Maaliskuiset 2019❤

@Nörtti87 ei varmastikaan tarvitse tehdä useampia, ja jos kerran vielä vahva plussa, kuulostaa oikein hyvältä! Mulla, niin kuin varmaan muutamalla muullakin täällä, on kehkeytynyt yrityksen aikana tapa ”himotestailuun”, eli testailin aina jo ennen kuin menkat myöhässä ja nyt taas plussan saatuani olen seuraillut että viivat varmasti lähtee vahvistumaan, kun ekan ”plussan” tein niin varhain että oli pelkkä haamu, ihan siinä rajoilla onko testissä mitään vai pelkkää mielikuvituksen tuotetta ;)
 
@Nörtti87, ei kannata huolia siitä testien tekemisestä :) Kyllä se yksikin plussa riittää! :) Itse tein useamman, koska tein ensin yhden liuskan, enkä oikeasti edes uskonut sen olevan plussa. Edellinen kiertoni oli 48 päivää, enkä ollut tuntenut ovista tässä kierrossa, niin oletin, että tämäkin kierto venyy. Tein vain halpisliuskan varmuuden vuoksi, kun oli jo kp35 ja plussa tulikin aika puskista. Sen takia tein sitten digit vielä lisäksi, koska en osannut uskoa sitä liuskaa :D
 
Ihanan paljon tullut lisää meitä:love:
Mutta niin,mua ei kyllä kuvota eikä okseta. Sen sijaan ilmeisesti tämä keltarauhashormooni tms laittaa suoliston uuteen uskoon..:(
Ja mitä tulee ruokahaluun ja mielitekoihin niin eilen söin samaan aikaan mudcake suklaajäätelöä ja kaurapuuroa raejuustolla+mehukeitolla.:LOL:
 
Mullakaan ei oo mitään hurjia pahoinvointeja, välillä joku saattaa haista pahalle muttei kuvotukseen asti. :) Paitsi! Kaikki vahvat pesuaineet ja hajuvedet ja tupakka saa aikaan kamalia päänsärkyvihlaisuja! Ehkä siksi kun muutenkin on aika herkkä hajusteille, niin se ylikorostuu. Tämä pikku poppyseed on tehnyt musta myös kulinaristin :LOL: sanoinkin eilen miehelleni että huomaa että mun sisällä kasvaa sen jälkeläinen kun tekee mieli vaan mahdollisimman hyviä ja laadukkaita ruokia. Ennen olen lähinnä syönyt vain sitä mistä nälkä lähtee, enkä niinkään välittänyt mauista. Ja viimeyönä heräsin niin kovaan kovaan pissahätään, mutten olisi millään jaksanut nousta, en ole koskaan huono herääjä mutta nyt tuntui että olisin ollu tuhatkiloinen kallionjärkäle eikä mikään tahdonvoima minua liikuta ! Onneks kuitenkin pääsin pissalle. :D Ja nää tissit tuntuu niiiin raskailta.

Mun mielestä on ihanaa kirjoitella tänne tällä tavalla päiväkirjamaisesti! En usko että liityn facebook-ryhmään, pidän anonyymiydestä :rolleyes:

Mä vaan pissailen tikkuihin koska se viiva on niin kiva nähdä! Maanantaina varailen neuvolan.
 
Kyllä juu @Nörtti87 se yksi plussa riittää mainiosti. Mäkin vaan halusin nähdä että viiva vahvistui ku eka oli niin haalea haamu, ja on vaan niin hienoa nähdä se toinen viiva.:whistle:


Täälläkin rupee ekat oireet löytymään. Osa asioista haisee niin pahalle että meinaa oksu lentää, mutta vielä ei o ihan tarvinnu oksentaa.
Tissit on arat ja painaa tonnin.:confused:
Niin ja mun lemppari, naama läjähti täyteen näppylöitä niin ku ois pahimmat teinivuodet meneillään.
 
  • Tykkää
Reactions: Nörtti87
@HMami munkin naama näyttää samalta kuin 15-vuotiaana :ROFLMAO: toivotaan ettei näpyt kestä koko raskautta vaan häipyisivät pois pian!

Mulla on kyllä rehellisesti sanottuna ollut vielä tosi oireetonta, mutta siskon raskaus oli pari vuotta sitten myös oireeton, joten ehkä se on meillä suvussa :rolleyes: Tai sitten oireita tulee myöhemmin. Pitkään jos olen ollut syömättä alkaa vähän kuvottaa, mutta pieni välipala vie sen olon heti pois. Jostain syystä oireettomuus ei ole huolettanut ja on jotenkin kauhean tyyni ja varma olo ollut nyt muutaman päivän tästä raskaudesta. Eli korkealta tiputaan jos tiputaan.

4+6
 
@aavalvar, itsekin pidän tästä päiväkirjamaisesta keskustelusta ja toivonkin, että kaikki eivät täältä katoa facebookin puolelle. Itse en edes ole facebookissa enkä välttämättä haluaisi liittyäkään. Jos täällä keskustelu kuolee kokonaan, niin sitten ehkä mietin asiaa. Vaikka toisaalta, olen kyllä nyt kaveripiirini ensimmäinen tässä tilanteessa oleva eikä lähipiirissä ole ketään, jolla olisi perheenperustamissuunnitelmia edes lähitulevaisuudessa, niin olisi tietysti kiva tutustua myös uusiin ihmisiin, jotka ovat enemmän samanlaisessa elämäntilanteessa. Mutta saa nyt nähdä, kaipa ihmisiin tutustuu ilman facebookiakin… :D Tai sitten liityn sinne ihan vain erilaisten vauvajuttujen takia :D


Täällä on ollut todella oireetonta, joskin eilen oli kyllä pitkin päivää aaltoilevasti hieman kuvottava olo. Jotenkin vaan mietin, ettei ole ollut mitään oireita aiemmin ja nyt sitten kun testissä oli plussa, niin yhtäkkiä pamahtaa oireitakin, että kuinka paljon on kuviteltua nyt, kun tietää olevansa raskaana :D Mutta toisaalta, kyllähän niitä oireita kai pikkuhiljaa tässä oikeastikin tulee, ehkä nämä ei ole pelkästään psykosomaattisia :D Näppylöitä on täälläkin hieman tullut kasvoihin ja pientä nuhaa on nyt pukannut pari päivää, mutta muuten oireetonta. Rinnoissa ei tunnu ollenkaan, hajut eivät aiheuta pahoinvointia, ei ainakaan vielä mitään sellaisia selkeitä raskausoireita. Aaltoilevat kuvotukset ja nuhan pistäisin ihan normaalin kierron ja allergioiden piikkiin, jos en olisi plussatestiä nähnyt eli ei vielä niin selkeitä oireita, että niihin kiinnittäisi huomiota, jos ei tietäisi tarkkailla oireitaan :D


5+1
 
  • Tykkää
Reactions: Alia ja aavalvar
Hei kaikki. :)
Taidan esittäytyä täällä..... sekavin tuntein. Olen neljän lapsen äiti täältä Savon maalta. Lapset ovat 12,9,5 ja 3 vuotiaita. Sanoin neljännen jälkeen että meidän lapsiluku on täynnä, kunnes toissa päivänä havahduin siihen että milloinkas menkat alkaa......:rolleyes: Laskin kalenteria ja pääsin kiertopäivään 40, jolloin aivot alkoi raksuttaa ja tajusin että sen viikon kamalat rintajuilimiset ja edellisen viikon turvotus ei voi tietää kun yhtä asiaa.....;) Samana iltana apteekkiin ja ostin kaikkia testejä yhden. Clearblue testillä suoraan haaleat viivat, apteekin omalla...... ei epäilystäkään ja eilen aamulla digitaali.... RASKAANA! Pelon sekaisin tuntein. En oikein tiedä mitä ajatella. Salaa mielessäni kiljun onnesta, mutta samaanaikaan hysteria ja pelko siitä että voi ei, kaikki alkaa taas alusta. Kuinka jaksan. ❤ Raskaus oli siis yllätys. Ehkäisy ollut käytössä, mutta ilmeisesti jokin mennyt vikaan. Keväällä todettiin itsellä crohnin tauti, johon menossa kova lääkitys. Sekin vielä......... Onko täällä muita suurperheellisiä....? Ja sen verran että mielellään kiitos fase ryhmään maaliskuiset 2019, kunhan sellaisen joku perustaa. Siellä saa niin hyvää vertaistukea ja voi vaihtaa ajatuksia. Mutta näillä mennään. Sen verran laskin että la oli 3.3.2019. Ja tänään olisi 6+0...... Ensi viikolla täytyy soittaa neuvolaan. Meillä neuvolassa eka ns varmistus ultra viikoilla 7+........
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukunen1982
Hei kaikki. :)
Taidan esittäytyä täällä..... sekavin tuntein. Olen neljän lapsen äiti täältä Savon maalta. Lapset ovat 12,9,5 ja 3 vuotiaita. Sanoin neljännen jälkeen että meidän lapsiluku on täynnä, kunnes toissa päivänä havahduin siihen että milloinkas menkat alkaa......:rolleyes: Laskin kalenteria ja pääsin kiertopäivään 40, jolloin aivot alkoi raksuttaa ja tajusin että sen viikon kamalat rintajuilimiset ja edellisen viikon turvotus ei voi tietää kun yhtä asiaa.....;) Samana iltana apteekkiin ja ostin kaikkia testejä yhden. Clearblue testillä suoraan haaleat viivat, apteekin omalla...... ei epäilystäkään ja eilen aamulla digitaali.... RASKAANA! Pelon sekaisin tuntein. En oikein tiedä mitä ajatella. Salaa mielessäni kiljun onnesta, mutta samaanaikaan hysteria ja pelko siitä että voi ei, kaikki alkaa taas alusta. Kuinka jaksan. ❤ Raskaus oli siis yllätys. Ehkäisy ollut käytössä, mutta ilmeisesti jokin mennyt vikaan. Keväällä todettiin itsellä crohnin tauti, johon menossa kova lääkitys. Sekin vielä......... Onko täällä muita suurperheellisiä....? Ja sen verran että mielellään kiitos fase ryhmään maaliskuiset 2019, kunhan sellaisen joku perustaa. Siellä saa niin hyvää vertaistukea ja voi vaihtaa ajatuksia. Mutta näillä mennään. Sen verran laskin että la oli 3.3.2019. Ja tänään olisi 6+0...... Ensi viikolla täytyy soittaa neuvolaan. Meillä neuvolassa eka ns varmistus ultra viikoilla 7+........
Moi

Mulla on neljä lasta ja viides menehtyi kohtuun rv 14 ja nyt raskaana.
Lapset ovat 13v, 12v , 9v ja 2v eli aikalailla sinun lasten ikäisiä osa ainakin. Oon tykännyt aina isosta perheestä :)
Meillä isommat kahtoo pienemmän perään välillä esim . Pihassa ollessa ja on kyllä suuri rikkaus nuo muut sisarukset <3 Hyvin se menee! Mun kaverilla on sama tauti kuin sinulla ja 5 lasta löytyy hällä. Hyvin pysyny lääkkeillä mutta ajoittain tietty tullut niitä sairaala jaksoja :(
Jaksamisia!!
 
Lauantai-iltaa kanssa odottajat!

Täällä mennään kanssa aika hyvissä tunnelmissa, oireet on aika lieviä ja mikä hauskinta niin musta on tullut ihan super toimelias ja aikaansaava :LOL: ei sillä että mikään laiskimus muutenkaan olisin, mutta välillä saatan muuten olla vähän sellaista haaveilevampaa sorttia :rolleyes: pahoinvointikin on tosi lievää ja pysyy hyvin hallinnassa säännöllisellä syömisellä, ainakin vielä... Kamala vatsan turvotus tosin jysähti eilen, ehkä pitkällä työpäivällä oli oma osuutensa asiaan. Olen myös miettinyt sitä varhaisultraa, että malttaisiko sitä sittenkin sinne nt-ultraan... Sillä rahalla voisi myös ostaa jotain muuta kivaa :p Esikoisen kohdalla en edes harkinnut koko asiaa, elin autuaan tietämättömänä mistään :ROFLMAO:

Tehomamma jos saa kysyä niin onko sulla ollut suun kautta otettava pillerimuotoinen ehkäisy? Tuli heti mieleen, kun Chronin taudissa imeytyminen voi häiriintyä, että olisko se ehkäisyteho voinut laskea esim. hitaasti ajan kanssa? Siitä varmaan kannattaa keskustella lääkärin kanssa jos ei halua lisää yllätyksiä jatkossa vaikka tavallaan ihania yllätyksiä tällaiset yleensä loppujen lopuksi on <3 tsemppiä!!!

Niin ja @Önnö + muut asiaa pohtivat niin onhan niissä FB ryhmissä puolensa, kun siellä tutustuu vähän henkilökohtaisemmalla tasolla toisiin ja on ihana jäädä pitämään yhteyttä myös odotuksen jälkeen. Ja onhan siellä myös näitä imetyksen tuki ry:n sivuja ja muita mistä saa paljon apua ja tukea. Oma lemppari on edelleen esikoisen jäljiltä sellainen OMV ryhmä ko kestovaipat ja kantovälineet kiertoon, jonka nimi saattaa olla hämäävä, mutta siellä voi jutella oikeasti kaikesta maan ja taivaan väliltä (y) (toivottavasti täällä muuten saa mainita tuollaisen asian, poistan jos jostain syystä ei??). Mutta löytyyhän näitä kanavia muualtakin niitä kaipaaville ☺

Illan jatkoja!

5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Alia ja Toukokuinen
Mäkin olen nyt alkanut miettiä, odottaisiko vain sinne nt-ultraan sittenkin :confused: Viimeksi olisin säästynyt hurjalta kokemukselta, mutta toisaalta se lääkkeellinen keskeytys kotona ei sekään kuulosta hyvältä vaihtoehdolta.. No ehkä sitä ei tällä kertaa tarvi kokea:)

Täällä kun raskausoireista ollaan puhuttu... Mulla on kovaa väsymystä ja nälkä jatkuvasti. :censored: Tuntuu, että raskaus antaa mulle ikään kuin täysillä luvan näihin tuntemuksiin. Liikunta ei houkuta yhtään, vaikka reenaan yleensä monta kertaa viikossa. Rauhalliset metsäkävelyt on kyllä pop, kuvittelen oikein miten se raikas ilma tekee hyvää meille molemmille:love:
4+6 mennään tällä hetkellä. Mielenkiinnolla odotan, alkaako pahoinvointia ensi viikolla.
 
Moikka!

Mäkin varovaisesti liityn mukaan. :) Positiivinen testihän sieltä ihan yllätyksenä pärähti alkuviikosta. Päättäväinen tyyppi, tullut ehkäisyn läpi. Mutta nyt jo alkujärkytyksestä selvittyä ihan odotettu. <3

Oireina ollut jo pari viikkoa närästys ja hillitön pissihätä. Nyt muutaman päivän ollut myös kipeät rinnat, menkkamaisia jomotuksia alavatsalla.

inna-90/LA 8.3.?/KSKS/27v/1. lapsi
 
@mihangelie Mulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys KKM:n takia viime syksynä (kotona) ja täytyy todeta, että vaikka se aika rankka ja raju tyhjennys olikin niin omalla kohdalla se meni todella kivuttomasti ja nopeasti, ilman mitään komplikaatioita. Asiaa saattoi tosin edesauttaa se, että mulla alkoi spontaanisti hyvin vähäinen vuoto jo sen ultran jälkeen. Mutta ei sitä kohtaloa tietenkään kenellekään toivo, olen vaan kiitollinen että kaiken sen kurjuuden keskellä selvisin niin "vähällä". Ja toisaalta tämä edellinen raskaus oli mennyt kesken about 9 viikon kohdilla, joten eipä olisi paljon varhaisultra edes auttanut. Mutta toisaalta olisi ollut ihana nähdä pieni elossa, nyt muistoissa on vain sellainen pieni ikuista unta uinuva möykky <3 Mutta nyt hiljenen näiden keskenmenoasioiden osalta, en halua kenenkään joutuvan turhaan murehtimaan asiasta.

Mutta tällä kertaa olo on kaiken kaikkiaan paljon rauhallisempi ja seesteisempi, kuten esikoisesta. Uskon sen enteilevän hyvää :) Ja toivon niin kaikkien muidenkin puolesta, että maaliskuussa tupsahtelee pikkuisia kuin sieniä sateella (vaikka kevättalvi onkin) :D
 
  • Tykkää
Reactions: mihangelie
@SiSi90, tuota olen miettinyt, että siellä pääsisi henkilökohtaisemmin tutustumaan ja voisihan sieltä jäädä jopa ystäviä odotuksen jälkeenkin. Mukavaa olisi, jos sattuisi olemaan suht samassa aikataulussa meneviä ja samanhenkistä porukkaa jopa lähialueella, niin voisi joskus ehkä tavatakin. Omassa lähipiirissä kun ei tosiaan ole ketään samassa tilanteessa olevaa, niin olisi ihan mukava, jos olisi jotain juttuseuraa :) Kaksi hyvää ystävääni ovat olleet jo pidempään tahattomasti sinkkuina, joten hirveästi en viitsisi hieroa tätä asiaa vasten heidän kasvojaan, vaikka he varmasti olisivatkin onnellisia puolestani. Uutta juttuseuraa olisi siis mukava löytää. Täytyy ehkä harkita sitä facea, kunhan tässä nyt tämä raskaus hieman etenee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alia
:LOL::LOL::LOL::LOL:Itselläni unohtui mainita että ikää tulee 34 v mittarin marraskuussa. Juu, pillerit oli käytössä. Viimeisen vuoden tai oikeastaan puolitoista vuotta, minun vessakäynnit on olleet sitä että kaikki tulee läpi mitä suuhun laittaa. Nyt alkaa helpottaa lääkityksen ansiosta. Minkä vuoksi pillerit on pettäneet.

Ajatus sterilisaatiosta on nyt varmistunut. Jotenka sitten kunhan tämä on saatettu maailmaan, niin itseltäni katkeaa piuhat.! Helpotus monessa asiassa.

Itsellä arki menee omalla painolla perhe arkea pyörittäessä ja pakko myöntää että näin viidennen tai oikeastaan seitsämännen raskauden kohdalla, kaksi siis menneet aiemmin kesken niin ei enää osaa edes kytätä joka oiretta. :LOL::LOL:
 
Minäki taidan uskaltautua joukkoon :) keskiviikkona sain CB viikkonäytölliseen testiin positiivisen 1-2 viikkoa, edeltävästi alkuviikosta sain markettien tikkuihin haaleita viivoja. Laskurin mukaan laskettu aika olis maaliskuun alkupuolella, kun laskee edellisistä menkoista, mutta mulla on pillereiden lopetuksen jälkeen kierto heitellyt. Hiljalleen tullut lyhyemmäksi ja normalisoitumassa ollut, edellinen kierto oli 37 päivää. Ovislimailuja oli 16.6. Kunnon klöntti ja sen jälkeen pari päivää runsaampaa limailua, kunnes väheni. Ei tahdo vielä oikein uskoa, että vihdoin on plussa testeistä saatuna n. Vuoden yrityksen jälkeen! Oireitakin on, rinnat on aranoloiset ja välillä vihlaisee melkoisesti. Alavatsalla jomottelua välillä ja vihlasuja. Valkovuotoa jonkin verran. Mieliala heittelee kyllä kovasti. Välillä tulee suoraan sanottuna raivokohtaus itkun kera ja välillä (pääasiassa) on niin onnellinen olo (osittain voi johtua siitäkin, että lopetin tupakanpolton heti plussan tultua), silti on vähän epävarma, että mitä jos ei siellä mitään olekaan.. Mietin jo tekisinkö uuden testin eka neuvola 25.7. Sinne pitäis ainakin malttaa. Varhaisajan ultraa olen miettinyt myös.. 2. Lapsi ois toiveissa. Ikää mulla 30v.
 
Moi

Mulla on neljä lasta ja viides menehtyi kohtuun rv 14 ja nyt raskaana.
Lapset ovat 13v, 12v , 9v ja 2v eli aikalailla sinun lasten ikäisiä osa ainakin. Oon tykännyt aina isosta perheestä :)
Meillä isommat kahtoo pienemmän perään välillä esim . Pihassa ollessa ja on kyllä suuri rikkaus nuo muut sisarukset <3 Hyvin se menee! Mun kaverilla on sama tauti kuin sinulla ja 5 lasta löytyy hällä. Hyvin pysyny lääkkeillä mutta ajoittain tietty tullut niitä sairaala jaksoja :(
Jaksamisia!!
Kyllähän niistä sisarista on apua, mutta sitten kun sattuu se päivä että kaikki tappelee toisia vastaan........ Huoh.......
 
@Önnö niinpä ja voihan sinne liittyä ihan vaan niitä ryhmiäkin varten jos ei muuten halua olla siellä kovin isosti! Muita hyviä kohtaamispaikkoja ainakin omalla kohdalla oli kaupungin leikkipuiston vauva-aamu (kerho) ja tietysti leikkipuisto itsessään sitten lapsen vähän kasvettua. Ja mikäli asuinpaikkakunnalta löytyy vaikka imetyskahvilaa tai kantoliina (/-väline) tapaamisia niin niitä on myös hyvä hyödyntää :) Kyllähän niitä paikkoja on, jos ja kun vaan jaksaa olla aktiivinen!
 
Varovaisin mielin liityn odotetun plussan myötä seuraan;
yoona/ la 12.3.2019/?/27v/1. lapsi
Olette ehtineet jo kirjoittaa niin paljon että en ehtinyt kaikkia vielä lukemaan, mutta ihana nähdä että näin paljon on odottajia :love:
 

Yhteistyössä