Luovutettu munasoluhoito

"pitkästä aikaa". Selvästi huomaa, että porukka lomailee. Mietinpä juuri, että mitä JUUNILLE mahtaa kuulua. Taitaa siirto olla jo takanapäin. Huhuuuuu :wave: ....

SUZYANNE, taitaapa nuo lääkkeet vaikuttaa meihin jokaiseen milloin enemmän ja milloin vähemmän. Minuun kuitenkin onneksi vähän, koska jatkuvasti joudun niitä popsimaan. Jonkinlaista mielen herkkyyttä joskus esiintyy. Mutta kun tietää mistä on kyse, niin aina eteenpäin mennään kohti parempaa päivää!!

Oletko SUZYANNE miettinyt montako alkiota meinaat siirtää??

PIRI, meillä ollut siirto aina kutakuin kierron 21-25 päivä. Miksi teillä menee siirto viikolle 36 vaikka luovuttaja löytynyt?

WATROSSI, avasta sanottiin, että disperin päivässä ja foolihappoa voisi kokeilla. Mitä on tämä foolihappo, osaatko kertoa??

Lomailu ja löhöily täällä vaan jatkuu...tekee kerrassaan hyvää... :p

Terkuin, VEKARA :D
 
Terve!

VEKARA: mulla tämän kierron 21. päivä pistos, sitten odotellaan menkat ja siksi se siirto menee tuonne asti. Mutta ihmettelin vaan sitä, kun silloin ollaan mulla jo kp 25-29..

Mites te muut Riikan kävijät, onko teille aina automaattisesti kirjoitettu lasku vai oletteko maksaneet aina koko summan kortilla/käteisellä? Mietin vaan, että on kauhea summa kerralla maksettavaksi ja riittääköhän kortissa luottokaan.

Jotenkin jännittää tuo siirto ja kaikki siihen liittyvä: tuleeko tarpeeksi munasoluja, miten lennot sinne ja takas, tuleeko ollenkaan siirrettävää ja miten sitten, kiinnittyykö alkio jne jne. Oon miettinyt, ettäpitäiskö nyt jo varailla lentoja luovutusviikon joka päivälle vai odottaako sitä, kunnes tietää tarkan päivän. Mites te muut ootte tehneet?

Jatketaan, nyt on saatava tuo esikoinen rauhoittumaan hetkeksi
Piri
 
Pitkästä aikaa jälleen tietokoneen ääressä. Juu Vekara, siirto ja Riikan keikka takana. Tein häthätää raskaustestin sunnuntaina ja plussasi. Nyt alkaa esiintyä jo raskausoireita (rinnat), mitään muita oireita ei ole ollut. Plussa oli kyllä melkoinen yllätys, koska kolmen vuoden takaisessa raskaudessa oli niin selvät ennusmerkit jo ennen testausta. Yllätys oli sikälikin, koska luovuttajan alkioista oli vain kaksi hyvää jäljellä, jotka voitiin siirtää. Olisin halunnut siirtää molemmat, mutta lääkäri käytti niin paljon aikaa pääni kääntämiseen, että en siinä lavitsalla jalat levällään ja erittäin pettyneenä en jaksanut pitää päätäni. Pelkäsin, että pakkaseen laitettu ei selviäsi hengissä ja minähän olisin siinä tapauksessa maksanut aivan järjettömän summan rahaa yhdestä alkiosta. Nyt vain toivon, että kaikki menisi hyvin. Täällä palstalla on ollut niin monta keskenmenoa.

Vekara, pahoittelen huonoa tuuriasi. Minulle annettiin Riikassa tuota Watrossin mainitsemaa Dexamethoson-lääkettä. Keskustelin eilen AVA:n Pävin kannssa lääkkeestä. Hän sanoi, että Suomessa sitä ei käytetä. Minulla on kuitenkin ystävä, joka kävi USA:ssa hoidossa parillakin klinikalla ja hän sanoi, että lääkettä käytetään siellä yleisesti, vaikka IVF-hoito tehtäisiin omilla munasoluilla. Lisäksi lääkäri määräsi minulle Lugestron-hoidon 2xaamuin illoin plus yksi kapseli siinä välissä.

Tässä vaiheessa haluaisin kiittää teitä, jotka jaksoitte vastata kysymyksiini ja joiden kirjoituksia tavasin ennen kuin lähdin hoitoihin Riikaan. Vaikka jännitin matkaa ja hoitoja, minulle oli paikka ja tapahtumat jo suunnilleen tiedossa. Tosin se valtava pettymys vain kahdesta alkiosta, ajatus uuden luovuttajan löytymisesta ja rahan keräämisestä hiersi kyllä mieltäni valtavasti kävellessäni Riikan katuja ja muutama yö senkin jälkeen... Muutaman päivän murehtimisen jälkeen lähdin 2-vuotiaani kanssa Särkänniemen huvipuistoon ja ajattelin antaa asioiden tapahtua, jos ne ovat tapahtuakseen.

t. Juuni



 
Juuni, paljon onnea plussastasi :heart:

Piri, onnea siirtoon!

Nyt on NT-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Istukka ilmeisesti toimii ja pikkuinen oli kasvanut normaalisti. Molemmissa käsissä oli viisi sormea ja turvotukset normaalit :heart:

-Surullinen RV 12+1
 
Hienoa, etta saatiin palstalle taas plussa. Onnea Juuni :flower: Kuvailemasi pettymys kun saitte ainoastaan kaksi munasolua kuulostaa tutulta. Kylla siina meikiskin mietti, etta tuleepa munasolulle hintaa ;)

Vekara, ma olen kuullut jenkkilaisilta tyttokavereiltani, etta silla puolella Atlantia maarataan foolihappoa parantamaan kiinnitymismahdollisuuksia. Suomessa ja taalla sita kai otetaan jo ennen raskautta (ja alkuraskaudessa) estamaan hermostoputken sulkeutumishairioita. Mulle gynis antoi sita heti kun aloin suunnittelemaan raskautta. Dexamethosonia kaytetaan Juunin mainitseman Amerikoiden lisaksi ainakin Enkuissa ja Ranskassa. Ja sitten helokinkukkaoljy on tosi hyvaa kaikille limakalvoille ihan yleisesti, myos kohdun sellaiselle.

Piri, tottakai sua jannittaa Riikan juttu, niin meita kaikkia. Ma varasin lentoliput ja hotellin suurin piirtein viikkoa ennen. Lentoja ei ihan kauheen kireella aikataululla kannata varata, koska aina on teknillisten vikojen yms vaara. Ma sain Riikassa laskun kateen, jonka maksoin viikon sisalla.

Suru-llinen, kiva kuulla hyvista ultrakuulumisista =) Ma myos olin tanaan ultrassa (10+4) ja hyvin kaikki oli. Seuraava ultra on sitten se kuuluisa np-juttu ja se on parin viikon paasta. Nyt voin sitten alkaa jannittamaan sita :p

Watrossi
 
kovin sinulle :flower: .

Alkoi kovin kiinnostamaan tuo Dexamethoson lääke. Mistä lääkkeestä oikein on kyse??? Osaatteko Watrossi tai Juuni kertoa?? Yritin löytää suomenkielistä sepustusta mutta en onnistunut. Missä vaiheessa hoitoa sitä syödään ja millä annostuksella??

Meille ei tuota lääkettä ole määrätty koska lääkitys on ollut tampereen avan kautta?? Miten sinulla JUUNI?? Kuka lääkäri teillä ollut riikassa??

Täällä miettien, VEKARA :whistle:
 
esitit joukon kysymyksiä, jotka mieltäsi askarruttavat. Nyt kun olen koneen ääressä, vastailen mielelläni, josko siitä olisi sinulle apua. Minua mieltäni helpotti hurjasti muiden pinolaisten apu ennen Riian matkaa.

Itse varasin lennon saatuani tietää arvioidun siirtopäivän, sillä se oli minulle merkitty maanantaiksi ja ajattelin, että saattaisi sattua hyvinkin oikeaan, mikä pitikin paikkansa. Lensin Ryanairille, joten varhainen varaus oli pakko tehdä mikäli mieli halpalennolle päästä. Lensin siirtoa edellisenä päivänä. Takaisin lensin Finnairilla, jolla oli näin kesäaikaan melko edullinen lento, lennon varasin vasta saatuani tietää tarkan siirtopvm:n.

Hoidosta perittävän laskun maksoin osaksi luottokortilla, osaksi käteisellä (euroilla). Itselläni lääkärinaika oli tunnin myöhässä, joten ehdin seurata muiden asiakkaiden maksukäytäntöä; osa maksoi käteisellä, osa luottokortilla ja osa sai mukaansa laskun. Joten joustoa maksamisen suhteen näytti löytyvän. Itse sain sekä Lenalta (Riiasta) että Päiviltä (Tampereelta) ohjeen vain luottokortilla ja käteisellä maksamisesta (pinolaisistahan moni on kirjoittanut maksaneensa sekä kortin että laskun avulla).

Noista alkioiden lukumäärästä omalta kohdalta kirjoittelinkin jo. Joo, se on lähes shokin paikka, kun aiemmin on ilmoitettu 10:stä munasolusta 7 hedelmöittyneen ja sitten paikan päällä todetaan, että vain 2 alkiota on siirtokelpoisia. Lääkäri aloitti minun kanssani keskustelun asiasta vielä sanoen, että meillä on sinulle hyviä uutisia...Ja kun itsellä oli aina tullut enemmän munasoluja, jotka kaikki olivat aina lähteneet jakaantumaan normaalisti. Vaan enpä enää omilla vanhoilla munasoluillani tullut raskaaksi, mutta toinen näistä 22-vuotiaan munasoluista on minut ainakin toistaiseksi saanut raskaaksi. Tosin mietin jo sitäkin, että onko itselle siirretyllä alkiolla kromosomipoikkeavuutta, kun niin moni alkio jäi jakautumatta normaalisti. No näitä pohdiskeluja voisi tehdä loputtomiin eikä koskaan saa lopullista varmuutta...

Toivotan hyvää onnea sinulle siirtoon.

Juuni
 
...olen edelleen muutaman päivän koneen ääressä. Itse jaksasit vastata jokaiseen kysymykseeni, joten yritän auttaa mielelläni...

Minulla oli lääkärinä Violeta Fodina, klinikan vastaava lääkäri (en muistanut nimeä, kävin äsken kurkkaamamassa Tampereen AVA:n sivuilta, sieltä kun henkilökunta palkin alta klikkaa Riikaa, löytyy kuva ja nimet). Hän antoi Dexamethason-lääkkeitä (oikea kirjoitusasu, olisiko tästä apua netissä tutkimiselle) mukaani "ilmaiseksi". Käski ottaa niitä siirtopäivästä alkaen iltalääkkeiden mukana, hän merkitsi oikein ajankin ylös, klo 10 illalla x1. Lääkkeitä taisi tulla 5 pakettia, jossa kussakin 10 pilleriä. Klinikalta saamissani lääkkeissä on ohjeet ilmeisesti paikallisilla kielillä, en ole saanut niistä paljoakaan irti. Ava:n Päivi kertoi lääkkeen olevan kortisonipohjainen. Ystäväni (ei lääketieteellistä koulutusta), joka kävi Jenkeissä hoidoissa, kertoi lääkkeellä olevan useita käyttökohteita. MUTTA hänelle sitä kerrottiin käytettävän, jotta elimistö ei hylkisi alkiota, vaikka hänelle tehtiin IVF omilla munasoluilla (ssis koska miehen siittiöt vieraita elimistölle). Itse en ole vielä lääkkeeseen netin kautta tutustunut, mutta varmaankin jotakin löytyy englanninkielisiltä sivuilta.

Ja kiitos kaikille onnittelijoille, olen kantapäät tukevasti maassa, mutta onnellinen.

Juuni
 
ja kiitos pajon vastauksista JUUNI ja WATROSSI :flower: . Voisitteko ystävällisesti kertoa vielä lääkkeen valmistajan ja vahvuuden. Olen lääkkeestä tänään yhteydessä avaan kun saan siitä vähän lisää tietoa. Meinaan hankkia saman tai suomalaisen vastineen seuraavaan hoitoon.
- kiitos etukäteen -

VEKARA :wave:
 
Valmistaja tuoteselosteessa on slovenialainen KRKA (onkohan saanut lisenssin?). Vahvuus näytti eilisestä kirjoituksesta unohtuneen, se on 0,5 mg. Jenkeissä tuotetta markkinoilla ilmeisesti useamalla nimellä, ystäväni käytti kahden eri valmistajan lääkettä, vaikuttavat aineet kuitenkin samat. Toivon lääkkeen auttavan sinua, pidän peukkuja seuraavaan siirtoon.

Juuni

:wave:
 
ja kiitos vielä vastauksista :flower: . Lääkkeen selvittely on käynnissä ja todennäköisesti tulen sitä myös itse kokeilemaan seuraavassa hoidossa. Täytyy vielä selvittää mitä lääkkeitä saa kokeilla samanaikaisesti...disperin, foolihappo, raskaus monivitamiini ja tämä kortisooni lääke.

Katsoin, että tuossa pelkässä foolihappo valmisteessa (foliren) on foolihappoa 300mg yhdessä tabletissa ja annosta ei saa päivässä ylittää. Kun taas tuossa raskaus multitabsissa 200mg yhdessä kapselissa ja kapseleita saa ottaa kaksi (400mg) päivässä. Ja valmistetta suositellaan myös raskautta suunnitteleville.

Mikä teillä on tuo foolihapon määrä päivässä??? WATROSSI!!!!

Ja sitten aivan toisiin mietteisiin... Totta on, kuten JUUNI totesi, että palstalla ollut lukuisia keskenmenoja, mutta myös paljon onnistumisia. Tänään oikein mietin, miten monta meistä on raskautunut ja montako täälle minun lisäkseni "taistelee". Vaikkakin omat taistelunsa saavat käydä läpi myös plussanneet keskenmenon pelon kourissa (ainakin ihan alku viikoilla).

Näitä asioita tuumiskellen, mietin, että kyllä se ihminen on pieni taistellessaan luontoa vastaan, sillä kaikki asiat menee kuitenkin miten niiden on tarkoitettu menevän. Juuri tämän vuoksi tahdonkin elää vaan jokaisen päivän ns. täysillä luottaen, että kyllä se nyytti vielä meilläkin on jos se on meille tarkoitettu.

Kylläpä meni pohdinnat syvällisiksi, mutta joskus hyvä niinkin. Pysähtyä miettimään miten moni asia meillä kullakin on hyvin ja miten monesta pienestäkin asiasta saa olla onnellinen :D .

Ja minusta on myös upeeta, että te kaikki jo raskaanaolevat ette ole hylänneet tätä palstaa, vaan aika ajoin käytte täällä moikkaamaassa. Itse ainakin olen kiinnostunut seuraamaan raskauksien kulkua ja jännäämään yhdessä synnytykseen asti. Aivan samoin kuten olemme alkua yhdessä jännänneet.

Nyt päivän puuhiin, toivottelen kaikille mukavaa kohta alkavaa viikonloppua!!!

Terv. VEKARA :p
 
Hei!

Rekisteröidyin eilen käyttäjäksi tänne ja aloitin samalla uuden viestiketjun munasoluluovutushoidoista. Yksi vastaaja ohjasi minut tähän ketjuun, joka täytyykin lukea läpi kokonaan sitten kun on enemmän aika (on sen verran pitkä ketju että nyt en ehdi) - siitä varmaan löytyy monia vastauksia kysymyksiini. Saanko siis tulla mukaan?

Lyhyt esittely: olen Britanniassa asuva, 42-vuotias, kolme IUI- ja kolme ICSI-hoitoa tuloksetta läpikäynyt suomalainen ja nyt siis meillä on harkinnan alla munasoluluovutushoidot. Täällä meillä jonot luovutushoitoihin on liian pitkät, kun iän puolesta aikaa ei enää ole yhtään hukattavissa, joten olemme miettineet ulkomaalaisia klinikoita. Suomeen olis tietysti hyvä tulla hoitoon kun suomalainen olen, mutta taitaa jonot olla pitkät myös Suomessa, vai mitä?

Miellä on viimeisen epäonnistuneen hoidon (negatiivinen tulos viime lauantaina :'( ) seurantakäynti syyskuussa, jolloin voimme keskustella lääkärin kanssa jatkosta, saatamme ehkä tehdä vielä yhden hoidon omilla munasoluilla, ennen luovutushoitoihin ryhtymistä. Saas nähdä.... Mutta osaisitteko suositella jotain tiettyjä klinikoita, jos nyt vaikka päätämme mennä jonoon jo nyt?

Joku kyseli tuosta Dexamethasonesta. Itselleni lääkäri määräsi viimeisimmän hoidon ajaksi 1mg päivässä siksi, että Chicagon immuunitesteissä yks mun NK-tappajasolu, CD3, oli hiukan kohollaan. Dexamethasone on siis kortikosteroidi/steroidi, joka estää/vähentää tiettyjen, tulehdus-/allergiareaktiota aiheuttavien kemikaalien vapautumista ja siten auttaa myös siihen, että keho ei ala hylkimään alkiota.

Aikaisempien hoitojen aikana olen käyttänyt myös vastaavanlaisia Prednisolone-steroiditabletteja sekä kerran olen saanut IVIG-tiputushoitoa. Valitettavasti näistäkään ei ollut apua meidän tapauksessamme.

Hauskaa päivää kaikille!
 
Tevetuloa mukavaan poppoooomme :D :flower:. Ketju on ehdottoman mahtava, täällä saa keskustella ja jakaa asioita ja aina on tuki lähellä asiassa kun toisessakin.

Tosiaankin, mahikset raskautumiseen omilla soluilla alkaa vähentyä yli nelikymppisenä ja lahjamunasoluhoito on oiva vaihtoehto.

Riikan ava-klinikkaa suosittelen lämpimästi, siellä monet palstalaiset saavuttaneet toivotun lopputuloksen. Hoitoihin pääset muutamassa kuukaudessa.

Onnea matkaan toivottaapi, VEKARA :wave:
 
Tervetuloa joukkoomme Slinky Cat. Ma asun Belgiassa ja kavin hoidoissa Vekaran mainitsemalla Riikan Ava-klinikalla. Kaikki hoitui tosi katevasti, jonossa olin kolme kuukautta ja nyt olen kolme kuukautta raskaana.

Vekara, tsekkasin eilen sen foolihapon maaran; otan sita 400 mg paivassa.

Maanantaina on Belgian "national day" eli on vapaapaiva, jippii pitka viikonloppu!

Hyvaa viikonloppua koko meidan upealle poppoolle

Watrossi
 
Juunille kovasti onnea plussasta!
Vekara ainakin kovasti kehui Riikan AVAa. Onko heillä nettisivuja kun en ole löytänyt? Tekevätköhän hoitoja luovutetuilla alkioilla?
PIETARIN AVALLA KÄYNEET: Kertokaahan viisumin hankkimisesta??? Olen aivan pihalla sen kanssa! Onko sen hankkiminen oikeasti tosi työlästä? Mistä hankitte ja miten? Paljon maksoi? Pitääkö anoa kauan etukäteen?
 
Bea
Onnea vielä munkin puolesta viime aikoina plussanneille!! Paljon tullut tänne tosiaan uusia "jäseniä" - tämä taitaa olla vanhimpia palstoja ja niin tärkeä monille meille.

Ronyah, voisin vastata tuohon sinun Venäjän viisumi tiedusteluun että ainakin täällä pääkaupunkiseudulla sen anominen ja saaminen sujui minulta helpohkosti. Olin yhteydessä matkatoimistoon Helsingin Vuorimiehenkadulla nimeltä Lähialuematkat. Elikä toimitin heille passini, valokuvan, kopion matkavakuutuksesta sekä sen voimassaolosta (saat faxitse vakuutusyhtiöltäsi) ja täytetyn viisumihakemuksen. He hoitivat viisumin ja kesti muistaakseni n. 5 arkipäivää mutta kannattaa varata reilu viikko varmuuden vuoksi. Hinta oli muistaakseni jotain 50 euroa. Heiltä saa myös ns. monikerta viisumeja, muistaakseni Hillevi mainitsi joskus hankkineensa sellaisen joka tulee halvemmaksi jos tulee useampia reissuja (varmasti tarvitset vähintään 2-3 reissua jokatapauksessa). Passin pitää muuten olla hyvässä kunnossa elikä kannattaa tsekata liitokset sillä jos on vähänkään auennut keskikohdasta, kehottavat hakemaan uuden passin. Ovat kuulema saaneet paljon valituksia että olisivat lähetysössä rikkoneet passin vaikkakin liikeellä on paljon viime vuosina tehtyja valmistusvirheellisiä passeja. Onnea matkaan jos olet Pietariin lähdössä!

Täällä kaikki hyvin ja 26 rv menossa jo! Tyttö on tulossa se varmistui vielä ylimääräisessä ns 4D ulrassa jossa kävimme alkuviikosta. Vauva on jo hyvänkokoinen viikkoihin nähden (lähes 1kg!) joten ainakin toistaiseksi tämä meidän "IVF" vauva voi hyvin ja paksusti =) yleensähän saattavat jäädä hiukan pienemmäksi kuulema. Kaikki ultrassa näytti hyvälta ja uskomattoman hyviä kuviakin ja jopa DVD saatiin mukaan! Muuten olonikin ollut ihan hyvä eikä lisäkilojakaan ole tullut kun noin 4 kg. Vatsa alkoi näkyä vasta kesäkuun puolenvälin jälkeen mutta pieni on vieläkin joten helteet ei paljoa menoa vielä haittaa kunhan vain niitä tänne saataisiin!

Hyviä vointeja & paljon paljon onnea kaikille hoitoihin meneville ja plussanneille!
Bea
 
Kiitos, vekara ja Watrossi, tuosta Riikan AVA-vihjeestä. Pistetään korvan taakse. Saimme epäonnistuneen hoidon lopetuskäynnin (vai miks sitä kutsutaan suomeksi - follow-up?) vasta syyskuun alkuun joten nyt tämä ja elokuu yritetään unohtaa koko hoidot ja rentoutua. Sitten syyskuussa tehdään päätöksiä ja laitetaan nimiä jonoihin, jos halutaan.

Kiva että löysin tämän keskustelun. :)
 
Suzyanne
Terevetuloa keskustelemaan, SlinkyCat!

Meidän hoitopaikkamme on Clinic Elite Tartossa, Virossa, ja sitä voin puolestani myös suositella lämpimästi. Palvelu on nopeaa, asiantuntevaa ja ystävällistä, hinnat edullisia, klinikka visuaalisesti erittäin siisti ja silmää miellyttävä taideteoksineen, mukavine sohvaryhmineen odotustiloissa, viherkasveineen, valtavine kattokruunuineen ja marmorilattioineen, ja mikä parasta, luovuttajaa ei tarvinnut jonottaa ollenkaan.

Omasta tilanteesta, huomasin että ne mielialanvaihtelut liittyvät keltarauhashormoniin, joka minulla on Duphaston. Viimeksi itketti ja kiukutti sen 6 pv mitä niitä söin, ja nyt taas sama laulu, kun syön niitä 6 pv viime tiistaista lukien. Jouduin pe jopa jäämään muutaman pvän saikulle töistä, kun kertakaikkiaan on niin epävakaa olo ja itku/kiukku saattaa tulla yhtäkkiä ilman mitään järkevää syytä- se ei todellakaan ole minulle tavallista!! Juttelin asiasta siskoni ja äitini kanssa, ja tulikin esiin, että he eivät koskaan ole voineet käyttää edes e-pillereitä, koska heille tulee niistä juuri kuvaamani kaltaisia mielialaoireita. Eli kaippa me olemme sitten jotenkin "herkkäpäistä" sakkia, muutenkin tosin herkkiä ja tunteellisia taiteilijasieluja. =)

Eiköhän tämä tästä, kestän mitä vaan, jos on mahdollisuus saada palkaksi pallero. :heart: :heart: :heart: :flower:
 
Omaa napaa vaan pikaisesti taas: Limakalvo ei kasva ei sitten millään. Perjantain ultrassa vain 7,5 mm vaikka syön 4tbl zumenonia päivässä. Ja olen syönyt sitä jo 27.6 asti...nyt annos on 5 tabua ja huomenna ultra. Jos ei limis ole hyvä niin koitetaan jostain muusta kierrosta sitten sitä PAS:ia.

Bartsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja bardolino:
Omaa napaa vaan pikaisesti taas: Limakalvo ei kasva ei sitten millään. Perjantain ultrassa vain 7,5 mm vaikka syön 4tbl zumenonia päivässä. Ja olen syönyt sitä jo 27.6 asti...nyt annos on 5 tabua ja huomenna ultra. Jos ei limis ole hyvä niin koitetaan jostain muusta kierrosta sitten sitä PAS:ia.
Bartsu
Missä hoitovaiheessa olet? Jos on vielä riittävästi aikaa ennen alkionsiirtoa, kannattaa kokeilla erilaisia kotikonsteja:

- Lämmitä alavatsaa kuumavesipullolla tai mikrossa lämmitettävällä viljapussilla. Itse käytin viljapussia stimulaation aikana joka päivä - useita kertoja - ja jätin pussin vatsalle myös yöksi nukkumaan mennessä. HUOM. Tätä ei pidä tehdä enää alkiosiirron jälkeen!

- Tämä jooga-asento lisää lantionseudun verenkiertoa:
http://www.yogajournal.com/poses/663
http://yogaon7th.com/ptow/PTsuptabaddha.html
Itse makasin tässä asennossa 20-30 minuuttia joka päivä samalla visualisoiden limakalvon paksuuntumista ja follikkeleiden kasvua. Käytin erilaisia visualisointi/meditointi-CD-levyjä/mp3-äänityksiä; esim. Anjionline-sivuilta (http://www.anjionline.com/index.php)
voi ladata ilmaisia, 10-minuutin meditaatioita ja sieltä voi myös tilata CD-levyjä/ladata maksullisia mp3-äänityksiä - englanninkielisiä. Itse käytin ilmaista "Infertility"-meditaatiota sekä maksullista "Imagery and Meditations for Support of an In-Vitro Fertilization Cycle (IVF)", joka löytyy täältä http://store.anjionline.com/-strse-Downloads/Categories.bok).

- "Reisivaltimohieronta" (femoral massage) lisää lantionseudun verenkiertoa. Täältä löytyy ohjeet: http://www.howtomakeafamily.com/experts/lewis/assisting_reproductive_technique.htm.
Tein tätä "hierontaa" mieheni avustamana. Hän painoi kummankin reiteni valtimoa vuoron perään kolme kertaa, 30-40 sekuntia kerrallaan, vähintään kerran päivässä stimulaation aikana. Tätä ei saa tehdä siirron jälkeen!

- Qi Gong -hengitys, jonka ohjeet löytyvät tuosta yllämainitusta linkistä.

Itselläni on myös aina ollut ongelma limakalvon paksuuntumisen kanssa ja mut on aina laitettu Viagralle sekä hepariinille. Munasolujen keruun aikana limakalvo on onneksi sitten ollut ihan hyväksyttävissä lukemissa. Liekö lääkkeet vai kotikonstit auttaneet.? Mutta eivät kuitenkaan auttaneet raskaaksi tulemisessa! :(

HTH
SlinkyCat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Terevetuloa keskustelemaan, SlinkyCat!

Meidän hoitopaikkamme on Clinic Elite Tartossa, Virossa, ja sitä voin puolestani myös suositella lämpimästi. Palvelu on nopeaa, asiantuntevaa ja ystävällistä, hinnat edullisia, klinikka visuaalisesti erittäin siisti ja silmää miellyttävä taideteoksineen, mukavine sohvaryhmineen odotustiloissa, viherkasveineen, valtavine kattokruunuineen ja marmorilattioineen, ja mikä parasta, luovuttajaa ei tarvinnut jonottaa ollenkaan.
Kiitos Suzyanne! Laitetaanpa muistiin tämä klinikka.

Toivottavasti hoitosi tuottaa tuloksen! Good luck!

 

Yhteistyössä