Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

Voi, Pupiini! Olen valtavan surullinen puolestasi <3

Louhi, saa leikkeleitä syödä. Odottavien osastollakin niitä tarjotaan aamupalalla :).

Kolme pitkää viikkoa ultraan. Kuinkahan sitä pysyy järjissään.

Helmitoivo, 9+1
 
Hyvää huomenta.
Aamupuuro maistui jauholta ja vesi tuoksui kalalta :censored:

Etoo. Eilen olikin superhyvä olo koko päivän (y)

Viikko labroihin ja noin 3 viikkoo ultraan... onneks tässä on koulujen alut ym härdelliä nii ei ehdi ajankulua miettiä liikaa :LOL:

Oon ollu tämänasti aika rauhallinen ja luottavaisin mielin, mutta täytyy myöntää ett nyt alkaa jännittää että onhan kaikki hyvin ja meneehän kaikki hyvin..

Mekkuli ja papunen 9+5
 
Eilen neuvolan ultrassa näkyi pieni vilkas syke :) mitään mittoja ei otettu, eli ei tietoa siitä miten viikot täsmäävät. Sovittiin myös nt-ultra tämän kuun loppupuolelle. Jospa viikot kuluisi nopsaan :)
Paljastin vauvauutisen molempien vanhemmille eilen neuvolan jälkeen. Mukava kun ei tarvi enää salailla
 
  • Tykkää
Reactions: Cumina
Tänään taas ainakin toistaiseksi aamu ja aamupäivä ilman pahoinvointia, huh.

Mullakin on jo melkonen pömppis tullut, ihan kaamee turvotus.:cautious: Muuten kun oon niin hoikka niin tuon turvotuksen todellakin näkee. Täytyy alkaa suunnitella mitä vaatteita voi loman loppumisen jälkeen käyttää ettei paljastu. Mies kun haluaa odottaa nt-ultraan ennen asian julkistamista. Mikä on kyllä ihan ymmärrettävää, kun molempien suvussa ollut paljon vaikeita raskauksia/keskenmenoja/muita ongelmia alussa.

Kerkesin jo huokaista että nyt on kesän kekkereistä selvitty ilman pahempia epäilyksiä kun oon kuskin roolin taakse piiloutunut, mutta johan tuli vielä parin viikon päähän yhet kissanristiäiset. :ROFLMAO: Noh enköhän niistäkin selviä.
 
Tuli muuten mieleen, onko kellään vielä tässä vaiheessa tyttö- tai poikaoloja? :) Mää oon jostain syystä ihan plussatestistä asti ajatellut, että pikkuinen olisi tyttö. En tiedä mistä se kumpuaa, kun molempien suvussa paljon enemmän poikia kuitenkin. Oikeasti sukupuolella ei ole meille mitään väliä, mutta tyttöolo mulla silti on. :love:
 
Mulla on tuplaolo:LOL: Molempia yksi. Vaiko haave vaan:whistle: Pojan syntymisestä näin unta (näin unessa myös aiemmat keskenmenot). Mutta jos unohdetaan tuplat ja unet, niin uskon tämän olevan tyttö:)

Oikeasti ei mitään väliä, kunhan vaan pikkuinen sydän pamppailisi ensi maanantain varhaisultrassa♥

Cleffa 7+0
 
@Suikku1 mulla kans on ihan älytön turvotus, housut ei meinaa mennä kiinni. Ja kun eihän tää vielä edes ole vauvamaha nii en haluais paljastaa myöskään :LOL: ymmärrän kyllä myös jos teillä on molempien puolella ollut vaikeita raskauksia että haluaa odottaa. Meillä tietää asiasta jo aikalailla kaikki. Syy oli et kyllä me keskenmenostakin sitte kerrotaan kaikille niin miksei tästäkin :)

Mulla on kans tyttöolo, en tiedä miksi. Vaikka jos saisin valita niin haluaisin ehkä eka pojan. Olin nuorena aina kateellinen kavereille joilla oli isoveli (ja veljen kaikki hyvännäköset kaverit :ROFLMAO:). Mutta ihan aikuisten oikeesti haluan tämän lapsen, sukupuolella ei ole väliä :)

Voi olla että ite aiheutin vuodon, nyt ei ole ollut taas mitään ja pahoinvointi on palannut ryskeellä takaisin. Yö meni vessassa ravatessa ja pönttöä halaillessa. Kauheeta kun ei tuu muuta ku röyhtäsyitä ku yökkii, kuulostan varmaa ihan joltain tyranosaurus rexiltä :LOL:
 
@rosmarin Juu meilläkin siis molempien vanhemmat ja sit miehen veli perheineen tietää. Muuten pitäs vielä malttaa olla hiljaa, vaikkakin mulla tekis mieli kailottaa jo kaikille. :ROFLMAO: Mulla oli muuten kans tuota ongelmaa, et kävin yökkimässä eikä mitään tuu. Siks oon alkanu pitään vesipulloa yöpöydällä ja juonu paljon illalla/aina jos yöllä herään, niin on sitten helpompi sitä vettä oksennella. :D
 
@Suikku1 tekis kyl kans mieli kuuluttaa tää koko maailmalle :rolleyes: meillä mies on kertonu jo kaikille kavereilleen ja mä sitä mukaa kun on tullu tavattua. Asutaan sen verran kaukana että ei sit tuu nähtyä taas ennen varmaan ens kesää nii tuntu että on pakko nyt lomien aikana kertoa. Eikä sit vaa pärähtää vauvan kans kylään :ROFLMAO:

hehe täytyyki kokeilla tota veden juontia jos sitte sillä sais oloja vähä paremmaks, kiitos vinkistä (y)
 
Tänään se sitten tapahtui... Ensimmäinen huonon olon oksennus ja vielä julkisessa vessassa! Onneksi kerkesin! :sick: Tähän asti oon pärjännyt yökkimisillä.

Ei ole väliä kumpi täällä on tulossa, molemmat on enemmän kuin tervetulleita. Mulla on vähän sellainen olo että vois olla poika. Sen näkee sitten vasta lokakuussa! :LOL:
 
@Risukko , voi ei, hyvä että ehtiit vessaan sentäs :D

Mulla jo toinen päivä että ei juurikaan huonoa oloa (y) ,..no toisaalta panikoin ett onko se hyvä ett olot jo hellittää...(n)

Mulla ei oo vielä tyttö- tai poika-oloa. Aiemmissakin heitellyt eikä vahvaa tunnetta sukupuolesta ole ollut.
Jos kaikki menee hyvin, kysytään sukupuoli rakenneultrassa sitten ;)
 
Minulla on poikaolo, en ollut sitä aiemmin edes miettinyt, mutta kun ajattelen tulevaa kevättä niin jotenkin vain näen itseni poikavauvan äitinä. Hassua! Halutaan kyllä ehdottomasti sitten rakenneultran koittaessa saada selville beben sukupuoli :love: jahka sinne asti päästään.

Eilen lähti 7. viikko käyntiin ja sen johdosta oonkin saanut nauttia nyt aamuisesta yököttävästä olosta sekä ripulista. Siis ihan karseaa, normaalioloissa kärsin enemmänkin ummetuksesta joten tottakai nyt tiineenä on vatsa ruikulilla :poop:

Voi @Pupiini73 olen kovin pahoillani! Voimia suureen suruun :cry:
 
@Pupiini73 olen pahoillani puolestasi. Voimia suruun, todella surullista ettei pieni jaksanut kasvaa. :cry:

Eka oksennus tänään kuten sullakin @Risukko , ei tosin julkiseen vessaan. :confused::LOL: Sängynpohjalla tosi huonolla syömisellä, ei tee enää mitään mieli. Kestäisin, jos pitäis huolehtia vaan itsestäni mut nyt kyllä pohdin mitä kyläpaikkoja keksisin muksuille näihin loppuihin loma-arkipäiviin, kun mies töissä ja mun kunto tämä.

Tyttö- ja poikaolosta, mä jotenkin ajatellen, et poika tämä pieni on. :love: Mitään väliä sillä ei kyllä ole, kumpi on. Oon nähnyt unia, että ultrataan.. eka todetaan et on terve poika, sitten pian, et sittenkin tyttö, mut vakavasti sairas. :unsure: Kun ei minkäänlaista ultraa vielä ole tehty, on vielä mahdollista ettei koko vauvaa tulekaan.. ja on tietty kaksosetkin mahdollisuus, vaikkei nyt mikään todennäköinen juttu kyllä. :)
 
@Pupiini73 Voi surkeus :cry: voimia

Käytiin tänään ekassa neuvolassa :rolleyes: seulontaverikokeet varattiin ensi viikolle ja nt-ultraan tulee sairaalalta kutsu (meillä ei tehdä seurantaa neuvolan puolella vaan äippäpolilla o_O)

Lisäksi katselin täytettävää kaavaketta (voimavaramittari lasta odottaville vanhemmille) ihan kauhulla. Tarkoitus olisi täyttää se puolison kanssa, mutta siellä on paljon kohtia joihin pitäisi ihan selvästi vastata erikseen. :eek:

Olo on ihan hirveä, pääasiassa keuhkokuumeen vuoksi. Raskausoireita on, ruokia ei mee vieläkään, alavatsaa särkee ja pakottaa, rinnat on kosketusarat. Tänä aamuna täällä kans oksennettiin (ei oo varmaa onko raskaudesta vai keuhkokuumeen yskänpuuskasta). Oon myös löytävinäni käsin kohdun? Tai turvotuksen alavatsalla ainakin.
 
@Pupiini73 Olen pahoillani, suru varmasti ihan kestämätön..:( Voimia!

Mulla ei mitään poika-/tyttöoloja oo (vielä ainakaan) tullut, eikä unissakaan oo pyörinyt lapsoset nyt hiljan.

Voi jehna kun piristi kun kävin parturissa leikkauttamassa ylipitkän hamppuisen "puudelitukan" pois. Lyhyempää uutta mallia ja harmaa väri niin kyllä taas toimii. Ja toki kun pääsi juttelemaan ystävän kanssa siinä samalla niin sekin varmasti vaikutti asiaan :ROFLMAO: Oli ihan innoissaan tästä vauvauutisesta joka hieman jopa yllätti mut :D

Pahoinvointia nyt ympäri vuorokauden ja varsinkin jos yhtään maha käy tyhjänä :/ Ylihuomenna onneksi neuvola et eteenpäin pikku hiljaa. Äiti ihan malttamattomana haluaisi kuuluttaa koko maailmalle tulevansa mummoksi mutta toivottii että jos malttaa mitenkään oottaa ratkeamatta et se 12 vkoa olis täynnä :LOL:
 
@Pupiini73 suuret pahoittelut ja voimaa surutyöhön. :(

Tyttö/poikaoloista tällä hetkellä tuntuu, että tyttö ois tulossa, mutta ei sillä todellisuudessa ole mitään väliä :D Hedelmöitysajoituksen puolesta viittaisi myös tyttöön. Pikkukaverit kerkes ootella jonku aikaa munasolun irtoamista ja sitähän sanotaan että pojat ois nopeampia ja tytöt kestävämpiä :) Rakenneultrassa se sitte selviää :D
 
Hei!

Salakavalasti täältä yritän liittyä mukaanne.. ;-)
Kävin läpi kaikki maaliskuisten keskustelut,kyllä niitä olikin! Ihana lukea teidän ajatuksia ja tuntemuksia
Pahoittelut niille joiden odotusaika päättyi ennen aikojaan,se on kamala tunne. :'(
Niin,siis minä olen jo aika vanha näihin touhuihin,mutta iltatähti ilmoitti tulostaan yllättäen ❤
Meillä on jo isot lapset,15 ja 12 joten aikaa on edellisestä raskaudesta jne. Jännittävää tämä on,vaikka kuinka olisi jo kolmas kerta.
Me aikanaan haluttiin tehdä lapsemme nuorena että on sitten aikaa toisillemme,matkustamiseen,omaa aikaa,ystäville aikaa jne. Kolmas lapsi oli aina haaveissa,mutta keskeytyneen keskenmenon jälkeen about 8 vuotta sitten vähän niinkuin luovutettiin koko asian suhteen ja päätettiin jatkaa ehkäisyä. Sen jälkeen on ollu avioliitossakin töyssyjä ja asia jäi. Oon syöny minipillereitä aina silloin kun muistan tuosta lähtien ja olen ollut siinä uskossa että meille ei enää lasta luoja suo.
No,mitä vielä. Pari-kolme viikkoa sitten kärsin kauheasta väsymyksestä ja viime viikolla tuli pahoinvointia,sitten vasta tajusin! Mä voinki olla raskaana,apua! Eihän mulla oo ollut menkkojakaan heinäkuulla! (kierto tosi epäsäännöllinen joten ne ei joka kk tuu,siksi en kiinnittänyt huomiota siihen) Ristiriitaiset fiilikset oli viikonlopun ajan,koska oli tosiaan asennoiduttu elämään näin.
Maanantai-aamuna sitten niin voimakas plussa ettei mitään epäilystäkään
Aikamoinen ylläri,mutta ihana ja positiivinen sellainen! Mies otti uutisen yllättävän iloisesti,ajattelin ensin että hän suhtautuu asiaan negatiivisemmin. Ihanaa! Siis,niiin ihanaa!
Soitin heti ma neuvolaan ja kerroin tilanteen,pääsin heti käymään ja varmistamaan että siellä joku asustelee. Ja asustelihan siellä,pieni sydän pamppaili ♥
Laskettu aika olisi menkkojen perusteella 7.3 ❤
Eli tuli meikäläiselle nyt vähä lyhyempi odotus :)
Perjantaina sitten eka varsinainen neuvolakäynti,pääsen varmaan näkemään papusen uudelleen <3

Toivottavasti saitte selvää mun sepustuksista,kun tuli tekstiä niinku Runebergiltä
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä