Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

On sinulla ollut melkoinen päivä Ramiina..voi että jos lopputulos on tämä mutta toivotaan nyt vielä...kyllähän tämä semmoinen jännitysnäytelmä on koko ajan itsellänikin ja varmaan meillä kaikilla ja keskenmenon jälkeen pelko on niin kova että nytkin jotain menee pieleen.

Kovasti halauksia Ramiina!!!

Mitenkäs muilla menee? Itselläni ihan entiseen malliin, oireita vähän tulee ja menee mutta ei mitään älyttömiä todellakaan. Aika matelee mutta jokainen päivä on aina eteenpäin.
 
Voi miten ikävä paikka taas Ramiina! Uskon ja luotan että seuraavassa ultrassa näkyy syke. Nyt on niin varhainen viikko sille. Jaksamista viikkoon! Toivotaan että kipu on tiukemmin kiinnittymistä.

Hassutassu minulla tuntuu että oireet on melkein tauonneet viime viikkoon verrattuna. Välillä mietin että kuvittelenko koko raskauden tai onkohan se vielä kunnossa. Ei enää vuotoa, ei niin usein polttelua tai jomotteluakaan, palelen toki välillä mutta ei minkäänlaista äklötystä tai tissikipua ole ollutkaan. Mutta flunssan sain loppuviikosta... Nyt ei voi kun juoda lämmintä ja yrittää lepäillä. Oletteko pysyneet terveinä?
Aika kyllä matelee. Milloin sinulla on Hassutassu varhaisultra?
 
Tiedätkö Jonnuli mulla on ihan sama fiilis oireiden suhteen kun sulla, tuntuu että oireet on tosiaan jopa vähentyneet verrattuna viime viikkoon. Ja tosiaan miettinyt että onko siellä mitään...
Terveenä olen kyllä pysynyt vielä vaikka melkoinen flunssa-aalto täällä riehuu.

Mulla on 13.1 ultra. Eikös sulla ollut 11.1? Vielä siis viikko odotusta..
 
Voi Ramiina, toivottavasti olisi vielä toivonkipinä jäljellä. Tuntuu niin epäreilulta jos kaikkien alkuvaikeuksien jälkeen menisi nyt kesken. Jospa vain toinen olisi tullut ulos ja toisessa näkyisi jo ensi viikolla syke. Pidän kovasti peukkuja.

Itsellä on aika samat tuntemukset kuin Jonnulilla eli ei juuri muita oloja kuin palelu, joka varmaan olisi näillä keleillä muutenkin. Tissikivusta en osaa sanoa kun rintalihakset ovat treenaamisestakin kipeänä, mutta ehkä niissä jotain ylimääräistä tuntemusta on. Vuodot ovat onneksi pysyneet poissa. Kunpa nyt pian tulisi kutsu neuvolaultraan niin saisi jotain varmistusta.
 
Nyt kun Fibbis mainitsi tuon treenaamisen niin oletteko muuten eläneet ns. Normaalia elämää plussan jälkeen esim liikunnan suhteen? Oletteko vältelleet tiettyjä liikuntamuotoja vai harrastaneet ihan entiseen malliin?

Itse harrastan paljonkin liikuntaa mutta nyt mun on jotenkin vaikea lähteä koiralenkkejä pidemmälle kun niin pelkään että voin itse jotenkin sössiä tämän...keskenmeno jätti minuun niin syvät arvet ja meillä kun on niin pitkä hoitomatka takana kun vihdoin ollaan tässä. En tiedä koska uskallan hieman rentoutua...voihan se olla ettei tapahdu ennen riskiviikkojen ohi menemistä ja meneekö sittenkään.
Niin ihanahan se olisi osata nauttia tästä...mutta ei vaan pysty, ainakaan vielä.
 
Voi ramiina mä niin toivon, että kaikki menisi hyvin! Onko vuoto rauhottunut? Toivon kovasti, että ensi viikolla ruskuaispussin vieressä on sykkivä pieni. Ja haluan sanoa vaikka toivon ettet tarvitse tätä, mutta meillähän oli myös keskenmeno taustaa omilla soluilla joka jatkui ensimmäisessä lahjasoluhoidossakin, mutta kun saatiin klexane tukihoidoksi on raskaus sujunut ainakin vielä hyvin joten älä luovuta vielä! <3

Liikunnasta: alkuun yritin käydä jumpissa samaan malliin, mutta kun oli vuotoa rv 7 lopetin, enkä oli nyt saanut aikaiseksi mennä.. Ajatuksissa on ollut mutta enkä voisin varovasti taas kokeilla. Itse uskon että liikunta on hyväksi mielelle ja verenkierrolle eikä siitä varmasti vauvalle voi haittaa olla. Tietysti ei mitään maximisykkeitä ehkä kuitenkaan..

Oireet itsellä on vaihdellut todella paljon koko raskauden ajan, joten älkää oikeasti huolestuko jos oireet ovat välillä poissa.

Teillä onkin monella ensi viikolla ultra, toivon kaikille ihania uutisia. Sitten siirrytään odotuspuolelle rytinällä ;) perustetaan oma tai mennään vanhaan tai sitten voidaan tehdä fb-ryhmäkin jos innostutte. :)

Piper 15+1
 
Heippa pitkästä aikaa! Nopeasti kävin lukemassa mitä tänne puolelle kuuluu ja täällähän on uusia plussia :)! Ihanaa ja onnea! Ja tietysti todella isot tsempit ja jaksamiset plussaa vielä odottaville.

Oliko täällä ketään "uusista" plussanneissa ketä olisi käynyt Reprofitissa Tsekeissä ja sitä kautta raskaus startannut? Me käytiin kesäkuussa ja nyt on kaksi vauvaa masussa :) Voivat oikein hyvin ja viikkoja on nyt 29+4 ja kaverit alkaa oleen sen kokoisia, että vaikka jo syntyisivätkin niin selviäisivät joten pikku hiljaa olen alkanut oikeesti uskomaan, että meille oikeesti vauvat nyt tulee:) Ja siis nää liikkeet! En väsy tähän onnen tunteeseen mitä nuo pikku potkut ja möyrinät tuolla mahassa saa aikaan. Olen kyllä ikikiitollinen meidän luovuttajalle ja Reprofitille!
 
Kiitos vakuutteluista oireiden osalta, kai tämä on normaalia että olot vaihtelevat. Liikunnasta, samoja mietteitä minulla: olen tahallaan jättänyt väliin rankemmat treenit, vuotelunkin takia. On myös tuntunut siltä ettei tee mieli sporttailla vaikka kyllä se hyvää tekee. Joogassa olen käynyt ja kävelyllä, siinä kaikki. Minulla on säännölliset harrastukset viikoittain ja melko tiukkatempoista liikuntaa, ajattelin että kysyn maanantaina lääkäriltä vielä mielipiteen ja jatkan liikuntaa kuten aiemmin jos kaikki ok. Kyse on siis mailapeleistä ja juoksulenkeistä. Pitää kyllä kuunnella omaa kroppaa, voihan sitä siirtyä mummojumppaan ja salille mutta tavoitteena olisi jatkaa liikuntaa pian koska loppua kohden se vaan hankaloituu. Nyt kun vuoto on tauonnut niin voisin pikkuhiljaa jatkaa... Mitä harrastuksia teillä on?

Piper fb-ryhmäkin kuulostaa hyvältä, jos sinne asti päästään!
Toivottavasti täällä jännäilypalstalla ei kukaan loukkaannu kun tänne kirjoitellaan vielä. Muistakaa että sekaan mahtuu ja aidosti haluan kuulla kaikkien tulevista hoidoista. Toivon kaikille plussaa! Eikö kukaan aloita alkuvuodesta hoitoa?

Bessonitsa me ollaan suomessa hoidossa, oikohan hassutassu tsekeissä?
 
  • Tykkää
Reactions: Piper86
Hurjaa Bessonitsa, että olet jo noin pitkällä. Tuntuu, että ihan vasta kyselin sinulta Reprofit vinkkejä :) Meillekin siirrettiin siellä kaksi alkiota, mutta vain toinen on pysynyt matkassa mukana. Ehdin vähän haaveilla (ehkä vähän pelonsekaisestikin) kaksosista, mutta kyllä tämä yksikin on unelmien täyttymys jos saadaan syliin asti :love: Ihanalta kuulostaa tuo sinun vatsan möyrintäsi :)

Urheilusta - etenkin ihan alussa siirron ja plussatestin jälkeen olin tosi varovainen, enkä oikein uskaltanut tehdä mitään rajumpaa liikuntaa aikaisempien keskenmenojen pelossa. Nyt olen taas alkanut käymään salilla ja jumpissa aika normaalirytmillä, mutta otan kyllä huomattavasti kevyemmin kuin ennen. Jotenkin vielä pelottaa, että jos ponnistelee ihan äärimmilleen, niin jotain voi sattua. Ja aina kun on ollut vuotoja, olen ottanut ne päivät ihan levossa. Niin ja muutaman kevyen lenkinkin olen nyt juossut, alkuun arastelin juoksustakin aiheutuvaa "tärinää". Ehkä vähän hölmöjäkin pelkoja, mutta varmaan kaikki tietää tunteen, ettei halua itse mokata tai vaarantaa mitään näissä hoidoissa.
 
Tulin juuri naistentautien päivystyksestä, menin sinne erittäin kovien kipujen ja vuodon vuoksi. Kesken on mennyt, kohtu on tyhjä.

Kiitos tuesta ja höpöttelyseurasta! Onnea teidän raskauksiinne, toivon teille kaikkea hyvää jatkoon. Katsotaan jos palaan tänne taas muutaman kuukauden päästä.

*itkun sekaisia haleja kaikille*
 
Fibbis, superhienoa kuulla että teitä kanssa Reprofitissa lykästi! Ei ollut turha reissu siis :) Ja siis Hassutassu sinä myös käynyt Reprofitissa (selailin ketjua taaksepäin) ja plussannut! Ihanaa, paljon "reprofit vauvoja" nyt masuissa kasvamassa :love: Ja muutenkin täällä niin paljon plussanneita, aivan mahtavaa! Tulkaahan kaikki jatkamaan keskustelua tuonne odottajien puolelle, siellä on meille lahjasoluilla raskautuneille oma ryhmä ja kovasti sinne jo odotellaan lisää porukkaa! (y)

Ramiinalle sydämestäni pahoittelut keskenmenosta :( Nyt lepää ja toivottavasti jossain vaiheessa jaksatte lähteä vielä uuteen yritykseen!

Tuosta kertomisesta olemme miehen kanssa ajatelleet niin, että kerrotaan lapsille kyllä miten ovat alkunsa saaneet. En pystyisi itse olla kertomatta, se vaivais mua koko ajan ja sitten kun ollaan kerrottu perheelle ja läheisimmille ystäville näistä lahjasoluhoidoista niin tuntuis väärältä että muut tietää ja sitten he (eli ne lapsest), ketä asia oikeesti koskee niin ei tietäisi. En myöskään haluaisi sitä tilannetta, että ei ois kerrottu ja jostain saisivat tietää. Mutta, tämä on kyllä sellainen juttu että tässä ei oikeen musta ole mitään oikeeta tai väärää vaan jokainen vanhempi sitten itse päättää miten tuntuu oikealta ja hyvältä itsestä toimia.

Bessonnitsa ja nasut 29+5
 
Viimeksi muokattu:
Niin pahoillaan Ramiina puolestasi...toivon pikaista toipumista sinulle ja sitten vaan uutta yritystä kun jaksatte. Onneksi soluja teillä pakkasessa ja vielä kaikki mahdollisuudet saada se pienokainen. Kysy seuraavalla kerralla Klexanea, se voisi vaikka auttaa. Iso halaus ja rutistus!!!

Ja kyllä mekin haettiin Reprofitistä kyytiläiset joiden kanssa vielä yhdessä nyt mennään. 2 blastoa siirrettiin ja ensi viikolla selviää onko ketään masussa ja jos on niin 1 vai 2. Päivä kerrallaan edelleen mennään eteenpäin.
 
Onpa kurjan kuuloista vuotoa hassutassu! Pääsisitkö päivystykseen tarkistuttamaan, että kaikki on hyvin? Tahdon lohduttaa että itselläkin oli runsasta vuoroa rv 7 ja silti pieni on edelleen matkassa! Tsemppiä!! Toivon todella, että kaikki olisi hyvin!!!
 
Lähdin vielä reissuun kotoa Helsinkiin ja just ennen junan saapumista perille aloin vuotamaan..sain huomiselle yksityiselle ajan tänne mutta osaatteko sanoa jos tuun kipeeksi kovin niin minne mun pitäisi hoitoon hakeutua?

Ette voi uskoa millainen paniikki on tällä hetkellä ja kun vielä niin kaukana miehestänikin...
 
Toivottavasti Hassutassu vuoto lakkaa eikä ole mitään hälyttävää. Jos kuitenkin pahenee, niin katsoin, että Kätilöopistolla olisi ympärivuorokautinen naistentautien päivystys johon pääse ilman lähetettä alkuraskaudessa jos on vuotoa ja kovia kipuja. Toivotaan, että ei kuitenkaan ole syytä huoleen.
 
Ramiinalle pahoittelut koko sydämestäni :( jaksamista ja voimia. Palaathan kun jaksatte aloittaa uutta yritystä.

Hassutassu, kuulostaa hurjalta! Toivottavasti olisi vaaratonta ja loppuu pian. Sattuuko vatsaan paljonkin? Saitkin jo päivystyspolin tiedon jos olo pahenee. Pidän peukkuja sinulle pienen puolesta!
 
Yön pärjäsin ja nyt jonotan lääkäriin. Vuoto jatkuu ja epäilen että kesken on mennyt. Niin surullista...
Ilmottelen kun jaksan miten meni...

Kiitos kovasti noista Kätilöopiston tiedoista, voihan se olla että niitäkin vielä tarvitsen. Nyt vaan tahtoisin kotiin...
 
Sykettä ei löytynyt..ja lääkärinkin mukaan se olisi pitänyt löytyä joten alkava keskenmeno...
Niin niin sanattoman surullinen olo...

Hyvää jatkoa teille kaikille...nyt en taida palata tänne enää. Meidän hoidot on nyt ohitse...
 

Yhteistyössä