Maaliskuiset 2019❤

Eikä, kunpa täälläkin varhaisultrattais neuvolassa! En itsekään käynyt erikseen VU:ssa ekasta, mutta KKM:n jälkeen haluan saada mielenrauhan ja toivottavasti nähdä pienen sydämen sykkivän ❤ ainakin täällä pk seudulla on pari yksityistä paikkaa joissa kätilöt ultraavat ja sitä kautta lysti on lähes puolet halvempaa luin lääkärin tekemänä (y)

Minun ja miehen lisäksi raskaudesta tietää kaksi ystävää ja äidilleni näytin ihan ensimmäistä haamu viivaa, jota hän kutsui vain viivan paikaksi, joten olen sen jälkeen antanut olla :ROFLMAO: muille en ajatellut kertoa ennen nt-ultraa.

On ihan mahtavaa voida jutella asiasta teidän kanssa ja alun jännityksestä huolimatta täällä tuntuu olevan tosi mukava tunnelma, jatketaan samaan malliin :)

Onnellista odotusta kaikille!
 
Tervetuloa @eva-maria :)
Onkos teistä jo moni varannut ajan ensimmäiseen neuvolaan? Nyt kun on kesälomakausi käynnissä niin varasin jo itselleni ajan jotta pääsee samalle neuvolatädille kuin esikoisesta :)
Itse kävin esikoisesta varhaisultrassa ja nytkin tekisi mieli kyllä käydä, oman mielenrauhan vuoksi. @SiSi90 missäpäin pk-seutua nuo kätilöt suorittavat noita ultria?
 
  • Tykkää
Reactions: eva-maria
Kysyisin kuinka peittojen heiluttelu näin plussan jälkeen sujuu? Ku tosiaan ekaa kertaa tai no toista ku eka meni kasi viikol kesken. Eli ongelma on se ku on toodella runsasta valkovuodon tuotantoa. Mitenkä tän kans pystyy elään tai siis harrastaan, en oikein piittaa et mies katsoo tai oikee muutakaan tekee siihen suuntaan.. edellises mun ei tehny olleskaan mieli harrastaa ees mitää ja ny en oikee kehtaa vaikka haluaisinki ja nuo limakalvot ottaa tosi herkästi itteensä vaikka käyttäis liukkariakin:( sori on vähä sekava kirjotus
 
Varovaisesti liityn joukkoonne. Tietty niin alussahan tämä vielä on, että kauheana ei uskalla vielä iloita, mutta josko nyt kuitenkin pakko uskoa, että vauvaa tässä aletaan odotella. :)

LA 11.3. / synnytyspaikkakunta vielä auki / 25 / 1
 
  • Tykkää
Reactions: Alia
Hyvä pointti toi lomakausi! Jospas sitä vaan sit itekin alkais varaileen neuvolaa huomenna, haluaisin kans saman terkan ko esikoisella :)

Perhe-Artea olin itekin ajatellut, toinen on Kiehto. Perhe-Artesta oon kuullut ainakin hyvää ja siellä varhaisultra tehdään alakautta, mikä on siis hyvä asia, Kiehtossa ilmeisesti vatsan päältä.

Mitä tulee petipuuhiin niin kannattaa ehdottomasti panostaa kunnon lämmittelyyn. Jos ei oo paikat kunnolla kosteina niin ei omatkaan limakalvoni tykkää hyvää. Itse ajattelen että parisuhteessa saattaa muutenkin tulla välillä aikoja kun se puoli elämästä on vähemmällä, mutta haluan kuitenkin yrittää olla aktiivinen sekä itseni että puolisoni vuoksi. Toki kaikki on erilaisia eikä siitäkään kannata huonoa omaatuntoa kantaa jos kuuntelee omaa kehoaan ja fiilistään.
 
Kysyisin kuinka peittojen heiluttelu näin plussan jälkeen sujuu? Ku tosiaan ekaa kertaa tai no toista ku eka meni kasi viikol kesken. Eli ongelma on se ku on toodella runsasta valkovuodon tuotantoa. Mitenkä tän kans pystyy elään tai siis harrastaan, en oikein piittaa et mies katsoo tai oikee muutakaan tekee siihen suuntaan.. edellises mun ei tehny olleskaan mieli harrastaa ees mitää ja ny en oikee kehtaa vaikka haluaisinki ja nuo limakalvot ottaa tosi herkästi itteensä vaikka käyttäis liukkariakin:( sori on vähä sekava kirjotus
@Lilja<3 olen @SiSi90 kanssa samoilla linjoilla siitä, että kunnon esileikit vaan alkuun. (y)Mikäli juuri tuo valkovuoto häiritsee niin ei itsellä ainakaan koko raskautta ole ollut runsasta valkovuotoa, ei itseasiassa tälläkään hetkellä. Miehesi tulee vielä synnytyssalissa näkemään yhtä sun toista joten rohkeasti vain kertomaan miehellesi tästä raskausoireesta. Itsellä on kanssa näin alkuraskaudessa ollut haluton kausi osaksi senkin vuoksi että olo on kuin turvonnella pallolla, ei siis kovinkaan hehkeä olo.
 
Heippa kaikille! Mä tulisin kans mukaan teidän pinoon :) mulla on vähän hassu tilanne kun esikoisen jäljiltä ei kuukautiset koskaan startanneet ja sitten sainkin juhannuksena plussan :love: esikoinen siis parin päivän päästä 1v2kk eli samoissa mennään @Alia ja @eppishoo :D
Oireita on vasta lievä etominen, palelu ja tajuton väsymys. On kyllä niin epätodellinen olo :barefoot: varhaisultraan (12.7.!) pääsen kun menkat ollu viimeksi tosiaan 07/16 :ROFLMAO: jospa se laskettu aika siellä selviäisi, oma veikkaus olisi maaliskuun 4.päivä, saa nähdä kuinka pieleen menee :D kiva jännäillä täällä teidän kanssa yhdessä!

Eli listalle voisi lisäillä diamantine/LA?/HUS/26v/2.lapsi
 
Hitsi houkuttelis ostaa toi digi mut ei perhana raaskis :D ihanaa ku sait 3+ @Lilja<3 :love::love:

Onks täällä kukaan muu tupakoinu? Lopetin heti ekaan plussaan, ja siis oikeesti ihan ihme ku NYT on alkanu tekee ihan törkeenään mieli. En todella meinaa sytyttää mut ihmetyttää :mad:
 
Hitsi houkuttelis ostaa toi digi mut ei perhana raaskis :D ihanaa ku sait 3+ @Lilja<3 :love::love:

Onks täällä kukaan muu tupakoinu? Lopetin heti ekaan plussaan, ja siis oikeesti ihan ihme ku NYT on alkanu tekee ihan törkeenään mieli. En todella meinaa sytyttää mut ihmetyttää :mad:
Itse poltin ennen kun aloin odottamaan esikoista ja lopetin silloin heti kun huomasin olevani raskaana. Onneksi ei ole tullut uudelleen aloitettua raskauksien välissä. Itselläkin aluksi teki kovin mieli, mutta hetki kun odotusaikaa oli kulunut niin koko tupakan haju rupesi etomaan voimakkaasti.:sick:
 
Hei!

Voisin varovaisesti liittyä tähän ketjuun ja listaan. Plussasin viime viikolla. Viime syksynä tuli aika alkuvaiheessa keskenmeno niin nytkin tosi epävarma olo koko raskaudesta. Oireina heti kuten aiemmissakin raskauksissa kipeät rinnat ja alavatsavihlaisut. Toivottavasti jatkuu oireet ja niiden myötä raskauskin.

auringonkukka89/6.3./PHKS/29v/2.lapsi
 

Yhteistyössä