Maaliskuiset 2018

Olipas tullut paljon tekstiä poissaollessa. Täällä kävi kamalasti ja se mun flunssa muuttuikin keuhkokuumeeksi, jonka vuoksi vietin kolme päivää sairaalassa. Jouduttiin siirtämään neuvola perjantailta ensi keskiviikkoon tän reissun takia.

Täälläkin olis kova into fb-ryhmään. Helpompi pysyä perässä.
 
@pienimatkassa Pahoittelut täältäkin, tosi surkee juttu (n)

@Pupiini73 Isot tsempit, mä olen tasan samassa veneessä...

Koko tämä viikko pientä ruskeaa vuotoa ja sitten eilen yhdellä vessareissulla reilusti punertavaa vuotoa. Ajattelin, että tässäkö tää oli ja kunnon vuoto alkaa, mutta ei, tuon yhden kerran jälkeen ei ole ollut juuri mitään paperissa. Toisaalta tuntuu myös, että rinnat ei ole enää yhtä kipeät kuin mitä olivat pari päivää sitten. Tiedä sitten, onko sekin merkki jostain huonosta.

Mutta ei auta itku markkinoilla, pitää vaan odotella. Ajattelin mennä lekurille torstaina tarkistuttamaan tilanteen, jos ei mitään dramaattista tapahdu ennen sitä.
 
Oliko se faceryhmä jo tehty?

Sitten toista asiaa.. onko täällä muita tupakoineita? Mä olen nyt kolmatta päivää ilman ja tuntuu et hajoo pää.. Tiedän että on vauvan parhaaksi mutta jotenki tosi vaikee luopuu tupakoinnista. Töissä on tietty porukka joka aina käy tupakalla ja nyt jännittää et hetikö ne hiffaa mistä on kyse kun en enää käykään.. en kuitenkaan vielä haluis töissä paljastaa..
 
@lintetsa , Joo, joku fb ryhmä ilmeisesti jo on, mutta on mietitty uuttakin, johon vois liittyä tossa nt-ultran jälkee (kun on varmuus)
Tupakoinnista.. mää oon polttanu teinistä asti.. aina kun oon plussannu, oon lopettanu, ja imetyksen jälkeen taas alkanut... paitsi nyt edellisellä kerralla eli viidettä odottaessa. Silloin lopetin kokonaan ja nyt oon siis kaksi vuotta ollut savuton (y)
Raskauden aikana tupakan haju/maku monesti alkaa etoa, silloin on hyvä (en sano helppo) lopettaa.
Tsemppiä sinulle! Oot jo voiton puolella! Voithan töissä sanoo vaikka että oot lyöny vetoo ett pystytkö lopettaa ;)

Kovasti tsemppiä @*Louhi* , toivotaan että ei kuitenkaan enteilis pahaa oireettomuus..
@Jesy , tsempit sinnekkin, toivotaan että on harmitonta.

Täälä yksi oire vahvistunut, nimittäin himot :whistle:
Hengästyn myös helposti o_O

Mekkuli & pieni 9+2
 
@lintetsa mulla helpotti se, että me ollaan yli vuosi rampattu hedelmöityshoidoissa eli niiden aikana vähentyi jo satunnaiseksi. Oli helpompi lopettaa plussan tullen. Alkuun auttoi jenkki ja jatkuva napostelu.

@*Louhi* toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. Pidetään kovaa peukkuja. Soittoa neuvolaan, jos kovasti pelottaa.
 
Onpas tullut paljon viestejä.. Kivaa. :)

Mulla on jotenki hermot tosi kireällä koko ajan. Itkettää helposti. Tänään räjähdin ihan niinkin tärkeästä asiasta, kun sanoin miehelle haluavani uuden blenderin ja hän sanoi ettei järkeä ostaa kun entinen toimii. Ja siinä oli sitten romahduksen paikka... Täytynee käydä hakemassa joku lepyttelylahja kauppareissulla, kun järjestin hirveen itkupotkuraivarin ja mies vaan huuli pyöreänä tuijotti että mitä hittoa. :eek::LOL:

Aamupahoinvointi pahenee. Aiemmin olen joutunut jossain vaiheessa aamua halailemaan pönttöä mutta tänään piti juosta suoraan sängystä kun silmät aukesi. :cautious: Täytyy alkaa pitämään yöpöydällä vesipulloa ja juoda aina kun öisin herää niin on aamulla helpompi oksentaa kun on edes vettä mahassa. :rolleyes:

Tupakoinnista.. Poltin ennen raskautta ihan säännöllisesti mutta plussatestiin jäi sauhuttelut. Pari ekaa päivää oli hankalia mutta nyt on helppoa olla ilman kun melkein kaikki muu oksettaa paitsi kiivi ja mehukeitto.:ROFLMAO: Tsemppiä tupakoinnin lopetuksen kanssa kaikille joilla se on ajankohtaista! Ei se kaikille ole missään nimessä helppoa. Itse kyllä suunnittelin, että en raskauden jälkeenkään enää polttaisi. Toivottavasti onnistuu.

@*Louhi* tsemppiä! Toivottavasti oireettomuudesta huolimatta kaikki olisi hyvin!
 
Eilinen yövuoro sit keskeyty pahoinvoinnin takia. Nyt tän yön oon kotona niin paremmat mahikset pärjätä.

Ootteko käyttäneet kotidopplereita ja jos ootte niin millä viikolla alkanut kuulumaan? Mua himottais hommata jo doppleri ylläriksi puolisolle et pääsis tähän raskauteen enemmän osalliseksi mut mietin et onko turhan aikaista vielä, kun ei nt-ultrassakaan oo käyty
 
Mun vuoto vaa jatkuu :( on tosi epätoivonen olo...en tiedä pitääkö soittaa akuuttiin illal kun pääsen töistä...en ehkä kestä tätä...:( niin kovasti toivoin tätä pikkusta...tuntuu elämä täysin tyhjältä kun ei oo lapsia....:( :(
 
@Pupiini73 soita vaan päivystykseen, arvioivat sitten pitääkö sun heti mennä tutkittavaks. Mutta arkena viimestään, on mun mielipide. Pikkuisella voi olla kaikki ihan hyvin vuodosta huolimatta, mutta stressin ja mahdollisen tulehduksen ja vuodon syyn selvittämiseksi takia tilanne kannattaa tarkistaa pikimmiten. Tsemppiä (myös kaikille muille, joilla huolia raskaudesta), toivotaan, että kaikki on hyvin:) Ja pidä puoles, et asia tutkitaan, julkisella ovat joskus, noh, kyllä varmaan kaikki tietää...
 
@Pupiini73 tsemppiä! Toivottavasti kaikki on hyvin vuodosta huolimatta. Hyvä jos pääset käymään tutkittavana, pidä tosiaan puolesi, ei stressi ja pelkokaan hyvää tee. Toivon sydämestäni et sun pikkuisella on kaikki hyvin!

Käyn lukemassa viestejä, paljon en kykene kirjoittelemaan. Etova olo aamusta iltaan, nyt myös koko ajan lisääntyvä aivan hurja huimaus, onko muilla? Miehen loma loppuu, tänään ihan masentava tunnelma kun peiton alla torkkuen mennyt mulla koko päivä. Siis mulla masentava olo ja itku herkässä, ei noilla muilla onneksi hätää ole. :) En vielä tajua, miten selviän seuraavat pari viikkoa kun toinen on töissä ja lapset vielä lomalla. Olo on niin vetämätön, oon aamusta iltaan aivan ihmisraunio. Tunnelmaan vaikuttaa varmaan sekin, kun olo on kurja eikä ole alkuraskauden ultraa, eikä siten tietoa onko tuolla kuitenkaan mitään.. Alakuloisuus on kyllä suurempaa kuin edellisissä. :unsure:
 
Tsemppiä kaikille vuotelijoille, toivottavasti pysyy teilläkin vauvanalut matkassa kuitenkin! Ja tervetuloa uusille!

Kovasti tsemppiä myös tupakoinnin lopettajille! Minä lopetin plussaan, kun aloin esikoista odottaa kuusi vuotta sitten ja se oli kyllä yllättävän helppoa, vaikka ekat päivät toki teki tiukkaa. Aiemmin olin lopettanut mooooonta kertaa, mutta aina sit aloittanut uudelleen. Tuleva vauva oli kuitenkin niin hyvä syy, että ei ollut sillä kerralla niin vaikeaa. Toki "auttoi" se etova olo, en ois silleen halunnutkaan polttaa. Mutta raskauden loppuun asti muiden polttamat tupakat tuoksui tosi hyvältä. Sen jälkeen en oo aloittanut, kun oon imettänyt koko ajan esikoisen syntymästä lähtien, enkä enää kyllä voisi kuvitellakaan polttavani. Oon kyllä iän ja äitiyden alkanut niin säikyksi ja varovaiseksi, että ihan hirvittää, miten oonkin uskaltanut polttaa, kun siinä on se syöpäriskikin! :D

Täällä huimaa kanssa. Vähän ahdistavaa välillä on se. Alakuloa on myös vähän ajoittain. Pahempina pahoinvointipäivinä on paha mielikin, sit parempina päivinä on mielikin iloisempi. Edelleen tuntuvat vuorottelevan nämä. Pinna on myös tavallista lyhyempi, mikä on aika ikävää.

Mulla on edellisissä raskauksissa ollut käytössä kotidoppleri ja hommaan kyl tähänkin. Viime raskaudessa taisin ekan kerran kuulla sillä äänet 8+4 tms., ekassa hommasin sen joskus 9+ ja silloin löysin äänet heti. Se on aikamoista hakua, saa tunkea melkein häpyluun alle sen anturan, että onnistuu ja mulla onnistuu vaan pystyasennossa, makuuasennossa ei :D .
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa
Tsemppiä @Pupiini73 ! Toivon että kaikki on hyvin <3

Ekassa neuvolassa on käyty, ja muuten kaikki ok mut hb oli vain 105. Terkkari kyseli että eikö oikeasti väsytä ja ole vetämätön olo kun ei sais olla alle 110. Noh ihan samanlainen olo kuin muulloinkin, ainahan mä nukkuisin päikkärit jne. jos vaan olis mahdollista :D mut ei ihan ole, esikoinen pitää siitä huolen.. verenpaine on mulla myös niin alhainen (ollut aina) että huimausta on täälläkin. Etenkin asentohuimausta.
Ja edelleen kaikki tuoksut tuntuu tosi voimakkaina. Ja ei tarvi kuin ajatella tiettyjä ruokia niin nousee "karvas pala" kurkkuun.. yrjötä ei ole onneksi tarvinut mutta etova olo on aamusta iltaan.
Niin joo lisäksihän painan nyt n.6kg enemmän kuin silloin kun aloin odottaa esikoista. Esikon kanssa tuli kiloja n. 15kg raskauden aikana, joten nyt "saisi" tulla vaan se 10kg. Tiedän että olen urheilullinen (käyn salilla 3-4 x viikkoon ja olen melko lihaksikas) mutta silti tuntuu että pitäisi tarkkailla tuota painoa. BMI oli kuitenkin jotain 25 :/
 
Huomenta.
Eilinen päivä meni enimmäkseen torkahdellen ja pahoinvoiden :sick:
Nyt aamupuuroa keittelemässä..

Tää foorumi heittää ulos välillä vaikka oon kirjautuneena, pöhköö, tekeekö noin muilla?o_O

Jokohan tänään uskaltaisi/ehtisi/pystyisi salassa muksuilta, varata ajat labroihin...(n)

Kotidopplerista, mun ois mahdollista saada lainaan semmonen ja ehkä pyydänkin, mutta vasta ultran jälkeen.

Voi @Pupiini73 , toivotaan että kaikki kuitenkin kunnossa, jos kuitenkin lähdet näytillä käymään niin vaadi että tutkivat niin että saat mielenrauhan. Stressi ja pelko ei ole hyväksi odottavalle.

Mekkuli ja papu 9+3
 
Toivottavasti kaikki on hyvin @Pupiini73 . Onko mitään uutta kuulunut?

Täällä ei onneksi ole vuotoja ollut sen enempää. Satunnaista ruskeaa tuhrua. Olen koittanut päätellä, että se voi myös johtua herkistä limakalvoista, kun vessassa tulee kuitenkin juostua koko ajan ja limakalvot on pyyhkimisestä rasittuneet. Eikö kuulostakin pätevältä :D:p

Silti koko ajan sellainen pieni stressi ja hermostuminen ilmassa. Jopa niin että alkaa kyllästyttää tämä jatkuva pahimman pelko. Voikun sitä alkaisi vaikka oksentaa tai jotain niin saisi vahvuutta, että homma menee niin kuin pitää. Viikko vielä ultraan. Huomenna lähdetään miehen kanssa reissuun niin toivottavasti reissu menisi hyvin ilman mitään pahoja sattumuksia.
 
Onpas tosiaan tullut paljon viestejä! Mulla oli viikonlopun ajan niin paljon ohjelmaa etten ehtinyt tänne saati edes aina muistanut olevani raskaana. Olen ollut aika oireeton, tosin hulinan keskellä ei tullut analysoitua omaa oloa, joten johtunee siitäkin. Toisaalta ei mulla tähän mennessäkään oo ollut kovin graaveja oireita, aika alussa mennään. Tänään 5+6. Tosin huomasin tänään urheiluliivejä pukiessa, että tissit ei meinaa mahtua sisälle :whistle: että on kai silti jotain tapahtunut. Vähän häiritsee tämä oireettomuus, mutta oon yrittänyt olla liikaa miettimättä.
 
Huh, oon nähnyt nyt kolmena yönä putkeen unta et kerron mun raskaudesta ties kelle.. Ja pari yötä sitten näin unta että synnytin kahesti kolmoset ja meillä oli 6 vauvaa eikä keretty hoitaa kaikkia ja oltiin aivan hukassa.:ROFLMAO: Taitaa siis lievästi pyöriä vauvajutut mielessä.

@Hannah4 mulla ei varsinaista huimausta ole ollut mutta jos vaikka nousee sohvalta liian nopeaa ni tuntuu että pökertyy. Tsemppiä huimausoireiden kanssa!

Jes, tänään uudelle viikolle!:love:
Suikku1 + pikkuinen 8+0
 
Perjantaina käyty neuvolassa. Oli kyllä tosi asiallinen terkka. (y) meni puolitoista tuntia kuin siivillä! Mun paino on todella korkea, mutta ei se sitä muuten noteerannut, kuin että ei sais nousta kuin maksimissaan vauvan verran. Sokerirasituksiin joudun mahdollisesti kahdesti.

Ultrattu ei neuvolassa, mut tänään kävin varhaisultrassa yksityisellä jossa näkyi pieni möhkäle ja syke :love: pieni vastas tasan viikkoja ja päiviä. Rv8+4:love:
 
@Pupiini73 toivottavasti kaikki hyvin!

Mä jäin saikulle nyt. Ihan mahoton meno nukkumattomuuden, vähäisten vapaiden ja pahoinvoinnin ja yötyön kanssa. Huomenna yritän työterkkaan/terkkaan yhteydessä. Oon nyt sit lepolomalla perjantain neuvolaan asti. Siitä sitten taas alkaiskin 5 yön putki.

Doppler ostett käytettynä pitäs parin päivän sisään tulla postiin :3
 

Yhteistyössä