Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

paulanna lämpimät onnittelut! :flower: oi kunpa itsekin pääsisi tuon kokemaan!

weeru vuoto ei kuulosta vaaralliselta, varsinkin kun oli noin lyhyt ja kivuton. Mutta pelästyttäähän nuo aina. :/

Flunssan kourissa aivastellen ja kivasti välillä aivastuksen yhteydessä repäisykipuja. :kieh:

Aniraz_ 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Terveiset sairaalasta ! Ensimmäinen yö meni hyvin, vauvat oli hoitajien huomassa ha minä sain nukkua, nyt tuhisevat vieressä.
Synnytys tosiaan rankka, mutta lääkäri kävi eilen moikkaamassa ja sanoi, että hyvä kun yritettiin pitkään alakautta, vauvat valmistautui synnytykseen ja hengittivät molemmat hyvin sektion jälkeen. Molemmat sai 9 pistettä.
Minulle nousi kuume ulo 40 heti sektiosta ja olin ihan horkassa. Myös vuotoa oli paljon ja punasoluja ei saatavilla, kun minulla vasta-aineita, tilattiin yöllä SPR:stä ja ne saatiin vasta eilen päivällä. Hb oli 80, niitä ei ole tiputettu, nuppi kestää pystyssä ja kivutkin hallinnassa Panadol/Burana yhdistelmällä.
Vauvat imee rintaa, mutta tarvitsevat myös lisämaitoa ruiskulla, verensokerit laskee herkästi.
Terveisin
Paulanna ja pienet suloisuudet 1 vrk <3
 
Onnea Paulanna :flower: Olipa heille tullut kokoeroa=) Nyt vaan nauttimaan vauva-arjesta, kunhan leikkaushaava ym. paranevat.

Weeru; mulla oli kaksosista juuri noilla viikoilla vuotoja, ihan reippaitakin, kaikki oli hyvin kuitenkin. Tsemppiä odotteluun !!

Onnea kakille uusille raskautuneille ! Mahtavaa, että viimein niitä plussia alkoi tulemaan. Toivottavasti kaikki muutkin pääsevät tänne odotuspuolelle.

).( vauva kasvaa hyvin ja nopeasti. Aivan ihanaa aikaa. Kevätaurinko kurkkailee pilvien raosta ja ulkoilemaan pääsee niin paljon kuin jaksaa =) Lainasin taas kirjastos "pupujuttuja"-kirjan, jossa käsitellään lapsettomuushoitoja, myös lahjasoluja. Olen sitä käyttänyt lasten kanssa keskustelun virittäjänä. Katsotaan mitä se nyt tuo pintaan, kun edellisestä luku kerrasta on jo muutama vuosi aikaa :heart:

Rudy ja tyttönen 3,5 kk
 
Onnea Paulanna :heart: Senverran imetyshormoonit jyllää, että ihan tippa linssissä luin tuon. Pitkä matka ja viimein maalissa. Toivu ja kerää voimia rauhassa sairaalassa ennen kuin lähdet kotiin. Kipupumppu on hyvä kaveri tuossa vaiheessa myös sairaalassa.
Meidän arkeen kuuluu imetystä, ilmavaivoja :p ja torkuskelua. Ja nyt pääsee ulos aurinkoonkin kärryttelemään ja nauttimaan keväästä.
Weeru älä sure tuhrustelua, mulla oli myös kahteen otteeseen enempi vuotoa ja sitten näiden vuotojen jälkeen tuli päiväkausia ruskeaa lugetuhrua.
Toivottavasti Anirazin lentsu talttuu pian ja kohta pääset jo nt-ultraakin :)
Mukavaa arinkoista loppuviikkoa kaikille!
 
Hei kaikille!

Mahtuuko tänne mukaan?

Tosin hyvin epävarmana kirjoittelen, mutta ehkä täältä löytyisi vertaistukea.

Ensin taustoja: Tämä on meidän ensimmäinen lahjasolusoluhoito. Meillä on mieheni kanssa 7v ihana tyttö ja tähtenä taivaalla pieni poika, joka syntyi vuosi sitten vakavasti sairaana rv 24.
Keskenmenoja 5kpl. Mitään varmaan syytä keskenmenoille ei ole löydetty, mutta lääkärit epäilevät jotain pojille periytyvää sairautta, joka johtaa kuolemaan. Edellinen km tapahtui rv 17 ja hänkin olisi ollut poika. Nyt sitten yritämme lahjoitetulla munasolulla saada vauvan syliin asti.

Mutta minulla on nyt siis meneillään rv 5+3. Eilen illalla alkoi verenvuoto ja kovat vatsakivut. Vuoto ja kivut kuitenkin rauhoittuvat ja loppuivat kokonaan yön aikana. Olen nyt siis todella epävarma, että olenko enää edes raskaana. Hcg:n mittauksessa kävin tänään ja maanantaina menen uudestaan. Jos vuoto pysyy poissa, niin menen alkuviikosta yksityiselle ultraan tarkistuttamaan tilanteen. Klinikalta käskettiin jatkamaan lääkkeitä. Onko muilla ollut vuotoa JA kipua alkuraskaudessa ja kaikki mennyt silti hyvin?

Nyt alan lukemaan ketjua taaksepäin, että pääsen teidän vaiheisiin mukaan. :)

Lumona rv 5+3
 
(.) Neuvolassa käyty tänään. Pikkuisen sydänäänet löytyivät helposti :heart: VTI:n osalta aloitan estolääkityksen, mikä helpottaa kyllä oloa!

Taidan sittenkin hankkia kotidopplerin, terkan mukaan liikkeet alkaa tuntua todennäköisesti rv 20 kieppeillä, joten sinne on matkaa =) Nyt pohdinnassa Angelsound tai Unbornheart, jonka saa liitettyä iPadiin tai iPhoneen. Angelsound taitaa olla kuitenkin suosituin...

Kuulin myös, että synnytyssairaalan tutustumiskäynnit hoidetaan toukokuusta alkaen netissä, videoilla. Jännä juttu, mutta toki nykyaikaa. En tiedä mitä ajattelisin.

Fanni 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Sussuanna;täällä ollaan kans pikkasen herkillä hormonien takia. Ahdistaa kaikki kamalat uutiset ja siksi yritän olla niitä katsomatta / kuulematta. Itkin eilen ampumahiihtoa katsellessa, että silleen :whistle: Mulla oli haavalla ompeleet ja ikävästi nekin kiristivät. Helpotti tosiaan, kun ne poistettiin.
 
Tälläkin puolella vielä onnea Paulannalle uusista tulokkaista! :)

Ja mukavaa että täällä on nyt niin monta suunnilleen samoissa vaiheissa!

Lumona voimia ja mielenrauhaa sinulle vaikka onkin varmasti helpommin sanottu kuin tehty. Monilla on ollut vuotoja ja silti kaikki hyvin, toivottavasti näin olisi sinullakin.

Weeru mulla oli myös tuollaista tipottelua vko 6-8. Varhaisultrassa käytiin 7+0 ja mun raskausoireet alkoi ihan salamana siitä kun lääkäri ilmoitti että kyllä täällä on hyvä syke ja oikean kokoinen alkio. Melko psykosomaattista touhua siis... Olen tyytyväinen että maltettiin odottaa ultraa noin pitkään niin saatiin varma tieto sen hetkisestä tilanteesta - vaikka kyllä ne päivät plussatestin ja ultran välissä olivat paljon pahempia piinapäiviä kuin ennen r-testiä. Neuvolaan ilmottauduin vasta varhaisultran jälkeen ja heti seuraavalle viikolle sain aamuajan.

).( Viime viikolla käytiin klinikalla tarkistamassa tilannetta ja edelleen hyvällä mallilla asiat, pienet kätöset näkyivät jo. Ensi viikolla NT-ultraan julkiselle. Lähipiirissä pari läheisintä ystävää tietävät jo toukasta ja tulevista isovanhemmista toiset. Jännittää koska pitäisi kertoa töissä... Toistaiseksi ei kai kukaan ole ihmetellyt mitään, ehdin "onneksi" jo heti vuodenvaihteen jälkeen taivastella kertyneitä joulukiloja. Viimeinen viiko lugeja menossa, jee! :D

Tt 11+3
 
Mulla on vain 5 ommelta vatsan päällä, muut sulavia sisällä, siisti, kaunis haava. Buranalla ja Panadolilla mennään, kivut hallinnassa, tuntuuhan ne, mutta liikkeelle pääsee.
Mä oon niin rakastunut noihin pikkuihanuuksiin, samoin on isä:)
T. Paulanna ja babyt kohta 2 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
Ruusuiset suuret onnittelut Paulanna! Nyt on ainutlaatuiset pikkuvauva-ajat käsillä. Imetystä ja suurta syliä, ihanaa!!! Nauttikaa ja huonoina päivinä auttaa, kun muistelee tuskaista ja pitkää tietä maaliin ja tuplajättipottiin!

Ihanaa kevättä! Terveisin Nalletyttö ja kävelevä pikkumies 10,5 kk
 
Paulannelle ISOT onnittelut pienokaisista!!! Kuinka mahtavaa että lopulta kaikki meni hyvin, vaikka kurjaahan tuo että olet tavallaan joutunut kokemaan sekä alatie että sektion kivut, mutta lopputuloshan se tärkein on. :heart::heart:

Lumonalle tervetuloa tähän ihanaan ketjuumme! Kunpa sinulla nyt kaikki menisi hyvin, olet sen ansainnut noiden kaikkien ikävien kokemusten jälkeen. Mullakin on tänään perjantaina kasassa rv5+3 eli mehän mennään melkein samoilla päivilläkin.

Fannille onnea ihanista sydänäänistä. Olen itsekin ajatellut hommata tuon kotidoplerin tai itseasiassa olen aikonut täällä kysäistä että olisiko teistä jollakulla myydä sellaista? Mielellään ostaisin käytettynä kun kuitenkin niin hetken aikaa sitä tarvitsee. Luulen että kun liikkeet alkavat tuntumaan ei dopleria enää kaipaa... (?)

Tia-Tuu kiitos rauhoittavista sanoistasi. Vuotoja ei onneksi ole enää ollut. Tämä aika tosiaan plussatestin ja ultran välillä on Piinaa isolla P:llä. Varsinkin kun minulla ei tissi kipua kummempaa oiretta ole. Olo on niin normaali kuin olla voi. Olen kuitenkin lähes joka päivä tehnyt jonkun halpis testin ja viivat ovat todella vahvat ja ilmestyvät heti tikun kastuttua, joten yritän nyt pysyä rauhallisena ja uskoa hyvään... Tänään 10 päivää ultraan ja silloin kasassa 6+6. Klinikalla olivat sitä mieltä että kyllä syke silloin löytyy jos on löytyäkseen.

Oma napa: oireet ovat edelleen minimissä. Olen katsellut YouTubesta videoita raskausviikko 5:stä. Käsittämätöntä miten jenkkinaisilla tuntuu olevan masu pullahtanut jo nyt?!? Mulla kyllä rasvaa tossa vatsalla on ihan kiitettävästi, joten voi olla että aika kauan menee ennenkuin raskaus alkaa näkymään. Millä viikoilla olette huomanneet raskausmasun? Mua turvottaa iltaisin ja silloin näytän kuin olisin jo 6:lla kuukaudella. :LOL: Aamuisin masu on ihan oma itsensä... Tosiaan oireita ei ole muuta kuin rintojen aristus. Unikin maistuu, mutta luulen että se johtuu osittain stressin laukeamisesta kun raskaus viimein alkoi. Muita oloja edelleen odottelen innolla. 10 päivää ultraan. Miten voi aika mennä näin hitaasti??? Meinasin jo kerran aikaistaa ultraa, mutta päätin että odotan siihen maanantaille. Onpahan sitten "varma reissu" eikä jouduta uudestaan menemään parin päivän päästä jos sykettä ei näkyisikään liian aikaisen ultrauksen vuoksi. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja nauttikaa pienistä pavuistanne. Ne on ihmeitä ihan jokaikinen!!!

-Weeru rv 5+3
 
fanni, minulla oli viime raskaudessa kotidopleri ja se oli kyllä tosi kätevä. Äänet löytyi aina helposti ja joka ilta ne kuuntelin, niin sai alkaa rauhassa nukkumaan. :) Suosittelen!

Weeru, ihanaa kun ollaan niin samoilla viikoilla! :) Minullakaan ei ole vielä mitään oireita. No tänään oli hetken aikaa huono olo, mutta se meni nopeasti ohi. Jos tämä etenee niinkuin muut raskaudet, niin pahoinvointi alkaa varmasti ensi viikon aikana ja jatkuu hyvinkin sinne puoliväliin saakka. :X Rinnat ei ole vähääkään arat ja muutenkin olo suht. normaali. Ainiin, paitsi yöhikoilu! Sitä on ollut plussatestistä lähtien ja on aika rasittavaa, toivottavasti menee pian ohi.
Tsemppiä ultran odotteluun! Minulla seuraava ultra parin viikon päästä.

Kävin tänään ultrassa ja uskomatonta, mutta totta; siellä oli kaikki hyvin! Sikiö oli oikeassa paikassa ja sydämen sykekin erottui jo selvästi. Viikkoja oli mittojen mukaan 5+6. Klinikan laskutavan mukaan nyt olisi 5+4, mutta siellä ei lasketa alkion ikää mukaan raskausviikkoihin. Nyt vaan lepoa ja toivotaan parasta! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Lumona rv 5+4
 
lumona tervetuloa ja onnea ultrakuulumisista!

weeru ei raskausmahat tule näin alussa. turvotusta se vaan on, mullakin iltaisin pullottaa maha.

tiatuu Mä aattelin kertoo töissä vasta kun se oikea maha käy näkymään. Muuten ollaan kerrottu mun vanhemmille ja muutamalle ystävälle, kun tiesivät hoidosta.

(.) Täällä flunssassa edelleen, mutta jo voiton puolella. Nt-ultra-ajan perään jo soittelinkin, kuulemma on niin paljon tulijoita että joutuvat järjestämään lisäresursseja. :D

Aniraz_ 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Lumona Onnea hienoista ultrakuulumisista, kylläpä sydämen syke näkyy aikaisessa vaiheessa. Se on niin yksilökohtaista. Mikä malli sulla oli dopplerista aikaisemmin? En oo saanut päätettyä minkä tilaan ts. riittäisikö Angel sounds perusmalli vai onko tarpeen nähdä syke diginäytöltä : /

Mahan kasvamisesta sen verran, että oon toistaiseksi pystynyt "piilottelemaan" ei oo vielä niin selkeästi kasvanut. Ihan normivaatteet, mutta ei toki mitään ihan vartalonmyötäisiä ;) Selällään kun makaa niin toki tuntee, että kohtu on noussut jo ylemmäksi. Saattaapa olla ottaa pian spurtin ja pullahtaa kunnolla ulos ja sitten on varmaan asia kerrottava...=)

Aniraz hyvä että flunssasi alkaa jo helpottamaan. Ei oo kiva olla kipeänä.

Fanni 14+5
 
fanni joo, ihanaa päästä takaisin terveiden kirjoihin. Oli sen verran äkäinen flunssa, että koko viikko on mennyt potemiseen. Toivottavasti tää mun aivastelu ei oo haitannut pienen eloa, ainakin sairaalan sivujen mukaan ei pitäis olla häiriöksi. Mies mietti onkohan silläkin ollut flunssa. Enpä osaa sanoa! :)
 
Taas sunnuntai, tosin ihana ja valoisa sellainen! Ihanaa kun veriset tuhruilut loppu pienellä Progynovan annosnostolla. Olen edelleen jatkuvasti väsynyt, kuin joku painava ankkuri vetäisi kokoajan alaspäin. Etova olo on jatkuva... Raskaudesta haaveillessani ei ollut näitä oireita ;). Olo on kuin aikaansaamattomalla vätyksellä. Silti huomenna 8+0 viikot, edetään vähitellen. Selvitty näin pitkälle ja ensi viikolla kävästään neuvolassa ekaa kertaa. Aika jännää, en oo menny ultraan yksityiselle uudestaan tässä välissä. Sillon ekalla kerralla ei vielä erottunut sydänäänet...

Alan olla varovaisen toiveikas. Ai niin mäkin saan iltaisin tehtyä semmosen 6kk raskausmahan, kyllä turvottaa! Huolestuttaa tää ruokahalun kasvaminen ja tuo paha olo pakottaa syömään säännöllisesti ja väsymys vetää paikalleen. Minusta tulee kohta lihava. Miehen kaa naureskeltu, että pidetään mahankasvatuskilpailu :D

Kaikilla muillakin näyttää menevän homma hyvin, mukavaa kun meitä on näin monta!
 
Heipä hei ja aurinkoista sunnuntaita!
Mulla tuli aamulla pitkän huonon olon seurauksena oksennus heti kun nousin sängystä. Siinä yökkiessä olin kuitenkin onneni kukkuloilla; mulla on ihan oikea RASKAUSOIRE!! Huono olo meni onneksi nopsaan ohi kun sain syötyä ja loppupäivä ollut ihan ok. Pientä tuhrua tullut taas tänään, mutta yritän nyt olla huolestumatta siitä liiaksi kun monilla muillakin ollut vastaavaa näillä viikoilla.

Armiina; millä annoksella syöt nyt tuota progynovaa? Mulla 3 tbl päivässä 8 tunnin välein... Ikävää että huono olosi on noin jatkuvaa, mutta yritä ajatella että huono olo kertoo istukan hyvästä toiminnasta. Näin ainakin mun raskauskirja kertoo.

Lumonalle iso onnittelu sykkeestä!!! Mä haaveilen tosta joka päivä ja oon ihan kiikun kaakun että siirränkö ultran jo loppuviikolle. Mitä ootte mieltä? Milloin teillä muilla on syke jo näkynyt? Mulla siis nyt rv 5+5 ja esim ke olis 6+1, to 6+2 ja pe 6+3. Näkyisköhän jo silloin? Tuntuu aivan älyttömän vaikealta odottaa koko ens viikko vielä... AI mitenniin oon kärsimätön!?!?! :LOL: Suunniteltu ultrahan meillä on vasta ma 23.3 ja silloin 6+6.

Nyt lähden koiran kanssa tuonne ihanaan säähän!
-Weeru rv 5+5
 
Viimeksi muokattu:
weeru toivottavasti pahoinvointi pysyy kurissa. Malta ultran kanssa, viikko matelee mutta sitten tulos on luotettava.

(.) Katselin eilen netistä kuinka isoja/pieniä vatsat voivatkaan olla! Jännä nähdä miten omalla kohdalla menee. Painoa on tullut 2 kiloa lisää, en ole jaksanut/uskaltanut liikkua entiseen malliin ja syödä pitää säännöllisin väliajoin. Toivottavasti pääsisi taas sairastelun jälkeen salille. Ja tulisi se ultra-aika, jo yli 2 viikkoa mennyt edellisestä. Välillä on sellainen olo että onko sitä raskaana ollenkaan!
 
Weeru: Progynovaa syön aamulla ja illalla 2 tbl ja uusi lisäys tuli päivälle 1tbl. 5 tablettii päivässä tuntuu paljolta mutta vähempi ei kait riittänyt. Onhan se hyvä, jos istukka toimii, toivottavasti olo kuitenkin vielä helpottuu tästä. Tylsää jos on ähkivä, puhkiva ja pahoinvoiva koko raskausajan. Aika näyttää, onhan tämä pientä ajatellen tätä työtä, joka tämän raskauden eteen on tehty. Ihanaa kuulla, että kärsimättömiä löytyy muualtakin. Täällä kanssa yksi ;)
 
Lumona ihanaa että siellä kaikki hyvin!

Aniraz, edetään näemmä aika samalla kaavalla. Mullakin liikkumiset jääneet luvattoman vähälle, iltaisin paha olo voimistuu niin ei paljon huvita. Jospa tää helpottais pian... Nyt kun luget jää pois ajattelin kokeilla pitkästä aikaa uintia.

Weeru malttia... :)
 
fanni, minulla oli tämä: Angelsounds kotidoppler JPD-100S ultraäänigeelillä. Nopea toimitus. - Raskauskeiju
Oli tosi hyvä ja olin tyytyväinen. Sydänäänet sain ensimmäisen kerran kuuluviin rv 12, kun huolestuin verenvuodosta ja kokeilin josko saisin ne kuuluviin. Sulla onkin jo ihanan paljon viikkoja! :)

Weeru, ainahan se on varmempaa jos malttaa odotella ennen kuin menee ultraan. Mulla sykkeet on aina näkynyt aikaisin. Nyt näkyi 5+6 ja edellisessä raskaudessa kävin varhaisultrassa 6+1 ja silloin näkyi myös syke. Ja onnea oksennuksesta! :D :D Mutta toivotaan, ettei kovin pahaksi mene kuitenkaan.
Mulla myös alkanut pahoinvointi ihan täysillä, vielä on välillä hyviä hetkiä, mutta jos mennään entiseen malliin niin tämä vain tästä pahenee.

Armiina, hienoa, että vuoto on loppunut! Se on kyllä niin turhauttavaa jos vuotelee. Mulla myös nyt loppunut ja toivotaan, että ei ala uudestaan. Mulla myös iltaisin järkyttävä turvotus iltaisin!

aniraz, Kiva kun olet parantumassa. Sulla onkin jo nt-ultra seuraavaksi? :)

Minkälaisialla annostuksilla teillä on lääkkeitä? Minulla Progynova 1x aamulla ja 2x illalla. Lutinus 1x aamulla, 1x päivällä ja 2x illalla. Lisäksi pistän Klexanen joka ilta. Progynova ja Lutinus loppuu rv 10. Klexane jatkuu loppuun saakka.

Nyt kohti labraa, otetaan vielä hcg ja katsotaan nouseeko se normaalisti. Aurinkoista päivää kaikille! :)

Lumona rv 6+0 (6+2)
 

Yhteistyössä