Luovutettu munasoluhoito

Ihan pikaisesti vaan ONNEA Enkelitytön äidille!! Aivan ihana uutinen! Kerro sitten veritestin tuloskin.. mutta kyllä se plussa on :):)

Watrossi, toiv ne kaksi tarraisi kiinni ja lujaa! Siirrättekö yhden vaiko peräti kaksi??

Nyt vähän kiire.. paremmalla ajalla sitten enemmän....

Hyvää päivän jatkoa kaikille!
 
ja :hug: täältä Enkelitytön äiti. Kylläpä oli ihanaa kuulla plussasta.

BARTSU lienee sitten se seuraava testaaja?? Mitkä ovat fiilikset kun h-hetki lähestyy??

WATROSSI, yhtään ei kannata olla allapäin hoidon saldosta. Vaan päin vastoin. Sait tuoresiirrossa siirrettäväksi kaksi mahtavan hyvää alkiota, joten mahdollisuus onnistua on suuri. Ymmärrän kyllä sen, että tietynlaista turvallisuutta tuo pakkaseen saadut alkiot tyyliin "kaiken varalta".

Meillä mennyt jotenkin usko noihin pas-siirtoihin, takana viisi negaa. Kuitenkaan ei ole mennyt usko onnistumiseen, suunnitelmat vaan muuttuneet.

Tahdomme santsata tuoresiirtoon ja meille löytynyt luovuttaja suomesta. Huomenna aloitan primolutin ja siitä se homma lähtee jälleen kerran käyntiin. Kesäkuun alussa alkaa zumenon ja heti juhannuksen jälkeen siirto. Aivan ihanaa päästä hoitoon ennen klinikan lomia!!!

WATROSSI, meinaan myös pyytää, että tällä kertaa yritettäis vaikuttaa enemmän alkioiden laatuun, ei määrään. On sellainen käsitys, että mitä vähemmän alkioita, sitä parempi laatu. En tiedä, voin olla myös väärässä.

No, joka tapauksessa, yksi meinataan siirtää ja tällä kertaa teemme pitkän viljelyn.

Tässäpä mietteitä taas tällä kertaa VEKARALTA ;)
 
Enkelitytön äiti plussasta!!!! :flower: :flower:


Vekara oliko se niin, että olitte jonossa myös suomalaisella klinikalla? Jos oli niin kuinka kauan jonotitte? Täytyypä soittaa klinikallemme ja kysellä vähän meidän tilanteestamme jonossa. Jos jono on ihan hirmu pitkä niin tuo voisi olla vaihtoehto, että ilmoittautuisi jo nyt myös jonoon johonkin ulkomaiselle klinikalle.

Hillevi millaisella annoksella Thyroksiinia vajaatoimintaa aletaan hoitaa?

Watrossi onko tuo toinen valmiste mitä sinulle määrättiin babyasperiinin lisäksi jotain vitamiinia vai mihin vaikuttaa?


Klaara
 
Tänään siis kävin klinikalla ultrassa, ei sanonu vielä munasolujen määrää mutta meinas että ainakin sen verran että tuleee kahdelle parille.
Määrää ei osannu sanoa kun ei kuulemma tiedä jos jotkut pikkuset folikkelit(?) ottaa kasvu spurtin ja lauantaihin onkii kasvanu hyvin.

Lauantaina siis menen vielä ultraan ja luovutus olis joko maanantaina taikka tiistaina.
Ei sit uskaltanu vielä sanoa mitään, että katotaan sitten lauantaina, ja nyt sit sanoin pomolle että jos vaan sopii niin pidän molemmat vapaana niin se voi jo pyytää mulle tuuraajaa, en millään viiti jättää tätä ilmittamista lauantaille jos luovutus onkin jo maanantaina.

PIRI: juu siis en mä sitä sun viestiä niin ajatellu, ei se johtunu siitä. Sitä vaan toivoo ite että niitä soluja tosiaan tulis niin paljon että ne molemmat parit sais.


Mut tosi ihanaa on ollut lukea näin monta plussa uutista tässä lähiaikoina!!
 
Mahtava plussa-aalto liikkeellä!

Vihjeenä kerron, että Tamperelainen Ovumia aloittelee munasolunlahjoitushoitoja ja kun ilmoittauduin sinne jonoon n. 1.5 kk sitten pääsimme heti kolmanneksi jonoon. Eli sinne kannattaa soitella! VL:ssähän on klinikasta riippuen jonot 1.5-3 v. :( Hirmu pitkiä siis.

Omaa napaa: Oireita on välillä ja välillä taas ei mitään. Jännittää hirmuisesti se varhaisuä.
 
Vekara, totta on etta melko useat laakarit tuntuvat olevan sita mielta, etta kun muniksia alkaa olla ihan jumalaton maara niin laatu karsii.Tyypillinen hoito kuulemma tuottaa 10 - 12 munista ja sita pidetaan sellaisena ihannemaarana. Mun luovuttaja oli luovuttanut aikaisemmin ja oli saanut suuremman maaran, ja niista oli mun kasittaakseni alkanut raskaus.

En ole enaa yhtaan masis siita, etta saatiin vaan kaksi alkiota mukaan. Jos nyt tulee nega niin sitten vaan etsitaan uusi luovuttaja ja se siita.

Onko sinun uusi luovuttaja Avalta? Kauanko jonotit? Eiks teilla ole viela pakastettuja Riikassa? Ma olen miettynyt sun tilannetta tassa muutamana paivana ja yha enemman ihmetyttaa se ettei yksikaan laakari ole harkinnut teille toista hoitovaihtoehtoa. Kuinka monta negaa sita pitaa oikein tulla perakkain ja varsinkin luovutushoidoissa , joissa onnistumisprosentit ovat kuitenkan melko korkeat? Musta toi pitkaviljely kuulostaa todella hyvalta vaihtoehdolta.

Klaara, se mun toinen laake on steroidi (iik), joka vahentaa "the effect of natural killer cells" (loysin yhdelta eng. kieliselta sivulta enka oikein osaa kaantaa"). Periaatteessa silla viitataan ruumiissa olevaan puolustusmekanismiin, joka kaynnistyy kun vieras organismi "uhkaa" ruumista eli ruumis voi esim. hylkia alkiota, joka yrittaa kiinnittya. Ilmeisesti tata laaketta maarataan usein IVF-hoidoissa esim. Englannissa ja Ranskassa. Tieteellisesti sen positiivista vaikutusta ei ole todistettu. Saas nyt nahda. Ma olen kylla sellanen hormooni - ja steroidihirvio etta huh huh :headwall:

Hip, hip on jo torstai!

Watrossi
 
Hieno uutinen tämä uusi plussa pinoomme :flower:

Vekara, hienoa että pääsette tuoresiirtoon jo näin pian! Kunpa tämä plussabuumi nyt leviäisi oikein laajalle!

Klaara, uusintaverikokeiden jälkeen päätetään lopullisesti hoidosta. Resepti on 0,1 mg tabletin puolikas kerran päivässä. Lääkärin mukaan jos arvot heilahtaa liikaa, sitten voi ottaa puolikkaan joka toinen päivä. Lääkäri sanoi positiivisesti, että raskauden jälkeen voidaan lääkitys sitten vähitellen lopettaa - kun vajaatoimintaa minulla näin lievästi.

Kaikille iloista ja positiivista!!! loppuviikkoa!
Hilde
 
Tänään kävin sitten verikokeissa ja Hcg arvo oli huikeat 1620!! Eli kyllä täällä raskaana ollaan! =) :heart: :heart:
Oiskohan siellä jopa kaksi?? No se selviää sitten kun mennään varhaisultraan 16.6! Voi että kun tämä on niin uskomaton juttu, ei oiken vielä tajua että tämä totta on...

Tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti tämä plussa-aalto jatkuu... =) :heart:
 
Ohhoh.. Enkelitytön äidillä hurja tuo hcg arvo.. Sain tänään selville, että itsellä se samanmoinen arvo oli 101.. ja Typyliinälläkö se oli vajaa 90... Voiskohan kuule olla, että sulla olis kaks tuloillaan.. Tosin mitäpä mä tuosta arvoista tajuan.. Lueskelin vaan tuota taulukkoa verkkoklinikan sivuilla..:D

Mulla ei mitään oireita.. Tein tänää jopa uuden raskaustestin :LOL: Ei oo yhtään epätodellinen olo.. ei suinkaan.. :)

Tuohan kuulostaa hyvältä tuo Typyliinin mainitsema klinikka.. Jos jonot on vielä suht lyhyet.. Siis kaikille ketkä nyt joutuu jonoissa odotteleen...

Mutta joo.. mukavaa viikonloppua kaikille!

Varhaisultraan vielä kaks viikkoa.. sit nähdään että mitä siellä on....
 
oli mulla tuomiona. :'( Eilen pelko vaivasi niin että menin ultraan. Sieltä löytyi raskauspussi, mutta se oli liian pieni. Kontrolli hcg antoi vain arvon 143, joten raskaus mennyt kesken aika pian plussan jälkeen tai sitten se oli vikainen alusta alkaen. Saan lopettaa lääkkeet ja kohtu toivon mukaan tyhjenee itsestään. Sydän on yhtä tyhjä kuin pakkanenkin.
 
Voi Typyliini, kovin surullisia uutisia sinulla. Voimia ja lämmin lohtuhali sinulle ja miehellesi :heart:
Tiedän tuon tyhjän tunteen, kun ainokainen raskauteni tuomittiin tuulimunaksi raskausviikolla 9. Ensin sitä on niin onnellinen, että viimein onnisti ja sitten se onni viedään aivan liian aikaisin. Paljon parempaa onnea sinulle seuraavaan yrityskertaan! Positiivinen merkkihän se oli, että raskaus alkoi. Toivottavasti voitte vielä yrittää uudelleen.

Aliisalle ja Enkelityön äidille onnea 9kk piina-ajalle. Toivottavasti teillä kaikki menisi hyvin :heart: :heart:

Aurinkoista viikonloppua!
Hillevi
 
Typyliini Voi ei ! :hug: ! Saanko kysyä kaiken surun keskellä, että mistä sinulle tuli tuo pelko ja tarve päästä ultraan aiemmin? Oliko jotain oireita tai vuotoa tai muuta vastaavaa?? Itseä pelottaa myös tuo, että kun ultra on tuolloin .. että jos sieltä ei löydykkään sitten sitä mitä pitäisi.. Tekis myös mieli mennä ulrtaan aiemmin.. mutta kai sitä yritetään sinnitellä.. Toisaalta turhauttaa kun ei tiedä... Nyt kun sinun arvosi oli se vajaa 90 ja Enkelitytön äidin yli 1600 ja minulla 101.. niin pelottaa, että onkohan minullakin sitten jotain häikkää....
Nyt se pelko kasvoi entisestään....
 
ONNEA kovasti Aliisa ja Enkelitytön äiti !!

((((.))) Lohtuhalitukset Typyliinille. Ei oikein sanoja löydy.

PP8: Oma olotila on sellainen, että siitä ei oikein voi mitään päätellä suuntaan tai toiseen. Tyypillisiä menkkaoireita ja sit hieman sellaisia outoja mitkä laitan tässä vaiheessa täysin lugejen piikkiin. 4yötä vielä testiin.

Bartsu
 
älä pelkää, tuskin Sinulle käy samoin. Minun pelko pohjautuu paljon viime kesän kohdun ulkoiseen jossa hcg myös alhainen. 86 on kuulemma alhainen ja se olisi tarvinnut kontrolloida, vaikka kaksi hoitajaa väittikin toista. 101 on kuitenkin jo enemmän ja käsittääkseni 100-200 on norm. määrä. Yli sadan tuloksen olisin minäkin halunnut ja siihen paremmin olisin tyytynyt. Arvo on kuitenkin hyvin yksilöllinen.

Tuo Enkelitytön äidin luku on omaa luokkaansa, takuuvarmasti ainakin kaksi tulossa. Onnea tuhannesti hyvästä luvusta :)

Aliisa: jos Sinua pelottaa niin pyydä hcg kontrollia, se on kuitenkin helppo ja luotettava. Olen varma että arvosi on noussut kuten pitääkin. Eihän tällaista voi usein sattua.

Nyt ottaa tosi koville. Tuntuu ettei jaksaisi mitään, ei edes puhua kenenkään kanssa. Onneksi on tällaiset palstat, joihin voi tunteita purkaa ja tietää että ymmärrystä riittää. En tiedä mitä seuraavaksi ja koska...pakkanen kun on tyhjä ja jonoa edessäpäin näkyvillä. Myös mietinnässä kannattaako harkita myös luovutettuja siittiöitä? Meillähän lahja-alkiolla tyttö, joten simpoistakaan ei tiedetä täyttä varmuutta. Soittelen klinikalle ensi vkolla, ehkä tarvis mennä oikein keskusteleenkin jatkoista tai jatkamatta jättämisestä.
 
Typyliini :hug: :hug: Olen pahoillani! Tosi kurja juttu! Tsemppiä teille tulevaan! Voimia!! :hug:

Aliisa Jos pelkäät ja kauheesti mietit, niin mene ihmeessä Hcg kontrolliin!! Muistaakseni kävit pp13 verikokeessa ja minä kävin pp 15 eli senkin takia minulla korkeempi arvo! Alkupäivinä pitäisi nousta aika jyrkkäästi, mutta toisaalta kaikki on yksillöllistä! Löysin netistä rv 5 viitearvot 75-7000, eli aika suuria heittoja voi olla!! Tsemppiä!!

Kiitos teille kaikille ihanista sanoista!! Toivon että kaikki nyt menee hyvin ja ultraan jälkken toivottavasti pystyisin nauttimaan raskudesta. :heart: :heart:

:wave: :wave:
 
Vaikka ikävää oli lukea Typyliinin keskenmenosta :ashamed: . Kaikesta huolimatta toivotan teille voimia jaksaa eteenpäin. Kyllä se aurinko vielä paistaa, niin se on vaan jaksettava uskoa näitä hoitoja tehdessä.

WATROSSI, toki ollaan myös täällä mietitty tätä meidän nega putkea, kun kuitenkin vuosi sitten saatiin tuo tupla plussa tuoresiirrossa. Kuitenkaan en keksi mitään korvaavaa hoitoa tai miten asiat voitais tehdä toisin. Luovutetussa munasoluhoidossahan asiat menee aina kutakuinkin saman kaavan mukaan. Oleellisintahan on tuo alkion laatu ja molemmilla kerroilla saatu vähintäänkin muutama hyvä alkio. Toinen tärkeä asia on tuo limiksen paksuus ja sekin meillä ollut tuo 9mm eli ymmärtääkseni ihan hyvä.

Eli eipä tässä auta kuin positiivinen asenne ;) ja sinnikkyys jatkaa hoitoja :p . Luin jostain, että keskimäärin kahdella kymmenestä alkiosta onnistutaan. Miehellekin kerroin sitä lukiessani ja nyt tahtoisin löytää tekstin uudestaan enkä millään muista mistä tekstin löysin.

Meille siirretty tähän mennessä 11 alkiota ja kahdella onnistuttu mikä kuitenkin keskeytyi.

Nyt alan kiirehtimään aamuhommia jotta ehdin kampaajalle. Mukavaa aurinkoista päivää kaikille, kirjoitellaan kaikki ahkeraan!!

VEKARA B)
 
Sahan Vekara aikaisin olet liikkeella lauantaiaamuna! Stakesin tilastoista loytyy seuraavaa: v. 2006 Suomessa tehtiin 710 luov.ms-siirtoa, joista alkoi 219 raskautta ja 170 johti synnytykseen. Onnistumisprosentiksi tulee kai jotain vajaa 30% per siirto. Kolme siirtoa kymmenesta siis johtaa synnytykseen.

Aliisa, itse kaksi perakkaista keskenmenoa kokeneena ja prosessin lapikayneena tiedan, etta HCG:n absoluttisella maaralla ei ole paljoakaan merkitysta. Tarkeinta on, etta se alkuraskaudessa kaksinkertaistuu 48 tunnissa. Ihan turha sun on kotona istua ja pelata, mene vaan reippaasti kontrolliin.

Bartsu mun piinakaveri, ei mullakaan mitaan erityisia oireita ole ollut, ihan vaan niita samoja luge-juttuja joita oli viime kerrallakin kun sain negan. Ainoona uutena on tullut tarve pissata muutaman kerran yossa ja luulen sen johtuvan siita, etta mulla on suuremmat luge-annokset kuin koskaan ennen ja kohtu on varmaan aika mahtava pallo niista johtuen. Ehka naa mun stereoiditkin vaikuttaa.

Typyliini-pieni, muistan niin hyvin sen tunteen, etta tasta pimeydesta ei loydy valoa. Se valo kuitenkin loytyy aika yllattavan pian ja taistelutahto nostaa paansa. Anna itsellesi aikaa olla surullinen ja pettynyt, ja sitten alat miettimaan jatkoa. Lahetan sinulle erityisen lampimia ajatuksia.

Watrossi pp... heti kun akkia lasken... 5

 
Mulla alkoi tänään erittäin runsas vuoto..:( Eli kesken on mennyt.. Tänään saan sitten vissiin lopettaa tabletit? Mieli maassa.. Olishan kaikki ollutkin liian hyvää ollakseen totta... Ei pysty sanoin kuvailemaan fiiliksiä.. Tätä kuitenkin ounastelin kun ei mitään oireita.. ja eilen illalla tuli selkä ja alavatsa kipeäks..
Yksi asia mietityttää.. Kun tulee tod runsaasti veren mukana verihyytelöä.. Mistä se johtuu ja onko normaalia...
 
Aliisa: ((((.)))) Voi ei. Olen tosi pahoillani puolestasi. Eihän tän nyt näin pitänyt mennä.
Watrossi: Mulla on myös lugeannos isompi kuin edellisissä hoidoissa. Yht. 800mg päivässä laittelen noita tonne värkkiin + tietty noi zumet mitä en olekaan sit aikasemmin käyttäny.

PP10 (en laske siirtopäivää mukaan) Ja menkkamaisesti on jomotellut alavatsaa. Maha on edelleen lugejen turvottama ja tissit myös. Huonoa oloa pukkaa aina silloin tällöin täysin puskista se hyökkää ja menee aika nopsaan aina ohi. Lugejen piikkiin laitan täysin kaikki. Mulla on aina alkanut tiputtelu PP10 lugeista huolimatta, mutta ilm. zumet pitää ne nyt pois. Tänään on usko postitiiviseen uutiseen ollut tosi koetuksella just noitten menkkaoireitten takia.
Hulluksihan tässä tulee.
Kaksi yötä testiin.
Bartsu
 
Typyliini ja Aliisa: :/ Toivon aliisa että se nyt ei vaan olis kuitenkaan mennyt kesken. Mullakin oli aikanaan vuotoa raskauden alussa mut se nyt ei ollu mitään runsasta.

Mulla on tänään otettavana siis irrotus piikki ja tiistaina olis luovutus =)
Lauantaina siis kävin taas ultrassa ja se ultraaja sanoi että 12-15 solua olis tuloillaan.
Eli siis kahdelle parille menee.

Riivis
 
Olen todella pahoillani Aliisa, nama ovat niin hirvittavan raskaita juttuja. Pitkan taiston ja lyhyeksi jaaneen ilohetken jalkeen valtava pettymys. Nyt tarvitset voimaa ja uskoa tuleviin hoitoihin.

Bartsu, ma olen kaksi kertaa tullu raskaaksi nailla hoidoilla ja molemmilla kerroilla oli menkkamaista jomostusta, joten ei hataa - se ei todellakaan tarkoita etta menkat olisivat tulossa. Mulla on ollut tanaan erityisen vahan oireita, on ollut kiva paiva kun mahan pohjaa ei paina eika vihlo. Ma haluaisin jo testata, paasisi miettimasta koko juttua ja voisi keskittya tulevaan...

Kylla naa keskenmeno uutiset taas karmii selkapiirta, aina ne tuntuu yhta pahoilta. Tekisi mieli sanoa kirosana.

Watrossi :/
 
Kiitos lohdunsanoista...

Itsellä nyt lähinnä mielessä tuhat kysymystä.. Tyhjeneekö tuo kohtu ihan itsestänsä? Tarvitaanko lääkärissä käyntiä? Kuinka pian pystyy seuraavan yrityksen aloittamaan? Saako ne lääkkeet lopettaa? Tänään otin aamulla vielä lääkkeet mutta puolen päivän jälkeen alkoi erittäin runsas vuoto.. Varma keskenmeno on.. ei mitään tihruttelua vaan todellakin kunnon vuoto...

Miten tässä osaa yön nukkua näiden kysymysten kanssa... Kun ei mitään tietoa mitä pitäisi tehdä.. Pitääkö huomenna lääkäriin vaiko voiko normaalisti mennä töihin.. Oon oikeesti hätää kärsimässä ensikertalaisena.. en tiedä asioista yhtään mitään...

Kyllä tänään on miehen kanssa itketty sydän tyhjäksi.. Nyt on sellainen todella tyhjä tunne.. :( Ei sitä uskoisi kuinka paljon sitä sitten lopulta masentuu..

Mutta mieli sikäli suht ok, että pakkasessa vielä 3 yritystä, jos selviävät sulatuksesta. Haluamme lähteä seur yritykseen heti kun mahd. vaikka alkuun puhuimmekkin, että vasta häiden jälkeen syksyllä...

Koitetaan nukkua huomisaamuun ja soitella sen jälkeen klinikalle..

Jos joku kokenut täällä saman ja osaa vastailla kysymyksiini, niin suur kiitos!

Watrossille ja Bardolinolle positiivisia testituloksia rukoillaan! Toiv Enkelitytön äiti voi hyvin ja pääsee raskauden kanssa loppuun asti..

Aika uskomattomalta tuntuu, että Typyliinillä ja mulla meni sitten molemmilla kesken.. Ensin niin iloisia uutisia palstalla.. ja nyt niin surullisia... :(
 
Hirmuiset lohtuhalit Aliisa ja Typyliini!!! Epäreilua, niin epäreilua!!! Tää alkaa tuntumaan jo niin epätodelliselta. Koittakaa jaksaa ja saada ajatukset kohti tulevaisuutta, vaikka pahalta nyt tuntuukin.

Watrossille ja Bartsulle onnea testailuihin.


Voikaa hyvin!!!


Klaara
 

Yhteistyössä