Luovutettu munasoluhoito

ja terveisiä "pikalomalta" parnusta, jossa kävimme kääntymässä.

Tässäpä heti perään GERPERALLE vastaus. Kaikki reissut RIIKAAN, joita tullut jo useampia, olemme autolla tehneet. Olemme yhdistäneet reissuun aina pienen lomailun Parnuuseen (viron puolella) ja sieltä jatkaneet riikaan. Ja näiden reissujen myötä ihastuneet tähän merenranta kaupunkiin kovin ja ja siellä käymme nykyään ainoastaan lomailemassa.

Mutta sinne RIIKAAN ajamisesta. Tie on hyvä, matkaa tallinnasta parnuuseen on 127km ja siitä edelleen riikaan 175. Riikan kaupunki on suuri ja liikenne keskustassa on levotonta. Rajalta, josta kaupunki alkaa, kannattaa varata klinikalle ajoaikaa reilusti. Joskus liikenne on melko tukossa. Parkkipaikankin löytäminen on monasti hankalaa...Kaikesta huolimatta suosittelen lämpimästi autolla menemistä. Minulle ainakin oli elämys nähdä sikäläistäkin kultturia. Matkaan kannattaa vaan varata riittävästi aikaa ja ostaa kaupungin kartta, jonka saa kätevästi bensa-asemalta latvian puolelta.

BARTSU, miten kävi ultrassa?? Minulla oli viime kierrossa ekaa kertaa muös zumenonin annos 5 ja tarvittaessa olisivat tehostaneet hoitoa laastareilla. Ei kuitenkaan tarvittu. Toisaalta minulla oli tuoresiirto... Ja sinulla nyt pas. Miksi pitäisi siirtää toiseen kiertoon, eikö limistä voi kasvattaa rauhassa ja sulatusta tehdä kun limis on tarvittavan paksu???

Mukava kuulla kaikista meidän jo plussanneista ja toivotan teille kaikille hyviä oloja ja onnea odotukseen :hug: . Ja pysykäähän "langoilla" :D !!

Mukavaa viikon alkua toivotteleepi VEKARA lo B) mal :D la
 
SlinkyCat:kiitos neuvoista. Mulla ei ole aiemmin ollut mitään ongelmia noitten limakalvojen kanssa. Aina on kehuttu, kuin hieno ja paksu ym. mutta nyt jostain syystä ei auta. Nyt mulla on jo kierron päivä 25, mutta sehän nyt ei sinänsä merkkaa, kun on nää lääkkeet.

Vekara: Limis ei ollut kasvanut yhtään viidellä tabletilla. En tiedä miksi se nyt ei kasva. Puolessatoista viikossa vaan puoli milliä. Kai ne siksi meinas, et pitää ootella sit vaan seuraavaan kiertoon.

Eli Zumenonit loppu tältä erää ja nyt odotellaan menkkoja ja sit alan suoraan neljällä tabletilla sen hoidon.

Bartsu
 
Kiiitos kaunis neuvoistasi! Meillä on tarkoitus ajaa Tallinnasta suoraan Riikaan, toki pysähdellä välillä. Olemme varanneet huoneen hotellista, joka on kävelymatkan päässä clinikasta. Toivottavasti hotellilla on omat parkkitilat. Tää tuntuu niin vaikealta ja jännittävältä matkalta kun on eka kerta. Vastaisitko vielä mitä järjestelyjä tarvitaan autoon, jostain luin että pakollisia ovat varoituskolmio, vaahtosammutin, ensiaputarvikkeet, vak.yhtiöstä "vihreä kortti", joka todistaa että ajon.vakuutus on kunnossa ja kaikenmaailman papereita + niistä kopiot (passi,matkaliput,ajokortti,luottokortti,matkavakuutus,rekisteritodistus ja -ote autosta). En tiedä miten vanhaa tietoa tää oli mutta miten teillä? :x
 
Iloinen olen jos jotenkin avuksi osasin olla. Tieto, jota olit hankkinut on vanhaa. Kaikki meneminen riikaan on eu;n sisäistä liikennettä. Mitään pysähdyksiä ei matkan aikana ole. Matkaan tarvitset ainoastaan auton normaalit paperit, rekisteriotteen ja ajokortin. Ja jos auto ei ole oma, kannattaa varata matkaan ns. lupalappu, jossa annetaan lupa viedä auto maasta. Kuusi kertaa olemme siellä kuluneen vuoden sisällä käyneet ja näin aina ollut. Passit kannattaa olla aina matkassa varmuuden vuoksi jos tien päällä pysäytetään.

Pysäköinnistä sen verran, että sen kanssa pitää olla tarkka. Sakkolapun lisäksi auto lukitaan jos on väärin pysäköity. Eli vasta maksamalla sakon pääsee ajamaan.

Tässäpä taas kaikki mitä tuli mieleen ja mielelläni vastaan ja autan jos jotain siellä pohditte.

Terveisin VEKARA ;)
 
Moi!

Gerpera: oletteko menossa ekalle käynnille, vai joko teillä päästään tosi toimiin?

Täällä odotellaan kp21, on siis 30.7, jolloin päästään laittamaan pistos, joka laittaa oman hormoonitoiminnan jäähylle, eli tosi toimet on alkamassa.

Te muut Riikan kävijät: oletteko saaneet väliaika tietoja siitä, miten munasolun luovuttajalla menee? Entä ilmoitettiinko keräyksen jälkeen, että montako munasolua tuli jne? Jotenkin vähän kummastuttaa nuo viime kuulumiset joidenkin kohdalla, kun luovuttajaltakin on jäänyt loppujen lopuksi saldoksi yksi tai kaksi alkiota. Tuntuu tosi vähältä, kun mullakin on päästy omilla soluilla samaan tulokseen. Mutta ehkä sitä pitää nyt vaan olla luottavainen

 
Hei kaikille ja tervetuloa minunkin puolestani uusille!

Vähän lomailtu ja reissattukin, siksi olen ollut poissa palstalta.
SkinkyCatin joogalinkistä löytyi mielenkiintoisia lapsettomuuteen positiivisesti vaikuttavia asanoita. Täytyypä ottaa käyttöön.

Ketkäs kaikki tämän vuoden aikana ovat plussanneet, Bea taisi aloittaa. pitäisikö tehdä jonkinlainen listaus tilanteista, kun loma-ajat loppuvat. Onnittelut kaikille plussanneille, joita en ole ehtinyt vielä onnitella :heart:

Omaa napaa on vain akupunktiolla ja rentouttavilla liikuntalajeilla hoidettu nyt kesän aikana. Eilen akupunktiohoitajani totesi alkuperäisen diagnoosinsa mukaisen häiriön korjautuneen jo selkeästi ja uudet lisäpisteet otettiin käyttöön. Myös kilpirauhasarvot ovat pysyneet optimissa (TSH 1.1) pelkästään akupunktion avulla. Syksyllä katsotaan tilannetta uudelleen, mutta rahallisesti ei ulkomainen lahjasoluhoito ainakaan onnistu. Ovumiasta eivät ole vastanneet, ehtivätkö hoitaa meitä ennen kuin ensi keväänä täytän 45.

Plussatuulia hoitoon pian meneville ja muille aurinkoista kesän jatkoa B)
Hillevi
 
Vekara: Kylläpä helpotti tuo vastauksesi! Olin jo laatinut pitkän listan joka ei tuntunut loppuvan . Toivottavasti seur. hoito on sinulla viimeinen ja saat masuusi asukin.
Piri: Meillä eka käynti 28.7. Tulkki pyydettiin, maksaa muuten 50?/h, ei tuosta käynnistä muuten mitään tulisi. Ensi su sitten lähtö laivalle jne. Siitä se sitten alkaa.
:wave: Ensi suvena on tän palstan kävijät vauvalomalla,eikös tytöt? =)
 
Tuli vaan sellainen asia mieleen, että olen kuullut 7 millisen limiksen oleven ihan hyvä siirtoon. Kaikilla se ei välttämättä kasva edes viittä milliä paksummaksi. Jotenkin kummastuttaa, että eivät siirtoa tehneet. Turhaan söit lääkkeitäkin!!!

Näin ajattelee vekara. Ottakaa muutkin tähän kantaa...kiinnostaa kuulla...

Ja IHANAA...helteet B) alkamassa. Lomaa vielä heinäkuun loppuun, ehtii saada hyvän rusketuksen... :D ...
 
Hei kokeneemmat, mulla on on np-ultra ensi viikolla (12+6) - verikoe seerumiseulantaa varten on jo otettu. Huomasin yksilla nettisivuilla seuraavan: "kun raskaus on käynnistynyt luovutetun munasolun avulla, käytetään riskilaskentaohjelmassa luovuttajan ikää, ei raskaana olevan naisen ikää. Tämä on
erityisen tärkeää, kun raskaana olevan ikä on yli 35 vuotta, jolloin tietokoneohjelma saattaa antaa (äidin iän johdosta) virheellisesti korkean riskin." Oletteko te maininneet taman ultraajalle?

Kiva kuulla, etta Hildelle akupunktio tuo apua. Meinaatko yrittaa omilla vai luovutetuilla?

Taallakin paistaa taas piiiiitkasta aikaa aurinko B)

Watrossi
 
Terveisiä vaan täältä Espoosta.. Töitä painetaan niin kovaa tahtia, ettei kerkeä kesästä lainkaan nauttimaan.. tosin nythän se kesä vasta vissiin alkaa ku ilmat on parantumaan päin..:) Mulla on vielä ensi viikko töitä ja sitten alkaa loma!:) Koko elokuu sitten lomaillaan:)

Häät sen kun lähenee.. ja kk:set.. Kk.sten toisena päivänä aloitan taas progynovat.. ja lähdetään pakastettujen alkioiden siirtoon.. Toiv päästään siirtoon elokuun lopussa.. Täytyy vaan toivoa että nyt ei sitä lihoamista tapahtuis kovasti.. että mahtuis siihen hääpukuun.. kun ehdin progynovaa syödä n. 10 pv ennen häitä jo.. Kuinkas monta päivää tuota progynovaa syödäänkään ennen siirtoa? Eli kk:sten alkamisesta, kuinka monta päivää siitä pääsee sitten siirtoon? En yhtään muista miten oli viimeksi.. olisiko ollut pari viikkoa, voisiko olla??

Ihanaa kun niin monet pääsevät pian hoitoihin! Tsemppiä kaikille oikein kovasti! Ja onnea jo raskaana oleville!
 
Minä kävin ainoastaan np-ultrassa ja kun se oli kunnossa, niin päätin etten osallistu verikoeseulontaan. Minullakin on se käsitys ettei se laskenta pätee jos ei ole kerrottu naisen oikea ikää.. eli näissä tapauksissa luovuttajan ikää. Ajattelin vaan että se voisi antaa virhellistä lukua muuten... Ja muutenkin lapsettomuushoidot ja hormoonit varmaan vaikuttavat siihen tulokseen ja jotenkin pelkäsin väärää hälytystä ja sen takia en halunnut mennä siihen seulontaan... Toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin!

Bartsu Minäkin olen miettinyt sitä limakalvon paksuutta kun siitä nyt on keskustelua käyty. Minulle on kerrottu että 7mm riittää siirtoon. Minulla oli tämän PAS:n kanssa muistaakseni 7,5mm kun ultrattiin, siirtohetkellä oli minun mielestä 7,8mm tai 8mm, ja ilmeisesti se riitti kun kerran pikkunen pysyy matkassa mukana! :heart:

Meillä kaikki hyvin! Pahoinvointi on helpottamassa, mutta edelleen oksentelen noin 1-2kertaa/viikko. Neuvolassa käytiin eilen, ja siellä kaikki hyvin. Kuunneltiin pikkusen sydänsykettä :heart: :heart: Raskausviikkoja on nyt 13+1. =)

Aurinkoista kesänjatkoa teille kaikille!
:wave: :wave:
 
Pitkästä aikaa koneen äärellä. VEKARALLE pahoittelut negasta :hug:

Täällä viimeistä lomaviikkoa vietetään ja ilmat nyt vaan paranee. Harmittaa lähteä töihin ja taitaa maanantain tulla :'( silmään, kun aamulla kello herättää. No onhan tässä vielä muutama päivä aikaa saada rusketusta pintaan =)

Täällä kanssa jännitetään tulevaa PAS siirtoa. Pitikö olla muutamat menkat keskenmenon jälkeen, jotta siirtoon päästään? Eipä aikaisemmin ole odottanut, että menkat alkaisia, ja vielä ollut iloinen kun ne alkaa. Täällä nyt onneksi alkoi ja maanantaina soitto klinikalle, että miten sitten edetään...

Kaikille oikein hyvää ja aurinkoista viikonloppua. Aliisalle oikein hyvää alkavaa lomaa ja onnea tulevien häiden johdosta.

Lomaterkuin

Cornelius
 
Moi!
Me käytiin np-ultrassa, mutta koska ei edes silloin tiedetty luovuttajan ikää (ei kyllä tiedetä vieläkään - ehkä se ei ole täällä Suomessa tarpeen kertoa), niin ei puhuttu siitä mitään. Sillä kertoohan se niska-poimukin jo itsessään jotain. En nyt muista tarkkoja mittoja, mutta eiköhän se mittaaja tiedä,että onko se ok, vai hälyttävä. Jos on hälyttävä, niin voihan sitä sitten sanoa, että ottavat huomioon luovuttajan iän.
Itse silloin vaan mietimme, että entä sitten jos sieltä tulisikin ilmoitus, että on esim 1:200/100/10 saada vammainen lapsi. Oltaisko me sitten kuitenkaan tehty aborttia, kun on niin kauan yrittänyt ja toivonut lasta. Vaikeita asioita.
No, meillä oli silloin onneksi niskapoimu ihan normaali ja lopputulos oli n. 1:2500, joten ei sitten tarvinnut sen enempää murehtia. Ja poikakin oli ja on ihan terve. =)
 
ja mukavaa alkavaa viikkoa!!! Viimeistä heinäkuun viikkoa ja samalla viimeistä lomaviikkoa
viedään. Tästä meinaankin ottaa kaiken levon irti ja nauttia täysillä :D . Toisaalta olen hyvin levännyt ja töihin on mukava palata.

GORNELIALLE kiitos muistamisesta :flower: .

GERPERALLE onnea tähän päivään klinikalla...tästä se sitten taas alkaa.

WATROSSILLE mukavaa pian alkavaa suomen lomaa. Toivotaan että säät suosii.... B)

Myös KOKO muulle JENGILLE jaksamista ja tsemppiä omissa vaiheissa :hug: .

Meille tehnyt lomailu hyvää...mietintämyssy ollut päässä...helteitäkin ajatellen :LOL: ...
pohdittu, mitä voisi tehdä toisin ja mitä avuja voisimme käyttää. Elokuussa ryhdymme taas tosi toimiin!!
Terv. VEKARA ;)
 
Meillä täällä päästään keskiviikkona tosi toimiin, silloin pistän nimittäin procrenin ja sitten odotellaankin menkat. Tuossa Vekara kun kirjoitit, että olette miettineet, mitä avuja voisitte käyttää, niin itse olen miettinyt, että mitä kaikkia muita vippaskonsteja sitä olikaan, mitä voisi tässä vaiheessa alkaa kokeilemaan. Eikö se ollut greippimehua limakalvojen kasvattamiseen ja punaviiniä sitten kiinnitysvaiheessa? Entäs mitäs muuta? Joogaohjeita ym löytyykin tuosta vähän ylempää.

Aurinkoisia päiviä!
Piri
 
Vekara: Melkein eniten muakin harmittaa se, että söin turhaan noita lääkkeitä, kun ei ne hyvää tolle endolle tee. Kohdun rakenne kuulemma oli erinomainen niinkun ne on aina sanoneet. Se AVA:n lääkäri vaan sanoi, että ei mielellään tee siirtoa, jos on alle 10 mm limis kun ideaali olis 10-15mm. Ja mullahan yleensä ollu ihan reippaasti yli tuon 10mm. Käyn siis K-HKS:ssä ultrat ja sit puhelimen välityksellä konsultoidaan AVA-klinikkaa. Ja siirto sit tehdään AVA:lla.

Menkat nyt kummiskin alkoi eilen ja aloitin taas sitten noi zumenonit tällä kertaa heti 4tbl/pvä. Ultra olis sitten 8.8. Laskeskelin just, että testipäivä on sitten just mun 30-vuotis synttärijuhlien jälkeen, siis jos toi limis nyt rupeis kasvaan ja oleen ihan niinkuin ennenkin. Ihanaa kun sain polilta nyt kunnon ropit noihin menkkakipuihin.Pronaxen 500mg ja kahdesti päivässä ja en ollut oikeastaan olleskaan kipee. Yleensä olen syönyt buranaa kuin leipää ja silti on sattunu niin maan hirveesti.
Ihania kesäpäiviä ollut tässä muutamia. mattoja on pesty urakalla, mutta vielä niitä olis jäljelläkin.
Nauttikaahan kauniista päivistä täysin rinnoin.

Bartsu
 
Kiitos Cornelius ! Meille sanottiin Väestöliitosta, että yhdet kuukautiset suositellaan olevan keskenmenon välissä.. en tosin tiedä miksi.. Onkohan se vain sen takia, että kaikki tulee varmasti ulos vai miksi näin..

Olin tänään yhteydessä klinikkaamme, koska tiedä kuta kuinkin tarkalleen, että milloin kk:set minulla alkavat.. Näillä näkymin kävisimme joko 18 tai 19.8 limakalvon ultrassa ja PAS siirto olisi 20 tai 21.8. Tähän me tähtäämme.. kun olen tosiaan tuolloin vielä lomalla, niin saisin siirron jälkeen olla täysin rauhassa yli viikon.. viimeksi kun olin töissä lähes ympäri vuorokauden niin olen jälkeen päin miettinyt että ei kai se vaan aiheuttanut sitä keskenmenoa..

Millä aikataululla te Cornelius lähdette PAS:ssiin??

Täällä enää 4 päivää töitä.. sitten alkaa loma.. kyllä sitä on odotettukkin :D Muut palaa takaisin töihin kun me aletaan lomailemaan.. ei haittaa yhtään

Piri mainitsi tuosta greippimehusta.. itse join sitä 1,5 dl päivässä ensimmäisen hoidon aikana.. en tiedä oliko sillä mitään vaikutusta tulokseen.. Ajattelin vain kokeilla kun aina haluan kokeilla kainken näköistä :LOL: =)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja tsemppiä kovasti rutistuksen kera kaikille!
 
Ihan pikaisesti halusin tsemppaa sua ja mainita, etta kliinisissa testeissa on todettu limiksen paksuudella ja alkion kiinnittymisella olevan selva korrelaatio, tsekkaa tosta ao. jutusta. Siina sanotaan mm etta tutkituilla naisilla kiinnittymisprosentti kasvoi sen mukaan mita paksumpi limis heilla oli - huolimatta siita mika alkion laatu oli. Pidemman paalle voi olla ihan hyva, etta menet siirtoon paksummalla limiksella.


Results
Endometrial thickness was greater in cycles resulting in pregnancy than in cycles not resulting in pregnancy (11.9 vs. 11.3 mm, respectively). Clinical pregnancy rates increased gradually from 53% among patients with a lining of <9 mm, to 77% among patients with a lining of =16 mm. Multiple logistic regression analysis indicated significant effects of age, embryo quality, and endometrial thickness on both clinical pregnancy rates and live-birth or ongoing pregnancy rates. There was also a marginally significant trend toward decreasing rates of spontaneous pregnancy loss with increasing endometrial thickness.

Conclusions
Clinical pregnancy and live-birth or ongoing pregnancy rates increase significantly with increasing endometrial thickness, independent of the effects of patient age and embryo quality.

Watrossi, joka on jo lahtokuopissa lahtemaan Suomeen
=)
 
Heissan kaikille!

Olen käynyt lukemassa tarinoitanne ja seurannut hoitojanne taustalta ja nyt vihdoin uskaltauduin mukaan :wave:

Taustaa kirjoitin tuonne nimimerkkini taakse...eli minulla on endo ja useita IVF-hoitoja takana, joista tyttö 06/05. Lapsia olemme aina halunneet useamman ja koska vielä olen aika nuori, päätimme kokeilla vielä lahjasoluhoitoja. Minun ainukainen munasarja ei kestä enää hoitoja vaan aina sitä seuraa isot kystat... :(

Paikaksi olemme ajatelleet Avaa Riikassa.... minulla on tässä syksyllä vielä edessä kystan tyhjennys ja endon kuivattelua, ennen kuin uskallamme lähteä yrittämään. Olin aivan ällikällä lyöty kun laitoin Avalle viestiä ja ehdottivat jo elokuuksi ensi käyntiä Riikaan... aapuua.... eli kannattaako mennä ensi käynnille vaikka vasta elokuun lopussa olen menossa naisten polille ihmettelemään mitä teemme kystan kanssa (se on nyt 8cm halk.) Eli mitä ensi käynnillä puuhataan? kiitos jo etukateen!

:heart:
 
Millä klinikalla olette käyneet ultrat kun hoidot tehty ulkomailla?
Me päädyttiin kuitenkin Viroon ja ollaan maksettukin jo, mutta nyt selviskin että meidän vanhalla klinikalla ultrat ei välttämättä onnistukaan ja että hoitosuunnitelma pitäisi tehdä tällä Suomen klinikalla enne kuin sopii mitään muuta ulkomailla. Tarkoitus siis oli että koordinoivat hoidon Virosta ja minä käyn täällä vain ultrissa ja otatan heidän pyytämät verikokeet. Eli pulassa ollaan jos Suomen klinikat ei suostukaan tekemään ultria!!!Ja siis maksettu on jo hoito. Pidin itsestään selvänä, että tällainen onnistuu, en olisi tietenkään muuten maksanut jo. Mutta siis mitä klinikkaa olette tällaisessa tilanteessa käyttäneet? vaikuttaako uusi lainsäädäntö siihen etteivät klinikat saa tehdä tällaisia kun siirto tapahtuu toisessa maassa? Pieni paniikki päällä :(
 
Aliisalle:

Ajattelin huomenna soitella klinikalle ja ilmoittaa, että nyt oltaisiin valmiita PAS yritykseen. Mulla takana nyt yhdet menkat ja eiköhän seuraavien aikana voisi hoidon aloittaa. Hiukan jännittää tuleva hoito. Nyt täytyisi yrittää olla stressaamatta, ja yrittää keskittää ajatuksia muuallekkin kuin tähän tulevaan hoitoon ja sen onnistumiseen. pitää yrittää nyt mennä päivä kerrallaan eteenpäin.

Itsekkin join aikanaan tuota greippimehua litrakaupalla, kun yritettiin luomusti tulla raskaaksi. Välillä oikein kuvotti, koko mehu, mutta kyllä sitä vaan urhollisesti tuli juotua. Pitäisiköhän nyt kokeilla olisikohan siitä apua?
;)

-Cornelius-
 
vinkki: Sulla on varmaan kirjallisena ne verikokeet jotka tarvitaan (josei ole niin pyydä), sitten menet kunnallieen omalääkärille ja pyydät niitä kokeita. ne periatteessa kuuluu kunnallisen ottaa. Tai työterveyshuollon jos on sellainen. Jos ne otetaan yksityisellä lääkäriasemalla/laps.klinikalla niin hinnat ovat suuremmat. Ainakin näin tllä Pirkanmaalla. Olen tuolla tavalla säästänyt isoja summia. Juuri otatin hyytymistekijät tuolla tavoin ja säästin n. 400 e. :flower:

Typyliini
 

Yhteistyössä