Luovutettu munasoluhoito

Moi!

Aliisa08 meillä 1,5 v. sitten maksoi pakastettujen alkioiden laittaminen n. 700,- siis jos olisi laitettu, mutta kun eivät selvinneet. Mutta nyt esim. Riikassa se maksaa n. 1000,-. Mutta tosiaan klinikan nettisivuilta pitäisi löytyä. Ja sitten on tietty asia erikseen, kuka saa siitä kela-korvauksia ja minkä verran.

Aurinkoista sunnuntaita! Me ollaan täällä kohta Riikaan päin lähdössä ;)

Terv. Piri

 
tullut täälläkään plussaa,hei oliko se nyt niin että lääkkeet saa lopettaa nyt sitten kun tänään testipäivänä näytti negaa niin lääkkeet voisamantien lopettaa????Mulla soittoaika klinikalle huomenna ja en nyt sit tiiä miten toimin,osaako joku auttaa?Mieli aika matalalla ja miehellä vieläkin enemmän,voivoi kun osaa olla vaikeeta.Mutta ei auta itku markkinoilla; pakkasessa ne neljä vielä jäljellä samassa oljessa kylläkin.Kuinkas pian menkat on teillä alkaneet kun lääkkeet lopetettu?
tsemppiä muille piinailijoille
 
Moi!
Pikkuenkelille pahoittelut negasta ja jaksamisia seuraaviin hoitoihin.
Lääkkeet saa lopettaa heti negan jälkeen, ei ole valitettavasti mitään syytä käyttää niitä enää.
Itselläni vuoto alkoi aina 2-3 päivää lääkkeiden lopettamisen jälkeen, mutta kaipa sekin on yksilöllistä.

Kirjoittaudun nyt tänne teidänkin joukkoon. Itse olen käynyt pitkän tien läpi monine erilaisine hoitoineen. Lopulta olimme lahjamunasoluhoidoissa. Jonotimme ensimmäistä luovuttajaa 1½ vuotta ja toista luovuttajaa vuoden. Hoidot Helsingin Väestöliitossa. Yhteensä kymmenen hoitovuoden jälkeen saimme kalleimman aarteen minkä saada voi, eli lahjamunasolulla syntyi pieni tyttömme.

Löysin tämän palstan n. kuukausi sitten ja olen ahkerasti käynyt lukemassa kuulumisianne ja harmitellut etten saanut itse olla tälläisessa ketjussa mukana silloin kun asia oli meille ajankohtainen. Juuri samassa tilanteessa olevilta saa niin mahtavaa taustatukea piinapäivinä ja raskaiden hoitojen iloissa ja suruissa.

Toivon teille kaikille voimia hoitoihinne!

Miilija, ahkera palstan seuraaja
 
PIRI suuri kiitos vastauksestasi. Huomasin itsekin nyt tänään tarkemmin tutkiskeltuani että siinä perässä tosiaan luki se siirto. Olisihan se aivan hullua jos pakkasesta sulatettujen munisten hinta olisi sama kuin tuoresiirrossa.. kun keräystä ei kuitenkaan enää ole ja luovuttajan lääkkeitä.

PIKKUENKELI Lohtu :hug: Varmasti tuntuu kurjalta :( Kamalasti voimia sinulle ja miehellesi! Onneksi teillä sentään on siellä pakkasessa vielä jotakin.. niin kauan on toivoa:) Ainakin teillä on vielä mahdollisuus yrittää.. eikä tarvitse odottaa vuotta taikka paria..

MIILIJA Tervetuloa vaan palstalle! Itsekin etin monesta paikkaa keskustelua tästä hoitomuodosta, mutta tämä oli oikeastaan ainoa paikka, jossa keskustelua on säilynyt pidemmän aikaa.. Tämä on aivan ihana palsta! Saa purkaa tunteita, mietteitä, suruja, murheita, iloja.. ja tietää että joku toinen täällä on kokenut samat tunteet ja on joku joka ehkä ymmärtää.. Muilla palstoilla tulee aina niitä jotka haukkuvat lyttyyn tai eivät tiedä yhtään miltä meistä tuntuu.. yms. Mutta siis.. tämä on aivanloistava paikka:) Ihanaa, että olet saanut tyttären itsellesi!:) Minkä ikäinen hän nyt on?

Meillä tosiaan tilanne nyt se, että huomenna lääkärimme soittaa kun luovuttaja on käynyt ultrassa.. silloin selviää vissiinkin sitten se, että kuinka paljon muniksia on suurinpiirtein tulossa.. toiv yli 10 niin toinenkin pari pääsisi mahdollisesti siirtoon saakka.. ja samalla selviää se, että milloin keräys on ja milloin siirto.. jos keräys on 30.4 niin siirto olisi 2.5. Lääkäri ainakin pe:na puheli, että luultavimmin ke:na 30.4 kerättäisiin.. Mutta koskaanhan ei voi tietää mitä tapahtuu.. Mutta huomenna siitä kuullaan lisää.. tulen sitten taas kertomaan.. :)

Mukavaa su illan jatkoa! Ja voimia kaikille!
 
Voi Pikkuenkeliä, paljon voimia teille pettymykseen ja suruun :heart: :heart:
Kyllähän ne lääkkeet voi lopettaa, jos oli sovittu testipäivä ja nega tuli. Kunpa teillä joku huurunenistä toisi plussan!

Mitenkäs Vekaran piinailut on edistyneet, toivottavasti iltalämpöjä pukkaa jne. "oireita"!
Minua ei ole palellut, joskus on vihlaissut vatsaa sivuilta, mutta lienee folleihin kerääntyneestä nesteestä johtuvaa. Rintojen tuntemuksetkin on vähän vähentyneet, mutta mahaa turvottaa ja on vähän "outo olo" alavatsassa.

Aliisalla h-hetket käsillä. Toivottavasti tulee sopivasti muniksia ja huippulaatuisia. Oikein paljon onnea tähän hoitokertaan! :flower:

Kaikille mukavaa Wappuviikkoa!
Hillevi
 
Pikkuenkelille halaus :hug: Onneksi teillä pakkasessa alkioita. Kuinka ne samaan olkeen ne laittoivat? Mulla alkaneet menkat aika tarkalleen 2 pvää lääkkeiden lopetuksesta. Teettekö pas:n heti perään ilman välikiertoa?

Mulla nyt tulossa kolmas siirto ilman välikiertoa...Huh ihanaa tämä zumenonin popsiminen. B) Limakalvo oli tänään hyvä 9 mm. Siirto (jos alkiot säilyy) perjantaina. Lääkärin kans tänään juttelin ja oli sitä mieltä että enempää ei voida tehdä, tarvittaisiin vaan tarttumiskykyinen alkio. Mistäs senkin saisi? :|

Hyvää maanantai-illan jatkoa kaikille.

 
TYPYLIINI, juu tänään soitin klinikalle ja samaan syssyyn tehään tuo pas.En viitsi mitään pitkiä taukoja pitää ja sittenpä se on kerralla selvää,sillä meillä se jää sitten tähän,ei ole enää rahaa eikä ikäkään voi odottaa vuoden,kahden jonoja.Niin ja tuosta samaan olkeen laittamisesta en oikein itsekään tiedä miksi,sanoivat että kaksi oikein hyvää ja kaksi hieman huonompaa??Kaipa he tietävät miten kannattaa toimia.Nyt pitää toivoa vaan oikein pitkäkyntisiä alkioita että tarttuvat hyvin kiinni,vai mitä ;)
Kaikille onnea omiin jänniin hetkiin
 
Viides reissu tuli tehtyä hoitojen vuoksi ja lääkärilläkin alkaa olla jo hauskaa kun tässä vaan sinnitellään. Meillähän oli nyt siis riikalaisen luovuttajan ensimmäinen pas. Tuoresiirrossa siirrettiin yksi hyvä top alkio, tulos nega. Nyt neljä sulatettiin ja kaksi siirrettiin. Alkioiden laatu ei ollut kovin hyvä eikä lääkäri suuria toiveita antanut (koska kyseessä vielä pakastettu alkio)

Kuitenkaan en ole heittänyt kirvestä kaivoon, sillä tässä on tullut huomattua, että ei se raskaus välttämättä top alkiollakaan aina ala. Kyllä sitä pitää olla moni asia kohdallaan. Joku tossa aiemmin kirjoitti, että eikös ne raskaudet monasti huonommilla alkioilla käynnisty. Näin alan myös itse pian uskomaan. Topeilla aina toiveet liian korkealla ja sitten tulee joku heikompi mikä yllättää, kun ei asiaa osaa edes odottaa!!!

TERVETULOA MUKAAN KAIKKI UUDET PALSTAAJAT!!! Mukava oli huomata paljon liikettä vaikka en ole vielä ehtinyt kuin pikaisesti vilaisemaan. KIITOS myös kaikille tsemppaajille, tässä sitä nyt vaan jännäillään, tänään pp 4.

HILLEVI, mukava, että pääsitte kahden alkion siirtoon. Millaisia alkiot olivat teillä laadultaan ja antoiko lääkäri mitään onnistumisprosentteja? Monesko pp sinulla menossa ja onko sinulla ilta lämpöä?? (ehkäpä olet jo näistä kirjoitellut, tarkkaa en ole vielä lukenut).

Minulla ei mitään oireita ja jäin miettimään, että pitäisikö tuon lämmön nousta?? Muutenkin ollut aika mukava kierto, kerroin juuri miehelle, että lääkkeisiin en ole juurikaan reagoinut. Ja yleensä ottaen sietänyt kaikilla kerroilla lääkkeitä melko hyvin. Iho pysynyt hyvänä, kiloja kertynyt muutama, vatsan turvotus ollut ikävitä, koska silloin ei saa mikään vaate painaa.

Nyt täytyy taas alkaa valmistautua töihin lähtöön, illalla palaan lukemaan mitä lomamme aikana täällä tapahtunut (vietimme mukavan aurinkoisen loman pärnussa siirron yhteydessä) Antaa aina virtaa!!!

Aurinkoisin terkuin VEKARA B)
 
Pikkuenkeli Lohtuhalaus sinulle. :hug: Tosi kurjat nämä negatiiviset testit... :'( Kovasti onnea tulevan Pas:iin!!

Hillevi ja Vekara Tsemppiä molemmille piinispäiville! Peukkuja kovasti!!

Typyliini Peukkuja kovasti pe. siirtoon! Toivottavasti kaikki menee nappiin! :flower:

Aliisa Toivottavasti saitte hyviä uutisia eilen!! Tsemppiä!

Tervetuloa mukaan kaikki uudet palstaajat! =)

Itse kävin tänään aamulla limis ultrassa, ja limakalvo oli tänään 7,8mm. Ihan hyvä lääkärin mielestä, tosin on minulla parempikin ollut joskus, mutta vielä on siirtoon reilu viikko niin eiköhän se silloin ihan hvyä on! :) Ainakin toivottaan näin! Minulla nyt iho-ongelmat kuriin kun ostin apteekista Louis-Widmer nimisen epäpuhtaan ihoon tarkoitetut puhdistus tuoteet. Lisäkilot tuntuvat nyt kanssa rahoittuneet, mutta turvotusta minulla kyllä on... :/
Noh, ei muuta kun tsemppiä eteenpäin ja toivottavasti meidän alkiot selviävät sitten siirtoon asti tällä kertaa! :heart:

:wave: :wave:
 
Hei kaikille,

Tervetuloa takaisin virkistynyt Vekara! Oikein paljon kiinnittymisintoa teidän alkioille!

Meidän alkiot olivat hyviä, mutta ei top-yksilöitä. Minullekin hoitokierros oli helppo, vaikka munasolutkin kasvatettiin mun mahassa. Mutta ei kyllä myöskään palele, tänään pp5. Kai iltalämpöjen pitäisi nousta edes vähän, mutta en ole edes mitannut.
Ei ole myöskään tyynen rauhallista oloa, jonka moni plussannut on raportoinut. Hui, ei saisi housut puristaa. Minulla kyllä puristavat, kun maha on edelleen turvoksissa ja joskus vihlaisee ja keskellä on kuin liikaa painetta. Heikentääkö puristava vyötärö kiinnittymistä? Istun kyllä töissä omassa huoneessani nykyään melkein aina housun nappi ja vetskari auki :p

Enkelitytön äidillä hyvä limis, onnittelut ja oikein paljon onnea siirtoon! Minulla limis on siirtopäivinä ollut 8-9 mm, mutta ei ole kelvannut alkioille...

Aurinkoista Vapun aikaa kaikille B)
Hillevi, pp 5
 
Joo elikkäs se lääkäri soitti sitten eilen.. en vaan kerennyt tänne kirjoittelemaan.. kun koko päivä oli yhtä häslinkiä.
Luovuttajan punktio on huomenna. Mies käy luovuttamassa siemennesteensä aamulla ja iltapäivällä lääkäri sitten soittaa mikä oli luovuttajan saalis.. Näillä näkymin siirto olisi siis tämän viikon perjantaina 2.5.. samana päivänä kuin Typyliinilla. Mulla oli myös 9mm limakalvo kun kävin viime viikon to:na ultrassa.

Näin mennään.. Toivotaan että saalis olisi hyvä ja hedelmöittymistäkin tapahtuisi runsaasti.. Ilmoittelen siitä sitten taas..

Oikein mukavaa ja aurinkoista vappua kaikille, jos sitä ennen en ehdi tänne kirjoittamaan!
Ja Typyliinille onnea siirtoon!

Ai juu ja hei, kuinka kauan tuota lugea joutuu sitten käyttämään? Hain tänään apteekista sitä, kun huomenna aloitus...
 
Soitto klinikalta vahvisti sen mitä aiemmin olin ajatellut, eli sunnuntaina aloitan Lugesteronit ja keskivikkona 7.5. siirto! =) :heart: Toivottavasti alkiot sitten selviävät! :heart:

Aliisa Minulle on ainakin sanottu että jos raskaus alkaa niin sekä Progynova että Lugesteronit jatkuvat 11-12 raskausviikon asti. Peukkuja sinulle pe siirtoon!

Oikein mukava ja aurinkoista Vappua kaikille! B)

:wave: :wave:
 
Hei kaikki,

Kylläpä nyt moni saa kyytiläiset. Onnea siirtoon Typyliini, Aliisa ja Enkelitytön äiti :heart:
Toivottavasti kevään kunniaksi mahdollisimman monelle se kaivattu plussa tulisi.

Aliisa, minullakin tieto, että lääkkeitä jatketaan 12 viikolle. Crinonea käytin viimeksi ja nytkin osan aikaa (Lugen sijaan) ja se on kyllä paljon miellyttävämpi - ja kalliimpi. Crinone ei valu ja perusannos on kerran päivässä.

Vekaran kanssa pääsemme testaamaan juuri ennen äitienpäiväviikonloppua.
Menin jo lupaamaan äidilleni, että menen heille viikonlopuksi - enpä huomannut että testitulos tulee juuri ennen. Minulle on muutenkin äitienpäivät olleet viime vuosina vähän vaikeita ja jos taas nega tulee, täytyy sitten näytellä pirteää - etten vanhoja vanhempiani huolestuttaisi.

Nyt ei tunnu yhtään, että minulle plussa tulisi. Rinnat on turvoksissa ja kipeät ja vähän alavatsatuntuntemuksiakin, mutta ei ollenkaan raskaana olemisen oloa.

Iloista vapun aikaa kaikille ja aurinkoista kevään jatkoa!
Hillevi
 
Mulla on tanaan nollaultra, eniten siina oikeastaan jannittaa se, etta onko tammikuussa loydetty kisti jo "sulanut" pois niin kuin laakari ennusti. Jos kaikki on OK niin huomenna alkaa zumenon-rumpa eli tervetuloa lisakilot ja -napyt :kieh:

Ihana kun on pitka viikonloppu edessa, meilla taalla on perjantaikin vapaa. Voi kun ilmat vaan paranisivat.

Tsemppia hoidoissa oleville, yhta matkaa tassa taas tallustellaan. Ja tietysti hyvia piinapaivia Hilleville ja Vekaralle. On kylla aika saada plussauutisia palstalle.

Mitenkas se menikaan.. klara vappen, bara vatten jne.

Watrossi
 
No niin.. nyt on lääkäri soittanut.. Ja me saatiin 9 munasolua, mitä pidän erittäin hyvänä, sillä 10 on aikas lailla se max kun Väestöliitolla ne solut menee 2 parille sen ylitse mentyä. Nyt vaan jänskäillään kuinka moni hedelmöittyy.. toivottavasti edes pari. Onko tuossa mitään muuten sellaista määrää, että kuinka paljon yleensä hedelmöittyy? Tiedän että se on niin henk. kohtasta ja riippuu monesta asiasta.. Mutta onko kenellekkään käynyt esim. niin että yhtään ei olisi hedelmöittynyt? Tänään myös aloitin ne luget.. ei mikään ihan miellyttävin lääke, mutta mitäpä sitä ei tekisi sen eteen että joskus oma pikkuinen tulisi:)
Tänään toivottavasti viimeinen päivä maistella alkoholia moneen kuukauteen.. toivon kovasti niin...:)

Kaikille hyviä piinapäiviä, jotka siinä tilanteessa on.. ja voimia ihan kaikille meistä missä tilanteessa ikinä ollaankaan:)

Mukavaa vappua! Olkaa ihmisiksi:)
 
Meillä 60 % on yleensä hedelmöittynyt normaalilla tavoin. Lääkäri sanoi sen olevan norm. määrä. Kyllä tuosta määrästä pitäisi hedelmöittyä ja jos simpat on jostain syystä vähän kehnoja niin ne varmaan icsaa varmuudeksi. Peukut on pystyssä, eli onkos sulla sitten kans siirto pe?
Enkelitytön äidille onnea ensi vkolle!
Ja tietty Plussaonnea piinaajille

Tää vappu ois meillä kyllä sellanen hyvä päivä tulla raskaaksi, tytöstä alkionsiirto oli 4.5 =)
 
Hei kaikille!

Sain vinkin tänne tuolta toiselta palstalta, kiitos vaan Typyliini =)

Kiva ketju teillä ja ilmeisesti paljon ulkomailla hoidoissa olevia. Haluaisiko joku kertoa minulle Ava Peterista? Kauan junamatkat kestää ja onko kallista matkustaa? Ollaankin nyt kallistumassa siihen vaikka ensin Viroa mietittiin.
Lyhyesti itsestä kun tyttö tuossa vieressä jo vaatii huomiota. Eli minulla endo taustalla. Takana 4xICSI + pakastesiirtoja, lisäksi donor siittiöillä 1xIVF. Sitten viimein luovutetuilla alkioilla tärppäsi ja nyt tyttö on 9kk vanha. Kovasti toinen haluttaisiin ja ulkomaille ollaan siis hoitoihin lähdössä. Tulen kirjoittamaan lisää joku toinen päivä paremmalla ajalla!
Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!
 
Suzyanne
Löysin tänne googlen kautta, olipa kiva kun tämä keskustelu löytyi, sain täältä paljon hyödyllistä tietoa!!

Olemme avomieheni kanssa menossa koeputkihedelmöitykseen luovutetulla munasolulla, ja hoito tehdään eräällä yksityisellä klinikalla Virossa.

Tuolla kyseisellä klinikalla ei ole jonoja ollenkaan, mikä on ilman muuta hyvä juttu.

Hoito alkaa ensi kuussa tutkimuksilla ja testeillä. Luovuttajan olemme jo valinneet meille lähetetystä listasta.

Vähän jännittää aika harvinainen "tilani", eli minulta puuttuu kokonaan munasarjat, ja siis myös hormonitoiminta, kaikki tarvitsemani hormonit siis tulisin saamaan lääkityksinä. Normaalisti minulla on hormonikorvaushoito, ollut jo 11 vuotta. Olen 35-vuotias.( ensi kuussa 36)

En tiedä, onko olemassa tapauksia, joissa nainen, jolta puuttuu kokonaan oma hormonitoiminta, synnyttäisi lahjasolujen avulla terveen lapsen. Lääkärini mukaan se kuitenkin on mahdollista. Täytyyhän sitä kuitenkin yrittää, alkaa tuota ikääkin olla jo sen verran. Ettei sitten myöhemmin harmita, kun ei tullut edes kokeiltua. =)

Huh, ensi kuussa se sitten alkaa. Jännittää ! :eek:
 
ja mukavaa viikonlopun alkua niin lomalaisille kun työssäolijoillekin. Itse olen tänään lomalla, nautin tästä ihanan pitkästä viikonlopusta. Minulla pp7, eikä kyllä minkäänlaista tunnetta että raskaana oltaisiin :p . Mutta sehän kohta nähdään!! Alkiot olivat luokkaa kolme, joten ei kovin hyviä.

Miten sinulla HILLEVI hurisee???

Äsken lueskelin kirjoituksia ja mukava oli huomata että mukana on paljon uusia kun meitä vanhojakin. Monella myös hoidoissa tapahtuu. Paljon onnea siirtoihin ALIISA, TYPYLIINI ja ENKELITYTÖN ÄITI sekä kaikille muille jaksamisia!!!

Tervetuloa mukaan SUZYANNE. Kiva että mukana on kirjoittajia joilla on kokemuksia eri klinikoista, kuten esim. pietari, riika ja nyt sinulla viro. Oletteko menossa klinikalle tartoon? Miten teillä hoitosuhde käynnistyi? Kävittekö siellä ensikäynnillä? Mikä oli tuo lista jonka sanoit saavasi?? Millaisia tietoja luovuttajasta kerrottiin?? Mukava jos ehtisit vastailla =) .

Tässäpä taas vähän ajatuksia. Nyt kutsuu kotityöt, jonka jälkeen kaupoille.

Terv. VEKARA ;)
 
Moi!

Täälläpä nyt tapahtuu!!!

Pikkuenkelille tsemppiä negan jälkeen. Onneksi sulla on vielä pakkasessa tavaraa!
Uusille tulokkaille tervetuloa mukaan, itsekin olen aika uusi täällä!
Piinistelijöille ja siirtoihin menijöille lykkyä tykö ja tulkaa ihmeessä kertomaan kuulumisia! Kyllä kiinnostaa, sillä tuntuu, että yhdessähän tässä kaikkea jännitetään ja odotetaan! :)

Omaa napaa: käytiin Riikassa klinikalla ensikäynnillä. Aluksi tuntui vähän tyhmältä, kun mentiin sisälle, niin hyvä, että meitä tervehditiin, aula täynnä asiakkaita ja päästiin lääkärille vasta puolen tunnin odottelun jälkeen - siis siitä, kun meillä olisi ollut aika. No onneksi lääkäri oli mukava, juttu luisti ja alkoi taas olla luottavaisempi mieli. Nyt sitten vaan odotellaan. Sanoi, että 4-5 kk kestää. Mehän ollaan kans yhdellä Suomalaisella klinikalla jonossa ja nyt alkoi sitten jänskättää, että mitäs sitten jos molemmista tulee soitto yhtä aikaa...no toisaalta Suomen klinikalla ollaan oltu jonossa vasta 3 kk ja jos kerran jonot on siellä vähintään vuoden luokkaa, niin tuskinpa tulee soittoa yhtä aikaa. Sekin on tässä itseä mietityttänyt, että onko sitä jotenkin ahne (tai mikä sana nyt oikein kuvastais..) tai siis haluaako sitä nyt väen vängällä sitä lasta, kun pitää lähteä ulkomaille asti jne. No kaikenlaista sitä tässä pyörii siis päässä.

Aurinkoista viikonloppua!
Piri

 
ihan ensimmäistä kertaa:) Eipä oikein edes kerennyt jännittämään toimenpidettä.. se oli ohi ennen kuin huomasinkaan..:) Lähinnä jännitti se, että kun lääkäri oli eri mitä meillä oli aiemmin ollut.. Yksi huippuluokan alkio tosiaan siirrettiin.. ja mikä oli hienoa, niin 9:stä 6 oli siirtokelpoisia. Pakkaseen jäi siis vielä 5, mutta kolmeen yrityskertaan, sillä 2 pakastettiin tuplina ja yksi erillisinä.. mutta hyvät on fiilikset. Ekaa kertaa elämässä on edes mahdollisuus tulla raskaaksi! Mutta nyt jänskätään nää pari viikkoa, että miten käy...
Mies on ihan ylihuolehtivainen.. lääkäri sanoi, että tänään pitäisi välttää fyysistä rasitusta, mutta mies ei anna mun tehdä yhtikäs mitään :D No huomenna sit normaalia elämää.. voinhan mä nyt yhden päivän loikoilla vaan! Mutta hyvät fiilikset täällä :)
Vekaralla enää viikko testiin.. toiv tärppää! Kyllä olis jo aika tällä palstalla jollekkin tärpätä.. tai rehellisesti ajateltuna olisi aika tärpätä kaikille.. mutta aina ei mene niin kuin oikein olisi...
 
hyvästä saaliista ja nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn että teitä onnistaisi ;) !!

Riikan avassa annetaan sellaiset ohjeet siirron jälkeen, että kaikki raskas kantaminen on kiellettyä. Samoin kun raskas kuntoilu ja saunominen. Kaikki tämä siis testiin asti. itse olen aina yrittänyt noudattaa.

Terv. VEKARA =)
 
Onko saunominenkin oikeesti kielletty?? Meille ei annettu minkäänlaisia muita ohjeita kuin että kaikkea fyysistä rasitusta tulisi välttää siirtopäivänä. Mutta siis onko muille annettu minkälaisia ohjeita? Jännä.. Mut kun käsketään elää normaalii elämää niin.. saan siis käydä kävelyllä ja töissä jne.. mutta esim töissä tulis välttää sellasten 30kg tuotteiden nosteluja yms.? Näin mä oon ymmärtäny asian.. Korjatkaa jos oon väärässä....
Mukavaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä