Luovutettu munasoluhoito

Terve!

Vekara: me asioidaan Tampereen välityksellä. Hyvä kuulla, että lääkäri vaikuttaa pätevältä. Jotenkin sitä jännittää lähteä vieraaseen maahan hoitoihin.

Aliisa: Hyvä, jos pääsette vihdoin ykkössaajiksi! Milloin hoidot alkaa?

Pikkuenkelille voimia maanantain odotukseen! Joko olette saaneet lisätietoja munasolojen jakautumisista jne?

Lila: Kyselit meidän saajien tuntemuksia: meillä tuo esikoinen on saanut alkunsa anonyymin luovuttajan munasolusta (ja niin tulee ehkä käymään toisenkin kohdalla, jos sellainen joskus saisi tuolla Riikan klinikalla alkunsa) eli en osaa varmasti sanoa, miltä se tuntuisi, jos lapsi saisi tietää bilogisen taustansa. Toki olemme ajateleet kertoa hänelle asioiden oikean tilan, vaikka hän ei voikaan alkuperäänsä selvittää. Tietysti jos toinen lapsi saisi taas alkunsa rekisteröineen luovuttajan munasoluista, niin ainakin itse olen hieman miettinyt, että kuinka kova halu lapsella on sitten selvittää biologinen alkuperänsä. Ja entä jos tämä luovutaja onkin sitten mukavampi ja parempi "äiti" kuin minä ja lapsi tykkäisi hänestä enemmän? Ja millaiset toiveet tällä luovuttajalla sitten olisi, haluaisiko hän mukaan perhejuhliimme, arkeemme jne. Mitä en kyllä itse missään nimessä toivo.
Se kyllä helpotti omia ajatuksiani, kun juttelin erään ihmisen kanssa, joka oli jo vauvana adoptoitu ja täysi-ikäisenä hän sitten selvitti "oikeat" vanhempansa ja tapasi heidät. Hän kertoi, että nämä ihmiset ovat hänelle ketä tahansa tuon ikäisiä ihmisiä, ei sen enempää. Adoptio äiti ja isä ovat ja pysyivät edelleen niinä "oikeana äitinä ja isänä". Eli jotenkin kävi hänen kanssaa keskustellessa selväksi, että kyllä ne merkitykselliset lapsi-vanhempi suhteet luodaan silloin lapsena. Tällaisia ajatuksia itselläni on pyörinyt päässä.

Miten te jotka olette käyneet Riikassa/Pietarissa hoidoissa, niin onko siellä näytetty se alkio teille ennen laittamista? Kun Suomessa meille ainakin näytettiin sellaisen monitorin kautta. Kuten myös ultran välityksellä koko ajan, kun alkio laitettiin kohtuun. Tällaisia tuli vaan mieleen, kun tuolla aikaisemmin oli jotain puhetta siitä, että onko kenties huijattu.

Mukavaa viikonloppua!
Piri
 
Perjantaipäivää kaikille,

Piri, minulle ei näytetty alkioita ennen siirtoa Pietarissa, eikä myöskään Helsingin klinikalla. Pietarissa toimenpiteen lopuksi lääkäri käänsi ultraäänilaitteen minuun päin ja näytti nestepisaraa, jonka sisällä alkiot olivat. Kai näin tehtiin täälläkin, en muista. En usko, että ulkomaillakaan voidaan huijata ja siirtää tyhjää. Heillä on kirjanpitonsa, jossa on asiakkaat ja mitä heille on tehty ja moni ihminen on mukana (labra, lääkäri, hoitaja). Periaatteen tasolla voi leikitellä, että entä jos yhden luovuttajan munasolut jaettaisiinkiin kahdelle saajalle ja laskutetaan molemmilta luovuttajan kustannukset, mutta en usko että sellaistakaan tehdään.

Minäkin uskon vahvasti, että lapselle tärkeimmät ja merkityksellisimmät aikuiset ovat ne, keiden kanssa hän lapsuutensa elää. En usko, että aikuisena biologisen äidin tapaaminen muuttaisi ihmisen tunnetta hänet kasvattaneeseen äitiin.

Aliisalla viimein hyviä uutisia, toivottavasti luovuttaja löytyy teille pian :heart:

Minulle taisi tulla vieroitusoireet Zumenonin lopettamisesta, jota "nautin" neljä tablettia vuorokaudessa viime perjantaihin saakka. Ensin tuli valtava suklaan himo ja viime yönä tajusin, että öisin hikisenä herääminen alkoi pari yötä lääkkeen lopettamisen jälkeen. Onko muille käynyt noin?
Ei tunnu ihmeelliseltä, kun naishormonin taso yhtäkkiä laskee - vaihdevuosioireethan siitä tulee :/

Mukavaa ja virkistävää viikonloppua koko pinolle!
Hillevi
 
Kiitos Piri ja Hillevi kommenteista =)
Omat ajatukseni ovat sellaiset, että jos jokin nuori aikuinen jonain päivänä ottaa yhteyttä niin mielelläni tutustun häneen ja jos hän haluaa joskus jatkossa tavata uudestaan niin se varmasti käy minullekin. En varmasti ole tunkemassa tämän ihmisen perheeseen ja sukujuhliin. Minulle on kuitenkin ihan selvää, että tällä lapsellahan on tietysti omat vanhemmat ja ei hän varmastikaan tunne minua kohtaan mitään sen syvempää ja onhan hän minullekin ihan outo ihminen. Uskon vahvasti että meillä voi olla jokin yhteinen ulkonäköseikka, mutta kyllä hänestä kasvaa varmasti ihan erilainen kuin omat lapseni. Lapsihan on usein käytökseltään ja tavoiltaan elinympäristön muokkauksen tulos. Minusta on ihan turha huolehtia sitä että lapsi tykkäisi enemmän biologisesta äidistään, koska te kaikki olette varmasti aivan ihania äitejä lapsillenne eikä sellaista tunnesidettä vaaranna mikään. Toivottavasti ette saa minusta sellaista kuvaa että haluaisin aktiivisesti olla osallisena tämän lapsen elämässä , koska itse asiassa en todellakaan haluaisi sitä. Voin kuvitella miltä se äidistä tuntuisi, koska olenhan itsekin äiti ja esim. anopin puuttumiset lastenhoitoon ovat välillä todella loukkaavia. Jostain kieroutuneesta syystä tykkään vain olla aktiivinen nyt tässä vaiheessa kun hoito on minulle ajankohtainen asia :)
 
Mulle pistetaan tanaan jarru ja siita se rumpa taas alkaa. Ja kuten aina, tulevaisuus on toivoa taynna.

Vekara, meilla ei ole ensikayntia Riikassa, ehkapa sen takia kun olemme alunperin Tampereen Avan asiakkaita. Talla hetkella lahetellaan Lenan kanssa sahkopostia paivittain kun jarjestellaan hoidon yksityiskohtia. Tuntuu ihan kivalta naiselta.
Mun mies lentaa Riikaan perjantaina 16.5. aamulla ja kay luovuttamassa spermaa iltapaivalla (lahtee siis tyomatkalle). Ma olen perjantain duunissa, lennan Riikaan illalla ja vietamme yhdessa viikonlopun siella. Siirto on sitten maanantai-aamulla ja kotiin lennamme maanantai-iltana. Mua niin huvitti kun yhdella toisella palstalla joku valitti kun joutuu ajamaan siirtoon niin kauas:150 km, mietin etta kaikki todellakin on suhteellista ;)

Tosi hienoa kuulla, etta Aliisa on vihdoinkin ykkossaaja. Nyt peukutellaan koko jengi, jotta kaikki menisi nappiin. Hillevi, koska paaset suurinpiirtein siirtoon? Meinaatteko viela jonottaa luovutusmunista?

Hyvaa huhtikuista viikonloppua kaikille :flower:

Watrossi
 
Tulin kertomaan väliaikauutisia.Meidän lahjoittaja olikin varsinainen tehdas,30 munasolua saatiin kerättyä. 15 molemmille saajille!! loppujen lopuksi niistä meillä hedelmöittyi 5 joista yksi siirretään maanantai aamulla mulle.Huhhuh kuinka oikein huimaa tää jännitys.Kiitos kaikille teille tsempistä,jäämme jännityksellä odottamaan tuloksia.
 
Lauantai-iltaa,

Pikkuenkeli, saitte hienon määrän munasoluja ja alkioitakin. Toivottavasti alkiot kehittyvät hyvin ja saatte huippuluokan yksilön maanantaina kyytiin. Koitahan ottaa rennosti, ettei stressihormonitaso nouse - helpommin sanottu kuin tehty, tiedän omasta kokemuksesta Paljon onnea teille matkaan!

Watrossi, minä pistelen nyt munasoluja kasvattavaa hormonia ainakin torstaihin ja punktio on pe tai ma - jos soluja kasvaa... Siirto on siitä parin päivän päästä ma tai ke - jos alkiot kehittyvät. Monta kohtaa on, missä voi mennä pieleen, mutta toivotaan silti.

Tallinnan klinikalla olikin 2 vuoden jono, lääkäri ilmoitti kun kyselin. Tartossa jonoa ei käytännössä ole ja hinnat vähän halvemmat kuin AVAlla, Tallinna olisi tosi halpa. Me katsotaan tämä kierros ja jos ei tärppää, varmaan ilmoittaudutaan Tarton jonoon.

Kaikille hyvät pyhät! :wave:
Hillevi
 
Taas on viikonloppu vierähtänyt aivan liian nopeasti ja huomenna taas työt kutsuu. Huomaan selvästi zumenonin väsyttävän vaikutuksen ja lepoa kaipaa paljon. Toki ajatukset taas seuraavassa siirrossa, vaikka empä juuri stressiä ota. Negoihin alkanut tottua ja siitäkin huolimatta olemme jatkaneet kuukausi toisen perään. Prosenttuaalisesti alkaisi olla pian onnistumisen aika, vaikka jokainen hoito on omansa.

Pikkuenkelille toivotan onnea huomiselle :wave: .

Hillevi, vaikka teillä jo hoito käynnissä, voitte silti ilmoittautua jonoon mihin tahdotte.

Nyt painaa väsy silmiä, taidan kellahtaa unten maille |O VEKARA
 
nyt matkalainen sitten köllöttelee kyydissä ja toivottavasti pysyy.Meille jäi pakkaseen neljä ja tämä yksi siirrettiin siis.Sanoin lääkärille että tämä akti ei kovin kauaa kestänytkään,varmaan kolme minuuttia :LOL: Hänellekin nauru maittoi.Nyt sitten vaan odotellaan RAUHALLISESTI mitä tuleman pitää.
 
Tänään on rauhallinen ilta, joten rekisteröidyin tänne. Olen seurannut piiitkääään jo kirjoituksianne, mutta en ole saanut aikaiseksi itse rekisteröityä. Olen 28 v., naimisissa ja yhden lapsen onnellinen äiti. Tyttäremme on saanut alkunsa lahja-alkioilla. Lapsettomuuden syy endometrioosi, hoidoissa on käyty 9 v. :/ (poislukien raskaus ja imetysaika) Tytär on 3v. ja hänen jälkeensä siirtoja on kertynyt 8 kpl, tuloksena yksi kohdunulkoinen raskaus. Viimeisimmän negan testasin tänä aamuna. Vielä on 2 alkiota pakkasessa, sitten olisi taas jonotusta tiedossa jos ei tärppää. VL klinikat ovat käyneet 2 vuoden aikana turhan tutuiksi.

Minua kiinnostaisi kovasti Tallinnalainen Novavitan klinikka. Onko totta että hoito on alle 1000 ? siellä? Jonotusaikakin on tietty pitkä? Onko kenelläkään kokemuksia ko. klinikasta?

pikkuenkelille kovasti voimia piinikseen ja peukutuksia siihen parhaimpaan lopputulokseen!

 
Nyt on suurimmat kyyneleet itketty ja katse taas tulevaisuudessa. Tiistaina itkin silmät niin kipeiksi, etten edes teeveetä voinut illalla katsoa kun niin silmiä kirveli. Luin näitä meidän porukan juttuja ja itkin meidän kaikkien puolesta, itkin meidän, jotka eivät vielä ole onnistuneet puolesta surun kyyneleitä, itkin onnistujien puolesta onnen kyyneleitä ja teidän mahtavien ja uskomattomien luovuttajien puolesta ilon kyyneleitä, kiitos että teidänlaisianne on olemassa!! Ja kiitos kaikille teille ihanat palstalaiset lohdutuksen sanoista. Onneksi minulla on teidät ja ihana aviomieheni tukena tässä matkassa. En uskonut näiden hoitojen alussa, että ottaisi näin koville nämä epäonnistumiset. Jotenkin viime tiistaina romahdin jonnekkin niin syvälle epätoivoon, että en yhtään hiukkaa enää uskonut näihin hoitoihin. Juuri Hillevin tavoin ajattelin, että olisi parempi haudata kaikki vauva haaveet, muuta juuri tuo lopullisen lapsettomuuden kohtaaminen on vielä niin kipeä ja ahdistava ajatus, etten uskalla sitä vielä kohdata. Ja niin kauan kun on nämä hoidot niin on toivoa onnistumisesta ja siitä omasta pienestä nyytistä, jota vaalia ja rakastaa. Eli ei muuta kuin lippu korkealle ja luottavaisin mielin kohti tulevaisuutta!!

Monelle teistä on pian tapahtumassa. Toivotan kaikille kovasti onnea!! Pikkuenkelille tsemppiä, että pikkuinen haluaisi köllötellä äidin massussa seuraavat 9kk!!

Enkelitytön äidille: kun teillähän oli myös se maksusitoumus, niin kun kerroit, että ehditte saada samaan sitoumukseen kaksi luovuttajaa, niin otitko sairaalastanne selville, että siihen saa kaksi luovuttajaa jos sitoumus on vielä voimassa? Haluatko kertoa missä päin käytte hoidoissa?

Mukavaa kesän odottelua kaikille vaikka saatiinkin eilen lunta niskaan!!


Jo positiivisempi Klaara :wave:
 
Pikkuenkelille suojelusenkeleitä matkaan :heart: Kovasti peukutan että matkalainen pysyisi kyydissä =) Onneksi saitte pakkaseenkin mukavan määrän alkioita.

Olen lukenut viime päivien aikana koko ketjunne ja ei sitä oikeasti voi tietää mitä lapsettomuusongelmien kanssa kamppailevat joutuvat kestämään ennen kuin on lukenut juttujanne. Miten jaksattekin noin valtavia määriä hoitoja ja takaiskuja, mutta kuitenkin aina vain yritätte uudelleen ja katsotte optimistisena tulevaisuuteen? Tai no tiedänhän minä, että palkinto on sen arvoinen.

Oikeasti alkoi hävettää kun tunkeuduin ketjuunne :ashamed: Mietin sitäkin että on varmasti parempi etten kerro omien hoitojen etenemisestä sen tarkemmin, koska on mahdollista että omien solujeni vastaanottaja löytyykin täältä, koska aika monihan näitä käy lukemassa. En vain halua tunkeutua teille niin henkilökohtaiseen prosessiin :heart:
 
Hei kaikki,

Hyvä kuulla, että Klaara olet päässyt pahimman yli. Minullakin taitaa hoidoista toiseen juoksemisen syynä olla se, että en uskalla kohdata sitä ajatusta, että ehkä meille ei omaa lasta koskaan tulekaan. Se tuntuu liian surulliselta ajatukselta. Siispä vastatuulta päin, vaikka tukka lähtisi :p Toivottavasti Klaara sinulla lähitulevaisuudessa tärppäisi ja saisitte omaan käärön! Me olemme mieheni kanssa jo liian vanhoja/liian vähän aikaa naimissa olleita vauvan adoptointiin virallisia väyliä, mutta yksi mahdollisuus on miehen kotimaasta saada pieni adoptiolapsi, jos pystyisimme asumaan siellä lähivuosina esim. puoli vuotta. Mutta toivomme silti vielä plussaa omin avuinkin.

Typyliini, tervetuloa mukaan tähän pinoon juttelemaan! Kysyin Novavitan lääkäriltä viime viikolla ja siellä on kahden vuoden jono ja hoito lahjamunasoluilla maksaa noin 2800 e synnyttämättömille naisille, synnyttäneille alle ja yli 40v on halvempaa. Tartolaisella Elite klinikalla hinta on korkeampi, mutta jonoa ei juurikaan ole.

Pikkuenkelille isot plussaterveiset ja liimalähetykset täältä :heart:

Kävin tänään ultrassa ja korkeintaan viisi munista on kasvamassa, punktio osuu ensi viikon alkuun. Täytyy toivoa, että edes muutama hyvä alkio tulisi meidän soluista... Odotamme tämän hoidon lopputuloksen ja ehkä sitten Tartoon ilmoittaudumme. Sinne täytyy heti alkajaisiksi lähettää iso määrä veritestituloksia, mutta kaikki valmistelut voidaan tehdä omalla klinikalla. Tällä kertaa ajattelin pyytää aiemminkin luovuttaneen ja laadukkaan saaliin saaneen luovuttajan Pietarin kokemuksen jälkeen... (Pietarin luovuttajan munasolut jakautuivat huonommin kuin omani, mutta tulihan niitä toki 10 kpl)

Oikein hyvää alkuviikkoa kaikille ja voimia itse kunkin vaiheisiin!
Hillevi
:wave:
 
Klaara: oot käynyt läpi todellisen tunteiden myrskyn.. Eiköhän se lähes kaikilla ole juuri se, että tuollaisen tunteiden myrskyn jälkeen itselle tulee parempi olo.. en tiedä mistä johtuu.. kai siinä kaikki purkautuu samalla mitä on sisimmässään miettinyt..

Pikkuenkelille plussaonnea! Teille tuli hyvä munissaalis:)! Ja kaikille muillekkin mielettömän paljon voimia tähän kaikkeen.. missä prosessissa sitten kukakin on.. odottamassa, hoidoissa..

Meillä tosiaan tuli se luovuttaja.. ja niitä ykkössaajia ollaan.. ajatelkaa.. vihdoin ja viimein ykkössaajia.. Nyt on paljon suurempi mahdollisuus päästä hoitoihin kuin ainaisina kakkossaajina.. Tässä odotellaan parhaillaan kuukautisten alkamisia.. kun vuodot alkaa niin progynovan syöntikin alkaa.. Hoitoja suunnitellaan viikolle 18 tai 19. Riippuu aika paljon siitä, että miten kuukautiset nyt käynnistyy.. Meidän luovuttaja on 172cm, ruskea silmäinen ja tummatukkainen.. eli 5 cm minua lyhyempi.. hiukset ja silmät ovat samanväriset.. eli ulkonaiset ominaisuudetkin olis aika kohdillaan.. Täytyy nyt vaan toivoa että luovuttaja veisi hoidot loppuun asti eikä tulisi muita kummallisia mutkia matkaan..

Täällä siis ihan hyvillä fiiliksillä tällä hetkellä mennään. Laihiskin on pistetty käyntiin.. tarkoitus karistaa noita kiloja.. saa tosin nähdä miten käy kun progynovan syönti alkaa taas pian.. mutta siirtoon astihan tässä on aikaa ainakin laihistella..

Hillevi: Avioliitossa olo aika riippuu ihan maasta, että mistä adoptoisi lapsen... Olen itse ottanut näistäkin asioista jo selvää.. Olen jutellut asiantuntijoiden kanssa.. Mekin voisimme hakea adoptiojonoon jo nyt vaikka emme ole naimisissa.. menemme elokuussa..Toki jotkut maat vaativat tietyn ajan, joka pitäisi olla naimisissa.. Adoptioprosessi on monen vuoden juttu.. siksi otin itse siitä jo selvää.. Katsomme toki ensin näitä lahjasoluhoitoja.. mutta jos ei lasta tule niidenkään avulla niin kyllä meillä tuo adoptio on jo selvä juttu.. tai siis selvä niin, että me yritämme saada adoptiolapsen jos muuten ei tule.. ja ken tietää vaikka adoptoisimme joka tapauksessa..

Mukavaa ti päivän jatkoa! Itse lähden tässä töihin kohta puolin.. Vihaan näitä iltavuoroja.. Tänään inventaario niin menee vielä jonnekkin 00 asti töissä...
 
ja mukavaa keskiviikko iltaa. Mies pihalla grillailee ja itse väännän salaattia ja ajatukset tulevassa siirrossa. Viides pas tulossa ja kaikki tahdomme panna likoon tällä kertaa. Eli ajatuksena se, että kaikki keinot tahdomme käyttää. Pitkä viljely ei kuitenkaan kiinnosta, sillä siinä saattaa mennä alkioita hukkaan, eikä tuloskaan ole aina taattu.

Alkion kuoren avaus on asia josta vasta kuulin ja alkoi heti kiinnostamaan. Jos jollain tästä tietoa, niin kiitollisena ottaisin sitä vastaan. Ja jos joku osaisi tämän englanniksi kääntää, niin siitä kiitollinen myöskin.

Nyt makkara tuoksuu jo nenässä ja maha kurnii!!

Nälkäinen VEKARA :kieh:
 
Aurinkoista torstaipäivää kaikille!

Vekara, alkionkuoren avaus lienee englanniksi 'assisted hatching'. Siitä löytyy esim. AVAn sivuilta tietoa. Jos teidän alkiot on icsattu, osaa biologi kertoa, millainen kuori munasoluissa oli. Jos se on ollut tavallista paksumpi tai kovempi, silloin voi kuoren avaamisesta olla apua. Naisten vanhetessa kuori voi paksuuntua ja kovettua. Jos kuori vaikuttaa tavalliselta, ei toimenpidettä mielellään tehdä, koska siinä on aina riskinsä, kun pientä alkiota käsitellään.
Minä toivoin tätä ekassa ivf:ssä omilla soluilla, mutta ei ollut tarvetta eikä sitä tehty.

Täällä mahaa jo vähän turvottaa Menopurin pistäminen, eilisessä ultrassa näkyi yhdeksän follia kasvavan, mutta kahdella oli etumatkaa eikä ole varmaa, että pienemmät ehtivät kypsyä ensi viikoksi. Toivotaan nyt että edes ne kaksi olisivat kypsiä ja jakautumishaluisia miehen siimahännät tavattuaan. Punktio on joskus ensi viikon alussa.

Aliisa, ihanat uutiset teillä! Paljon onnea uudelle kierrokselle. Adoptiota olimme ajatelleet maasta, joka on lähellä mieheni kulttuuria. Tuntuisi helpommalta, kun lapsi edustaisi sitä eikä toisi perheeseemme kolmatta uutta kulttuuria. Mutta katsotaan nyt tämä kierros omilla soluilla vielä, ja ehkä Tartonkin... sitten täytyy adoptioasiaa alkaa edistää ihan vauhdilla.

Aurinkoista iltapäivää kaikille ja iloista mieltä!
Hillevi
 
...jo alkanut Suomessa. Haistan HK:n Sinisen tanne asti :p

Mietin tassa juuri, etta tama meidan palsta taitaa olla tan keskusteluforumin pisin ja vanhin. Vekara ja minakin ollaan jo vanhoja tuttuja.

Ma sain jarrupiikin perjantaina ja nyt on sitten mummo-oireet alkaneet. Yolla olen varsinainen patteri ja pinna palaa herkemmin. Hyvalla mielella eteenpain kuitenkin menen. Tulen Suomeen tyomatkalle ens viikoksi ja se on aina tosi kivaa. Maksalaatikkoa, salmiakkia, ruisleipaa... =)

Terveisin Watrossi
 
ja mukavaa aurinkoista alkuiltaa!! Tulin juuri ultrasta ja kalvo olisi kuulemma saanut olla paksumpi, lisättiin luge annosta.

Olen nyt vähän kysellyt tästä alkion kuoren avaamisesta ja saanut sen mutun, että yleisesti ollaan vähän puolesta ja vastaan. Sellaista selvää kuvaa en ole saanut, että siitä olisi todistetusti hyötyä jos alkio on suht normaali. KUITENKIN tämänpäiväinen lääkäri sanoi, että toimenpiteen tekemiseen ei vaikuta ainoastaan alkion kuoren paksuus vaan myöskin hoito historia. JOTEN ota tästä nyt selvää!!!! :kieh:

Mitä HILLEVI tarkoitit mahdollisilla riskeillä???

Kaikesta huolimatta kiinnostaisi kokeilla jotain uuttä tähän tylsään nega putkeen!!! Mukava olisi kuulla kannanottoja mitä kannattaisi tehdä. Alkioita pakkasessa siis 8 ja viides pas siirto tulossa.

HILLEVILLE toivotan tsemppiä hoitoihin ja WATROSSILLE mukavia grillaus ilmoja tänne kotimaahan :p !!

Terkuin VEKARA B)
 
Klaara En kysynyt sen kummosempaa "kotisairaalasta" kun klinikalta sanoivat että yritettään ehtiä uudestaan samalla maksusitomuksella kun siinä ekassa ei päästy tekemään kun sitä yhtä yritystä (pas:ia ei onnistunut kun alkiot eivät selvinneet). En ole sen kummosempaa sitten kysynyt asiasta, mutta ei ole meille ainakaan laskua tullut ja viime kerralla kun soitin hoitajalle siellä omassa sairaalassa ja kysyin kun tätä pas:ia ei nyt kerkiä siihen maksusitomukseen mukaan niin hoitaja siellä oli sitä mieltä että kun se on pas niin se kuuluu myös maksusitomukseen vaikka onkin mennyt umpeen. Oulun VL ollaan hoidossa. Toivottavasti teillekin onnistuu tämmöinen!

Pikkuenkeli Plussaonnea sinulle!! Kovasti peukkuja pitelen! Onko oireita jo ilmestynyt?

Aliisa, Vekara ja Hillevi Kovasti onnea hoitoon!!

Itselläni semmoinen tilanne että odottelen nyt vuotoa alkavan lauantaina ja sunnuntaina aloitan sitten Progynovaa pas:ia varten! =)

Tsemppiä kaikille! Ja ehkä meilläkin viikonlopun aikana avataan grillauskausi... :LOL:

:wave: :wave:
 
Juu mulle tuli tänään Hesasta puhelu että luovutus hoidot alkais siinä 20 viikolla.
Edellisellä viikolla käynti klinikalla hakeen lääkkeet ja opetellaan pistäminen.

Viimeks kun mulla oli niin että mun piti ite sekotella se liemi, nyt homma hoituu kynällä =)

Just tässä kuulin ihan kauhu kertomuksen luovutuksesta... ei oltu annettu tarpeeks kipulääkitystä niin tyyppi joutu oleen sit melkein viikon saikulla sen takia.
Muistan ku mulla sillon ku luovutin niin se hoitaja kysy ihan muutaman minuutin välein että onko kaikki ok ja että tarviiko lisätä kipulääkettä, niin tää yks sai melkein itkeä siinä keräyksessä niin ei tajunnu lääkäri että sitä lääkettä tarvis lisää.
Niin ja silloin mulla olis kirjoitettu ainoastaan siksi yhdeksi päiväksi (keräyspäivä) saikkua... no jos olis kipuja vielä ollut niin toki olisivat enemmänkin kirjoittanut.

Mä meinasinkin että mä vannotan tuolla sit sen hoitsun pitään kipulääkkeet hollilla, mulla on nääs kuitenkin melko alhainen kipukynnys :ashamed:
 
Heips!

Tänne ei kuulu mitään erikoista. Odotellaan ensi käyntiä ja yritetään siinä sivussa olla miettimättä koko asiaa.
Pitää nyt nauttia keväästä ja kesästä, koska todennäköisesti vasta alkusyksystä alkaa tapahtumaan - jos alkaa. Riippuu vähän niistä jonotusajoista.

Onnea ja plussa tuulia teille hoidoissa oleville!

Mukavaa viikonloppua!
Piri
 
Perjantaita!

Vekara, lääkärini mukaan alkion manipulointi on aina riski, vaikka sen tekisi kuinka kokenut henkilö - mutta hän ei selvittänyt sen tarkemmin riskejä. Kai muutamasoluinen voi ottaa nokkiinsa rapsuttelusta ja lopettaa jakautumisen tms. Kannattaa silti kysyä, josko teidän tapauksessanne avaaminen voisi auttaa kiinnittymiseen.

Meillä ensi tiistaina punktio, lääkäri arveli että viisi munasolua saattaisi tulla. Kiitos onnen toivotuksista. :heart: :heart: Oma mielikin on ihan positiivinen, jospa nyt onnistuisimme.

Vekaralle ja Enkelitytön äidille tsempitykset tulevaan siirtoon ja Riivinraudalle munasolun kasvatuksiin. Pidä tosiaan huoli, että saat tarpeeksi kipulääkettä! Vaikka ei se välttämättä ole ollenkaan kivulias toimenpide, kuten minulla ekassa ivf:ssä.

Kaikille oikein hyvää keväistä viikonloppua ja Watrossille suomalaisruokien tuoksuista työmatkaa! toivoo Hilde

:wave:
 
Elikkäs eilen aloitin TAAS zumenonin popsimisen annoksella 1x3. 2.5. siirto jos siirrettävää on (2 alkiota pakkasessa) Hoitaja oli onneksi kannustava ja sanoi että kannattaa kokeilla, ja tietty kokeillaankin. Itsellä alkaa kyllä usko jo loppua näihin jatkuviin pettymyksiin. Mutta niihin on totuttu ja selvittävä on. Onneksi yksi elävä esimerkki onnistumisesta auttaa jaksamaan hoitojen pitkiä teitä. Vaikea vieläkin uskoa, että olen tuollaisen ihanan lapsen saanut! :heart:

Onnea kaikille yhteisesti eri vaiheisiinne.

Pikkuenkelilläkö on ainoana nyt piinis menossa, toivottavasti sujuu hyvin!!! Nyt saisi jo tilastollisestikin tällä palstalla tulla onnistuminen!

Ja myös täältä mukavaa viikonlopun toivotusta!
 
Ei ole juuri kummoisiakann muita oireita kuin tämä jumalaton väsymys,lääkärikin kertoi että jossain tutkimuksessa on todettu että keltarauhashormoonia voitas käyttää vaikka nukutusaineena riittävän suurilla annoksilla,niin että eipä ole ihme jos nukuttaa!!!Niin ja oireista vielä niin toinen rinta onpi aikas kipee mut pistän senkin lääkkeiden piikkiin.viikko on kulunut nopeesti ilman kovaa miettimistä,töissä kiire ja opiskelija mukana päivät niin ei ehdi mietiskellä liikoja.Huomenna olisi bileet 70-luvun teemaan ja mulla järkky krimplen-mekko-tolppakorkokenkäsysteemi palloperuukilla valmiina.Viiniäkin pari lasia lääkärin luvalla ajattelin maistaa.Tämmöstä tänne... kaikille mukavaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä