Luovutettu munasoluhoito

Cornelius, vuodot eivat valttamatta enteile keskenmenoa. Sulla voi olla kohdussa hematooma, alkio voi olla kiinnittynyt alas kohdussa, arsyttaa kohdunsuuta ja siksi vuotaa tai sitten sinulla voi olla sama juttu kuin Enkelityton aidilla eli vuodolle ei loydy mitaan syyta. Ja raskaus jatkuu ihan hyvin. Tiedan kokemuksesta kuinka sua pelottaa nyt, mutta pienet vuodot oikeesti eivat viela ole mikaan vaaran merkki. Jos ne jatkuu niin kannattaa varmaan alkuviikosta menna ultraamaan, jotta saat mielenrauhan!

Suzyanne, kiva etta teidan hoidot alkavat konkretisoitumaan. Janna systeemi toi, etta voi valita luovuttajan listasta. Mita tietoja luovuttajasta annettiin siina listassa?

Vekara, sulla on sitten jannat paikat ensi viikolla. Mika paiva siirto on? Onhan se luovuttaja nyt varmasti hyva? Ma ihan todella jannitan tata sun hoitoa, jos me talla kertaa paastaisiin vihdoinkin yhdessa odotuspuolelle :hug:

Kyselit, etta tuntuuko olo raskaana olevalta. No ei vielakaan, kaikki oireet on niin pienta. Olen naiden viikkojen ajan ollut tosi luottavainen ja rauhallinen, mutta nyt kun ultra lahestyy niin rauhallisuus on katoamassa. Olisipa jo tiistai.

Hyvaa juhannusta teille kaikille, saunokaa munkin puolesta ;)

Watrossi
 
Huomenta! Kiitos Watrosille neuvoista. Toivottavasti tää vuoto ei oo vakavaa. Edelleenkin sitä tulee, ja ei ainakaan vielä ole muuttunut veriseksi. Mahaa vihloo, mutta kipu ei oo kova. Täytyy maanantaina soittaa gynelle, josko pääsi ultraan ja saisi jotain tietoja. Kauhee valitus päällä, mutta olo on ihan sekava. Rauhallista odotusta plussanneille, ja toivottavasti muut tulee perässä. -cornelius-
 
ja tervetuloa mukaan Cornelius :) . Nyt on sitten jussit juhlittu ja edessä uudet kujeet. Meillä alkaa jänskä viikko. Luovuttajan punktio ja sitten se meidän h-hetki. Jospa se olisi se meidän kerta tällä kertaa (näin sitä joka kerta aattelee!!). Mutta kävi miten kävi, aina ollaan menty toivekkaana eteenpäin :) .

Mukavaa viikkoa kaikille, pitäkäähän peukkuja ja varpaitakin pystyssä :p !!

Terv. VEKARA ;)
 
pahoillani olen puolestanne CORNELIUS :hug: Ja vaikka ei heti siltä tunnu, niin aina näissä hoidoissa eteenpäin mennään. Välillä täytyy vaan antaa itselleen aikaa. Jäikö teillä alkioita pakkaseen??

Terkuin, VEKARA :wave:
 
Hei kaikille,

Corneliukselle lohtuhali ja paljon parempaa onnea jatkoon! :heart:

Vekaralle paljon onnea tämän viikon toimenpiteisiin, toivottavasti nyt olisi SE teidän kerta :heart:

Nyt taas juhannuslomasen jälkeen töissä. Ovulaatio taisi tulla etuajassa, mutta luomuilu saattoi silti osua oikeaan päivään. Solujen välistä sympatiaa ei kylläkään tainnut olla juhannuksest huolimatta ;) Akupunktiossa edelleen käydään kerta viikossa.

Minäkin sain Tartosta listan luovuttajista. Vähän ihmetytti se, että siinä oli kerrottu luovuttajien sairastamat virustauditkin: tuhkarokko, herpekset jne. Varmistin klinikan sairaanhoitajalta, ja nämä virukset eivät kulkeudu munasolun mukana mihinkään. Se vähän huoletti. Minä ajattelin, että valitsisimme seuraavan luovuttajan sillä perusteella, että hän on luovuttanut aiemmin ja munasolujen laatu on ollut hyvä. Pietarin AVAssa meille luovuttaneen 25-v naisen munasolut olivat hitaampia jakautumaan kuin omani...

Watrossille tarrasukkapakettilähetys! Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Hyvän olon terveiset kaikille pinon naisille!
Lämmittävää aurinkoa kaipaava Hillevi
 
Tervetuloa Cornelius kimppaamme, pinolaisten kanssa jaksaa surutkin ehkä helpommin kulkea läpi. Pahoittelut raskauden keskeytyksestä.

Vekara, laitan sulle varpaat ja sormet ristiin tuomaan onnea tälle viikolle.

Itsellä on takana vaihtelevien kelien juhannaus ja juhannuksen jälkeinen ultra. Limis oli riittävä, siirtoon päästään mahdollisesti ensi vkon alussa. Riippuu tietysti myös luovuttajan munisten kasvamisesta, hänellä vielä ultra keskiviikkona ennen lopullista siirtopäivän lukkoonlyömistä. Vähän epämääräiseltä tuntuu ajatella, jonkun pistelevän piikkejä mahaansa minua varten. Kun ei tunne muuta kuin teknistä tietoa luovuttajasta. Varmasti parasta näin, ei ala liikaa funtsaileen asioita.

Mutta kesän jatkoja kaikille huolimatta sateesta.
 
Tuosta Riikan maksupolitiikasta vielä. Sain Tampereen Päiviltä sellaisen tiedon, että lasku maksetaan joko käteisellä tai luottokortilla. Aiemmin muistaakseni olen lukenut jonkun kirjoituksista, että on maksanut luottokortilla ja saanut laskun loppusummasta. Toivoisin saavani tietoa asiasta Riikan kävijöiltä?
 
Heips JUUNI ja kiitokset tsempistä!! Mukava oli kuulla sinusta ja siitä, että siirto on sielläkin pian edessä!! Täällä peukutan myös sinulle :p !!

Kuinka paksu limis oli ultrassa?? Oletko saanut tietoa luovuttajasta (kertovat riikassa enempi asioita kun täällä suomessa)?

Neljä passia ja yhden tuoresiirron olemme tehneet riikassa ja aina olemme saaneet laskun mukaan. Siellä on sellainen käytäntö, että toimenpiteen (siirron) jälkeen pyytävät makoilemaan pienen hetken (10-15min) kunnes hoitaja antaa luvan nousta. Tällä välin kirjoittavat sekä laskun että epikriisin valmiiksi.

Terv. VEKARA :)
 
Nyt on tässä muutama päivä itketty silmät punaiseksi ja turvonneeksi...joku voisi luulla, että on tullut otettua juhannuksena muutama siideri liikaa .

Aluksi tuntui, ettei tämä tuska helpota ollenkaan, mutta kyllä se vaan jotenkin tuntuu helpottavan. Ainakin nyt on ihan hyvä olo. Ainoastaan tuo vuoto ja mhakipu vaivaa, mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa helpota.

Nyt on herännyt uudelleen taistelutahto päälle, että eihän tätä nyt vielä luovuteta. Ja täällä, kun lukee teidän muiden kirjoituksia, niin nää kyllä tsemppaa eteenpäin. Iso kiitos teille

Meille jäi 4 alkoita pakkaseen, joten eiköhän tuossa syksyllä sitten lähdetä niitä sulattelemaan. Kuinka pian voi keskenmenon jälkeen mennä uuteen siirtoon? Tarviiko välissä tulla kuinka monet menkat? Mulla ei oo tästä tietoa, ja kun tuo oma klinikkakin on kesätauolla niin ei sieltäkään voi asiaa nyt tiedustella.


Täällä näkyy outo valoilmiö taivaalla (olisikohan aurinko ), joten taidan mennä pihalle paistattelemaan päivää, josko saisi vaikka vähän väriä tähän kalpeaan olemuksen.

Onnen toivotukset Vekaralle ja Juunille tuleviin siirtoihin!

Terkuin

Cornelius

 
ja tervetuloa palstailemaan! Lämmin halaus keskenmenon vuoksi. Minulla oli myös km vähän aikaa sitten ja aluksi todella tuntui että mikään ei auta mutta päivä päivältä olo tuntuu paremmalta. Ihana asia kun teillä jäi vielä pakkaseen. Paljon peukkuja tulevaan! Km:n jälkeen yhdet norm. menkat välissä ja sitten voi ryhtyä uuteen hoitoon. Toki kannattaa varmaan käydä tarkistamassa kohdun tyhjeneminen esim. vkon päästä. Neuvolaan tai klinikalle tai gyn. polille. Hcg uusintamittaus käy myöskin.

Meillä on paljon pohdittu jatkoja tai jatkamatta jättämistä. En haluaisi luovuttaa, mutta silti tuntuu toisinaan siltä että tämä on nyt tässä...Ehkä taistelutahto herää enemmän kun saamme tietää luovuttajan löytymisestä myöhemmin.
Typyliini
 
Cornelius, kaksi keskenmenoa kokeneena tiedan tarkalleen milta susta tuntuu. Hienoa kuulla, etta taistelutahtosi nostaa paataan. Sun on hyva tasta lahtea PASiin, koska olet jo kerran raskautunut taman luovuttajan munasoluilla.

Typyliini, oliko tama teidan eka luovuttaja? Miksi harkitsette hoidon lopettamista?

Vekara, sinulle lahetan todella paljon onnen toivotuksia tahan siirtoon. Mulla on jotenkin tosi hyva fiilis, etta talla kertaa sa tuot sen plussan.

Mulla oli tanaan ultra ja kyllahan se sydan siella sykki. Alkion kokokin vastasi viikkoja. Lahdetaan miehen kanssa illalliselle suosikkiravintolaamme vahan juhlimaan, alan vasta huomenna jannittamaan jatkoa ;) Seuraava ultra on kolmen viikon paasta.

Watrossi
 
teille WATROSSI. Olen iloinen puolestanne!!

Kiitos CORNELIUS tsemppaukseusta. Ihana huomata, että sitä taistelutahtoa löytyy!!

Täällä jännäillään mikä on saaalis ja päästäänkö siirtoon asti!! Myös itselläni luottavainen mieli ja kävi miten kävi, niin eteenpäin mennään!!

Terkkuja kaikille toivottaapi VEKARA :p
 
Onpa ihana ulrtakuulumisia!! Tsemppiä eteenpäin ja mukava illanviettoa miehesi kanssa! ;)

Cornelius Tervetuloa mukaan! Pahoittelen keskenmenoasi! :'( Onneksi teillä PAS:ia varten alkioita! Tsemppiä eteenpäin!

Muille sitten oikein hyvää kesää ja onnea hoitoihin!!

Omalla kohdalla kaikki ennallaan, pahoinvointia vaivaa päivittäin ja väsymyskin on kova, mutta enhän minä valittele! Kaikki oireet ovat niin tervetulleita!! =) :p Ensimmäinen neuvolakäynti oli tänään! Ihan hyvin siellä meni ja sama terveydenhoitaja nyt kun silloin kun minä tyttöä odottelin... Maanantaina minulla on seuraava ultraäänitutkimus... Jännitän nyt kovasti sitä...

:wave: :wave:
 
Hienot ultanäkymät teillä!

Enkelitytön äidille jaksamista alkuraskauden vaivojen kanssa.

Me harkitaan lopettamista pitkän historian vuoksi. Mä olen 28 v. ja 9 v. ollaan tehty hoitoja. Omilla soluilla 4 ivf:ää passeineen negoja ja lahja-alkioista + ja tyttö synt. 01/05. Sen jälkeen 5 x pas negoja. Ja sitten luovutusmunasoluilla kaksi ivf:ää. Meillä oli siis toinen luovutusmunasoluhoito pas:seineen, ekasta viime kesänä ku, nyt tuore ja eka pas nega ja toka pas km. Nyt tuntuu siltä että riittää, vaikka meillähän hoitotilanne olisi hyvä: kaksikin mahdollisuutta melko pian. Välillä on niiin kypsä näihin hoitoihin, mutta tiedän toki mitä menetän jos luovutan. Siksi tosi hankalaa kun puolet minusta haluaa jatkaa ja toinen puoli lopettaa.

Typyliini
 
Upeat uutiset Watrossilla, tuli oikein hyvä mieli puolestasi :heart:
Kyllä olikin jo aika tulla parempia uutisia tähän pinoon synkän kevään jälkeen.

Toivottavasti Enkelitytön äiti saat yhtä hyvät uutiset maanantaina, täällä peukut pystyssä sinulle db

Vekara, kysyit meidän jatkosta. Olemme Ovumiassa jonossa numerolla 7. Ehkä alkavat purkaa jonoa lomien jälkeen. Kovasti toivon, että akupunktio auttaisi sitä ennen, mutta saapa nähdä kuinka käy. Meillä myös taloudellinen tilanne rajoittaa uuteen hoitoon (jopa omilla soluilla) lähtöä. Olen kuitenkin ihan toiveikas vielä, vaikka mieltä painaa välillä, että emme ehkä koskaan saa lasta, kun ikää alkaa jo olla.

Typyliini, ymmärrän ajatuksesi lopettamisesta noiden vastoinkäymisten jälkeen. Mutta rohkenen kannustaa kokeilemaan pian tulossa olevat mahdollisuudet. Ikäsikin puolesta sinulla on meitä iäkkäämpiä paremmat mahdollisuudet onnistua. Voimia sinulle, tosiaan aika pitkä hoitohistoria teillä, mutta onneksenne yksi onnistuminen.

Mitenkähän Lutuliinin ja Tuupen alkumetrit ovat lähteneet käyntiin, entä Bean raskaus? Tulkaahan kertomaan, jos ehditte!


Iloista mieltä kaikille!
Hillevi :wave:
 
Ihania uutisia Watrossilta ja Enkelitytön äidiltä. :heart: On kiva lukea näistä onnistumisista, kun ne antaa lisää "puhtia" tuleviin hoitoihin.

Onko kenelläkään postitiivisia kokemuksia PAS siirrosta? Eikö tässä ole ihan hyvät onnistumis mahdollisuudet? Täällä nyt kovasti odotellaan uuden hoidon aloittamista, vaikkakin se tietyllä tavalla pelottaa ja jännittää. Ensimmäiseksi tietysti jännää että kestääkö alkiot sulatuksen, ja miten siirto onnistuu.

Meneehän tässä nyt aikaa ennenkuin uuteen yritykseen päästään, kun on tuo klinikka kesätauolla, ja odotellaan niitä normaaleja menkkoja. Täytyy nyt keksiä kaikkea muuta tekemistä ja ajateltavaa, ettei kaikki ajatukset pyöri tämän asian ympärillä. Tuntuu vaan ettei tässä 5 vuoteen ole muuta ajatellut kuin lapsettomutta ja siihen liittyviä hoitoja. Mutta ei auta jäädä suremaan, mennään eteenpäin, ehkä se jossain vaiheessa onnistaa
:)

Terkkuja kaikille


Cornelius

 
Cornelius: Mä oon raskautunut kaksi kertaa PAS:lla ja kerran tuorehoidolla. Käsittääkseni pas siirrossa on yhtä hyvät onnistumismahkut jos alkiot säilyvät sulatuksen jälkeen. Sulatusprosentti vaihtelee klinikoittain, mutta n. 80 % alkioista kestää sulatuksen.
 
Bea
Taas täällä vilkuilemassa mitä teille kaikille kuuluu. Upeita uutisia viime viikkoina tullut palstalle!! Onnittelut Lutuliinille!!! Ja ihanaa kuulla että plussauksiakin olemme saanneet Watroosilta ja Enkelitytön äidiltä =) Tsemppiä munkin puolesta kovin teille hoitoa odottaville.

Täällä kaikki hyvin ja 23 rv alkanut..uskomatonta. En vieläkään itse tahdo uskoa että raskaana ollaan ja kaikki hyvin! Vatsa on kasvanut mutta vielä mahdun lähes kaikkiin normaaleihin vaatteisiini kunhan vain housut ei kiristä, heh. Pahoinvointi loppui mulla n. 16 rv jälkeen joten nyt olen päässyt toden teolla nauttimaan tästä olotilasta.

Kaikkea hyvää teille ja pidän teitä silmällä viikottain - toivotaan paljon lisää hyviä uutisia pikapuolin!

Halauksin,
Bea
 
Heipä hei!
Olen taustalta lukenut teidän ketjuanne jo jonkin aikaa ja kun googlettamalla etsin vastausta kysymykseeni, sain linkin tänne! Joten esitän pohdintani teille, osaisiko joku sanoa jotain...

Sitä ennen, aurinkoista kesää kaikille hoidossa oleville ja onnea plussanneille!

Taustaa; minulla on ennenaikaiset vaihdevuodet, luovutetuilla munasoluilla olen plussannut ja nyt RV 9+3. Tukihoitona estradot-laastarit ja luget, klinikan ohjeen mukaan olen vähentänyt tällä viikolla ja sunntaina lopetan lääkkeet kokonaan. Nyt minua on alkanut mietityttämään, että onkohan se liian aikaisin? Löysin googlella paljon kertomuksia, joissa samaa lääkitystä käytettiin pidempään, vaikka heillä oma hormoonitoiminta oli normaali (toisin kuin minulla). Mietin kai turhaan, että jokohan istukka pystyy hommat hoitamaan?! Pitäisi luottaa ammattilaiseen, eli omaan lääkäriini.

Jos joku osaa sanoa jotain, niin olisi kiva =)
 
Heissan taas "pitkästä aikaa". Nyt on meidän rumba ohi taas tällä kertaa. Yksi kyytiläinen, nelisoluinen toppi, on matkassa, kymmenen saatiin pakkaseen. Toivekkaana vaan odotellaan miten asiat menee tällä kertaa :saint: .

Ihanaa WATROSSI, että olet niin hengessä mukana. Lupaan vielä joskus tulla perässä, ennemmin tai myöhemmin. Jotenkin oon vaan sellainen luupää tyyppi, että en hevin anna asioissa periksi, jos vaan on mahdollisuuksia yrittää!! :p

Mukava oli kuulla sinusta BEA ja toivon sinulle kaikkea hyvää odotukseen :) .

JUUNI, kovin odottelen kuulumisia. Miten asiat siellä etenee??

Mukavaa loppu viikkoa kaikille toivottaapi VEKARA =)
 
Suzyanne
Heips kaikille!

Watrossi, listassa luovuttajista kerrottiin ikä, pituus, paino, silmien ja hiusten väri, siviilisääty, lapsiluku, koulutus, veriryhmä, onko silmälaseja, lisäksi aika paljon kaikenlaisia koetuloksia, minusta erittäin tarkasti kaikki mahdollinen, ja kaikilla ei tietenkään ole edes mitään väliä. Itse tosiaan katsoimme vain, että luovuttaja on mieluiten aika nuori, synnyttänyt ja samankokoinen ja värinen kuin mekin. =)

Cornelius, olen pahoillani puolestasi, hienoa kuitenkin nähdä että tahdonvoimaa löytyy jatkaa, paljon voimia sinulle!! :flower: :flower:

Watrossi, onnea, pistän kaikki sormet ja varpaat pystyyn puolestasi!!! Myös vekaralle pidän peukkuja!!!

Tervetuloa palstalle surul-linen, minä olen samassa tilanteessa kuin sinä, siinä että minulla on myös ennenaikaiset vaihdevuodet, olen porskutellut hormonikorvaushoidolla jo 11 vuotta. Luin juuri hiljattain, että hormonien ottaminen lopetetaan kokonaan jossain vaiheessa raskautta, ja minua se suorastaan ihmetytti, on se ihmiskroppa vaan ihmeellinen kapine, että pystyy ylläpitämään raskauden kokonaan ilman kehon omaa hormonitoimintaa!! Mutta se on meidän onnemme!! =) =)

Niin vielä, surul-linen, tiedätkö, tai tietääkö joku muu, että pystyykö nainen, jolla ei ole omaa hormonitoimintaa, imettämään?

Ensi maanantaina lekuri, sitten selviää jutun etenemisvauhti. Menkkoja ainakin tässä nyt odotellaan viikon sisällä, toivotaan että ne tulevat niinkuin pitääkin, niin pääsen kasvattamaan limakalvoa.
 
Olen kuullut, että ennenaikaisista vaihdevuosista kärsinyt ihminen on imettänyt, mutta kauan sitä ei kai saisi jatkaa, koska olisi tärkeää saada menkat takaisin osteoporoosin vuoksi?! Hui kauheaa kun minuakin pelottaa lopettaa lääkkeet :'( Mutta monesti olen lukenut juttuja, että hirmuinen pahoinvointi esim. rv 6 on selitelty istukan hyvällä toiminnalla! Eli jos voi jo silloin toimia, niin ehkä mullakin?! RV 10+0 olen sitten ekan päivän ilman mitään :x
 

Yhteistyössä