Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Lämpimät onnittelut täältäkin sekä Rudylle että Vekaralle!!!
Ja Discovery kun vuoto loppui. Olen tosi iloinen teidän kaikkien puolesta!!
Itsellä alkaa Zumet sitten ensi viikolla ja ultra 25.2, ja jos siinä kaikki on ok niin PAS 10.3
Hyvää viikonlopun jatkoja !!
 
Tuupe toivottaa hyvää ystävänpäivää kaikille palstalaisille ja lämpimät onnittelut Vekaran peikkotytölle ja koko perheelle. Taustalla olemme seuranneet ja jännittäneet mukana Vekaran tarinaa. Onnea myös Watrossille, olitte molemmat ensimmäiset nettituttavani palstalla.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5744085.jpg

Lutuliini ja Tuupe 1 v 8 kk
 
Peikkotytto on saapunut, sanoinkuvaamattoman i-h-a-n-a-a! Sydamenlampoiset onnittelut meidan perheelta teidan perheelle :flower: Kuka olisi uskonut silloin alussa, etta me loppujen lopuksi saamme vauvamme melkein tarkalleen vuoden valein.

Lutuliinille haleja, Tuupe on jo melkein kaksivuotinen! Muistan hyvin kun jannitimme kanssasi, onko siita muka jo niin kauan :eek:

Meilla ei enaa ole vauvaa vaan viime viikon perjantaista lahtien virallisesti taapero.

Tsemppia kaikille. On hieno juttu, etta tama meidan palsta on hyvissa voimissa ja tarjoaa kultaakin kalliimpaa vertaistukea ihan samalla tavalla kuin silloin... kolme ja puoli vuotta sitten.

Watrossi :hug:
 
Taas vähän verenväriä, jos oikein tarkasti pikkuhousunsuojaa tarkastelee. Selkääkin juilii. Käyköhän kuin Tuttituulialle. Oisko sittenkin pitänyt tehdä veritesti eikä olla tällainen pässinpää. Mutta toisaalta raskausoireetkin kyllä välillä niin selvät. Olen ollut raskaana niin useita kertoja. Tuö hajuaistin herkistyminenkin ei oikein kuulu Luge-oireisiin. Pikkuisenkin maistissa olevat tai muuten vaan lemuavat asiakkaat ja kissanruokakin haisevat todella pahalle.

No, odottavan aika on pitkä. Sinnittelen vielä viikon. Muistan edellisellä kertaa, että lääkäri tutkasi 6 +4 ja totesi riemastuneena, että onhan täällä alkio. Ilmeisesti niitäkin jonkin verran, ettei (enää)mitään löydy.

Se on kurjaa, että raskaustesti näyttää pissasta niin positiivista ja tuo lääkitys pitää kuukautiset pois. Toisaalta kahdessa kemiallisessa ei Luget jaksaneet vuotoa pois pitää.

Onneksi on tuo ulkomaanreissu lohdukkeena ja tietenkin pojat sekä tuo ukon rötäle.

Kaikille tsemppiä, etenkin piinistelijöille ! Mulla se piinistely jatkuu. Työmatkakin on niin pitkä, ettei jaksa erikseen lähteä enää verikokeeseen.
 
Tänään oli ensikäynti uudella klinikalla ja ultraukseen saakka lääkäri oli sitä mieltä, että jatketaan lahjasoluhoitoja pienin muutoksin niinkuin tähänkin asti, kunnes yllättäin onkin oma ja ensimmäinen punktio keskiviikkona.. oli 7 follikkelia jostain sinne tupsahtanut.. (Takana siis useita stimulointi yrityksiä, eikä koskaan ole vastetta hoitoihin ollu..) joten oli kyllä erikoinen yllätys näin ilman mitään "hevoskuureja" pelkällä Divinalla.. saas nähdä onko niissä soluja.. Täytys osata vaan suhtautua tähän nyt vain "kokeiluna" eikä sais innostua.. Lääkärikin oli kovin ihmeissään. Onko kellään käynyt mitään vastaavaa??
 
En enää kestä tätä jahkailua. Raskausoireet hävisivät, selkää juilii ja eilen viiru verta. Menen huomenna veritestiin, kun on iltavuoro. Pissatesti näyttää sinnikkäästi positiivista, mutta aivan kuin viiva olisi hieman haaleampi.

Tässä se sitten ilmeisesti oli. Nyyh !
 
Vekaralle onnittelut tytön johdosta :flower:

Kävin juuri aamutuimaan verikokeessa. Harmikseni eivät varmuudella luvanneet vastausta tälle päivälle (tulee joko klo 16 mennessä tai sitten huomenna). Täällä korvessa kun joutuvat lähettämään veret muualle tutkittavaksi...no, tulen heti kertomaan vastauksen kun sen saan. Itsellä isoin toivonkipinä päällä mitä koskaan hoidoissa...sen verran on omituinen olo!

Typyliini, koska sun virallinen testipäivä on? Käytkö verikokeessa ollenkaan?

Mitenkäs Jonsku ja Aliisa jakselee?
 
VEKARALLE hirmuiset onnittelut :flower:

DISCOVERY: Mulla oli vahtelua noissa oireissa. Joinain päivinä ei ollenkaan ja sit taas armoton pahoinvointi... ja mä myös vuosin ekat 13 viikkoa suunnilleen. Tsemiä! Ja mä myös arvoin noitten pissatestien kanssa, kun sain aina tosi haaleita tuloksia, kunnes päätin että en enää kiduta itteeni enkä sit enää testaillut.

Bartsu
 
VEKARALLE tosi isot onnentoivotukset :heart:

DISCOVERY Samat sanat kuin BARTSU! Vuodin kanssa ja todella rajusti jossain vaiheessa. Juurikaan ei mitää oireita, tai lähinnä ei voinu lääkehoidon oireista erottaa. Tsemppiä täältäkin!!!

DREAM tsemppiä tulosten ootteluun!!
 
Olette varmasti oikeassa tuon testaushömpötyksen ja vuotojenkin kanssa. Soitin Avalle ja hoitaja puhui minulle niin järkevästi, että heti helpotti. Neuvoi odottelemaan tiistaihin. Sanoi, että veritesti vähän hankala, kun vertailuarvoa "alkuraskaudesta" ei ole. Intin, että on kai ne jollain tietyllä tasolla tähän aikaan. Vuotokin on kuulemma niin tavallista näillä viikoilla. Kipuilu voi johtua ihan puhtaasti verimäärän ja kohdun tilavuuden kasvusta. Tai minun tapauksessa myös toisen alkion menetyksestä.

Olen testaillut viisi eri pissatestiä :ashamed: . Karmein niistä oli tuo RFSU:n testiliuska.

Toivottavsti plussia muualta tulossa !
 
Onnea vauvatuneille, onpa tosiaan tyttöpainoista tässä meidän pinossa.. Noh, toukokuussa tulee täältä kaksi pientä poikaa hieman tasoittamaan tilannetta :LOL:
Vekaralle erityisonnittelut, olet ollut sellainen kannustaja ja oikea palstan kulmakivi, ihanaa, että pienellä peikkotytöllä on kaikki hyvin!

Hillevi:
toivattavasti pääsette nyt hoitoon, kuulostaa lupaavalta, jos kyseisestä luovuttajasta ollaan raskaana..

Discoverylle tsemppiä, tiedän kanssa mitä on tuskailla noiden vuotojen kanssa.. Alussahan mullakin tuli niitä rv 6-8 muistaakseni, ja just kun olin kerennyt rauhoittua, kun vuotoa ei useaan päivään ollut, niin taas sitä tuli.. mutta silti kaikki meni hyvin, ja molemmat pojat pysyi matkassa mukana.

Dreamille peukut pystyssä!

ON: rv 29 meneillään, naistenklinikan ultrassa maanantaina kaikki ok, pojat painoi molemmat noin 1200 g.

Vilhelmiina
 
täällä samat fiilarit. Olikos teillä pakkasessa vielä alkioita? On tää niin epäreilua. :hug:

Mä kävin tänään veritestissä ja saan huomenna tuloksen, mutta pissatesti tänäänkin nega, joten veritestin tulos arvattavissa.

Typyliini
 
eipä sitä pysty muuta kun ihmettelemään tuota pientä ihmettä, että onko hän tosiaankin tuossa :heart: !!!! Matka on ollut pitkä ja karikkoinenkin, mutta joka metri taivaltamisen arvoista kun tuota nyyttiä katselen. Ja huvittavinta, että näköisyyttä löytyy kovasti, samanlainen peikkopääkin kun muutkin lapsemme.

DREAMILLE :hug: !! Ikävä juttu taas, mutta siitäkin huolimatta luottavaisesti eteenpäin!! Oliko nämä teillä viimeiset pakastetut alkiot?? Jos, niin olisiko ihan vieras ajatus alkioadoptio tartossa?? Ei tarvitsisi jäädä jonoihin roikkumaan eikä maksaa tuhansia euroja uudesta alkavasta hoidosta?? Suosittelen vaihtoehtoa lämpöisesti kaikille :heart: !!

VILHELMIINA, sinullahan pojat jo mukavan kokoisia ja raskauskin alkaa olla hyvillä viikoilla. Paljon tsemppiä loppusuoralle ja muistahan levätä kunnolla :hug:

DISCOVERYN uutisia kovasti odottelen!!

Mukava oli kuulla sinusta LUTULIINI :hug: . Kylläpä se aika on vierähtänyt!! Halit TUUPELLE!!

WATROSSILLE ja TAAPEROLLE haleja täältä myös peikkotytöltä!!! Kirjoitellaan!!!

Sydämestäni toivottelen jaksamista IHAN JOKAISELLE tässä henkisesti niin kovin voimia vievässä "kamppailussa" :hug:

- VEKARA -
 
Typyliini, meillä pakkanen tyhjä joten hypättiin jonon hännille odottamaan uutta (ja meille viimeistä ) luovuttajaa. Päätettiin jo aiemmin että yksi luovuttaja vielä katsotaan ja se on sitten siinä. Adoptiotakin ollaan viime aikoina vähän tutkittu mutta harmittaa kun meillä on jo tuota ikää sen verran että en tiedä onko järkeä lähteä prosessiin joka on tällä hetkellä tolkuttoman pitkä... peukutan nyt kuitenkin sun veri testille, jospa se vaikka yllättäisi =)

muoks: Vekaran ehdottama alkioadoptio pitääkin laittaa vielä harkintaan. Mehän olimme saamassa viime syksynä VL:ta alkiota mutta se kuoli sulatuksessa joten siirtoon ei päästy. Asia ei siis ole vieras meille..
 
Pahoittelut negan saaneille :( Ei täälläkään varmaan plussaa tule.. tosin testailen vasta huomenissa. Tänään lirahti verta.. ei ikinä näin aikaisin vertaa oo tullut vaikka tulos on ollu mikä tahansa.. suuresti ihmettelen.. Ei sitä tosin kuin tullut se yksi loraus, mutta silti...
 
:hug: DREAM Pahoittelut, tosi isot sellaiset. Ankeita hetkiä, todelakin! Mut ei saa luovutaa..koskaan. Toi alkioadoptio kuulostaa aika hyvälle jutulle.

TYPYLIINI peukkuja kaikesta huolimatta!!!

VEKARA samoilla fiiliksillä! Tosiaan, aina ei usko että tuo pieni ihme on tuossa. Ja niin, meilläki hoidoista tietämättömät näkee samaa näköä jopa mun systerin lapsiin :) ...

Niin, niinku joskus kirjotinkin, tyttöpainotteisuus ei oo ihan sattumaa :) Se pieni top-ryhmä , nopeat-elinvoimaisemmat siittiöthän on tytöjä ;) Ja ICSIssähän sellanen siittiö yleensä "valitaan" joten todennäköisyys tyttöön on kaikista suurin :)

Mukavaa viikonjatkoa ja tsemppiä kaikille!!!

Kauniskuu ja typy 3kk +1vk
 
Tulin jälleen piipahtamaan. Näyttävät monet muutkin "veteraanit" täällä käyvän kurkkimassa ja kertovan kuulumisistaan.

Onnittelut nyytin saaneille Rudille, Simmikselle, Marrulle ja tietysti Vekaralle. Ainakin itsellä on kahden lapsen kanssa välillä kiirusta, mitenkähän kaksosten äideillä? Vaikka kyllä ollaan varmasti kaikki kuljettu niin monen mutkan kautta tämä lapsen saanti, että turhia ei valitella. Olen ainakin itse vielä onnesta ymmyrkäisenä pienen ihmeen saatuani.

Tsemppiä kaikille nyyttiä yrittäville. Tää pino on niin paras...

t. Juuni
 
Pahoittelut negan saaneille... Minä hoitajan neuvon mukaan laistoin veritestin. Toisaalta onneksi, sillä raskausoireet palasivat taas voimakkaina. Olin kokouksessa ja pyörittelin kahvikuppia, kun oksetti se mönjä niin että. Hajuaistikin palasi liiallisena. Vertakaan ei ole näkynyt ja juiliminen on pois. On tämä tällaista vuoristorataa. No joka tapauksessa odottelen nyt tiistain ultraan asti. Hoitaja kehoitti ottamaan yhteyttä, jos verta tulisi kovasti. Lääkkeitä, etenkin Luget ja Zumenon, ei saa omin päin lopettaa.

Vilhelmiina: Minulla meni pojista painoarvio Taysissa ihan pieleen (kävin polilla 14 kertaa). Päivää ennen sektiota arvio heitti molemmilla vielä 400 grammaa yläkanttiin. Minulla oli pojilla painoeroa 700 g. Toisella oli kalvokiinnitteinen napanuora.

Juuni: Minulla ikää saman verran kuin sinulla. Kyllä työtä vaatii kahden hoito. Peräkkäin olevilla ehkä enemmän. Vanhemmilla pojilla ikäeroa 1v 2 kk.

Tuo Riika on siitä hyvä hoitopaikka, ettei jonoja ole. Ei kai Kela täälläkään enää korvaa hoitoa meillä "yli-ikäisillä".

Jaksamista kaikille. Ei tämä ole maailman helpoimpia asioita.




 
DISCOVERY Hyvälle kuulostaa, usko pois, kaikki hyvin!! :heart: Joo, kelankorvaus on tylsä juttu.
Vähän niinku sekin, että kun oli oma luovuttaja niin kelahan ei korvaa luovuttajan lääkkeitä, joten aika kallis paukku sekin maksaa hoitojen lisäks :( Siks joutuu miettii kaks kertaa onko varaa enää yrittää koska pakkaseen ei saatu mitään tästä hoidosta :'( Lastahan ei todellakaan voi rahassa mitata, mutta kun hoitoon ei oo luoja suonut mitään "takuuta" niin pakko on silti miettiä tuotakin puolta.
Ketuttaa, että kun lapsen "saaminen" on kiinni tahattomasta lapsettomuudesta niin homma tyssää lisäks myös johonki raha-asiaan..

Huokaus.
Mut ei siinä, onnekas saan olla, kun vauva on suotu meille sen 7v odotuksen jälkeen. Miljoonakin on pikkusumma sen asian rinnalla :heart:
 

Yhteistyössä