Maaliskuiset 2018

@Pupiini73 ymmärrän huolesi, mutta ei se pahoinvoinnin määrä mitään kerro.. ja mulla vasta nyt ollut sitä että etoo, ja hajut tekee pahaa.. oksentaa ei oo tarttenut, enkä aiemmissakaan raskauksissa (5) ole oksentanut ku ihan pari kertaa.
Tänään on ollut semmonen väsynyt ja öklö olo kokopäivän, sekä sellaista painetta alavatsalla.

Mekkuli & pieni 8+3
 
:sick: törmäsin tänään apteekissa ongelmaan. Kausiflunssaa tässä sairastan, kuume ei oikein meinaa nousta ja yskä vaivaa niin ettei meinaa saada nukuttua. Menin ostamaan yskänlääkettä eikä mitään kunnollista aikuisten yskänlääkettä suositella raskauden aikana :( rasittaa tällainen.
Perjantaina on neuvola, pitänee kysyä siellä. (Töissä sairaanhoitajakavereilta ei vaan kehtaa vielä, kun kukaan ei tiedä )
 
Tää on joku virustauti, ainoat mitkäy auttaa on kylmät ja hunaja-vesi. Alkaa vaan jo jäätelön syönti kyllästyttää, ainoa joka tuota kurkkua on lievittänyt. Nousisi edes kuume niin kuolisi virus.
No, jos jotain positiivista niin en oo ehtinyt "kasvukipuihin" keskittyä yskimiseltär.
 
@Karvatassut hunaja on tutkitusti yskänlääkkeitä tehokkaampaa, joten koita sitä :).

@Pupiini73 mä olen saanut kaksi tervettä lasta oksentamatta raskaana kertaakaan, että on se mahdollista! :D Ei kaikki voi raskaana pahoin, oireet on niin yksilöllisiä.

Nykyään Evira suosittelee välttämään pastöroitujakin pehmeitä juustoja :confused:. Ja mun on tosi vaikea muistaa, tajuan aina jälkikäteen vasta, että oho, tuossa kakun kuorrutuksessahan taisi olla tuorejuustoa tms. Ja meetvurstikin kuulemma kuuluu vältettäviin, tän opin vasta hiljattain, ei ollut siitä puhetta aiempien raskauksien aikana. Ja siemenistä oli joku uusi juttu, että niissä on jotain metalleja, eikä suositella raskausaikana ollenkaan. Vähän tylsää. Mut jääpä sitä silti aika paljon syömistä.

Meillä on ylihuomenna ar-ultra. Vähän jännittää, löytyykö sieltä mitään tai mitä jos löytyy monta :eek:.
 
Kääk, uusia syömissuosituksia ja välteltäviä ilmaantuu kuin sieniä sateella :/
Noh, jospa tässä pärjäis silti ;)
Mua jännittää ylihuomisen neuvola, ja jos käy mäihä saatan päästä alkuraskauden ultraan samassa syssyssä :)
Onneksi aika on jo aamulla 8, nii ei tartte päivää jännätä :)
 
@mekkuli81 tsemppiä ultraan, tuu sit kertomaan meillekin! Ja noita rajoituksia tuntuu olevan ihan kamala määrä, tosin aika paljon jää onneks syötävää vaikka kaikkia noudattaaki :) välistä vaan pääsee unohtumaan mut onneks tääl Suomessa riskit on aika pienet
 
Onko muilla verenpaineen kans ongelmia? Mulla meinaa olla liian korkee samoin pulssi.. mulla siis ollu käytössä verenpainelääke joka nyt raskauden myötä jouduttii vaihtamaan. Nyt pitää seurailla ja kattoo sit mitä lekuri sanoo..
 
@mekkuli81 ja @lloyd tsemppiä ultraan ja neuvolaan! Toivottavasti kaikki on niin kuin pitääkin. (y)

Hitto mikä väsymys mulla on koko ajan! Yleensä olen touhukas ja teen kotonakin lähes koko ajan jotain. Nyt tuntuu että vaikka miten nukkuu ja päikkärit kanssa niin melkeen odottaa jo iltaa ku saa käydä nukkumaan. o_O
 
Heippa taas:) Mulla päivät kuluu ilman pahoinvointia tai suurta väsymystä, enimmäkseen raskaus oireilee sillä, että pyörryttää paljon. Aina, kun nousen ylös tai kuljen rappusia. Hammaslääkärissä meinasin oikeasti pyörtyä! Hassua, kun normaalisti mua ei huippaa oikeastaan koskaan.

Viime yönä piti nousta syömään kurkkua:ROFLMAO: Muuten ruokailut sujuu aika normaalisti, vaikka tavallista ruokaa ei juurikaan tee mieli ja voisin elää maustamattomalla jugurtilla ja hedelmillä. Jäätelökään ei maistu :D

Olen ollut aika huolettomin mielin, vaikka vuodan vähän rusehtavaa vuotoa melkein joka päivä.. mutta mitä lähemmäs päästään torstaina olevaa neuvolalääkäriä ja ultraa, alkaa pelottaa. Tavallaan alkaa olla sellainen olo, että ei siellä mitään ole ja on mennyt kesken. Ehkä mieli valmistautuu siihen, että niinkin voi käydä. Olen sellainen tyyppi, että elän hetkessä ja nautin raskaudesta ja ajatuksesta tulevasta vauvasta jo täysillä, joten tiedän kyllä, että korkealta pudotaan, jos ultrassa todetaan ettei kaikki olekaan hyvin. :( Ja silti... ei mun luonteeni anna valmistautua pahimpaan ja olla iloitsematta tästä nyt. Ainakin torstaihin asti!
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Voi vitsit, tännehhän on tullut tosi paljon tekstiä! Ollaan miehen kanssa mini lomalla, niin pari päivää jäi lukemiset välistä. Monta sivua oli sinä aikana tullut tekstiä :) @Uuna vatsan pahimmat jomotukset ovat onneksi hellittäneet hiukan, ja jäljelle jäänyt vaan repäisykivut. Onneksi!
Reissussa syöminen on tuntunu kyllä erityisen hankalalta. Aamupala pöydässä salamit ja homejuustot oikein huutaa maistelemaan! Illallisella Medium pihvi ja muut herkut härnää listalla. Miten olette muuten toimineet rapujen ja katkarapujen kanssa? Niitä en löytänyt thl:n vältettävien listalta, mutta jostain bongasin ettei niitä välttämättä suositeltaisi.
Minäkin olen yrittänyt vaan iloita asiasta. Vaikka kuinka huonoihin uutisiin varauisi, kyllä ne silti koskee ja paljon. Parempi siis että on edes nauttinut ajastaan raskaana, jos huonosti käy. Ja ehkä se positiivinen suhtautuminen ja stressaamattomuus auttaa muutenkin matkalaisen mukana pysymistä :) Kyllä silti aina ensimmäiseksi aamulla nousen kokeilemaan onko rinnat kipeytynyt lisää :D se on ollut niin varma merkki tähän asti että eteenpäin raskaudessa mennään, ja Ai että muuten onkin kipeä merkki!
 
Eilen tuli taas illalla ihan pientä rusehtavaa vuotoa ja meitsi tietysti ihan paniikissa, piti siinä itkutkin tirauttaa. Joo-o, oon herkkis :rolleyes: Ärsyttävää, kun ei pääse ultraan vielä moneen viikkoon, haluisin jo niin tietää, onko tuolla joku kyydissä. Mies on kauhean positiivinen ja yrittää tsempata muakin, on se vaan ihana tyyppi :love: Mä yritän nyt lopettaa oireiden googlettelun ja olla vaan positiivinen ja uskotaan/toivotaan, että siellä pikkukaverilla on kaikki kunnossa.
 
Onpas tullut taas paljon tekstiä :)
Omia tämän hetkistä oireita: väsymys, vaikka nukkuu n.10h/yö, palelee ja nälkä vaivaa parin tunnin välein. Tästäkö se painon nousu alkaa? :cautious: Pitäis vaan yrittää syödä kevyesti ja pieniä annoksia..

Minäkään en ole juurikaan oksennellut raskausaikana ja 2 tervettä lasta on. Esikoisen kohdalla oksentelin synnytyksen aikana, mutta en muuten. Kakkosen kohdalla en ollenkaan.

Vielä pitäisi odotella neuvolaan viikon verran ja toivoin kyllä kovasti, että sijainen osaisi ultrata..
 
Yksityisellä ultrassa käyty. Näkyi alkio joka vastasi viikkoja rv 6+4 kuten pitikin ja sydän siellä sykki <3 :love::love::love: Tämä lekuri ei nähnyt mitään merkkejä keskenmenosta vaikka mitään ei tietenkään vielä voida pois sulkea. Rusehtavaa vuotoa näkyi mutta tämä ei nähnyt lähdettä sille. Olisiko niin, että myooma olisi nyt viikon aikana tässä itsensä loppuun vuotanut..? Enpä hoksannut kysyä. Eli ei ne vuodot aina ole huono merkki :D

No kahdenviikon päästä on kunnallisen ultra. Ehkä nyt maltan rauhallisin mielin sinne saakka :D Taidan kuitenkin huokaista helpotuksesta vasta kun 12 viikkoa on täynnä jos silloinkaan :ROFLMAO:
 
@Edith_87 ihana että kaikki oli hyvin ♡
Mulla jäi tänää aamupala väliin...ei vaa saanu mitää alas...flunssanen olokin vaivaa..ei kuitenkaan kuumetta. Tissit ei enää yhtä kipeet..
Olin eilen illal veljen luona käymässä. Olipa aika selittäminen miks en juo kahvia :D ei uskalla viel kertoo kun on nii epävarma olo.
 
@Edith_87 voi miten ihanaa! :) Ei ne vuodot tosiaan aina mitään tarkoita, mutta säikäyttävät tietysti. Toivottavasti loppuvat pian.

Hankala yhtälö tämä, kun olo olisi parempi, jos söisi säännöllisesti ja järkevästi, mutta kun väsyttää niin, ettei jaksa alkaa valmistella ruokaa ajoissa ja sitten yhtäkkiä on jo kauhea nälkä ja huono olo ja sitten pitää vaan tunkea jotain suuhun äkkiä :D. Jospa tässä hiljallen oppisi...

Aamulla heräsin viiden jälkeen, NYT sitten kyllä väsyttäisi :rolleyes:. Ei vaan onnistu mitkään päiväunet, kun olen lasten kanssa kolmisin koko päivän eikä ne enää nuku päiväunia :ROFLMAO:. Että ei auta kuin kärvistellä.

Aiemmissa raskauksissa olen ollut alkuraskauden ihan paniikissa, että onko se mennyt kesken, mutta nyt tällä kerralla oon osannut paljon rennompi olla. Eniten ehkä oon vaan huolestunut, että miten pärjätään sitten, kun vauva syntyy :LOL:.
 
Tuolla on jo huhtikuisten ketju!! Miettikää, aika kuluu sittenkin :)

Onnea ihanista ultrauutisista @Edith_87 ja @*Louhi* ja olikohan vielä joku muukin...?

Mullahan oli myös kipuja ja vuotoja ennen ultraa, mutta huoli oli silti ollut turhaa. Nyt kun omasta varhaisultrasta alkaa olla jo vähän aikaa, on epäusko ja huoli taas vallannut mielen... Taitaa vaan kuulua mulla asiaan, että on vaikea uskoa tätä vielä todeksi. Odotan kovasti 12 viikon ultraa sekä sitä, että vauva alkaa liikkua ja saa vähän enemmän merkkejä sen olemassaolosta. Doppleriakin olen miettinyt mutta sekin saattaisi vain aiheuttaa lisähuolta... Onko kellään kokemusta?

Kävin äsken ekassa neuvolassa, joka ainakin täällä meillä on siis ihan vain juttelua. Eipä tuolla oikeastaan paljon mitään uutta tullut, mutta konkretisoi ihan kivasti silti tätä asiaa. Nauratti kyllä neuvolan laskelmat lasketusta ajasta, sillä heittoa tuli varmasti yli viikon! Tiedän kuitenkin ettei tuo heidän arvionsa voi pitää paikkaansa ja vähän mietityttää, voiko liian iso viikkolukema vaikuttaa siihen ettei ekassa ultrassa olekaan vielä tarpeeksi iso alkio, josta saadaan näkymään kaikki tarvittava? Hmm..
 

Yhteistyössä