Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Sait ylipuhuttua, soitan heti huomenna aamulla :D Esitän vaikka tyhmää "sain lähetteen mutten tiedä mitä nyt, soitan varatakseni aikaa", jospa hoitaja heltyisi ja antaisi ajan ;)

Tein tänään viimeisen testin kaapista, testiviiva on tummempi kuin kontrolliviiva, joten ainakin raskaushormoni on noussut taas. Kyllähän sitä silti jännittää kovasti että näkyykö sitä sykettä ultrassa :unsure:

Mä en pystyisi varmaan olemaan kokeilematta dopplerilla joka päivä :D

Aika tuntuu matelevan, mutta jotenkin kuitenkin menee nopeasti, outoa. Tänään alkoi jo kuudes raskausviikko :love: Hei olen varmaan unohtanut kertoa lasketunajan; 29.8.
 
Onnea paljon plussanneille, teitä on nyt ihanan monta! :)

Kertomisesta: me olemme kertoneet lähipiirille raskauden aikana. Se tuntui isolta asialta silloin, mutta olen tyytyväinen ratkaisuun. Lapselle kerrotaan kun on sen aika, mutta arjessa asiaa ei tule pohdittua.
 
Voi miten liikutuin ihan kyyneliin näistä plussista!! Ihanaa kun moni täällä kauan ollut ja pitkään yrittänyt on nyt saanut plussan, mahtavaa ja onnea kaikille matkaan!!
Luovutusasiasta..me kerrotaan kyllä lapselle mutta olen ihan hakoteillä vielä että missä vaiheessa. Kuten Ramiina, musta on myös kiva että venäläinen luovuttaja pysyy tuntemattomana. Meillä muutama ihminen lähipiiristä tietää, osa ei. Hieman koen kyllä toimineeni sekavasti, kun tajuan, että ne jotka eivät tiedä, tulevat lapsen kautta tietämään sitten joskus. En vain ole osannut rajata, enkä toisaalta koe että automaattisesti kaikille pitäisi kertoa. Törmäsinpä vain jo synnytyssairaalassa asiaan, kun lapsen veriarvot heitteli, alettiin kyselemään äidin veriryhmää..ja mä en osannut sanoa kuin omani..etsin sitten luovuttajan tiedot mitä on ja siinä olikin tieto veriryhmästä, joka on eri kuin minulla. Jos olisi tullut lisää kysymyksiä tai tutkimuksia olisin sitten sairaalassa sanonut luovuttajasta.
Itse ehkä vinkkaisin että miettikää valmiiksi jo hyvissä ajoin, mä en sitä tehnyt ja välillä olen nyt jopa epävarma kenelle kerroin hoitojen aikana ja kenelle en. Itseäni asia ei häiritse mitenkään, ei vain haluaisi mitään typeriä tilanteita...
Vauvasta nautitaan täysin siemauksin, aivan ihana pikku pakkaus!
 
Kiva kun synnyttäneetkin käyvät kurkkaamassa vauva-arjen keskeltä :) muistan Iitu ja aniraz teidän piinailleen samaan aikaan noin vuosi sitten.

Soititko Ramiina jo ultrasta? Miten muuten pääsit neuvolalääkärille käymään? Meillä on ensimmäinen kunnallinen neuvola vasta viikoilla 8-10, puhumattakaan lääkäreistä ja ultrista, joita taitaa olla molempia vain 2. Mutta asunkin Helsingissä, jossa kaikille ei voi tehdä poikkeuksia. Tänään olen yrittänyt soittaa neuvolaan, eikä vielä ole tullut takaisinsoittoa. Kertoo asiakasmääristä suhteessa henkilöstöön...
En usko että ennen np-ultraa tehdään muita ultria, kuunnellaan vaan sykettä. Onni teillä jotka asutte pienemmällä paikkakunnalla! Oletteko kertoneet neuvolassa että teillä on lahjasoluhoito taustalla?

Piper tuo olisikin piinaavaa, jos sykettä ei heti löydä! Ehkä jätän sen dopplerin hankkimatta:rolleyes:
 
Mä muuten katsoin luovuttajan senkin mukaan että hänellä on sama veriryhmä kuin minulla. Tuli siis mieleen Iitun tekstistä :)

Kuulostaa Iitu niin ihanalta, voi kunpa mekin pääsisimme vielä ihastelemaan omia pikkuisiamme :love:

Jonnuli meillä on soittoaika 13-15 naistentaudeille, soitan siis silloin. Asun Turussa, joten ei ihan pieni kyläpahanen meilläkään. Mutta onneksi palvelut toimii hyvin (y) Soitin neuvolan terveydenhoitajalle joka olisi antanut lähetteen ultraan, mutta soitti Tyksiin ja sieltä sanottiin että tarvii lääkärin lähetteen, joten hän varasi mulle ajan neuvolalääkärille. Neuvolalääkäri taas antoi heti lähetteen, taustojeni takia varmastikkin (toistuvat keskenmenot). Toki sanoin myös että on ollut ruskeaa vuotoa välillä ja haluan varmistaa että kaikki on hyvin. Kerroin heti neuvolan terveydenhoitajalle että on luovutetut munasolut tällä kertaa.
Eikö sua Jonnuli käsketty varhaisultraan? Mulle lääkäri Virossa sanoi että pitää mennä 4.1 tai 5.1.
 
Hyviä ohjeita Iitu! Kiitos niistä ja onnea kovasti teidän vauva-arkeen. Tarkistinkin heti meidän ja luovuttajien veriarvot ja ne täsmäävät. Ehkä jopa haettu meille sopivat. Muutenkin lueskelin uudestaan luovuttajien tiedot ja aikalailla meihin sopivat.

Ihana teitä kun olette jo osa saaneet neuvola-ajankin varattua. Mä oon itse ihan jumissa vielä täällä...lähinnä mietin noita lääkityksiä kun tänään sain ohjeet jatkaa kaikkia täydellä annostuksella vkolle 11 ja puolella annoksella vielä vko 12.
Noh, ultraan menen lapsettomuuslääkärille joten eiköhän me saada hyvä suunnitelma aikaiseksi. Mutta minkäs itselleen voi kun kaikki asiat vähän niinku huolestuttaa.
Ehkä minussa todellakin jotain tapahtuu kun on alkanut väsyttää aikalailla eikä ruoka maistu. Rinnatkin ehkä hieman arat. Mutta mutta...kun nyt jaksaa odottaa vielä 2 vkoa ultraan että saisi tähän jonkinlaisen varmuuden. Testejä en kyllä enää uskalla tehdä.
Joten hyvin matalalla profiililla täällä mennään...tai siis madellaan. Lomalla on niin aikaa miettiä ehkä vähän liikaakin kaikkea
Mutta ihana olla raskaana! Vihdoin!
 
Soitin naistenpolille, sain ultran HUOMISEKSI! :eek: Eihän siellä vielä sykettä näy, mutta toivonkin että saisin sitten seuranta-ajan ensi viikolle. Selviää ainakin miksi vuotelee sitä ruskeeta ja että onko 1 vai 2 (uskon vakaasti että 1), ja onko kaikki niin kuin pitääkin. Jännittää :love:

Koska sulla Hassutassu on ultra? Sullakin on määrätty lääkkeet noin pitkälle. Siis kuulostaa hyvältä, mutta ihmetyttää ja huolestuttaa oma lääkitys kun on rv 9 asti vaan :cautious:

Apua että jännittää huominen! Oksettaa ja maha sattuu ja ja ja.. Onneksi olen niin väsynyt että nukahdan kun laitan puhelimen pöydälle :ROFLMAO:
 
Minulla on samat ohjeet lääkityksen suhteen kuin Hassutassulla, mutta kysyin vielä täältä kotimaan klinikalta lääkärin mielipidettä. Lääkärin mukaan heillä ohjeistetaan asteittain vähentämään viikosta 8 ja vko 12 lopetettaisiin kokonaan. Mutta lääkkeiden jatkamisesta saamieni ohjeiden mukaan ei kuitenkaan ole lääkärin mukaan mitään haittaa, niillä vain varmistetaan riittävä hormonituotanto siihen kunnes istukka alkaa varmasti toimia täysillä. Olin jostain lukenut sellaistakin, että estrogeenistä olisi jotain haittaa etenkin jos on poikalapsi ja kysyin tätäkin lääkäriltä, mutta siinä ei ole kuulemma mitään perää. Istukan tuottama oma estrogeenimäärä on niin valtavan suuri, että nämä lääkeannostukset ovat kuulemma pientä siinä rinnalla.

Tuo sinun lääkityksesi lopetus kuulostaa Ramiina ehkä vähän aikaiselta, mutta toisaalta voi olla, että meillä muilla on vain ohjeistettu reippaasti yli ns. varmistuksen varmistukseksi. Voisithan ehkä kysäistä sitä vielä varuiksi uudemman kerran. Ja hei, tsemppiä kovasti huomiseen ultraan ja tulehan sitten kertomaan montako tyyppiä masussa näkyi.

Itsellä olisi huomenna ensimmäinen neuvolakäynti ja viikkoja silloin tasan 8. Tuntuu vieläkin ihan epätodelliselta, etenkin kun ei edelleenkään ole juuri muita oireita kuin aristavat rinnat. Ehkäpä se tästä kuitenkin alkaa pikkuhiljaa iskostumaan tajuntaan, että ollaan r a s k a a n a :LOL:
 
Mites Fibbis neuvolassa meni?

Mun ultrakuulumiset, hmm.. Lääkäri ei löytänyt mitään muuta kuin paksuuntuneet limakalvot ja ehkä pienen nesterakkulan, huoh.. Otettiin sitten taas hcg verestä vaihteeksi. Lääkäri soittaa tuloksen iltapäivällä. Jos hcg on kohonnut niin ensi viikolla taas ultra. Jos ei, niin on taas mennyt kesken. Siskoni lohduttaa että kaikki on kunnossa, että alkio on vielä niin pieni ettei se näy, onhan mulla oireita ja testi vahvistui vielä vkl tummemmaksi kuin kontrolliviiva.. Hän on siis sairaanhoitaja, ja ollut siellä naistenpolilla töissä. Itsellä on tosi sekavat fiilikset.

Palaan taas kun kuulen hcg:n :D
 
Kiitos Piper :)

Odotin soittoa, ei kuulunut.. Lopulta soitin päivystävälle sairaanhoitajalle joka kertoi että lääkäri on unohtanut mut ja lähtenyt kotiin.. Mutta suostui kertomaan tuloksen: 900! Jeeee!!!:love: On siis hurjasti noussut. Laskin että olisi pitänyt olla nyt 500 viime viikon lukujen mukaan, eli hyvältä kuulostaa. Luojan kiitos :love: Huomenna saan uuden ultra-ajan ensi viikoksi, ellei se lääkäri taas unohda mua.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Voi miten jännä päivä sinulla on ollut Ramiina! Ja onneksi kaikki on hyvin! Noista ultrista en ttiedä minäkään tosiaan että mitä siellä pitäisi näkyä tässä vaiheessa mutta niin alkuvaiheessahan tässä ollaan.
Itse sain Reprofitistä ohjeet että aikaisintaan 2 vkon päästä plussatestistä ultraan. Itselleni tulee 3 vkoa kun sain tietylle lääkärille vasta silloin mutta silloin syke näky varmuudella jos kaikki on kunnossa.

Yöllä täällä jo panikoin kun olin näkevinäni luge"mössön" seassa jotain vaaleanpunaista..aikamoinen paniikki vieläkin päällä vaikka mitään en ole enää huomannut. Tässä hoidossa on vaan niin paljon pelissä...tiedätte kaikki varmaan tunteen.
Toivotaan että meidän kaikkien raskaudet jatkuisivat onnellisesti!
 
Hienoa Ramiina että hcg on noussut! Kaikki on varmasti hyvin:) kyllä siellä parin viikon sisällä on elämää ultrassa.
Ei kai näin varhain kuulu mitään ultrassa näkyäkään? Minulla on ilmeisesti sama laskettu aika 29.8 ja viikkoja vasta 5+2. Meillä on sama kun Hassutassulla, ei ultrata vasta kun 7+ viikolla että varmasti näkyy syke. Olen varannut sen juuri 7+0 eikä siihen onneksi ole kun puolitoista viikkoa. Lääkäri sanoi vuotelustanikin ( joka edelleen jatkuu teelusikka päivässä) että ei hän sille mitään voi tai näkisi sitä ultrassa vielä. On vaan uskottava että se on vaaratonta ja tulee vaikka limakalvoista. Eli uskon hassutassu että sinullakin voi pieni vuoto olla viatonta ja liittyä alapään paikkojen muuttumiseen. Lääkkeet herkistävät niitä.

Kiva fibbis että sinulla on edes oireita vähän. Minulla ei tisseissä tunnu yhtään mitään. Sen sijaan menkkatyyppistä polttelua on välillä ja kamala palelu! Miten neuvola meni, oliko mies mukana?
Varasin itse tänään neuvolan ja se on kolmen viikon päästä. Onneksi ar-ultra on ennen sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Huh, on sinulla Ramiina ollut jännät paikat. Mutta erittäin hyvältä kuulostaa tuo Hcg:n nousu. Varmasti siellä jotain näkyy jo viikon päästä.

Itselläni oli tänään tosiaan neuvola, mies ei päässyt mukaan mikä oli oikeastaan ihan hyvä koska tuntui, ettei siellä hänelle olisi ollut välttämättä mitään erityistä. Enemmänkin kyseltiin minun vointiani ja mietteitä raskauden suhteen. Paljon tuli kaikenlaista ohjeistusta ja infolappua sekä käytiin läpi aikatauluja, koska verikokeisiin, ultraan, seuraavalle neuvolakäynnille jne. Ihan sellaista mukavaa jutustelua.

Mutta nyt illansuussa tuli taas pientä stressinaihetta kun kotiin tullessa vatsaa nipisti sen verran, että piti oikein pysähtyä pariin otteeseen minkä jälkeen vessakäynnillä huomasin, että taas oli vähän verenvuotoa. Todennäköisesti on jälleen vaaratonta, mutta jotenkin nuo vuodot kuitenkin aina säikäyttää.

Hei Jonnuli, minäkin tunnistan tuon palelun. Tosin olen muutenkin aika herkkä palelemaan, mutta nyt tuntuu että ihan koko ajan on kylmä ja tekisi mieli seistä jatkuvasti kuumassa suihkussa...
 
Voi ei, onpa inhottavaa lukea vuodoista ja kivuista, toivottavasti kaikki on kuitenkin kaikilla hyvin. On se aina kamalaa huomata mitään ylimääräistä väriä paperissa kun käy vessassa. Ja jokaista kipua ja vihlaisua pelästyy. Toivon niin sydämeni pohjasta että kaikki me plussanneet saadaan kannettua nämä loppuun asti :love:

Sain heti aamulla kahdeksan aikaan puhelun lääkäriltä, maanantaina otetaan taas hcg aamulla ja iltapäivällä ultraan (y)
 
Kiitos Fibbis neuvolakuulumisesta. Ehkä menen sinne itsekin yksin, jollei mies ehdottomasti halua käyttää paria tuntia siihen. Minäkin muuten palelen tavallisesti aina, nyt tämä on ihan mahdotonta tärinää. Vaikka olisin lämmitetyssä autossa täysissä vaatteissa, tuntuu että kylmät väreet menevät joka puolelta.

Hyvä että sait jo maanantaille uuden ajan Ramiina! Minulla on vuotelu muuten hiipunut. Ei tule enää niin usein ja niin paljon kun pari viimeistä viikkoa :)

Hyvää vauvojentäyteistä uutta vuotta tähän ketjuun! Onko joku aloittamassa siirtoa tai hoitoa lähiaikoina?
 
Hienoa Jonnuli jos vuoto jo hiipumaan päin. Ei minullakaan enää mitään ole ollut joten toivotaan nyt parasta. Mitenkäs Fibbis, miten sinulla? Loppuiko vuoto?
Täällä myös ollut palelua, joululahja villasukat olleet ahkerassa käytössä. Ja tämä ruokahaluttomuus on aikamoinen edelleen..
Vauvarikasta uutta vuotta tälle palstalle 2016!
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Kuulostaapa mukavalta, että kaikilla vuodot hiipuvat. Vähentää huomattavasti turhaa huolta. Itselläkin vuotoa tuli vain silloin yhtenä iltana ja sitä seuraavana aamuna. Nyt ei taas onneksi enää mitään.

Niin ja ajoittainen huippailu vaivaa silloin tällöin kun nousee äkisti ylös. Voi johtua tosin lugeistakin, mutta kuuluu kuulemma myös raskausoireisiinkin, ilmeisesti verenpaine voi herkemmin heitellä.

Kovasti toivon, että kaikilla meillä menee hyvin loppuun asti ja tästä tulisi todellakin mitä mainion vauvavuosi :)
 
Ihanaa ja ihmeellistä uutta vuotta tännekin kaikille!
Ja oikein paljon onnea hoitoihin niihin meneville! Toivottavasti kaikki saisivat kokea sen kauan odotetun plussan tänä vuonna!

Plussanneille myös kovasti onnea ja kaikkea hyvää alkuvaiheen piinailuun! Tulkaahan tuonne plussanneitten ketjuun, olisi kiva kun sinnekin tulisi uutta väkeä alkuvaiheineen, meitä kun on taas pari sieltä kohta toivottavasti synnyttämässä.

T. Saiga, la ensi viikolla
 
Luulen että maanantain ultra vahvistaa tuntemukseni, uskon että on mennyt kesken. Maha sattuu ja polttelee, ja vuodan sellasta vaaleanpunaista verta. Kohta alkaa varmasti kunnon vuoto. Samaa pa*kaa aina, on sitten oma munasolu tai toisen..

Onnea kuitenkin teidän muiden raskauksiin
 
Ramiina, voihan nuo olla normaaleja raskaudesta aiheutuviakin. Jollei ole jatkuvaa kipua ja vuoto lisäänny? Kuulostaa siltä mitä minulla on ollut pari viime viikkoa, pinkkiä tai punaista vuotoa ja ajoittain menkkamaista kipua jomotellen tai pistellen. Toivon niin että kaikki on hyvin! Jaksamista maanantaihin :love:
 
Voi Ramiina, toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin vaikka vuotoa ja kipuilua onkin. Täällä on myös aika ajoin koviakin menkkajuilutuksia ja kyllähän ne tietysti mietityttää onko normaalia ja raskauteen liittyvää...toivotaan että on. Tsemppiä nyt sinulle ja tietysti kaikille muillekin!
 
Hyvää uutta vuotta myös minulta! Olkoon v. 2016 ihana ja ihmeellinen vuosi, jolloin vauvahaaveista tulee totta!

Samoin kuin Saiga, toivon, että te plussanneet uskallatte vähitellen siirtyä odottajien puolelle. Meitä onkin siellä enää muutama jäljellä ja olisi kiva saada uusia sinne mukaan.

Ymmärrän tosin, että alkuraskaus on varsinkin meille keskenmenoja kokeneille rankkaa aikaa, enkä itsekään uskaltanut siirtyä odottajien ketjuun ennen NP-ultraa. Ja tiedän hyvin, miten ahdistavia kaikki vatsa- ja selkäkivut, nipistelyt yms. tuntemukset ovat. Onneksi ne olivat minun kohdallani tällä kerralla aina vaarattomia, vaikka säikähtää ehdin kymmeniä kertoja.

Ramiinalle lähetän hurjasti voimia ja toivon koko sydämestäni, ettei raskaus kuitenkaan olisi mennyt kesken!

t. La Bambina 31+5
 
Täältä myös Ramiinalle paljon voimia huomiselle. Toivon niin kovasti, että siellä olisi kuitenkin pikkuinen matkassa mukana ja vuoto olisi vaaratonta.

Kiitos Bambina rohkaisusta. Ajatuksissa on ollut siirtyä pian odottajien puolelle, mutta jotenkin ei vieläkään oikein osaa uskoa tähän raskauden jatkumiseen, vaikka periaatteessa sykkeen näkymisen jälkeen keskenmenon riski on jo merkittävästi pienentynyt. Noita ajoittaisia vuotoja on ollut vkosta 6 lähtien, viimeksi tänään pientä tuhrua ja joka kerta ne säikäyttää. Mutta ehkäpä piakkoin siirrytään sinne, toivottavasti koko konkkaronkan voimin :)
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta <3

Hcg on noussut, mutta alakanttiin. Ultrassa näkyi ruskuaispussi. Mutta kun nimeni huudettiin odotusaulassa, nousin ylös ja tunsin kun jotain valahti kunnolla housuihin, kysyin lääkäriltä saanko käydä vessassa joka on huoneen sisällä, se oli kunnon verta, alushousuissa kunnolla, pyyhkiessä tulvi verta.. Ultrassa siis vielä kuitenkin näkyi ruskuaispussi, muttei sikiökaikua. Nyt on kipujakin ihan kunnolla. Ensi tiistaina taas uusi ultra, jos sinne asti enää päästään. Tuntuu siltä että kesken menee ja tulee lähiaikoina ulos itsestään. Niin toivon ettei näin olisi mennyt :cry:
 

Yhteistyössä