Maaliskuiset 2019❤

Moi kaikki!

Täällä myös yksi plussannut. Sunnuntaina sain haalean, mutta selkeän plussan. Maanantaina digi näytti 2-3.

Täällä ollaan varovaisen onnellisina. Vähän jopa kauhistuttaa, mutta lienee normaalia. :) Toivottavasti kaikki menee hyvin! Raskausoireet ova vielä olleet kovin maltillisia. Rinnat ihan vähän arat ja vatsassa tuntuu jotenkin erilaiselta.. Neuvolan varasin jo tänään elokuun alkuun.

Miehelle kerroin heti plussan jälkeen. Hän oli maltillisen iloinen, koska vielä ei haluta liikaa hihkua. Tuntuu luonnolliselta, mutta ei todeliselta. Mies on puhunut ehkäisystä luopumisesta jo pitkään, minä tarvitsin harkinta-aikaa.. Nuvaringin käytön lopettamisen jälkeen jo toisesta kierrosta tärppäsi.

Muille en ole kertonut enkä haluaisi kertoa vielä moneen viikkoon. Kohta on kuitenkin "pakko" kertoa muutamalle läheiselle, koska raskaus vaatii muutamia järjestelyjä jo syksyn osalta.

Filb / LA 9.3. / HUS / 28 / 1
 
Viimeksi muokattu:
Moi Filb, kiva kuulla tuntemuksistasi. :)
Moi mihangelie, kiva lukea myös sinun kuulumisista. On tosiaan helpottavaa (?) kuulla muista, jotka ovat samassa tilanteessa! Olen (tietääkseni) kaveripiirini ensimmäinen. Muille raskaus ei ole ajankohtaista ainakaan puheiden perusteella.. Ehkä tästä syystä en ole hirveästi suunnitelmistani puhunut kavereille.

Toivottavasti teillä menee tällä kertaa kaikki hyvin! Keskenmeno on varmasti todella raskas kokemus. Positiivinen asenne kannattaa nyt pitää :)
 
Tervetuloa @Carine , @Helmi30 , @Kielokukka , @Teede , @Mamaiski , @mihangelie ja @Filb . :)Tarrasukkia kaikille :love:
@Carine meillä mies oli myös innoissaan toisesta lapsesta :love: ja muille ei olla vielä asiasta kerrottukaan. Itseä hieman myös jännittää (mutta positiivisessa mielessä) tuleva arki kahden alle kaksivuotiaan kanssa.

@donatel itse olen myös vähän väliä lipittämässä vettä, kaamea jano ja sitten tietenkin vessahätä sen myötä:whistle:

@Kielokukka varasitko jo ajan neuvolaan? Minkä päivän sait?

@Teede paljonko teillä tulee sisaruksille ikäeroa?

@Mamaiski haluatko, että lisään sut listaan? :)

Hyvä idea @Lilja<3 tuo raskausviikkojen loppuunlaitto. Itse en ainakaan pysy kärryillä mitä enemmän porukkaa liittyy (y)(y)

@mihangelie ikävä kuulla keskenmenostasi:( nyt vaan kovasti tarrasukkia matkaan. Hienoa jos pääset menemään vielä varhaisultraan, ettei tarvitse odottaa tuota kunnallista, aika siihen kun tuntuu ainakin täällä matelevan.

@Filb on ihan luonnollista että hieman jännittää/olla kauhuissaan. Onhan kyseessä kuitenkin koko elämän mullistava muutos, mutta paras mahdollinen:love:

Pahoitteluni jos unohdin jonkun teistä listasta, ilmoittakaan jos unohdin lisätä jonkun. Viestejä olikin tullut hurjasti sitten viimekerran kun täällä kävin. Meitä on jo iso porukka (y) Onnea odotukseen kaikille.

Täällä nyt rv 5+2
 
Miten tuon neuvolan kanssa, kehtaanko jo perjantaina soittaa kun olisi menkkojen alkamispv, jos silloin tilanne edelleen tämä että testissä kaksi viivaa? Vai pitäiskö malttaa odottaa? o_O

Fb:stä: tutkailin facesta, että sieltä löytyy salaiset ryhmät esim. tammikuiset 2019, joista jäseniä ei näe mutta ylläpitäjän kyllä. Itse tykkäisin ainakin 1. kolmanneksen ajan jutella anonyymisti täällä palstalla, mielellään pidempäänkin kun en oikein luota että fb ei vaikka yht äkkiä muuta ryhmäasetuksiaan ja nimi tuleekin julki ennen kuin esim. töissä on ehtinyt kertoa. Mutta nämä palstat on aina fb-ryhmien perustamisen myötä tainneet hiljentyä.
 
Tervetuloa uudet :love: tarrasukkia kaikkien matkaan.

@Carine kyseli miten mies reagoi, hän on aivan myyty ja onnessaan. Varmaan enemmän sekaisin mitä itse oon :ROFLMAO:

Keskenmeno/tuulimuna pelottaa myös täällä. Raskaana kunnes toisin todistetaan :p:love:

Täällä tänään rv 5+4.
 
Miten tuon neuvolan kanssa, kehtaanko jo perjantaina soittaa kun olisi menkkojen alkamispv, jos silloin tilanne edelleen tämä että testissä kaksi viivaa? Vai pitäiskö malttaa odottaa? o_O

Fb:stä: tutkailin facesta, että sieltä löytyy salaiset ryhmät esim. tammikuiset 2019, joista jäseniä ei näe mutta ylläpitäjän kyllä. Itse tykkäisin ainakin 1. kolmanneksen ajan jutella anonyymisti täällä palstalla, mielellään pidempäänkin kun en oikein luota että fb ei vaikka yht äkkiä muuta ryhmäasetuksiaan ja nimi tuleekin julki ennen kuin esim. töissä on ehtinyt kertoa. Mutta nämä palstat on aina fb-ryhmien perustamisen myötä tainneet hiljentyä.
Itse soitin neuvolaan kun oli kulunut noin viikko siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. En kyllä nää mitään syytä mikset kuitenkaan jo tuolloin voisi soittaa, koska plussatesti on tehtynä :)
Itselläni on ainakin tarkoituksena jatkaa keskustelua myös täällä vaikkakin liittyisin johonkin salaiseen facebook ryhmään sitten ultran jälkeen. (y)
 
Miten tuon neuvolan kanssa, kehtaanko jo perjantaina soittaa kun olisi menkkojen alkamispv, jos silloin tilanne edelleen tämä että testissä kaksi viivaa? Vai pitäiskö malttaa odottaa? o_O

Fb:stä: tutkailin facesta, että sieltä löytyy salaiset ryhmät esim. tammikuiset 2019, joista jäseniä ei näe mutta ylläpitäjän kyllä. Itse tykkäisin ainakin 1. kolmanneksen ajan jutella anonyymisti täällä palstalla, mielellään pidempäänkin kun en oikein luota että fb ei vaikka yht äkkiä muuta ryhmäasetuksiaan ja nimi tuleekin julki ennen kuin esim. töissä on ehtinyt kertoa. Mutta nämä palstat on aina fb-ryhmien perustamisen myötä tainneet hiljentyä.
Hyvinkin voi soittaa kun testissä kaksi selkeää viivaa :love:
 
Soittelin neuvolaan ja varasin ekan käynnin, menee 2.8. asti eli tässäpä nyt sitten odotellaan. La oli neuvolan tietokoneen mukaan 9.3., mutta saa nähdä.

Mies ei eilen hirveemmin tuntunut välittävän hailakasta viivasta, mutta aamulla olikin sit jo näyttää tummempi viiva ja myöhemmin se jo laittoi viestiä että onko raskaus totta :D Jotenkin vähän epätodelliselta kyllä vielä tuntuu, mutta ehkä vähän vähemmän kuin ensiraskaudessa, kun nyt jo sinänsä tietää miten tässä edetään. Mutta pitkät 4 viikkoa on edessä kun ekaa än-käyntiä odottelee..
 
@Alia, lapsille tulee ikäeroa hieman rapiat 4 vuotta. Tässä välissä oon tehnyt töitä ja tänä vuonna on ollut se tunne, että on henkisesti valmis toiseen pienokaiseen, vaikka vauvakuume onkin sinänsä ollut päällä jo pidemmän aikaa. Mutta itseni tuntien, en olisi jaksanut kahta pientä lasta pienellä ikäerolla. Ja toisaalta nyt on jo kaikki valmiina edellisen jäljiltä, joten ei tarvitse tehdä hirveästi hankintojakaan. :) Esikoisen vaatteitakin olen jonkun verran tarkoituksella säästellyt, mutta saa nähdä tuleeko meille poika vai pitääkö (saako) ruveta ostamaan röyhelömekkoja ja paitoja.

Jännä miten vauvan sukupuolella ei tässä raskaudessa tunnu olevan niin suurta merkitystä, esikoisen kohdalla toivoin tyttöä ja poika tuntui hyvin vieraalta ajatukselta. Poika kuitenkin saatiin ja muuta en enää osaisi kuvitellakaan ja se tuntuu niin oikealta. Kiva olisi saada perheeseen pieni tytöntyllerö, mutta nyt tiedän jo millaista elämä on pojan äitina, joten ei sillä lopulta ole väliä kumpi sieltä tulee, kunhan kaikki menisi hyvin ja saadaan terve lapsi. <3
 
Eikös se riipu siitä minkä pituinen kiertokin ollut (n) Mulla esim. nyt 5+3 ja La 3.3 (kierto n.31 päivää)

Varasin myös eilen neuvolan, sain ajan 19.7. Varhaisultran varasin myös 24.7, sillon 8+2 Saan sitte joko maailman parhaimman syntymäpäivä lahjan tai huonoimman, toivottavasti ensimmäisen! (y)<3
 
Heippa, tänne tulin kurkkimaan kun digi näytti aamulla 1-2 :love:
Mulla on superlyhyt kierto (22pv), mutta koska neuvolassa laskevat aina 28pv kierron mukaan niin tänään ois 3+2 :LOL: tiedän kyllä että tää on saanut alkunsa juhannusaattona ;)
Meillä on kaksi lasta, tämä on neljäs raskaus. Keskeytynyt keskenmeno helmikuussa 11+2 :cry: Joten tässä on pitkät piinaviikot odottaa. En usko, että mennään varhaisultraan, koska aiemman kokemuksen perusteella se ei takaa mitään :( Mutta nyt yritän ajatella positiivisesti, että meille tulis keväällä vauva :love:
Laskettu aika olis siis 18.3.
 
Hei @Mamaiski mietin ku laitoit et sul olis 5+5 ja LA 2.3. mun mielestä ei mee oikein. Ku mul tänää 5+5 ja La 1.3:)
Joten sul joko 5+4 TAI LA 1.3?o_O
Toinen näytti että 1.3 ,toinen 2.3 ja neuvola sano että 2.3 .. Mä
Hei @Mamaiski mietin ku laitoit et sul olis 5+5 ja LA 2.3. mun mielestä ei mee oikein. Ku mul tänää 5+5 ja La 1.3:)
Joten sul joko 5+4 TAI LA 1.3?o_O
Mitä nyt tarkistin,netissä antaa 5+4 ja 2.3 ja puhelimen sovellus 5+5 ja 1.3 :rolleyes: että ota tästä nyt selvää:p
 
  • Tykkää
Reactions: Alia ja Lilja<3
Tervetuloa @Carine , @Helmi30 , @Kielokukka , @Teede , @Mamaiski , @mihangelie ja @Filb . :)Tarrasukkia kaikille :love:
@Carine meillä mies oli myös innoissaan toisesta lapsesta :love: ja muille ei olla vielä asiasta kerrottukaan. Itseä hieman myös jännittää (mutta positiivisessa mielessä) tuleva arki kahden alle kaksivuotiaan kanssa.

@donatel itse olen myös vähän väliä lipittämässä vettä, kaamea jano ja sitten tietenkin vessahätä sen myötä:whistle:

@Kielokukka varasitko jo ajan neuvolaan? Minkä päivän sait?

@Teede paljonko teillä tulee sisaruksille ikäeroa?

@Mamaiski haluatko, että lisään sut listaan? :)

Hyvä idea @Lilja<3 tuo raskausviikkojen loppuunlaitto. Itse en ainakaan pysy kärryillä mitä enemmän porukkaa liittyy (y)(y)

@mihangelie ikävä kuulla keskenmenostasi:( nyt vaan kovasti tarrasukkia matkaan. Hienoa jos pääset menemään vielä varhaisultraan, ettei tarvitse odottaa tuota kunnallista, aika siihen kun tuntuu ainakin täällä matelevan.

@Filb on ihan luonnollista että hieman jännittää/olla kauhuissaan. Onhan kyseessä kuitenkin koko elämän mullistava muutos, mutta paras mahdollinen:love:

Pahoitteluni jos unohdin jonkun teistä listasta, ilmoittakaan jos unohdin lisätä jonkun. Viestejä olikin tullut hurjasti sitten viimekerran kun täällä kävin. Meitä on jo iso porukka (y) Onnea odotukseen kaikille.

Täällä nyt rv 5+2
Lisää vain! Mitäs siihen piti olla... 5+5 la 1.3 , esikoinen ja KYS ,oma ikä 28 :)
 
@Alia, lapsille tulee ikäeroa hieman rapiat 4 vuotta. Tässä välissä oon tehnyt töitä ja tänä vuonna on ollut se tunne, että on henkisesti valmis toiseen pienokaiseen, vaikka vauvakuume onkin sinänsä ollut päällä jo pidemmän aikaa. Mutta itseni tuntien, en olisi jaksanut kahta pientä lasta pienellä ikäerolla. Ja toisaalta nyt on jo kaikki valmiina edellisen jäljiltä, joten ei tarvitse tehdä hirveästi hankintojakaan. :) Esikoisen vaatteitakin olen jonkun verran tarkoituksella säästellyt, mutta saa nähdä tuleeko meille poika vai pitääkö (saako) ruveta ostamaan röyhelömekkoja ja paitoja.

Jännä miten vauvan sukupuolella ei tässä raskaudessa tunnu olevan niin suurta merkitystä, esikoisen kohdalla toivoin tyttöä ja poika tuntui hyvin vieraalta ajatukselta. Poika kuitenkin saatiin ja muuta en enää osaisi kuvitellakaan ja se tuntuu niin oikealta. Kiva olisi saada perheeseen pieni tytöntyllerö, mutta nyt tiedän jo millaista elämä on pojan äitina, joten ei sillä lopulta ole väliä kumpi sieltä tulee, kunhan kaikki menisi hyvin ja saadaan terve lapsi. <3
Näinpä juuri, terve lapsi on se pääasia. Hienoa, ettei teidänkään tarvitse ostaa kaikkia tarvikkeita uudelleen. Yllättävän paljon niihin saa kyllä rahaa palamaan :eek:
 
Heippa, tänne tulin kurkkimaan kun digi näytti aamulla 1-2 :love:
Mulla on superlyhyt kierto (22pv), mutta koska neuvolassa laskevat aina 28pv kierron mukaan niin tänään ois 3+2 :LOL: tiedän kyllä että tää on saanut alkunsa juhannusaattona ;)
Meillä on kaksi lasta, tämä on neljäs raskaus. Keskeytynyt keskenmeno helmikuussa 11+2 :cry: Joten tässä on pitkät piinaviikot odottaa. En usko, että mennään varhaisultraan, koska aiemman kokemuksen perusteella se ei takaa mitään :( Mutta nyt yritän ajatella positiivisesti, että meille tulis keväällä vauva :love:
Laskettu aika olis siis 18.3.
Tervetuloa @Vilmalotta :)
Ikävä kuulla keskenmenostasi, nyt vaan kovasti tarrasukkia matkaan! :love: minkäsikäisiä teidän muut lapset on, eli onko tulossa pientä ikäeroa maaliskuiseen? Haluatko että lisään sinut listalle?
 
Täällä mennää odottavilla fiiliksillä päivä kerrallaan eteenpäin. Vähän vainoharhainen olo ollut mutta kaikki kuitenkin hyvin. Oireina on ollut nyt älytön jano, pissalla ravaaminen, nipistelyt ja painontunne vatsalla ja ruokahaluttomuus (n) ei tee mieli oikeestaan syödä mitään, ei edes herkkuja ja olen vähän ylipainoinen ja normaalisti herkut on maistuneet liikaakin. Nyt kyllä tietoisesti sokerin ja kaiken epäterveellisen olen poistanut ruokavaliosta, eikä ole ollut edes haastavaa. Nyt vaan täytynyt keskittyä että syö monipuolisesti ja terveellisesti ja vitamiinit päälle (y)

Samalla kun sain neuvola-ajan niin sieltä annettiin aika gynelle 31.7, mahtavatko gynellä aina katsoa ultrankin samalla? siinä vaiheessa viikot olisi vasta jotain 9 + jotain.

Tänään rv 5+5
 
Täällä yksi ilmoittautuu mukaan.
Testi tehty maanantaina ja näytti selkeät kaksi viivaa. Laskurin mukaan La olis 2.3.
Neuvolaan ei olla vielä soitettu, pitää tänään soitella. Oireina, väsymys, rinnat turvonneet ja arat. Outoja tuntemuksia alavatsassa, välillä kylmä, sitten kuuma, kauhee jano kokoajan ja pissahätä. Tää olisi minun neljäs ja koululaisia ovat jo muut. Iltatähti siis tulossa.
5+5
 
Täällä yksi ilmoittautuu mukaan.
Testi tehty maanantaina ja näytti selkeät kaksi viivaa. Laskurin mukaan La olis 2.3.
Neuvolaan ei olla vielä soitettu, pitää tänään soitella. Oireina, väsymys, rinnat turvonneet ja arat. Outoja tuntemuksia alavatsassa, välillä kylmä, sitten kuuma, kauhee jano kokoajan ja pissahätä. Tää olisi minun neljäs ja koululaisia ovat jo muut. Iltatähti siis tulossa.
5+5
Tervetuloa @panthea
Haluatko, että lisään sinut listaan?
 
Tervetuloa ja tarrasukkia uusille:love:

Ookko @eppishoo tehny digiä uudestaan?

Täälä juilii alavatsaa. Ja kauhee väsy. Viikko viä neuvolaan. Jännittää. Kokoajan yrittää lukee kaikkii oireita.:sleep:
Tänään teen jos saapuu postissa. Jännittää mut tuun heti sit kertomaan!

Moikka uusille!

Mulle tuli doppler tänään :love: joutuu kyl hetken odottelemaan että sen kanssa mitään kuuluu.

@Zelda<3 luulisin että siellä on sama käytäntö kuin täällä. Ultrataan ja lääkärin normaali tarkastus.
 
  • Tykkää
Reactions: Alia

Yhteistyössä