain yksi konsertti illalla ja tänään on taas vasta vain rauhallisesti nukuttu. Ihana asia kyllä muutaman itkuisen päivän jälkeen!! Ottaa se jo hermoon, jos monta päivää ihan vain sylissä vauva viihtyisi. Kuitenkin kotitöitäkin tehtävänä jne.

Luonteenpiirteistä... En hirveästi ole vielä huomannut, mutta on tuo ainakin kanssa ärhäkämpi haluamaan heti kuin keskimmäinen oli, joka malttoi ja malttoi. Esikko meillä oli kuitenkin vielä ärhäkämpi ;) , että ehkä tämä vauva kulkee sitten sitä kultaisempaa keskitietä?

Minkä verran olette muuten ulkoiluttaneet nyt vauvojanne? Minä jo stressaan, että ollaan oltu liian vähän... Eilenkin kun sitten niin hyvin aina tissille nukahti, ei vauva ollut ulkona koko päivänä... Kai se vähitellen täytyisi ottaa ulkoilukin jokapäiväikseksi tavaksi vauvallekin?! Toivottavasti täällä on ollut vielä muitakin laiskoja tämän asian suhteen :ashamed: .

Entäs onko teidän vauvoille hormoninäppyjä ja hoidatteko niitä jollain tavalla? Meillä vauvan kasvot nyt täynnä ja iho on oikein inhottavan näköinen :/ , kestänytkin jo muutamia päiviä... Kun nyt ristiäisiin mennessä paranisi!! Ihan eri näköisiä valokuvat ihan vauvana, kun iho oli ihanan puhdas ja pehmeän näköinen.

Mulla on täällä ihana rauha, kun kaikki lapset menossa tai unilla :). Kohta tuo pienin haluaa varmasti maitoa, 3h kulunut ;)

Ja muuten, viime yönä totesin ja eilenkin jo vähän, että vauvaa on jo ihan eri pidellä!!!! Tänään tuleekin 3viikkoa ja tosiaan, ihan eri tavalla tuota voi jo pyöritellä, alkaa jonkun sortin jäntevyyttä löytymään. Nyyh, toisaalta!
 
nyt on lastenvalvojalle aika varattu ens maanantaiks,saas nähdä ilmaantuuko isä paikalle...
Me ollaan kyl ulkoiltu melkein joka pvä...kaupoilla vähintään käyty.Muuten ei varmaan niin paljon viittis ulkoilla mutta kun on tuo uhmiskin viihdytettävänä...tuli mieleen kun lumisadetta povasivat tänne loppuviikosta tai ainakin räntää,et koska tai siis missä vaiheessa vauvalle tarvii laittaa toppahaalari tonne vaunuihin...??Nyt kun meillä ollu tuo ohuempi haalari käytössä.

 
Heippa!
Löysin minäkin tänne tieni, kun kurkin tuolla odotuspuolella meidän pinoa..
Eli meidän poju syntyi 17.9. 3525g ja 50cm. rv37+4.

Nyt on sitten jo kolme viikkoa "vanha". :heart: Melkoinen hoidattaja ja sylissä viihtyy. Melkein päivät kantelenkin sylissä ja tänään otin sitten liinan käyttöön, että saan tehtyä kotihommiakin. Miehellä alko työt isyysloman jälkeen ja mulla loppu "täyshoito". ;) Oon saanu kyllä tosi hyvin levättyä, kun mies on tehny kaikki kotihommat ja hoitanu isommat isyysloman aikana. :heart:
Aika mahavaivainen tapaus tämäkin on, mutta nyt näyttää siltä, et olis rauhottumaan päin, kun alotin ite maidottoman muutama päivä sitten ja lisämaitoa ei oo enää annettu. Meillä tuolla toisella pojalla oli/on maitoallergia ja oli vauvana tosi itkuinen, kunnes tajusin kokeilla maidotonta. Tämä oli niin saman oloinen, et alotin maidottoman ja näyttäis toimivan tällekin. Yöt on rauhottunu kummasti, eikä vauva herää enää itkemään vähän väliä mahaansa. =)

Sisarukset on innoissaan vauvasta ja hoitaisivat jatkuvasti. Mustasukkaisuutta ei ainakaan vielä oo ilmenny kellään. Meillä on tytöt 6v ja 3v ja poika 2v.

Ulkoiltu ei kauheesti oo vauvan kanssa ja kun vauvalle on surkea kyllä tarttunu mun kamala flunssa ja on vähän tukkoinen, niin en nyt viekään ulos vähään aikaan.. Tympeä kun näin pienellä on nuha.. :(

Mutta nyt täytyy taas mennä jatkamaan hommia, ettei koti olis ihan pyörremyrskyn jäliltä, kun mies tulee kohta töistä..
 
Rontti niinhän myö povattiin niitä omantahdon omaavia nyyttejä ja taidettiin saadakin :D Meillä neitin palvelut pitäis olla sillä sekunnilla saatavilla kun neiti haluaa tai huuto on jumalaton :) Muutenkin vaikuttaa että äidin luonteen on pimu "perinyt" :ashamed: Ja voi luoja meitä vanhempia jos se niin on :whistle:

Eilen kävi äitiysneuvolan tätsy. Otti nuo hakaset pois, haava näyttää ihan hyvälle. Neiti painaa jo 3220g, lähtöpaino sairaalassa viikko takaperin oli 3040g että ompi tuo maito maistunut.

Maidon ylituotanto vaivaa :/ Toisesta tissistä valuu kerääjään n. 35ml sillä aikaa kun toisesta imetän ja kun typy työntää suustaan tisun ulos niin suihku vaan lentää joka suuntaan... tänään pitää pestä KAIKKI petivaatteet tyynyistä lähtien kun pikkusen nuo suojat fuskasvat yöllä ja sänky lillui maidosta :x Ja typy ei jaksa tyhjentää niitä edes että paine helpottuis, joudun sitten lypsämään että kipu helpottais.

bebes kiitos!

Jassoo sylitakiainen taitaa alkaa vaatimaan maitoa, siihen malliin pyöritään ja vänkäillään.

Tuutilulla ja Kiia-takiainen :heart:
 
Ainakaan ei Tuutilulla tarvi miettiä, että riittääkö maito ;) . Mulla vaan heti kun olo helpottui tuli taas heti pieni pelko ja epäilys riittävyydestä. Aina jonkun sortin "murhe" tästäkin asiasta :/ . Ja pitänyt siis jo pitkään sanoa, että neidille kivan nimen annatte :) . Me ostettiin tänään ristiäiskolttu :) . Ihan liian kallis (44e) sinällään minusta, mutta niin suloinen :heart: . Parasta vain näille rakkaille, viis siitä, mitä sitten itellä on päällä :whistle: .

Vauva paukuttelee ja itkee, ei siis muuta tällä kertaa! :wave:
 
Terve! :wave:
Voisinpa minäkin ilmoittautua tähän, vaikka en tuolla odotuspuolella mitenkään aktiivisesti kirjoitellutkaan.
Meille syntyi tyttö la 6.10, rv 40+1. Painoa neidillä oli 3610g ja pituutta 52cm.
Maanantaina kotiuduimme Jorvista ja nyt sitten totutellaan taas vauva-arkeen.
On kyllä nyt ihan erilaista kun esikoisen ollessa ihan pikkuinen, tai sitten olen vain neljässä vuodessa ehtinyt unohtaa tän tunteen :)
Vauvan hoito sujuu ihan kun vanhasta tottumuksesta, mutta jotenkin on ihan sellainen olo, että olen ihan hukassa :LOL:
Kai sitä kuitenkin menee aikaa jo pelkästään synnytyksestä toipumiseen, se olikin tällä kertaa niin järkyttävä kokemus, että en taida enää lisää lapsia haluta, kun en enää uudestaan uskaltaisi lähteä synnyttämään :(

Milloin te muut muuten mienaatte pitää ristiäiset? Me ollaan ajateltu marraskuun aikana jossain vaiheessa, että saamme ne hoidettua pois ennen jouluhössötystä ;)

Jeps, nyt on taas mentävä, täytyy miettiä mitä sitä kaupasta tarvitsee, huomenna on esikoisen 4v synttärit ja vieraita tulossa. Taas. Huoh.
 
Onkohan näistä iltarumbista tulossa pysyviä? Eilen oli taas semmonen melske ja niin pienestä kiinni! Poika söi sitten 11 aikaan illalla ja oli nukahtaa pullo suuhun. Sitten hieman röyhittiin ja kappas, uudelle pyjamalle kiva pieni puklu, koko rinnus märkä ja tuoksupa hyvälle! Eiku pyjama vaihtoon. Siitä se sitten lähti. Poika ei olisi halunnut toista asustetta. Siitä alkoi semmonen huuto ja möykkä joka kesti tonne puol yhteen yöllä! Poika oli ylikierroksilla, huusi ja välillä meinas nukahtaa ja taas huusi. Puoli yhden aikaan oli taas nälkäinen ja annoin vielä pulloa, vihdoin ja viimein nukahti. Onneksi sitten nukkui tonne puoli kuuten asti aamulla, että sai itsekkin nukkua.
Nyt sitten ollaan aamusta asti väännetty kakkaa joka ei tule, että onmko sekään sitten kivaa. Onko teillä kokemusta siitä apteekin mallasuutteesta? Kun jossain sitä oli tarjottu ummetukseen. Sitten kävin eilen keskolan vanhempainryhmässä jossa oli aiheena vauvahieronta, siellä puhuttiin koliikkihieronnasta, jota pitäisi tehdä 2 kertaa päivässä, se pitäisi myös auttaa ummetukseen. Jos meidän pikkumies hyötyisi siitä. Kaikkea täytyy kokeilla!
Kohta poika taas herää ja sitten me lähdetään ruoan päälle lenkille, ennekun alkaa sataa vettä!
Ristiäisistä kyselit Panppe (niin ja tervetuloa mukaan :) ), meillä on 20 päivä tätä kuuta. Ei tarvitse itse järjestää mitään. Mun oma äiti ja anoppi ovat järkänneet kaiken. Onneksi. Meidän täytyy vaan ilmestyä paikan päälle.

Hyvää päivän jatkoa kaikille! :wave:
 
Heissan!
Minäkin tänne puolelle ilmoittaudun :wave: =)
Eli meitin ihanainen poitsu syntyi 3.10 ja siis rv 40+3!
Painoa hällä oli 2970g ja pituutta 50cm, pipo oli 33,5cm!
Poitsu on ihana, syö ja nukkuu..ainakin vielä..;)

Tässä nää "tärkeimmät", nyt pitää mennä imuroimaan..neuvolaterkka tulee iltapäivästä käymään ja me hukutaan täällä koiran karvoihin :x
 
Kivasti on arki lähtenyt meillä sujumaan, tosin öh.. Pikkasen jopa käy aika pitkäksi :snotty:
Neiti nukkuu n. 4h pätkissä ja syö hyvin! Itse en osaa päikkäreitä ottaa, vaikka kuinka menen huilaamaan en siellä osaa pysyä. ois kyl ihan hyödyllinen taito..

Pampersin vaippoja oon viime yön kironnu! Oon vaihtanu vaatteet+lakanat 3kertaa yön aikana..Vaippa uittanu läpi.. Joteskin toi paketti on ollu huono..on meinaan melkeen jokanen vaippa uittanu.. Pyysin jo jopa kamuu laittaan vaipan ko rupesin epäileen omia taitojani :LOL:
Noh.. jotain jännää elämään ko saa jännittää onx kuivat vaatteet vai ei!
Jaahast.. neiti heräs..
 
terveisiä päivä unilta :D

meikä sammu sitten neitin viereen kuin saunalyhty,kun sitä tossa imettelin..
sitä ennen oltiin hetken vaunu ajelulla,tosin puolet matkasta kannoin neitiä..manasin isännälle että eikö tää suostukkaan vaunuun nukkumaan..mutta huudon syykin sitten selvisi kun päästiin kotiin ja saatiin vaatteet päältä pois..neiti rusautti sellaset kakkendaalit vaippaan että varsin ne tuolla masussa sitten kipristeli..

sen jälkeen reilun tunnin söi tissistä ja nyt vetelee tuossa sikeitä.
meillä on nyt iltapainotteiseksi tuo syöminen tullut..tyty syö lähestulkoon koko ajan tuosta puol kasista tonne kymmeneen..ja kyllä sitten nukkuukin melkein koko yön..viime yönäkin kello oli puol 5 kun nous syömään,ja ed yönä kello oli 6 kun ekakerran nousi syömään..

toivottavasti näin jatkuisikin..eikä rupeis montaa kertaa yössä syömään.

eilen kävi sitten meijän kummankin vanhemmat ja vielä miehen äidin sisko kylässä,sekä terkkari..tytyn paino oli nyt 3200g,eli sieltä sairaalan lähtöpainosta himpunverran tullut lisää.se lähtöpaino oli 3070g
maanantaina sitten vielä tuon painon takia neuvolaan meno.

napatynkäkin irtosi eilen..ja terkka laapisti sitten tuon navan pohjan,jossa oli sellanen ilkeen näkönen keltanen märkä kohta..eli navan pohja oli kostea..tänä aamuna kyllä säikähdin kun rupesin kattomaan vaippaan niin navan ympäriltä oli lähteny nahkaa..ja muutenkin se napa oli aika hurjan näkönen.soitin terkkarille ja kysyin että miksi nahkat navasta lähtee..joo oli unohtanu sanoo että siitä saattaa lähtee nahkaa :eek: just joo..

ihanaa tänään pääsee saunaan,eilen otettiin myös nuo tikit pois.

mutta nyt rupeaa sellanen ähinä tuolta peiton alta kuulumaan että oliskohan joku tissiä vailla.

niinukka ja neiti
 
Edistyinpä mäkin vihdoin tänne ilmottautumaan :wave:

Eli meille syntyi rv 40+2 ihana poika-vauva :heart: Pituutta pienokaisella oli 49cm ja painoa 3240g. Poika syö ja nukkuu, tyytyväinen vesseli :)
Synnytys meni oikein hyvin :) ja sisarukset ovat pikkuveikasta innoissaan.
Sukupuoli oli yllätys loppuun saakka, mitään sen suurempia tuntemuksia tytöstä tai pojasta mulla ei ollut koko odotusaikana. Loppuakohti huomattiin miehen kaa et enemmän mietittiin pojan nimiä =)
Arki on lähtenyt rullaamaan mukavasti kaikinpuolin.
Vieraita on käynyt jo jonkin verran, mutta suuremmilta tungoksilta vielä on onneksi vältytty =)

Ulkoilut on aloitettu jo. Ja kun Rontti tunsi huonoa omaatuntoa ulkoilun vähyydestä, niin mä olen siinä asiassa vastakohta ;) Mä olisin liiankin innokas sen suhteen :D Joten Rontti, tuo tyty tänne ni mä ulkoilutan hänetkin :LOL:

Maitoa tulee täälläkin tulvimalla, mä meinaan hukkuu siihen :whistle: Liivinsuojat on aina märät ja yöpaidan saa vaihtaa joka aamu ja tänään mäkin vaihdoin noi petivaatteet. Olivat maitoläikkää täynnä :ashamed: Täytyy hommata munkin se maidon kerääjä vissiin, kun maitoo valuu toisesta norona kun toisesta imetän :/

Ristiäisiä me on suunniteltu marraskuulle myös, ajateltiin samaa kuin panppe et jouluhässäköiden alta pois =)

niinukan tytyn tapaan meillä oleillaan tissillä illat aika taajaan, tankataan yötä varten ja yöllä sit nukutaan. Ihan kiva näin vaikka välillä rassaakin se tissien esille kaivelu vähän väliä :ashamed: :D

elza: Mä käytin esikolla ummetukseen sitä mallasuutetta. Meillä se toimi! Se ois kaiken paras, mutta levolac on varmaan seuraava vaihtoehto jos ei mallasuute auta. Levolac on myös turvallinen. Kokeile ihmeessä ensin mallasuutetta!! Toivotaan et apua ois pikkuiselle =) Kurjaa jos ei masu toimi :(

Mulle myös maistuu makea :p tai ylipäätään ruoka :p Yksikin ilta tossa imetin poikaa kun muut jo nukkui, vieressä karkkipussi ja sehän hupeni aika hurjaa tahtia :ashamed: Paino kyllä on laskusuunnassa vielä, saa mun puolesta viel vähän laskeekkin vaik sairaalaan jäikin melkein kaikki odotusaikana kertyneet kilot :D

Nyt täytyy mennä hoitamaan vielä muutama juttu ennekuin ilta tissittelyt taas alkaa :D :wave:
 
Hei vaan odottajien puolelta vielä =)

Piti tulla teiltä sektion kokeneilta kysymään neuvoa, jos vain jaksaisitte hieman kertoa kokemuksianne. Eli eniten mietityttää milloinhan sitä on niin tolkuissaan että esikoinen 3v voi tulla käymään? Leikkaus on ensi tiistaina aamusella, joten ei varmaan vielä tiistaina illalla tyttöä kannata sinne tuoda? Mietin että pelottaako sitä vain nähdä minut kipeänä ja jaksaako sitä itsekään? Entäs sitten keskiviikko iltana? Ollaan tässä mietitty tytön hoitopaikkoja ja mielellään mies kuitenkin olisi illat tuolla sairaalassa, joko tytön kanssa tai sit ei. Tiedän toki että parantuminen on yksilöllistä, mutta kiinnostaisi tietää miten teillä on mennyt.

Vauvantuoksuisia päiviä toivotellen

Topsy 37+2
 

Yhteistyössä