Maaliskuiset 2018

Hirvee kuvotus /oksetus koko päivän. Kävin treenaamassakin pari tuntia. Piti ryhmäläisille selittää huonosta grilliruoasta joka pyrkii pihalle. En muuten suosittele reipasta jumppailua joka sisältää akrobatisia liikkeitä jos on kova pahoinvointi päällä...selvisin. Ja mielikin vähän piristy :D
 
Moi!

Iiiiiiiiiiik. En saa puettua sanoiksi.

Plussasin jo melkein kaks viikkoa sitten. Ei olla kerrottu kenellekään, vaikka moni odottaa sormet ja varpaat ristissä et tärppäis (yritystä takana vasta joku 8kk, et sinänsä paniikkia ei ollut, mut yhdessä on jännätty). Nyt kun tärppäs oonki mennyt ihan puihin! En uskalla kertoa kenellekään, ahdistaa, ei tunnu että olis raskaana, missä oireet, valuuko nyt verta, varmana tuulimuna tai kohdunulkoinen.. mut tiiättekö mitä! Sain vihdoin etittyä tän ryhmän ja pääsin vasta sivulle 5 näitä teidän juttuja lukiessa, piti hypätä tänne loppuun kirjottaan, oon yhtäkkiä intoa täynnä ja tekis mieli ilmoittaa kaikille! Jotenkin teidän into tarttui ihan täysillä! Jeeeee saadaanko me vauvoja?

Täällä eka neuvola yleensä n. vko 9+3, eli muutama viikko vielä odotellaan varmistusta, mut taidanpa odotella täällä hyvässä seurassa! Lisätkää mut listaan!

LA 21.3., Täplämursu, 28v, toinen laps, sairaala vielä auki
 
@lintetsa ja @Täplämursu tervetuloa! Mukava kuulla että tämä ryhmä on antanut intoa odotukselle! ;)

Mua jännittää ihan hirveesti ku huomena paljastetaan miehen sukulaisille raskaus. En edes tajua mistä tämä jännitys kumpuaa, kun kaikki on kuitenkin jo aikansa vihjaillut että "koskas teille pikkuinen". Niin tuskin minään shokkina tulee. :ROFLMAO:

Ai niin, unohtui mainita että päätettiin tänään neuvolakäynnillä että osallistutaan niihin vapaaehtoisiin sikiöseulontoihin. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: äiti26 ja Meora
On tää alkuaika vaan hermoja raastavaa aikaa... Yöllä oli tullut loraus ruosteenpunaista vuotoa... Nyt ei toistaiseksi mitään. Ei taaskaan kipuja paitsi jo pari viikkoa vaivannut paineentunne alaselässä, joka tulee ja menee omia aikojaan.

Ja sitten kuitenkin tuli yhtäkkiä oksennettua tyhjään vatsaan juotu vesilasillinen pois (n)

Ei auta kuin ottaa rennosti. Puoltoista viikkoa seuraavaan ultraan. Pakko jaksaa. Onneksi ensi viikko ollaan ulkomaanreissulla, jos siellä saisi rentouduttua ja ajateltua muuta...:rolleyes: ehkä...:rolleyes:
 
Pupiini73 ja Edith_87: Kovasti tsemppiä. Pidän kovasti peukkuja, että kaikki on kuitenkin hyvin. ❤ Minulla on takana riskiraskaus, jossa istukka hankasi kasvaessaan alusta asti kohdunsuuta aiheuttaen verenvuotoja. Istukka siirtyi vasta rakenneultraan mennessä kohdun kasvettua kylliksi. Vielä tämän jälkeen oli muutama selittämätön verenvuoto, joille ei koskaan löytynyt syytä. Kunpa teillä olisi sanantapaisesta. Halit.
 
Tsemppiä @Pupiini73 ja @Edith_87 , toivotaan että vaaratonta vuotelua. Mun ystävällä oli kohdunsuulla polyyppi joka raskauden ajan sillointällöin vuoteli, ja toisella tutulla oli vuotoja paljon koko raskausajan, oli hematooma kohdussa, ei vaikuttanu vauvaan joka syntyi normaalisti laskettuna.

Mulla tänään oireeton aamu o_O
Tänään tulee yhtä ahdistavan kuuma päivä kuin eilen..
Alavatsalle on ilmestynyt pömppö... :rolleyes:

Nyt aamupalalle! (y)

Mekkuli ja pieni 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo mitää kipuja eikä ihan verta vaan haaleen ruskeeta jää paperiin pyyhkiessä. Ei tuu pikkareihin asti. Oon käyny lukee kaikki maholliset netistä..toivottavasti ei enteile mitää vakavaa....aika mones paikas kyl luki et ois normaalia jos ei oo kipuja..
Tänää on aika öklö olo..flunssa meinaa painaa päälle :(
Tsemppiä @Edith_87
 
Tsempit @Edith_87 ja @Pupiini73. Täälläkin vuotelu on hyvin tuttua, tällä viikolla joka päivä tullut just tuollaista Pupiini sun kuvaamaa, että pyyhkiessä paperissa näkyy jotain, mutta kalsareihin asti ei ole tullut mitään. Kyllähän tää hermostuttaa, mutta ei kai tässä muuta voi kuin yrittää olla positiivinen ja toivoa parasta.
 
Voi että tää tän palstan lukeminen on hankalaa. Tai no ei kai, mut en vaan osaa.. luin ketjua puoli yhteen yöllä (koska mihinkäs alkuraskaudessa unta tarvis Nimim. Ikikooma), mut huomasin et luen aina vaan tekstit enkä ikinä sitä nimimerkkiä joka sen asian kirjoitti! En nyt sit yhtään tiiä kuka on kuka, mut mielenkiintoista sakkia täällä on, ihanan erilaisia ja eri elämäntilanteissa olevia. Esikon ryhmässäkin oli ihan laidasta laitaan, ja varmana löytyi (löytyy edelleen) joku joka tietää jostain ihan omituisestakin asiasta

Facebook-ryhmää siis odottaen, siellä alko asiat yhdistyä oikeaan henkilöön.. mutten mä ainakaan uskalla vielä liittyä. Täältä voi vähin äänin häipyä jos huonosti käy. Jos siellä tän hetkisessä tulee "raja täyteen" ennen kaikkien ekoja ultria (taisin esikossa odottaa nt-ultran ennenkuin liityin, nyt ehkä tohtii jo perusultran jlk) niin perustetaan uus
 
Täältä tulis vielä joukkoon uusi.
Minut voi lisätä listaan Reveria 31v neljäs ja oyks

Laskettu aika 13.3 ja neljäs lapsi tulossa. Aiemmat -09, -11 ja -13. Keskusteluja olen jo lukenutkin. Tsemppiä joilla vuotelee! Moni jo käynyt varhaisultrassa. Sinne olisi tarkoitus täälläkin mennä kun löytyy edullinen vaihtoehto. Maanantaina koitan saada ajan ensi viikolle. Siellä olen käynyt kahdessa aiemmassakin raskaudessa. Neuvola myös jo ensi viikolla. Joten paljon sattuu ensi viikolle. Oloja on ollut.. etovaa oloa aamusta iltaan kun maha tyhjenee, kuitenkaan ei ole tarvinut oksentaa. Palelee melkein päivittäin ja välillä hiki. Maha on kasvanut jo hurjasti.
T. Reveria ja asukki 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jenspanen
Moikka,

eka neuvolakäynti oli keskiviikkona. Laskettu aika vahvistui 7.3.2018 ja viikkoja siis 8+2. :)

Mulla ei vaan jotenkin ole vielä iskenyt tajuntaan tämä koko raskaus, vaikka varhaisultrassa on kaveria käyty kurkkimassa. Ihan epätodellinen olo silti. En vieläkään usko, että tää on totta! Ehkä johtuu siitä, että esikoista tehtiin vuosi ja nyt napsahti heti toisesta luomukierrosta.

Oloja on vaikka muille jakaa. Toisena päivänä ällöttää enemmän, toisena vähemmän. Kaikki ruoka maistuu ihan hirveän voimakkaalle ja mielitekoja piisaa. Eilen oli pakko tilata pizzaa ja oikeasti sain melkein pienen O:n siitä ekasta suullisesta, kun oli niin sairaan hyvää! :LOL: Kaksi slaissia ja olin ihan täynnä. Siinä riitti miehellä nauramista vieressä. Eilen ostin myös ekaa kertaa kahteen vuoteen hedelmäkarkkeja. Taas pakottava tarve, jota ei voinut paeta.

Neuvolassa kerrottiin, että salmiakki ja laku on nykyään totaali-kieltojen listalla. Itselle ne on parasta herkkua joten kova työ pysyä niistä erossa!
 
Tervetuloa kaikille uusille ja anteeksi kun tulen tänne säikyttelemään niitä jotka ovat jo valmiiksi huolestuneita :( Meillä todettiin eilen ultrassa tuulimuna. Sikiöpussi näkyi, mutta siellä ei mitään. Nyt odotetaan vaan postissa aikaa sairaalaan, että saan lääkkeet ja kohtu tyhjenisi.:cry: Tietty vähän elättelen toivoa, että raskaus olisi vasta sittenkin niin alussa, ettei siksi mitään näkynyt. Mutta se on tuskin mahdollista, kun plussasin vahvasti jo 8.7.

Kamalinta on se, että kaikki raskausoireet on tietysti tallella ja niitä joutuu joka päivä vielä pitkään kestämään muistutuksena siitä pienestä, jota ei koskaan ollutkaan. Miten oma keho voi huijata ihmistä näin?:cry:

Hirveästi onnea teille kaikille odotukseen, eiköhän minunkin aika vielä tule..:love:
 
Voi ei @pienimatkassa :( toivottavasti ultraavat sairaalassa vielä uudestaan ennen lääkkeiden antoa, jotta tuulimuna on varmasti tuulimuna.

Täällä ei onneksi öistä ruskeaa tulvahdusta enempää ole vuodellut. Ruskeaa tuhnua tulee paperiin mutta ei housuihin. Aamun oksennus ja päivällä taas kipeytyneet rinnat pitävät toivoa yllä. Sekä gynen vahva diagnoosi kolme päivää sitten: " ei ole mitään merkkejä keskenmenosta". Ei muuta kuin rennosti hengitellen eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Vvi
@pienimatkassa , halit ja tsemppiä jatkoon :(

Tervetuloa uusille!
Uus fb-ryhmä voijjaan perustaa joo, jos alkuperäseen ei enää huolita. (y)

Ihana kun on monta odottajaa tässä porukassa jolla jo useampi muksu :) edellisen ryhmässä tuntuu välillä ulkopuoliselta kun suurinosa oli ensimmäistä odottavia ja yli 10v mua nuorempia...
 
@pienimatkassa :cry: Voimia!

Täällä lähdettiin tänään vähän samoissa tunnelmissa sairaalaan. Pääsin aamulla viikon tiputtelun jälkeen pienen lämpöilyn vuoksi päivystyslääkärille paikalliseen tk:hon. Pika crp oli ok, mutta sisätutkimuksen jälkeen lääkäri sanoi, että kohdunsuu on raollaan ja vuodon seassa on kalvon palasia. Oli suhteellisen varma keskenmenosta ja laittoi samantien päivystysaikana aluesairaalan gynelle. Huulta purren tunnin ajomatka sairaalaan katsomaan tyhjennetäänkö lääkkeellisesti vai onko ongelmia.

Mitäs vielä, gyne sai napsastua laitteen päälle, niin saman tien näkyi ruudulla terhakka syke. Täysin viikkoja vastaava ihmisenalku ja pitkä ja tiukasti kiinni oleva kohdunkaula :love: Itku pääsi :oops:
 
Tsemppiä kovasti @pienimatkassa!

Ja huh mikä kokemus @mussu81 :lla! Onneksi kaikki kääntyi parhain päin.

Mä haluan puolestani lohdutella vuodoista kärsineitä, että älkää liikaa murehtiko tuhruttelua. Tiedän - helpommin sanottu kuin tehty ja itsehän kävin lääkärillä alkuraskaudessa kun tuo yhdistyi kovaan kipuun. Selvisi että kohdunsuun limakalvo se siellä vain vuotelee. Lääkäri sanoi, että pienet vuodot ovat ihan normaali osa isoa osaa raskauksia eikä pelkästään niiden takia kannata yöunia menettää. Kipuihin yhdistettynä voi toki olla hyvä tarkistaa tilanne, mutta silloinkin on iso todennäköisyys siihen, että kaikki on aivan hyvin.
 
Voi itku, @pienimatkassa :(

Hui mikä säikäytys oli teillä, @mussu81 ! Onneksi olikin kaikki hyvin.


Tänään on ollut kyllä ehkä huonompi olo kuin yhtenäkään päivänä aiemmin, kun se ei ole ollenkaan mennyt pois! :sick:Ihan hyvin oon pärjäillyt kuitenkin, nyt onneksi puoliso vei lapset ulos, niin saan hiukan hengähtää.

Eilen melkein jouduin kertoa kaverille lenkillä raskaudesta, kun kesken kaiken iski tosi etova ja huimaava olo, mutta se onneksi meni ohi, kun hengittelin syvään ja keskityin kaverin jutteluihin. Vähän kyllä tuli semmoinen olo, että paljonkohan sitä tohtii kovin kauas lenkkeillä yksin, jos tuleekin siellä hirveä olo kesken kaiken :confused:.

Lloyd + otus 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Meora
5.3 Sarriina 37v Oys

Heippa. Minäkin voisin tulla listoille mukaan. La olis menkkojen mukaan 5.3.2018. Saapa nähä pitääkö paikkansa. Vähän luulen et siirtyy eteenpäin. Mut aika näyttää. :) Maanantaina olis eka neuvola, tänään soittelin aikaa sinne. Jospa terkka kurkkais ultralla, niin sais varmistuksen raskaudelle. Pahoinvointia ja väsymystä löytyy omiksi tarpeiksi ja koitan vaan selvitä jotenkin päivistä lasten kanssa. :sleep:

Maanantain ultran jälkeen voisin faceryhmään liittyä jos kaikki on ok ja mukaan mahtuu vielä. :)
 

Yhteistyössä