Luovutettu munasoluhoito

Huomenta!
Olipa surullisia uutisia palstalla!
Typyliinille ja Aliisalle paljon halauksia ja voimia.
Aliisa, ota yhteyttä Väestöliittoon ja pyydä uusi HCG, siitä arvosta näkee, että kohtu tyhjenee arvon laskiessa. Verihyytymät ovat tavallisia. Ja vielä, älä lopeta lääkkeitä ennen kuin hoitopaikasta niin luvataan! Itse vuodin kolme kertaa tosi kamalin menkkakivun ja hyytymin, mutta raskaus vain jatkui. Varmista siis, että raskaus on todella mennyt kesken!

Voimia teille kummallekkin tulevaan.

Miilija
 
Voi miten surullisia utisia heti aamutuimaan kun koneen avasin. Toivon sinulle ALIISA jaksamista kuitenkin :hug: .

Ikävää kun plussatuulet kääntyneet näin, BARTSULLE ja WATROSSILLE tsemppiä kaikesta huolimatta.

Itse syön primolutia sunnuntaihin asti ja sitten odotellaan vuotoa alkavaksi ja siitä se koitos taas alkaa.

Mukavaa päivää kaikille :wave: VEKARA
 
Voi itku sentään :'( On ihan uskomatonta että molempien, Aliisan ja Typyliinin raskaudet keskeytyivät. Yrittäkää jaksaa pitää toivoa yllä.

On aika yllättävää miten kauan vie ennen kuin tuo minun alamaha on kunnossa punktion jäljiltä. Punktiosta on viikko ja vieläkin välillä vihloo :| Punktio oli kuitenkin aika kivuton ja helppo. Riivikselle tsemppiä punktioon =)
 
Hei!

Onpa surullisia uutisia Typyliiniltä ja Aliisalta!! :'( Käy Aliisa nyt kuitenkin tarkistuttamassa tilanne!! Ystävälläni alkoi myös todella runsas vuoto alkuraskaudesta ja lääkäri sanoi, että kesken meni. Suostui kuitenkin tarkistamaan tilanteen ultralla ja sieltä löytyi kuin löytyikin elävä sikiö!! Hänellä tämä vuoto jatkui kuitenkin koko raskauden ajan, joten oli henkisesti rankkaa.

Typyliinille kiitos Tampereen Ovumia -vinkistä! Itsekin olin sinne jo yhteydessä ja ihanaa oli, että jonoon pääsi ilman lääkärikäyntiä (kun on jo hoitoja takana ja pystyi sanomaan, mitä kaikkea on jo tehty), sinänsä ihan helpottavaa, ettei tarvinnut taas lähteä selittämään ja kertomaan.

Plussatuulia toivotellen!!
 
Aliisa Ei voi olla totta!! :hug: :hug: Olen tosi pahoillani! Niinkuin muutkin ovat sinulle neuvonnut niin käy ihmeessä lääkärillä ja varmista että se todellakin on mennyt kesken ennenkuin lopetat lääkkeiden ottoa! Voimia teille!! :hug:

Bartsu ja Watrossi Kovasti tsemppiä teille molemille! Plussatuulia puheltelen!

Itselläni tähän mennessä kaikki hyvin. Oireita on jonkunverran, väsymystä, alamahassa nipistelee, rinnat välillä arat, pientä pahoinvointia ajoittain. Kuitenkin en ihan tästä vielä pysty nauttimaan kun tälläkin näitä ikväviä juttuja on tapahtunut ja joka vessareissu on oikein kamalaa kun pelkää että sitä verta tulisi... :( Mutta ei ainakaan tähän menessä on mitään semmoista tullut ja tein aamulla vielä uusi raskaustesti ja kyllä se edelleen positivista on :heart: :heart:

Voimia kaikille!!
:wave: :wave:
 
Olipa ikäviä uutisia Aliisallakin :hug: Koita kestää!
Toivottavasti olet ollut yhteydessä klinikalle ja saanut ohjeita. Minulle Pietarin AVAsta annettiin ohjeeksi (jos olisin plussannut), että vuodon sattuessa täytyy levätä ja ottaa rauhallisesti. Jos alkio on ehtinyt kiinnittyä, se ei välttämättä lähde vuodon mukana irti. Kunpa alkiosi olisi oikein tiukasti kiinnittynyt ja pysyisi kyydissä vuodosta huolimatta.

Typyliinille myös jaksamista surulliseen aikaan ja pikaista piristymistä :heart:

Watrossille ja Bartsulle vahvoja plussasäteitä ja Riivinraudalle onnea hyvästä munasolumäärästä, kivutonta punktiota sinulle :heart:

Kaikille hyvää kevätviikkoa!

Ovumian jonoon ilmoittauduttu täälläkin,
Hilde
 
Olin yhteydessä tosiaan klinikkaan tänään.. en kerennyt hcg kontrolliin ennen 915 aamulla, joten tulokset olisivat joka tapauksessa tulleet vasta huomenna. Siksipä menenkin aamulla heti kontrolliin.. Tuskin siellä mitään enää on kun vuodot oli niin runsaat.. Hoitaja käski kuitenkin jatkaa lääkkeitä sinne asti kun saadaan tuo hcg arvo...

Vuodot sitten kesti sellaiset 7 tuntia. Sen jälkeen ei ole tullut tippaakaan.. Harmi vaan että ne oli niin rajut,että en usko että olisi ollut mitään mahdollista ollut selvitä.. mutta huomenna se varmistuu. Me ollaan kyllä jo otettu tuomio keskenmeno vastaan.. Niin se vaan on...

No, ehkä kk:n päästä sitten uuteen yritykseen....
 
Aliisan tämän päivän kontrollliin korkeaa hcg-arvoa peukutan! :heart: Ainakaan vuoto ei onneksi kestänyt kovin pitkään. Parasta toivoen

Samoin Enkelityön äidille, voi hyvin!

Me ollaan Ovumiaan seitsemäntenä jonossa, heti Pirin jälkeen. Ehkä olin liian hidas ilmoittautumaan, koska he vasta kesän jälkeen alkavat kampanjoinnin luovuttajia saadakseen ja minä täytän ensi huhtikuussa jo 45v. Se on ikäraja, johon asti Suomessa lahjamunasoluhoitoja tehdään.

Mites piinailijoilla menee?

 
jo tosi herkällä pissatestillä ja negaa näytti. Kävin sit kumminkin veritestissä ja tulos oli samaa luokkaa eli hcg alle 1. Että taas tässä kävi näin.
Ei sitä ymmärrä miksi ei ne edes yritä kiinnittyä vaikka kaiken pitäs olla niin kohillaan. Kai mun kohtu on sit vaan sekundaa sekin, vaikka limikset näyttääkin hienoilta. Niinhän se oli munistenkin kanssa....
Bartsu
 
Bartsu, olen pahoillani. Vihastuttaa ja harmittaa. Negaa, negaa, negaa, negaa....

Mita taa tarkottaa - on ollu vahasta verentuloa. Ei kai menkat ole alkamassa? Mulla ei ikina ole menkat alkanut ennen testipaivaa eika edes useaan paivaan sen jalkeen. Tulee tietysti mieleen, etta Riikan jengi on muninut maaratessaan mulle kamalan maaran lugeja ja sitten viela ne stereoidit ja nyt on koko systeemi on sekasin :kieh:

This sucks
 
Aliisan kuulumisia odottelen, haleja ja uskoa hyvään hcg:hen. Mulla on hyvin runsas vuoto tyttöä odottaessa ja johtui istukan kehittymisestä. Hcg kertoo paljon.

Bardolinolle negapahoittelut. Epäreilua. :flower: Jäikös teille pakkaseen?

Watrossi: Oliskohan kiinnittymisvuoto? =)

Mä olen täällä tyhjennellyt kohtua ja näyttää hyvin tyhjenevän. Positiivista sinänsä. Ekaksi ei tuntunut henkisesti miltään, mut sitten lauantaina iski todenteolla suru päälle. Ajattelin että en kestä, niin oli iso pettymys. Oli ihan vaikea edes syödä mitään, saati nukkua. Olo oli ihan kamala. Mutta sitten...tunti tunnilta päivä päivältä...elämä kuitenkin voittaa. Onhan näihin pettymyksiin jo totuttu, nyt otti kaikista kovimmille, mutta tästäkin selvittiin. Nyt matkataan kohti uusia hoitoja entistä vahvempina , (mutta köyhempinä :whistle: ) :)
 
ja negaahan se naytti, ja vuoto jatkuu. Hoh hoijaa, kai sita taytyy alkaa kolmannen luovuttajan hakemiseen. Kun tata meidan palstaa seuraa niin klinikkojen antamat tilastot, joissa todetaan etta 50% siirroista saa plussan, tuntuu kylla hippasen utopistiselta.
 
kylläpä on ikävää BARTSU ja WATROSSI. Jotenkaan vaan ei ymmärrä näitä jatkuvia negoja. Ensin Typyliinin ja Aliisan tapaukset ja jälleen kaksi negaa. Jotenkin vaan vie pohjaa kaikelta, vaikka toisaalta ei tuu mitään jos uskon asioihin menettää. Omalla kohdallani olen päättänyt jatkaa kunnes raskaana ollaan!! :)

Mitä teille kuuluu SUZYANNE ja JUUNI???

WATROSSI, laitan yksityisvietiä!!

Täällä kovin odotellaan viikonloppua, olemme lähdössä parnuuseen lomailemaan. Kovin odotellaan myös alkavaa kesäkuuta, mikä on askel lähemmäs tulevaa hoitoa ;) .

terv. VEKARA :p
 
Vois surku Watrossi ja Bardolino :( Voiman :hug: ! Ihan epäreilua että täällä kaikilla vaan negaa.. Alkaa tuo onnistumisprosentti pikkuhiljaa kuulostamaan tosiaan aika keksityltä... No joo.. Onneksi sentää Enkelitytön äiti plussasi ja toiv saa yhdeksän kk:n jälkeen pienokaisen syliinsä.

Kävin tosiaan tänään siellä Hcg kontrollissa. Nyt olo on vielä kurjempi kuin aiemmin.. pää täynnä epätietoisuutta ja se ahdistaa. Mutta kuitenkin.. kontrollissa hcg arvo oli yli 1500.. eli se oli noussut siitä 101stä aika moisesti.. No mutta ahdistavinta on se.. että ei osattu oikein sanoa juuta eikä jaata.. Pitää jatkaa lääkkeitä ensi viikon to:n ultraan.. ja sinne asti ei tiedetä onko siellä mitään.. Puhui kohdun ulkopuolisesta raskaudesta ja että jos tulee mitään oireita niin pitää olla valmis menemään päivystykseen.. Mitä tässä nyt oikein pitäis ajatella? Tuo arvo tosiaan oli noussut hyvin.. mutta viittaako se sitten ulkopuoliseen raskauteen?? Ei ymmärrä:( :( No.. enpä todellakaan usko että tuolla jokin vielä olisi.. vatsassa taas meinaa sellainen normaali tunne.. ei sellainen täysi tunne joka oli silloin alussa...
Kysyin vielä että voisiko tulla hcg kontrolliin parin päivän päästä tai voisiko ultraa aikaistaa esim tän viikon lopulle.. Mutta ei.. mitään ei tarvitse tehdä, koska lääkkeistä ei ole mitään haittaakaan... NIINPÄ NIIN SANON MINÄ! Tuntuu että ne ei siellä ymmärrä kuinka raastavaa on nyt viikko odottaa.. vaikka olenkin varma ettei siellä mitään ole.. Täytynee yrittää päästä verikokeeseen terveyskeskukseen.. mutta luulenpa, että sinne tod vaikea päästä.. kun ei täällä koskaan saa aikaa lääkärille...

Mitenhän, pääsisikö jonnekkin toiselle yksityiselle pelkkään verikokeeseen? Minulla esim. työterveys.. mutta kuuluuko heille tälläinen???

Riivinrauta ! Olet aivan :heart: ihminen! Nyt jotkut kaksi onnellista paria pääsevät jännäilemään sinun ansiostasi! Suuri kiitos meidän kaikkien puolesta!

Vähän on taas selkä kipeä ja vatsaan koskeen.. :( Saa nähdä alkaako vuoto taas..

Sellaista täällä... Takana 13,5 tuntinen työpäivä.. Alkaa pikkuhiljaa väsyttämään.. Kuuluillaan!
 
:hug: Tiedän todella miltä tuntuu. Mulla sama tilanne viime kesänä, kuukausi seurattiin vaan sitä hcg:n nousua |O Kohdun ulkopuolisessa raskaudessa hcg nousee hitaasti. Arvosi voi todella kertoa siitä, eli jos saat vatsakipuja niin mene päivystykseen!!! Toisaalta arvo on kuitenkin noussut, siksi lääkärit haluavat olla varmoja, ettei kuitenkin siellä kohdussa alkio sinnittele. Lääkkeiden lopetus kun varmasti lopettaa raskauden. Jos tulee vuotoa/ ja tai vatsakipuja, muista että voit aina hakea tk:n päivystyksestä lähetteen jonka kanssa menet gynen päivystykseen. Päivin öin...Kyllä uä:ssä varmasti näkyy jo tilanne, kumma kun klinikka ei suostu vielä uä:hän. Tuo epätietoisuus on raastavaa!!!
 
No onpa Aliisa hermoja raastava tilanne :hug: . Mun yhdellä ystävällä on ollut kaksi kohdunulkopuolista peräkkäin ja siis on kyllä tullut ihan helposti raskaaksi ilman mitään hoitoja. Runsaan verenvuodon takia on molemmilla kerroilla mennyt sitten ensiapuun. Oli siis luullut olevansa ihan normisti raskaana.

Kiitoksia lohtuhaleista ja pahoitteluista.

Typyliini: On meillä nyt onneksi ekaa kertaa pakkasessa alkioita.( Mun omilla soluilla niitä ei saatu) Onneksi siis kun on päätetty, että tää on meidän vihonviimeinen hoito. 7 alkioo on pakkasessa ja 1 on TOP, 6 on hyvää.

Pidetään nyt kuitenkin kuukauden paussi näistä hoidoista ja sit lähdetään PAS:iin. Haluan saada nyt tän pettymyksen käsiteltyä jotenkin ja sit siirtyä seuraavaan siirtoon. Hämäläinen kun olen, niin tarvii ottaa rauhallisesti ainakin jotkut asiat.

Bartsu joka odottelee menkkoja minä hetkenä hyvänsä. (Onneksi voi ottaa jo särkylääkettä )

 
Se pahin pelätty verevvuoto!!!!! :'( :( :(
Ei tule paljon mutta kuitenkin ja en ole kipeä.... Mutta minkä takia tämä nyt??? Olen pari kertaa huomannut Lugesteronin jälkeen kun sitä lugemössöä alkaa tulemaan vaaeapunaista/ruskehtavia viiruja, mutta olen ajatellut että se on emättimen limakalvon ärsyyntymisestä...

:'( :'(
 
Tama ei voi olla totta :headwall: Enkelityton aiti, oletko jo soittanut klinikalle? Hedelmoityshoidoista alkaneisiin raskauksiinhan kuuluu tavallista enemman verenvuotoa, joten ala todellakaan heita pyyhetta kehaan. Koska sulla on eka ultra? Kannattaiskohan menna hcg-kontrolliin, jotta naet ovatko arvot tuplaantuneet 48 tunnissa.

Aliisa, ma en ymmarra tota Suomen meininkia kun ollaan niin hiton nihkeita hcg-kontrollin kanssa. Avan Riikan laakarikin ihmetteli samaa juttua.

Ma tein eilen sellasen "early pregnancy" testin (pp 8), jossa tuloksen saa 20 hcg/iU ja se naytti negaa. Tuijottelin sita vahan aikaa ja olin sitten niin pettynyt, etta menin tunniksi lepaamaan. Tulin takaisin olkkariin ja testi naytti selvaa plussaa, ohjeissa kuitenkin luki etta 15 minsan jalkeen testin tulokseen ei voi luottaa. En tietenkaan muistanut siina sohinassa etta olinko odottanut tulosta tarpeeksi kauan alunperin. Vai oliko tama plussa joku haamuviiva, joka ilmestyi vain koska 15min aikaraja oli mennyt umpeen. Siina sita sitten eilen illalla mietittiin.

Tein tanaan Predictorilla testin (50 hcg/iU) - siis pp 9 - ja testi naytti plussaa! On taa sellasta vuoristorataa. Menen huomenna verikokeeseen ja mielessa pyorii kemiallinen raskaus. Ja epailyttaa se ruskea tiputus eilen, onneksi se on ainakin nailla nakymilla loppunut.

Vekara, kiitos yv:sta. Menen nyt kokoukseen ja vastaan sulle sitten kun olen takaisin.

Haleja kaikille
Watrossilta
 
Watrossi: Varovaiset onnittelut. Toivottavasti huominen verikoetulos vahvistaa vaan onnittelujen tarpeen ;)

Enkelitytön äiti: Nyt vaan toivotaan, että verenvuoto ei ole mitään vakavampaa. Toivottavasti pääset hcg-mittaukseen.

Bartsu
 
Jessus, kun tällä palstalla ehtinyt tapahtua. Itselläni on ollut sen verran kiireistä aikaa, etten ole pitkään aikaan päässyt tapahtumia seuraamaan.

Pahoittelut Typyliinille. Toivon Alisalle parasta. Onnittelut Enkelitytön äidille ja Watrossille, jotka ovat kirjoittaneet ruskehtavasta vuodosta. Itselläni sellaista esiintyi pp6, jolloin tulin raskaaksi. Se saattaa teidänkin tapauksessa olla kiinnittymisvuotoa.

Omalla kohdallani hoidot alkavat vkonloppuna, jolloin pistän Procren injektion. Luulin reseptin saatuani, että se on samalainen kynähomma kuin esim. Gonal. Vähän epäilyttää lääkkeen käyttö, käyttökohteiden takia. Toisaalta helpottaa, että yhdellä piikillä selviän.

Jotkut kirjoittivat myös Ovumiaan jonotuksesta, olen itse ollut sinne alkuvuodesta yhteydessä. Ovumiaan ei ole ikärajoitusta, ei ivf:n eikä lahjamunasoluhoidon aloittamisen suhteen. Hoidon aloittaminen punnitaan muiden tekijöiden pohjalta.


:) juuni
 
Moi!
Aliisa ja Enkelitytön äiti: Tiesittekö että tukilääkitys vou aiheuttaa vuotoja, varsinkin Lugesteron?
Meille sanottiin kaikilla kerroilla niin ja kyllähän se vuotikin koko ajan kun käytin lugeja. Välillä oli pientä vaalenpunaista "limaa", välillä ruskeaa mömmöä ja kolmesti järkyttävää vuotoa kipujen ja hyytymien kera. Kovat vuodot kestivät 2-8 tuntia! Ekaan ultraan pääsin päivystyspolilla, kun menin sinne, että todettaisiin keskenmeno tuollaisen kovan vuodon vuoksi, silloin oli rv 6+0 ja hyvin jo näkyi syke .
Kyllä varmaan jossain yksityisellä puolella voisivat jo ottaa ultran, vaikka syke ei vielä näkyisi, niin voisi näkyä jo ruskuaispussi, että tietäisi onko alkio kohdussa vai munatorvessa.

Tiedän kokemuksesta, että teillä on nyt aivan kamalaa aikaa kun koko ajan saa pelätä mitä seuraava tunti/ vessareissu tuo tullessaan. Mitkään sanat eivät lohduta, paitsi kun lääkäri kertoo hyviä uutisia niin hetken on luottavainen. Mutta yrittäkää uskoa positiiviseen lopputulokseen. Niin kauan on toivoa, kun mitään lopullista ei ole sanottu!

Peukutan täällä Watrossille hyviä verikoetuloksia!

miilija
 

Yhteistyössä