Maaliskuiset 2018

Täällä ällötykset ja unettomuus jatkuu. Voi apua. Lauantaina alkais viiden yön putki. Eilen oli helppo päivä, jaksoin käydä lenkillä ja touhuta ja ei ollu huono olo missään vaiheessa ja heti tietty heräs epäilykset et onko sitä ees raskaana. Noh tänä aamuna ei kyl taas sit epäilytä yhtään enää.. Pitäs lähtee Kustavista hakee kaveria mökiltä ja sitten olis illallistreffit mun oman lähiperheen sekä puolison kanssa ja sitten vielä Valerian käydään kattoo. Viimeks meinas mennä jo jännäksi ku alko yököttää raflassa ja mietin et mitähän tilaan että kestän ja leffassa olo oli aika hirveetä xD Ei kyllä hirveen hohdokasta vielä kokemuksellisesti tää raskaus oo ollu mut eiköhän se sieltä :3 puoliso tsemppaa ja mun epäilyksen hetkinä sanoo et uskoo et eiköhän kaikki meidän asukilla oo hyvin.

8 + 2 tänään.. uskomatonta xD
 
Tää lähtee kohta ekaan neuvolaan:D
Meillä ei täälä landella mitään varhaisultramahiksia kunnan puolesta oleo_O eli ultraa saapi sitten odotella vielä jonkun aikaa...
Eilen touhusin ihan koko päivän- omien 3 lapsen lisäksi 3 lainattua pyöri meillä koko päivän. Ja nyt nukkuvat tuossa lastenhuoneessa:sleep: käytiin pitkä lenkki ja löyty paljon mustikkaa, mansikkaa ja kanttarellia...illalla olikin sit selkä aika loppu.
 
Uskaltaisikohan sitä liittyä listoille.. Olen jo parin viikon ajan lueskellut keskustelujanne, mutta en ole uskaltanut liittyä keskusteluun..
Hirveä epävarmuus tästä raskaudesta (useita keskenmenoja taustalla), mutta ehkä oon taas raskaana kunnes toisin todistetaan...

Sen suurempia raskausoireita ei vielä ole väsymystä, pientä etomista ja rintojen arkuutta lukuunottamatta. Hengästyn kyllä todella helposti :(

Varhaisultrassa jo kävin neuvolan kautta kun kuvittelivat mun olevan pidemmällä raskaudessa. Olin omien laskelmien mukaan n. rv 5+3 ja ultrassa ei näkynyt kuin se, että mahdollinen raskaus on oikeassa paikassa. Puolentoista viikon päästä uuteen ultraan.

Cätrik33, 31v, LA 22.3.2018, toinen (kolmas) lapsi
 
@Meora tsemppiä yövuoroihin!

@Cätrik33 tervetuloa mukaan! Toivottavasti tällä kertaa pieni pysyisi matkassa!

Täällä tänään neuvolapäivä, jännittää! Eilen illalla oli myös etova olo, en kuitenkaan oksentanut. Tuo iltapahoonvointi on kyllä uutta, aiemmin vain aamuisin ollut.

Päätettiin huomenna kertoa raskaudesta muutamille miehen sukulaisille, joiden kanssa nyt ollaan tulevina viikkoina paljon tekemisissä, niin jo käytännön kannalta helpompi kun ei tarvi salailla. Silti vähän harmittaa, kun näin "pakotettuna" joutuu jo kertomaan. Muille sitten kerrotaan rv11-12 tienoilla (menispä aika äkkiä!!)

Suikku+pieni 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Meora
Tervehdys kaikille!

Uusi odottaja ilmottautuu mukaan :) reilu viikko sitten tein plussan ja siitä asti tikutellut ja saanut välissä jo yhden täysin negankin ja heitin jo pyyhkeen kehään mut seuraava testi taas vahva. Mikä lie oli, joko viallinen testi tai ei tarpeeksi hcg hormonia.

Meillä ennestään kolme lasta, -09, -11 ja -13 eli neljättä odotellaan saapuvaksi 28.3.2018.

Oloja ei juurikaan ole, väaymystä ja rintojen arkuutta lukuun ottamatta. Ja sekös se huolettaakin kun näin vähillä oireilla mennään. Eka ultra on 10.8. Mitenkähän sitä malttaa sinne asti ootella :)

T. Sanniss ja möhkis 5+1
 
Nyt sitten eka neuvola käyty. Seuraava vasta syyskuussa n.21pvo_O voi käydä aika pitkäks:ROFLMAO: tai onhan ennen sitä labra ja ultra (ja kahden lapsen synttärit) . Ja koulut alkaa, ni on jotain puuhaa:D
Mulle oli ihan uus juttu, että itse "tutkitaan" pissanäyte nla käynnillä:eek: ja oli sit proteniinit 1+.
 
Kuivuu suu kyllä, yölläkin pitää juoda, ja sitten taas ravata vessassa ..

Ihan yllättäen iski miltei heti kun herättiin, pannukakun himo! :D

Tsemppiä ja parantumista @Karvatassut!

Kuuklailin eilen paikkoja jossa vois käydä ylimääräisesti ultrassa, ja löytyikin yksi edullinen yksityinen neuvola täältäpäin :)
Ajattelin että vois sitä sukupuolta sitten käydä selvitteleen, ehkä.. :love:

Tervetuloa uusille!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kans maistuu suussa ihan vehkeelle koko ajan ja suu kuivuu. Vesi on jotenkin vähän ällöä. Pastilli auttaa hetkeksi makuun, mutta niitä ei montaa päivässä kestä maha.

Alkuraskaudessa jo veltostuu joku virtsarakon seinämälihas, minkä takia pissalla saa ravata.

Tervetuloa uusille ja onnea! :)

Me ollaan kerrottu mun äidille, kun se asuu ulkomailla ja oli meillä käymässä, niin ois tuntunut tyhmältä kertoa sit sen lähdettyä kotiin sen jälkeen kun oli kaksi viikkoa vietetty yhdessä. Muutama kaveri tietää myös, mutta ei nyt taideta liiemmin tästä ennen nt-ultraa huudella, se lienee sit joskus syyskuussa.

Me käytiin yksityisellä tuossa eilisessä varhaisultrassa ja oli kyllä joka euron arvoinen käynti, kun konkretisoitui raskaus niin paljon, kun näki sen pienen sykkeen :)
 
Mulla on eka neuvolakäynti siis 7.8 eli rv on silloin 10+1. Mietin tässä että mitä ekalla käynnillä tehdään? Joko pääsen ultraan? Saako sieltä kuvia mukaan? Ja tehdäänkö ultraus sisäkautta vai vatsan päältä? Netistä olen lueskellu niin molempia on tehty näilä viikoilla. Kaikki on niin uutta ja jännää, ja tosiaan haluttais jo tietää onko siellä masussa kaikki hyvin.
Mulla on tämä viikko ollu helpompi kun edellinen, ei ole ollut paljoa pahoinvointia ja rinnatki ollu suht normaalit eli ei ole sitä järkyttävää kipua joka välillä on tullut. Ruoka maistuu ja koko ajan tekis mieli vain mansikoita. Lisäksi yölliset menkkamaiset vatsakivut vähentyneet, ja ei ole enään niin voimakkaita :)

Odotan tosiaan ensimmäistä, niin olen vähän pihalla kaikesta vielä.
 
Mä heräsin yöllä klo 4 ihan pirteenä ja mietin rupeisko siivoomaan :D sit aamul klo 8 kun kello soi nii ei ois millää jaksanu nousta..yöllä oli aika etova olokin..kaupassa kaikki ällötti nii nälkääni ostin sitte banaanimunkkia :D ja mansikoita 2 litraa :D äsken tuli hillitön onnellisuus puuska. Teki vaa mieli huutaa onnesta :D on tää kyllä aikalaista tunteitten vaihtelua..;)

Tervetuloa kaikki uudet odottajat :)
 
  • Tykkää
Reactions: Meora
Täällä käyty tänään ultrassa ja itkulle ei tuu loppua. Vastasi viikkoja meidän 10mm murunen ja sydän löi hienosti ❤ kerroin heti omalle äidille ja siskoille, mies ei halua vielä muille kertoa. Jotenkin tästä tuli nyt niin todellista, sain kuvatkin mukaan niin voin ens viikolla neuvolassa näyttää ! Oli kyl koko rahan arvoinen käynti !!

Katja ja murunen 7+1
 
@Pupiini73 , onnellisuuspuuskat täälläkin! aina välillä ihan pistää itkunauramaan :LOL: Tänään heräsin hetken ennen miestä, ja onnessani vaan tuijotin nukkuvaa muruani ja mietin miten ihanaa :love:

@kkatjah , onnea ihanasta ultrakäynnistä!

@Happyellow , ekassa neuvolassa jutellaan, kirjataan tietoja, katotaan verenpaine jne., saat lukemista ja jos nlassasi on tapana ultrata niin sekin sitten :) Joissain paikoissa voidaan jo ekakerralla kuunnella vauvan sydänäänetkin, mutta harvemmin varmaan, koska ne ei helpolla alkuviikoilla kuulu.

@Risukko tsemppiä neuvolakäynnille :)

Pitäis alkaa siivoamaan, mutta ei yhtään oo inspistä o_O
 
Tässä tosiaan toista lasta odotellaan mut en siltikään muista miten toi ultraushommeli meni.. eli milloin se eka kunnallinen ultra on? Mä olen tänään menossa ekaan neuvolaan, tänään olis laskennallisesti 8+2.

Oireena edelleen "krapula" 24/7, siis sellainen kuvotus ja kaikki tuoksut tuntuu nenään tosi voimakkaana. Rintoja aristaa päivä päivältä enemmän ja naamaan ilmestynyt hormoninäppyjä.. lisäksi alavatsa on turvonnut niin ettei mitkään normihousut mee kiinni ilman pinnistelyä, ääks :( mut lomalla ollaan, toivottavasti parissa viikossa olot paranee kun työt taas alkaa.

Meillä on muuten töissä elokuun lopussa bileet, joissa skumppaa ja ruokajuomana viiniä.. olen yleensä se joka on aina juonut eniten xD en tiedä millä juonella tuosta selviäisi. Voi olla, että pakko jollekin kertoa joka voisi tyhjentää mun lasin aina sitten mun puolesta - tai sitten keploteltava jotenkin. Mikään lääkekuuriselitys ei varmasti mene läpi..
 
Normaalisti neuvolassa ei ultrata terkkarin luona, vissiin kaikilla neuvolalääkäreilläkään ei ole ultralaitetta. Joissain neuvoloissa ultrataan, mutta jos ei oo tietoa, niin henkisesti valmistautuisin vaan juttelemaan ja saamaan lappusia ja kertaamaan suvun terveystiedot, ettei sitten tuu pettymystä, jos odotti pääsevänsä ultraan tms. Useimmissa paikoissa ei myöskään ekalla kerralla vielä edes yritetä kuunnella sydänääniä dopplerilla, koska ne voi olla vaikea löytää eikä haluta huolestuttaa. Neuvolakäynnit on yleensä siis vähän semmoista jutustelua vaan, lisäksi käydään puntarilla ja pissataan purkkiin, mitataan verenpaine ja hb otetaan sormenpäästä yleensä myös. Ekasta neuvolasta saa lähetteen verikokeisiin (testataan ainakin HIV, kuppa ja jotain :D ) ja sit niihin seulontaverikokeisiin, jos seulontaan osallistuu sekä ekaan kunnalliseen ultraan, joka tehdään yleensä synnytyssairaalassa. Jos osallistuu seulontaan, ultra on rv 12 tuntumassa, mutta jos ei, niin sit ei ole niin tarkkaa se, millä viikoilla tehdään. Toinen seulontaultra tulee sit puolivälin tuntumassa, paitsi jos ei halua rakennepoikkeavuuksia seuloa, niin ultran voi saada rv 24 tuolle puolen, jolloin keskeytystä ei voi enää hakea.

Mulla on leuassa ihan jäätävä Eiffelin torni -finni ja muutenkin on naama kokonaan semmoinen rasvainen niin kuin minipillereitä syödessä. Keltarauhanen vissiin voi hyvin vielä :D.
 
  • Tykkää
Reactions: Risukko
Ihanaa, että monilla on hyviä ultrakuulumisia :love:

Täällä edelleen odottavat fiilikset. Tänään rv 5+6 menossa ja sellaista pientä ruskeaa tuhnuvuotoa on ollut nyt taas 3 päivää. Yritän olla positiivinen, mutta tietysti mietityttää, että onko kaverilla kaikki kunnossa. Edelleen ainoat raskausoireet on kipeät rinnat ja ajoittaiset tuntemukset alavatsassa. Plus pari iltana on ollut kunnon masun kivistykset ja ilmavaivat :poop:

Välillä oon ihan varma, että kaikki on kunnossa ja vauva on tulossa, välillä taas tulee sellainen epäusko, että ei tää oikeasti voi mennä näin helposti.

Soudan ja huopaan yksityisen ultran kanssa. Ollaan lähdössä ensi perjantaina lomalle ja periaatteessa voisin käydä sinä päivänä ultrassa. Se olisi laskennallisesti 7+0, mutta mun ovis oli melkein viikon myöhässä eli en tiedä näkyisikö ultrassa kuitenkaan vielä tuolloin sykettä. Voisi tulla vaan turhaan paha mieli ja lommo lompakkoon...
 
Tiedot muodossa: laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedot punaisella värillä.

Tälle listalle voi minut lisätä jos sitä päivittää joku. Eli:
2.3 , mekkuli81 , 35v, OYS , 6

Kamala kun on kuuma!
Jaksoin siivota kyllä , sain jonku ihme siivousvimman :D

Kohta pitäis lähtee isollekylälle ostoksille, toivottavasti ei yäkkiolo iske, tyttäret muuten alkaa epäileen.. :sick:

Milloinkahan paino alkaa nousta (n), huolettaa jo vähän, näillä välipaloilla... :whistle:
Nyt paino vielä laskussa kylläkin.
 
Mulla vaivaa koko ajan pelko siitä, koska tää menee kesken. Jotenkin vaikea uskoa, että kaikki menisi hyvin. Vaikka tiistaina gyne vakuutteli ettei näe mitään mikä viittaisi keskenmenoon niin silti on koko ajan varuillaan oleva olo. Vessassa syynätään edelleen paperia. Jokainen alaselän särky nostaa levottoman fiiliksen ja nyt kun rinnat ei illasta olekaan niin kipeät kuin edellisenä iltana nousee stressi ja huoli. Äääh.. voisiko sitä unohtaa kaiken ja herätä kun 12 viikkoa on täynnä?

Vaihteleeko teillä muilla oireet päivästä toiseen? Välillä oireettomaampaa kuin toisena päivänä?
 
@Edith_87 täällä ainakin oireet vaihtelee päivittäin. Välillä on tissit niin kipeät ettei kestä edes hipaista ja välillä taas ei. Sama pahoinvointien ja alavatsan vihlaisujen kanssa. Eli ihan normaalia oireiden vaihtelu, luulisin. :)

Eka neuvola käyty. :love: Saatiin paljon tietoa ja vinkkejä ja lippulappusia. Nyt on aika neuvolalääkärille ja ultraan, jota pitäisi n.4vk jaksaa odotella. :rolleyes: Ihanaa, kun homma konkretisoituu, mää oon oikeesti raskaana.

Vähän jäi paska maku suuhun painoasioista. Oon raskauden alkamisesta eli 7viikossa lihonu n.4kg, mikä johtuu varmasti suurimmaksi osaksi kesästä ja lomasta - lihon joka kesä lomalla ja syksyllä homma taas palaa entiseen. Grilliruoka maistuu jne. :ROFLMAO: Noh, neuvolantäti sitten tokaisi, että paino ei sais tuota tahtia nousta vaikka yritinkin kertoa et tää käy joka kesä. Sanoi, että "ala nyt tarkkailemaan painoa ja syömisiä et se pysyy kurissa" Ja siis mun paino tällä hetkellä 57kg... :unsure: Kai sitä hormonihöyryissä sitten otti tuon kommentin liian vakavasti.
 
Heippa!

Täällä uusi ilmottautuu mukaan :)
Eli oon 31v kahden lapsen äiti ja nyt olis kolmas tuloillaan. Plussattu on tiistaina, nyt pitäis ehkä olla 6+0.
Jännittää jo aika tavalla, tämä pienoinen sai alkunsa tjottailemalla ja semisti ylläri siis :)
Saa lisätä listaan:
28.3 lintetsa 31v, phks, 3
Fb ryhmään lähtisin kans mielellään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Meora ja mekkuli81

Yhteistyössä