Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@nyuu ja @Rusakkonen, odotan malttamattomana teidän kuulumisia :)
Kerrankin saan kertoo hyviä uutisia! Kaikki alkiot oli siellä tallella <3 Yksi erinomainen, kolme (tai neljä, ehdin jo unohtaa!:LOL:) hyvää ja loput oli vähän hitaampia mut kuitenkin potentiaalisia ja biologi sanoi et niis on hyvät mahikset jaksaa blastoiksi asti.

Olen niin helpottunut! Todennäköisyys et kaikki alkiot kuukahtais nyt on kai jo aika epätodennäköistä:love:
 
Hei! No tanaan meni ihan hyvin Helsingissa. Miehen naytteenanto sujui klinikalla hyvin. Otimme myos molemmat pienen verenkuvan ja ferritiinin, tulokset sitten myohemmin. Eivat kertoneet luovutettujen munasolujen maaraa - jos ne oli siihen mennessa jo luovutettu, eikos tama ole hiukan erikoista? Ajattelin kylla viela kysella lisaa huomenna, jos eivat itse mainitse. Hedelmoittyneiden maaran saa tietaa huomenna, mutta mielellani kuulisin prosentinkin, koska mielestani se kertoo jotain siittioistakin, etta mika prosentti hedelmoittyy? Anyway ihan hyvin meni. Sitten oli minulla seuraavaksi akupunktiota ja lopuksi hierojalla kaynti, joka oli taas hyvin tarpeellinen. :)

@nyuu - hieno uutinen!

@Aallotar19 - Tsemppia!
 
Viimeksi muokattu:
@Rusakkonen no joo todella outoa jos eivät solumäärää ilmoittaneet. Kyllähän se vähän helpottaa valmistautumista uutiseen siitä et montako alkioo teitä tänään odottaa. Kunpa soittaisivat teille nyt edes aikaisin aamulla ni saisitte uutiset.

Mekin kyllä saatiin tietää solumäärä tosi myöhään, kello oli melkein viisi iltapäivällä ennenkuin kuultiin tulokset! Tuskasta tää ainainen odottelu >_<
 
@nyuu, olen niin iloinen teidän puolesta! Teillä jo vuoro onnistua <3

En ymmärrä, miksi eivät kertoneet määrää, @Rusakkonen. Dextralla kertoivat jo ennen luovutusta, että oli 18 solua valmistumassa. Taidettiin saada 15, joista 11 kypsyi pakastus- ja luovutuskuntoon :) Olen niin into pinkeenä, kuukautisia vain odotan! Välillä mietin, kuinka pitkällä olisin, jos ei olisi mennyt kesken! Meillä on Pääsiäisenä viikon loma perheen kanssa ja kesälomankin aloitan jo 14.6 <3

Miten meidän raskautuneet voi?
 
@kirsillevauva voi mä niin ymmärrän <3 itekin tänään mietin että nyt oisin saanu muutaman päivän päästä lopetella lääkkeitä, ja kuinka kohta oltas ultraan menossa :( meille muuten ei kerrottu kans kasvavien solujen määrää kun sanottiin ettei koskaan voi tietää onko rakkulat tyhjiä vai ei ja ei haluta nostaa toiveta turhan korkeelle.

Vaikka nyt onkin uusi yritys ja mahdollisuuksia, oon silti niin väsynyt ja toivo mennyttä enkä usko omalla kohdalla onnistuneeseen. Olen jo jutellut adoptioneuvojan kanssa, mut ei se adoptio vaan tunnu niin hyvälle vaihtoehdolle kuin adoption pitäisi tuntua jos siihen meinaa lähteä.
 
@Rusakkonen, kyselitkö tietoja soluista ja hedelmöittyneistä? Toivottavasti olis hyviä uutisia.

ON: Mulla on nyt ferritiinit tankattu (tulin kyllä tosi kipeeksi siitä, mutta nyt jo helpottaa), ja niveliin isketty piikit ja kaiken pitäsi nyt olla niin hyvin kuin voi mun kropassa. Nyt pitäis pakkailla ja sunnantaina lähdetään matkaan hakemaan toivottavasti kyytiläinen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Hei, taas O.N., ihan hyvaa kylla kuuluu. Luovuttajalta oli keratty 9 solua, joista 6 oli ollut kypsia, ja niista kypsista kaikki olivat ICSI:lla hedelmoittyneet, mika oli ihanaa. Siittioita oli ollut naytteessa 127 miljoonaa ja 33% liikkuvia, mika ilmeisesti mieheni ikaiselle miehelle (46) on ihan hyva arvo. Oksidaatiota tai defragmentaatiota ei mitattu. Testiarvot olivat meilla muuten ihan OK, ferritiini oli tosin taas minulla tammikuusta pudonnut 44:aan, mutta tassa vaiheessa laakarini ei halua minulle rautatankkausta. Hiukan huolestuttavampi juttu oli se, etta miehellani vaan hemoglobiini oli taas laskenut, nyt oli 116, vaikka oli syonyt rautaa 110mg paivassa syyskuusta asti. Tosin ferritiini hanella oli 81! Menimme ihan taman hemoglobiiniasian vuoksi tanaan sisatautilaakarille. Ilmeisesti syyna on se (virallisesti yha todentamaton) keliakia ... nyt jostain tekstista tanaan luin, etta suoliston tilan parantuminen voi kestaa jopa 18kk! No, sitten laakari maarasi kaikenlaisia testeja, joiden myota varmaan sitten voidaan poissulkea muita syita.

Tanaan oli myos lisaa akupunktiota ja hierontaa, ja laitan myos hampaat taas kuntoon hammaslaakarilla. Torstaina alkionsiirto!!!

Tsemppia kaikille!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
Ihana kuulla että kaikkien "asiat" etenee ❤ Toivon kovasti että kaikki onnistuu nyt :love:

Me käytiin ultrassa tänään, poika pitäisi olla, lääkäri ei ihan vannomaan ruennut, mutta hänestä on poika :rolleyes: Lääkäri kyseli tunnenko liikkeitä, kun vauva hyppii oikein koko vartalolla ja potkii kovin. En tunne valitettavasti..
 
Tämähän on ihan valtava jännitysnäytelmä, kun eläydyn niin teidän vaiheisiin!

@Piikkinen, miten tarkka aikataulu siis menee?

@Rusakkonen, onnea siirtoon ja toivottavasti saatte monta kaveria myös pakkaseen. Onko miehesi siis ollut gluteenittomalla?

Mä oon huolissani mun ruokavaliosta ja siirrosta. Olen ollut nyt 12 päivää fodmap-ruokavaliolla ja koska olen lisäksi vielä kasvissyöjä, on ruokavalio varsin yksipuolinen. Syön tietty lisävitamiineja. Pääsiäisen jälkeen ravitsemusterapeutti soittaa ja katsotaan sit tarkemmin lisäravinteet ja lisättävät ruoka-aineet. Olen hyötynyt kyllä tästä. Ripuli on hellittänyt ja yöunet ovat kohentuneet. Hirvittää vain, mitä näin yksipuolinen ravinto tekee kiinnittymiselle? Mikäli raskaus alkaa, ehditään kyllä ruokavalio tarkistaa. Kaavinnasta on vasta reilu vikko, joten ei ne hoidot al kauin vasta huhti-toukokuun vaihteessa. Ehkä tähän tulee selvyys ennen sitä.
 
@kirsillevauva - kylla, han on ollut gluteenittomalla lokakuusta lahtien. Suomessa tehdyt testit osoittivat elokuussa keliakiaa. Enkuissa syyskuussa tehdyt testit osoittivat kylla ongelmia silla alueella, mutta laakari siella tulkitsi ne toisin ja vaitti, ettei mitaan vikaa ollut, vaikka yha oli selva anemia ja punasoluissa oli keliakia-anemialle tyypillisia ongelmia. Lisarauta ja kaikki muut ravinteet alkoitettiin syyskuussa, mutta keliakialle on tyypillista, ettei lisarauta imeydy... Taman siis kylla pitaisi muuttua suoliston parantuessa, mutta parantuminen voi kestaa 18 kuukauttakin.

Minulla on yksi tyotoveri fod map -dieetilla, pitaa sita hyvin tehokkaana! Netista loytyy siihen paljon ohjeita ja vertaisryhmia.
 
ON: Nyt on sitten pikkuinen mukana. Siirto meni oikein hyvin - ensimmaista kertaa ei sattunutkaan lainkaan. Lepailin sitten klinikalla jonkin aikaan ja nyt matkalla kotiin lepailemaan.

Kyseessa oli hyvalaatuinen kolmipaivainen morula. HYVALAATUINEN! Ei minulle varmaan koskaan ennen sellaista ole sanottukaan! :) Muutkin viisi alkiota olivat hengissa, oli kaksi muutakin morulaa ja kolme hiukan hitaampaa. Kaikkia viitta seurataan nyt sitten huomiseen ja sitten pakastetaan kaikki, mitka voidaan.

Tsemppia kaikille!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
@Rusakkonen voi miten ihanaa! Nyt me jännitetään sun puolesta täällä! Toivotaan et kaikki menee nyt hyvin <3 ja ihana et toimenpidekin meni mutkattomasti :)

@Aallotar19 jännitän sunkin puolesta! Ihailtavaa sinnikkyyttä jos oot ollu testaamatta testipäivään saakka :D toivotaan hyviä uutisia <3

On: meille soitettiin eilen että viisi a-luokkaista blastoa on pakastettu:love: kolmea jatkoviljeltiin ja niistä piti soittaa tänään, mutta eipä mitään kuulunut...(n) katotaan soittavatko huomenna vai pitääkö mun itte soitella perään. Vähän harmi kun nyt jo toinen kerta kun jättävät soittamatta vaikka ovat luvanneet. Vaikka ne kolme oiskin lentäny roskikseen niin oishan se kiva tietää ku me ne alkiot kuitenkin omistetaan... oli niille sitten käynyt hyvin tahi huonosti niin olen onnellinen näistä pienistä mitkä meitä nyt odottaa! Tietty jos joku niistä kolmesta siellä nyt ois jaksanu jatkaa ni aina parempi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
@Aallotar19 joo siis mä hajosin kans siihen hcg:n odotteluun. En tajua miten sen mittauttamisessa voi kestää niin kauano_O mut joo me täällä jännitetään sun kanssa! Toivottavasti on ihania uutisia!

Omaa: meillä oli vielä kaksi alkioo kirinyt :love: tämä tarkoittaa sitä että 7 blastoa on nyt pakkasessa odottamassa siirtoa! Tämä on aivan ihanaa <3
 

Yhteistyössä