Luovutettu munasoluhoito

Onnea Lutuliini! :heart: :flower:

Mä kävin tosiaan siellä ultrassa silloin viime to:na.. kohtu oli tyhjä. Lääkäri sanoi että ilmeisesti kaikki on lähtenyt pois.. ja mikään ei viittaa kohdun ulkopuoliseenkaan.. joten alkio oli ollut aivan oikeassa paikkaa.. mutta kesken tuli. To:na pitää vielä käydä hcg:n mittauksessa, jotta nähdään, että testi nyt varmasti negatiivinen.. ettei sitten kesän aikana tule mitään yllätyksiä.. uuteen yritykseen ei ehditä ennen klinikan kesälomaa, sillä pitää vielä yhdet kk:t tulla tässä välissä.. No näillä näkymin pakastetuilla soluilla lähdetään yrittämään syyskuun alussa. Vietetään tässä kesä ja häät stressaamatta lapsettomuusasioilla..


Nyt on kunnon flunssa iskenyt päälle.. ei meinaa ääntä edes kunnolla tulla.. :(

Mitä kuuluu muille?? Riivinrauta: meillä on kolmeen yritykseen pakkasessa soluja.. jos ne siis sieltä hengissä selviää...

Voi olla aika hiljaista minun osaltani kesän aikana täällä käyminen.. Palailen sitten lomien jälkeen enemmän.. Mutta onhan tässä vielä 1,5 kk:tta töitä ennen lomia..

Mukavaa alkanutta viikko kaikille!
 
Muistan kun viime syksyna liityit seuraamme ja siina sitten kaikki yhdessa janniteltiin sinun seuranasi piinapaivien ajan jne. Ja nyt sitten Tuupe on maailmassa, naita onnistumistarinoita on aina niin ihana seurata =)

Enkelityttoa olen taas miettinyt, eiko sinulla ole talla viikolla ultra? Tulethan sitten kertomaan mita sinulle sanottiin, olen tiukasti hengessa mukana.

Vekara, tehdaanko sulle pitkaviljely nyt kesakuun lopun siirtoon? Voidaanko pitkaviljely paattaa etukateen vai riippuuko se munasolujen maarasta? Naissa hoidoissa fiilikset heittelehtii laidasta toiseen, mutta kylla se positiivisuus aina putkahtaa esiin. Mullakin oli taman siirron jalkeen tosi masentuneet fiilikset enka osannut edes eritella mista se johtui (ehka taisteluvasymysta), onneksi se meni kuitenkin parissa paivassa ohi.

Omaa napaa. Mulla ei ole yhtaan raskaana oleva olo, jos en tietaisi niin miettisin ehka varmaan, etta onkohan anemiaa kun vasyttaa sairaasti. Toisaalta uni on katkonaista niiden hiton pissalla juoksemisten takia ja se vasymys voi johtua siitakin. Kavin kurkkaan helmikuun odottajien palstalle, mutta ennen ekaa ultraa raskaus tuntuu unenomaiselta enka osaisi olla kotonani missaan odottajien ringissa.

Teita kaikkia ajattelen ja toivotan hyvaa viikkoa

Watrossi B) - taalla on vihdoinkin alkanut aurinko nakya, jees!
 
Odotettu ja ihana käärö sylissä, onnittelut koko poppoolle! :flower: :flower:

Enkelitytön äidille ja Watrossille ihanaa odotuksen aikaa.

Aliisalle pahoittelut, onneksi sinulla on vielä pakkasessa alkioita.

Itse olen käynyt jarrupiikin jälkeisessä ultrassa, kaikki näytti lääkärin mukaan hyvältä, Zumenonit olis tarkoitus aloittaa nyt. Meitä piinaajia näyttää olevan jatkossakin jäljellä. Toiset näyttävät tehneen päätöksen aloittaa hoidot/palata uusiin yrityksiin syksyllä. Itse en ole syysihminen. Omaan hassun ajatuksen, että valo tekee minulle hyvää ja paras hetki tulla raskaaksi on kevät tai kesä, joten yritän tässä lomailun välissä hoitaa ultrat ym. Vekara kyseli montako alkiota aion siirtää. Tässä vaiheessa päätökseni on, että 2 alkiota haluaisin. Riippuu myös siitä, montako munasolua hedelmöittyy ja kestää viljelyn. Kaksosraskaudet ovat tässä iässä tosi harvinaisia (paitsi ilmeisesti sinulla). Kysyit vielä kuinka nopeasti sain luovuttajan Riikasta. Alle kuukaudessa sen jälkeen, kun otin yhteyttä Lenaan, sitä ennen olin parisen kuukautta aiemmin ilmoittanut Treen Avan kautta jonoon.

Juuni

PS. Haluan kesän takaisin.
 
ja aurinkoista B) mieltä sateisesta säästä huolimatta!!

Mukava oli kuulla sinustakin Juuni. Kaksoisraskauteen otan heti kantaa. Jos siirrät kaksi alkiota, kaksoisraskauden riski on olemassa. Ikäsi ei vaikuta siihen laisinkaan, koska hoitoa ei tehdä omilla munasoluilla, vaan nuoren lahjoittajan. Kannattaa miettiä asioita tarkkaan ja tiedostaa kaksoisraskauden riskit. Kannattaa käydä esim. avan sivuilla lukemassa. Mutta päätitpä sitten mitä tahansa, niin toivotan lämpimästi onnea matkaan. itse lähden yhden alkion siirtoon, passissa uskallan siirtää kaksi. Huomenna meillä ultra ja silloin nähdään miten limis kasvanut.

Watrossi, ollaan ajateltu sitä pitkää viljelyä, mutta mitään päätöstä ei vielä olla tehty. Katsotaan rauhassa ensin limiksen tilanne ja myös miten luovuttajan asiat etenee =) . Miten asiat sinulla, joko olo tuntuu olevan "raskaana" :p ?

terkuin, VEKARA :wave:
 
=) =)

Eli ultrassa kävin tänään taas ja siellä kohdussa se pikkunen köllötteli! :heart: Sydän sykkii jo vahvasti! =) :heart:
Sikiön koko oli 10,8mm ja vastaa viikkoja 7+2 (siirron mukaan laskettua minulla olisi tänään 7+0) eli ihan hyvän kokoinen on meidän pikkunen! Laskettu aika on 29.1.09! =) :heart:

Eli nyt jatketaan jännittämistä! ;) Vuotoa minulla ei enä ole, ja raskausoireet tosi voimakkaat, eli kyllä se ihan oikealta tunnu! :p

Watrossi Mukava odotusta sinulle! En minäkään vielä ole uskaltanut mihinkään raskauspalstoihin vielä mennä, mutta eiköhän kohta... ;)

Juuni Sinulle tsemppiä kovasti nyt kun hoitoo alkaa!

Aliisa ja muille kesätauon pitääville Mukavaa ja aurinkoista kesää! Nauttikaa! B)

:heart: :wave: :wave:
 
Oli taas kiva kuulla, etta meidan jengin hoidot etenee. Seuraavaksi siis odotellaan Vekaran ja Juunin ultrakuulumisia, etta missa millimetreissa mennaan.

Mulla ei yhtaan raskaana oleva olo. Kaikki oireet kuten jatkuva pissaaminen, vasymys ja nippailut alavatsassa voisivat menna sadan muun jutun piikkiin. Kai se niin on, etta on tullut tuijoteltua liikaa amerikkalaisia leffoja, joissa aamupahoinvointi on se ainoa oikea raskausoire :p

Olin etukateen pelannyt, etta kahden keskenmenon jalkeinen alkuraskaus on varmaan yhta helvettia ja joka vessassa kaynti on kidutusta, mutta ei ollenkaan. Mulla on edelleenkin tosi rauhallinen olo ja siita olen kiitollinen. Olen miettinyt, etta ovatkohan ne Riikan Avan antamat stereoidit jotain rauhottavia tabuja...ehka ma oonkin koko ajan pienessa pilvessa :whistle:

Uutisianne odottaen
Pilviveikko Watrossi
 
ennen kuin painun taas maalle lomalle pois sähköisen median vaikutusvallasta :LOL:

Hieno juttu Enkelitytön äiti, sait nähdä pienen masuasukkaasi. Ja Vekaralle toivotuksia riittävästä limiksestä.

Tuosta alkioiden määrästä/siirto. Mulla on pitkä ja paksu arpi alkaen navan alapuolelta lähes häpyluuhun asti kahden vuoden takaisen piiiitkän tsemppauksen jälkimainigeista halkaisten myös kohdun. Katselin AVA:n lomaketta, jossa kysyivät tietoja munasolulahjoitushoitoon tulevalta henkilöltä ja siellä kysyttiin mahan ja sukuelinten alueella olevista leikkauksista ja tuon kysymyksen ja joidenkin lukemieni juttujen perusteella päättelin alkiolla olevan normaalia vaikeampaa kiinnittyä kohtuuni. Olen toki lukenut Suomen klinikoiden ja ison kasan jenkkiklinikoidenkin luovutetun munasoluhoidon onnistumisprosenteista, korkeita ovat varsinkin tuoresiirrossa myös meillä vanhemmilla naisilla. Tuo oma kohtuni kunto on minulle kuitenkin kysymysmerkki. Tähän mennessä kukaan gynegologi ei ole kommentoinut millään tavalla asiaa. Em. syyn vuoksi olen aprikoinut 2 alkion siirron olevan minulle ehkä sopivin, myös tuoresiirtona. Lopullisen päätöksen teen asiantuntijan kanssa keskusteltuani.

Palaan sivistyksen pariin taas juhannuksen jälkeen, jolloin limiksen mittaus edessä.

Hyvää kesän jatkoa kaikille!
 
Hienoja uutisia täällä,

Lutuliinille paljon onnea Tuupen johdosta :flower:
ENkelitytön äidille upeista varhaisultrauutisista :heart:
ja Watrossille plussasta :heart:

Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin.

Ehkä myös pian hoitoon pääsevillä tärppäisi, onnea ainakin paljon toivotan!

Täällä lomailtu mukavasti auringon paistaessa päivin ja öin. Meillä luomuillaan nyt kesä akupunktion avustuksella ja katsotaan elokuussa hoitoasioita uudelleen.

Voikaa kaikki hyvin ja sillein oikealla lailla "paksusti"!
Hillevi B)
 
Enkelitytön äidille paljon onnea sykkeestä!!!

Watrossille paljon tsemppiä, kaikki on varmasti kunnossa!

Itse olen paljon miettinyt jatkoja. Pelottaa vietävästi etenkin JOS joskus vielä raskaudun niin kuinka jaksan sen pelon kanssa. Watrossin rauhallisuus antaa toivoa, sen varmasti alitajuisesti tietää jso raskaus on kunnollinen, eikä silloin tule niitä pelkotiloja. Kävimme eilen klinikalla juttelemassa ja päädyttiin mm. tarkistamaan minun hyytymistekijät. Seuraavassa hoidossa joka on luultavasti syksyllä käytetään myös luovutettua spermaa ainakin osittain. Täällä vietämme kesälomaa mutta taloudellisista syistä jää isommat reissut tekemättä joten hollilla täällä olen.

Paljon onnea uuden hoidon aloittaville! Ja kärsivällisyyttä jonottajille.

 
Suzyanne
Kirjoittelin tänne keväällä pari kertaa kertoen itsestäni ja tulevista hoidoistamme, mutta koska hoitomme olivat vielä niin kaukana, niin jäinkin sitten vaan lukijapuolelle. Olen kyllä seuraillut teidän muiden hoitojen etenemistä, ja onnea vaan kovasti kaikille plussanneille, ja voimahalit negan saaneille!

Eli siis, me mieheni kanssa olemme hoidossa Virossa, Tartossa. Viime viikolla kävimme ensimmäisissä tutkimuksissa, verikokeissa yms., myös miehen spermatesti otettiin. Ensi viikon loppupuolella saamme tulokset sähköpostilla, kyllä jännittää kovasti, täytyy toivoa että kaikki on ok, ja miehen simpat vikkeliä!

Minulta on molemmat munasarjat poistettu vuosien varrella pikkuhiljaa, kolmella eri leikkauksella, syynä alati uusiutuvat , isot kystat. Minulla on ollut hormonikorvaushoito 11 vuotta, eli silloin jo oma hormonitoimintani päättyi. Olen nyt 36-vuotias. Raskauksia minulla ei ehtinyt olla yhtään ennen hormonitoimintani loppumista. En ole myöskään käynyt koskaan tätä ennen missään hoidoissa, pääsyy on se, ettei ole ollut sopivaa kumppania, jonka kanssa olisi tähän ruljanssiin huvittanut ruveta. Mutta nyt on ihana mies, jonka kanssa haluaisin lapsen, jos vaan suinkin mahdollista. =)

Koska olen viimeisen vuoden käyttänyt sellaista hormonikorvaushoitoa, jossa ei tule menkkoja, niin viime viikolla klinikan lääkäri vaihtoi tabuni, ja nyt syön ensin estrogeenia ja sitten keltarauhashormonia, (en muista lääkkeiden merkkejä) että saataisin taas menkat aikaiseksi. Ilman mitään hormonilääkitystähän minulla ei enää menkkoja olisi ollut 11 vuoteen. Edellinen korvaushoitolääkitykseni sai aikaan menkat, mutta noin vuosi sitten halusin niistä kokonaan eroon, koska olivat minulla kivuliaat ja melko runsaat, vaikka olivatkin ns. keinotekoiset. Ja nyt siis on menkkojen herättäminen käynnissä, toivottavasti onnistuu!! Käsitin lääkärin puheista että menkat on saatava aikaiseksi, ennenkuin kohdun limakalvoa voi alkaa kasvattaa?

Seuraava aika klinikan lääkärille meillä on 29.6, sitten ollaan taas viisaampia. En oikeastaan tiedä mitä sitten tapahtuu kun menkat alkaa, mutta jos olen täältä lukiessani oikein ymmärtänyt, niin menkkojen jälkeen alkaisin ilmeisesti syödä( tai pistää?) estrogeenia, joka kasvattaa kohdun limakalvoa? Siis sitten kun selviää luovuttaja. Niitä täällä on hyvin saatavilla, käsitimme että luovuttajaa ei tarvitse jonottaa.

Nyt olen popsinut estrogeenia 4 mg päivässä viikon verran, enkä ole huomannut mitään tuntemuksia tms., ainoastaan sen, että kuumat aallot, joita minulla on aina silloin tällöin ollut tässä vuosien varrella, (ennenaikaisten vaihdevuosten vuoksi) ovat pysyneet aivan kokonaan poissa, ihana tunne, ihan kuin 12 vuotta sitten, ennen ennenaikaista menopaussiani! =)

Niin, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, lääkäri on kaavaillut alkion siirtoa elokuulle.

Toissa yönä näin todella todentuntuisen unen, jossa sain poikalapsen. Lapsi syntyi vähän etuajassa, ja oli aika pienikokoinen, muistan painonkin , 2282 grammaa. Lapsi oli kuitenkin täysin terve ja normaali. Synnytys oli helppo, lapsi suorastaan pullahti ulos ilman mitään ihmeempää kipua, ja muistan ihmetelleeni unessa, että oliko se tosiaan tässä. :eek: Muistan senkin, että annoimme unilapselle nimeksi Samu Juhani. :heart:

Oli kyllä ihan uskomattoman todentuntuinen uni, ei auta kuin toivoa, että se Samu Juhani (tai mikä sitten olikin) olisi joskus ihan totista totta!

Mutta nyt siis jännäillään kokeiden tuloksia!! :flower: :flower:
 
nyt ultrassa käyty ja zumenonin määrää lisätty. Ensi viikolla uusi ultra. Tabujen määrä nousi siis neljästä viiteen. Onneksi oon sietänyt lääkkeitä hyvin, ainoastaan väsyttää tavallista enempi.

Suzyanne, mukava oli kuulla sinustakin. Teilläkin rattaat pyörähtäneet käyntiin ja kaikkea jänskää edessä mitä odottaa. Millaisena olette kokeneet asioinnin siellä tarton klinikalla??
Vaikuttaako hoito asialliselta? Oletteko maksaneet tutkimuksista mitään etukäteen vai vasta hoitojen päätyttyä?? Koska saatte tietää luovuttajasta, eikö häntä vielä ole teille valittu??

Nyt toivottelen kaikille mukavaa illan jatkoa, toivotaan, että sade väistyisi ja saisimme pian auringon esiin :) .

Terv. VEKARA :wave:
 
Lutuliinille Onnea, vaikka ei palstalla "tavattukaan". Muiden palstalaisten onnistumistarinat luo uskoa meille muillekin vaikeina hetkinä.

Vekaralla on aikamoiset esterogeenipaukut. Tsemppiä ultraan.

Suzyannellekin tervetuloa tänne, ja tsemppiä hoitoihin.

Typyliinille: __0// ja voimahalit.

Hilleville hyvät kesäterveiset ja toivotaan, että akupunktiolla olis positiiviset vaikutukset

=)

Enkelitytön äidille hurjasti onnea sykkeestä!!

Juunille hauskaa ja rentouttavaa jussia.

Parisen viikkoa olis varmaan vielä mulla zumejen aloittamiseen. Ihan kivaa, kun saa lomalla ollessa tehdä tuon hoidon(siis jos kierto nyt pysyy normissa), niin poistuu ainakin työstressi kuvioista.
Varattiin miehen kanssa etelänmatka syksyksi, joten päätettiin että jos tämä seuraavakaan hoito ei onnistu (tottakai se onnistuu) niin sit pidetään hoitotaukoa sen etelänmatkan yli. Pakko on kehitellä jotain piristystä elämään. Melkein parasta noissa lomissa on se odotus. itse lomat menee sit aina niin nopeasti.

Bardolino
 
Voi kun voisin olla hyorimassa kokon ymparilla ja saunomassa ja syomassa HK:n sinista...aaaah.

Mitas meilla on talla viikolla ohjelmassa? Vekaralla ainakin on uusi ultra. Kiva kuulla, etta Typyliinin ja Bardolinon ajatukset ovat jo tulevassa. Hei Pirpana, tiedan etta luet viela palstaa. Ovatko teidan suunnitelmat jo selkiytyneet?

Meikiksen viikonloppu meni sangyn pohjalla, oli hirvittava flunssa ja vielakin nena vuotaa.

Watrossi :snotty:
 
Onnea Enkelitytön äidille hienosta ultrasta! :heart:

Milloinkas Juuni pääset siirtoon? Me kävimme toissa viikolla lääkärin juttusilla.. Puhui tuosta kahden alkion siirrosta juuri.. että mitä tehdä, jos molemmat selviää.. Jotenkin me olimme jo päättäneet että ei toista pois heitetä.. mutta pitkään juteltuamme sitten lääkäri sai meidät vakuuttuneeksi siitä, että vain yksi kannattaa siirtää.. ellei sitten lääkärit ehdota kahden siirtoa..

Kävin viime pe:na verikokeessa.. Arvo tuli tänään ja 7 oli.. hoitaja sanoi että voin aloittaa Divinan syönnin kun se arvo on kuitenkin niin alhainen jo.. Elikkäs näin. Divinaa siis vedellään naamaan pari kk:tta ja sitten lähdetään uusiin yrityksiin pakastetuilla alkioilla.. Kesästä koitetaan nauttia näin, vaikka toki olis hirmuinen tunne/tarve siitä, että hoitoihin pitäis päästä aiemmin.. mutta nyt siis näin.. Järjellä ajateltuna tehdään näin..

Joko Watrossin ultra lähenee?? Peukut pystyssä täällä, että kaikki olisi hyvin!

Milloin Typyliini pääsee seur hoitoihin? Oliko niin, että teillä ei enää pakkasessa mitään?:( Mutta taisit olla siellä uudella klinikalla jonossa, johon syksyllä aletaan etsiä luovuttajia.. NÄin luin jostain lehdestä... Tsemppiä jonossa odottamiseen! Se on jotenkin niin turhauttavaa.. Pelkäänpä että mekin siihen jonoon joudutaan uudestaan...

Milloinkas Bardolinolle on siirto suunniteltu?

Oon vähän ulkona tämän tapahtumista.. kun ei enää ehdi palstaa lukemaan niin usein.. :(

Mutta mukavaa viikon jatkoa kaikille! Ja tsemppiä kullekkin missä tilanteessa sitten olettekin!
 
Olen kovin pahoillani siitä miten sinullekin kävi. Onneksi olet kuitenkin leuka pystyssä menossa kohti uutta hoitoa. Hyvä niin! Onhan onnistumismahkut suuret kun on todistetusti kiinnittymiskelpoisia alkioita. Eikös enkelitytön äitikin plussannut toistamiseen (tuoreesta km) ja nyt pas:sta kunnon plussa. Toivotaan Aliisa sinullekin yhtä hyvää lopputulosta!
Kiitos kysymästä: Meillehän kävi niin, että emme tienneet olevamme jonossa yhdellä toisella klinikalla jossa käyn aina ultrassa. Olemme olleet siis hoidossa kauempana. No tällä uä klinikalla olemme olleet jonossa 3.5v. :whistle: (huh mikä jono) ja nyt siis pääsemme pian hoitoon. Meille etsitään luovuttajaa. Sitten on vielä se ovumia, sinnekin siis kärkisijoilla eli meille olisi lähiaikoina tarjolla peräti kaksi mahdollisuutta. B) Sinne mennään mihin ekaksi saadaan luovuttaja.
Mutta kesällä ei nyt tapahdu mitään, paitsi mulla hyytymiskokeet ja kokeillaan miten oma kierto toimii/toimiiko ollenkaan. Vaihdevuosilääkkeet sain jo varalle. Mulla siis pieni palanen toista munasarjaa enää jäljellä, 5 laparaskopiaa tehty endon vuoksi :'(

Typyliini
 
heipä hei, luin viikon kirjoitukset putkeen kun olenkin tällä hetkellä Suomessa ja viivyn tosi pitkään eli elokuun loppuun asti. Hoidoista sen verran, että en usko meidän enää ryhtyvän niihin. Tyydymmme siis yhteen lahjaan minkä olemme saaneet. Oikeastaan helpotus viettää kesälomaa pitkästä aikaa ilman, että ajattelisi koko ajan hoitoja. Toivotan kuitenkin vielä kaikille onnea matkaan näiden hoitojen kanssa.
 
Heipä taas pitkästä aikaa.
Onpas täällä ollut hiljaista muutaman päivän.

Tänään mulle tuli puhelu väestöliitolta.
Se hoitaja sieltä soitteli kun oli joku toimittaja soittanut sinnesille mun lääkärille ja kysellyt haastatteluja.
Ne oli sit tän hoitajan kansa miettiny sopivaa ihmistä siihen että ketä vois pyytää siihen, ja tänään siis soittivat sieltä ja kysyivät olisinko halukas antamaan haastattelun.
Alustavasti jo lupauduin, soittelevat mulle vielä myöhemmin.
Mä en vaan tiedä että miten sen nyt sit haluisin, kun sen tietty voipi tehdä myös nimettömänä mut sit toisaalta en mä kyllä tiedä että miks mun tarvis pysyä nimettömänä.
Uskon että jutusta tulis parempi kun antaisin siinä myös omat kasvoni, tavallaan niinku uskottavampi tai silleen.

No mutta... tässäpä tätä ja reilun viikon päästä olis vielä jälkitarkastus ja sit olis tää kerta taas pulkassa. Sit seuraavaa luovutus kertaa en tiedäkkään, toivotaan että mies lämpeis sille pikkukakkoselle tässä vielä kesän aikana.

Riivis
 
mukava kuulla sinusta Riivis pitkästä aikaa!!

Ultrassa meillä limis kasvanut hyvin. Isolla annoksella Zumeja popsitaan. Huomenna selviää ensi viikon aikataulu. Niin se aika on vaan hurahtanut, vaikka odottaen tuntuu kovinkin pitkälle.

Mitäs kaikille kuuluupi näin juhannuksen alla, joko lomat pian alkamassa??

Mukavaa juhannusta kaikille, toivottaapi VEKARA jännittyneenä :saint: ;)
 
Tulkaappa ihmeessä esiin kertoilemaan mietteitä jussin vieton lomassa. Täällä vietetään jussia ihan kotosalla, mies päässyt juuri polvi leikkauksesta. Ensi viikkoa jo jännäillään!!

Mitä Watrossi sinulle kuuluu, joko se olo tuntuu olevan "raskaana"? Jospa täällä myös plussaisimme ja pääsisimme yhdessä odottelemaan!!

Terkuin VEKARA :p
 
Suzyanne
Tai itseasiassa meillä ei täällä Virossa ole jussiaatto kuin vasta maanantaina, mutta jusseja teille sille kotisuomeen! :flower:

Tänään saimme vihdoin testitulokset sähköpostiin, miehen simpat täysin normaaleja, ja minäkin täysin kondiksessa, että hoitoa voidaan jatkaa etiäpäin, jihuu!! :) :)

Vekara, olemme saaneet oikein hyvää palvelua klinikalla, olemme kokeneet paikan kaikinpuolin positiivisena. Tuolla on sellainen tapa maksujen suhteen, että joka käynnin jälkeen maksetaan ne toimenpiteet, mitä silloin on tehty, eli viimeksi maksoimme lääkärissäkäynnistä, testeistä ja tutkimuksista. Se on sinänsä hyvä, ettei mistään tarvitse maksaa etukäteen.

Luovuttajaa ei vielä ole valittu, se tehdään ilmeisesti seuraavan käynnin yhteydessä, eli nyt kun tiedämme että kummallakin on kaikki Ok. Olemme saaneet jo keväällä meilitse listan luovuttajista, ja valinneet siitä mieluisimman, ja tuon valintamme kerromme sitten ensi käynnillä lääkärille. Ja jos tuo valitsemamme henkilö on suostuvainen aloittamaan prosessin, niin sitten alkaa hänen lääkityksensä. Jos ensisijaisesti valitsemamme hlö on estynyt jostain syystä, niin valitsemme listalta toisen hlön.

Valinnan teimme ihan "värien" ja mittojen perusteella, eli samankaltaiset hiusten ja silmien värit kuin meillä, ja minun kokoiseni suunnilleen. Valitsimme kaikista nuorimman listalta, 20v. luovuttajan, eikös ne munasolut ole parhaimpia nuorilla? :)

No niin, nyt siis seuraava lekuriaika 30.6, sitten lähdemmekin takaisin kotosuomeen ja sorvin ääreen. Ihan kiva, kun meillä on kesäpaikka täällä Tarton lähistöllä, niin on aina sitten kortteeri jossa majoittua, kun tarvitsee klinikalla käydä.

Olen popsinut nyt ison läjän estrogeenia, vähän on rinnat turvoksissa ja kamalan arat nännit, mutta se kai kuuluukin asiaan. :) :)

Tästä siis eteenpäin, vielä kerran hyvää juhannusta kaikille sinne suomeen!! :flower: :flower: Ja voimahalit kaikille sitä tarvitseville!!! :hug:
 
hei vaan kaikille! Eli olen uusi tällä palstalla, vaikkakin olen tuolla taustalla lueskellut tapahtumia. No nyt päätin kirjautua, kun askarruttaa ja mieltä painaa muutama asia. eli minulle siirrettiin 28.5 kaksi kyytiläistä mukaan....11.6 tein testin ja vahvaa plussaa näytti (en ole koskaan aikaisemmin päässyt raskaustestiä tekemään). No sitten veritestiin ja meillä täällä terveyskeskus vaan hukkasi mun tuloksen jonnekkin...no uusi verikoe otettiin kun pp19 ja tulos 5516. Joka klinikan mukaan hyvä. Nyt eilen alkoi ruskea tuhruvuoto ja muutama kirkas limakappale mukana. Vuoto ei ole veristä vaan ruskeaa tuhrua, kipuja ei juurikaan ole, semmoista pientä juilimista mitä nyt on ollutkin. Nyt oon ihan paniikissa, että alkaako keskenmeno nyt tästä? Klinikalla sanottiin ettei vuotoa kannata pelästyä, mutta kuitenkin hirmuinen paniikki päällä. Tää oli meille ensimmäinen siirto luovutetullla munasolulla. Aikaisemmin 3 ivf-hoitoa takana, eikä missään päästy siirton asti. mun munasolut eivät vaan kehity tarpeeksi. Mutta hauskaa juhannusta kaikille, ja tsemppiä muille hoidossa oleville.

Terkuin cornelius

 

Yhteistyössä