Maaliskuiset 2018

Täällä tuli plussa tänä aamuna. En ihan malttanut odottaa kuukautisten alkua, vaan testasin pari päivää etuajassa. Vähän hämmentyneet fiilikset on, ensimmäinen raskaus. Laskurin mukaan laskettu aika olisi 6.3.
 
Onko teillä vielä oieeita? Itsellä rinnat kipeät, mutta ei oikeestaan muuta. Aiemmista raskauksista oksentaminen alkanut heti, joten nyt tuntuu jotenki oudolta kun ei ole oikeestaan oireita. Kokoajan pelkään, että millon menee kesken :/
 
Yllättävän vähän tuntemuksia, pientä turvotusta, ärtyisyyttä, ajoittaista jomottelua alavatsalla ja väsymystä niin että haukottelen jatkuvasti. Ainiin, ja nälkä on koko ajan. Tää olis toinen raskaus ja imetän vielä 1v esikoista. Muakin vähän jännittää tällä kertaa että meneekö kesken. Plussa kun tuli niin aikaisin, viimeksi plussasin paaaaaljon myöhemmin kun oli jo selkeät oireet!
 
Täällä tuli haalea plussa viime viikon keskiviikkona ja sunnuntaina tein varalta uuden testin. Joka jo näytti huomattavasti vahvempaa tulosta. Laskettu ois ilmeisesti 1.3-18. Meille tämä on toinen raskaus :) Esikoinen on nyt reilun vuoden ikäinen.
 
  • Tykkää
Reactions: grayfan
Täällä plussattiin sunnuntaina, la näillä näkymin 1.3. eli nyt eleltäis 5+0. Oireita alkanut kans ilmestymään, ekat oksetuksentunteet koin eilen illalla ja väsymys nostelee jatkuvasti päätään. Rinnat olleet julmetun kipeet jo reilusti yli viikon ajan ja siitä osasin raskautta jo ennen plussaa epäilläkin. Varhaisultraan mennään ehdottomasti kun aika on sopiva - näin toisen lapsen kohdalla ilmeisesti panikoin reilusti enemmän kuin esikoisesta aikoinaan :D Tsemppiä kaikille plussanneille ja toivotaan, että pienet pysyy kyydissä!
 
Meinaa noi varhaisultrat olla melkosen kalliita kyllä, meillä päin Terveystalolla rapiat 220€. Täytynee kanssa soitella eri paikkoihin ja kysellä hintoja. Toisaalta se on pieni hinta siitä, että saa edes jonkinasteisen mielenrauhan, jos sieltä elävää elämää löytyy :)
 
  • Tykkää
Reactions: Gigetzu
Eilen saatu plussa ❤ Laskettuaika on näillä näkymin 11.3. Viides pienokainen tulossa jos kaikki menee hyvin.
Testasin eilen päivällä ihan huvikseni ja testiin pärähti samantein vahva toinen viiva, kp26/28, jännittää meinaako näin aikainen vahva plussa jotain extraa....
 
Hei!

Minäkin ilmoittaudun mukaan. Plussasin eilen. Viimeiset kuukautiset olivat 27.5., ja niiden mukaan viikot olisivat 4+6, mutta kierto on minulla aina hieman pidempi, joten todellisuudessa päiviä on jokusen vähemmän.

Tämä on viides lapsemme. Edelliset ovat syntyneet 10/10, 1/12, 9/13 ja 11/15. Jännittää ja pelottaa kovasti, onko kaikki kunnossa, kun ei ole oireita. Ei edes nippailua, jota edellisissä raskauksissa on alussa ollut. Varhaisultraan varasin ajan, se on 12.7.
 
Täällä tänään hailakka, mutta selkeä plussa ❤ Tulossa olisi neljäs, jos kaikki menee hyvin. Edellinen raskaus oli rypäle, todettiin viime marraskuussa rv12, joten nyt saa lähinnä pelätä pahinta reilun pari viikkoa, että pääsee ultraan :unsure: laskettu aika omien laskujen mukaan olisi 10.3.

Oireita oli niin jatkuvasta pissahädästä etovaan oloon ja nippailuihin, joten oletin että olisi kyse ennemmin luulotaudista
 
Täällä olis laskureilla laskettu aika 5.3.
Joku päivä tässä viikolla tein testin ja haaleaa plussaa näytti. Saas nähdä miten selvitään kriittisistä viikoista ja np-ultrasta. Olisi kyllä ihana saada vauva.

Varhaisultra harkinnassa. Olen keski-ikäinen ja tässä iässä ei viitsi odotella jos onkin tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno mikäli lapsen vielä haluaa. :)
 
Mä plussasin hyvin hyvin haaleasti maanantaina ja nyt oon seuraillu plussan tummumista :)
Tänään on 4+1 ja la on menkkojen mukaan 8.3 ja oviksen mukaan 10.3. Varhaisultraan kovasti haluaisin, pelottaa vähän jos onkin tuulimuna/kohdunulkoinen/muuta, niin olisi kiva tietää mahdollisimman pian!
Oireita ei nyt ihan kauheasti ole ollut, huimaa/pyörryttää jonkin verran ja mahassa on ollut tökkimisfiiliksiä/menkkakramppeja. Onneksi nyt noi mahakivut on ollut muutaman päivän vähemmällä!
 
Täällä elellään myös rv 4+1 ja menkkojen mukaan la ois 10.3 :love:

Jännittää aika kovasti, että onkos tuolla ketään? Ensimmäinen raskaus todettiin tuulimunaksi helmikuun lopussa ja nyt odotellaan, että viikkoja kertyy tarpeeksi ultraa varten.

Oireita ei ole vielä muita ilmennyt kuin jatkuva toispuoleinen alaselän kiristys ja jomotus. Aamupahoinvointia odotellessa! :love::ROFLMAO:
 
Mä plussasin suureksi yllätykseksi eilen. Oireista osasin kyllä aavistella, mutta emme siis yrittäneet lasta eikä menkat edellisen raskauden jälkeen ehtineet alkaa. Meidän nuorin täytti juuri 1 v. Että en oikein tiedä mikä LA on.. veikkaan joku 8.3. Vähä tätä uutista pitää sulatella..mutta olen varovaisen innostunut. Tämä on meidän neljäs lapsi.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla pistävää alavatsakipua? Etenkin uudelleensynnyttäjät (tunnistanette kohdun kasvukivut), en tarkoita kohdun kasvukipuja, vaan sellaista pistävää jomottelua. Pelkään jos enteilee keskenmenoa. :( en yhtään muista onko aiemmin alkuraskaudessa ollut tällaista.
 
@Risukko meinaatko mennä varhaisultraan? :)

Mä luotan vähän siihen, et huonot olot ja väsymys alkais vasta parin viikon päästä, saa nähdä miten käy :D
Joo, kyllä ajattelin käydä katsomassa näkyykö siellä mitään muuta kuin sikiöpussukka. On jo nyt niin jännittynyt olo kun viimeksi ei siellä mitään ollutkaan...

Jospa nyt siellä pieni kasvaisi :love: tosin en vielä liputa ennenkuin on todistettu että syke siellä on
 
Minäkin tulen mukaan maaliskuisiin. Neljäs tuloillaan, mutta nuorimmainen täyttää loppuvuodesta seitsemän ja olo on kuin ensikertalaisella :LOL: Torstaina tuli eka haalea positiivinen ja tänään jo reilun punainen plussa. La laskurin mukaan 10.3.
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Täällä yksi maaliskuinen lisää. Viikkoja laskurin mukaan 4+2 ja la olisi kai 8.3. Alkuraskauden ultraa harkitsen mutta pitää vielä miettiä.

Ensimmäinen lapsi ja jotenkin kauhea paniikki päällä. Pelkään onko siellä edes mitään tai olenko voinut kielletyillä ruoilla jo aiheuttaa alkiolle jotain ikävää. Itse raskaus tuli vähän yllätyksenä, vaikka yritys oli kyllä päällä mutta raskauduin sitten kuitenkin paljon nopeammin kuin olisin uskaltanut odottaa.


*Louhi* Täällä yksi vatsakipuilija. Paljon menkkamaista vihlontaa ja parina yönä oon herännyt ihan kunnon kipukohtaukseen. Ensin olin varma, että menkat alkaa ja sen jälkeen luulin jo, että kesken menee mutta ilmeisesti ei syytä liikaa hätääntyä ellei ihan verta tule.
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Täällä on nyt ollut siedettävämmät oireet kuin kahdessa ekassa raskaudessa. Nyt on vain väsymystä ja viluisuutta kun aiemmin pahoinvointi on alkanut ennen plussaa jo. Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa teen huomenna vielä viikkotestin kun pitäisi olla 5+2.

Eikö missään ole vielä fb-ryhmää? En ole ollenkaan kiinnostunut kirjoittelemaan näille foorumeille. Toiveissa olisi sellainen n.50-70 hlöä fb-ryhmä. Kahdessa aiemmassa ryhmiä löytyi useampikin ihan heti...
 

Yhteistyössä