Luovutettu munasoluhoito

Suzyanne
VEKARA, joo Tartossa olemme hoidossa, Clinic Elitessä. Mulla on ihan eri lääkkeet lukemani perusteella kuin muilla, ei ole yhtään samannimistä lääkettä tullut vastaan näissä keskusteluissa, mutta varmaan lääkitys vaihtelee klikka- ja potilaskohtaisesti jonkin verran. Ja lisäksi sekin ehkä varmaan vaikuttaa, kun mulla ei ole ollenkaan omaa hormonitoimintaa.. Mulla menee nyt Estrofem- estrogeeni tabletteina 3 krt/ pv, Prednisolon (kortisoni) 2 tabl.7 pv, Elevi (joku vitamiini ilmeisesti tms., en ole vielä ehtinyt tutkia netistä tarkemmin) 1 tabl./pv , lisäksi aiemmin menkkoja aikaansaamassa oli Duphaston-keltarauhashormoni tabletteina aina muutaman päivän jaksoissa 2 krt/ pv. Ja nyt sitten tosiaan ensi tiistaina alkaa tuon Progesteronumin piikitys, se on tosiaan keltarauhashormonia niinkuin BARDOLINO arvelikin.

Minulle siirretään kaksi alkiota, tuolla meidän klinikalla kuulemma siirretään aina kaksi. Olen miettinyt paljon, kannattaako se kahden siirto, kun siinä on aina se kaksosraskauden mahdollisuus. Mutta siinä on tosin onnistumisprosentti suurempi, eikä aina tule kaksosia. Jännä juttu, kun Suomessa ilmeisesti ei missään siirretä kahta alkiota kaksosraskauuden riskin takia. Olen kuitenkin tullut siihen lopputulokseen , että laitetaan nyt sitten kaksi, varmaan klinikalla tietävät mitä tekevät, ei kai siihen ole ihan yksiselitteistä vastausta kumpi on parempi vaihtoehto, kun kerran käytäntö vaihtelee tuolla tavalla maakohtaisesti.

BARDOLINO, kiva kun on sitten joku piinailukaveri! :hug:

UNELMA82, kiitoksia onnentoivotuksista, niitä tarvitaan! :flower:

Heh, suorastaan käsittämätöntä ajatellakin, että ei ole ollenkaan mahdottomuus etteikö minusta tulisi joskus äiti, vaikka silloin 11 vuotta sitten, kun munasolujeni tuotanto lakkasi kystien poistojen takia, ajattelin jääväni lapsettomaksi, kun ei ollut silloin sopivaa ukkeliakaan jonka kanssa olisi projektiin lähtenyt..mutta onneksi se sopiva isäehdokas sitten kuitenkin löytyi, ja sain minäkin mahdollisuuden! =)
 
Suzyanne
BARDOLINO, mulla oli nyt viime torstaina ultra, ja limis oli vähän ohuempi kuin sulla, 8,1 mm. Aika ohuenpuoleinen mulla minusta, kun luin että 7 mm on alaraja, että kannattaa alkiota siirtää. Vai kasvaakohan se limis vielä?
 
SUZYANNE: aika outoa, että tekevät vain ja ainoastaan 2 alkion siirtoja. meidän klinikalla sanoivat heti alussa että aluksi siirretään yksi kuin ensimmäinen hoito (vaikka mehän se viimeinen sana sanotaan tottakai) jos sillä jo tärppäis. toki siinä on isompi mahdollisuus että kiinnittyy voi kiinnittyy toinen tai sitten jopa molemmat tai tulla kolmoset ja ainahan se monikko raskaus on riski! onko sulla paljon tehty hoitoja? vai onko eka? kyllähän tuo limis vielä jonkun verran varmasti kasvaa, mulla lisättiin annostusta että päästiin sinne lähemmäksi 10mm muistaakseni oli 9,8mm.
 
hei!
Anteeksi, kun tulen tänne teidän keskusteluun, mutta haluaisin kysyä onko teillä tietoa munasolun myymisestä/ostamisesta?
Ulkomaillahan munasoluja voi käsitääkseni myydä? Onko teillä tullut vastaan?
Ajattelin siis, että jos lähtisin ulkomaille luovuttamaan. Onko hyviä klinikoita tiedossa.
Minulle voi myös laittaa sähköpostia munasolu@hotmail.com
 
onnellisen kanan muna: tietääkseni ainakaan täällä suomessa ei "myydä" tai jos joku haluaa maksaa niin mikä ettei! mutta tuskin siinä rakastumaan ainakaan pääsee vaikka lähtisi ulkomaille? miksi et ota yhteyttä suomalaisiin klinikoihin? vai onko nyt vain kyse siitä että haluat paljon rahaa?
 
Täälläpä keskustellaan ahkerasti! :)

VEKARA: jarrun pistin kp21. eli 30.7. Zumenonit alkaa 14.8 ja tosiaan 13.8 on ultra. Kiva, jos menkat on silloin parhaimmillaan, kun niitä ei vielä kuulu eikä näy...vaikka siltä kyllä tuntuu. Kaippa ne siellä silti näkee, että onko oma hormoonitoiminta levossa? Vai?
Luovuttajasta tiedämme, että on 29-v, yksi oma lapsi, 2 cm mua pidempi ja samanväriset silmät. Sitä en tiedä, että onko aikaisemmin luovuttanut ja onko ne hoidot onnistuneet. Sanoiskohan ne jos kysyis?

BARDOLINO: Tsemppiä ja onnea siirtoon!

SUZYANNE: meille on tehty kahden alkion siirtoja Suomessa. Tietty siinä oli ehkä riskinsä, mutta meille syntyi siitä tuo poika, joten ei ne aina automaattisesti ole monikkoraskauksia. Nytkin haluamme kyllä kahden alkion siirron. Jotenkin sitä ajattelee, että on parempi mahdollisuus, että edes toinen kiinnittyy.

menkkoja odottaen...


 
Suzyanne
UNELMA82, eka hoito on mulla. Lääkäri klinikallamme kertoi, että kaksi alkiota siirrettäessä on suurempi mahdollisuus yhdenkin alkion kiinnittymiseen.(niinkuin PIRIkin meinasi) Mutta tosiaan, tuo käytäntö taitaa vaihdella klinikka- ja maakohtaisesti aika paljon ehkä siksi ettei siihen ole yksiselitteistä vastausta, kumpi on on parempi vaihtoehto, yksi vai kaksi alkiota. Niin, kyllä minäkin luulen että ilman muuta olisi tuollakin suostuttu yhden alkion siirtoon, jos olisimme niin nimenomaan vaatineet, mutta ajattelimme, että koklataan kahdella. Ja jos on tullakseen kaksoset, tulkoon. Kyllä tähän mehevään kroppaan mahtuu useampikin kaveri köllöttelemään.

:LOL:
 
Suzyanne: Kyllä se limis vielä kasvaa. Mulla oli viimeksi siirrossa niin, että ultrapäivänä limis oli 8.5mm ja siirtopäivänä 12,5 mm eli silloin kasvoi aika reilustikin :p
Mulle on siirretty kahdesti kaksi alkiota, kun hoitoja tehtiin mun omilla soluilla ja oltais siirretty kolmannellakin kerralla kaksi, mutta ei tullut kun yksi siirrettävä, että kyllä ne Suomessakin kahta siirtää, mutta nyt viimeksi taas ei suostuneet edes harkitsemaan, kun oli TOP alkio.
 
ONNELLISEN KANAN MUNA: meille sanottiin klinikalta, että hoidot voidaan aloittaa heti, jos tulemme oman luovuttajan kanssa. Eli uskoisin, että sinullekin voisi löytyä se vastaanottava puoli. Tietty julkisestihan tuollaisessa tilanteessa munasolujaan ei voi myydä. Mutta uskoisin, että jotkut olisivat valmiita maksamaan sinulle suoraan käteen. Tietty kysymys on siitä, että millä hinnalla. Suomessa saa maksaa yksityisillä klinikoilla vissiin noin 5000-7000,- munasolulahjoitushoidosta. Riikassa reilu 6000,-. Joten itse ajattelisin, että jos löytyisi luovuttaja, joka luovuttaisi suoraan meille ja maksaisin hänelle suoraan, niin sitten pitäisi tehdä tietty ehdot, että miten paljon maksetaan missäkin tilanteessa (paljonko ja minkälaatuisia munasoluja tulee) - mutta todennäköisesti olisin siis valmis maksamaan reilusti vähemmän, kuin klinikalle, niin ja sitten on tietty se sosiaalinen puoli, haluatko olla perheen elämässä muuten osallinen vai et.
Ei niin yksinkertaista.
 
Suzyanne
Tuossa kun PIRI kirjoitti hoitojen hinnoista, niin saako teiltä kaikilta udella, paljonko teille hoidot tulevat/ovat tulleet maksamaan per kerta?

Tuolla Tartossa maksaa tuoresiirto kaikkine alkutarkastuksine ja testeineen tasan 5000, ja PAS sitten kuulemma 1200 e/ kerta. Olen käsittänyt että suht edullista, ainakin suomen hintoihin verrattuna?

Hyväksi puoleksi koin senkin, ettei tuolla luovuttajaa tarvinnut ollenkaan jonottaa. Pitkät välimatkat tietty miinuksena, paitsi meitä helpottaa se, että meillä on kämppä Tarton lähistöllä. Mies on siellä nytkin, tekee remppaa ja odottelee ensi keskiviikkona olevaa osuuttaan, ja popsii kalaa, valkosipulia ja hedelmäsmoothieita, koska ne kuulemma tekevät hyvää siittiöille.:)) =)
 
Moi!

Mulle alkaa vähän paniikki iskeä, kun menkkoja ei kuulu...kp 32 menossa keskiviikkona ultra. Voiko olla näin, että jos menkat nyt pahasti myöhästyis, niin sen takia ei päästäiskään siirtoon? Tai voiko olla niin, että ne jäis kokonaan tulematta? Tässä alkaa pyöriä kaikenlaisia kysymyksiä mielessä... Mitä kaikkea se procren voi aiheuttaa??? Onko jollakin käynyt niin, että jarrun jälkeen menkkojen tulo oiskin kestänyt normaalia kauemmin? Päivi sanoi vielä etukäteen, että jos en saa ultraa keskiviikolle, niin voin ottaa sen tiistaille tai maanantaillekin. Mutta paljonpa siellä on katsomista, kun ei vielä ole tullut mitään ulos.

Pitää vissiin huomenna soitella Päiville...jos sitä ennen ei ole tapahtunut mitään.
 
kaikille pienistä sateista huolimatta. Viikonloppu taas vierähtänyt ja huomenna töihin jälleen. Meillä vuotoa odotellaan ja keskíviikkona käynti klinikalle. Mukava nähdä miten asiat lähtee rullaamaan. Näin "vanhana konkarina" totean taas, että kyllä jokainen kerta aina jännittää!!

PIRI, jäitä hattuun, kyllä ne menkat sieltä alkavat ja siirtoon pääsette!!

ONNELISEN KANAN MUNA, luovutat sitten solujasi ulkomailla tai suomessa, niin rikastumaan sillä tuskin pääsee ja palkkio lienee pienehkö, sillä klinikoiden laitososuudet maksavat. Mutta upeata kerrassaan, että luovuttamista harkitset ja näin tahdot auttaa. Onnea matkaan :flower: .

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, kirjoitellaanhan ahkerasti!!

terkuin, VEKARA ;)
 
Moi!

Mites Unelma82, jokos sulla on menkat alkaneet?

Mä olin yhteydessä Tampereelle ja mulle sanottiin, procrenin jälkeen joskus menkat myöhästyy ja joskus harvoin niitä ei tule ollenkaan. Eli menen ultraan keskiviikkona, kuten suunniteltu. Vaikka menkkoja ei ois tullut, niin kohdun pitäisi olla silti ohut. No toivotaan parasta. Mielenkiintoista, mutta lohduttavaa!
:)
 
Täällä ollaan pohjanmaalla kesälomalla.. viikko lomailtu ja kolme viikkoa edessä..:) Häät on nyt tulevana la:na.. ihme ettei vieläkään oikein jännitä.. mutta eiköhän se jännitys ehdi vielä tulemaan...

Tänne on tullut uusia palstalaisia, hienoa ja tervetuloa myös munkin puolesta..:) Tuo Unelma82 n ehdottama aikataulu voisi olla todella hyvä.. ainakin mun mielestä..:) Siitä näkisi suoraan että missä kukin menee ja on mennytkin.. suosittelen lämpimästi..:) Kuka sellaista alkaisi pitämään jne.. on tietenkin asia eriksensä.

Ite liityn keskustelijoiden joukkoon syyskuun alkupuolella taas ahkerammin.. Mutta tällä hetkellä täällä.. viime viikon ke:na alkoi vuodot.. tosin melko niukat.. eilen luulin että nyt ne loppuu niin alkoikin sitten reilummat vuodot.. En tiedä voiko johtua siitä keskenmenosta nuo vaihtelut... vaiko mistä.. mutta eiköhän ne pikkuhiljaa ala loppumaan.. Anyway.. viime viikon to:na aloitin myös sitten Progynovan syönnin ja viikon päästä maanantaina mulla on limakalvon ultraus ja viimeistään ensi viikon pe:na sitten siirto jos limis hyvä.. Pakastesiirto on siis tähtäimessä.. Moni muukin aloittelemassa/aloittanut hoidot:) Valtavasti onnea kaikille yrityksiin!!

Mukavaa päivän jatkoa!

-Aliisa
 
Hellurei!

Jaahas... olipas yllättynyt kun soittelin Treen Avaan ja sanoivat, että tilanne on niin hyvä, että oltais päästy jo tän vuoden puolella hoitoon....päätimme siis unohtaa Riikan ja mennä hoitoon Tampereelle. Tosin vasta tammi- helmikuussa koska tässä on kystan operointia ja endon kuivattelua.

Te kokeneemmat luovutussoluhoidoissa olleet: oletteko käyneet psykologin juttusilla ennen hoitoja? Tuolla sivuilla kun suositeltiin sitä. Minusta vaan tuntuu, että lapsettomuus oli paljon rankempi tuomio kuin siirtyminen luovutussoluhoitoon. Kävin aiemmin kyllä juttelemassa kun "pakko sterilisaatio" tuli endo-leikkauksessa ja olin ihan romuna. meillä adoptiokin on ollut jo kauan mielessä, eikä meistä kummallekkaan ole kovin tärkeää lapsen "biologisuus". kunhan on oma. olenko siis outo, kun luovutussolujen käyttö ei tunnu minusta kovinkaan isolta asialta... ?? :/

Aliisalle paljon onnea hääpäivään! Olen itse kaasona ensi la ja toivon todella kaunista ja lämmintä säätä, kaikille hääpareille!

pirille tsemppiä ultraan, toivottavasti limis on ohut vaikka menkkoja ei kuuluiskaan.

vekara kerrohan kuinka klinikalla meni.

suzyannen miehelle tsemppiä! toivottavasti tulee hienoja uimareita... herkut oli ainakin kohdillaan.

Ja kaikille muillekin mukavaa kuluvaa viikkoa, tää lähtee syömään iltapalaa ja tölsyn ääreen...

assari-passari
 
Terve!

Huomenna siis ultraan, ilman että menkkoja on tullut. Saa nähdä, mitä sanotaan. Jännittää hieman.

Me käytiin psykologilla kaks kertaa silloin, kun oltiin aloitettu lapsettomuushoidot ja yhden kerran siinä yhetydessä, kun olin jo raskaana lahjoitetusta munasolusta. Sama psykologi joka kerta ja hyvät keskustelut. Mutta musta tuntuu, että se on varmaan jokaisen oma asia, kuinka paljon tuntee tarvitsevansa. Meillä siellä ei niinkään analysoitu meitä, vaan keskusteltiin lähinnä tulevasta lapsesta. Miten kertoa hänelle ja mitä kertoa, miten muut lahjasoluilla alkunsa saaneet lapset ovat kokeneet alkuperänsä jne.

Hankin muuten Väestöliiton vihkosen Pupujuttuja ja muita vauvasatuja, jossa on ihanasti kerrottu lapsille hedelmöityshoidoilla alkunsa saaneista lapsista! :) Suosittelen!

Piri
 
Tervehdys!

Ultrassa käytiin, kaikki kunnossa, kuukautisia ei siis ole tullut, eikä kuulemma tulekaan - satun siis olemaan harvinainen tapaus, mutta pääasia, että kaikki on kunnossa ja huomenna alkaa siis zumenonit! =)
 
heippa hei rakkaat ystävät!

meille on nyt sattunut sellanen juttu, että sitä ollaan raskaana! olen tehnyt kaksi testiä kotona ja sitten otettiin tk:ssa vielä varmuuden vuoksi!

nyt on vaan olo niin sekainen kun yrittää vain miettiä ja miettiä. ei vielä oikein osaa olla onnellinen, ens viikolla mulla on ultra mehiläisessä. sitten täytyy vissiin soittaa neuvolaan jos siellä oikeesti joku asustelee.

me ollaan kaksi ivf hoitoa tehty omista ja yksi ivf luovutetuilla kun omilla niin huonot alkiot ja tässä sitä ollaan miksi mulle ollaan sanottu että et tule normaalisti raskaaksi, se mua tässä suututtaa kovasti.

kiitos teille kaikille olette mahtavia ja kannustatte toinen toisianne kaikille kovasti onnea hoitoihin ja vauva uutisia!

terkuin. unelma jolla on sekavat fiilikset kun ei meinaa todeksi uskoa. lainaan tk:n hoitajan sanoja että tukevasti olette raskaana, tätä hoen itselleni että uskon kaiken olevan totta.
 
loppuviikkoa taas mennään ja mukavasti näyttää aurinkokin pilkistelevän. On kuulemma luvattu lämmintä viikonlopuksi B) ..

Meillä suunnitelmat muuttuneet. Täällä zumenonit alkaneet ja ollaan menossa kohti PAS siirtoa. Meinataan sulattaa kaikki loput alkiot ja siirtää ehkäpä pitkälle viljelty. Päätettiin siis kuitenkin näin, vaikka lukuisista passeista huolimatta sitä plussaa vielä huhuillaan :whistle: ...

Siirto on siis syyskuun alussa ja uuden hoidon aloitus heti perään. Tällaiset täällä suunnitelmat ;) .

BARTSULLE kovasti onnea tähän päivään :p . Palailehan kertomaan montako alkiota siirsitte ja montako jäi pakkaseen.

SUZYANNELLE onnea huomiselle :flower: .

PIRI, meillä taitaa aikataulu olla melko sama.

Mitä HILLEVI sinulle kuuluu hoitoihin??

Terkkuja ja tsemppiä vaiheisiinne koko poppoolle...toivottaapi "taistelut" jälleen aloittanut

VEKARA :D
 
Huomenta!

Unelmalle onnittelut plussasta!! :flower:

Vekara: samoissa mennään, täälläkin alkoi tänään zumenonit.

Niin ja menkatkin alkoivat sitten viime yönä, vaikka eilen ultrassa lääkäri sanoi, ettei sieltä enää mitään vuotoa tule. Hoh hoh, on jotenkin sekavaa tämä touhu. En ole edes vielä uskaltanut varata matkojakaan, kun tuntuu, ettei koskaan tiedä, mitä huomenna tapahtuu.

Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä