Maaliskuiset 2019❤

Tarrasukkia uusille:love:

En tiä onko kukaa tehny viä face ryhmää. En oo ajatellu liittyä moiseen näin pienillä viikoilla, enkä halua törmätä tuttuihin ennen ku voi huokaista helpotuksesta:cautious: ku ei oo tarkotus kertoa oikeestaan kellekkään
 
@eppishoo milloin sulla on neuvola? Mä sain ajaksi tosiaan kanssa jo tuon 17.7, liekö kesälomien vuoksi.
@Lilja<3 itse kanssa samoilla linjoilla tuon face ryhmään liittymisen kanssa. Ajattelin varmaanki siinä vasta sitten kun ensimmäinen ultra on takana ja varmistus saatu että kaikki on hyvin. Ja voisi tosiaan luoda salaisen ryhmän niin tällöin kukaan ei myöskään nää että tähän ryhmään kuuluu (esim mikäli ei halua kaikille vielä tuolloinkaan asiaa kuuluttaa)
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja<3
Yhdyn myös Alian ja Lilja<3:n mielipiteeseen. Ja salainen ryhmä kuulostaa hyvältä! Itsekin haluaisin pitää asian itselläni mahdollisimman pitkään ja aiemman kokemuksen vuoksi haluaisin myös odotella tyyliin toisen kolmanneksen alkuun ennen mihinkään face ryhmiin liittymistä. Tällainen anonyymimpi vaihtoehto tuntuu tässä kohtaa hyvältä :rolleyes: eipä sillä etteikö muut halukkaat voisi perustaa ryhmää jo nyt ;)

Itse varasin tänään ekan nlan ja sain ajan vasta 26.7.! Toisaalta täällä ekalla käynnillä ei tapahdu kerrassaan mitään mielenkiintoista, joten sinänsä ihan sama koska on :p mutta oon menossa ennen vkloppua hcg kontrolliin, se jännittää ihan sikana..
 
Samaa mieltä facebook-ryhmän suhteen: myöhemmin ja edelleen salaiseksi määrittely silloinkin. Ihanaa, kun olette varailleet jo neuvola-aikoja! Mä en jotenkin uskalla vielä varata. Mulle tulee huomenna 5+0 täyteen ja edellinen meni kesken muistaakseni 5+4 tms. Vaikka ehkä kesälomien takia kannattaisikin jo varata. Jotenkin tuntuu että pitää päästä edellisen rajan yli ensin..
 
Tervetuloa uusille!

Mä oon vielä kahden vaiheilla faceryhmän suhteen (n) luulen että tää anonyymi vaihtoehto on kuitenkin enemmän mun juttu :ninja:

Mä kävin neuvolassa viime viikolla, terkka halusi ottaa mut ennen hänen kesälomaa että saatiin jutut alulle. Kiva että on sama terkka kuin esikoisellakin, ehkä vähän helpompi jutella asioista kun on tuttu :)

On tää odottaminen vaikeeta :rolleyes: luulis että aika menis nopeasti kun on työt ja yksi erittäin omatahtoinen termiitti, mutta kyllä kuluu päivät hitaasti.

Onko täällä muita joilla on sektio takana? Esikoinen syntyi sektiolla pitkittyneen avautumisvaiheen ja tarjontavirheen takia, ja nyt tuntuu paljon enemmän kipuilua (kasvukipuja?) kuin esikoisen odottamisen aikana. On siis lieviä onneksi, mutta selvästi kipeämpää tekee tai sitten aika on kullannut muistot :whistle:

Muuten olo on kyllä ihan hyvä, väsyttää tietysti ja kuvottaa jos syö huonosti mutta mä oon ihan tyytyväinen, tulee paljon todellisempi olo tästä raskaudesta :love:

@SiSi90 saanko udella miksi sulla on hCg-kontrolli?

Mukavaa päivää kaikille! :)
 
Tervetuloa uusille!

Mä oon vielä kahden vaiheilla faceryhmän suhteen (n) luulen että tää anonyymi vaihtoehto on kuitenkin enemmän mun juttu :ninja:

Mä kävin neuvolassa viime viikolla, terkka halusi ottaa mut ennen hänen kesälomaa että saatiin jutut alulle. Kiva että on sama terkka kuin esikoisellakin, ehkä vähän helpompi jutella asioista kun on tuttu :)

On tää odottaminen vaikeeta :rolleyes: luulis että aika menis nopeasti kun on työt ja yksi erittäin omatahtoinen termiitti, mutta kyllä kuluu päivät hitaasti.

Onko täällä muita joilla on sektio takana? Esikoinen syntyi sektiolla pitkittyneen avautumisvaiheen ja tarjontavirheen takia, ja nyt tuntuu paljon enemmän kipuilua (kasvukipuja?) kuin esikoisen odottamisen aikana. On siis lieviä onneksi, mutta selvästi kipeämpää tekee tai sitten aika on kullannut muistot :whistle:

Muuten olo on kyllä ihan hyvä, väsyttää tietysti ja kuvottaa jos syö huonosti mutta mä oon ihan tyytyväinen, tulee paljon todellisempi olo tästä raskaudesta :love:

@SiSi90 saanko udella miksi sulla on hCg-kontrolli?

Mukavaa päivää kaikille! :)
Itselle ei ole tehty sektiota. Itsellä myös tuo avautumisvaihe kesti suht kauan, synnytys kokonaisuudessaan noin 19 h vesien menosta laskien. Muutoinkin synnytys käynnistettiin viikoilla 42 ja esikoinen syntyi 42+2. Odottavan aika oli siis todella pitkä :whistle:
Mäkin sain saman terkkarin kuin esikoisesta (y) nut sitä tässä vaan odotellaan edes jonkinlaisia oireita, ainoana tällä hetkellä on turvotus.
 
Moi ja kovasti onnea kaikille plussanneille :) Toivottavasti kaikkien plussat pysyy ja vahvistuu <3

Itse sain vahvan viivan viime viikolla enkä ole sen jälkeen testaillut. Viikkoja pitäisi olla nyt n. 5, en ole ihan varma missä mennään kun kierto on sekoillut viimeisen vuoden. Ultraan oon menossa viimeistään elokuun 1. päivä niin siellä selvinnee tarkka laskettu aika :)

Meille on tulossa toinen lapsi, esikoinen on kuopuksen syntymän aikaan vajaa 3-vuotias. Raskaus itsessään ei jännitä läheskään yhtä paljon kuin tuleva arki kahden pienen kanssa :D

Miten teidän puolisot on reagoineet raskauteen? Mun mies on tosi innoissaan että tulee uus vauva, mikä on ihanaa :love: Muille ei olla vielä kerrottu :)

Hurjasti tsemppiä kaikille odotukseen <3

Tässä vielä tiedot listalle:
Carine / LA 4.3. / TYKS / 25 / 2. lapsi
 
Heips, täällä kanssa mahdollisesti maalisvauvan odottaja. :) Kuukautiset olis pitänyt alkaa toissapäivänä, mutta ei oo kuulunut. Sen sijaan väsyttää, rintoja aristaa ja oon saanut samanlaista näppyä naamaan ja rintakehään kuin esikoista odottaessa. Tänä aamuna tein raskauskeijusta tilatun one-step liuskatestin, mutta siihen tuli haaleaakin haaleampi viiva. Hain apteekista uuden testin ja teen sen huomisaamuna. Varovaisesti uskallan jo kuitenkin uskoa, että jotain on tapahtumassa. :) Mutta aamulla olen toivottavasti jo asian suhteen viisaampi. Pillerit jätin helmikuussa pois, joten olisi kyllä iloinen uutinen jos nyt olisi tosiaan tärpännyt. :)
 
Onks kellään muulla oireena janoa? Aivan jäätävä jano vähän väliä. Oon aina ollu tosi huono juomaan vettä, mut viime päivinä on töissäkin ollut pakko pitää juomapulloa mukana. Juomisesta johtuen täytyy tietty ravata vessassakin useemmi. :unsure:
 
Minäkin liityn varovaisesti tälle puolelle - ensin ajattelin että odotan vielä muutaman päivän, mutta sitten totesin että joka tapauksessa käyn täällä lueskelemassa niin miksipä en saman tien myös osallistuisi - palaan sitten maitojunalla kuumeilijoihin jos menee pieleen.

Eli Helmi30 / LA 16.3. / ?/ 31 / 1. lapsi.

Tein eilen Onestepillä haalean haamun ja tänään PC:llä jo selkeästi erottuvan haamun. Lapsi olisi erittäin toivottu ja siksi näin varhaisessa vaiheessa jo testailinkin.

@Carine puoliso reagoi tapansa mukaan suht tyynesti, mutta iloisesti. Varoitin edellisenä iltana tosin, että aion aamulla testata. Muille ei olla vielä kerrottu eikä nyt ihan hetkeen ole tarkoitus kertoa, vaikka mun tekisi mieli tiedottaa kaikille läheisille saman tien :ROFLMAO: Mutta niin paljon vielä pelottaa ettei tämä pysy matkassa, että pakko on itsensä hillitä.
 
Heippa!

Liityn mukaan joukkoon! Tein maanantaina plussatestin (apteekin puikkoon haalea viiva ja Clearblue 1-2 viikkoa raskaana). :) Tämä on meidän toinen, jotka on jonkin aikaa toivottu ja yritetty. Esikoinen on nyt 1,5 vuotias.

Jatkosta sen verran, että huomenna soittelen neuvolaan, ehkä teen uuden testinkin. Tilasin myös noita digitestejä lisää, haluaisin oman mielenrauhan takia testata, että näkyy 2-3 ja 3+ myös. Alkuraskauden ultraan todellakin menen myös! Ja hei, mä ainakin olen mukana salaisessa fb-ryhmässä heti kun joku uskalias perustaa. Esikoisen aikaan joku sen perusti, sitten halukkaat laittoivat täällä yksityisviestillä perustajalle oman nimensä, perustaja lisäsi kaveriksi ja ryhmään ja sitten poisti kavereista. Muistaakseni.

Kielokukka / LA 13.3. / Naistenklinikka/HUS / 31 / 2. lapsi
 
Huomenta! esikoinen tuli kuudelta meidän huoneeseen ja kyseli että onko meidän kotona karhu ja tuli sitten keskelle nukkumaan. Enpä sitten saanut enää unta, kun mieli pyöri raskaustestissä, joka odottaa pissaajaansa :D Niin vaan sieltä tuli kaksiviivainen tulos, joka ei kyllä jätä enää epäilyksen varaa! Nyt vaan sitten peukut pystyyn, että kaikki sujuu hyvin. ☺

Teede/11.3./KYS/27/2. lapsi
 
Tervetuloa uudet mukaan(y) kivasti rupee olee jo porukkaa:)
Tääl ei oo ollu hetkee ällöö oloo. Mut väsyttää, on kuumu välil ja toises välis on kylmä. Rinnat painaa ja on arat. Ummettaa. Limakalvot vähä arat sekä tuola että suus:cautious::LOL: mielenkiintoista, vissii kyl normaaliq mut vähä vännä:ROFLMAO:

Muoks. Aattelin olisko kirjotuksen loppuun laitettu mikä rv menos ainakin myöhemmin nii pysyys vähä kärryillä:giggle:

5+5
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon jo mietinny että oonko nyt varmasti raskaana(n) kaks tikkua oon kyllä pissiny ja molemmissa ne viivat (edelleen) näkyy. Tissit kyllä on pinkeet,väsymystä ja eilen huimas pari kertaa..
23.7 vasta eka nla ja siis niin, esikoista odotellaan.. lie siks niin jännää.:love:
 
Terve kaikille! Tulin tänne mukaan juoruilemaan, sillä tein just eilen positiivisen raskaustestin :) Raskaudesta oon melkein tiennyt kyllä jo lähes ovulaatiosta lähtien, kun rinnat kipeytyivät ihan heti. Lisäksi kävin gynellä muissa asioissa, ja ultratessa se näki kohdussa jotain kiiltelevää :rolleyes:

Takana yksi raskaus, jolloin tuli keskenmeno rv12. Jotenkin kylmän rauhallisesti nyt odottaa, milloin menee kesken, vaikka ihan positiivisilla mielillä olenkin.

Soitin jo heti neuvolaan kesälomienkin takia. Sain ajan vasta 8.8., kun oma terveydenhoitaja palaa lomilta. Eipä se haittaa - ajattelin käydä kyllä yksityisellä varhaisultrassa ennen sitä, jos sinne asti jatkuu. Viimeksi ei saanut enää tietää, oliko kenties tuulimuna vai menikö kesken muuten, kun ei ehtinyt ultrata ennen keskenmenoa. En silloin halunnut varhaisultraa, mutta nyt on vähän eri fiilikset tuon keskenmenon jälkeen.

Katsotaan tässä siis teidän muiden epävarmojen mukana :) Vk 4+3 vissiin tänään.

Mihangelie / la 12.3.? / HUS / 28 / 1
 

Yhteistyössä