Luovutettu munasoluhoito

... harmittaa Vekaran puolesta :/ Miten sulla voi olla nain monta negaa perakkain, jos kerran onnistumisprosentti on 40:n luokkaa per siirto. Kertoko ne sulle Riiikassa, etta onko teidan luovuttaja joko synnyttanyt tai luovuttanut aikaisemmin (ja onko raskauksia alkanut)? Minka luokan alkioita sulle siirrettiin? Hieno homma, etta sulla on nain positiivinen asenne - olet selva taistelijaluonne B) ja sillahan elamassa tuloksiin paastaan!

Aliisa, kylla sun ehdottamasti kannattaa siella laakarin vastaanotolla ottaa puheeksi se, etta henkisesti nama hoitojen perumiset alkaa ottaa todella koville. Mitas taa tallanen peli oikein on? Ootteks te aina kakkossaajia?

Lampimia terveisia Brysselista
Watrossilta
 
Onpa täällä surullisia uutisia! Voimia!!!

Vekaralle muutama kysymys - kun mekin ollaan nyt menossa Riikaa hoitoihin, tai siis ensin ensikäynnille tässä tämän kevään aikana. Eli mitä tietoja olet saanut luovuttajasta, eli ovatko kertoneet myös noita asioita, joita Waltrossi tuossa edellä kyselee? Mikä lääkitys sulla on ollut ennen siirtoa ja sen jälkeen? Saitko automaattisesti lähetteen tuohon veritestiin vai pyysitkö sitä erikseen? (mä yritän tässä lueskella tätä ketjua ihan tuolta alusta asti, niin saan samalla ehkä jo vastauksia joihinkin kysymyksiini, mutta pääsen samalla paremmin sisälle tähän ketjuun).

Me asustellaan Keski-Suomessa.
Piri


 
... niin kovasti toivoin sulle vekaraa ;) Onneksenne teillä on ne pakastealkiot. Toivottavasti niistä saisi alkunsa SE vekara! Positiivista että pääsette vielä tässä kuussa PASiin, paljon onnea siihen!

Klaaralle positiivisia tuulahduksia!

Me ollaan Helsingin Diacorin asiakkaita, luovutetun alkion hoito tehtiin Pietarin AVAssa.

Kiitos peukutuksista :heart:

Kaikille aurinkoista kevätpäivää!

toivoo Hillevi, pp 10
joku saattaisi nyt kysyä olenko ottanut silikonit, muuten aika oireetonta ;)
 
Tervehdys kaikille tähän ketjuun!

Olemme ehkä aloittamassa hoitoja luovutetuilla munasoluilla, koska omat eivät ole tuoneet sitä toivottua lopputulosta :'(
Nyt kysyisinkin sinulta Klaara, että millä klinikalla olette hoidossa Turussa? Olenko ymmärtänyt oikein, että olette saaneet maksusitoumuksen julkiselta puolelta yksityiselle? Tiedätkö tarkemmin, mikä tuossa voi olla perusteena? Eli missä tapauksessa maksusitoumuksen saa? Kamalasti kysymyksiä, kiitoksia jo etukäteen vastauksestasi :flower:

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille ja tsemppiä jokaiselle vaiheisiinne :wave:

Sinilintu
 
ja kiitoksia kaikille tsemppauksesta ja mukana elämisestä :flower: . Ootte aivan ihania kaikki :heart: !! Minulla mieli ihan levollinen ja positiivinen, uskon että vielä onnistumme ;) .

Pirille tiedoksi, että minulla lääkkeenä ollut zumenon ja lugestron. Ja testiajat klinikka ilmoittaa milloin pitäisi mennä.

WATROSSI, kohta aletaan todellakin olla konkareita näissä asioissa, mutta suomalaisella sisulla eteenpäin mennään. Luovuttajasta saimme tietää iän, pituuden, silmien ja hiusten värin. Myös sain kuulla ammatin ja sen että luovuttajalla pieni lapsi.

Kaikille toivotan onnea hoitoihin, innolla odotan taas omaa tulevaa. Nyt väsy painaa silmää ja taidan kaatua unten maille t. uninen VEKARA |O
 
Tervetuloa mukaan tähän ihanaan ketjuun!!

Ollaan VL:ssa ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä palveluun ja henkilökunta on aivan ihanaa. Joo, olet ymmärtänyt ihan oikein, että ollaan saatu maksusitoumus julkiselta yksityiselle. Noita perusteita en ole ikinä huomannut kysyä, kun meille tarjottiin maksusitoumusta ilman, että sitä edes osasimme pyytää. Tsemppiä teille edessä olevalle matkalle mihin lopputulokseen sitten päädyttekin!!!

Mukavaa kevätpäivää kaikille!!!


Taas oireeton Klaara pp10 :wave:
 
Klaara, mikä tukilääkitys sulla on, jos ei ole oireita ollenkaan?
Toivottavasti tulisi plussa sinulle kuitenkin!

Mulla Zumenon 4 x pvä ja Crinone 2 x pvä. Rinnat kuumat ja turvoksissa ja nilkatkin päivän istumisen päätteeksi. Ja nukun 9-10 tuntia yössä.

Sinilinnulle paljon onnea yritykseen, jos päädytte lahjasoluilla yrittämään (tai omillakin)!

Toiveikasta torstaita!
Hillevi
 
Me ollaankin sitte samassa paikassa hoidossa,ja siellä todella on mukavaa ja rentoa henk.kuntaa.Mulla ultra ens keskiviikkona ja ehkäpä siirtokin loppuviikolla kun aikaistuu mahdollisesti...tuosta maksusitoumuksesta vielä, olette senverran nuoria että saatte sen, kun meille ei tosiaankaan olla tarjottu sellaista ollaan jo "yli-ikäisiä"
:LOL:
 
Kiitokset Klaara vastauksestasi ja Hilleville tsemppauksesta :flower:

Täytyypä ottaa Tyksissä asia puheeksi seuraavalla käynnillä ja kysellä noista perusteista..

Meidän tausta on siis seuraavanlainen. Olen ollut kahteen kertaan luomusti raskaana. Eka keskeytyi jo 8. viikolla, mutta huomattiin vasta np-ultrassa. Toinen meni pidemmälle, np-ultrassa kuitenkin todettiin liikaa turvotusta ja lapsivesitutkimus antoi karun tuloksen: pienellä pojallamme oli vakava kromosomipoikkeama. Päädyimme keskeyttämään raskain mielin jo 20. viikolle ennättäneen raskauden :'( . Jatkotutkimuksissa selvisi, että minulla on perimässä tasapainoinen kromosomitranslokaatio, joka voisi periytyä uudestaan. Tämän muutoksen vuoksi emme tahtoneet enää jatkaa luomuyritystä.

Meille onkin nyt tehty kahteen kertaan IVF-hoito alkiodiagnostiikalla avustettuna. Alkiodiagnostiikalla pystytään erottamaan sairaat alkiot terveistä ja vain terveitä alkioita käytetään. Molemmat hoidot ovat päättyneet lyhyeen; molemmissa saatiin vain yksi, ainoa terve alkio eikä raskaus ole käynnistynyt kummallakaan kerralla :(

Jos meille vielä tarjotaan kolmas yritys omilla soluilla, käymme sen toki kokeilemassa. Jotenkin alkaa kuitenkin tuntua siltä, että lahjasolut voisivat auttaa tässä meidän tilanteessa. Kaikki on nyt vielä avoinna ja joka tapauksessa seuraava hoito menisi syksyyn. Vielä en siis liity mukaan varsin mukavan tuntuiseen porukkaanne, mutta taustailen ahkerasti ja jännitän teidän puolesta! :)

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja vilkutukset kaikille teille :wave:
 
Kiva kuulla, että täältä löytyy joku, joka on hoidoissa samalla klinikalla kuin mekin. Yleensä aina kun ollaan siellä oltu, niin ei oo näkynyt muita, joten on välillä tuntunut, että ei siellä muut käykkään hoidoissa kun me vaan. Ja henkilökunnalla on aina aikaa tai sitten he ovat niin ammattitaitoisia, että saavat asiakkaan tuntemaan, että heillä on aikaa kuunnella ja neuvoa kiireestä huolimatta.

Hillevi mulla lääkityksenä Zumenon 2xpäivä ja Lugesteron 3xpäivä. Viime kerralla mullahan oli lääkkeistä johtuen rinnat ihan hillittömän kipeät ja turvonneet, loppuvaiheessa ihan jo särkyiset. Nytkin ne ovat olleet arat koko sen ajan kun olen näitä lääkkeitä käyttänyt eli jo ennen siirtoakin. Sitä plussaa minäkin toivon, mutta jotenkaan en nyt usko siihen. Tuota Vekaran taistelutahtoa olenkin yrittänyt tässä "opiskella" tulevaisuutta ajatellen. Luulen, että otan Vekarsta mallia myös testauksessa eli otan varaslähdön ja testaan jo viikonloppuna :). Tulen sitten kertomaan, mitä tikku näytti!!


Klaara :wave:
 
Hei kaikki,

Klaara, eikös sinulla ole veritesti maanantaina, loppukiriin plussatuulahdukset täältä! Näköjään lääkkeiden vaikutuskin sitten eri kerroilla voi olla erilainen, paljonko HCG oli sinulla viime kerralla?

Aamulla kävin verinäytteen antamassa ja tulos olisi valmis iltapäivällä, jos vain saan terveydenhoitajan vielä silloin puhelimen päähän. Vähän jänskättää, vaikka on alkanut tuntua ettei sitä plussaa tule nytkään. Kun 2005 olin luomusti tuulimunaraskaana, rinnat olivat ihan alusta asti ilmapalloina ja tosi arat. Nyt on vain turvotusta, mutta ei kyllä tippaakaa vuotoakaan. Ehkä Zumenon 4 x pvä pitää siitä huolen.

Eilen surffailin jo virolaisten Novavita ja Elite-klinikoiden sivuilla. Molemmissa tehdään lahjamunasoluhoitoja alle 50-vuotiaille ja hinnat hieman halvemmat kuin AVAssa Pietarissa ja Riikassa. Matkat noille klinikoille olisivat yksinkertaisemmat, eikä tarvitsisi viisumeja jne. ja alustava hoito voidaan tehdä omalla klinikalla. Ehkäpä sinne suunnalle jos nyt nega tulee.

Tulen kyllä kertomaan teille vielä tänään, jos saan tuloksen. Kiitos teille kaikille ihanille naisille tsemppauksesta!

Mukavaa perjantaita ja viikonloppuja kaikille! :flower:
Hillevi :wave:
 
Olen ajatellut soitella Riikaan ja kysella vahan luovuttajajonon tilannetta. Me ollaan nyt oltu jonossa kolmisen kuukautta ja haluaisin tietaa, etta paastaanko ennen kesaa tositoimiin. Kilinikka on varmaan kiinni heinakuun. Vekara, voisitko kertoa henkilon nimen, jolle mun kantsis Riikassa soittaa.

Klaaran ja Hillevin testituloksia tassa nyt jannitellaan, tulkaa heti kertomaan :wave:

Hyvaa viikonloppua koto-Suomeen!
 
Ei tullut raskautta, tuli HCG arvo 0.1.
Nyt itkettää mua ja miestä...

Ja niinkuin lääkäreiden mukaan oli hyvä limakalvo ja kaikki. Alkaa epäilyttää, minkälaatuisia ne alkiot todellisuudessa olikaan, kun haluttiin siirtää jo 7- ja 8-soluisina, vaikka suosivat blastocyst-vaiheeseen viljelyä...

pettynyt Hilde
 
kylläpä tuli matala fiilis kun luin Hilden negasta. Ymmärrän hyvin vaivan mitä kysyy pitkälle matkustaa hoitoihin. Ja kuinka harmittaa kun kaikki alkiot menee, eikä jää yhtään pakkaseen.

Riikassa maksetaan ainoastaan puolet hoidosta jos päästään yhden alkion siirtoon ja jos ei päästä siirtoon laisinkaan niin ei maksua. Aloin nyt miettiä, että voidaanko periä täysi maksu kahden alkion siirrossa jos ei saada yhtään pakkaseen?? Joka tapauksessa, kovin olen pahoillani Hillevi puolestanne, juuri tästä kovasta työstä ja rahan menosta ja siitä että passiin ette saanut mahdollisuutta. Jotenkin se on vaan väärin.

Miten HILLEVI pääsit viron klinikoiden sivuille??

WATROSSI, kannattaa tosiaankin myös itse soitella ja vähän muistuttaa olemassaolosta. Itse laitoin sähköpostia ja luovuttaja löytyi seuraavalla viikolla. Kun soitat, niin pyydä Lenaa puhelimeen. Hänen kanssaan asioimme. Mitä Päiviltä olet kuullut tilanteesta??

Itselläni on ollut aikaa miettiä nyt omaa tilannettamme, niin kovin olen ihmetellyt miksi ei yhtään ole tärpännyt?? Vuosi sitten tuoresiirrossa saimme tuplaplussan, mikä kuitenkin kertoo, että tulen raskaaksi. Neljä passia ja yksi tuoresiirto tehty nyt ilman tulosta. Alkoit ovat olleet ihan hyviä kuin myös limakalvo.

No, kaikista ajatuksista ja tapahtumista huolimatta, pidetään mieli positiivisena ja nautitaan keväisestä ilmasta =) . Klaaralle peukutan kovin onnistumista :wave: t. VEKARA
 
Maksusitoumuksen saaminen kunnalliselta puolelta esim. Väestöliittoon on mahdollista mielestäni siinä tapauksessa, että kunnallinen puoli ei pysty noudattamaan hoitotakuuta eli ei pysty tarjoamaan hoitoa lain määräämässä ajassa. Olen todellakin kiinnostunut tietämään, missä muussa/muissa tapauksissa voi maksusitoumuksen saada, jos asia niin on!
 
Voi surku Hillevin puolesta! :hug: Sinulle olisi sen plussan suonut! Varmasti on kyllä pettynyt olo ja rahatkin meni aivan hunningoille.. Voimia sinulle ja miehellesi jatkoon!

Täällä vissiin piakkoin aloitellaan taas hoidot, kun lääkäri oli meidän ristiinluovuttajalle sanonut, että meille suunnitellaan hoitoja viikolle 20 suurinpiirtein.. Kummastuttaa vaan kun meille ei ole asiasta mitään mainittu.. no ehkä lähimpänä sitten??

Mekin kyseltiin sitä maksusitoomusta ja saatiin vastaus että ei saada. HUKS Naistenklinikka eikä Jorvi ainakaan anna maksusitoomuksia.. Kyselin tätä meinaa jokin aika sitten. Sanoivat, että he eivät sellaisia anna.. ja että ne ovat nykysin melko harvinaisia.. jotkut klinikat jossain Keski-Suomessa niitä ovat antaneet.. (mihinhän tälläkin oikeen viitattiin...) Joka tapauksessa meille tuli jyrkkä EI.. :(

Mukavaa su päivän alkua kaikille!
 
Viikonloppureissusta palattu..... Voi Hillevi olen niin pahoillani puolestanne!! Hirmuiset lohtuhalit täältä :hug: .

Itse tein hätäisenä myös eilen testin ja mitäpä muutakaan kuin nega! Surullisin mielin täälläkin kohti tiistaita ja lopullista tuomiota. Soitan klinikalle tiistaina ja kysäisen sitten silloin tuosta veritestistä.

Tsemppiä kaikille!!!


Klaara
 
ja mukavaa alkavaa viikkoa harmaasta säästä huolimatta :) .

Ikävä oli kuulla Klaara negasta, ainahan sitä parasta kamuille toivoisi!!!

Watrossi, osoita posti vaan Lenalle ja kirjoita englanniksi. Suomea hän ei puhu. Onnea matkaan!!

Töihin taas matkattava. Kaikista ikävistä negoista huolimatta yritetään jaksaa kirjoitella...

lämpösiä säitä odotellessa....VEKARA B)
 
Hei, osaisitteko te auttaa minua? Olen tekemässä äitienpäiväksi lehtiartikkelia munasolunluovutuksesta ja minun pitäisi löytää munasolujana luovuttanut / pian luovuttava haastateltava, joka kertoo omia kokemuksiaan munasolunluovutuksesta. Tiedän, että tämä on anonyymia toimintaa ettekä te tiedä kuka teille on munasoluja luovuttanut, mutta osaisitteko sanoa, mistä voisin etsiä (Fertinovaa olen jo lähestynyt mutta en vielä tiedä mitä he päättävät)? Tuntisitteko jotakuta, joka on teidän kokemuksianne kuunneltuaan lähtenyt luovuttajaksi?

Näkökulmani on oikein positiivinen, toivon nimittäin, että artikkeli innostaisi uusia munasolunluovuttajia matkaan, joten minua kannattaa auttaa :) Rupesin itse asiassa tekemään koko lehtijuttua siksi että harkitsen itse vakavasti luovuttamista ja näin voin ovelasti etsiä aiheesta tietoa työajalla. En tosin tiedä, huolitaanko minun munasolujani; olen kaksosten äiti, mutta toisaalta ennen heitä kärsin endometrioosista ja toinen munasarjakin vietiin leikkauksessa ennen kuin ihmeen kaupalla sainkin sitten sillä toisella kaksoset, ilman hoitoja.

Jos vielä saan vähän pihistä niin kaikkein mieluiten haastattelisin espoolaista naista...
 
Pistin sahkopostia menemaan Riikaan tanaan aamulla ja sain heti vastauksen: luovuttaja on loytynyt! Hienoo paasta tositoimiin, mutta toisaalta muistuu mieleen omat pettymykset matkan varrelta (varsinkin ne kaksi keskenmenoa) ja vahan pelottaa pistaa itsensa taas alttiiksi.

Haleja Klaaralle, ehka tulos viela muuttuu. Pidetaan toivoa ylla loppuun asti :hug:

Watrossi
 
Klaara, lohtuhali sinulle. Kyllä nega aina ottaa koville, vaikka kuinka siihen olisi muka varautunut tai valmistautunut. Ei kai näitä kalliita ja rankkojakin hoitoja kestäisi, jos ei sitä toivoa olisi että joskus sen oman käärön saisi. Voimia jatkoon! :heart: :heart:

Iso kiitos kaikille lohdutuksen sanoista, ne oikeasti auttavat kun käy pohjalukemissa!
Mieskin oli aika pettynyt ja epäili meitä mm. huijatun. Minä en totaaliseen huijaukseen usko, mutta taidan laittaa lääkärille viestiä ja kysyä, minkä hän epäilee menneen pieleen. Me harkitsemme nyt jonkin aikaa, jatketaanko ja miten.

Paljon onnea kaikille tämän viikon tapahtumiin, pikkuenkelille erityisesti, kun on toimenpiteitä.

Hienoa, että monelle on vihreää valoa näytetty uudelle kierrokselle. Kylläpä se taitaa niin olla, että oma aktiivisuus voi nopeuttaa hieman hoitoon pääsyn aikatauluja.

Tässä eestiläisten klinikoiden nettisivut:

http://www.novavita.ee/

http://www.fert-c.ee/elite/index.html

Tartolaisesta Elitestä jo vastasivat tiedusteluuni, jonoa ei ole, heinäkuun klinikka kiinni.
Tallinnan lähellä olevalle Novavita-klinikalle olisi yksinkertaisempi matkustaa...

Hyvää viikkoa kaikille! :wave:
Hillevi
 
että asiat meni näin hyvin ja luovuttaja vihdoinkin löytyi!!! Hillevin kanssa olen samaa mieltä, että kyllä kannattaa olla itse aktiivinen!! Nyt päästään taas yhdessä jänskäilemään kun sinullakin homma käynnistyy!! Miten asiat teillä käynnistyy? Hoidatko itse asiat suoraan klinikan kanssa vai meinaatko asioida päivin kautta? Saitko kuulla mitään luovuttajasta??

Minulla tänään kolmas päivä Zumenonia ja maha ollut vähän kipeä. Ensi viikolla ultra ja siirtoonhan menemme loppu kuusta.

Käväsin eestiläisten klinikoiden sivuilla ja ymmärsinköhän oikein, että novavita hoitaa ainoastaan neljäänkymmeneen ikävuoteen asti, että ei yli nelikymppisille?? Tuo ikä oli toisella klinikalla 50 vuotta.

Käväsin äsken saunassa ja mietin siellä mietteitäsi WATROSSI ja on ihan hyvä ja tarpeellistakin, että tunteita käsittelee. Mutta sitten on taas aika jättää vanhat taakse ja lähteä luottavaisin mielin eteenpäin yrittämään. Taloudellinen asia on sitten taas toinen asia, tiedämme kaikki mitä hoidot maksaa eikä useimmilla ole mahdollisuutta moniin hoitoihin.

Nyt toivottelen kauniita unia kaikille |O t. uninen VEKARA
 

Yhteistyössä