Luovutettu munasoluhoito

Enhan ma taalta mahda pois olla, tama pino tuntuu niin omalta.

Suru-llinen, voi kun hienoja uutisia! Mun laakkeita vahennetaan viiden paivan erissa niin etta 15 pvan jalkeen olen kokonaan ilman. Tuuthan kertomaan tanne jos saat tietaa tosta laakkeiden vaikutuksen vahenemisesta.

Vekara, miten sun piinikset ovat sujuneet? Koska meinaat testata? Oletko kysynyt tosta kiinnitymisesta Avasta? Onko sun luovuttajan munasoluista alkanut raskauksia aikaisemmin? Senhan pitaisi olla se tarkein ennustuva tekija hoitotuloksiin. Erityis-tsemppia sulle :)

Watrossi
 
JIHUU...TÄNÄÄN SAADAAN NAUTTIA AURINGOSTA!!!

WATROSSI, minulla tänään pp8. Sunnuntaina ajattelin tehdä testin. Maanantaina menen sitten verikokeeseen. Mikä sinulla ollut päivä kun olet testaillut??

Ainoastaan tieto jonka olen saanut oli, että luovuttaja on hyvä. Eikö uusi laki salli enemmän kerrottavan??

Toivon kaikkea hyvää sinulle odotukseen ja täällä tullaan kyllä perässä...ennemmin tai myöhemmin ;) .

Mukavaa helteistä päivää, nauttikaahan leidit B) t.VEKARA
 
Aurinkoista kesäpäivää kaikille!
Ollaan miehen kanssa lomalla ja on vähän rytmit menneet päin prinkkalaa....valvotaan tosi myöhään ja nukutaankin myöhään. Varsinkin, kun aurinko paistaa pitäs nousta ajois, mut eihän sitä nukkuessa tiedä kelistä mitään.
Käsilihaksetkin on krampissa parin päivän orapihlajaaidan leikkausurakasta.
Soittelin eilen polille ja ultra olis ensi viikon perjantaina sitten ja siirto sitä seuraavalla viikolla, kun AVA-aukeaa.

Vekaralle piinispeukkuja!

Typyliini: On varmaan kiva olla ilman mitään nappeja. Kyllä ainakin mulla jo noitten e-pillereitten hormonit aiheuttaa kaikenlaisia ihme oireita. Mä aikoinaan söin niitä kivulaisiin kuukautisiin 15-vuotiaasta, vaikka varsinainen tarve (mitä ei sitten ollutkaan) oli vasta myöhemmin. Kun lopetin pillerit päälle kaksikymppisenä niin sit vasta huomas mitä kaikkia oireita niistä oli tullut, mihin oli tottunut.
Mutta toisaalta hyvä, että tuli niitä syötyä, endo vois olla muuten pahempi. Nyt ajattelin, että jos tää seuraava hoito ei onnistu vois ottaa piltsut käyttöön ainakin etelänlomaan asti, kun tuntuu tuolla vasemmalla taas ihan kiitettävästi kipuja olevan, vaikka leikkauksesta ei ole kun alle puoli vuotta aikaa.

Kaikille tsemppiä eri vaiheisiinne

Bartsu
 
Suzyanne
Vekara, kanssajännitän puolestasi, ja toivotaan että sunnuntaina saat iloisia plussa-uutisia, tsemppiä kovasti viimeisiin piinapäiviin, kaksi päivää enää!! :flower: :flower: :flower:

Surul-linen, oliko sinulla vaihdevuosioireita ennen alkion siirtoa? Minä syön nyt Duphastonia, eli keltarauhashormonia, ja odottelen tässä menkkoja, joiden alussa voin alkaa sitten taas kasvatella limistä estrogeenillä. Hikoiluttaa ihan sairaasti koko ajan, ei koskaan hormonikorvaushoidon aikana tällä tavalla ole hikoiluttanut. Huh huh. Mutta kestän vaikka minkälaista hikoilua ja mitä vaan, jos siitä on tuloksena mahdollinen pallero! =)

 
Kovasti onnea kaikille raskautuneille ja peukkuja teille keiden testipäivä lähestyy!
Kysymys: tehdäänkö kaikilla klinikoilla kromosomikokeet munasolujen luovuttajille? Vai luotetaanko ainoastaan luovuttajan sanaan ettei suvussa ole periytyviä sairauksia?
Pelkään tällä hetkellä kovasti yhtä hyvin vakavaa sairautta kun tytöllä on ollut täristelyjä mikä ei ei ole epilepsiaa. Jos kävisi niin huonosti että selviäisi, että tytöllä tällainen sairaus mikä peräisin luovutetuista soluista niin en antaisi itselleni ikinä anteeksi ettemme pohtineet tätä asiaa ennen hoitoihin lähtemistä. Tämänkin olisi kromosomikokeilla saanut selville. Avan sivuilla lukee että he testaavat luovuttajan kromosomit mutta me käytimme Felicitasta:( Tietääkö kukaan? Tyttö on niiiiiin rakas, että sydän murtuu kun tarvii tällaista edes miettiä.
 
Suzyanne
Niin vielä, surul-linen, sinäkin ilmeisesti söit hoidon alussa estrogeenia ja keltarauhashormonia, ja aloitit menkkojen alettua taas estrogeenin syömisen? Alkoiko sinulla menkat heti kun aloit ottaa keltarauhashormonia? Minulla loppui tänään keltarauhashormonit, eikä menkkoja ole kuulunut. Ja estrogeenin, (mulla Estrofem) saan aloittaa vasta menkkojen eka päivänä. Tulipa tässä juuri mieleeni, että kun ei menkkoja kuulu, mitä huomisesta alkaen sitten, olen ilman lääkitystä niin kauan kunnes menkat alkavat, ja nyt jo hikoilu on aika järkkyä. Tulen varmaan hulluksi jos joudun olemaan kokonaan ilman hormoneja montakin päivää!! :/

Kun olisi tänään tajunnut päivällä, niin olisin voinut soittaa vakigynelleni ja kysyä, mutta nyt on vkl tulossa, ja mulla se taitaa mennä hillittömien saunavuorojen kanssa.Onneksi on lämmin sää muutenkin, niin kukaan tuskin kiinnittää huomiota tulipunaiseen ja hikeä valuvaan naisimmeiseen.
:LOL:
 
Testi tehty ja jälleen näytti negaa :/ . No, eipä tuo minua lannista, täytyy nyt vaan laittaa mietintämyssy päähän ja miettiä mitä voisi tehdä vielä toisin. Tämä oli meillä kahdeksas alkion siirto.

Mielenkiintoista myös kuulla mitä klinikka tuumaa tilanteesta.

Sellaista olen myös miettinyt, että saattaakohan peräkkäiset hoidot heikentää mahdollisuuksia tulla raskaaksi???

Nyt toivottelen kaikille mukavaa sunnuntai päivää eikä kanneta asioista huolta. Kyllä asiat aina jotenkin järjestyy ;)
t. VEKARA
 
Vekara, ma olin ihan varma, etta nyt sulla tarppaa :hug: Onneksi sa olet taistelijaluonne! Mulla tuli mieleen, etta Bea joskus kertoi kayneensa lapi useamman siirron ilman plussaa ja oli sitten paattynyt tekemaan pitkan viljelyn. Ja siitahan se plussa se pamahti. Kannitsiskohan sun kysya sita Avasta? Voisko sun pakastealkioita kasvattaa muutaman paivan ennen siirtoa? Minka laatuset alkiot sulle talla kertaa siirrettin?

Ma jatkan sun taustavoimissa sitkeasti :wave:

Haleja Watrossilta
 
Vekara :hug:

ronyah minuakin kiinnostaisi tietää noista kromosomikokeista, tulethan kertomaan, jos saat tietää!

suzyanne, minulla ei ollut ennen siirtoa vaihdevuosioireita. Söin hormoonikorvaushoitona divinaa (estrogeenia & keltarauhashormoonia) normaalisti, eli kolmen viikon ajan ja sitten tuli menkat. Normaalisti olisin pitänyt viikon tauon ja aloittanut uuden liuskan ja tuon viikon aikana oireet eivät ehdi tulla! Nyt siis kun menkat alkoivat, kolmantena päivänä aloin käyttämään estradot-(estrogeeni)laastareita ja siirto oli sitten kahden viikon päästä. Kolme päivä ennen siirtoa aloin käyttämään myös lugesteronia (keltarauhashormoonia) emättimen kautta. Luget ja laastarit pitivät kyllä kaikki oireet pois :hug: Vastasinko kysymykseesi?!

Vähäsateisia päiviä kaikille :wave:
 
Ryhmämme kaipaa uutta verta ja uusia kokemuksia ym. ym. Väki on käynyt vähiin kun niin moni on onnistunut hoidossaan ja siirtynyt ns. raskautettujen ryhmään.

Ryhmän sivuilta kuitenkin löytyy tietoja ja ryhmän oma onnistumistilasto, mutta tuoreimmat tiedot ja hoitokokemukset puuttuvat.

Jos olet jo lahjasoluhoidossa tai suunnittelet sitä, liity mukaan!

Laita meiliä minulle osoitteeseen therezza@aumanet.fi ja kerro hieman itsestäsi ja taustoistasi.

Ryhmämme on suljettu eli siellä voidaan keskustella myös luottamuksellisia keskusteluja, joita taas julkisilla palstoilla ei voi käydä.

Therezza
 
Suzyanne
Voimia sinulle vekara! :hug: Ihanaa että sulla on noin positiivinen asenne!

Kiitos vastauksesta surul-linen! Millainen vointisi on nyt ollut, kun ei ole enää hormonilääkitystä?

Omaa napaa, että sieltähän ne menkat tulivat, heti seuraavana päivänä kun kirjoitin, eli eilen , lauantaina, ihan turhaan hermoilin =) En varmaan koskaan ole odottanut menkkoja yhtä paljon kuin nyt odotin, varsinkaan kun minulla niitä ei ole ollut puoleen vuoteen, korvaushoidon vaihtumisesta johtuen.

Nyt vaan sitten Estrofemillä limakalvoa kasvattelen tässä. Saimme pe klinikalta viestin, että yksi valitsemistamme luovuttajaehdokkaista olisi vapaana. ensi viikolla varmaan suoritamme maksun, ja sitten alkanee luovuttajan hormonihoito.



 
Olo on ollut ihan hyvä lääkkeiden lopettamisen jälkeen! Minulla tukihoito jatkui, kuten olet varmaan lukenutkin, RV 10 asti, jolloin istukan pitäisi tuottaa samat hormoonit. Jännä ajatus, että minun kehossani hormoonit toimisivat :eek:
Tämä hyvä olo on saanut minut rauhoittaumaan, että josko se istukka sittenkin toimisi?! Luulisi sen vaihdevuosioireina huomaavan, jos ei toimi =)

Onnea sinulle kasvatteluihin ja tulevaan hoitoon :heart:

-Surullinen & pallero RV 11+0
 
Vekaralle lohduttava halaus ja valtavasti tsemppiä jatkoon :heart:
Aika monta alkiota teillä tosiaan siirretty. Pitkän viljelyn etuna tosiaan on se, että päästään siirtämään varmasti vahva alkio, jos ei niin ikävästi käy että kaikki kuolevat viljelyn aikana. Toisten lääkärien mukaan taas kohtu on paras paikka alkiolle... Voimia teille!

Watrossille ja suru-lliselle sekä masuasukeille hyviä vointeja :heart:
Toivottavasti myös Ronyahin lapsen täristelyiden syyt selviävät. Kromosomien tutkimuksesta en tiedä mitään...

Iloista kesämieltä kaikille!
Hillevi
 
On ollut niin kiirus ettei koneelle ole ehtinyt moneen moneen päivään:( Onpas täällä tapahtunut paljon.. niin hyvää kuin vähän huonoakin..

Tsemppiä hurjasti kaikille hoidoissa oleville ja niihin odottaville. On kyllä aivan upea tuo sinun asenteesi Vekara! Kunpa kaikki jaksaisi tai osaisi olla noin positiivisin mielin negan jälkeen..

Mä täällä ilman mitään lääkkeitä.. Kikkailen vähän kuukautisten kanssa.. Tarkoitus olisi päästä siirtoon elokuun parin viimeisen viikon aikana. Mietin vaan että uskallanko aloittaa lääkkeet häiden aikaan, jos maha kovin turpoaa taas lääkkeistä.. puku kuitenkin on aika tykö istuva.. Jokatapauksessa suunnitelma olisi se, että elokuun viimeisen viikon alkupuolella jos päästäis siirtoon.. Niin ja kun mulla ei niitä kk:sia tule ilman lääkkeitä niin sain luvan kikkailla.. :)

Kävin silloin siellä lääkärissä.. KOhtu tosiaan oli aivan tyhjä.. Halusi kuitenkin, että viikon päästä siitä lääkäristä kävisin verikokeessa.. No minähän kävin. Arvo oli 7. Ensin minulle sanottiin, että kun se on laskenut niin hyvin, niin ei tarvitse tulla enää kontrolliin.. No seur päivänä mulle taas soitettiin, että lääkäri haluaisi vielä että menen vielä yhteen verikokeeseen.. no enpä ole mennyt. Oon nyt niiiiin monta verikoetta maksanut, että en maksa enää 50 ? siitä, että menen kuulemaan kuinka tulos on alle 3.. koska ensin sanottiin ettei tarvi niin en sitten mennyt.. tein sen kyllä selväksi soittajallekkin.. turhauttavaa hypätä koko ajan verikokeissa.. Ja jos olisin mennyt vielä kun hoitaja käski, niin olisin käynyt 3 kertaa aivan turhaan verikokeessa.

Kyllä se oma pienokainen joka pv vaan on ajatuksissa.. Kyllä sitä niin kovasti tahtoisi jo aloittaa lääkkeet, mutta vl:lla tulee juuri kesätauko ja meillä on ne häät kk:n päästä.. niin paras nyt vaan odottaa..

Ystävä sai juuri ensimmäisen pienokaisensa..:) Aivan ihana pieni suloinen prinssi :heart:

Minäkin puhuin lääkärin kanssa tuosta pitkästä viljelystä.. Hän meille sanoi, että tuota suositellaan usein jos alkiot ovat hieman heikkolaatuisia.. tämän keskustelun kävimme silloin kun puhuimme, että mitä tehdä jos molemmat korressa olevat alkiot selviytyisivät..

Mielessä on viime aikoina myös pyörinyt se, että miksi alkanut raskaus meni kesken.. Mietin kuinka paljon stressi vaikutti, koska olin hermona siihen aikaan.. meillä oli myymälän avajaiset silloin ovella ja olin töissä yötäpäivää suurinpiirtein.. Kaipa se on ihan normaalia kun näitä asioita miettii jälkeenpäin...

Ihanaa kun Watrossilla tärppäsi..:) Jotenkin tuntu, että sinä olet sen niiin ansainnut.. vaikka niin kai me kaikki oltaisiin..

Ihana kuulla myös, että Riivinraudan muniksista on alkanut raskaus :heart:

Hyvää kesää kaikille! Ootte kaikki iltarukouksissa mukana.. Tsemppiä!
Onko moni teistä jo lomilla? Mä vasta elokuussa....
 
mukava kun moni on taas ehtinyt kirjoitella ja paljon kiitoksia kaikille tsemppaamisesta :flower:

WATROSSI, miten sinulla sairasloma sujuu? Olethan muistanut levätä ja saanut vuodon pysymään poissa?! Perässä kyllä tullaan, vaikka näin alkumetreillä tuntuu olevan vähän mutkia matkassa :headwall: ... :D ...

SURU-LLINEN, sinulle toivon onnellista odotusta ja kyllä kaikki menee hyvin, vaikka tukilääkitys jäänyt pois :) .

SUZYANNE, sinulle paljon onnea alkavaan hoitoon!! Kovasti odotan kuulumisia :wave: !!

HILLEVI, toivon, että pian pääsisitte aloittamaan hoidot ja yhdessä yritettäis sitä plussausta ;) .

ALIISA, ihanaa häiden odotusta teille :heart: !! Muistan itse tuon ajan kun eilisen, vaikka kaksi vuotta siitä kohta hurahtanut. Häiden jälkeen on taas uutta virtaa ryhtyä tosi toimiin!!

Täällä lepäillään heinäkuu ja elokuussa aloitetaan suunnittelemaan jälleen seuraavaa hoitoa. Tietoa meinaan kuitenkin hankkia. Eli onko jotain mitä voisi tutkia ja onko tuo pitkä viljely kohdallamme se oikea ratkaisu. Alkiot ovat pääasiassa oleet vähintäänkin tyydyttäviä, viimeksi siirretty oli nelisoluinen toppi.

Nyt toivottelen kaikille positiivista mieltä ja jaksamista omiin vaiheisiin.

:hug: lähettääpi lomailija-VEKARA B)
 
Vekara, mita ne sano Avalla negasta? Ehdottivatko itse mitaan?

Aliisa, nauti haita edeltavasta ajasta. Haat ovat niita elaman suuria seikkailuja.

Ma olen taysin kypsa kotona olemiseen. Koko ajan tekisi mieli hommailla kaikkea sellaista, jota normaalisti ei ehdi ja sitten kun muistuu mieleen ettei saakaan niin tuntuu ajan hukalta. Taksi illaksi olen kutsunut kavereita illalliselle, jotta paasaa mieli vahan tuulettumaan.

Ma tulen Suomeen lomalle elokuun alussa ja odotan sita kuin hullu puuroo. Ajatuskin saunomisesta ja uimisesta saa kylmat vareet menemaan pitkin selkapiita. Harmi vaan kun pitaa jattaa saunalonkut valiin talla kertaa ;)

Haleja
Watrossilta
 
Vekara :hug:

Käytiin tänään uudestaan ultrassa ja siellä edelleen kaikki hyvin. Pikkusella oli pituutta 57mm, eli hyvin on kasvanut. Raskaus vastasti 12+0, vaikka tänään 11+1. Niskapoimu oli myös ihan normaalia! Eli meilläpäin kaikki ihan hyvin.
Lääkkeitä otan vielä viikon, Progynova loppui jo tänään mutta Lugesteron vielä viikon ja sen jälkeen loppuu. Oireita minulla edelleen on vaikka mennään ihan minimiannoksella eli ilmeisesti istukkakin toimii hyvin...

Hyvää kesänjatkoa teille kaikille!!

:wave: :wave: :heart:
 
Tervehdys!

Täälläkin päästää vihdoin tositoimiin..vähän jännittää.
Eilen alkoi menkat, 30.7. pistän procrenin ja sitten ultarat, zumenonit jne.

Missä vaiheessa te muut Riikan kävijät olette sitten saaneet tarkan siirtopäivän? Lenalta tuli jo viestiä, että se vois olla siinä loppuviikosta 35 ja samaan aikaan Päiviltä tulee, että viikolla 36. Puoliso tuossa vähän pohti, että taitaa olla huonot päivät meillä, kun paras päivä taitaisi siirron kannalta sattua viikonloppuun. No mä yritin selittää, että eihän sitä parasta siirtopäivää kukaan osaa vielä sanoa ja toisaalta, eikai se ole niin nöpösen nuukaa, minä päivänä se alkio siirretään..vai?

Aurinkoisia päiviä!
Piri
 
Ultrakuulumisia: Limis tänään 7 mm eli himppasen liian ohut. Nyt sitten varrotaan kun AVA-aukeaa maanantaina, että mitä ne sanoo. Pitääkö zumeja nostaa vai jääkö siirto tekemättä. Siihen asti kumminkin vetelen noita pillereitä napaan kolmesti päivässä. Kumma, kun tuo limis on lähestulkoon aina ollut mulla oikein huippuluokkaa niin jostain syystä nyt sekin alkaa temppuilemaan....Nyt kun olis muuten niin stressivapaata aikaa kun on lomilla niin olis senkin takia kiva päästä siirtoon. Töissä kun on aina noita nosteluita ja kauheasti stressiä.

Pirille tsemppiä tulevaan koitokseen!

Enkelitytön äiti: Ihanaa, että kaikki on niinkuin pitää.

Vekaralle (((.)))

Bartsu

 
kaikille. Ihanaaaaa olla lomalla, kun on lämmintä ja aurinkokin jaksaa paistella. Huomaa selvästi, miten on itsekkin pirteämpi kun saa väriä pintaan :D !!

WATROSSI, kun ilmoitin Päiville negasta, niin hän vastasi, että lääkäri tutkii tilannetta kun pääsee koneen ääreen. Avahan aukeaa maanantaina. Lähinnä kiinnostaa se, että voidaanko mitenkään tutkia miksi kiinnittymistä ei tapahdu lukuisista siirroista huolimatta ja voidaanko tilannetta mitenkään tukea. Toisaalta taas näyttöä kiinnittymisestä on reilun vuoden takaa :D .Otappa tosta nyt selvää :headwall: .

ENKELITYTÖN ÄITI, mukava oli kuulla, että siellä kaikki hyvin :wave: .

PIRI, siirtoviikon olemme saaneet kyllä hyvissä ajoin tietoomme, mutta tarkka päivähän määräytyy luovuttajan punktion mukaan.

BARTSU, oliko teillä siis pas tulossa ja hoitopaikkana-ko tampereen ava?? Jos pas, niin sulatuksenhan voi tehdä myöhemmin ja saat kasvatella limistä rauhassa. Näin luulen tilanteen menevän. Jos paikkana tampere, niin hoitajille voi kyllä viestittää hetikin kiireellisissä asioissa.

Aurinkoista viikonloppua ja mieltä kaikille, toivottaapi VEKARA B)
 
Hienoa kuulla, etta Piri ja Bartsu ovat paasseet tosi toimiin. Tsemppia!

Vekara, mulle annettiin Riikasta Dexamethoson-nimista laaketta tukemaan juuri kiinnittymista. Maarattiinko sulle myos samaa? Jos ei, niin ehka voisit kysasta Paivilta siita?

... ja taalla taas kerran sataa :headwall:

Watrossi
 
Suzyanne
Enkelitytön äiti ja Watrossi, ihanaa että kaikki on hyvin! :flower: :flower:

piri, meillä onkin sitten hoito suunilleen samassa vaiheessa, tai minulla pikkuisen edellä, siirtopäiväksi kaavaillaan ainakin näillä näkymin loppuviikkoa 33.

Onko teillä muilla hormonihoito vaikuttanut mitenkään erityisesti mielialaan, vai olenko minä vaan normaalia herkempi yksilö? =) Mulla on jo ainakin viikon, menkkojen alusta asti ollut selkeitä oireita, olen ollut vähän kireä, ja itku tulee herkästi, välillä ihan itsekseenkin, ja ärsytyskynnys on paljon normaalia alempana. Sen huomaa selvästi, koska normaalisti olen aika hyväntuulinen ihminen. B) Lääkäri tosin sitä meilitse tiedustellessamme kertoi että mielialanvaihtelut ovat normaaleja. Toivotti molemmille, varsinkin miehelle jaksamista. :LOL:
 
Terve!

Meille siirto on suunnitteilla viikolle 36, eli ollaan vähän myöhemmin liikenteessä, kuin Suzyanne.

Miten te muut, milloin seuraavaksi tapahtuu jotain? Monentenako kiertopäivänä teillä on yleensä ollut siirto?

Tälleen pikaiseen tänään
Piri

PS. täällä on pinna kireällä, vaikkei mitään hormooneja ole edes vielä aloitettu...
 

Yhteistyössä