Maaliskuiset 2018

Neuvolasta kotiuduttu kera jäätävän paperilappunivaskan.
Kaikki oli mallillaan, päädyttiin laskelmissa pitämään nyt raskauden kesto viime kuukautisista laskettuna, eli tänään 8+5.
Ainakin yksi pieni vatsassa näkyi, ihan oikeassa paikassa :) Vähän huono ultralaite neukussa, ja täti oli ensin näkevinään kaksi sikiötä, joten pientä lisäjännitystä seuraavaan ultraan!
Sokerirasitukseen pitää aika varata, ja varattiin jo lääkäri sekä np-ultra. Verikokeisiin pitää labra-aika itse varata parin viikon päähän.
Jotenkin ihan kummallinen, rauhallinen ja onnellinen fiilis.
Nyt väsyttää kovin ja on kamala nälkä!
 
Mulla on huomenna varhaisultra, ja hitsit kun sitä miettiessä alkaa jo jännittää ihan kamalasti! Voin vaan kuvitella, kuinka suuri jännitys on sitten paikan päällä, varmaan oksennan pelkästä jännityksestä :sick: Viime yönä nukuin hädin tuskin ollenkaan, ensi yöstä ei varmaan tule yhtään parempi. Onneksi ultra on heti aamulla :)

Muutenkin mulle on ollut nukahtaminen iltaisin tosi vaikeaa, siihen menee tunti tai pari. Kamalaa sängyssä pyörimistä, ja päässä pyörii koko ajan vaikka mitä. Elämä on niin jännää just nyt:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Reveria86
Tsemppiä huomiseen @pienimatkassa.
Kyllähän ne yöunet aikamoista pätkimistä oli viimeyönä mullakin :D
Nyt huomasin myös tuola neuvolassa kun ultrattiin, että sellainen jännitys ja huoli pienestä nousi pintaan.. vaikka onkin suht rauhallinen olo, kuitenkin pikkuisen pelottaa.... Nyt pakko ottaa pienet tirsat, oon ihan superväsynyt!
 
En tiiä voiko alemmaksi vajota. Istun vessan lattialla salaa syömässä ketsuppisipsejä pahoinvointiin. Mitkä on teidän must-herkut top5? Entä inhokit?

- Russian, mielellään jäisillä puolukoilla
- ketsuppisipsit
- ranskikset viinietikalla, suolalla, paprikamajolla ja ketsupilla
- pakastekasvissekoitukset esim. Katalonia uunikasvikset
- kaikki etikkainen, kirpeä, suolainen... myös sokeroimattomat marjat

Inhokit:
- palsternakka ja juurimukula
- suklaa
- jäätelö
- makea
- kana
 
Täällä on lomareissusta kotiuduttu kotiin pyykkäämään ennen toista viikon leirireissua. Nyt en vain enää tiedä missä mennään. Maanantaina illalla tuli vessassa käydessä kirkkaan punaista verta pyyhkiessä ja pienen pieni tumma hyytymä, sekä pala limakalvoa. Sen jälkeen on satunnaisesti wc reissuilla tullut pyyhkiessä ruskeaa tuhrua. Housuihin esti ei ole vielä ainakaan mitään lorahdellut, mutta paniikki ei kyllä meinaa helpottaa... Soitin omaan tk:hon, neuvola on lomalla ja sijainen sairaslomalla. Neuvolassa on ultra, mutta kukaan kolmesta päivystysläkäristä ei ultraa. Päivystyksen kautta aluesairaalaan eivät ota kun ei ole reilua vuotoa tai kipuja :cry: Tässä sitten kärvistellään tuonne 7.8. asti epätietoisuudessa (jos ei ala kunnolla vuotaa)... Ahdistaa!

Mussu ja masuasukki(?) 7+4
 
Huh, aamulla kirjottelin tänne sängystä ja ajattelin että onpas hyvä olo. No ylös nousin ni saman tien sai juosta pihalle ja oksennella mahanesteitä kun ei tietenkään yöunien jäljiltä ole ruokaa mahassa. :sick: Silti jotenkin oudolla tavalla mua ei haittaa yhtään tämä oksentaminen, jotenkin se vaan saa varmemman fiiliksen että pikkuinen tosiaan on mahassa. Vaikkei tietenkään pahoinvointia kaikilla olekaan. :)

Inhokki- ja suosikkiruuista oli puhetta.. Täällä suosikit kiivi, appelsiinimehu, kirsikkatomaatit, jäätelö, ranch-dippi :ROFLMAO:. Inhokit kebab (jo kaks oksua tullut pelkästään kebabin näkemisestä/hajusta), makkara, banaani. Yleisesti ottaen kuitenkin suolaista tekee enemmän mieli kuin makeaa.

Ja täälä siis rv7+1.:)

Muoks. @mussu81 hurjasti tsemppiä piinailuun! Harmi että joudut odottamaan epätietoisuudessa. :( toivotaan että kaikki olisi hyvin!
 
Rv 7+5
Tänään mulla veti mahan aivan sekaisin!! Töissä tuli kiire vessaan ja ulos lähes pelkkää vettä... Prkl jos tässä jonkun vatsataudin vielä pukkaa päälle... :sick: onneksi naapurissa apteekki ja siellä ystävällinen farmaseutti joka etsi mulle sellasen lääkkeen jota voin ottaa tähän löysään vatsaan...

Tosin voi johtua stressistäkin, jään kohta lomalle niin kauhee kiire päällä että kerkeää kaiken tehdä ennenkuin saa vain olla! Mies tuumas et voisinko jäädä kesälomalta suoraan äitiyslomalle? Voispa... :ROFLMAO:

Toivottavasti kaikilla pienet olisi pysyneet matkassa ja vuodot olisivat vain harmittomia. Odottaminen on vain niin raastavaa!
 
@Tuut1kk1 täällä myös huijariolo! Neuvolassakin mietin eilen, että mitäs tässä touhottamaan koko asiasta kun ainoa todiste toistaiseksi on pissainen tikku :D :D
Jotenkin sellainen olo että sitten kun ultraan asti päästään niin todetaan vaan että oon kuvitellu koko jutun. Jännitystä elämään meinataan lisätä sillä että kerrotaan uutiset perheelle ja kavereille ennen ultraa, koska tahdon viettää ystävän häät ilman salailua ja ne osuu juuri rv 11 alkuun. Meillä päin siis ultrataan ekan kerran rv 11-13 ja aika tulee postitse kutsuna, eli siihen ei pääse vaikuttamaan. Koitan myös kovasti malttaa mieleni ja olla käyttämättä rahoja varhaisultraan yksityisellä.

Mutta eiköhän meillä kaikilla epäilijöillä ja huijareilla ole onni matkassa ja kohta ne varmuudet saadaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi* ja Tuut1kk1
Mulla yks alkuraskauden juttu on juurikin toi löysä vatsa.
Ihanat: appelsiinimehu, viinirypäleet, nektariinit ,puuro.
Ällöt: kaikki paistettu, huuhteluaineen haju.
Tsemppiä @mussu81, toivottavasti on ihan harmitonta ja kaikki hyvin.
Painetta vatsalla ja varsinkin ylös noustessa repäisyjä ollut tänään taas enemmän..kasvupäivä :)

Nyt pitäis saada itsestä irti kauppareissu....

Mekkuli ja pieni 8+5
 
Liityn joukkoon mukaan, nyt menossa viikot 5+5, eli laskettu aika kuykautisista laskettuna siis 23.3. Esikoinen siis vasta reilu 9kk:tta. Yllärinä tuli plussattu, edellisen jälkeen tullut vain kahdet kuukautiset ja esikoisesta oltiin lähes kaksi vuotta ilman ehkäisyä ajatuksella, että tulee kun tulee. Mitään ihmeempiä oireita ei tässäkään raskaudessa tunnu olevan ainakaan vielä, paitsi kukkiva naama ja väsymys. Väsymyksen vuoksi myös hieman kiukuttaa, varsinkin mies.
 
Voi ei @mussu81 :( toivottavasti selviää pian ja kaikki on hyvin. Tsemppiä!

Tänään on mulla ollu ällö olo..ruoka ei uppoo mut jätski ja hedelmät kyllä :) työkaveri kysy tänää oonko lihonnu...aika lailla turvottaa..kohta se varmaa arvaa kun nyt jo ihmettelee kun syön koko ajan jotai ja haukottelen ja ravaan vessas ja välil meinaan pyörtyy...:D

Taitaa tähän asti kaikil pysyny tiuhtit matkassa :) toivottavasti pysyy loppuun saakka :)
 
Voi ei @mussu81 :( toivottavasti selviää pian ja kaikki on hyvin. Tsemppiä!

Tänään on mulla ollu ällö olo..ruoka ei uppoo mut jätski ja hedelmät kyllä :) työkaveri kysy tänää oonko lihonnu...aika lailla turvottaa..kohta se varmaa arvaa kun nyt jo ihmettelee kun syön koko ajan jotai ja haukottelen ja ravaan vessas ja välil meinaan pyörtyy...:D

Taitaa tähän asti kaikil pysyny tiuhtit matkassa :) toivottavasti pysyy loppuun saakka :)
Sullahan vaikuttaa olevan suorasananen työkaveri :D Kysykö se ihan oikeesti että ootko lihonu? Ihmisillä ei kyllä oo mitään häpyä, joillekin noi ulkonäköasiat on meinaan tosi henk.koht juttuja ja jopa aika vaikeitakin.
 
Voi ei! Siivouksen ja suihkun päälle iski nyt päänsärky riesaksi :(

Kokoajan pitää jotain napostaa tai vähintään juoda, muuten meinaa oksettaa.

Tänään on parikertaa meinannut odotus paljastua perheen teineille! Laitoin neuvolapaperit kaappiin jossa myös taaperon vaatteet, pyykkejä kaappiin viedessä teini pudotti paperipinon, muttei onneksi alkanut tarkemmin niitä tutkimaan ;)

@Pupiini73, ohoh sullapa
tarkka työkaveri ;)

Pakko lähtee jo pian sänkyyn, väsyttää vaikka nukuin päiväunet.
Nämä viikot on niitä pahimpia..
 
Varhaisultrassa tänään näkyi yksi sikiötyyppi, jolla oli vahva syke. Vastasi viikkoja 6+6, kun omien laskujeni mukaan ois 6+5, eli ihan niinku pitää oli asiat siellä. Jos on vähän ollut pää sekaisin ja ristiriitaiset tunnelmat raskaudesta, niin eipä ole enää. Villiä, miten pienestä se lähtee ihmiselämä <3.

Mun oli pakko ostaa tänään hotrodeja, ne oli niiiiin hyviä. Et niihin oli yllärihimo, en ollut vuosiin niitä syönyt. Kurkkumajoneesi on taivaallista. Ja mustikkasoppaa hörpin, kun ei mikään maistu, sillä yleensä vähän kohenee olo. Nyt alkaa selkeästi olla kotiruokavaihe, tänään tuli kauhea mielihalu saada jauhelihakastiketta ja sitä oli sit tehtävä :D. Muistan edellisistäkin raskauksista tän vaiheen, kun tekee mieli kaikkea lapsuudesta tuttua simppeliä ruokaa. Perunamuusia ja sellaista. Mikään tietty ruoka ei inhota, iltaisin tuntuu vähän kaikki olevan ällöä. Ja lisäksi tietysti kauhea nälkä.

Lloyd + otus 6+5
 
Oi voi, soitin tosiaan tänään sinne neuvolaan ja sieltä annettiin eka käynti viikolle 10 eli elokuun loppuun o_O miten minä jaksan odottaa sinne asti?? Tuli ohjeeksi tutustua neuvolan nettisivuilta löytyviin tiedostoihin ja täyttää sieltä jotain lappuja ensikäynnille. Tällä hetkellä ei oo varaa mihinkään varhaisultraan yksityiselle niin näillä mennään.. Noh vain viisi viikkoa odotettavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi* ja Meora
@Pupiini73 onneksi mulla ei oo noin tarkat työkaverit. Toki mua ne näkee vaan vuoronvaihdolla iltaisin tai aamuvarhaisella.

Täällä ei uppoa oikein mikään. Vieläkin mennään jäätelö, rahka, sosekeitto linjalla.

Tänään väsyttäisi. Yöhoitajien palaveri oli lyöty keskelle päivää. Koko päivänä unta 4 1/2h. Toki tää köhä (jonka itse-diagnosoin keuhkoputkitulehdukseksi) ottaa osansa. Ei riitä edes normaali istuma-asento yskättömyyteen. Mies jo kyseli, jäisinkö sairaslomalle. Ei ois kun tämä ja seuraava yö enää
 
@Pupiini73 mulla on kans ollut suun kuivuutta ja pahaa makua suussa oikeastaan siitä asti kun menkat jäi tulematta! Sitten tulee koko ajan litkittyä vettä ja sitten taas ravataan vessassa. Oon muutenkin tiheävirtsainen ihmistyyppi niin en oo ajatellu joko näin varhaisessa vaiheessa tätä voisi pitää raskasoireena vai onko tää vaan mun vanha ominaisuus :D toki tämä jatkuva juominenkin auttaa asiaa.

Mitä ruokahimoihin tulee, niin voisin elää tuoreilla mansikoilla, vesimelonilla ja porkkanoilla! Kaikkea raikasta ja kevyttä tekee mieli, mikä on tosi hyvä. Ällötyksiä mulla ei ainakaan vielä ole ilmennyt, saa nähdä mitä tulevat viikot tuovat mukanaan.
 
Joo suu kuivuu todella helposti. Vessassa saa rampata. Varsinaista huonoa oloa ei ole ollut mutta välillä etoo. Esim. eilen oli tosi kiva käydä kaupassa ja miettiä viikon ruokia, kun ajatus ruuasta etoi :rolleyes:

Ennen rakastin lohta kaikessa muodossa mutta nyt ajatus lohesta inhottaa. Samoin tuoreet vihannekset :sick:

En ole koskaan ollut mikään mehuihminen enkä varsinkaan puolukkamehun. Nyt himoitsen puolukkamehua sekä oikeaa kunnon hapatettua ruisleipää. Ja nimenomaan hapatettua ei tavallista :LOL:
 

Yhteistyössä